Dat komt omdat turkse ouders vaak veel waarde hechten aan de turkse cultuur. Daarnaast gaan de meeste turken vaak op vakantie naar... je raad het al: Turkije.quote:Op dinsdag 2 december 2014 11:42 schreef Homey het volgende:
Wat me wel verbaast is dat zelfs 4e generatie nederlanders met ouders die ook in Nederland zijn geboren toch eerder Turks voelen dan Nederlands. Dat is erg opmerkelijk.
Ja en daar licht je nou net een belangrijk verschil eruit. Pak de misdaadcijfers van niet geïntegreerde Nederlanders er eens bij (overigens genoeg groepen die wel volledig opgegaan zijn en waarvan de afstammelingen geeneens Nederlands meer spreken) en die van slecht geïntegreerde groepen in Nederland als Somaliërs, Marokkanen en Antillianen. Mensen vallen niet over slechte integratie, anders zouden Chinezen hier ook gehaat zijn.quote:Op zondag 7 december 2014 16:27 schreef Injetta het volgende:
Op veel plaatsen in de wereld waar Nederlanders naar zijn geemigreerd, zitten ze kopjes koffie te drinken aan tafels met bloemetjeskleedjes, vieren ze Sinterklaas, zitten ze op Hollandse clubs, eten ze drop en Goudse kaas. Leren hun kinderen en kleinkinderen Nederlands. In Brazilie is een hele Hollandse gemeenschap die daar al driekwart eeuw zit. De (achter) kleinkinderen voelen zich meer Nederlands dan Braziliaans.
Nederlanders zijn zelf een behoorlijk behoudend, bekrompen volkje dat zich altijd vastklampt aan de eigen aard en gewoonten.
En dan vinden we het eng en verkeerd als er een ander volk is dat dat ook doet....
We verbeelden ons wereldburgers te zijn omdat we 3 talen gebrekkig leren spreken op de middelbare school en graag buitenlands eten en reizen. Maar ik vind het tegendeel eigenlijk waar. We zijn enorm chauvinistisch. Waar je ook komt je pikt Nederlanders er altijd zo uit. Nederlanders die in Turkije wonen voelen zich echt niet Turks en assimileren niet echt. Ze blijven kritische Nederlanders.
Op zich is dat niet erg, maar door datzelfde chauvinisme en grenzeloze arrogantie vinden we volken díe niet onze geweldige cultuur omarmen eng, verwerpelijk en onbegrijpelijk.
Wat mij betreft voelen Turken zich Turk en Chinezen zich Chinees. Eten ze TurkS of Chinees. Kijken ze naar hun eigen programma's. Wat kan mij dat nou schelen? Zolang ze niet crimineel zijn en gewoon hun leven leven... Wat maakt het uit?
Als er evenveel Chinezen als bijv Antillianen in Nederland zou zijn dan zou het een correcte vergelijking zijn. Maar wat jij doet is paar duizend Chinezen in Nederland vergelijkt met een veel grotere groep.quote:Op zondag 7 december 2014 17:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja en daar licht je nou net een belangrijk verschil eruit. Pak de misdaadcijfers van niet geïntegreerde Nederlanders er eens bij (overigens genoeg groepen die wel volledig opgegaan zijn en waarvan de afstammelingen geeneens Nederlands meer spreken) en die van slecht geïntegreerde groepen in Nederland als Somaliërs, Marokkanen en Antillianen. Mensen vallen niet over slechte integratie, anders zouden Chinezen hier ook gehaat zijn.
procentueel gezien blijft het eenzelfde beeld geven. jammer joh.quote:Op zondag 7 december 2014 17:17 schreef Atak het volgende:
[..]
Als er evenveel Chinezen als bijv Antillianen in Nederland zou zijn dan zou het een correcte vergelijking zijn. Maar wat jij doet is paar duizend Chinezen in Nederland vergelijkt met een veel grotere groep.
Statistisch is het niet hetzelfde aap. Zeker nooit statistiek op school gehad. Je kan bijv een groep van 10 mensen niet vergelijken met 100 000 mensen.quote:Op zondag 7 december 2014 17:21 schreef SuperFood het volgende:
[..]
procentueel gezien blijft het eenzelfde beeld geven. jammer joh.
quote:Op zondag 7 december 2014 17:26 schreef Atak het volgende:
[..]
Statistisch is het niet hetzelfde aap. Zeker nooit statistiek op school gehad. Je kan bijv een groep van 10 mensen niet vergelijken met 100 000 mensen.
Het waren er in 2011 80.000. In 2011 waren er 141.000 Antillianen in Nederland. U bedoelt?quote:Op zondag 7 december 2014 17:17 schreef Atak het volgende:
[..]
Als er evenveel Chinezen als bijv Antillianen in Nederland zou zijn dan zou het een correcte vergelijking zijn. Maar wat jij doet is paar duizend Chinezen in Nederland vergelijkt met een veel grotere groep.
Allereerst, zoals aangetoond door Five_Horizons praten we over een vergelijkbare groep qua grootte. Een groep van 80.000 mensen en 141.000 kan prima vergeleken worden, ook statistisch gezien is dat geen belemmering. Sterker nog, de sample grootte voor beide groepen zal niet eens drastisch verschillen. Ten tweede zouden meer Chinezen zorgen voor een paar extra China Towns in steden als Almere, Breda en Eindhoven ofzo. Of voor grotere China Towns in de al bestaande steden. Het beeld zou niet veranderen.quote:Op zondag 7 december 2014 17:17 schreef Atak het volgende:
[..]
Grijze wolven hebben niks op met de waarheid in het algemeen.quote:Op zondag 7 december 2014 17:37 schreef Atak het volgende:
PVVers zekerDie hebben niets met statistiek
Belasting betalen is niet de enige bijdrage die een Nederlander aan de samenleving moet geven.quote:Op zondag 7 december 2014 16:02 schreef Reddead het volgende:
[..]
Profiteren van de maatschappij EN tegelijkertijd, door het betalen van belasting diezelfde maatschapij helpen.
En wat maakt het uit als een partij mij niet vertrouwt? Je kan de samenleving niet met bedrijven vergelijken, je sluit namelijk 9 van de 10 keer een rechtsgeldige overeenkomst als het gaat om bedrijven. Als ik vandaag naar Turkije verhuis dan kan iemand anders mijn plaats in de maatschappij innemen. Zo simple is het.
oh ja ik was het systematisch janken en huilen als andere landen problemen hebben maar tegelijkertijd diezelfde problemen in eigen land goedkeuren, vergeten.quote:Op maandag 8 december 2014 00:09 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Belasting betalen is niet de enige bijdrage die een Nederlander aan de samenleving moet geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |