Er is geen logica in dat geval, behalve als er een ongenode derde plots in zicht is, in geval van gevangenschap. Als manipulatie absoluut niet in het spel is en ze is volkomen vrij en ook al mocht ze schrikken dat er plots verbinding is en op de rode knop drukken.. dan toch probeer je het nog eens.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:19 schreef Za het volgende:
Mocht het zo gegaan zijn (bv telefoon manipulatie onmogelijk), Lisanne heeft bereik, kiestoon, belt de hulpdienst en hangt snel op voordat er opgenomen wordt, wat zou de logica hiervan zijn dat ze snel de verbinding verbreekt voordat er opgenomen wordt?
Het verhaal over de vinder van de rugzak is zo vaag en zonder getuigen dat dat net zo goed verzonnen kan zijn en de tas al die tijd in bezit van iemand is geweest.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:21 schreef Poekje01 het volgende:
Pas die rugzak koppelde de vindplaats aan de zaak van K&L. En ging men gericht op zoek naar lichaams- resten in dat gebied. Dus als je, als dader, die rugzak WEL doelbewust plaatste, wilde je dat die ook gevonden zou worden.
Precies. Vraag kwam eerder voorbij. Het is niet logisch. Je wilt iemand spreken, anders kan niemand je helpen. Ga je over redenen nadenken, kom je weer uit bij mogelijke oplossingen/ideeen/scenarios:quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:19 schreef Za het volgende:
[..]
Mocht het zo gegaan zijn (bv telefoon manipulatie onmogelijk), Lisanne heeft bereik, kiestoon, belt de hulpdienst en hangt snel op voordat er opgenomen wordt, wat zou de logica hiervan zijn dat ze snel de verbinding verbreekt voordat er opgenomen wordt?
Ik ben een grote fan van Peter. De reportages die hij maakte...geweldig! En wat zat ie vaak goed.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:40 schreef Lutalo het volgende:
Dat K en L zo verstandig omgingen met hun telefoon ( met halve batterij) werd blijkbaar normaal gevonden dwz niet tegengesproken door PRdV.
Met een uitspraak zoiets als deze ''wat onder de omstandigheden moeten we er juist van uitgaan dat alles niet per se logisch is" kom je dan ook altijd weg.
"Wat *** betreft is de zoektocht naar Kris en Lisanne voorbij. "Ik vind dat je geen risico meer moet nemen. Met wat we gevonden hebben weten we dat er niemand meer in leven is."quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:43 schreef Lutalo het volgende:
Dat beaamde Feliciano ook, dat het zo fijn was dat die rugzak gevonden was.
http://nos.nl/artikel/667461-vondst-rugzak-was-groot-geluk.html
Van mij mag Peter er buiten blijven; ik kan wel voor mezelf denken en heb Peter R niet als voorbeeld nodig. Het komt op mij over als (maar daarin wordt hij misschien wel aangestuurd) :quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:44 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik ben een grote fan van Peter. De reportages die hij maakte...geweldig! En wat zat ie vaak goed.
Tegenwoordig maakt ie die niet meer maar is ie nog vaker op tv dan vroeger. Van RTL Boulevard tot aan DWDD en alles daar tussen.
Hij moet dus van alles een beetje weten maar dat is ook gelijk de valkuil.
Ik hou me maar vast dat ie t ontbreken van een boodschap toch wel vreemd vond en hopelijk ooit eens wat dieper deze zaak induikt.
Misschien was er wel degelijk een boodschap, maar is die na het mogelijke jailbraken van de telefoons, verwijderd.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:44 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik ben een grote fan van Peter. De reportages die hij maakte...geweldig! En wat zat ie vaak goed.
Tegenwoordig maakt ie die niet meer maar is ie nog vaker op tv dan vroeger. Van RTL Boulevard tot aan DWDD en alles daar tussen.
Hij moet dus van alles een beetje weten maar dat is ook gelijk de valkuil.
Ik hou me maar vast dat ie t ontbreken van een boodschap toch wel vreemd vond en hopelijk ooit eens wat dieper deze zaak induikt.
Er was een bericht dat er 2 lichamen gevonden waren. Toen ze daar gingen kijken lag er niks.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:54 schreef 11en30 het volgende:
[..]
"Wat *** betreft is de zoektocht naar Kris en Lisanne voorbij. "Ik vind dat je geen risico meer moet nemen. Met wat we gevonden hebben weten we dat er niemand meer in leven is."
Weet hij dat er verder niks meer te vinden is omdat er niet meer geplant is?
Wil hij voorkomen dat er belastend materiaal gevonden wordt?
Waarom zo'n haast om alle onderzoekers naar huis te sturen?
Dat is ook niet echt voor de hand liggend.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:22 schreef 11en30 het volgende:
Interessant. Deze glitches voegen een heel nieuw doel van noodnummers bellen en direkt de oproep beëindigen toe. De gedachte dat een derde noodnummers heeft gebeld om een dwaalspoor te creëren zag ik niet zo zitten maar een derde die noodnummers heeft gebeld om zonder code toch toegang te krijgen tot de phone daar kan ik wel wat mee.
Heb je een link naar dat bericht?quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:23 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Er was een bericht dat er 2 lichamen gevonden waren. Toen ze daar gingen kijken lag er niks.
Of misschien moet het toch zijn, "lag er niks meer".
ja, stond in een krantenartikel, meen van het AD, ik zoek het na...Interessant trouwens om te weten of die dag hetzelfde was van toen die gieren blijkbaar gespot zijn... sommigen soorten kunnen tot vijftien km ver ruiken....quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:17 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Heb je een link naar dat bericht?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:52 schreef 11en30 het volgende:
Da's wel een heel end vliegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
Hier is de gids waaraan wordt gerefereerd in de tweet aan het woord over de zwerm gallotes, de inheemse gieren, die hij had gezien.. (2m:37s)quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:29 schreef Poekje01 het volgende:
die gieren was blijkbaar 12/04:
https://mobile.twitter.com/CasperHVNL/status/454968808428814336
Dat is mij bekend. Alto to Crimen, dacht ik trouwens. Alto Crimen vertaalt Google als "High Crime".quote:Op dinsdag 25 november 2014 08:26 schreef Grijzemassa het volgende:
JustinCase
[..]
Ik wel maar of jij het beseft betwijfel ik.
Alto Crimen is opgericht door de expat gemeenschap in Boquete. Met als doel misdaad zoveel mogelijk te voorkomen
Alto Crimen = Stop Misdaad. Ze doen erg veel aan voorlichting op het gebied van veiligheid voor de pensionados.
Mag ik dit antwoord op mijn vraag:quote:Veel expats ( en zeker de oprichters) zitten in allerlei zaken zoals onroerend goed en de financiële sector. Ook hebben ze o.a. koffieplantages en verkopen biologische landbouwproducten.
Boquete is een handelsnaam voor deze mensen ze hebben er alle belang bij dat de goede naam van Boquete niet aangetast wordt. De waarschuwingen die zij doen zijn terecht en helaas nodig.
Het is absoluut niet in hun belang om sensatie en achterklap te promoten als het om misdaad in hun woonplaats gaat.
in dit artikel worden ook al gieren (zwarte gieren of gallotes) vermeld op 05/04, die ergens gezien zijn, waar ze normaal niet komen:quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:42 schreef Perico het volgende:
[..]
Hier is de gids waaraan wordt gerefereerd in de tweet aan het woord over de zwerm gallotes, de inheemse gieren, die hij had gezien.. (2m:37s)
5 en 12 april, dat zou naadloos passen in de telefoongegevens bij een verdwaalscenario.quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:13 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
in dit artikel worden ook al gieren (zwarte gieren of gallotes) vermeld op 05/04, die ergens gezien zijn, waar ze normaal niet komen:
Aha. In datzelfde artikel staat dit:quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:29 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, stond in een krantenartikel, meen van het AD, ik zoek het na...Interessant trouwens om te weten of die dag hetzelfde was van toen die gieren blijkbaar gespot zijn... sommigen soorten kunnen tot vijftien km ver ruiken....
16 mei was dat van die tip over die lichamen:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-jungle-Panama.dhtml
Wat mij nog wel bezig houdt is dat in een Panamese krant in het artikel stond dat de melder ook gezegd had dat 1 van de lichamen een ernstig letsel aan een voet vertoonde. Ik ga proberen of ik die link nog kan vinden.quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:42 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Aha. In datzelfde artikel staat dit:
'We werken met 15 man aan het onderzoek, er komen ontzettend veel valse tips terecht. Zelfs foto's die zogenaamd van kleren van de meisjes zijn. Maar we gaan door tot we ze gevonden hebben, tot alle tips uitgezocht zijn.'
Dat werpt een ander licht op het gerucht over de twee niet aangetroffen lijken. In de misdaadscenario's worden dat soort passages weggelaten, kennelijk omdat ze niet goed van pas komen.
Degene vanwie men dacht dat ze alles klakkeloos overschreef, nooit in Panama was geweest en evenmin Spaans sprak.quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:48 schreef Domnivoor het volgende:
Carla vdW wint een journalistiek-prijs.
Huh? Carla vdW? Wie is dat?
Carla vdW heeft een aantal informatieve artikelen over K & L in het AD geschreven, bv. deze.
'VdW maakte volgens de jury de beste journalistieke productie. Zij schreef vanuit Panama een reportage over de verdwenen Amersfoorters Kris en Lisanne. “Met de juiste mengeling van empathie en afstand heeft ze een uitstekend, integer verhaal geschreven, dat terecht met de eerste prijs is beloond”, aldus de jury.'
http://www.amersfoort.nl/(...)journalist-2014.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |