abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147117663
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:29 schreef yvonne het volgende:

[..]

Als het zo simpel was :)

Pies verschonen:
Het is óók:
Kleur, geur, vreemde deeltjes in de urine,
dingen die kunnen wijzen op een blaasontsteking bv kunnen signaleren en actie ondernemen.

Om maar iets te noemen.
Heb je ene bedlegerig iemand van 90+ kilo verschoon je die niet 'even' je hebt hulp nodig, maar een niet gediplomeerde cq opgeleide iemand met een CVA laten draaien? Of met slikproblemen, of noem alles maar op waarom iemand bedlegerig is en wat de gevaren kunnen zijn.
Bij het verschonen moet je ook op op de billen+schaamstreek letten, ontstaan er plekjes/wondjes, wat doe je daaraan.

Poep zelfde verhaal ongeveer.
Hmmm ja, laten we een heel stel de boel snel snel laten wassen en binnen no time is je hele gang aan de dunne *O*

En dan kun je lachen, de ene spuitpoep ( en dat zit dan tot in de nek) na de ander, en van de 34 zijn er 30 bedlegerig. Succes! Oh, en zelf ook niet ziek worden hè.

'Voeren' ( jouw woorden) er zijn honderdeneen slikproblemen, de kans dat er iemand stikt is dagelijks aanwezig.
Zomaar wat ieniemienie voorbeelden waarom er best wel gediplomeerden aanwezig moeten zijn.
Veel van de dingen die je noemt is domweg een kwestie van gezond verstand gebruiken/algemene kennis en bij geen direct antwoord paraat eens een boekje er op naslaan, of navraag doen bij een deskundiger iemand. Dergelijke boekjes zijn vast voorhanden in een verzorgingstehuis.
pi_147117704
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:42 schreef yvonne het volgende:

[..]

Volgens Ouder1 ben je 'maar' een zv-er
Echt bijzonder en op een trieste manier lachwekkend dit. Ik neem het op voor de verpleeghulp en ben dus denigrerend naar de ziekenverzorgende. Heb je last van een calimerocomplex of zo?
Waar komt jouw behoefte vandaan om vooral te gillen dat je zo verschrikkelijk ingewikkeld werk doet?
pi_147117716
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:43 schreef eight het volgende:
Het is gewoon een morele verplichting.
Nee.
pi_147117820
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zodra mensen woorden als gewoon moeten gebruiken als hun belangrijkste argument, dan hebben ze er vaak geen. Je kan blij zijn om te leven, maar toch een kutjeugd gehad hebben dankzij je ouders en dan ben je hun helemaal 0,0 verschuldigd.
je ouders niet alles vergeven. so sad. komt nog wel op een dag hoop ik voor je ^O^
pi_147117883
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:54 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Veel van de dingen die je noemt is domweg een kwestie van gezond verstand gebruiken/algemene kennis en bij geen direct antwoord paraat eens een boekje er op naslaan, of navraag doen bij een deskundiger iemand. Dergelijke boekjes zijn vast voorhanden in een verzorgingstehuis.
Nee joh. Als een verpleeghulp een luier verschoont die vreemd ruikt (in de zin van anders dan anders) en er zit bloed in bij een bejaarde.. dan heeft zo'n verpleeghulp niet door dat er iets aan de hand is en onderneemt geen enkele actie, geeft het zelfs niet door. Want daar hebben ze niet voor geleerd hoor! :{w

Er zijn dingen waar je gewoon enige training voor nodig hebt en die kan je niet zomaar door een verpleeghulp laten doen; mag wettelijk ook niet. Maar de gewone verzorging is echt geen rocket science waar je 2 jaar een opleiding voor moet doen omdat je het anders niet kan en afwijkende dingen niet zou opmerken.
Van mij mag de opleiding trouwens ook wel naar 1 jaar.
pi_147117902
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:01 schreef SuperFood het volgende:

[..]

je ouders niet alles vergeven. so sad. komt nog wel op een dag hoop ik voor je ^O^
Dat zeg je neem ik aan ook tegen incestslachtoffers of mensen die fysiek ernstig mishandeld werden?
pi_147117916
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:11 schreef SuperFood het volgende:

[..]

onprofessionele arts. een patiënt die zegt dat het pijn doet bij het plassen is informatie. een zorgverlener die zegt dat hij denkt te voelen dat een patiënt koorts heeft is informatie. en als het werkt dan werkt het. altijd goed om te valideren voordat je actie onderneemt maar dat gebeurde als ik het zo lees.
Nee hoor. Bij klachten die je observeert doe je controles ( temp, tensie, pols) en dan alles doorgeven aan de arts. Al die informatie.
Een arts kan weinig met 'patiënt X voelt erg warm aan'.
pi_147117932
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat zeg je neem ik aan ook tegen incestslachtoffers of mensen die fysiek ernstig mishandeld werden?
vergeving van mensen die je wat misdaan hebben is het grootste goed wat je jezelf kunt geven.
pi_147117958
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:05 schreef Beauke het volgende:

[..]

Nee hoor. Bij klachten die je observeert doe je controles ( temp, tensie, pols) en dan alles doorgeven aan de arts. Al die informatie.
Meten is weten, maar bij wie ga je meten? In de voorselectie is het wel handig als je een goed ontwikkeld onderbuikgevoel hebt, dat is een stuk efficiënter dan alles en iedereen meten. In de praktijk blijkt dat mensen die ervaring hebben en hun verstand niet hebben uitstaan meestal een prima voorselectie kunnen maken. Dat is ook niet zo gek, een kenmerk van ervaring (en intelligentie) is dat je patronen leert herkennen.
pi_147117961
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:05 schreef Beauke het volgende:

[..]

En waar zeg ik dat wij het daarbij lieten? O ja.. tussen jouw oren.
Tensie en pols deden wij trouwens maar heel zelden en zeker niet bij een eenvoudige griep. Dat staat wel interessant en geleerd natuurlijk. Zinvol is het echter maar zelden.
pi_147117969
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Jij dacht dat we dat niet deden? _O- Maar ik begrijp dat jullie tegenwoordig standaard twee maal per nacht iedereen tempraturen want meten is weten.

Ben blij dat ik er niet meer werk dan. Wij deden dat namelijk alleen bij vermoeden van verhoging of koorts of als er een besmettelijke ziekte rondwaarde.
Dat vermoeden kwam bij mij dus door hoe de warmte van de buik aanvoelde.
Nee, alleen bij klachten of vermoedens dat er iets niet goed is doen we controles.
pi_147117972
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:01 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Heeft iemand je wel eens gezegd dat je een beetje gek bent?
pi_147118016
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En waar zeg ik dat wij het daarbij lieten? O ja.. tussen jouw oren.
Tensie en pols deden wij trouwens maar heel zelden en zeker niet bij een eenvoudige griep. Dat staat wel interessant en geleerd natuurlijk. Zinvol is het echter maar zelden.
Je weet toch dat een eenvoudige griep levensgevaarlijk kan zijn voor oude mensen? Zeker een reden om ze dan ook dmv die controles extra in de gaten te houden, bv ivm uitdroging.
pi_147118019
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:08 schreef Beauke het volgende:

[..]

Nee, alleen bij klachten of vermoedens dat er iets niet goed is doen we controles.
Ach. En dan heb je een zwaar dementerende, bedlegerige, niet aanspreekbare bewoner.
Hoe kom jij dan aan dat vermoeden?

(Of nee.. toen hadden die bewoners niet zo'n zware zorgzwaarte natuurlijk ;) )
pi_147118091
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:11 schreef Beauke het volgende:

[..]

Je weet toch dat een eenvoudige griep levensgevaarlijk kan zijn voor oude mensen? Zeker een reden om ze dan ook dmv die controles extra in de gaten te houden, bv ivm uitdroging.
:D

In mijn tijd deden we niet zo moeilijk, kwam de arts ook niet voor een griepje. De meeste terminale bewoners zagen niet eens een arts. Wij hadden dan ook geen pols en tensie nodig om te bedenken dat iemand extra drinken moest krijgen en uitdroging zagen we toen nog aankomen.

Maar dat is nu zeker uit de opleiding gehaald?
pi_147118196
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee.
Ik zie een klus voor Bert van Leeuwen.
pi_147118355
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ach. En dan heb je een zwaar dementerende, bedlegerige, niet aanspreekbare bewoner.
Hoe kom jij dan aan dat vermoeden?

(Of nee.. toen hadden die bewoners niet zo'n zware zorgzwaarte natuurlijk ;) )
Degene die op de werkvloer staat, de handen aan het bed, die de bewoners/ patiënten door en door kent, die ziet verandering. :).

Ook bij bedlegerige patiënten die het biet meer kunnen aangeven.
pi_147118393
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:18 schreef Speculant. het volgende:

[..]

[..]

Ik zie een klus voor Bert van Leeuwen.
Als jij je verplicht voelt om voor je ouders te zorgen, dan moet je dat vooral doen.
pi_147118460
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:23 schreef Beauke het volgende:

[..]

Degene die op de werkvloer staat, de handen aan het bed, die de bewoners/ patiënten door en door kent, die ziet verandering. :).

Ook bij bedlegerige patiënten die het biet meer kunnen aangeven.
Daarnet zat je nog te wauwelen dat je als verzorgende niet af mocht gaan op wat je observeerde maar alleen mocht meten.
pi_147118503
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als jij je verplicht voelt om voor je ouders te zorgen, dan moet je dat vooral doen.
Ach joh.. Speculant heeft het zijn ouders vergeven dat hij zijn kamer op moest ruimen, zijn huiswerk moest maken en voor 24:00 thuis moest zijn. Nu vertaalt hij dat naar mensen die door hun ouders mishandeld zijn en vindt dat die ook maar moeten gaan vergeven en de ouders intensief moeten gaan verzorgen.

Negeren die hap.
pi_147118571
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daarnet zat je nog te wauwelen dat je als verzorgende niet af mocht gaan op wat je observeerde maar alleen mocht meten.
Wauwelen?

Je hebt het niet begrepen. Dat is duidelijk.

Zit je ergens mee dat je zo vervelend reageert? :)
pi_147118655
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als je uit zo'n tokkie familie komt dat je verkracht en/of mishandeld bent dan misschien niet. Anders moet je Bert van Leeuwen maar eens bellen.
pi_147118696
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:36 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Als je uit zo'n tokkie familie komt dat je verkracht en/of mishandeld bent dan misschien niet. Anders moet je Bert van Leeuwen maar eens bellen.
Want buiten Tokkie families komt dat natuurlijk niet voor...
pi_147118717
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:32 schreef Beauke het volgende:
Je hebt het niet begrepen. Dat is duidelijk. Zit je ergens mee dat je zo vervelend reageert?
Je hebt het niet begrepen. Dat is duidelijk. Zit je ergens mee dat je zo vervelend reageert?

Zal je niveau wel zijn dan, dat je het niet begrijpt.
pi_147118752
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Want buiten Tokkie families komt dat natuurlijk niet voor...
Dan is het een tokkie familie dus wat bedoel je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')