SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Stemmen vanaf 21 November t/m 28 November
Wanneer wordt de lijst bekend?
Op 19 december wordt de lijst-der-lijsten bekend gemaakt
Check vanaf 2 december of jouw nummer erin staat via: http://staatieindetop2000.nl/
Top2000-Quiz
21 November 20:30 op NPO 3
Grappen over Ringo van de Beatless slaan we dit jaar overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Ik stem enkel nog maar strategisch. Het heeft weinig zin om op nummers te stemmen waavan je toch al 100% zeker weet dat ze er in zullen komen.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik denk dat ik volgend jaar nog strategischer moet stemmen. Man, het is toch treurig dat Jim Reeves en The Everly Brothers er niet meer in staan, ze staan elk jaar in mijn lijstje, maar dat helpt kennelijk niet genoeg.
Het gaat me er niet alleen om dat nummer erin komen, maar ook dat ze zo hoog mogelijk komen.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik stem enkel nog maar strategisch. Het heeft weinig zin om op nummers te stemmen waavan je toch al 100% zeker weet dat ze er in zullen komen.
Dat ligt bij mij anders. Of een nummer nou op plek 814 staat of 1287 interesseert me niet zo, maar als een nummer wat ik leuk vind net buiten de lijst valt, dan vind ik het wel jammer, zeker omdat je maar iets van 150 stemmen nodig hebt om erin te komen.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:08 schreef Elfletterig het volgende:
Het gaat me er niet alleen om dat nummer erin komen, maar ook dat ze zo hoog mogelijk komen.
Ik verdeel mijn stemmen een beetje over twee doelen: nummers die ik zo hoog mogelijk in de lijst wil zien (waaronder persoonlijke favorieten) én nummers die ik de lijst in wil stemmenquote:Op donderdag 27 november 2014 13:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat ligt bij mij anders. Of een nummer nou op plek 814 staat of 1287 interesseert me niet zo, maar als een nummer wat ik leuk vind net buiten de lijst valt, dan vind ik het wel jammer, zeker omdat je maar iets van 150 stemmen nodig hebt om erin te komen.
'Net buiten de lijst vallen' is volgens mij nogal relatief, aangezien ik sterk de indruk heb dat de onderste 100 van de lijst nogal willekeurig door Radio 2 worden gekozen.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat ligt bij mij anders. Of een nummer nou op plek 814 staat of 1287 interesseert me niet zo, maar als een nummer wat ik leuk vind net buiten de lijst valt, dan vind ik het wel jammer, zeker omdat je maar iets van 150 stemmen nodig hebt om erin te komen.
Ik meen vorig jaar iets gelezen te hebben over bepaalde trends en dergelijke. Stel dat een nummer niet genoeg stemmen heeft, maar dat er wel een flinke opwaartse trend in zit qua aantal stemmen, dat het nummer dan toch in de lijst kan komen. Maar pin me hier niet op vast.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
'Net buiten de lijst vallen' is volgens mij nogal relatief, aangezien ik sterk de indruk heb dat de onderste 100 van de lijst nogal willekeurig door Radio 2 worden gekozen.
Dat idee heb ik ook, maar dan nog stem ik liever op een nummer wat op de rand van wel/niet staat ipv op een zekerheidje te stemmen. Persoonlijk is er eigenlijk maar 1 nummer (Will You van Hazel 'O Connor) waarvan ik echt hoop dat het erin blijft, maar gezien de dalende lijn zou het weleens exit kunnen zijn dit jaar.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:18 schreef Fred_B het volgende:
'Net buiten de lijst vallen' is volgens mij nogal relatief, aangezien ik sterk de indruk heb dat de onderste 100 van de lijst nogal willekeurig door Radio 2 worden gekozen.
Waarom zou je strategisch stemmen? Stem toch gewoon op nummers die je leuk vindt. Daar gaat t toch om.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik stem enkel nog maar strategisch. Het heeft weinig zin om op nummers te stemmen waavan je toch al 100% zeker weet dat ze er in zullen komen.
Watskeburt?quote:Op donderdag 27 november 2014 14:22 schreef laxus13 het volgende:
Ach die jeugd van tegenwoordig hebben nog nooit gehoord van Everly Brothers of Jim Reevs o.a. wat ik wel jammer is want het is best mooie muziek.
Ik stem sowieso op nummers die ik leuk vind, dat is het issue niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:28 schreef DuvelDuvel het volgende:
Waarom zou je strategisch stemmen? Stem toch gewoon op nummers die je leuk vindt. Daar gaat t toch om.
Wanneer is iets jeugd? Ik ga er eigenlijk een beetje van uit dat volk van onder 18 eigenlijk niet stemt, behalve als ze radio 2 luisteraars zijn. En dan kennen ze de oudere muziek echt wel.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:22 schreef laxus13 het volgende:
Ach die jeugd van tegenwoordig hebben nog nooit gehoord van Everly Brothers of Jim Reevs o.a. wat ik wel jammer is want het is best mooie muziek.
Niet alles over een kam scheren. De mensen die ik ken van m'n studie houden best van zulke muziek en kennen die lui ookquote:Op donderdag 27 november 2014 14:22 schreef laxus13 het volgende:
Ik meen dat All You Need Is Love een foutje/IT-probleem was en het eigenlijk wel in de lijst had moeten staan. Er is ook wel eens een nummer van Rowwen Hèze vergeten in de keuzelijst, waardoor het er 1 jaar niet instond.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik meen vorig jaar iets gelezen te hebben over bepaalde trends en dergelijke. Stel dat een nummer niet genoeg stemmen heeft, maar dat er wel een flinke opwaartse trend in zit qua aantal stemmen, dat het nummer dan toch in de lijst kan komen. Maar pin me hier niet op vast.
Ik heb trouwens wél heel sterk de indruk dat er soms fouten worden gemaakt. Ik weiger namelijk te geloven dat "All You Need Is Love" van The Beatles in 2012 niet in de Top 2000 stond. Tussen 1999 en 2011 stond het nummer alle edities in de lijst. Het begon op #213 in 1999 en het stond in 2011 op nummer #688. Vervolgens in 2012 in één keer weg uit de lijst?! Dat geloof je toch zelf niet?
Vorig jaar is het teruggekeerd op nummer #1459. En de DJ maakte een wat cryptische opmerking bij de aankondiging ervan. Ik weet de letterlijke woorden niet meer, maar hij zinspeelde er duidelijk op dat veel mensen zich erover hadden verbaast dat het nummer in 2012 niet in de lijst stond.
Ja ik bedoel ook in het algemeen tuurlijk zijn er jeugdige mensen die zo'n muziek kennen maar ik denk toch het grootste deel niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:36 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Niet alles over een kam scheren. De mensen die ik ken van m'n studie houden best van zulke muziek en kennen die lui ook
Ik denk dat er steeds meer jongeren stemmen omdat ze de stemlijstjes van anderen voorbij zien komen op facebook. Zo ben ik twee jaar geleden ook begonnen.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:36 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Wanneer is iets jeugd? Ik ga er eigenlijk een beetje van uit dat volk van onder 18 eigenlijk niet stemt, behalve als ze radio 2 luisteraars zijn. En dan kennen ze de oudere muziek echt wel.
De Everly Brothers zijn twee broers die eind jaren 50, begin jaren 60 hits scoorden. Vooral hun perfecte, tweestemmige samenzang was opvallend.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:53 schreef hhh38 het volgende:
Ik denk dat er steeds meer jongeren stemmen omdat ze de stemlijstjes van anderen voorbij zien komen op facebook. Zo ben ik twee jaar geleden ook begonnen.
Edit: en ik ken de Everly Brothers en Jim Reevs alleen van naam, de muziek heb ik nooit gehoord.
Die was tof, ja!!quote:Op donderdag 27 november 2014 15:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
(al hoop ik stiekem dat Conquistador terugkeert in de lijst)
Verdommequote:
Ik wilde hierop antwoorden "Iedereen heeft de Everly Brothers weleens gehoord!",quote:Op donderdag 27 november 2014 14:53 schreef hhh38 het volgende:
Edit: en ik ken de Everly Brothers en Jim Reevs alleen van naam, de muziek heb ik nooit gehoord.
*wijst naar UIquote:Op donderdag 27 november 2014 15:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Pietje Souer en z'n maten, een nummer 3 hit in 1978...
Ik heb helemaal nog niet gestemd...quote:Op donderdag 27 november 2014 17:04 schreef D. het volgende:
[..]
*wijst naar UI
Heb je op Max gestemd?
Ik ook nog niet, maar gaat lukken voor de sluiting van de stembus morgenquote:Op donderdag 27 november 2014 17:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb helemaal nog niet gestemd...
Ik beloof niks, het boeit me niet dat stemmen.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:41 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ook nog niet, maar gaat lukken voor de sluiting van de stembus morgen
Dat van mij was ook geen belofte, maar een verwachtingquote:Op donderdag 27 november 2014 17:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik beloof niks, het boeit me niet dat stemmen.
Commentaar, in positieve en negatieve zin, heb ik toch wel op de 2000 uitverkoren tracks...
Ach, in feite hebben beiden weinig nut. Ik stemde dit jaar voor het eerst, maar ik maak toch geen verschil. Hoewel je dat wel jezelf wijsmaakt natuurlijkquote:Op donderdag 27 november 2014 14:28 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Waarom zou je strategisch stemmen? Stem toch gewoon op nummers die je leuk vindt. Daar gaat t toch om.
Alle beetjes helpenquote:Op donderdag 27 november 2014 21:14 schreef HPLC het volgende:
[..]
Ach, in feite hebben beiden weinig nut. Ik stemde dit jaar voor het eerst, maar ik maak toch geen verschil. Hoewel je dat wel jezelf wijsmaakt natuurlijk
Ze staan er toch in. Smaak van het land. Coldplay schijnt vreselijk alternatief te zijn voor de grootste doelgroep van de top-2000 en daardoor weer heel interessant.quote:
Thriller maar 5?quote:Op donderdag 27 november 2014 21:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Thriller 5, Rumours 6, Magical Mystery Tour 7. Wie biedt meer?
Ik snap het niet, maar goed, ieder zijn/haar dingquote:Op donderdag 27 november 2014 21:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Ze staan er toch in. Smaak van het land. Coldplay schijnt vreselijk alternatief te zijn voor de grootste doelgroep van de top-2000 en daardoor weer heel interessant.
Waarschijnlijk een album van de toppers, of Jan Smit ofzo, Nederland is namelijk een smakeloos land.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Thriller 5, Rumours 6, Magical Mystery Tour 7. Wie biedt meer?
The Girl is Mine nietquote:Op donderdag 27 november 2014 21:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Thriller maar 5?
Wanna Be Starting Somethin', The Girl Is Mine, Human Nature, Thriller, Billie Jean, Beat It.. denk ik?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, dat was in 2012.quote:
*gaat Googlenquote:Op donderdag 27 november 2014 22:00 schreef Moody het volgende:
Een lijst met maar liefst 2000 nummers waar geniale mainstream artiesten als The National, Arcade Fire, Ryan Adams etc. niet in staan geloof ik sowieso niet. Beetje bij de tijd blijven zeg ik, anders is je doelgroep dood over een paar jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |