abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer vrijdag 28 november 2014 @ 13:00:57 #251
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147084693
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:56 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dit. Zolang de Turken niet voor overlast zorgen mogen ze van mij de hele dag Turkse televisie kijken, over Turkije praten en zich Turk voelen.
Zolang ze dan maar niet gaan huilen als ik ze een onaangepaste vlerk noem. En niet gaan huilen als ze zich niet thuis voelen. En niet gaan huilen als ze mij niet begrijpen als ik Nederlands met ze praat.
pi_147084827
Nou, dan zal het vloeken in de moskee zijn, maar ik ben tweede generatie Turk en herken wél heel erg veel in de OP.

Ik ben hier geboren en heb mijn opleiding, baan en gezondheid aan de Nederlandse staat te danken. Ik heb nietsmet Turkije, behalve dat het een land is waar we vroeger altijd op vakantie gingen en waar m'n familie (die ik dus alleen ken van tweejaarlijkse bezoeken) woont. Ik snap dan ook oprecht niet waarom Turkije en het Turk zijn een deel van mijn identiteit zou moeten vormen, maar dat wordt als bijzonder raar gezien in de Turkse gemeenschap. Je hoort inderdaad een schotel thuis te hebben waarop elke avond het turkse nieuws aanstaat, hoor op de hoogte te zijn van turkse pop-artiesten, gaat in de zomer naar de Turkse moskee op kamp, waar inderdáád soms ronduit kindonvriendelijke situaties zijn. Vervolgens heb je je daardoor compleet afgezonderd van Nederlanders, praat je met een beetje pech met een flink accent, ondanks het feit dat je gewoon hier geboren bent, en vindt het dan raar dat je minder snel in aanmerking komt voor banen en dat Nederlanders je wat raar vinden.

Ik snap niet wat Turkije heeft gedaan om mijn loyaliteit te vereisen, afgezien van het feit dat mijn ouders er vandaan komen.
pi_147084938
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik snap niet wat Turkije heeft gedaan om mijn loyaliteit te vereisen, afgezien van het feit dat mijn ouders er vandaan komen.
Lange termijn strategie om Europa over te nemen heb ik me eens door een Turk laten vertellen. De bedoeling is veel kinderen krijgen en het liefst ook met Nederlandse vrouwen.

Geen idee of het waar is maar hij meende het wel geloof ik :o
pi_147085011
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:00 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zolang ze dan maar niet gaan huilen als ik ze een onaangepaste vlerk noem. En niet gaan huilen als ze zich niet thuis voelen. En niet gaan huilen als ze mij niet begrijpen als ik Nederlands met ze praat.
Wanneer ben je dan precies aangepast? Als je met een kaas op je hoofd de polonaise doet op Koninginnedag?

En waarom ben je dan een vlerk?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Official ESF Kreviewer vrijdag 28 november 2014 @ 13:15:38 #255
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147085035
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
Wanneer ben je dan precies aangepast?
De vraag stellen is hem beantwoorden.

Overigens, als je afstand neemt van dit soort mongolen, ben je al een heel eind:

quote:
"Buitenlanders kunnen de problemen van het Midden-Oosten niet oplossen, want westerse staten houden niet van ons", meent de Turkse president Erdogan. "Ze hebben meer belangstelling voor geld."

"Alleen wijzelf kunnen onze problemen oplossen", aldus de islamitische politicus gisteren tijdens een lezing in Istanboel voor de Organisatie van Economische Islamitische Samenwerking (COMCEC). "Ik spreek openlijk: buitenlanders zijn dol op olie, goud, diamanten en de goedkope arbeidskrachten van de islamitische wereld. Ze houden van de conflicten in het Midden-Oosten, maar niet van ons."

"Ze zien eruit als vrienden, maar willen ons dood hebben, ze genieten ervan om onze kinderen te zien sterven. Hoe lang zullen we dat nog accepteren?" De Osmaanse leider riep daarom op tot eenheid en solidariteit tussen moslims, schrijft dagblad Hürriyet. De politicus wees tijdens zijn speech ook op het lijden van de Palestijnen en de bloedbaden in Syrië en Irak.

‘Ego complex’ & 'de geschiedenis van de beschaving'

Mensen die hem bekritiseerden over zijn stelling dat moslims – en niet Columbus – Amerika ontdekten, lijden volgens hem aan een ‘ego complex’. De president herhaalde zijn bewering en stelde dat die "op wetenschappelijk onderzoek is gebaseerd".

Kritiek zou erop gericht zijn "te verhinderen dat islamieten zaken in twijfel trekken". Erdogan: "Het verontrust westerlingen dat wij ze aan bepaalde feiten herinnerd hebben: aan de geschiedenis van de beschaving, wetenschap, politiek en oorlog."
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:15:45 #256
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147085039
Jammer dat het topic zo gelopen is. We moeten het maar eens hebben over de overeenkomsten tussen allochtonen en autochtonen. Turken en Nederlanders.
pi_147085059
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:15 schreef Kreator het volgende:

[..]

De vraag stellen is hem beantwoorden.
Niet echt.

Waar moet een Turk allemaal allemaal aan voldoen van jou?
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:19:16 #258
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_147085138
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet echt.

Koningsdag vieren
Carnaval vieren
Alcohol drinken
Andijviestamp eten
Pindakaas op brood
Vloeiend NL spreken
Goed opgeleid zijn
Geen hoofddoek dragen
etc...

Oh wacht, dat doet mijn vriendin van Turkse afkomst allemaal, toch blijft zij 'die buitenlander' :W

Vreemd genoeg ik dus niet, hoewel ik er net zo uitzie :') Maar opgevoed door Nederlanders want geadopteerd en kennelijk valt mijn 'buitenlanderschap'dan ineens weg,hoewel mijn vriendin zich precies zo gedraagt als ik

[ Bericht 15% gewijzigd door Flow3r op 28-11-2014 13:31:02 ]
  Official ESF Kreviewer vrijdag 28 november 2014 @ 13:19:23 #259
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147085145
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet echt.

ben je blind ofzo? Helemaal nergens aan. Hij moet alleen niet huilen als hij zich niet aanpast.
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:19:55 #260
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_147085161
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:19 schreef Kreator het volgende:

[..]

ben je blind ofzo? Helemaal nergens aan. Hij moet alleen niet huilen als hij zich niet aanpast.
Wát is dan dat 'aangepast zijn :?
pi_147085182
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:19 schreef Kreator het volgende:

[..]

En wat houdt 'niet aanpassen' precies in?
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:21:24 #262
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147085204
Home is where the heart is.
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:23:31 #263
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147085262
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:10 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Lange termijn strategie om Europa over te nemen heb ik me eens door een Turk laten vertellen. De bedoeling is veel kinderen krijgen en het liefst ook met Nederlandse vrouwen.

Geen idee of het waar is maar hij meende het wel geloof ik :o
Dat is algemeen bekend dat er een nieuw Ottomaans Rijk moet komen, dat steken Turken zelf ook niet onder stoelen of banken.
Say what?
pi_147085370
Jammer dat we ons zo "superieur" voelen als Europeanen. Er was eens een tijd waar het anders was.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Liever_Turks_dan_paaps
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:31:07 #265
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147085482
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:27 schreef Atak het volgende:
Jammer dat we ons zo "superieur" voelen als Europeanen. Er was eens een tijd waar het anders was.
Kan je nagaan hoe groot de katholiekenhaat toen der tijd was, bijna niet te bevatten.
Say what?
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:36:13 #266
104871 remlof
Europees federalist
pi_147085669
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:31 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe groot de katholiekenhaat toen der tijd was, bijna niet te bevatten.
Terwijl de toenmalige Sultan van het Ottomaanse rijk ook geen lieverdje was: Murat III.
pi_147086228
Auteur weet niet wat het begrip apartheid inhoudt.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:58:59 #268
433122 hetishierstil
Ik ga geen discussies aan
pi_147086427
Die Turken (en Marokkanen) moeten hun grote bek een keer houden. Na 60 jaar is er totaal geen sprake van integratie. Pas je snotverredomme een keer aan. Het moet niet van 1 kant komen.

Neem eens een voorbeeld aan de Indische mensen, die na WO II naar Nederland kwamen!
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:16:29 #269
66825 Reya
Fier Wallon
pi_147087037
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:27 schreef Atak het volgende:
Dit is uiteraard nog steeds geldig.
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:46:14 #270
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147087839
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:58 schreef hetishierstil het volgende:
grote bek een keer houden. Na 60 jaar is er totaal geen sprake van integratie. Pas je snotverredomme een keer aan. Het moet niet van 1 kant komen. Neem eens een voorbeeld aan de Indische mensen, die na WO II naar Nederland kwamen!
Spreek voor jezelf. Totaal geen sprake van integratie. Ik ben net 20 jaar uit de kut van mijn moeder gekropen. Wat verwacht je? Dat ik CEO ben van een multinational als afstammeling van fabrieksarbeiders? Helaas, misschien over 2 generaties, maar ik zal het in ieder geval wel beter doen dan mijn ouders, hoewel je als twintiger nog steeds bezig bent om je weg te vinden. Ik spreek Nederlands, zit zowat 10 uur per dag tussen de Nederlanders op school, werk een paar dagen per week onder Nederlanders, en daarnaast heb ik wat culturele gebruiken en hoor je mij af en toe een vreemde taal spreken in het OV. Wat jij bedoelt is waarschijnlijk assimilatie.
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:59:07 #271
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147088147
O ja, ik heb zelfs sinds kort het hardlopen omarmt en zelfs antipronatie hardloopschoenen en dito kleding aangeschaft na voorbeeld van wat NL'ers doen. Puur om conditie en strakke lichaam op te bouwen. Het bevalt prima. Wat moet men nog meer doen. Integratie, fuck dat woord, aan inflatie onderhevig na al dat gekanker.
pi_147088362
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:46 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. Totaal geen sprake van integratie. Ik ben net 20 jaar uit de kut van mijn moeder gekropen. Wat verwacht je? Dat ik CEO ben van een multinational als afstammeling van fabrieksarbeiders? Helaas, misschien over 2 generaties, maar ik zal het in ieder geval wel beter doen dan mijn ouders, hoewel je als twintiger nog steeds bezig bent om je weg te vinden. Ik spreek Nederlands, zit zowat 10 uur per dag tussen de Nederlanders op school, werk een paar dagen per week onder Nederlanders, en daarnaast heb ik wat culturele gebruiken en hoor je mij af en toe een vreemde taal spreken in het OV. Wat jij bedoelt is waarschijnlijk assimilatie.
Waarom ga je in op zo'n droeftoeter. ;(
ROBODEMONS..................|:(
pi_147089717
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:23 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Dat is algemeen bekend dat er een nieuw Ottomaans Rijk moet komen, dat steken Turken zelf ook niet onder stoelen of banken.
Ach, ze hebben gewoon veel tokkies buitengezet toen. Konden ze in NL ook maar eens zoiets verzinnen.

Tegenwoordig zie ik alleen homo's en potten van Turkije naar het Westen komen dus daar zal het niet aan liggen ~O>
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:17:45 #274
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147090476
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:46 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik beleef nu hetzelfde als wat vele Turken, let wel niet alle, voelden in een ander land.

Ik woon in Canada en ik HAAT het met heel mijn hart.
Het liefst pak ik mijn koffers en smeer 'm direkt MAAR zodra ik in Nederland kom is de kans op een baan zeer klein en is de kan groot dat ik in de bijstand terecht kom.
Dus worstel ik verbitterd door ondertussen mijn situatie vervloekend.
Ik heb 3 kinderen die geen letter Nederlands spreken maar WEL Nederlander zijn want ze zijn in Nederland geboren.
Die horen dit dus ook en gaan twijfelen aan hun nieuwe vaderland alhoewel ik probeer zoveel mogelijk mijn gevoelens niet te laten blijken voor hun.
Ik kijk zelf via Internet rechtstreeks Nederlands voetbal want de lokale sport hier, ijshockey, komt mij al m'n neus uit!
Dus die invloed, TV vanuit Nederland hebben wij hier niet, maar voor de rest......ik word stapel dol hier. ( en nogmaals, dat is mijn verhaal)
Dus ik kan mij heel goed verplaatsen in de Turkse generaties die in Nederland aankomen en na een aantal jaren zien en voelen dat ze eigenlijk hier niet horen en liever terug wilen maar gewoonweg NIET KUNNEN omdat ze dan werkloos op straat komen te staan en in armoede vervallen. En dan begint het feest. Vebittering, alleen maar Turkse TV, vriendjes en vriendinnetjes en de NL omgeving langzamerhand gaan haten. Dat slaat over op de kinderen die dit gaan nadoen.
En dat werkt radicalen prima in de hand.

Dus Nederlanders die snel hun oordeel hebben klaar staan: vele immigranten komen om geld te verdienen maar hun hart bloed dagelijks omdat ze hun land hebben moeten verlaten.
pi_147091447
quote:
Die Turken (en Marokkanen) moeten hun grote bek een keer houden. Na 60 jaar is er totaal geen sprake van integratie. Pas je snotverredomme een keer aan. Het moet niet van 1 kant komen.

Neem eens een voorbeeld aan de Indische mensen, die na WO II naar Nederland kwamen!
NWS / Dreigende situatie in Molukse wijk jaja.
pi_147091769
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik beleef nu hetzelfde als wat vele Turken, let wel niet alle, voelden in een ander land.

Het liefst pak ik mijn koffers en smeer 'm direkt MAAR zodra ik in Nederland kom is de kans op een baan zeer klein en is de kan groot dat ik in de bijstand terecht kom.
Ik heb 3 kinderen die geen letter Nederlands spreken maar WEL Nederlander zijn want ze zijn in Nederland geboren.
Die horen dit dus ook en gaan twijfelen aan hun nieuwe vaderland alhoewel ik probeer zoveel mogelijk mijn gevoelens niet te laten blijken voor hun.
Ik kijk zelf via Internet rechtstreeks Nederlands voetbal want de lokale sport hier, ijshockey, komt mij al m'n neus uit!
Dus die invloed, TV vanuit Nederland hebben wij hier niet, maar voor de rest......ik word stapel dol hier. ( en nogmaals, dat is mijn verhaal)
Dus ik kan mij heel goed verplaatsen in de Turkse generaties die in Nederland aankomen en na een aantal jaren zien en voelen dat ze eigenlijk hier niet horen en liever terug wilen maar gewoonweg NIET KUNNEN omdat ze dan werkloos op straat komen te staan en in armoede vervallen. En dan begint het feest. Vebittering, alleen maar Turkse TV, vriendjes en vriendinnetjes en de NL omgeving langzamerhand gaan haten. Dat slaat over op de kinderen die dit gaan nadoen.

Dus Nederlanders die snel hun oordeel hebben klaar staan: vele immigranten komen om geld te verdienen maar hun hart bloed dagelijks omdat ze hun land hebben moeten verlaten.
Moeilijke situatie. Wat voor opleiding heb je gedaan?
pi_147092099
Integratie is geen plicht en kan zich niet in wetten laten vatten. Voor een high-end persoon houdt TS er nogal low-end zienswijzen op na.
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:27:45 #278
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147092474
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:17 schreef Jibberism_ het volgende:
Integratie is geen plicht en kan zich niet in wetten laten vatten.
Een verstandig persoon weet dat ie moet integreren in een andere samenleving. Tenzij het tijdelijk is.
pi_147092784
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:59 schreef Jellereppe het volgende:
O ja, ik heb zelfs sinds kort het hardlopen omarmt en zelfs antipronatie hardloopschoenen en dito kleding aangeschaft na voorbeeld van wat NL'ers doen. Puur om conditie en strakke lichaam op te bouwen. Het bevalt prima. Wat moet men nog meer doen. Integratie, fuck dat woord, aan inflatie onderhevig na al dat gekanker.
Geen idee. Zit het niet tussen jouw oren?

A) In het laatste bedrijf waar ik werkte hadden we een Turkse schoonmaakster. Beiden rokers brachten we de pauzes vaak samen door. ff snel een sigaretje doen. Leuke vrouw. Open, tolerant, sprak aardig Nederlands (niet perfect). Ik vond haar aangepast genoeg al was ze islamitisch, zat op een Turkse datingsite en ging tweemaal per jaar op vakantie naar Turkije. En... probeerde mij vet te mesten met Turkse hapjes.

B) Ik ken ook een Turkse patatboer. Aardige man, altijd familiair (beetje té), spreekt goed Nederlands. Elke keer dat ik daar kom begint hij over Turkije, weet altijd wel een reden te verzinnen. En ja.. in Turkije is altijd alles beter. Hij heeft Turks personeel en praat in het bijzijn van zijn klanten met hen Turks terwijl ook zij prima Nederlands spreken. Zijn zaak zit trouwens altijd boordenvol met hangturken terwijl er geen turk in de buurt woont. Dan hoorde ik via via ook nog eens wat hij o.a. bespreekt in dat Turks; met name de neukbaarheid van de Nederlandse vrouwelijke klanten. Ik vind hem onvoldoende aangepast. Overigens was het wel grappig toen hij er achter kwam dat die pikzwarte knul de vroegere oppas van mijn kinderen was.. sindsdien is hij ook veel vriendelijker jegens mij. Ws omdat het eerst: blank=racist was.
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:38:05 #280
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147092806
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:07 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Waarom ga je in op zo'n droeftoeter. ;(
Hij lijkt het te menen. Ik wilde hem laten weten hoe ik er op kijk.
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:41:02 #281
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147092941
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik herken mijn vader in jouw woorden. Die heeft uiteindelijk daardoor zijn leven laten verpesten. In tegenstelling tot jou liet hij ons dat maar al te vaak weten. In huis, in de auto, in de supermarkt, op school. Kon/wilde niks opbouwen in NL, zat jaren te treuren/verbitterd te doen om zijn vroegere landen (Marokko en Spanje) en zou het liefst zijn teruggekeerd, maar hij is/was al op leeftijd, en de kans dat hij daar een baan kreeg was nihil.
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:46:17 #282
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_147093101
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 november 2014 06:56 schreef hpeopjes het volgende:
PVV stemmen is het enige dat wat helpt.
Het is moeilijk, ik weet het

Non possumus non loqui
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:49:18 #283
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147093204
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Geen idee. Zit het niet tussen jouw oren?

A) In het laatste bedrijf waar ik werkte hadden we een Turkse schoonmaakster. Beiden rokers brachten we de pauzes vaak samen door. ff snel een sigaretje doen. Leuke vrouw. Open, tolerant, sprak aardig Nederlands (niet perfect). Ik vond haar aangepast genoeg al was ze islamitisch, zat op een Turkse datingsite en ging tweemaal per jaar op vakantie naar Turkije. En... probeerde mij vet te mesten met Turkse hapjes.

B) Ik ken ook een Turkse patatboer. Aardige man, altijd familiair (beetje té), spreekt goed Nederlands. Elke keer dat ik daar kom begint hij over Turkije, weet altijd wel een reden te verzinnen. En ja.. in Turkije is altijd alles beter. Hij heeft Turks personeel en praat in het bijzijn van zijn klanten met hen Turks terwijl ook zij prima Nederlands spreken. Zijn zaak zit trouwens altijd boordenvol met hangturken terwijl er geen turk in de buurt woont. Dan hoorde ik via via ook nog eens wat hij o.a. bespreekt in dat Turks; met name de neukbaarheid van de Nederlandse vrouwelijke klanten. Ik vind hem onvoldoende aangepast. Overigens was het wel grappig toen hij er achter kwam dat die pikzwarte knul de vroegere oppas van mijn kinderen was.. sindsdien is hij ook veel vriendelijker jegens mij. Ws omdat het eerst: blank=racist was.
Het verschilt. Men ziet die minderheidsgroepen te vaak als een geheel terwijl NL zo'n individualistisch land is. Dat verbaast wel niet? Kijk gewoon iets vaker naar een individu. Precies wat jij nu doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jellereppe op 28-11-2014 17:59:59 ]
pi_147093876
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:41 schreef Jellereppe het volgende:
Ik herken mijn vader in jouw woorden. Die heeft uiteindelijk daardoor zijn leven laten verpesten. In tegenstelling tot jou liet hij ons dat maar al te vaak weten. In huis, in de auto, in de supermarkt, op school. Kon/wilde niks opbouwen in NL, zat jaren te treuren/verbitterd te doen om zijn vroegere landen (Marokko en Spanje) en zou het liefst zijn teruggekeerd, maar hij is/was al op leeftijd, en de kans dat hij daar een baan kreeg was nihil.
Mijn vader ook maar die is 8 jaar terug in Tunesie en nu is NL geweldigste land van de wereld en heeft ie spijt haha. Zodra ie Nederlandse toerist tegenkomt ff praatje maken, als ie terug is in als toerist op vakantie in Rotterdam gelijk oude vrienden en wijken/plaatsen opzoeken. En Tunesiers mogen "niet eens de veters van Nederlanders strikken" omdat het 1000 x beter is volgens hem. Zowel land als volk :o :D En vroeger hoorde ik dit verhaal maar andersom 8)7 Eerste drie/vier jaar in Tunesie ook echt wel depri momenten gehad: "wat een honden zijn het toch...hoe kunnen ze zo leven". etc.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:20:43 #285
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147094134
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:12 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Mijn vader ook maar die is 8 jaar terug in Tunesie en nu is NL geweldigste land van de wereld en heeft ie spijt haha. Zodra ie Nederlandse toerist tegenkomt ff praatje maken, als ie terug is in als toerist op vakantie in Rotterdam gelijk oude vrienden en wijken/plaatsen opzoeken. En Tunesiers mogen "niet eens de veters van Nederlanders strikken" omdat het 1000 x beter is volgens hem. Zowel land als volk :o :D En vroeger hoorde ik dit verhaal maar andersom 8)7 Eerste drie/vier jaar in Tunesie ook echt wel depri momenten gehad: "wat een honden zijn het toch...hoe kunnen ze zo leven". etc.
Het is de laatste jaren wel wat stiller geworden. Waarschijnlijk ook een stukje schaamte (denk ik). We waren destijds kinderen en nu torenen we boven de beste man uit, waardoor hij het liever niet over heeft, maar ik denk dat hij nog steeds niet overheen is. Hij heeft jarenlang gewerkt in de bouw, maar werd te zwaar dus werkt nu bij een Nederlandse fruitteler (die schakelt hem in voor 5/6 maanden op jaarbasis) en probeert de tijd tot zijn pensioen te overbruggen. Die verhalen hoorde ik ook toen we op familiebezoek waren in Marokko. Dat land was hij ook snel spuugzat. Damn, uiteindelijk luisterden we niet meer naar die verhalen, maar goed. Nu heeft hij zijn levenslust een beetje gevonden in mijn zussen en ze stimuleren om te studeren. Ook pas sinds kort, maar goed.
pi_147094254
Dit soort situaties zijn ontstaan (naast allerlei andere sociale problemen) door het vakkundig afbreken van de Nederlandse leitkultur (met bijbehorende normen en waardenstelsel en "nationaal idee") door de babyboomers. Nederland biedt immigranten daarom helemaal niets om tegen op te kijken en deel van uit te willen maken. Segregatie en tribalisme zijn het natuurlijke gevolg hiervan.

Voor de liefhebben ook nog, redelijk ontopic:
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_147094408
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:25 schreef IPA35 het volgende:
Dit soort situaties zijn ontstaan (naast allerlei andere sociale problemen) door het vakkundig afbreken van de Nederlandse leitkultur (met bijbehorende normen en waardenstelsel en "nationaal idee") door de babyboomers. Nederland biedt immigranten daarom helemaal niets om tegen op te kijken en deel van uit te willen maken. Segregatie en tribalisme zijn het natuurlijke gevolg hiervan.

Voor de liefhebben ook nog, redelijk ontopic:
Wat was die Nederlandse 'leitkultur' dan ooit? We hadden immers lang een sterk verzuilde samenleving waarbij vrij sterk verschillende culturen naast elkaar bestonden.
pi_147094500
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat was die Nederlandse 'leitkultur' dan ooit? We hadden immers lang een sterk verzuilde samenleving waarbij vrij sterk verschillende culturen naast elkaar bestonden.
Het gaat erom dat er toen geen cultuurrelativisme heerste en immigranten werden gestimuleerd zich te segregeren.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_147094702
Om te reageren op Zargon op de eerste pagina:

Zargon voelt zich dus meer Turk dan Nederlander en zou eerst voor Turkije kiezen.
Vervolgens is de klacht dat Turken niet geaccepteerd worden in Nederland.
Ja vind je het gek, als je loyaliteit/voorkeur niet bij Nederland ligt?

Ik snap dat dit een soort vicieuze cirkel is, maar je kan ook de (moeilijke) keuze maken om daar niet in mee te gaan. (en je gewoon Nederlander te voelen/beschouwen)

Dit is ook gewoon de algemene klacht: mensen met een dubbel paspoort proberen van twee walletjes te eten. Je bent Nederlander wanneer het je het beste uitkomt, en Turk wanneer dat je het beste uitkomt. En vervolgens is de klacht dat je tussen wal en schip valt.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_147095132
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:46 schreef Knip het volgende:

[..]

Het is moeilijk, ik weet het

Ik begrijp best dat je jezelf heel intelligent waant (uiteraard ver verheven boven deze PVV'stemmer), en dat je daarom denkt een beetje bijdehand te kunnen doen. Maar áls je bijdehand doet, zorg dan wel dat het klopt. Dat/wat mag namelijk allebei:
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/iets-wat-iets-dat
http://beterspellen.nl/website/index.php?pag=18

Beperk je dus liever tot inhoudelijke reacties. Want van je taalvaardigheid ben ik niet zo onder de indruk. :)
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:02:42 #291
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_147095283
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:57 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ik begrijp best dat je jezelf heel intelligent waant (uiteraard ver verheven boven deze PVV'stemmer), en dat je daarom denkt een beetje bijdehand te kunnen doen. Maar áls je bijdehand doet, zorg dan wel dat het klopt. Dat/wat mag namelijk allebei:
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/iets-wat-iets-dat
http://beterspellen.nl/website/index.php?pag=18

Beperk je dus liever tot inhoudelijke reacties. Want van je taalvaardigheid ben ik niet zo onder de indruk. :)
Uit het advies van onze taal blijkt nog steeds dat hier wat gebruikt had moeten worden. Jij ziet dat anders, wat ik je verder niet kwalijk neem.
Non possumus non loqui
pi_147095293
En seculiere liberale samenleving als Nederland is niets om tegen op te kijken?

Voor mij wel ipa. Beter dan dat oikofobie-riedeltje.
pi_147095608
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:33 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat er toen geen cultuurrelativisme heerste en immigranten werden gestimuleerd zich te segregeren.
Is dat werkelijk zo of gewoon je romantische ideaalbeeld? Want juist met die genoemde verzuiling zat dat idee van naast elkaar leven er erg in. Zo werd de vorming van een Joodse zuil op een gegeven moment ook actief gestimuleerd zodat alles netjes overzichtelijk en gesegregeerd was.
pi_147095754
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:02 schreef Knip het volgende:

[..]

Uit het advies van onze taal blijkt nog steeds dat hier wat gebruikt had moeten worden. Jij ziet dat anders, wat ik je verder niet kwalijk neem.
Laten we het advies van "onze taal" er dan even bijpakken:
quote:
Ook bij andere onbepaalde woorden, zoals alles en niets, het enige, en een bijvoeglijk naamwoord, zijn wat en dat allebei mogelijk, al hebben sommige mensen een lichte voorkeur voor wat: ...
Lijkt mij duidelijk genoeg. Geef gewoon toe dat je fout zit en dan hebben we het er niet meer over. Kun je daarna een inhoudelijke reactie plaatsen, daar hebben we veel meer aan.
pi_147095883
Maar goed. Wat die Turken betreft: ondanks alles heb ik nog liever honderd Turken bij me in de buurt, dan één Marokkaan.
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:24:23 #296
437417 Reddead
scream @ me.
pi_147096024
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:41 schreef MouzurX het volgende:

Zargon voelt zich dus meer Turk dan Nederlander en zou eerst voor Turkije kiezen.

Ik snap dat dit een soort vicieuze cirkel is, maar je kan ook de (moeilijke) keuze maken om daar niet in mee te gaan. (en je gewoon Nederlander te voelen/beschouwen)

Dit is ook gewoon de algemene klacht: mensen met een dubbel paspoort proberen van twee walletjes te eten. Je bent Nederlander wanneer het je het beste uitkomt, en Turk wanneer dat je het beste uitkomt. En vervolgens is de klacht dat je tussen wal en schip valt.
Hoezo? Je kan voor een ander land dan Nederland kiezen maar nog steeds in de Nederlandse samenleving integreren.

En het lijkt me vrij normaal dat Turken maar ook andere buitenlanders zich meer buitenlander voelen dan Nederlander als ze door ouders zijn opgevoed die belang hebben gehecht aan hun eigen cultuur dan aan de Nederlandse cultuur, of die niet bekend waren met de Nederlandse cultuur.

Ik als Turk zijnde voel me bijvoorbeeld meer Turks dan Nederlands, ik heb me geen seconde Nederlands gevoeld, maar dat betekent niet dat ik geen deel kan uitmaken van de Nederlandse samenleving. Integreren is iets dat van beide kanten moet komen, en als de samenleving niet open wilt staan voor de Turken (of anderen) dan is het veel moeilijker voor de Turken om zich aan het land te passen.

Maar goed, het verschilt van mens tot mens.
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:30:50 #297
437417 Reddead
scream @ me.
pi_147096253
quote:

Wat een intelligente reactie die gegrond is met wetenschappelijk onderzoek, hoe jij tot de conclusie bent gekomen dat er totaal geen sprake is van integratie op basis van.... niets.
pi_147096933
quote:

Je hebt 100% gelijk. En het is de hoogste tijd dat wij échte Nederlanders (blank, zwart, geel, paars of getint, dat doet er niet toe), het écht niet langer pikken.
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:16:52 #299
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147097661
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:12 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Mijn vader ook maar die is 8 jaar terug in Tunesie en nu is NL geweldigste land van de wereld en heeft ie spijt haha. Zodra ie Nederlandse toerist tegenkomt ff praatje maken, als ie terug is in als toerist op vakantie in Rotterdam gelijk oude vrienden en wijken/plaatsen opzoeken. En Tunesiers mogen "niet eens de veters van Nederlanders strikken" omdat het 1000 x beter is volgens hem.
:D
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:17:59 #300
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147097697
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:41 schreef MouzurX het volgende:

Mooi verwoord, en ook mijn mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')