Welnee, amper 20 procent is van West-Europese afkomst. Dat wil, zeggen, daar hebben ze tijdelijk gewoond. Gastvrijheid genoten. Dus hoe je Israel als een westers land kunt zien, is me echt een raadsel. De genen zijn gewoon nog Semitisch, net als die van de Palestijnen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:15 schreef xodox het volgende:
[..]
De Isralische bevolking is veel Europeser dan de Turkse of Iraanse bevolking. Nog steeds verlaten elk jaar duizenden Europeanen richting Isral om zich daar te gaan vestigen.
Maar ben wel akkoord dat Isral niet bij de EU hoort, maar om totaal verschillende redenen als die van jou.
Laat onverlet dat de blokkade van Gaza dus volgens jouw regels een oorlogsdaad is.quote:Op vrijdag 21 november 2014 23:22 schreef waxxx het volgende:
[..]
Het was geen morele verontwaardiging, het ging me erom dat niet Isral de Zesdaagse oorlog is begonnen.
Het verschil is dat Hamas een terroristische organisatie is en Isral niet. Daarom is een blokkade tegen Isral een oorlogsmisdaad en tegen Hamas niet. Wat kan deze man toch echt domme insinuaties doen, tjonge tjongequote:Op zaterdag 22 november 2014 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Laat onverlet dat de blokkade van Gaza dus volgens jouw regels een oorlogsdaad is.
De daden wijzen anders uit! Gebied wat niet van jou is bezetten is terreur. Mensen vermoorden zonder dat zij iets gedaan en/of zonder proces hebben is terreur. Mensen pesten omdat je de macht hebt om hen te pesten (toegang tot van alles ontzeggen via afsluiten gebieden) is terreur. Noem het Isral, noem het een bepaalde tak van Isral zoals Hamas een bepaalde tak van de Palestijnse samenleving is maar Isral mag niet dit alles doen omdat het een land is. Een deel van het land wat Isral bezet is dan nog niet eens van Isral. Over terreur gesproken. Waar twee vechten hebben twee schuld, Het verantwoordelijke deel van Isral is net zo verrot als Hamas.quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:29 schreef xodox het volgende:
[..]
Het verschil is dat Hamas een terroristische organisatie is en Isral niet.
Als Duitsland een stuk van Nederlands Limburg zou bezetten, zou dat wel of niet een oorlogsdaad zijn? Dus...?quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:29 schreef xodox het volgende:
[..]
Het verschil is dat Hamas een terroristische organisatie is en Isral niet. Daarom is een blokkade tegen Isral een oorlogsmisdaad en tegen Hamas niet. Wat kan deze man toch echt domme insinuaties doen, tjonge tjonge
Waarom bezet Isral gebied dat "niet van hen" is? Omdat ze werden aangevallen met als doel de eliminatie. Oja, landen van de kaart willen vegen is behoorlijk illegaal en een oorlogsmisdaad.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De daden wijzen anders uit! Gebied wat niet van jou is bezetten is terreur. Mensen vermoorden zonder dat zij iets gedaan en/of zonder proces hebben is terreur. Mensen pesten omdat je de macht hebt om hen te pesten (toegang tot van alles ontzeggen via afsluiten gebieden) is terreur. Noem het Isral, noem het een bepaalde tak van Isral zoals Hamas een bepaalde tak van de Palestijnse samenleving is maar Isral mag niet dit alles doen omdat het een land is. Een deel van het land wat Isral bezet is dan nog niet eens van Isral. Over terreur gesproken. Waar twee vechten hebben twee schuld, Het verantwoordelijke deel van Isral is net zo verrot als Hamas.
Natuurlijk zou dat een oorlogsmisdaad zijn.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als Duitsland een stuk van Nederlands Limburg zou bezetten, zou dat wel of niet een oorlogsdaad zijn? Dus...?
Een blokkade, een militaire blokkade, is een oorlogsmisdaad, volgens jou.quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:29 schreef xodox het volgende:
[..]
Het verschil is dat Hamas een terroristische organisatie is en Isral niet. Daarom is een blokkade tegen Isral een oorlogsmisdaad en tegen Hamas niet. Wat kan deze man toch echt domme insinuaties doen, tjonge tjonge
Dus, als ik het goed begrijp, noem jij jezelf aan de ene kant een vredesactivist. Aan de andere kant kies jij ervoor dat een terroristische organisatie als Hamas alles mag importeren wat 't wil?quote:Op zondag 23 november 2014 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een blokkade, een militaire blokkade, is een oorlogsmisdaad, volgens jou.
Het is niet Hamas dat geblokkeerd wordt, het is de Gazastrook. Met voornamelijk burgers als inwoners. Dus is de blokkade een oorlogsmisdaad. Punt.
Onafhankelijk van de vraag of Hamas een terroristische organisatie is of Israel een schurkenstaat.
Ik heb de indruk dat jij wel heel erg met twee maten meet. Het is nu niet dat Isral niet van alles importeert wat louter wordt gebruikt om schade toe te brengen in een oorlog.quote:Op zondag 23 november 2014 10:06 schreef xodox het volgende:
[..]
Dus, als ik het goed begrijp, noem jij jezelf aan de ene kant een vredesactivist. Aan de andere kant kies jij ervoor dat een terroristische organisatie als Hamas alles mag importeren wat 't wil?
Kan je dat nu even verklaren aub?
Degene die roepen dat die legale blokkade (http://joodsactueel.be/20(...)ar-contraproductief/) moet opgeheven worden zijn de eerste die roepen dat Isral een schurkenstaat is als het zichzelf dan zal verdedigen tegen terroristen.
Zolang mensen Isral de schuld geven van wat de Arabische volkeren willen doen, zal er geen vrede zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarom is er ook geen vrede. Elke keer komt Israel terug op zijn woord en gaat door met meer land roven. Als er vrede komt moet dat stoppen. Dus verzint Israel wel weer wat waardoor er niet met de vijand over vrede gepraat kan worden.
Ze zijn beide door en door verrot: Isral en de Arabische gemeenschappen daar omheen. Geen van de beide kampen treft minder blaam. Isral steelt grond en misbruikt haar - door het westen gegeven - militaire superioriteit. De Palestijnen kiezen noodgedwongen door de asymmetrische oorlogsvoering voor guerrillatactieken.quote:Op maandag 24 november 2014 08:40 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zolang mensen Isral de schuld geven van wat de Arabische volkeren willen doen, zal er geen vrede zijn.
Ik kan niet zeggen dat ik Isral nou zo verrot vind...quote:Op maandag 24 november 2014 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze zijn beide door en door verrot: Isral en de Arabische gemeenschappen daar omheen.
Nee, ze plegen terreur.quote:Geen van de beide kampen treft minder blaam. Isral steelt grond en misbruikt haar - door het westen gegeven - militaire superioriteit. De Palestijnen kiezen noodgedwongen door de asymmetrische oorlogsvoering voor guerrillatactieken.
Nee en nee. Ik noem mezelf niks en de importen van Hamas, dat heus niet alleen een terroristische organisatie is, kunnen gewoon gecontroleerd worden door de douane. Zoals alle im- en export van alle landen gecontroleerd wordt.quote:Op zondag 23 november 2014 10:06 schreef xodox het volgende:
[..]
Dus, als ik het goed begrijp, noem jij jezelf aan de ene kant een vredesactivist. Aan de andere kant kies jij ervoor dat een terroristische organisatie als Hamas alles mag importeren wat 't wil?
Ik hoef jouw hersenspinsels toch niet te verklaren?quote:Kan je dat nu even verklaren aub?
Een joodse site gebruiken als bewijs voor joods gelijk? Wij van WC-eend...........quote:Degene die roepen dat die legale blokkade (http://joodsactueel.be/20(...)ar-contraproductief/) moet opgeheven worden zijn de eerste die roepen dat Isral een schurkenstaat is als het zichzelf dan zal verdedigen tegen terroristen.
Vet van mij.quote:Op maandag 24 november 2014 18:35 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik kan niet zeggen dat ik Isral nou zo verrot vind...
Ik had Nederland wel eens in hun plaats willen zien. Als je naar Atjeh kijkt, dan denk ik niet dat we het er net zo ingehouden en beschaafd vanaf zouden hebben gebracht tegen de Palestijnen als Isral doet...
[..]
Nee, ze plegen terreur.
Als ze voor guerilla-tactieken hadden gekozen, werd er eens in de zoveel tijd een wachtpost uit z'n toren gesniped. Ging er een (rits) Merkava-tank(s) met een enorme knal de lucht in. Werden er barakken overvallen, patrouilles onder vuur genomen, aanslagen gepleegd op militaire doelen kortom.
Gebeurt niet. Er vliegen haatraketten naar Isralische burgers toe en de Palestijnen wordt verteld dat elke raket een Isralisch gezin heeft vermoord. Dat is geen verzet, dat is geen guerilla (Spaans voor 'kleine oorlog'). Dat is gewoon terreur. Van het kansloze soort ook nog.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |