En dat geeft het goed weer van belang zijn dus 'het verhaal' 'de puzzels' en ook 'het ontbreken van onderdelen waarbij reactie vermogen heel belangrijk is'quote:Genre definition
Adventure games focus on puzzle solving within a narrative framework. There are generally few or no action elements. Other popular names for this genre of computer games are "graphic adventure" or "point-and-click adventure".
Adventure games are not: role-playing games that involve action, team-building and points management; 3D action/adventure games such as Tomb Raider; side-scroller action games such as Mario or Rayman; puzzle games like Pandora's Box or Tetris.
quote:
quote:Reward selection
Pledge $25 or more
"I pirated Maniac Mansion and Monkey Island when I was a kid and I feel bad!" This reward tier instantly absolves you of all guilt and includes the Thimbleweed Park game. All subsequent tiers also include guilt absolution.
Estimated delivery: Jun 2016
Die heb ik dan ook maar gedaan want ik had monkey island altijd al als kopie op een diskette..quote:
Ah, cool,, die moet ik ook maar even scoren danquote:Op woensdag 28 januari 2015 12:22 schreef Gehenna het volgende:
Er stond iets leuks op GOG.com
[ afbeelding ]
Hij staat op steam voor ¤15, maar op GOG.com blijkbaar voor ¤12quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, cool,, die moet ik ook maar even scoren dan.
Nette prijs dan opzichquote:Op woensdag 28 januari 2015 12:23 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Hij staat op steam voor ¤15, maar op GOG.com blijkbaar voor ¤12
quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:22 schreef Gehenna het volgende:
Er stond iets leuks op GOG.com
[ afbeelding ]
Ja, dat herken ik wel, ik heb alle Lucasarts adventures uitgespeeld toen, op deze en The Dig na, die waren echt zoveel lastiger dan Monkey Island oid.quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:27 schreef ems. het volgende:
[..]Een van de beste games ooit.
Was wel echt fucking moeilijk weet ik nog, zeker toen ik nog wat jonger en dommer was was er bijna geen doorkomen aan zonder walktrough
Veel plezier aan beleefd idd, maar nooit uitgespeeld om dat mijn 2e cd corrupt wasquote:Op woensdag 28 januari 2015 12:27 schreef ems. het volgende:
[..]Een van de beste games ooit.
Was wel echt fucking moeilijk weet ik nog, zeker toen ik nog wat jonger en dommer was was er bijna geen doorkomen aan zonder walktrough
Zaten ook vaak vrij vergezochte of ronduit onlogische 'puzzels' in. Dat je een speelkaart moest gebruiken om zo'n bericht uit de messagetube te onderscheppen was helemaal in het begin van de game al een groots dilemma voor mijquote:Op woensdag 28 januari 2015 12:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat herken ik wel, ik heb alle Lucasarts adventures uitgespeeld toen, op deze en The Dig na, die waren echt zoveel lastiger dan Monkey Island oid.
Ik had hem ook nooit helemaal uitgespeeld, ook volgens mij rond die 2e cd. Weet jij nog waar cd-switch zat?quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:30 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Veel plezier aan beleefd idd, maar nooit uitgespeeld om dat mijn 2e cd corrupt was![]()
Nu een nieuwe kans dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conscience do cost.
Ik meen me te herinneren dat hij ook nog wel eens vastliep toen bij mij, ik ben er iig nooit heel ver in gekomen toen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Zaten ook vaak vrij vergezochte of ronduit onlogische 'puzzels' in. Dat je een speelkaart moest gebruiken om zo'n bericht uit de messagetube te onderscheppen was helemaal in het begin van de game al een groots dilemma voor mij
Maar ik weet ook dat toen je wat verder in de game was dat je een beetje aan de 'absurditeit' begon te wennen en dat de puzzels toen langzaam wat makkelijker werden. Of althans, logischer in hun onlogica
Hmm jammer dat ik BS 1 &2 en the whispered world al heb... toch maar eens even kijken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:36 schreef Gehenna het volgende:
Hebben we de Humble Bundle voor deze week al gespot?
https://www.humblebundle.com/weekly
[ afbeelding ]
Ik had alleen BS1 (ergens, volgens mij op de GBA), dus ik vond 'm wel de moeite waard dit keer. Broken Sword 5 ziet wel erg mooi uit moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hmm jammer dat ik BS 1 &2 en the whispered world al heb... toch maar eens even kijken.
Denk niet dat ik voor de 3 extra spellen geld ga neerleggen... ik heb sowieso geen tijd voor adventures
Heb ik al meer dan de helft van.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:36 schreef Gehenna het volgende:
Hebben we de Humble Bundle voor deze week al gespot?
ScummVM en je kan prima MI spelen hoor.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:36 schreef Manke het volgende:
Zijn er leuke adventures voor Android? Baal dat de monkey island remakes alleen bestaan voor ios.
I know, dan moet je de muiscursor slepen, werkt voor geen meter. Broken age is ook al ios only.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ScummVM en je kan prima MI spelen hoor.
Uiteraard, ze willen graag iets verdienen ipv dat iedereen het jatquote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:55 schreef Manke het volgende:
[..]
I know, dan moet je de muiscursor slepen, werkt voor geen meter. Broken age is ook al ios only.
tja wat zou grim fandango zijn zonder bugsquote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:24 schreef Gehenna het volgende:
Hmm kut. Door een bug in Grim Fandango Remastered, is Manny onzichtbaar geworden. En dit blijft ook in de save game zittenUpdate erover had geen effect.
![]()
![]()
Dus nu kan ik alleen overnieuw beginnen en hopen dat het de volgende keer niet gebeurt![]()
![]()
Ook de bugs zijn geremastered.quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
tja wat zou grim fandango zijn zonder bugs
Nouja het is weer verholpen, vanaf nu dus maar meerdere safe-games gebruikenquote:Op woensdag 11 februari 2015 09:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
tja wat zou grim fandango zijn zonder bugs
They are now 'features'quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:24 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Ook de bugs zijn geremastered.
Ben toch wel erg benieuwd wat dat geworden isquote:Op woensdag 25 maart 2015 19:50 schreef Manke het volgende:
Broken Age act 2 verwacht op 28 april
http://www.ign.com/articl(...)lease-date-announced
Hoezo? Hij komt toch gewoon.... Ik heb er nooit zo'n moeite mee om een paar jaar te wachten op iets, helemaal niet als er een goede docu of leuk forum bij zit. En zelfs als dat er niet bij zit vind ik het altijd wel een leuke verrassing als er na een tijd in eens een product op je stoep ligt die je al vergeten wasquote:Op woensdag 15 april 2015 07:08 schreef NutKees het volgende:
Double Fine Adventure shipping soon. Estimated Delivery Aug 2012.
Nou, dat werd tijd. Eerste en laatste crowdfunding voor mij.
Ik heb wel eens langer gewacht... ik vind het vervelender als ze na een jaar zeggen "sorry het gaat toch niet lukken"... Op een of andere manier vervult mij dit met hetzelfde gevoel als toen je vroeger een cd-recentie las maar de cd nergens kon vinden en hem dan na 3 jaar door de bakken bladeren toch een keer ergens lag liggen en hem dan kon luisteren, geeft veel meer voldoening dan 1 klik op spotify.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:22 schreef NutKees het volgende:
Ik vind 2,5 jaar extra wachten toch wat veel van het goede.
nouja je had het eerste deel natuurlijk al in jan 2014 gespeeld...quote:Op woensdag 15 april 2015 10:22 schreef NutKees het volgende:
Ik vind 2,5 jaar extra wachten toch wat veel van het goede.
Gisteren alquote:Op dinsdag 28 april 2015 15:42 schreef The_Substitute het volgende:
Volgens mij is deel 2 nu te downloaden.
Ok. Ik was gisterenavond laat en vanmorgen ook nog online (steam); toen gebeurde er niets, raar genoeg.quote:
Kreeg gistermorgen een mailtje van HumbleBundlequote:Op dinsdag 28 april 2015 15:59 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ok. Ik was gisterenavond laat en vanmorgen ook nog online (steam); toen gebeurde er niets, raar genoeg.
Maar maakt verder niet uit. Kan weer verder.
Ik ook maar nog geen tijd gehad om het te spelen, ga denk ik wel opnieuw beginnen, ben erg benieuwd naar act2quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:50 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Kreeg gistermorgen een mailtje van HumbleBundle
Dat ga ik denk ik ook maar doen, er moeten nogal wat subtiele aanwijzingen in zitten voor act 2, die ik waarschijnlijk inmiddels alweer vergeten benquote:Op dinsdag 28 april 2015 18:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ook maar nog geen tijd gehad om het te spelen, ga denk ik wel opnieuw beginnen, ben erg benieuwd naar act2
'you know what would look better on your nose?'quote:Op woensdag 29 april 2015 16:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is vandaag 20 jaar geleden dat full throttle uitkwamIk denk dat ik het spel ook daadwerkelijk in '95 kocht. Monkey island was mijn introductie in het genre gevolgd door loom maar snel daarna kwam full throttle....
[ afbeelding ]
Oh dat lijkt me ook wel, ik had eerst Shay's stuk gedaan. Er zaten best leuke parallelen tussen beide werelden, maar die vielen op die manier niet zo heel erg opquote:Op donderdag 30 april 2015 10:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Ben weer broken age aan het spelen en ik merk dat het een stuk leuker is als je het wat meer gefragmenteerd speelt... ik had de eerste keer heel vella's stuk gespeeld en daarna shay's stuk maar een beetje switchen tussen beide is veel toffer.
Ik had eerst heel vella gedaan en toen waren de paralellen heel obviousquote:Op donderdag 30 april 2015 10:46 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me ook wel, ik had eerst Shay's stuk gedaan. Er zaten best leuke parallelen tussen beide werelden, maar die vielen op die manier niet zo heel erg op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
quote:Op donderdag 30 april 2015 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik had eerst heel vella gedaan en toen waren de paralellen heel obviousPrecies, andersom is viel het mij pas heel laat opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nee, jij dan!
Met soundtrack van les claypool als ik het goed hebquote:
Net 2 latere delen bekeken. Het geeft wel een goed beeld inderdaad.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 09:07 schreef Bosbeetle het volgende:
trouwens voor de mensen die geen double fine adventure backer zijn maar wel de docu willen zien:
https://www.youtube.com/p(...)6pU2ByRRb0igiI-WKk3D
Ik vind dit zelf een heel waardevol stuk van die kickstarter het laat echt "the making of the sausage" zien het begint allemaal heel positief maar later komen ook de lastige stukken aan bod.
Oh dat ziet er 100x beter uit dan verwachtquote:Op vrijdag 17 juli 2015 09:45 schreef Bosbeetle het volgende:
http://blog.thimbleweedpark.com/quickiepal
Whoa ik denk dat dat echt een erg tof spel gaat worden
Die mark ferrari is een heldquote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:03 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh dat ziet er 100x beter uit dan verwacht
quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die mark ferrari is een held
Deze maar weer eens laten zien: http://www.effectgames.com/demos/canvascycle/ en dan vooral op show options klikken.
Deze dusquote:King's Quest is a collection of five different chapter releases, each focusing on an untold tale in Graham's past. In each chapter, an aging King Graham reflects on his life of adventure with his granddaughter, Gwendolyn.
• King's Quest brings adventure gaming into a new era while staying true to what made the original games beloved; the unforgettable storytelling, wit, puzzles, and of course plenty of ways to die!
• Select between the noble pillars of Bravery, Wisdom, and Compassion to see what rippling effects these choices will have on Graham's journey as well as later chapters.
• Puzzles will offer multiple solutions, encouraging players to experiment with their inventory and environment.
• Befriend the most unexpected and peculiar of companions throughout Daventry!
Wat!?! Man daar zijn we mee opgegroeid gek! Later ook niet diverse VGA remakes gespeeld dus? Die zijn tegenwoordig ook nog prima te doen hoorquote:Op zondag 2 augustus 2015 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Nog niet gebprobeerd... ik moet zeggen dat ik de oude king quest spellen ook nog niet gespeeld heb
Ik was meer van de lucasarts... ik heb wel wat space quests gespeeld (ohja en police quest was ook vermakelijkquote:Op zondag 2 augustus 2015 12:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wat!?! Man daar zijn we mee opgegroeid gek! Later ook niet diverse VGA remakes gespeeld dus? Die zijn tegenwoordig ook nog prima te doen hoor
hoeveel hebben we er uitgespeeld zonder hints en internetquote:Op zondag 2 augustus 2015 12:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wat!?! Man daar zijn we mee opgegroeid gek! Later ook niet diverse VGA remakes gespeeld dus? Die zijn tegenwoordig ook nog prima te doen hoor
Het gros ervan heb ik wel uitgespeeld hoor. Maandenlang soms mee bezig. Uren rondlopen en proberen en overal je hele inventory op gebruiken omdat je het echt niet meer wistquote:Op zondag 2 augustus 2015 20:57 schreef Manke het volgende:
[..]
hoeveel hebben we er uitgespeeld zonder hints en internetniet te doen als tiener
quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:38 schreef Geralt het volgende:
http://www.agdinteractive.com/games/games.html
Daar zijn deel 1 tm 3 gratis te downloaden. Zijn niet van Sierra zelf en ze mogen er dus ook geen geld voor krijgen. Prima games. Aanrader hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nee, jij dan!
Officieel in de eigen store ja, maar gejailbreakte Iphones en Ipads kunnen al jaren ScummVM spelen. Zie hier.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:41 schreef Gehenna het volgende:
Sinds kort over van iPhone naar Android, goede keuze, want die laatste heeft welScummVM
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:41 schreef Gehenna het volgende:
Sinds kort over van iPhone naar Android, goede keuze, want die laatste heeft welScummVM
Als testje Day of the Tentacle er op gezet, maar dat werkt perfect!En het was inmiddels zolang geleden dat ik 'm gespeeld heb, dat ik de meeste puzzels alweer vergeten was. En in no-time was ik weer verslaafd aan het spel
Ik zou een volledig lek OS niet gaan gebruiken puur om wat oude spellen op te spelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
http://tweakers.net/revie(...)amework-android.htmlA gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
Wat eind van de week wordt gepatched in de youtube app. En daarna nog middels een OTA update op OS niveau.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zou een volledig lek OS niet gaan gebruiken puur om wat oude spellen op te spelen.
http://tweakers.net/revie(...)amework-android.html
Bij een paar toestellen, de rest kan het schudden met 500+ verschillende modellenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:37 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wat eind van de week wordt gepatched in de youtube app. En daarna nog middels een OTA update op OS niveau.
laatste offtopic danquote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bij een paar toestellen, de rest kan het schudden met 500+ verschillende modellenMaar goed, totaal offtopic uiteraard.
ScummVM is cool idd verder. Maar dat draait echt bijna overal wel op, dat is wel weer grappig.
Ja weet ik, maar dat jailbreaken dat doe ik niet snel met die dure krengenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:23 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Officieel in de eigen store ja, maar gejailbreakte Iphones en Ipads kunnen al jaren ScummVM spelen. Zie hier.
Overdrijven is ook een vak zeg.. Een bug != volledig lek. Ik draai een kale Android 5.1, dus die is binnen no-time gepatched.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zou een volledig lek OS niet gaan gebruiken puur om wat oude spellen op te spelen.
http://tweakers.net/revie(...)amework-android.html
Ik heb het draaien op een oude Nintendo DS (nee, geen lite, echt de 1e generatie) en een oud NavMan N20 navigatiesysteem (Windows CE 5). Ziet heel bizar uit Monkey Island 1 spelen op ouwe zooi.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:38 schreef HeatWave het volgende:
ScummVM is cool idd verder. Maar dat draait echt bijna overal wel op, dat is wel weer grappig.
Nou ja, MI is zelf niet de jongste meer, maar ik heb het idd draaiend (gehad) op Palms, andere PDA's, GCW Zero, Dingoo etc etc etcquote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ik heb het draaien op een oude Nintendo DS (nee, geen lite, echt de 1e generatie) en een oud NavMan N20 navigatiesysteem (Windows CE 5). Ziet heel bizar uit Monkey Island 1 spelen op ouwe zooi.
quote:Op woensdag 4 november 2015 09:25 schreef Bosbeetle het volgende:
ik heb zo'n zin in dit spel: http://blog.thimbleweedpark.com/sprintastichet ziet er gewoon erg goed uit en ik vertrouw ron wel om met een goed verhaal te komen. Vond the cave ook erg geslaagd.
godverquote:We just finished our first sprint. I know what you're thinking: "Don't you have a game to finish? Why are you out doing track and field? Worst Kickstarter ever!"
Wat een tof spel, lang geleden dat ik echt gniffelend achter de computer zatquote:Op woensdag 2 december 2015 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik kreeg vandaag de key voor deel 1 van bertram fiddle. Volgende week eens proberen.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nee, jij dan!
Welke text based. Ik doe er nog wel eens een maar ik krijg altijd ruzie met de parser, je moet toch te vaak precies het woord typen dat ze willen horen.quote:Op donderdag 10 december 2015 04:25 schreef Beathoven het volgende:
Mn eerste adventure was een text-based spel op de C64 zonder enige grafische elementen. Dat heeft het goed gedaan voor m'n Engels.
Mn laatste tot zover was Broken Sword op mn iPhone ergens rond 2009. Was mooi voor in de trein.
Op mijn mobiel heb ik wel een paar fantastisch text-based adventures gespeelt trouwensquote:Op donderdag 10 december 2015 09:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Welke text based. Ik doe er nog wel eens een maar ik krijg altijd ruzie met de parser, je moet toch te vaak precies het woord typen dat ze willen horen.
Eigenlijk zou dat met huidige technieken een stuk beter moeten kunnen, maarja wie verteld google dat ze met hun siri technologie best een toffe text based of speech based adventure kunnen maken
Ik weet de naam niet meer. Het begon met een situatiebeschrijving en dan kon je aangeven welke kant hij op moest gaan of welke handeling hij moest verrichten. Het begon ergens in een bos volgens mij en de handeling moest niet te moeilijk beschreven worden idd.quote:Op donderdag 10 december 2015 09:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Welke text based. Ik doe er nog wel eens een maar ik krijg altijd ruzie met de parser, je moet toch te vaak precies het woord typen dat ze willen horen.
Goed ideequote:Eigenlijk zou dat met huidige technieken een stuk beter moeten kunnen, maarja wie verteld google dat ze met hun siri technologie best een toffe text based of speech based adventure kunnen maken
Zork?quote:Op donderdag 10 december 2015 12:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik weet de naam niet meer. Het begon met een situatiebeschrijving en dan kon je aangeven welke kant hij op moest gaan of welke handeling hij moest verrichten. Het begon ergens in een bos volgens mij en de handeling moest niet te moeilijk beschreven worden idd.
Het huis stond aan de rand van een bosquote:West of House
You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door.
There is a small mailbox here.
>open mailbox
Opening the small mailbox reveals a leaflet.
>read leaflet
(Taken)
"WELCOME TO ZORK!
Die wil ik nog wel een keer proberen.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Kwa tekst adventures vind ik bureaucracy van douglas adams toch wel erg briliant. Een compleet frustrerend onmogelijk spel waarin je een adreswijziging door moet geven aan de bank. Op een gegeven moment ben je met llama's aan het zeulen, creditcards aan het verwisselen etc etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |