Wat een kunst, met al dat geld en al dat spul van de USA je vijand verslaan. Echt iets om trots op te zijn. Primitief en oorlogszuchtig volkje daar, die Isralirs zijn net zo erg als de Palestijnen, misschien nog erger aangezien zij dankzij de steun uit de USA de machtigere partij is en daar misbruik van maakt.quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:51 schreef xodox het volgende:
[..]
Stoere taal van de arabieren zeg, maar uiteindelijk zijn ze toch (alweer) met de staart tussen de benen moeten afdruipen na een lesje in oorlog voeren.
In die tijd waren Amerika en Isral nog veel minder close hoor!quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat een kunst, met al dat geld en al dat spul van de USA je vijand verslaan. Echt iets om trots op te zijn. Primitief en oorlogszuchtig volkje daar, die Isralirs zijn net zo erg als de Palestijnen, misschien nog erger aangezien zij dankzij de steun uit de USA de machtigere partij is en daar misbruik van maakt.
Als je met vrede bedoelt Jeruzalem opsplitsen, dan zal er inderdaad geen vrede komen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is overduidelijk dat Isral geen vrede wil.
Ik bedoel dat Isral iedere keer 1dag na het begin van vredesgesprekken aankondigt de illegale nederzettingen uit te breiden.quote:Op dinsdag 18 november 2014 22:01 schreef xodox het volgende:
[..]
Als je met vrede bedoelt Jeruzalem opsplitsen, dan zal er inderdaad geen vrede komen.
Nee, ze zijn constant redenen aan het verzinnen waarom een gesprekspartner niet voldoet om met het uitverkoren volk eindeloos over vrede te mogen praten terwijl ze in de tussentijd lekker doorgaan met land roven.quote:Op dinsdag 18 november 2014 22:01 schreef xodox het volgende:
[..]
Als je met vrede bedoelt Jeruzalem opsplitsen, dan zal er inderdaad geen vrede komen.
Jaja, dat klinkt mooi. Je haalt alleen de gunstige delen uit de voorstellen. Maar dat Israel de zeggenschap over het water, het luchtruim en de buitengrenzen wil houden, vergeet je even. Van die voorstellen die eerder op een belediging lijken dan op een serieus voorstel.quote:Op dinsdag 18 november 2014 05:38 schreef waxxx het volgende:
[..]
De Arabieren kunnen maar niet accepteren dat ze verloren hebben. Dat ze zelfs het erg vergaande voorstel van Barak in 2000 om 95% van de Westelijke Jordaanoever, heel de Gazastrook en delen van Oost-Jeruzalem te krijgen weigerde zegt genoeg. Erg dom vanuit Palestijns oogpunt, een vergelijkbaar aanbod krijgen ze in de toekomst niet meer.
Ach, soortgelijke taal bezigden zionisten t.o.v. de oorspronkelijke Palestijnen, dus ik snap je morele verontwaardiging niet.quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:54 schreef waxxx het volgende:
[..]
Onze daad zal de wereld verbazen. Ze zullen zien dat de Arabieren klaar staan voor oorlog. … Wij erkennen het
bestaan van Israel niet. … Het is al oorlog sinds 1948.”(president van Egypte Gamel Abdel Nasser, 28 mei 1967)
“Wij willen een volledige bevrijdingsoorlog om de zionistische vijand te vernietigen.”(president van Syrie Nureddin al-Attasi, 22 mei 1967)
“Als militair geloof ik dat de tijd is gekomen om de slag tot vernietiging in te gaan.” (Syrische minister van Defensie Hafez Assad, 20 mei 1967)
“Het bestaan van Israel is een fout die gecorrigeerd moet worden. Ons doel is duidelijk: Israel van de kaart vegen. … Broeders, laten wij elkaar ontmoeten in Tel Aviv en Haifa.”(president van Irak Abdel-Rahman Aref, 31 mei en 1 juni 1967)
“Dit is een strijd voor het thuisland – het is wij of de Israeli’s. De Joden van Palestina zullen moeten vertrekken. Overlevenden van de oorspronkelijke Joodse bevolking kunnen blijven, maar ik schat dat geen een het zal overleven.”(voorzitter van de PLO Ahmed Shukairy, 1 juni 1967)
Grappig dat je de militaire blokkade een oorlogsdaad noemt. Dan pleegt Israel dus voortdurend een oorlogsdaad tegen Gaza en de bezette Westoever.quote:Na bovenvermelde jarenlange oorlogstaal stuurde de Egyptische president Nasser op 16 mei 1967 de VN-vredesmacht in de Sinai-woestijn naar huis, om zijn troepen vrije toegang tot Israel te geven. Vervolgens stelde hij op 22 mei een militaire blokkade van Eilat – Israels haven voor de aanvoer van olie – in en deed daarmee de eerste oorlogsdaad.
Als ik goed ben ingelicht, door een voorstander van Israel, dan heeft Israel heel veel geluk gehad dat het in 1948 een heel schip vol wapens binnen kon smokkelen. Tsjechisch, als ik me goed herinner, hoewel dat me wat onwaarschijnlijk lijkt.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:26 schreef xodox het volgende:
[..]
In die tijd waren Amerika en Isral nog veel minder close hoor!
Bij de oprichting in '48 geloofde niemand dat dat Joodse ministaatje een lang bestaan zou kennen. Toch zijn ze nog steeds alive and kicking
Ook al hebben ze uiteraard militaire en financile steun gekregen van Amerika, Duitsland en andere landen, vind ik het toch klasse dat je kan overleven als je op een gegeven moment langs alle kanten bedreigd wordt met vernietiging. Het belangrijkste wapen van Isral is natuurlijk God die Zijn volk nooit in de steek zal laten
Spijker op z'n kop. Hier in Europa roept men discriminatie bij iedere scheet, maar grondwettelijke apartheid moet zomaar kunnen in Israel, Turkije en Saoedi-Arabiequote:Op zondag 16 november 2014 20:51 schreef xodox het volgende:
[..]
Je bedoelt dus dat Isral op dezelfde manier gesticht is als kandidaat EU lidstaat Turkije onder Mustafa Kemal Ataturk, die streefde naar een homogeen etnisch cultureel Turkije en daarom maar besloot alle Grieken en Armenirs te deporteren?
quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:26 schreef xodox het volgende:
[..]
Het belangrijkste wapen van Isral is natuurlijk God die Zijn volk nooit in de steek zal laten
De geachte schrijver hoopte vast wel dat Israel, evenals Turkije, bij Europa zou kunnen gaan horen.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Spijker op z'n kop. Hier in Europa roept men discriminatie bij iedere scheet, maar grondwettelijke apartheid moet zomaar kunnen in Israel, Turkije en Saoedi-Arabie
Het werd eens tijd dat Israel aangepakt wordt. Het land heeft trouwens al geruime tijd hele enge nationalistische ketels aan de macht die schijt hebben aan de gojim. Zelfde geldt dus ook voor die andere schurkenstaat, Turkije.
De Isralische bevolking is veel Europeser dan de Turkse of Iraanse bevolking. Nog steeds verlaten elk jaar duizenden Europeanen richting Isral om zich daar te gaan vestigen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 02:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De geachte schrijver hoopte vast wel dat Israel, evenals Turkije, bij Europa zou kunnen gaan horen.
Sinds Turkije zichzelf als steeds geloviger is gaan profileren, worden de kansen daarop kleiner. En terecht!
Hetzelfde zal gelden voor Israel. Al vind ik het in dat geval nog veel absurder om berhaupt enige verwantschap met Europa te veronderstellen of overwegen.
Iran opnemen in de EU lijkt me dan nog logischer.
Ten eerste hadden de andere partijen (Egypte, Jordanie, Syrie en Irak) die wapens ook gebruikt tijdens de oorlogen tussen Israel en de Arabische landen. Het verschil is alleen dat Israel in haar eentje moest vechten terwijl de tegenstanders een coalitie vormden van meerdere landen. Verder is het erg dom als je niet het beste materieel gebruikt in een oorlog, want je benut dan de kansen niet. Zie het als een belangrijke toets waar je een rekenmachine mag gebruiken, het zou onhandig zijn om je kansen niet te benutten.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat een kunst, met al dat geld en al dat spul van de USA je vijand verslaan. Echt iets om trots op te zijn. Primitief en oorlogszuchtig volkje daar, die Isralirs zijn net zo erg als de Palestijnen, misschien nog erger aangezien zij dankzij de steun uit de USA de machtigere partij is en daar misbruik van maakt.
Het was geen morele verontwaardiging, het ging me erom dat niet Isral de Zesdaagse oorlog is begonnen.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach, soortgelijke taal bezigden zionisten t.o.v. de oorspronkelijke Palestijnen, dus ik snap je morele verontwaardiging niet.
[..]
Grappig dat je de militaire blokkade een oorlogsdaad noemt. Dan pleegt Israel dus voortdurend een oorlogsdaad tegen Gaza en de bezette Westoever.
Welnee, amper 20 procent is van West-Europese afkomst. Dat wil, zeggen, daar hebben ze tijdelijk gewoond. Gastvrijheid genoten. Dus hoe je Israel als een westers land kunt zien, is me echt een raadsel. De genen zijn gewoon nog Semitisch, net als die van de Palestijnen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:15 schreef xodox het volgende:
[..]
De Isralische bevolking is veel Europeser dan de Turkse of Iraanse bevolking. Nog steeds verlaten elk jaar duizenden Europeanen richting Isral om zich daar te gaan vestigen.
Maar ben wel akkoord dat Isral niet bij de EU hoort, maar om totaal verschillende redenen als die van jou.
Laat onverlet dat de blokkade van Gaza dus volgens jouw regels een oorlogsdaad is.quote:Op vrijdag 21 november 2014 23:22 schreef waxxx het volgende:
[..]
Het was geen morele verontwaardiging, het ging me erom dat niet Isral de Zesdaagse oorlog is begonnen.
Het verschil is dat Hamas een terroristische organisatie is en Isral niet. Daarom is een blokkade tegen Isral een oorlogsmisdaad en tegen Hamas niet. Wat kan deze man toch echt domme insinuaties doen, tjonge tjongequote:Op zaterdag 22 november 2014 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Laat onverlet dat de blokkade van Gaza dus volgens jouw regels een oorlogsdaad is.
De daden wijzen anders uit! Gebied wat niet van jou is bezetten is terreur. Mensen vermoorden zonder dat zij iets gedaan en/of zonder proces hebben is terreur. Mensen pesten omdat je de macht hebt om hen te pesten (toegang tot van alles ontzeggen via afsluiten gebieden) is terreur. Noem het Isral, noem het een bepaalde tak van Isral zoals Hamas een bepaalde tak van de Palestijnse samenleving is maar Isral mag niet dit alles doen omdat het een land is. Een deel van het land wat Isral bezet is dan nog niet eens van Isral. Over terreur gesproken. Waar twee vechten hebben twee schuld, Het verantwoordelijke deel van Isral is net zo verrot als Hamas.quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:29 schreef xodox het volgende:
[..]
Het verschil is dat Hamas een terroristische organisatie is en Isral niet.
Als Duitsland een stuk van Nederlands Limburg zou bezetten, zou dat wel of niet een oorlogsdaad zijn? Dus...?quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:29 schreef xodox het volgende:
[..]
Het verschil is dat Hamas een terroristische organisatie is en Isral niet. Daarom is een blokkade tegen Isral een oorlogsmisdaad en tegen Hamas niet. Wat kan deze man toch echt domme insinuaties doen, tjonge tjonge
Waarom bezet Isral gebied dat "niet van hen" is? Omdat ze werden aangevallen met als doel de eliminatie. Oja, landen van de kaart willen vegen is behoorlijk illegaal en een oorlogsmisdaad.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De daden wijzen anders uit! Gebied wat niet van jou is bezetten is terreur. Mensen vermoorden zonder dat zij iets gedaan en/of zonder proces hebben is terreur. Mensen pesten omdat je de macht hebt om hen te pesten (toegang tot van alles ontzeggen via afsluiten gebieden) is terreur. Noem het Isral, noem het een bepaalde tak van Isral zoals Hamas een bepaalde tak van de Palestijnse samenleving is maar Isral mag niet dit alles doen omdat het een land is. Een deel van het land wat Isral bezet is dan nog niet eens van Isral. Over terreur gesproken. Waar twee vechten hebben twee schuld, Het verantwoordelijke deel van Isral is net zo verrot als Hamas.
Natuurlijk zou dat een oorlogsmisdaad zijn.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als Duitsland een stuk van Nederlands Limburg zou bezetten, zou dat wel of niet een oorlogsdaad zijn? Dus...?
Een blokkade, een militaire blokkade, is een oorlogsmisdaad, volgens jou.quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:29 schreef xodox het volgende:
[..]
Het verschil is dat Hamas een terroristische organisatie is en Isral niet. Daarom is een blokkade tegen Isral een oorlogsmisdaad en tegen Hamas niet. Wat kan deze man toch echt domme insinuaties doen, tjonge tjonge
Dus, als ik het goed begrijp, noem jij jezelf aan de ene kant een vredesactivist. Aan de andere kant kies jij ervoor dat een terroristische organisatie als Hamas alles mag importeren wat 't wil?quote:Op zondag 23 november 2014 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een blokkade, een militaire blokkade, is een oorlogsmisdaad, volgens jou.
Het is niet Hamas dat geblokkeerd wordt, het is de Gazastrook. Met voornamelijk burgers als inwoners. Dus is de blokkade een oorlogsmisdaad. Punt.
Onafhankelijk van de vraag of Hamas een terroristische organisatie is of Israel een schurkenstaat.
Ik heb de indruk dat jij wel heel erg met twee maten meet. Het is nu niet dat Isral niet van alles importeert wat louter wordt gebruikt om schade toe te brengen in een oorlog.quote:Op zondag 23 november 2014 10:06 schreef xodox het volgende:
[..]
Dus, als ik het goed begrijp, noem jij jezelf aan de ene kant een vredesactivist. Aan de andere kant kies jij ervoor dat een terroristische organisatie als Hamas alles mag importeren wat 't wil?
Kan je dat nu even verklaren aub?
Degene die roepen dat die legale blokkade (http://joodsactueel.be/20(...)ar-contraproductief/) moet opgeheven worden zijn de eerste die roepen dat Isral een schurkenstaat is als het zichzelf dan zal verdedigen tegen terroristen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |