Meelwormen en oogballen gaan mij te ver en doe ik dan ook niet.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:27 schreef z80 het volgende:
zolang het maar dood is als het op het bord ligt.
dat het eten nog beweegt wil ik nog een keer mee maken en proeven.
En de durexquote:Op vrijdag 21 november 2014 21:23 schreef uniekhoorn het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga aan de vla, stoofperen en slagroom
Nee, dat is aardbeienquote:
Durex = aardbeien? Of is het durex met aardbeiensmaak en ga je daar mee aan de slagquote:
Verschillende smaakjes was de bedoeling om uit te drukkenquote:Op vrijdag 21 november 2014 21:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Durex = aardbeien? Of is het durex met aardbeiensmaak en ga je daar mee aan de slag
Nee ontruiming.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Cameraploegen en ramptoeristen? Het dorp staat opeens in de belangstelling.
En je hebt nog steeds niet geantwoord op de vraag of je Pa gisteren nou op het Journaal te zien was?
Aaaaaaaaahquote:Op vrijdag 21 november 2014 21:44 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Verschillende smaakjes was de bedoeling om uit te drukken
Tijd terug bij SanSan hier in Rotterdam kabeljauwkop gegeten, inclusief oogbollen. Was lekker.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:31 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Meelwormen en oogballen gaan mij te ver en doe ik dan ook niet.
Gebakken sprinkhanen, uiers, stierenballen enzo, dat wil ik wel eens proberen.
Als het maar niet met kokos is
Dat gaat er hier juist met liters tegelijk door.quote:Op vrijdag 21 november 2014 22:00 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nee ontruiming.
En nee, paps is niet in beeld geweest.
M'n jongste zusje gisteren wel bij RTL Late Night
De rijst was niet gaar bij vriendin vanavond, echt prachtig. Net maar een pizzabroodje gegeten.
Kokos vind ik eetbaar lekker (kokoskoeken, kokosbrood, gewoon kokos of bounty's) maar in vochtige vorm als kokosmelk of water vind ik helemaal niks.
Geniaal!quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:37 schreef golfer het volgende:
In het kader van de geboorte-controle het nieuwste voorbehoedsmiddel:
http://swen.co/nieuw-voor(...)nceptiesluis-914556/
quote:Op vrijdag 21 november 2014 22:53 schreef SuperFood het volgende:
"Govver wat ik vandaag mee naar huis heb genomenLaat ik de klepjes maar een maandje dichtdoen!"
I was even offlinequote:Op vrijdag 21 november 2014 10:07 schreef Bramito het volgende:
Gisteren de lekkerste curry ooit gegeten in een restaurantje met 16 zitplaatsen. We namen de specialiteit van het huis. Toen we de kok feliciteerden met z'n creatie wilde hij ons wel kussen. Erg leuk.
Ach heit, de siel.quote:Op zaterdag 22 november 2014 09:59 schreef Isabeau het volgende:
Ga je een lammetje slachten!!Weet 'ze' dat wel!
Ik kende overigens iemand die héél gevoelig kon reageren op kalfs- of lamsvlees, dat was onethisch vond ze. Kon ze helemaal uit haar plaat gaan als ze ontdekte dat ik dat had gegeten. Was overigens zelf verder géén vegetariër.
planten zijn ook levende objecten welke interactie hebben met hun omgeving. weet je vriendinnetje dat wel. misschien moet ze maar niets meer eten.quote:Op zaterdag 22 november 2014 09:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik kende overigens iemand die héél gevoelig kon reageren op kalfs- of lamsvlees, dat was onethisch vond ze. Kon ze helemaal uit haar plaat gaan als ze ontdekte dat ik dat had gegeten. Was overigens zelf verder géén vegetariër.
'ze' weet dat jaquote:Op zaterdag 22 november 2014 09:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik kende een mevrouw die geen hele kip kocht omdat je daaraan nog kon zien dat het een dier was geweest.quote:Op zaterdag 22 november 2014 09:59 schreef Isabeau het volgende:
quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik kende een mevrouw die geen hele kip kocht omdat je daaraan nog kon zien dat het een dier was geweest.En dat dan ook in alle serieusheid zo zeggen.
Of toen ze hier in de stad op een braakliggend terrein twee stadsvarkens hadden die na een jaar geslacht zouden worden; Arie en Japie. De initiatiefneemster van de petitie om Arie en Japie te redden, vroeg zich hardop en zonder enige vorm van ironie af waarom mensen niet gewoon hun karbonaadje in de winkel kochten.
Stadsmensen.
quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:56 schreef borisz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo zou een slagerij er weer uit moeten zien.
quote:Interieur van slagerij in Amsterdam, waarin drie mannen met witte jassen vlees uitbenen op hakblokken. Aan de wand vele karkassen. Nederland, 1917.
lol! dat is één van mijn nietzosterke argumenten tegen insekten eten, maar nu bedenk ik me dat ik geen enkele moeite heb met kip en kreeft en garnalen en zoquote:Op zaterdag 22 november 2014 10:49 schreef Isegrim het volgende:
Ik kende een mevrouw die geen hele kip kocht omdat je daaraan nog kon zien dat het een dier was geweest. En dat dan ook in alle serieusheid zo zeggen.
quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:24 schreef Isegrim het volgende:
Een garnaal is bijna een soort insect qua looks.
quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:24 schreef Isegrim het volgende:
Wiki zegt niet sinds wanneer we in Nederland koelkasten kennen.
"Eerste helft 20e eeuw" is nogal ruim.
quote:In 1913, refrigerators for home use were invented. In 1923 Frigidaire introduced the first self-contained unit. The introduction of Freon in the 1920s expanded the refrigerator market during the 1930s. Home freezers as separate compartments (larger than necessary just for ice cubes) were introduced in 1940. Frozen foods, previously a luxury item, became commonplace.
Zonde! Noordzeegarnalen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
Durf alleen geen garnalen meer te eten. Stom gedoe. Kreeg 1,5 jaar geleden een anaphylactische shockreactie na het eten van een gerecht met garnalen, maar mijn theorie was dat dat kwam door de combinatie garnaal en aspirine (toevallig twee uur daarvoor aspirine gehad). Staat beschreven in wetenschappelijke artikelen. En een testbakje garnalen gegeten in het ziekenhuis deed niets, maar toch durf ik niet.
Leuk om je dat soort dingen af te vragen bij historische foto's. Ik hou ervan.quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:27 schreef Isabeau het volgende:
Dus al wel uitgevonden in 1917, maar niet heel erg waarschijnlijk dat die slager er toen al één had. Misschien was er elders in de stad wel een soort vriesruimte en was het vlees daar in de zomer
In de toekomst worden ze overspoeld met info over de afgelopen 40 jaarquote:Op zaterdag 22 november 2014 11:29 schreef Isegrim het volgende:
Leuk om je dat soort dingen af te vragen bij historische foto's. Ik hou ervan.
Laten we Fok in boekvorm uitgeven.quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In de toekomst worden ze overspoeld met info over de afgelopen 40 jaarMaar misschien is er dan een heel andere technologie en is het internet oud en kan het bijna op geen enkel apparaat meer draaien en kunnen ze dit niet eens meer lezen. Dat is het enge aan technologische data. Een boek, dat kan je altijd lezen. Voor deze tekst heb je pc's nodig en verbindingen met deze website en elektriciteit etc.
Oh, de kennis die daar is vergaanquote:Op zaterdag 22 november 2014 11:37 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben nog altijd niet over de brand in de bieb van Alexandrië.Terwijl ik er niet eens bij was!
quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, de kennis die daar is vergaan![]()
Even zakdoekje pakken
En misschien hebben we die kennis inmiddels alweer opgedaan?quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, de kennis die daar is vergaan![]()
Even zakdoekje pakken
Niet alleen kennis, maar vooral ook geschiedkundig werk dat alleen daar lag.quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En misschien hebben we die kennis inmiddels alweer opgedaan?
Tja. Maar dat heb je met zoveel dingen. Al die kunstwerken die in oorlogen zijn vernietigd? De bibliotheek van Leuven die in WO1 en WO2 is vernietigd en waar allerlei zeldzame geschriften lagen?quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niet alleen kennis, maar vooral ook geschiedkundig werk dat alleen daar lag.
quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:09 schreef Bluezz het volgende:
Dat werkt zo he, dat als je ooit iets (denkt) te hebben gegeten waar je op reageerde dat je brein dan zegt : Nee!
Mijn vader had ooit een worm in een hap bloemkool, nooit meer bloemkoolZal het nooit meer vergeten, alsof ie door een hele bijenkorf was gestoken zo hysterisch op zijn mond wijzend rende hij de kamer rond, en ik was nog heel klein
Niet eens een allergische reaktie.
Zo zal ik NOOIT meer een vlammetje aanraken. Rrrrrrrrr....quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]![]()
Ja, zit gewoon verankerd in je hersenen dan.
Ik verlang nog altijd terug naar de pindasaus van de snackbar om de hoek van vroeger. Ongetwijfeld gewoon groothandel, maar in mijn herinnering was die zooooooo lekker.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:17 schreef kwakz0r het volgende:
Eten vandaag wordt lokale snackbar bij mijn ouders..stiekem vind ik dat zo lekker af en toe. Het is ook de lekkerste patat, gewoon omdat nostalgie...
Gelukkig is het weer allemaal wat rustiger qua darmen bij jullie.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:03 schreef AnneX het volgende:
Vanavond zijn wij uitgenodigdhier: http://www.cocopazzo.nl
Gelukkig is darmwise alles tot rust.
Buurvrouw minder: die werd afgelopen maandag met spoed geopereerd wegens buikabces en is vanmorgen weer thuis met ( tijdelijk) stoma.
Ik ben heel benieuwd, ik ben er nog niet geweest.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:35 schreef Isabeau het volgende:
Wat een leuke plannen allemaal voor vanavondEn leuk dat je zusje haar eigen restaurant heeft, Ise. Ziet er goed uit, die menukaart. En ook allemaal erg schappelijke prijzen zeg!
Andere buurvrouwquote:Op zaterdag 22 november 2014 12:36 schreef Isabeau het volgende:
Gaat niet fijn met de buurvrouw, AnneX. Altijd zo verdrietig als je van redelijk dichtbij ziet wat zo'n kutziekte met een mens doet
Huh uit zelfde zkh? Welkequote:Op zaterdag 22 november 2014 12:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Andere buurvrouwwij wonen met 9 huizen op een rij en een losstaand huis.
Dat zijn allemaal " buren".
Buurvrouw voelde zich niet lekker vrijdag, HAP! echo ziekenhuis, bloedprikken.
Maandag kon niet op/neer en alsnog naar zkhs, want doorgebroken divertikulitis.
Vanwege een ( spontane !?) MRSA oog infectie een jaar geleden, deden ze nog moeilijk in het weekend over opname.
Ondanks dat in tweevoud de schoon-verklaring werd overhandigd en gemaild ( uit het zelfde zkhs). !) .
Godenzijdank geen Ca.
Heb er één weg gehaald. Maar jeetje, nog meer burenleedquote:Op zaterdag 22 november 2014 12:48 schreef AnneX het volgende:
Stomme aaipet: c/v is but en tempo traag en nu staat het dubbelt.
Sorry.
Meestal hoor je het andersom, dat ongekookte steenvruchten reactie geven.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:09 schreef Bluezz het volgende:
Dat werkt zo he, dat als je ooit iets (denkt) te hebben gegeten waar je op reageerde dat je brein dan zegt : Nee!
Mijn vader had ooit een worm in een hap bloemkool, nooit meer bloemkoolZal het nooit meer vergeten, alsof ie door een hele bijenkorf was gestoken zo hysterisch op zijn mond wijzend rende hij de kamer rond, en ik was nog heel klein
Niet eens een allergische reaktie.
Vriendin van ons zegt dat ze reageert op ongekookt fruit, steenvruchten kunnen wel.
En noten. Maar laatst at ze amandelen en geen reaktie.
Soms zou je het weer eens moeten proberen idd.
/ik tik af
Wat stoer! Hoe tof is dat wel nietquote:Op zaterdag 22 november 2014 12:49 schreef Isegrim het volgende:
Lang leve de interwebs.Via Facebook contact gekregen met de Belgisch kampioen brood.
Blijkt een hele toffe kerel en hij wil graag eens langskomen. Hij maakt prachtige broden.
Ik heb ook last van steenvruchten, maar een appeltaartje of appelmoesje wil prima. Rauwe appeltjes gaat ook wel, maar daar krijg ik wel last van met opgezet tandvlees en lippen. Zelfde met kersen, alleen is de reactie op rauwe kersen veel heftiger. Maar verder geen belemmering voor mij en ik denk er weinig aan. Koop gewoon geen appeltjes en als ik dat wel doe schil ik ze eerst.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Meestal hoor je het andersom, dat ongekookte steenvruchten reactie geven.
Ja.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat stoer! Hoe tof is dat wel niet
Jingle...tralalal...beste zkhs van nederlands...tralala ( ofschoon jaren geleden).quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb er één weg gehaald. Maar jeetje, nog meer burenleedIk dacht idd dat je de buurvrouw met kanker bedoelde. En stom dat ze moeilijk deden over een opname bij een mrsa van een jaar terug + in zelfde ziekenhuis al lang schoon verklaard
Och armequote:Op zaterdag 22 november 2014 13:09 schreef AnneX het volgende:
En een half uur later stond een verwarde man, met oud bloed in het gezicht, in de gang...thuisgebracht door een taxi.
Lang leve de Zorg in Nederland.
Ja, of ik dender met mijn blije posts door jouw verhaal heen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:15 schreef AnneX het volgende:
Sorry, Isegrim dat ik door je blije posts heen dender.
Leuk om zo'n contact te kunnen leggen.
Ik vind dat altijd wel charmantquote:Op zaterdag 22 november 2014 13:18 schreef Isegrim het volgende:
Ja, of ik dender met mijn blije posts door jouw verhaal heen.Dat heb je in een slowchat toch?
Ja, zoiets idd.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd wel charmantAlsof je in een kamer met vrienden zit en er zijn wat groepjes onderling aan het kletsen en je vangt van alles wat op
Ja ik vind dat wel normaal ook eigenlijkquote:Op zaterdag 22 november 2014 13:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind dat altijd wel charmantAlsof je in een kamer met vrienden zit en er zijn wat groepjes onderling aan het kletsen en je vangt van alles wat op
Heel lekker! Allerlei soorten groente, vlees en kaas maar ook de originele met alleen creme fraiche, ui en spek was lekker.quote:
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:38 schreef PdeHoog het volgende:
Het begint hier al lekker te ruikenBen lamsvlees aan het koken met piment, nootmuskaat, kardemom, kaneel, ui en nog wat specerijen
En dan mag het vlees en de bouillon straks bij een gerecht met snijbonen en tomaten en nog wat zooi.
Ben heul benieuwd
Vlees smaakte ook goedquote:
Plenty en Plenty More?quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn ouders zijn hier. We hebben even door de stad geslentered, en zitten nu allemaal op de laptop/ipad even bij te komen. Straks lekker koken uit m'n nieuwe Ottolenghi, en de oude Ottolenghi, giierstrisotto met gerookte paprika, en spruiten met gecarameliseerde knoflook en citroen.
foto collage?quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:37 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik maak babi ketjap van RobinOok, ruikt al goed
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |