abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:25:20 #151
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146991049
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:19 schreef Za het volgende:
Mocht het zo gegaan zijn (bv telefoon manipulatie onmogelijk), Lisanne heeft bereik, kiestoon, belt de hulpdienst en hangt snel op voordat er opgenomen wordt, wat zou de logica hiervan zijn dat ze snel de verbinding verbreekt voordat er opgenomen wordt?
Er is geen logica in dat geval, behalve als er een ongenode derde plots in zicht is, in geval van gevangenschap. Als manipulatie absoluut niet in het spel is en ze is volkomen vrij en ook al mocht ze schrikken dat er plots verbinding is en op de rode knop drukken.. dan toch probeer je het nog eens.

Al maakt de geintroduceerde "onlogica is leading" van PRDV in deze zaak, hier korte metten mee.
pi_146991272
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:21 schreef Poekje01 het volgende:

Pas die rugzak koppelde de vindplaats aan de zaak van K&L. En ging men gericht op zoek naar lichaams- resten in dat gebied. Dus als je, als dader, die rugzak WEL doelbewust plaatste, wilde je dat die ook gevonden zou worden.
Het verhaal over de vinder van de rugzak is zo vaag en zonder getuigen dat dat net zo goed verzonnen kan zijn en de tas al die tijd in bezit van iemand is geweest.
pi_146991641
Dat K en L zo verstandig omgingen met hun telefoon ( met halve batterij) werd blijkbaar normaal gevonden dwz niet tegengesproken door PRdV.

Met een uitspraak zoiets als deze ''wat onder de omstandigheden moeten we er juist van uitgaan dat alles niet per se logisch is" kom je dan ook altijd weg.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_146991757
Pas die rugzak koppelde de vindplaats aan de zaak van K&L. En ging men gericht op zoek naar lichaams- resten in dat gebied. Dus als je, als dader, die rugzak WEL doelbewust plaatste, wilde je dat die ook gevonden zou worden.

Dat beaamde Feliciano ook, dat het zo fijn was dat die rugzak gevonden was.

http://nos.nl/artikel/667461-vondst-rugzak-was-groot-geluk.html
pi_146991765
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:19 schreef Za het volgende:

[..]

Mocht het zo gegaan zijn (bv telefoon manipulatie onmogelijk), Lisanne heeft bereik, kiestoon, belt de hulpdienst en hangt snel op voordat er opgenomen wordt, wat zou de logica hiervan zijn dat ze snel de verbinding verbreekt voordat er opgenomen wordt?
Precies. Vraag kwam eerder voorbij. Het is niet logisch. Je wilt iemand spreken, anders kan niemand je helpen. Ga je over redenen nadenken, kom je weer uit bij mogelijke oplossingen/ideeen/scenarios:

- je bent hypernerveus, en denkt, "oh... weer mis. Snel ophangen, kost teveel batterij capaciteit", en je dan de
enorme pech hebt dat het tijdens die handelingen nu juist net wel aan het lukken was met opzetten van die
verbinding...
- bij vasthouden vd meiden: dader heeft ze de telefoon gelaten (toch geen bereik daar) maar ze willen niet
met de telefoon betrapt worden ivm. kans op mishandeling oid...
- je bent op de vlucht voor iemand, gunt jezelf geen enkele rust tot nadenken
- je zit compleet in een psychose, en kan niet meer helder nadenken. Doet maar wat.

Moeilijk te zeggen. Bij de laatste 2 mogelijkheden lijkt dat 'strakke' tijdschema met belpogingen van na 8 april overdag iig. totaal niet bij een rampsituatie te passen. Waarom zou je vaste tijden willen hanteren? Staat je geest daar uberhaupt dan (nog) naar? Als iemand in een angstpsychose zit, is die kans m.i. buitengewoon klein.
pi_146991795
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:40 schreef Lutalo het volgende:
Dat K en L zo verstandig omgingen met hun telefoon ( met halve batterij) werd blijkbaar normaal gevonden dwz niet tegengesproken door PRdV.

Met een uitspraak zoiets als deze ''wat onder de omstandigheden moeten we er juist van uitgaan dat alles niet per se logisch is" kom je dan ook altijd weg.
Ik ben een grote fan van Peter. De reportages die hij maakte...geweldig! En wat zat ie vaak goed.
Tegenwoordig maakt ie die niet meer maar is ie nog vaker op tv dan vroeger. Van RTL Boulevard tot aan DWDD en alles daar tussen.
Hij moet dus van alles een beetje weten maar dat is ook gelijk de valkuil.
Ik hou me maar vast dat ie t ontbreken van een boodschap toch wel vreemd vond en hopelijk ooit eens wat dieper deze zaak induikt.
pi_146992138
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:43 schreef Lutalo het volgende:

Dat beaamde Feliciano ook, dat het zo fijn was dat die rugzak gevonden was.

http://nos.nl/artikel/667461-vondst-rugzak-was-groot-geluk.html
"Wat *** betreft is de zoektocht naar Kris en Lisanne voorbij. "Ik vind dat je geen risico meer moet nemen. Met wat we gevonden hebben weten we dat er niemand meer in leven is."

Weet hij dat er verder niks meer te vinden is omdat er niet meer geplant is?
Wil hij voorkomen dat er belastend materiaal gevonden wordt?
Waarom zo'n haast om alle onderzoekers naar huis te sturen?
pi_146992283
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:44 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik ben een grote fan van Peter. De reportages die hij maakte...geweldig! En wat zat ie vaak goed.
Tegenwoordig maakt ie die niet meer maar is ie nog vaker op tv dan vroeger. Van RTL Boulevard tot aan DWDD en alles daar tussen.
Ik hou me maar vast dat ie t ontbreken van een boodschap toch wel vreemd vond en hopelijk ooit eens wat dieper deze zaak induikt.
Van mij mag Peter er buiten blijven; ik kan wel voor mezelf denken en heb Peter R niet als voorbeeld nodig. Het komt op mij over als (maar daarin wordt hij misschien wel aangestuurd) :
- onwetend volk, luister naar Peter, die weet het beter.
pi_146992639
quote:

[..]

Misschien was er wel degelijk een boodschap, maar is die na het mogelijke jailbraken van de telefoons, verwijderd.

Als je nog eens kijkt / nadenkt over die (gedramatiseerde) video van die Australier Haydn in de jungle van Laos, snap ik uberhaupt niets van die belpogingen, en dat schema en inlogtijden. Geloof niet dat je daar na zoveel dagen omzwerven nog coherent mee bezig bent. Geen berichtje? Geen mensen of dorpjes opzoeken? Ik vind het allemaal een groot vraagteken. Volgens mij had de zus van Goetbloet ook niets nagelaten trouwens, hij zei er niets over.

En aan de andere kant: bv. igv. een slangebeet? Van een giftige slang? Zoals zo een bushmaster? Dan gaat het daar opeens heel hard. Zie eerdere posts hierover. Kwestie van uren, geen dagen. Je raakt buiten westen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 25-11-2014 17:41:14 ]
pi_146993226
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:54 schreef 11en30 het volgende:

[..]

"Wat *** betreft is de zoektocht naar Kris en Lisanne voorbij. "Ik vind dat je geen risico meer moet nemen. Met wat we gevonden hebben weten we dat er niemand meer in leven is."

Weet hij dat er verder niks meer te vinden is omdat er niet meer geplant is?
Wil hij voorkomen dat er belastend materiaal gevonden wordt?
Waarom zo'n haast om alle onderzoekers naar huis te sturen?
Er was een bericht dat er 2 lichamen gevonden waren. Toen ze daar gingen kijken lag er niks.
Of misschien moet het toch zijn, "lag er niks meer".

Want iemand had wellicht inmiddels ook zijn werkgever "de Master of the mountain" in paniek opgebeld, om melding van de vondst te doen. En te zeggen dat iemand de autoriteiten al had gebeld. Om dan vervolgens te vragen, "wat nu"? Omdat het immers ging om twee lichamen met duidelijke sporen van een misdrijf. En zijn de lichamen met rugzak haastig naar elders gebracht. Met van die stofdoeken draagbaren.

Sinaproc zou tegen de DIJ gezegd hebben, "denk aan het tourisme".

Mocht het echt ook zo gegaan zijn, leveren die vragenrondes in Alto Romero misschien nog wat op.

[ Bericht 3% gewijzigd door Poekje01 op 25-11-2014 16:29:02 ]
pi_146993473
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:22 schreef 11en30 het volgende:

Interessant. Deze glitches voegen een heel nieuw doel van noodnummers bellen en direkt de oproep beëindigen toe. De gedachte dat een derde noodnummers heeft gebeld om een dwaalspoor te creëren zag ik niet zo zitten maar een derde die noodnummers heeft gebeld om zonder code toch toegang te krijgen tot de phone daar kan ik wel wat mee.
Dat is ook niet echt voor de hand liggend.

Mocht hij de kennis hebben gehad of verkregen dat hij middels het doen van een noodoproep toegang kon krijgen tot de telefoon(s), zou dat hem wel op het idee kunnen hebben gebracht dat hij daarmee de aandacht van zichzelf (een misdrijf) zou kunnen afleiden en is het opeens niet meer zo vergezocht.
  dinsdag 25 november 2014 @ 17:17:44 #162
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_146994897
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:23 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Er was een bericht dat er 2 lichamen gevonden waren. Toen ze daar gingen kijken lag er niks.
Of misschien moet het toch zijn, "lag er niks meer".
Heb je een link naar dat bericht?
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_146995245
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:17 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Heb je een link naar dat bericht?
ja, stond in een krantenartikel, meen van het AD, ik zoek het na...Interessant trouwens om te weten of die dag hetzelfde was van toen die gieren blijkbaar gespot zijn... sommigen soorten kunnen tot vijftien km ver ruiken....

16 mei was dat van die tip over die lichamen:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-jungle-Panama.dhtml

die gieren was blijkbaar 12/04:

https://mobile.twitter.com/CasperHVNL/status/454968808428814336

[ Bericht 10% gewijzigd door Poekje01 op 25-11-2014 18:46:03 ]
pi_146995947
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146996818
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:52 schreef 11en30 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's wel een heel end vliegen. ;)
pi_146996890
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:24 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Da's wel een heel end vliegen. ;)
Niet als ze de foto ingesoept zijn. :P
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:42:52 #167
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146997360
quote:
Hier is de gids waaraan wordt gerefereerd in de tweet aan het woord over de zwerm gallotes, de inheemse gieren, die hij had gezien.. (2m:37s)

pi_146998082
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 08:26 schreef Grijzemassa het volgende:
JustinCase

[..]

Ik wel maar of jij het beseft betwijfel ik.

Alto Crimen is opgericht door de expat gemeenschap in Boquete. Met als doel misdaad zoveel mogelijk te voorkomen

Alto Crimen = Stop Misdaad. Ze doen erg veel aan voorlichting op het gebied van veiligheid voor de pensionados.
Dat is mij bekend. Alto to Crimen, dacht ik trouwens. Alto Crimen vertaalt Google als "High Crime".
Voorlichting dient uiteraard nog een doel: bekendheid voor Alto Crimen zelf. Dit ter aanvulling.
quote:
Veel expats ( en zeker de oprichters) zitten in allerlei zaken zoals onroerend goed en de financiële sector. Ook hebben ze o.a. koffieplantages en verkopen biologische landbouwproducten.

Boquete is een handelsnaam voor deze mensen ze hebben er alle belang bij dat de goede naam van Boquete niet aangetast wordt. De waarschuwingen die zij doen zijn terecht en helaas nodig.
Het is absoluut niet in hun belang om sensatie en achterklap te promoten als het om misdaad in hun woonplaats gaat.
Mag ik dit antwoord op mijn vraag:

" Maar klopt het nou, dat de inwoners van Boquete adviseren om de trail "El Pianista" te mijden? "

Vertalen als "Nee, maar degenen die dat adviseren hebben wel gelijk"?
pi_146998180
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:42 schreef Perico het volgende:

[..]

Hier is de gids waaraan wordt gerefereerd in de tweet aan het woord over de zwerm gallotes, de inheemse gieren, die hij had gezien.. (2m:37s)

in dit artikel worden ook al gieren (zwarte gieren of gallotes) vermeld op 05/04, die ergens gezien zijn, waar ze normaal niet komen:

http://www.prensa.com/imp(...)on-holandesas/333663

Acompañando a los padres de Kris en una vigilia realizada la noche del pasado miércoles, en Boquete, Feliciano indicó que el sábado 5 de abril acompañó a una comisión de la DIJ a caminar por este sendero.

“Lastimosamente no encontramos nada. A los dos días acompañé al Sinaproc y tampoco las hallamos. De hecho, durante los dos recorridos vimos muchos gallotes en una zona donde normalmente no vuelan.

Cuando fuimos a esos sitios no encontramos nada”, ratificando que “está a la orden de las autoridades y de los familiares de las desaparecidas para cualquier cosa que necesiten”.

[ Bericht 13% gewijzigd door Poekje01 op 25-11-2014 19:19:06 ]
pi_146998678
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:13 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

in dit artikel worden ook al gieren (zwarte gieren of gallotes) vermeld op 05/04, die ergens gezien zijn, waar ze normaal niet komen:
5 en 12 april, dat zou naadloos passen in de telefoongegevens bij een verdwaalscenario.
  dinsdag 25 november 2014 @ 19:42:02 #171
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_146999241
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:29 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja, stond in een krantenartikel, meen van het AD, ik zoek het na...Interessant trouwens om te weten of die dag hetzelfde was van toen die gieren blijkbaar gespot zijn... sommigen soorten kunnen tot vijftien km ver ruiken....

16 mei was dat van die tip over die lichamen:

Aha. In datzelfde artikel staat dit:

'We werken met 15 man aan het onderzoek, er komen ontzettend veel valse tips terecht. Zelfs foto's die zogenaamd van kleren van de meisjes zijn. Maar we gaan door tot we ze gevonden hebben, tot alle tips uitgezocht zijn.'

Dat werpt een ander licht op het gerucht over de twee niet aangetroffen lijken. In de misdaadscenario's worden dat soort passages weggelaten, kennelijk omdat ze niet goed van pas komen.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_146999503
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:42 schreef Gorraay het volgende:

[..]

'We werken met 15 man aan het onderzoek, er komen ontzettend veel valse tips terecht. Zelfs foto's die zogenaamd van kleren van de meisjes zijn. Maar we gaan door tot we ze gevonden hebben, tot alle tips uitgezocht zijn.'

Dat werpt een ander licht op het gerucht over de twee niet aangetroffen lijken. In de misdaadscenario's worden dat soort passages weggelaten, kennelijk omdat ze niet goed van pas komen.
Wat mij nog wel bezig houdt is dat in een Panamese krant in het artikel stond dat de melder ook gezegd had dat 1 van de lichamen een ernstig letsel aan een voet vertoonde. Ik ga proberen of ik die link nog kan vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 25-11-2014 19:55:02 ]
  dinsdag 25 november 2014 @ 19:48:18 #173
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_146999513
Carla vdW wint een journalistiek-prijs.

Huh? Carla vdW? Wie is dat?
Carla vdW heeft een aantal informatieve artikelen over K & L in het AD geschreven, bv. deze.
'VdW maakte volgens de jury de beste journalistieke productie. Zij schreef vanuit Panama een reportage over de verdwenen Amersfoorters Kris en Lisanne. “Met de juiste mengeling van empathie en afstand heeft ze een uitstekend, integer verhaal geschreven, dat terecht met de eerste prijs is beloond”, aldus de jury.'

http://www.amersfoort.nl/(...)journalist-2014.html
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_146999733
x

[ Bericht 100% gewijzigd door Grijzemassa op 25-11-2014 19:54:38 ]
pi_147000099
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:48 schreef Domnivoor het volgende:

Carla vdW heeft een aantal informatieve artikelen over K & L in het AD geschreven, bv. deze.
'VdW maakte volgens de jury de beste journalistieke productie. Zij schreef vanuit Panama een reportage over de verdwenen Amersfoorters Kris en Lisanne. “Met de juiste mengeling van empathie en afstand heeft ze een uitstekend, integer verhaal geschreven, dat terecht met de eerste prijs is beloond”, aldus de jury.'

Degene vanwie men dacht dat ze alles klakkeloos overschreef, nooit in Panama was geweest en evenmin Spaans sprak.

(dus degene die schreef dat F in Boquete optrok met Kris en Lisanne)

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 25-11-2014 20:09:16 ]
pi_147000876
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:40 schreef Lutalo het volgende:

Peter R. lijkt me niet iemand die ergens "mee weg wil komen", of ook maar enig belang heeft bij het wegpoetsen van mogelijke misdaadscenario's. Bij Martijn F. kun je dat nog die mogelijkheid opperen, dat die als broer zo´n akelige gedachte niet aankan of zo. Min of meer omgekeerd aan wat je kunt opperen over de vader van Kris, en diens medestanders: dat die een schuldige zoeken voor wat er gebeurd is.

Peter zegt trouwens: "niet per se logisch", dus er is helemaal geen strijdigheid met zijn opmerking dat verstandig omgaan met batterijlading.

Maar even afgezien van "mee weg (willen) komen", is er iets mis met het opmerken dat mensen, zeker onder bepaalde omstandigheden, niet alleen steeds logisch, doeltreffend, rationeel of hoe je het maar wilt noemen, handelen?
Als je dat ontkent, kun je tot vreemde conclusies komen. Of tot niet heel vreemde, maar wel onjuiste: dat er wel iemand anders moet zijn geweest, voor wie het juist logisch was om het zo te laten verlopen. Die iemand is er dan dus bij gehaald om het "logisch" te maken.

Hopelijk ten overvloede: dit zegt niets over of er in werkelijkheid zo iemand was of niet. Wel over hoe die erbij gekomen is in scenario's, hypotheses enz.

[ Bericht 1% gewijzigd door JustinCase op 25-11-2014 20:27:16 ]
pi_147001666
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:22 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Peter R. lijkt me niet iemand die ergens "mee weg wil komen", of ook maar enig belang heeft bij het wegpoetsen van mogelijke misdaadscenario's. Bij Martijn F. kun je dat nog die mogelijkheid opperen, dat die als broer zo´n akelige gedachte niet aankan of zo. Min of meer omgekeerd aan wat je kunt opperen over de vader van Kris, en diens medestanders: dat die een schuldige zoeken voor wat er gebeurd is.

Peter zegt trouwens: "niet per se logisch", dus er is helemaal geen strijdigheid met zijn opmerking dat verstandig omgaan met batterijlading.

Maar even afgezien van "mee weg (willen) komen", is er iets mis met het opmerken dat mensen, zeker onder bepaalde omstandigheden, niet alleen steeds logisch, doeltreffend, rationeel of hoe je het maar wilt noemen, handelen?
Als je dat ontkent, kun je tot vreemde conclusies komen. Of tot niet heel vreemde, maar wel onjuiste: dat er wel iemand anders moet zijn geweest, voor wie het juist logisch was om het zo te laten verlopen. Die iemand is er dan dus bij gehaald om het "logisch" te maken.

Hopelijk ten overvloede: dit zegt niets over of er in werkelijkheid zo iemand was of niet. Wel over hoe die erbij gekomen is in scenario's, hypotheses enz.
Wat leuk dat je de moeite neemt om op een bericht van me te reageren; hartstikke bedankt hoor!
pi_147001744
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:31 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is ook niet echt voor de hand liggend.

Mocht hij de kennis hebben gehad of verkregen dat hij middels het doen van een noodoproep toegang kon krijgen tot de telefoon(s), zou dat hem wel op het idee kunnen hebben gebracht dat hij daarmee de aandacht van zichzelf (een misdrijf) zou kunnen afleiden en is het opeens niet meer zo vergezocht.
Het zou hem ook op het idee kunnen brengen, dat zijn toegang tot het toestel d.m.v. een noodnummer juist gezien wordt als een actie door iemand anders dan de eigenaar. Of zelfs als een boevenstreek, en dan gezocht wordt naar de bijbehorende boef. Met dat idee het dan toch doen, en die telefoon laten vinden... Maar goed, misschien kwam hij wèl op jouw idee, en niet op dat van mij.
pi_147002959
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:56 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Heel eerlijk Justin Case, je post zo veel en iedere keer met dezelfde ondertoon dat ik de laatste tijd vaak niet eens meer de moeite neem om jouw stukken te lezen.En daarin ben je voor mij de enige.
Tuurlijk mag je kritisch zijn maar omdat er in je stukken in mijn ogen nooit iets nieuws staat maar het toch gaat over iemands woordkeuze en dergelijke is het voor mij iig niet interessant.
Ik post veel? Als ik op alles zou reageren waar vreemd en in 1 richting tendentieus geschreven wordt(bijv. de uitspraken van Lisanne's broer en Peter R. de V. zo karikaturaal verdraaien), dan zat ik 24/7 in dit topic.
quote:
En nee je bent voor mij geen spelbreker want je komt toch niet met iets waardoor ik van gedachte verander.
Nee, dat zou uniek zijn.
pi_147003166
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:27 schreef 11en30 het volgende:

[..]

5 en 12 april, dat zou naadloos passen in de telefoongegevens bij een verdwaalscenario.
eh.... dat snap ik niet.... omdat??
pi_147005117
Kwam dit vandaag ergens tegen op Reddit. For what it's worth.
quote:
My girlfriend was in Panama working an internship with the Smithsonian this summer .One of her sites was at a beach known to be a little seedy, and there was a drunk who approached a couple of the woman there multiple times and made crass comments. When one of them told him off, he said something to the extent of: "doing the same thing he did to the dutch girls" to them.

They continued their work out there with the accompaniment of a male guard from then on. He approached them on their last day working at the site, and tried to coerce the guard into having his way with the two interns. He said the guard could have one and he could have the other.

The guard told him to leave, but nothing more ever came of it.

Looking at the information in this post it's likely he was just a disgusting person who had nothing to do with the loss of those two Dutch girls, but I was shocked that the Smithsonian didn't do more about the situation.
pi_147005153
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:16 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

eh.... dat snap ik niet.... omdat??
M.i.v. 05-04 geen PIN meer, 11-04 laatste activiteit.
pi_147005914
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:42 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Gorraay kom op zeg.
Als ik dit artikel lees staat het vol met roddel en achterklap.

Maar ik wil er wel op reageren hoor:

Enkele stukjes uit de tekst die je aanhaalt:

"Zelfs foto's die zogenaamd van kleren van de meisjes zijn"
- bleek dus niet zo te zijn

"Een van de gevonden lichamen zou gewond zijn aan de benen."
- bleek dus niet zo te zijn

"Ook wordt het verhaal opgedist dat de meisjes bij Indianen in het berggebied zouden verblijven. "
- Tja..

"Peter en Diny Froon, de ouders van Lisanne die op dit moment in Boquete zijn, kregen gisteren te horen dat hun dochter mogelijk was aangetroffen"
- zucht

"De Panamese autoriteiten zijn wederom op zoek naar twee lichamen die in het gebied zouden liggen waar Lisanne Froon en Kris Kremers verdwenen zijn"
- Dan is deze dus wel waar? (antwoord: weten we niet)

Gorraay quote: Dat werpt een ander licht op het gerucht over de twee niet aangetroffen lijken. In de misdaadscenario's worden dat soort passages weggelaten, kennelijk omdat ze niet goed van pas komen.

Ik zou ook niet weten waarom ik dingen moet inpassen die niet gebeurd zijn

[ Bericht 4% gewijzigd door jackie12 op 25-11-2014 22:41:20 ]
pi_147009074
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:59 schreef 11en30 het volgende:

[..]

M.i.v. 05-04 geen PIN meer, 11-04 laatste activiteit.
En hoe koppel je dit aan een verdwaal-scenario?
pi_147009207
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:48 schreef Domnivoor het volgende:

.

En ook dit verhaal over Kris en Lisanne.
http://www.amersfoort.nl/(...)arla%20vdr%20Wal.pdf
  dinsdag 25 november 2014 @ 23:32:10 #186
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_147009390
quote:

[..]

Het zou een mooie zijn voor Peter om nog een keer zijn kunstje te doen.

Enige wat het voor hem misschien lastiger maakt is dat dit in het buitenland gebeurd is. Hier heeft hij zijn netwerk maar hij zal weinig contacten in Panama hebben.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_147009412
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 23:27 schreef vronie het volgende:

[..]

.

En ook dit verhaal over Kris en Lisanne.
http://www.amersfoort.nl/(...)arla%20vdr%20Wal.pdf
Dit is volgens mij ook het stuk waar ze een prijs voor kreeg
pi_147009858
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 23:33 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dit is volgens mij ook het stuk waar ze een prijs voor kreeg
Ja dat klopt
pi_147011712

[ Bericht 100% gewijzigd door vronie op 26-11-2014 02:28:04 ]
pi_147012070
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 23:23 schreef gynaika het volgende:

[..]

En hoe koppel je dit aan een verdwaal-scenario?
Ik denk dan meer aan een gestrand-scenario dan aan verdwaal-verhaal, misschien alleen maar omdat ze een redelijk beschutte plek (hut?) gevonden hebben en op zeker speelden door daar te blijven in het volste vertrouwen dat ze wel door hulptroepen gered zullen worden aangezien ze gewoon bij het pad zijn gebleven. De eerste (K) is dan op 5 apr en de tweede (L) op 11/12 apr bezweken aan junglegekte of onderkoeling. Dat er niks raars gebeurd is verder verklaart dan meteen dat er geen hysterie in het belschema zit en er geen dramatische laatste berichten zijn achtergelaten. De rescue teams hebben in dit hypothetische geval wel keihard gefaald.
pi_147013741
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 05:24 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik denk dan meer aan een gestrand-scenario dan aan verdwaal-verhaal, misschien alleen maar omdat ze een redelijk beschutte plek (hut?) gevonden hebben en op zeker speelden door daar te blijven in het volste vertrouwen dat ze wel door hulptroepen gered zullen worden aangezien ze gewoon bij het pad zijn gebleven. De eerste (K) is dan op 5 apr en de tweede (L) op 11/12 apr bezweken aan junglegekte of onderkoeling. Dat er niks raars gebeurd is verder verklaart dan meteen dat er geen hysterie in het belschema zit en er geen dramatische laatste berichten zijn achtergelaten. De rescue teams hebben in dit hypothetische geval wel keihard gefaald.
En je steen klopt dan dus niet?
pi_147014124
Wat ik me gewoon nog steeds afvraag en dat geldt voor beide "kampen" is dat alle
getuigenverklaringen niet kloppen.

Sigrid 13.10 uur
Leonardo 13.30 uur
Casa Pedro 14.30 uur
Martina 15.00 uur
Oliva 16.00 uur en Leonardo dus nog iets later.

Tot de rugzak werd gevonden dachten we met zn allen "die zijn te laat vertrokken en zijn verdwaald omdat ze overvallen werden door het donker"
Maar toen waren daar plots de foto's om 13.00 uur van Kris en Lisanne op de mirador.
Tja, en nu?

Ik ben meegegaan met "de gebandemanhypothese" dat de getuigen allemaal in de war waren met de dag. Ik heb dat ook toegepast in mijn scenario en ziet t er naar mijn mening logisch uit.
Maar toch, zoveel getuigen die in de war waren met de dag? Das wel veel hoor.

Een andere verklaring zou kunnen zijn dat de tijd van de fotocamera niet klopt of dat die gemanipuleerd is.
Kan ook. Maar dan zitten we met het probleem dat als we er dan vanuit gaan dat ze idd pas om 15 uur aan de Pianista zijn begonnen ze dan al voor de top 112 moeten hebben gebeld.(16.39 uur) en dit was dan voor de foto's van hen op de mirador en de 1e quebrada.
Verder zou dat dan weer niet kunnen volgens Geruisloos ivm de schaduwen.

Moeilijk,moeilijk.

Ik blijf dan toch maar hangen bij de dag eerder hypothese maar blijf het vreemd vinden dat zoveel mensen in de war waren met de dag.
Dit is overigens ook iets wat ik "zwak" vindt van Martijn F. die er heilig van overtuigd was dat Casa Pedro de meiden zag om 14.30. Hij stapt in mijn ogen wel erg makkelijk af van zijn 100% betrouwbaar overtuiging.

Is er iemand, van alle "kampen"die daar een andere verklaring voor heeft?
pi_147014425
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 05:24 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dan zouden ze dus gelaten afgewacht hebben totdat mensen hen zouden vinden en redden.
Geen hysterie, rustig afwachten, ikzelf kan mij daar moeilijk in verplaatsen. Maar tot nu toe is natuurlijk alles mogelijk. Een berichtje achterlaten is dan toch wel het minste wat je kunt doen.

Maar mocht het wel zo gegaan zijn zoals je naar voren brengt dan hebben de reddingsteams zeer zeker gefaald.
pi_147016293
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:57 schreef jackie12 het volgende:
Wat ik me gewoon nog steeds afvraag en dat geldt voor beide "kampen" is dat alle

Sigrid 13.10 uur
Leonardo 13.30 uur
Casa Pedro 14.30 uur
Martina 15.00 uur

Tot de rugzak werd gevonden dachten we met zn allen "die zijn te laat vertrokken en zijn verdwaald omdat ze overvallen werden door het donker"
Maar toen waren daar plots de foto's om 13.00 uur van Kris en Lisanne op de mirador.
Tja, en nu?

Ik ben meegegaan met "de gebandemanhypothese" dat de getuigen allemaal in de war waren met de dag. Ik heb dat ook toegepast in mijn scenario en ziet t er naar mijn mening logisch uit.

Een andere verklaring zou kunnen zijn dat de tijd van de fotocamera niet klopt of dat die gemanipuleerd is.
Kan ook. Maar dan zitten we met het probleem dat als we er dan vanuit gaan dat ze idd pas om 15 uur aan de Pianista zijn begonnen ze dan al voor de top 112 moeten hebben gebeld.(16.39 uur) en dit was dan voor de foto's van hen op de mirador en de 1e quebrada.

Moeilijk,moeilijk.

Ik blijf dan toch maar hangen bij de dag eerder hypothese maar blijf het vreemd vinden dat zoveel mensen in de war waren met de dag.
Dit is overigens ook iets wat ik "zwak" vindt van Martijn F. die er heilig van overtuigd was dat Casa Pedro de meiden zag om 14.30. Hij stapt in mijn ogen wel erg makkelijk af van zijn 100% betrouwbaar overtuiging.

Het is werkelijk een mysterie.

Zelf denk ik nog steeds dat K en L op maandag 31 maart naar de Pianista Trail zijn gegaan om een indruk te krijgen van de locatie daarvan etc. etc. En dat dit dus in de namiddag heeft plaatsgevonden.
Dit, omdat ze voor 1 april een afspraak hadden deze trail met anderen te gaan lopen.

Dan zijn ze dus tweemaal in die omgeving geweest waardoor er misverstanden zijn ontstaan met getuigenverklaringen.
pi_147016433
quote:
Allemaal dezelfde fout bovendien: één dag later. Dat is opmerkelijk, als er volkomen open gevraagd is, in de trant van: "Heeft u onlangs deze twee vrouwen gezien? Zo ja, waar en wanneer (dag, tijdstip)? "
Met daarna vragen over wat ze aan hadden, bij zich droegen, was er nog iemand bij, hadden ze contact met anderen toen u ze zag, plus nog een stel vragen of er iets opviel enz. Bij een onderzoek naar de toedracht, in alle rust, verwacht ik zulke vragen van een ex-rechercheur.

Echter, als diezelfde man ingeschakeld wordt om vermiste personen op te sporen, met of zonder vermoeden van een misdrijf, dan is haast geboden.
Dan is er (hypothese) de verwarrende omstandigheid, dat K&L daar twee keer naartoe gegaan zijn, wat die onderzoeker niet weet. Hij weet wel dat ze op 1 april 's ochtens nog niet vermist waren, en gaat er vanuit dat de mensen die hen gezien hebben, dat ook op 1 april bedoelen. Hij vraagt dus niet nadrukkelijk op welke dag het was, zo gefocust is hij op die dinsdag.

quote:
Dit is overigens ook iets wat ik "zwak" vindt van Martijn F. die er heilig van overtuigd was dat Casa Pedro de meiden zag om 14.30. Hij stapt in mijn ogen wel erg makkelijk af van zijn 100% betrouwbaar overtuiging.Is er iemand, van alle "kampen"die daar een andere verklaring voor heeft?
Dat laatste kan vrij simpel zijn: iemand heeft Martijn F. bijgepraat over hoe betrouwbaar een getuigenverklaring maximaal kan zijn (zijnde ruim beneden de 100%. Of hij is zelf zich daarin gaan verdiepen. En weet dus dat wat hij eerder zei, niet kan kloppen. Ook al komt de verklaring van een door en door betrouwbaar persoon.
  woensdag 26 november 2014 @ 11:44:57 #196
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147016557
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:35 schreef gynaika het volgende:

[..]

Het is werkelijk een mysterie.

Zelf denk ik nog steeds dat K en L op maandag 31 maart naar de Pianista Trail zijn gegaan om een indruk te krijgen van de locatie daarvan etc. etc. En dat dit dus in de namiddag heeft plaatsgevonden.
Dit, omdat ze voor 1 april een afspraak hadden deze trail met anderen te gaan lopen.

Dan zijn ze dus tweemaal in die omgeving geweest waardoor er misverstanden zijn ontstaan met getuigenverklaringen.
Maar dan is het toch apart dat ze de avond ervoor niks hebben gezegd tegen hun gastvrouw, die vroeg of ze plannen hadden.
En waarom dan toen niet al op de computer eea bekeken ipv de ochtend van de 'afspraak'.

Ik denk niet dat ze een afspraak hadden, als ze niet alleen zijn gegaan denk ik dat ze 'ergens' (terwjl ze muggenspul kochten ofzo) iemand tegenkwamen die ze op de een of andere manier vertrouwden, kennis van de gids aldaar of iemand die bij dat hostel langskwam om met de gastvrouw een babbeltje te maken, iemand die bij de taalschool aanwezig was....en dat diegene zei hey dames al plannen voor vandaag? Nee? Nou, de pianista is wel een leuke route en ik kan jullie een eind wegbrengen, prachtig daar, doen! Zoiets eerder dan een afspraak die de avond ervoor al bekend was, denk ik.
pi_147016724
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:40 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Allemaal dezelfde fout bovendien: één dag later. Dat is opmerkelijk, als er volkomen open gevraagd is, in de trant van: "Heeft u onlangs deze twee vrouwen gezien? Zo ja, waar en wanneer (dag, tijdstip)? "
Met daarna vragen over wat ze aan hadden, bij zich droegen, was er nog iemand bij, hadden ze contact met anderen toen u ze zag, plus nog een stel vragen of er iets opviel enz. Bij een onderzoek naar de toedracht, in alle rust, verwacht ik zulke vragen van een ex-rechercheur.

Echter, als diezelfde man ingeschakeld wordt om vermiste personen op te sporen, met of zonder vermoeden van een misdrijf, dan is haast geboden.
Dan is er (hypothese) de verwarrende omstandigheid, dat K&L daar twee keer naartoe gegaan zijn, wat die onderzoeker niet weet. Hij weet wel dat ze op 1 april 's ochtens nog niet vermist waren, en gaat er vanuit dat de mensen die hen gezien hebben, dat ook op 1 april bedoelen. Hij vraagt dus niet nadrukkelijk op welke dag het was, zo gefocust is hij op die dinsdag.

[..]

Dat laatste kan vrij simpel zijn: iemand heeft Martijn F. bijgepraat over hoe betrouwbaar een getuigenverklaring maximaal kan zijn (zijnde ruim beneden de 100%. Of hij is zelf zich daarin gaan verdiepen. En weet dus dat wat hij eerder zei, niet kan kloppen. Ook al komt de verklaring van een door en door betrouwbaar persoon.
Ik vraag me ook af wanneer die getuigenverklaringen zijn opgenomen (en door wie). Een paar dagen later of pas veel later?
pi_147016823
quote:

Sigrid 13.10 uur
Leonardo 13.30 uur
Casa Pedro 14.30 uur
Martina 15.00 uur

Tja, en nu?

Moeilijk,moeilijk.

Al onze gedachten gaan momenteel over het wandelen en wat er gebeurd kan zijn nalv. de gevonden foto's, Plus situaties op plaatsen 'voor de mirador' of 'na de mirador' nalv. die foto tijdlijn en dus officiele tijdlijn.

(A) Verdwaling

Als je er vanuit gaat dat de dames verdwaald zijn, hadden ze gevonden kunnen worden. Niemand gaat met zijn goed verstand afsnijden door een 'enge' jungle. Bij onvoldoende voorbereiding / spullen bij je heb je niet veel opties om uit te kiezen om te overleven:

1) je wacht op die paden de ochtend af, zoekt dan water op en hoopt op zoekteams
2) je blijft lopen om warm te blijven, maar wel alleen op de paden

Optie 2 kan alleen als je kan zien waar je loopt, ivm. grote kans op blessures.
Blijft over Optie 1. Gezien alle zoekacties die er zijn geweest, hadden ze gevonden kunnen worden (Rick Morales). Niemand kan tot nu toe een verklaring geven waarom dit dan toch niet is gelukt. Dus zekerheid dat dit is wat er is gebeurd, verdwaling/ongeluk, is er niet.

(B) Misdrijf
Indien de dames de verkeerden zijn tegengekomen na de mirador, stonden ze er zeer zwak voor.
Of dit gebeurd is dan? Men weet het ook niet zeker.

Welke overeenkomsten en verschillen zijn er tussen beide hoofdscenario's?
De tijdens alle zoekacties in april / mei niet teruggevonden lichamen.

Dat betekent m.i. dat een keuze voor verdwaling/ongeluk of misdrijf er helemaal niet meer toe doet. Je kunt het met wat we nu weten, toch niet meer fysiek aantonen.

Ik poneer bij deze de niet-logische gedachte dat de lichamen nooit echt zijn weggeweest. Anders was er ook niets teruggevonden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 26-11-2014 12:02:09 ]
pi_147016860
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:44 schreef Marrije het volgende:

[..]

Maar dan is het toch apart dat ze de avond ervoor niks hebben gezegd tegen hun gastvrouw, die vroeg of ze plannen hadden.
En waarom dan toen niet al op de computer eea bekeken ipv de ochtend van de 'afspraak'.

Ik denk niet dat ze een afspraak hadden, als ze niet alleen zijn gegaan denk ik dat ze 'ergens' (terwjl ze muggenspul kochten ofzo) iemand tegenkwamen die ze op de een of andere manier vertrouwden, kennis van de gids aldaar of iemand die bij dat hostel langskwam om met de gastvrouw een babbeltje te maken, iemand die bij de taalschool aanwezig was....en dat diegene zei hey dames al plannen voor vandaag? Nee? Nou, de pianista is wel een leuke route en ik kan jullie een eind wegbrengen, prachtig daar, doen! Zoiets eerder dan een afspraak die de avond ervoor al bekend was, denk ik.
In mijn scenario deden ze dus op 31 maart al een stukje van de Pianista.
Wat dan op zijn beurt weer vreemd is , is dat er gezegd wordt dat de meiden op 1 april in de ochtend op de computer hebben gekeken naar de Pianista.
Das dan toch raar? Tenzij ze inderdaad op 31 maart op het moment dat ze bij Nelvis waren getipt werden door bv. de ober om de Pianista te doen maar ze daar verder niks over wisten.
Bovendien vraag ik me af hoe betrouwbaar het gegeven is dat de meiden ook daadwerkelijk op de computer naar de Pianista hebben gezocht op de ochtend van 1 april.
Ik neem aan dat alle leerlingen op die computer kunnen
pi_147017225
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:44 schreef Marrije het volgende:

[..]

Jouw denkwijze is zeker reëel, het kan op die manier hebben plaatsgevonden. We kunnen nog steeds vele kanten op. Ik hoop dat de sleutel tot een oplossing van het mysterie eens een keer boven water komt en dat dit binnen afzienbare tijd is.

Wat betreft mijn denkwijze dat zij op 31 maart al wisten wat zij op 1 april zouden gaan doen en dat zij dat niet hebben doorgegeven aan hun gastvrouw, ja, ik denk dat ze dat liever voor zich wilden houden. Met de gedachte misschien dat het eventueel ook wel niet door zou kunnen gaan.

Het blijft natuurlijk allemaal gissen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')