SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Stemmen vanaf 21 November t/m 28 November
Wanneer wordt de lijst bekend?
Op 19 december wordt de lijst-der-lijsten bekend gemaakt
Check vanaf 2 december of jouw nummer erin staat via: http://staatieindetop2000.nl/
Top2000-Quiz
21 November 20:30 op NPO 3
Grappen over Ringo van de Beatless slaan we dit jaar overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Ik stem enkel nog maar strategisch. Het heeft weinig zin om op nummers te stemmen waavan je toch al 100% zeker weet dat ze er in zullen komen.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik denk dat ik volgend jaar nog strategischer moet stemmen. Man, het is toch treurig dat Jim Reeves en The Everly Brothers er niet meer in staan, ze staan elk jaar in mijn lijstje, maar dat helpt kennelijk niet genoeg.
Het gaat me er niet alleen om dat nummer erin komen, maar ook dat ze zo hoog mogelijk komen.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik stem enkel nog maar strategisch. Het heeft weinig zin om op nummers te stemmen waavan je toch al 100% zeker weet dat ze er in zullen komen.
Dat ligt bij mij anders. Of een nummer nou op plek 814 staat of 1287 interesseert me niet zo, maar als een nummer wat ik leuk vind net buiten de lijst valt, dan vind ik het wel jammer, zeker omdat je maar iets van 150 stemmen nodig hebt om erin te komen.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:08 schreef Elfletterig het volgende:
Het gaat me er niet alleen om dat nummer erin komen, maar ook dat ze zo hoog mogelijk komen.
Ik verdeel mijn stemmen een beetje over twee doelen: nummers die ik zo hoog mogelijk in de lijst wil zien (waaronder persoonlijke favorieten) én nummers die ik de lijst in wil stemmenquote:Op donderdag 27 november 2014 13:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat ligt bij mij anders. Of een nummer nou op plek 814 staat of 1287 interesseert me niet zo, maar als een nummer wat ik leuk vind net buiten de lijst valt, dan vind ik het wel jammer, zeker omdat je maar iets van 150 stemmen nodig hebt om erin te komen.
'Net buiten de lijst vallen' is volgens mij nogal relatief, aangezien ik sterk de indruk heb dat de onderste 100 van de lijst nogal willekeurig door Radio 2 worden gekozen.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat ligt bij mij anders. Of een nummer nou op plek 814 staat of 1287 interesseert me niet zo, maar als een nummer wat ik leuk vind net buiten de lijst valt, dan vind ik het wel jammer, zeker omdat je maar iets van 150 stemmen nodig hebt om erin te komen.
Ik meen vorig jaar iets gelezen te hebben over bepaalde trends en dergelijke. Stel dat een nummer niet genoeg stemmen heeft, maar dat er wel een flinke opwaartse trend in zit qua aantal stemmen, dat het nummer dan toch in de lijst kan komen. Maar pin me hier niet op vast.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
'Net buiten de lijst vallen' is volgens mij nogal relatief, aangezien ik sterk de indruk heb dat de onderste 100 van de lijst nogal willekeurig door Radio 2 worden gekozen.
Dat idee heb ik ook, maar dan nog stem ik liever op een nummer wat op de rand van wel/niet staat ipv op een zekerheidje te stemmen. Persoonlijk is er eigenlijk maar 1 nummer (Will You van Hazel 'O Connor) waarvan ik echt hoop dat het erin blijft, maar gezien de dalende lijn zou het weleens exit kunnen zijn dit jaar.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:18 schreef Fred_B het volgende:
'Net buiten de lijst vallen' is volgens mij nogal relatief, aangezien ik sterk de indruk heb dat de onderste 100 van de lijst nogal willekeurig door Radio 2 worden gekozen.
Waarom zou je strategisch stemmen? Stem toch gewoon op nummers die je leuk vindt. Daar gaat t toch om.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik stem enkel nog maar strategisch. Het heeft weinig zin om op nummers te stemmen waavan je toch al 100% zeker weet dat ze er in zullen komen.
Watskeburt?quote:Op donderdag 27 november 2014 14:22 schreef laxus13 het volgende:
Ach die jeugd van tegenwoordig hebben nog nooit gehoord van Everly Brothers of Jim Reevs o.a. wat ik wel jammer is want het is best mooie muziek.
Ik stem sowieso op nummers die ik leuk vind, dat is het issue niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:28 schreef DuvelDuvel het volgende:
Waarom zou je strategisch stemmen? Stem toch gewoon op nummers die je leuk vindt. Daar gaat t toch om.
Wanneer is iets jeugd? Ik ga er eigenlijk een beetje van uit dat volk van onder 18 eigenlijk niet stemt, behalve als ze radio 2 luisteraars zijn. En dan kennen ze de oudere muziek echt wel.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:22 schreef laxus13 het volgende:
Ach die jeugd van tegenwoordig hebben nog nooit gehoord van Everly Brothers of Jim Reevs o.a. wat ik wel jammer is want het is best mooie muziek.
Niet alles over een kam scheren. De mensen die ik ken van m'n studie houden best van zulke muziek en kennen die lui ookquote:Op donderdag 27 november 2014 14:22 schreef laxus13 het volgende:
Ik meen dat All You Need Is Love een foutje/IT-probleem was en het eigenlijk wel in de lijst had moeten staan. Er is ook wel eens een nummer van Rowwen Hèze vergeten in de keuzelijst, waardoor het er 1 jaar niet instond.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik meen vorig jaar iets gelezen te hebben over bepaalde trends en dergelijke. Stel dat een nummer niet genoeg stemmen heeft, maar dat er wel een flinke opwaartse trend in zit qua aantal stemmen, dat het nummer dan toch in de lijst kan komen. Maar pin me hier niet op vast.
Ik heb trouwens wél heel sterk de indruk dat er soms fouten worden gemaakt. Ik weiger namelijk te geloven dat "All You Need Is Love" van The Beatles in 2012 niet in de Top 2000 stond. Tussen 1999 en 2011 stond het nummer alle edities in de lijst. Het begon op #213 in 1999 en het stond in 2011 op nummer #688. Vervolgens in 2012 in één keer weg uit de lijst?! Dat geloof je toch zelf niet?
Vorig jaar is het teruggekeerd op nummer #1459. En de DJ maakte een wat cryptische opmerking bij de aankondiging ervan. Ik weet de letterlijke woorden niet meer, maar hij zinspeelde er duidelijk op dat veel mensen zich erover hadden verbaast dat het nummer in 2012 niet in de lijst stond.
Ja ik bedoel ook in het algemeen tuurlijk zijn er jeugdige mensen die zo'n muziek kennen maar ik denk toch het grootste deel niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:36 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Niet alles over een kam scheren. De mensen die ik ken van m'n studie houden best van zulke muziek en kennen die lui ook
Ik denk dat er steeds meer jongeren stemmen omdat ze de stemlijstjes van anderen voorbij zien komen op facebook. Zo ben ik twee jaar geleden ook begonnen.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:36 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Wanneer is iets jeugd? Ik ga er eigenlijk een beetje van uit dat volk van onder 18 eigenlijk niet stemt, behalve als ze radio 2 luisteraars zijn. En dan kennen ze de oudere muziek echt wel.
De Everly Brothers zijn twee broers die eind jaren 50, begin jaren 60 hits scoorden. Vooral hun perfecte, tweestemmige samenzang was opvallend.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:53 schreef hhh38 het volgende:
Ik denk dat er steeds meer jongeren stemmen omdat ze de stemlijstjes van anderen voorbij zien komen op facebook. Zo ben ik twee jaar geleden ook begonnen.
Edit: en ik ken de Everly Brothers en Jim Reevs alleen van naam, de muziek heb ik nooit gehoord.
Die was tof, ja!!quote:Op donderdag 27 november 2014 15:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
(al hoop ik stiekem dat Conquistador terugkeert in de lijst)
Verdommequote:
Ik wilde hierop antwoorden "Iedereen heeft de Everly Brothers weleens gehoord!",quote:Op donderdag 27 november 2014 14:53 schreef hhh38 het volgende:
Edit: en ik ken de Everly Brothers en Jim Reevs alleen van naam, de muziek heb ik nooit gehoord.
*wijst naar UIquote:Op donderdag 27 november 2014 15:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Pietje Souer en z'n maten, een nummer 3 hit in 1978...
Ik heb helemaal nog niet gestemd...quote:Op donderdag 27 november 2014 17:04 schreef D. het volgende:
[..]
*wijst naar UI
Heb je op Max gestemd?
Ik ook nog niet, maar gaat lukken voor de sluiting van de stembus morgenquote:Op donderdag 27 november 2014 17:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb helemaal nog niet gestemd...
Ik beloof niks, het boeit me niet dat stemmen.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:41 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ook nog niet, maar gaat lukken voor de sluiting van de stembus morgen
Dat van mij was ook geen belofte, maar een verwachtingquote:Op donderdag 27 november 2014 17:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik beloof niks, het boeit me niet dat stemmen.
Commentaar, in positieve en negatieve zin, heb ik toch wel op de 2000 uitverkoren tracks...
Ach, in feite hebben beiden weinig nut. Ik stemde dit jaar voor het eerst, maar ik maak toch geen verschil. Hoewel je dat wel jezelf wijsmaakt natuurlijkquote:Op donderdag 27 november 2014 14:28 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Waarom zou je strategisch stemmen? Stem toch gewoon op nummers die je leuk vindt. Daar gaat t toch om.
Alle beetjes helpenquote:Op donderdag 27 november 2014 21:14 schreef HPLC het volgende:
[..]
Ach, in feite hebben beiden weinig nut. Ik stemde dit jaar voor het eerst, maar ik maak toch geen verschil. Hoewel je dat wel jezelf wijsmaakt natuurlijk
Ze staan er toch in. Smaak van het land. Coldplay schijnt vreselijk alternatief te zijn voor de grootste doelgroep van de top-2000 en daardoor weer heel interessant.quote:
Thriller maar 5?quote:Op donderdag 27 november 2014 21:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Thriller 5, Rumours 6, Magical Mystery Tour 7. Wie biedt meer?
Ik snap het niet, maar goed, ieder zijn/haar dingquote:Op donderdag 27 november 2014 21:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Ze staan er toch in. Smaak van het land. Coldplay schijnt vreselijk alternatief te zijn voor de grootste doelgroep van de top-2000 en daardoor weer heel interessant.
Waarschijnlijk een album van de toppers, of Jan Smit ofzo, Nederland is namelijk een smakeloos land.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Thriller 5, Rumours 6, Magical Mystery Tour 7. Wie biedt meer?
The Girl is Mine nietquote:Op donderdag 27 november 2014 21:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Thriller maar 5?
Wanna Be Starting Somethin', The Girl Is Mine, Human Nature, Thriller, Billie Jean, Beat It.. denk ik?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, dat was in 2012.quote:
*gaat Googlenquote:Op donderdag 27 november 2014 22:00 schreef Moody het volgende:
Een lijst met maar liefst 2000 nummers waar geniale mainstream artiesten als The National, Arcade Fire, Ryan Adams etc. niet in staan geloof ik sowieso niet. Beetje bij de tijd blijven zeg ik, anders is je doelgroep dood over een paar jaar.
Helemaal mee eens. Danny Vera heeft daarom maar een plekje in mijn vrije ruimte gekregen.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:04 schreef johannes_vermeer het volgende:
Danny Vera ook al niet
En die is nog wel zeer goed gekleed.
De namen ken ik wel, maar kan zo geen nummers noemenquote:
Ook zangers met een rauw randje zoals Jimmy LaFave, Mickey Newbury, Matt Andersen, Tom Russell en Gretchen Peters worden volledig genegeerd.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:07 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Danny Vera heeft daarom maar een plekje in mijn vrije ruimte gekregen.
Die man maakt geniale muziek.
Nee, ik bedoel meer dat je met hits naam maakt, en zo bekend wordt bij het 'grote publiek'.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Oh het gaat over hits, niet over de beste nummers. Dan heb je gelijk
Prince, Albert Hammond staat er toch in?quote:Op donderdag 27 november 2014 22:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ook zangers met een rauw randje zoals Jimmy LaFave, Mickey Newbury, Matt Andersen, Tom Russell en Gretchen Peters worden volledig genegeerd.
Ja, en wat verandert dat aan het negeren van enkele topartiesten?quote:Op donderdag 27 november 2014 22:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Prince, Albert Hammond staat er toch in?
Niks, maar jij wilde een rauw randje er in...quote:Op donderdag 27 november 2014 22:12 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ja, en wat verandert dat aan het negeren van enkele topartiesten?
Het ene rauwe randje is het andere niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niks, maar jij wilde een rauw randje er in...
Op Matt Andersen na heb ik die allemaal proberen op te zoeken maar je snapt het al: zonder succes.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ook zangers met een rauw randje zoals Jimmy LaFave, Mickey Newbury, Matt Andersen, Tom Russell en Gretchen Peters worden volledig genegeerd.
Godzijdank niet...quote:Op donderdag 27 november 2014 22:14 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Het ene rauwe randje is het andere niet.
Noem jij de medewerkers van Radio 2 nou notoire non-valeurs?quote:Op donderdag 27 november 2014 22:14 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Op Matt Andersen na heb ik die allemaal proberen op te zoeken maar je snapt het al: zonder succes.
Het zal iets met IQ te maken dat deze namen niet zijn opgenomen in de lijst.
Nee, simpelweg dat het hier Radio 2 betreft en dus een bepaalde doelgroep.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:14 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Op Matt Andersen na heb ik die allemaal proberen op te zoeken maar je snapt het al: zonder succes.
Het zal iets met IQ te maken dat deze namen niet zijn opgenomen in de lijst.
Die man heeft een zeer goede muzieksmaak.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hey wat leuk dat Johan Derksen op FOK zit
Laat 'm eens een muziekprogramma op TV maken...quote:Op donderdag 27 november 2014 22:16 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Die man heeft een zeer goede muzieksmaak.
Dat gaat me te ver.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:16 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Noem jij de medewerkers van Radio 2 nou notoire non-valeurs?
Heel erg jammer allemaal.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, simpelweg dat het hier Radio 2 betreft en dus een bepaalde doelgroep.
Die kennen die namen niet eens en waarschijnlijk niet eens wegens een gebrek aan IQ...
Dat heeft hij al gedaan:quote:Op donderdag 27 november 2014 22:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Laat 'm eens een muziekprogramma op TV maken...
quote:Op donderdag 27 november 2014 22:19 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dat heeft hij al gedaan:
http://www.bol.com/nl/p/j(...)op/9200000033433127/
Het ideale Sinterklaas of Kerst cadeau
Hij overdrijft het.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik hou wel van zijn passie voor muziek en een beetje americana op zijn tijd vind ik best.
Maar heb eens naar zijn radioshow op Rijnmond geluisterd en na een uur werd de ouwe sokkenlucht me toch wat te veel..
Sinnerman van Nina niet in de lijst. Ook schandaal.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:42 schreef Moody het volgende:
Dit nummer staat op plek 461. Onder o.a. 8 Borsato covers. Dat is toch op zijn minst schandalig.
Ik heb bij haar heel lang het idee gehad dat het een man was. Was best even schrikken toen ik Nina voor het eerst op beeld zagquote:Op donderdag 27 november 2014 22:42 schreef Moody het volgende:
Dit nummer staat op plek 461. Onder o.a. 8 Borsato covers. Dat is toch op zijn minst schandalig.
Dit is een top-5 nummer.
En nu iets zeggen over de kwaliteit van het nummerquote:Op donderdag 27 november 2014 22:51 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ik heb bij haar heel lang het idee gehad dat het een man was. Was best even schrikken toen ik Nina voor het eerst op beeld zag
Nou, nou, nou...quote:Op donderdag 27 november 2014 22:54 schreef Moody het volgende:
[..]
En nu iets zeggen over de kwaliteit van het nummer
Dit is toch minstens top-10 materiaal. Echte emotie.
Best erg dat ik dit soort nummer moet aanprijzen, terwijl ze wereldwijd omarmd worden. Nederland loopt qua muziekbesef vreselijk achter.
Ik chargeer zoals gewoonlijkquote:Op donderdag 27 november 2014 22:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nou, nou, nou...
Ik denk dat best veel mensen dit een mooi nummer vinden, maar niet voor in hun Top 15.
Je kan gewoon niet tienduizenden songs in een Top 2000 proppen.
Geweldig nummer.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:42 schreef Moody het volgende:
Dit is een top-5 nummer.
Dan is You'll Never Walk Alone ook een cover. Veel klassiekers zijn voor musicals geschreven. Ik zie het dit in deze uitvoering wel als een Nina Simone nummer.quote:
Het gaat 'mis' met het referentiekader dat mensen hebben.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik chargeer zoals gewoonlijk
In real life: Een nummer als dit krijg een paar honderd minder stemmen als bijv. een vreselijke simpele Italiaanse cover van Marco Borsato zoals Margherita. Waar gaat het dan mis?
Stem dan op deze en haal je gram:
Zat via mobirl in de trein, kreeg maar de helft mee.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:54 schreef Moody het volgende:
[..]
En nu iets zeggen over de kwaliteit van het nummer
Dit is toch minstens top-10 materiaal. Echte emotie.
Best erg dat dit soort nummers aangeprezen dienen te worden, terwijl ze wereldwijd omarmd worden. Nederland loopt qua muziekbesef vreselijk achter.
Neh, 461 is best aardigquote:Op donderdag 27 november 2014 22:42 schreef Moody het volgende:
Dit is een top-5 nummer.
Omdat je nooit alle nummers met echte emotie in een top10 krijgt, krijg je een top500quote:
Nee.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je nu weer chargeert...
En dat terwijl ze die single op 16 toeren afspelen om het typische stemgeluid van Nina zo goed mogelijk uit te laten komen...quote:Op donderdag 27 november 2014 23:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De singleversie van Ain't Got No duurt nog geen 2,5 minuut. Da's natuurlijk veel te kort voor de top 10
Wat jij propageert past niet in een Top 10, wat Frits ook aangeeft.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee.
"Dat past nooit in een top-10".
Wat past wel in een top-10 dan? Wat is de smaak van het land? Bohemian Rhapsody, Stairways to Heaven, Boudewijn de Groot e.d.
Als je zo denkt, gaat zelfs Matthijs van Nieuwkerk zich vervelen over 10 jaar. Laat staan dat Leo Blokhuis er nog lol aan heeft.
Je hebt mijn bericht verkeerd gelezen. Ik bedoelde dat je nooit een top10 kan maken met alle goede nummers die er zijn. Zijn er veel meer dan 10quote:Op donderdag 27 november 2014 23:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee.
"Dat past nooit in een top-10".
Wat past wel in een top-10 dan? Wat is de smaak van het land? Bohemian Rhapsody, Stairways to Heaven, Boudewijn de Groot e.d.
Als je zo denkt, gaat zelfs Matthijs van Nieuwkerk zich vervelen over 10 jaar. Laat staan dat Leo Blokhuis er nog lol aan heeft.
Ik heb de hoop opgegeven dat het een "kwalitatief" goede lijst wordt, maar laten we aub nog enige zelfreflectie behouden en onszelf aansprakelijk houden van de zeer matige muziekkeus in dit land. Het ligt allemaal zo voor de hand en is zo afhankelijk van hits en singles van voornamelijk het verleden.
Zelfs Blokhuis weet of durft de beste muziek niet te noemen. Hij wordt ook tegengehouden door het feit dat hij prime time op beeld is.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat jij propageert past niet in een Top 10, wat Frits ook aangeeft.
Take it or leave it, je gaat het niet veranderen...
En Matthijs weet al helemaal niets van muziek, die heeft een oortje in en wordt gesoufleerd door Leo Blokhuis. En dan nog maakt 'ie blunders...
De absolute definitie voor 'beste muziek' bestaat niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:27 schreef Moody het volgende:
[..]
Zelfs Blokhuis weet of durft de beste muziek niet te noemen. Hij wordt ook tegengehouden door het feit dat hij prime time op beeld is.
Hij kan toch wel zijn favorieten noemen? En dan 80% van de mensen in Nederland maar laten fronzen.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De absolute definitie voor 'beste muziek' bestaat niet.
Dus nee, ook Leo zal die niet benoemen...
Ligt denk ook aan de 'muziekwet' van de Top2000. Als ik muziek zou kunnen invullen uit alle genres, dan heb ik ineens een stemlijst met filmscores en klassieke muziek, vooral Bach. Dat is niet de insteek van de Top2000.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Hij kan toch wel zijn favorieten noemen? En dan 80% van de mensen in Nederland maar laten fronzen.
Kan me namelijk niet voorstellen dat zijn favoriete artiesten allemaal netjes binnen de top-2000 van Radio 2 passen. Ik heb nog nooit een naam gehoord die ik niet ken. En ik ben slechts 32. Het is allemaal vreselijk braafjes, dat wil ik zeggen.
Ook dat ondersteun ik.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:34 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ligt denk ook aan de 'muziekwet' van de Top2000. Als ik muziek zou kunnen invullen uit alle genres, dan heb ik ineens een stemlijst met filmscores en klassieke muziek, vooral Bach. Dat is niet de insteek van de Top2000.
Een onbekend nummer wordt niet direct een klassieker, erg lastig zelfs. Veel klassiekers moeten rijpen en blijven langzaam over uit een generatie waarvan de rest verdwijnt. Een hele enkele keer erken je er wel een (Hurt van Cash). Dat sommige nummers gepusht worden en hoog in de lijst staan zeg wat dat betreft weinig (ik noem een Coldplay)quote:Op donderdag 27 november 2014 23:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Ook dat ondersteun ik.
Maar hoe fijn zou het zijn dat er opeens 100-200 nummers instaan die het gros van de mensen niet kennen, maar wel direct omarmen als "klassiekers". Het kost tijd en moeite en is waarschijnlijk niet mogelijk, maar het zou de Nederlandse lijst wel een stuk interessanter maken voor de muziek-addict en en gelijk kunnen trekken met o.a. België en Duitsland.
Precies, dus enkel de grote hits, daar kan ik mee leven.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:40 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Een onbekend nummer wordt niet direct een klassieker, erg lastig zelfs. Veel klassiekers moeten rijpen en blijven langzaam over uit een generatie waarvan de rest verdwijnt. Een hele enkele keer erken je er wel een (Hurt van Cash). Dat sommige nummers gepusht worden en hoog in de lijst staan zeg wat dat betreft weinig (ik noem een Coldplay)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |