Hier nog een "nee" voor je, pak aan!quote:Op zaterdag 29 november 2014 15:18 schreef Speculant. het volgende:
[..]
[..]
Ik zie een klus voor Bert van Leeuwen.
Die grenzen kunnen in van alles en nog wat zitten. Ik vind in ieder geval dat er in geen geval sprake van een verplichting is, omdat het nou toevallig je ouders zijn. Als je met die insteek kinderen op de wereld zet, vind ik je als ouder sowieso al om tequote:Op zaterdag 29 november 2014 15:44 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dus als je 'geen tijd' meer hebt lekker laten wegrotten in het verzorgingstehuis?
En deze "argumentatie" vind ik al helemaal te ridicuul voor woorden...quote:Op zaterdag 29 november 2014 14:43 schreef eight het volgende:
[..]
Nee, maar je bent wel blij met hun keuze om je om de wereld te zetten anders had je wel zelfmoord gepleegd.
In die zin 'profiteer' je van hun keuze en daar hoor je wat voor terug te doen.
Het is gewoon een morele verplichting.
Je bent een vrouw zeker?quote:Op zaterdag 29 november 2014 15:48 schreef Forbry het volgende:
[..]
Die grenzen kunnen in van alles en nog wat zitten. Ik vind in ieder geval dat er in geen geval sprake van een verplichting is, omdat het nou toevallig je ouders zijn. Als je met die insteek kinderen op de wereld zet, vind ik je als ouder sowieso al om te
Welke insteek? Dat je ooit oud wordt en mogelijk eens wat hulp kan gebruiken?quote:Op zaterdag 29 november 2014 15:48 schreef Forbry het volgende:
[..]
Die grenzen kunnen in van alles en nog wat zitten. Ik vind in ieder geval dat er in geen geval sprake van een verplichting is, omdat het nou toevallig je ouders zijn. Als je met die insteek kinderen op de wereld zet, vind ik je als ouder sowieso al om te
Wat is het alternatief? Leg eens uit?quote:Op zaterdag 29 november 2014 15:44 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dus als je 'geen tijd' meer hebt lekker laten wegrotten in het verzorgingstehuis?
Het altijd vrouwen zijn die dit kunnen zeggen. Zo lijkt het. Iets willen doen tot dat het moeite kost en dan als goedmaak excuus maar zeggen wat je zei.quote:
Vroeger had je 'het theepotje'. Ooit van gehoord? Dat was vaak het nakomertje dat bewust op de wereld werd gezet om thuis te blijven wonen en opgevoed werd om voor de ouders te zorgen. De broers en zussen maakten dat financieel mogelijk.quote:Op zaterdag 29 november 2014 15:59 schreef waht het volgende:
[..]
Welke insteek? Dat je ooit oud wordt en mogelijk eens wat hulp kan gebruiken?
Godver, geeft wel mooi aan hoe achterlijk ver mensen verwijderd zijn van hoe het leven al tienduizenden jaren is.
Mijn ervaring is juist dat je de dochters vaker ziet dan de zonen.quote:Op zaterdag 29 november 2014 16:02 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Het altijd vrouwen zijn die dit kunnen zeggen. Zo lijkt het. Iets willen doen tot dat het moeite kost en dan als goedmaak excuus maar zeggen wat je zei.
Dat je kinderen op de wereld zet, ómdat je als je ouder bent hulp van ze wilt.quote:Op zaterdag 29 november 2014 15:59 schreef waht het volgende:
[..]
Welke insteek? Dat je ooit oud wordt en mogelijk eens wat hulp kan gebruiken?
Godver, geeft wel mooi aan hoe achterlijk ver mensen verwijderd zijn van hoe het leven al tienduizenden jaren is.
Als alleenstaande moeder met kinderen van drie vaders zal dat lastig worden ja.quote:Op zaterdag 29 november 2014 16:01 schreef Ouder1 het volgende:
Wat is het alternatief? Leg eens uit?
Stoppen met werken?
Je kinderen verwaarlozen?
Zelf volledig overspannen worden door het rennen en vliegen tussen de diverse verplichtingen door met een chronisch slaapgebrek?
En als alleenstaande moeder met kinderen van één vader is dat anders dan?quote:Op zaterdag 29 november 2014 16:05 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Als alleenstaande moeder met kinderen van drie vaders zal dat lastig worden ja.
Dat is mijn persoonlijke ervaring ook (en IK verbind daar geen eens conclusies aan). Maar goed, die stelling is dan ook enorme bullshit en sowieso, die gast moest eens weten. Ik ben in mijn omgeving zo'n beetje degene die nog het meest voor zijn ouders zorgt.quote:Op zaterdag 29 november 2014 16:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is juist dat je de dochters vaker ziet dan de zonen.
Wie weet komt daar juist die aversie van de verplichting vandaan? Dat het vrijwel altijd op de schouders van de dochter terecht komt?
quote:Op zaterdag 29 november 2014 16:05 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Als alleenstaande moeder met kinderen van drie vaders zal dat lastig worden ja.
Herkenbaar idd. Komt denk ik door een verantwoordelijkheidsgevoel. Als je broers/zussen het niet doen zal toch iemand het moeten doen? Vrouwen hebben dat gewoon vaker meer.quote:Op zaterdag 29 november 2014 16:12 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat is mijn persoonlijke ervaring ook (en IK verbind daar geen eens conclusies aan). Maar goed, die stelling is dan ook enorme bullshit en sowieso, die gast moest eens weten. Ik ben in mijn omgeving zo'n beetje degene die nog het meest voor zijn ouders zorgt.Eerder te veel en ten koste van mijzelf volgens iedereen (en wat ik zelf -als ik heel eerlijk ben- ook wel vind, juist/vooral als ik mijzelf vergelijk met anderen)...
quote:Op zaterdag 29 november 2014 16:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En als alleenstaande moeder met kinderen van één vader is dat anders dan?
Zoals ik al zei is het een vrouwendingetje. Iets doen zolang het geen moeite kost. Daarom dat ouders in principe bij de oudste zoon gaan inwonen in Azië. Daar zou je als alleenstaande moeder natuurlijk geen last meer van hebben tenzij je geen broers hebt natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 november 2014 16:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En als alleenstaande moeder met kinderen van één vader is dat anders dan?
Jij tapt uit een vat vol met onzin en ik ga hier verder dan ook geen woorden meer vuil aan maken.quote:Op zaterdag 29 november 2014 16:19 schreef Speculant. het volgende:
[..]
[..]
Zoals ik al zei is het een vrouwendingetje. Iets doen zolang het geen moeite kost. Daarom dat ouders in principe bij de oudste zoon gaan inwonen in Azië. Daar zou je als alleenstaande moeder natuurlijk geen last meer van hebben tenzij je geen broers hebt natuurlijk.
Hoezo, welk niveau heb je het over?quote:Op zaterdag 29 november 2014 15:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je hebt het niet begrepen. Dat is duidelijk. Zit je ergens mee dat je zo vervelend reageert?
Zal je niveau wel zijn dan, dat je het niet begrijpt.
Charmingquote:Op zaterdag 29 november 2014 15:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zal je niveau wel zijn dan, dat je het niet begrijpt.
Jij bent echt de karikatuur van de huidige twintiger/dertiger met carrièredrift.quote:Op zaterdag 29 november 2014 15:48 schreef Forbry het volgende:
[..]
Is het nou klaar?quote:Op zaterdag 29 november 2014 15:44 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Het is dan ook puur toeval dat er twee vrouwen zo hard op in gaan. De alleenstaande moeder die alles heeft meegemaakt en de vrouw die zogezegd zoveel doet voor haar ouders. Beide vinden dat ze een groot verantwoordingsgevoel hebben, maar stel je voor dat het moeite zou kosten dat ze teveel tijd moeten inboeten. Dan is het gewoon keihard 'nee' en valt het onder 'niet verplicht'.quote:Op zaterdag 29 november 2014 16:26 schreef Forbry het volgende:
[..]
Jij tapt uit een vat vol met onzin en ik ga hier verder dan ook geen woorden meer vuil aan maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |