Ik denk dat ik volgend jaar nog strategischer moet stemmen. Man, het is toch treurig dat Jim Reeves en The Everly Brothers er niet meer in stonden, ze staan elk jaar in mijn lijstje, maar dat helpt kennelijk niet genoeg.
Mijn lijstje:
Bruce Springsteen - Thunder Road
Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen The Rain
Dire Straits - Calling Elvis
Foo Fighters - Everlong
Golden Earring - Another 45 Miles
Herman Brood - Never Be Clever
Neil Young - Old Man
Paul Simon - Late In The Evening
Phil Collins - In The Air Tonight
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
Simon and Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
The Alan Parsons Project - Old and Wise
The Rolling Stones - Anybody Seen My Baby
The Rolling Stones - It's Only Rock 'n Roll
The Who - Won't Get Fooled Again
Vrije keuze:
Alice Cooper - Under My Wheels
Bruce Springsteen - New York City Serenade
Dire Straits - Love Over Gold
Foo Fighters - Walk
Tom Petty and The Heartbreakers - Mary Jane's Last Dance
quote:
Op donderdag 27 november 2014 13:10 schreef Kingstown het volgende:[..]
Dat ligt bij mij anders. Of een nummer nou op plek 814 staat of 1287 interesseert me niet zo, maar als een nummer wat ik leuk vind net buiten de lijst valt, dan vind ik het wel jammer, zeker omdat je maar iets van 150 stemmen nodig hebt om erin te komen.
'Net buiten de lijst vallen' is volgens mij nogal relatief, aangezien ik sterk de indruk heb dat de onderste 100 van de lijst nogal willekeurig door Radio 2 worden gekozen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
Ik geloof ook nooit dat dat jaren80feestje op de afkickdag toevallig is. Wel een gezellig feestje hoor, maar het kan niet kloppen.
FritsFlits
Ik heet geen Frits
quote:
Op donderdag 27 november 2014 14:22 schreef laxus13 het volgende:Ach die jeugd van tegenwoordig hebben nog nooit gehoord van Everly Brothers of Jim Reevs o.a. wat ik wel jammer is want het is best mooie muziek.
Niet alles over een kam scheren. De mensen die ik ken van m'n studie houden best van zulke muziek en kennen die lui ook
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
quote:
Op donderdag 27 november 2014 13:48 schreef Elfletterig het volgende:[..]
Ik meen vorig jaar iets gelezen te hebben over bepaalde trends en dergelijke. Stel dat een nummer niet genoeg stemmen heeft, maar dat er wel een flinke opwaartse trend in zit qua aantal stemmen, dat het nummer dan toch in de lijst kan komen. Maar pin me hier niet op vast.
Ik heb trouwens wél heel sterk de indruk dat er soms fouten worden gemaakt. Ik weiger namelijk te geloven dat "All You Need Is Love" van The Beatles in 2012 niet in de Top 2000 stond. Tussen 1999 en 2011 stond het nummer alle edities in de lijst. Het begon op #213 in 1999 en het stond in 2011 op nummer #688. Vervolgens in 2012 in één keer weg uit de lijst?! Dat geloof je toch zelf niet?
Vorig jaar is het teruggekeerd op nummer #1459. En de DJ maakte een wat cryptische opmerking bij de aankondiging ervan. Ik weet de letterlijke woorden niet meer, maar hij zinspeelde er duidelijk op dat veel mensen zich erover hadden verbaast dat het nummer in 2012 niet in de lijst stond.
Ik meen dat All You Need Is Love een foutje/IT-probleem was en het eigenlijk wel in de lijst had moeten staan. Er is ook wel eens een nummer van Rowwen Hèze vergeten in de keuzelijst, waardoor het er 1 jaar niet instond.
De Sahara is zonder meer erg droog.
laxus13
Gotta Catch Em' All
quote:
Ja ik bedoel ook in het algemeen tuurlijk zijn er jeugdige mensen die zo'n muziek kennen maar ik denk toch het grootste deel niet.
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.
Ik heb weinig met de Everly Brothers, maar ik begrijp wel dat ze belangrijk zijn voor de vroege popgeschiedenis.
Jim Reeves vind ik minder relevant, dat is gewoon een kwestie van smaak. Ik heb bijvoorbeeld graag meer liedjes van Split Enz, Procol Harum of Jefferson Airplane (en dan GEEN Starship) in de lijst maar dat wordt m ook niet. (al hoop ik stiekem dat Conquistador terugkeert in de lijst)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]