Ik reed door een beetje regen op de snelweg bij Hengelo, had ook prachtig uitzichtquote:Op woensdag 12 november 2014 16:50 schreef Frutsel het volgende:
Bizar mooie regenboog hier in Noordoost Twente... bij zonsondergang.... heldere lucht en voor je gevoel geen regen te zien... maar zal verderop zitten?
[ afbeelding ]
DOUBLE RAINBOW ALL THE WAY!!quote:Op woensdag 12 november 2014 17:13 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik reed door een beetje regen op de snelweg bij Hengelo, had ook prachtig uitzicht!
Het was een DOUBLE RAINBOOOOOOW!
En wat gaat dat voor Nederland betekenen?quote:Op woensdag 12 november 2014 18:49 schreef aloa het volgende:
Indrukwekkende depressie momenteel boven de Atlantische oceaan. Met een behoorlijk groot stormveld.
[ afbeelding ]
Zijn de pieten alsnog blank...quote:Op woensdag 12 november 2014 20:01 schreef Djeez het volgende:
Sinterklaasintocht gaat overal in het water vallen. Er wordt een enorme hoeveelheid regen voorspeld zaterdag
vooral neerslag.quote:Op woensdag 12 november 2014 21:58 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
En wat gaat dat voor Nederland betekenen?
En dan zeker geen Winterse neerslag maar gewoon zeikregenquote:
Zeikregen inderdaad.quote:Op donderdag 13 november 2014 14:45 schreef MaLo het volgende:
[..]
En dan zeker geen Winterse neerslag maar gewoon zeikregen.
960 mb nu.quote:Op donderdag 13 november 2014 14:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Das een joekel van een depressie inderdaad.
Sinterklaasstorm deel 2quote:Op woensdag 12 november 2014 18:49 schreef aloa het volgende:
Indrukwekkende depressie momenteel boven de Atlantische oceaan. Met een behoorlijk groot stormveld.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 november 2014 15:09 schreef aloa het volgende:
[..]
960 mb nu.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Veel activiteit van depressies, maar ze worden geblokkeerd door de hogedruk aan de andere kant van Europa. Verder dan Ierland / Groot Brittanniė lijkt het voorlopig niet te komen.quote:
Jammer maar helaasquote:Op donderdag 13 november 2014 15:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Veel activiteit van depressies, maar ze worden geblokkeerd door de hogedruk aan de andere kant van Europa. Verder dan Ierland / Groot Brittanniė lijkt het voorlopig niet te komen.
Wacht maar tot morgen en zaterdagquote:Op donderdag 13 november 2014 15:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Veel activiteit van depressies, maar ze worden geblokkeerd door de hogedruk aan de andere kant van Europa. Verder dan Ierland / Groot Brittanniė lijkt het voorlopig niet te komen.
veel regen, maar geen stormquote:Op donderdag 13 november 2014 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wacht maar tot morgen en zaterdag
Storm en regen en wind en guur weer net boven nul zal je krijgenquote:Op donderdag 13 november 2014 15:42 schreef Elan het volgende:
Dit weer mag het wel de hele herfst/winter blijven
Geen horrorwinter dit jaar?quote:Op donderdag 13 november 2014 16:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Storm en regen en wind en guur weer net boven nul zal je krijgen![]()
![]()
Nee. Die gaat naar zuidoost Europaquote:
Volgens Accuweather zekerquote:Op donderdag 13 november 2014 16:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee. Die gaat naar zuidoost Europa![]()
![]()
Ik zit op de grens van stormy en cold shotsquote:
Lange termijn is niet betrouwbaar he!? Dit seizoen zaten ze ook finaal mis met de orkaan voorspelling. (Iedereen trouwens).quote:Op donderdag 13 november 2014 16:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zit op de grens van stormy en cold shots
Natuurlijk. Al was dit de eerste keer dat hun seizoensvoorspelling er hier naast zat. Very hot en very dry terwijl het record nat een rond gemiddeld qua temperatuur wasquote:Op donderdag 13 november 2014 16:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Lange termijn is niet betrouwbaar he!? Dit seizoen zaten ze ook finaal mis met de orkaan voorspelling. (Iedereen trouwens).
Hier is het niet veel beter..quote:Op donderdag 13 november 2014 16:41 schreef Dven het volgende:
Verder is de verwachting hier weer uitermate saai. Bewolkt met af en toe een bui. Temperaturen iets onder gemiddeld.
Echt een waardeloos jaar wat dat betreft.
? Of zit jij niet in Nederland? Keimooi weer hier, vandaag de hele dag zon en 14 graden. Morgen en zaterdag wat regen en daarna weer zonnig zie ik staan. Noem dat maar saai!quote:
Ik zit zeer zeker in Nederlandquote:Op donderdag 13 november 2014 17:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
? Of zit jij niet in Nederland? Keimooi weer hier, vandaag de hele dag zon en 14 graden. Morgen en zaterdag wat regen en daarna weer zonnig zie ik staan. Noem dat maar saai!
2010 stylequote:
Doe maar 1979, maar dan zonder de ijzelquote:Op vrijdag 14 november 2014 13:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
2010 style? Ik wil nog wel een keer gruwelijk veel sneeuw meemaken. Dat kwam toen wel in d buurt
Ugh, dat is toch niet leuk meer?quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:32 schreef aloa het volgende:
[..]
Doe maar 1979, maar dan zonder de ijzel
De winter die veel indruk op me heeft gemaakt, daarna bijna geen winters meer die eruit sprongen, op de elfstedenwinters na dan. Maar 1979 was echt bijzonder, vooral door de sneeuwstorm. Geen Elfstedentocht dat jaar, maar wel op nummer 7 in de hellmann lijst.quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ugh, dat is toch niet leuk meer?vooral ook nog eens een lekkere doorslaande oostenwind erbij. Koud en sneeuw is 1 ding, sneeuwjacht, dorpen die afgesneden worden en windstoten van 100km/u zijn gewoon klote zeker voor een langere tijd.
+10quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:32 schreef aloa het volgende:
[..]
Doe maar 1979, maar dan zonder de ijzel
Nee, -10^99quote:
Dit!quote:Op zaterdag 15 november 2014 15:19 schreef Skwish het volgende:
Wat een miezerige grauwe Hollandse dag...
Echt? Ik krijg altijd hoofdpijn van koude orenquote:Op zondag 16 november 2014 00:21 schreef dick_laurent het volgende:
Gelukkig maar. Ik heb het graag koud. Bevroren handen, voeten en oren als ik buiten kom, heerlijk.... kan ik echt van genieten altijd.
Van meteo-service.nl:quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:47 schreef aloa het volgende:
Pluim wordt steeds kouder.![]()
[ afbeelding ]
Nee. Heb een pleurishekel aan kou.quote:Op zondag 16 november 2014 00:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Echt? Ik krijg altijd hoofdpijn van koude oren
Dat was de oude pluim. Dit is de nieuwe!quote:
quote:Op zondag 16 november 2014 12:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat was de oude pluim. Dit is de nieuwe!
(Zuidoost Nederland).
[ afbeelding ]
Lange termijn voorspellingenquote:Op zondag 16 november 2014 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
Nee! Kutsneeuw! Blijf weg.
Edit: HAH! Lekker!
http://www.weer.nl/weer-i(...)le/oostenwind-1.html
Mag dan wel kouder worden, maar kurkdroog, en dus geen sneeuw de komende twee weken![]()
wat een timing voor mijn bandjes de 20e hahaquote:Op zondag 16 november 2014 12:39 schreef Momo... het volgende:
Volgens de operational run inderdaad snil volgende week maandag.
Ik heb er ook nu al zin inquote:Op zondag 16 november 2014 18:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
wat een timing voor mijn bandjes de 20e haha
Ik wordt altijd zo blij van de 1e mogelijk winterse berichten
Valt hier reuze mee, moet je eens op weerwoord kijken.quote:Op zondag 16 november 2014 09:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee. Heb een pleurishekel aan kou.
Maar volgens mij ben ik hier een van de weinigen
Omg ik heb even gekeken. Ze zitten daar echt allemaal met een harde plasser te wachten op kou en ijs en sneeuw alsof het goddelijk is.quote:Op zondag 16 november 2014 19:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Valt hier reuze mee, moet je eens op weerwoord kijken.
Die harde plasser is zo weg, als de kou er eenmaal isquote:Op zondag 16 november 2014 19:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Omg ik heb even gekeken. Ze zitten daar echt allemaal met een harde plasser te wachten op kou en ijs en sneeuw alsof het goddelijk is.
Me > not > understand.
Koud hebben is toch helemaal niet prettig
Die zitten zichzelf op te vreten als het niet heet is in de zomer en niet sneeuwt in de winter.quote:Op zondag 16 november 2014 19:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Valt hier reuze mee, moet je eens op weerwoord kijken.
Je kunt je er wel op kleden uiteraard, of voor de kachel gaan zitten enzovoort.quote:Op zondag 16 november 2014 19:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Omg ik heb even gekeken. Ze zitten daar echt allemaal met een harde plasser te wachten op kou en ijs en sneeuw alsof het goddelijk is.
Me > not > understand.
Koud hebben is toch helemaal niet prettig
Je erop kleden, ja deels ja. Al geeft het alleen maar meer gedoe en irritatie om jezelf in tig lagen kleding te hijsen vind ik.quote:Op zondag 16 november 2014 20:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Je kunt je er wel op kleden uiteraard, of voor de kachel gaan zitten enzovoort.
Ik ook ja vroeg weg, laat terug! Maar goed de een kan er beter tegen dan de ander!quote:Op zondag 16 november 2014 21:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je erop kleden, ja deels ja. Al geeft het alleen maar meer gedoe en irritatie om jezelf in tig lagen kleding te hijsen vind ik.
De hele dag voor de kachel gaan zitten? Ja als je werkloos bent misschien. Ik moet 5 dagen per week in alle vroegte de deur uit. En openbaar vervoer is geen optie want dan doe ik er een uur over vanwege enorm onhandige verbinding. Dus het fietsje pakken is de meest logische manier voor mij om naar mn werk te gaan elke dag.
En met diepvries temperaturen en sneeuw is dat een hel van pijn en ellende.
Dus nee, ik zie er de lol niet van in, verre van. Maar goed, ieder zn ding I guess...
Denk het wel ja...quote:Op zondag 16 november 2014 21:51 schreef Daywalk3r het volgende:
Als ik de oper zo kijk dan kunnen de winterbanden er wel onder of niet?
Lange termijn voorspellingenquote:Op maandag 17 november 2014 14:04 schreef dick_laurent het volgende:
Nope, sowieso geen sneeuw de komende twee weken hoor. En de lange termijnvoorspelling is ook al minder koud geworden. Lekker!
Neequote:
ghehe, ja, behalve als er een voorspelling is dat de wind over een week misschien wel uit het noord-oosten gaat waaien en er eventueel koude lucht deze kant op komt, dan is het joepie de poepie omg sneeuw, winter, ik ga gelijk vijf ijskrabbers in mijn auto leggen en winterbanden, erwtensoep, rookworsten bakken jeweetzelf helemaal de gekstuhquote:Op maandag 17 november 2014 14:39 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Lange termijn voorspellingen!
Ja echt he!quote:
Nahquote:Op maandag 17 november 2014 17:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja echt he!
Kan niet wachten tot het weer zover is
Ach, zelfs als dat niet zo is zie ik weer een hele mooie trog in het westen die de week erna alles weer gewoon hersteldquote:Op maandag 17 november 2014 17:56 schreef aloa het volgende:
Nederland ligt weer eens op de lijn tussen warm en koud! Kan net zo goed volgende week 10 graden worden.
[ afbeelding ]
Alles voor kerst is te vroeg. De winter begint pas een paar dagen voor de kerst. Zo rond 21 december en eindigt halverwege maart volgend jaarquote:Op maandag 17 november 2014 18:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ach, zelfs als dat niet zo is zie ik weer een hele mooie trog in het westen die de week erna alles weer gewoon hersteld
De donkere dagen voor kerst dus... Die gaan we sowieso krijgen, altijd, ieder jaar weerquote:Op maandag 17 november 2014 23:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Alles best, zolang we geen stratus, grijze meuk krijgen.
quote:Op maandag 17 november 2014 23:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Alles best, zolang we geen stratus, grijze meuk krijgen.
Helaas wel. Als de lucht een beetje blauw is en de zon is erbij scheelt dat een hoop.quote:Op maandag 17 november 2014 23:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
De donkere dagen voor kerst dus... Die gaan we sowieso krijgen, altijd, ieder jaar weer
True!quote:Op dinsdag 18 november 2014 00:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Helaas wel. Als de lucht een beetje blauw is en de zon is erbij scheelt dat een hoop.
Ik wilde al zeggen; gelukkig heb je de foto's nog, maar met zo'n grauwe bende zullen de foto's ook niet al te vrolijk zijn geweestquote:Op dinsdag 18 november 2014 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True!
Al kan het altijd nog erger.
Enkele jaren geleden in december een weekje in st. petersburg vertoeft.
Daar werd het om 10uur ergens "licht" en ik zeg licht tussen aanhalingstekens want het was eerder een soort mistige grijze deken die over je heen hing, dan dat je het echt licht kon noemen... en dat zo'n beetje de hele week. En rond 15:00 was het weer donker. Ohja en het was -5 met harde oostenwind, de hele tijd.
(toen ik terug kwam in Nederland waande ik me in de tropen)
Hehe, nou hier een voorbeeld:quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik wilde al zeggen; gelukkig heb je de foto's nog, maar met zo'n grauwe bende zullen de foto's ook niet al te vrolijk zijn geweest
ooww dit valt nog meequote:Op dinsdag 18 november 2014 10:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hehe, nou hier een voorbeeld:
[ afbeelding ]
Veel lichter dan dit werd het niet. Wel indrukwekkende stad verder
Voorspellingen schieten zo heen en weer dat het of vrieskou en sneeuw tot zelfs 15 graden in Limburg kan worden.quote:Op dinsdag 18 november 2014 15:21 schreef Mani89 het volgende:
Hey het wordt opeens niet meer koud volgende week.
Hangt ook een beetje af van de locatie in de VS waar je je bevindt. Jaren terug eens in Raleigh, NC gezeten en daar werden de avond voor een aangekondigde sneeuwbui al scholen en kantoren gesloten voor de volgende dag. Uiteindelijk viel er zo weinig dat je het grijs van het asfalt nog door de sneeuw heen zag. Maar wel het hele leven op z'n gat...quote:Op woensdag 19 november 2014 10:25 schreef Frutsel het volgende:
die sneeuw in de VS![]()
gewoon in een paar uur tijd een meter sneeuw![]()
hier loopt alles vast bij 3 cm
Klopt... dit is dan als het gevolg van het "lake effect"...quote:Op woensdag 19 november 2014 10:28 schreef Coelho het volgende:
[..]
Hangt ook een beetje af van de locatie in de VS waar je je bevindt. Jaren terug eens in Raleigh, NC gezeten en daar werden de avond voor een aangekondigde sneeuwbui al scholen en kantoren gesloten voor de volgende dag. Uiteindelijk viel er zo weinig dat je het grijs van het asfalt nog door de sneeuw heen zag. Maar wel het hele leven op z'n gat...
Wel tof om te zienquote:Op woensdag 19 november 2014 10:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt... dit is dan als het gevolg van het "lake effect"...
alles ontstaat boven de grote meren en wordt kilometers verderop er uit geflikkerd en het ging maar door
Ik heb dat ook. Ik snap die hele gekte dan ook niet als het doorlopend blijft sneeuwen.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:41 schreef Infection het volgende:
Het wordt tijd dat het in Nederland gaat sneeuwen. Heb er wel weer zin in eigenlijk.
Helaas is de plezier er altijd wel vanaf na een aantal dagen.
Dit. Exact.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb dat ook. Ik snap die hele gekte dan ook niet als het doorlopend blijft sneeuwen.
Ik vind de natuur en de omgeving hier (bosrijk, veel natuur)wel ontzettend mooi als het gesneeuwd heeft maar na een dag of 2 is alles bruin, aangestampt en blubberzooi. En dan nog helemaal over de rooie gaan als 't weer sneeuwt.
Ik snap die mensen niet die dwangmatig willen dat het niet koud wordt. Ze komen nogal gefrustreerd overquote:Op woensdag 19 november 2014 14:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb dat ook. Ik snap die hele gekte dan ook niet als het doorlopend blijft sneeuwen.
Ik vind de natuur en de omgeving hier (bosrijk, veel natuur)wel ontzettend mooi als het gesneeuwd heeft maar na een dag of 2 is alles bruin, aangestampt en blubberzooi. En dan nog helemaal over de rooie gaan als 't weer sneeuwt.
Zelfde geldt voor mensen die dwangmatig willen dat het kouder/warmer wordt omdat dat ''hoort'' en dus met alles genoegen nemen. Zo van: van blauwe lucht, zonnetje en 10+ naar grijs, winderig en 5+ vinden ze helemaal geweldig, want ja ''lekker koud!'' Dan bende toch niet helemaal lekker in de bovenkamer of wel soms.
Zou zo maar kunnen...quote:Op donderdag 20 november 2014 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
In het weekend zelfs temperaturen tot 17 graden?
lijkt wel achterstevorenquote:Op woensdag 19 november 2014 10:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt... dit is dan als het gevolg van het "lake effect"...
alles ontstaat boven de grote meren en wordt kilometers verderop er uit geflikkerd en het ging maar door
Dit inderdaadquote:
In de winter word het koud en in de zomer warm. Alleen heb je nog meer seizoenen maar die zijn in het kader van de bezuinigingen afgeschaft denk ik. Kan niet zeggen dat we een herfst hebben gehadquote:Op donderdag 20 november 2014 08:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik snap die mensen niet die dwangmatig willen dat het niet koud wordt. Ze komen nogal gefrustreerd overAlsof je er wat aan kan doen.
Voorlopig gaat het hier toch niet sneeuwen.
Kan iemand de föhn even op een andere stand zetten?quote:Op donderdag 20 november 2014 12:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Zou zo maar kunnen...
[ afbeelding ]
En dat te bedenken dat de kaarten niet zo heel lang geleden voor dit weekend een winterprikje aangaven. Het kan verkeren.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:27 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Kan iemand de föhn even op een andere stand zetten?
Diezelfde koude bubbel is nu ongeveer in het Noorden de kaart af.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dat te bedenken dat de kaarten niet zo heel lang geleden voor dit weekend een winterprikje aangaven. Het kan verkeren.
Enfin, liever dit dan een WC.
Het is ook pas november natuurlijk.. de echte wintermaanden moeten nog beginnen. Heeft het een en ander nou te maken met de kou uitbraak in de VS? Ik weet dat afgelopen winter zij daar voortdurend winterweer hadden en wij dus totaal niet, heb toen ook meerdere malen gelezen dat dat dus ook de oorzaak was dat wij geen winter kregen. Enige wat ik me kan bedenken is dat er dan veel kou de oceaan opvliegt.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:30 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Diezelfde koude bubbel is nu ongeveer in het Noorden de kaart af.
Is wel vaak zo. Als de kou in de VS minder wordt, neemt die juist toe in Europa en omgekeerd. Heeft ook met de straalstroom te maken die dan meer gaat kronkelen (?)quote:Op donderdag 20 november 2014 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is ook pas november natuurlijk.. de echte wintermaanden moeten nog beginnen. Heeft het een en ander nou te maken met de kou uitbraak in de VS? Ik weet dat afgelopen winter zij daar voortdurend winterweer hadden en wij dus totaal niet, heb toen ook meerdere malen gelezen dat dat dus ook de oorzaak was dat wij geen winter kregen. Enige wat ik me kan bedenken is dat er dan veel kou de oceaan opvliegt.
Iemand kwam toen met een situatie van een jaren geleden waarin zowel de VS als Europa winters weer hadden, maar dat schijnt dus vrij uniek te zijn.
Meanderen bedoel je? Dat schijnt er wel mee te maken hebben, maar dacht ook dat de kou uitstroom zorgt voor depressie activiteit op de oceaan. Wat voor ons dus herfst ipv winter betekent.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Is wel vaak zo. Als de kou in de VS minder wordt, neemt die juist toe in Europa en omgekeerd. Heeft ook met de straalstroom te maken die dan meer gaat kronkelen (?)
Dat bedoel ik idd. Volgens mij zijn zelfs de stormen in de winter nog zwaarder dan in de herfst door de verschillen in temperatuur.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Meanderen bedoel je? Dat schijnt er wel mee te maken hebben, maar dacht ook dat de kou uitstroom zorgt voor depressie activiteit op de oceaan. Wat voor ons dus herfst ipv winter betekent.
quote:Op donderdag 20 november 2014 20:49 schreef aloa het volgende:
Aan de grond vriest het al in Groningen.
[ afbeelding ]
Wat doet de wind morgen? Ik zit wel op de 12 graden kant maar toch.quote:Op donderdag 20 november 2014 20:30 schreef aloa het volgende:
GFS komt met 15 graden. Als de zon meewerkt kan het nog wel hoger worden.
[ afbeelding ]
morgen iets meer wind dan vandaag. Zondag minder wind!quote:Op donderdag 20 november 2014 21:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat doet de wind morgen? Ik zit wel op de 12 graden kant maar toch.
Dit is niet meer gezondquote:Op donderdag 20 november 2014 20:30 schreef aloa het volgende:
GFS komt met 15 graden. Als de zon meewerkt kan het nog wel hoger worden.
[ afbeelding ]
In 2006 werd het op 25 november @ de bilt zelfs 17 graden. (Bron: weerstatistieken.nl)quote:Op donderdag 20 november 2014 22:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dit is niet meer gezond
Nee, dat weet ik... maar het is nu al zo vaak de laatste tijd dat de weekenden mooi en warm zijnquote:Op donderdag 20 november 2014 22:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In 2006 werd het op 25 november @ de bilt zelfs 17 graden. (Bron: weerstatistieken.nl)
Zo extreem zijn de 13/14 graden die we in de bilt gaan halen dit weekend dus ook weer niet
Niet? Ik vind dat juist welquote:Op donderdag 20 november 2014 22:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dit is niet meer gezond
Ja, jij bent het tegenovergestelde van de gemiddelde fokker in dit topicquote:
Hoezo? Omdat ik een hekel heb aan kou, truien, dik inpakken, bevroren handen en bruine sneeuw zoals menig FOK!er?quote:Op donderdag 20 november 2014 22:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja, jij bent het tegenovergestelde van de gemiddelde fokker in dit topic![]()
9 van de 10 willen hier lekkere kou wel toch tijdens de winterquote:Op donderdag 20 november 2014 23:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat ik een hekel heb aan kou, truien, dik inpakken, bevroren handen en bruine sneeuw zoals menig FOK!er?
Mensen die kou willen moeten eens vaker buiten komen
Toeval wilt dat 99% van de FOK!ers bijna nooit buiten komt, en 9% op de fiets moet omdat studerend.quote:Op donderdag 20 november 2014 23:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
9 van de 10 willen hier lekkere kou wel toch tijdens de winter
Ze zijn geen Friezen toch.quote:Op vrijdag 21 november 2014 07:03 schreef Fred0w het volgende:
In Leeuwarden vriest het al:
[ afbeelding ]
hehehe...ach het kan tijden goed gaan en dan ineens "krak"...quote:Op vrijdag 21 november 2014 08:37 schreef gebrokenglas het volgende:
De autoruiten zitten dicht inderdaad. Mijn buurman heeft zo te zien geen krabber - ik zag 'm net een fluitketel kokend water over z'n voorruit heen flikkeren.
Een wonder dat dat niet ter plekke gescheurd is.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
hehehe...ach het kan tijden goed gaan en dan ineens "krak"...
Dan hoor ik bij de overige 1%quote:Op donderdag 20 november 2014 23:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toeval wilt dat 99% van de FOK!ers bijna nooit buiten komt, en 9% op de fiets moet omdat studerend.
Goede handschoenen en een goede sjaal helpen wel. Verder vind ik het wel lekker. Ik zit vaak 's ochtends om half 6 al op de fiets dus ik weet wat je meemaakt. Het ergste vind ik dat me mond zo koud wordt. Wat een kut gevoel is dat zegquote:Op vrijdag 21 november 2014 11:47 schreef dick_laurent het volgende:
Vanochtend voor het eerst op de fiets weer het gevoel gehad dat ik aan het doodgaan was.
Jezus wat kou, en dan ook nog continue snijdende wind tegen.
Mensen die graag willen dat het koud is en sneeuwt nodig ik graag uit om net zoals ik elke dag een uur te fietsen naar werk heen en terug, eens kijken of je het dan nog steeds zovindt....
Hehe, ja ik heb ook een auto, maar omdat ik op fietsafstand van mijn werk woon vind ik het gewoon niet ok om elke dag de auto te pakken. Daarnaast is het een drukke route met veel stoplichten en filevorming s'ochtends.... dus met de fiets ben ik even snel.quote:Op vrijdag 21 november 2014 13:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Goede handschoenen en een goede sjaal helpen wel. Verder vind ik het wel lekker. Ik zit vaak 's ochtends om half 6 al op de fiets dus ik weet wat je meemaakt. Het ergste vind ik dat me mond zo koud wordt. Wat een kut gevoel is dat zeg
En als het mij echt niet bevalt pak ik gewoon de auto
Inderdaadquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:46 schreef aloa het volgende:
Schitterend weer vandaag. Zon, weinig wind
Koudquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:46 schreef aloa het volgende:
Schitterend weer vandaag. Zon, weinig wind
Staat een vies windje.quote:
Dat koude golfdal is een mooi broedgebied voor een uitzakkende polar vortex.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:11 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi uitgelegd door (de bron) Johann:
Jetstream
Om het weerbeeld (mondiaal) nog iets beter te kunnen begrijpen heb ik bovenstaand kaartje van de Engelse weerdienst (Metoffice) toegevoegd. Hierop zien we een schoolvoorbeeld van een sterk meanderende straalstroom en de grote temperatuur verschillen die deze setting met zich meebrengt. Boven de Verenigde Staten is een sterk neergaand patroon waarneembaar terwijl Europa met een opwaartse beweging in de jet te maken heeft. In de meteorologie spreken we in deze klassieke situatie van een zogenaamde golfdal (koud) en golftop (warm). In dit specifieke geval dus volop winter aan de andere kant van de Atlantische Oceaan en relatief zachte omstandigheden op ons eigen Europese continent. Het is soms oneerlijk verdeeld in de wereld, maar hier houdt de atmosfeer die altijd op zoek is naar evenwicht (temperatuur) nu eenmaal geen rekening mee.
Westen ook prima te doen met meer zon dan verwacht. Begint wel steeds meer te betrekken nu.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Och wat een practige dag! Hier (in het zuiden) overigens geen wind, alleen een lekker zonnetje. Vanmorgen weer heerlijk met het paard op stap geweest.
Wij zitten dus vast aan een zuidelijke stroming.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:11 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi uitgelegd door (de bron) Johann:
Jetstream
Om het weerbeeld (mondiaal) nog iets beter te kunnen begrijpen heb ik bovenstaand kaartje van de Engelse weerdienst (Metoffice) toegevoegd. Hierop zien we een schoolvoorbeeld van een sterk meanderende straalstroom en de grote temperatuur verschillen die deze setting met zich meebrengt. Boven de Verenigde Staten is een sterk neergaand patroon waarneembaar terwijl Europa met een opwaartse beweging in de jet te maken heeft. In de meteorologie spreken we in deze klassieke situatie van een zogenaamde golfdal (koud) en golftop (warm). In dit specifieke geval dus volop winter aan de andere kant van de Atlantische Oceaan en relatief zachte omstandigheden op ons eigen Europese continent. Het is soms oneerlijk verdeeld in de wereld, maar hier houdt de atmosfeer die altijd op zoek is naar evenwicht (temperatuur) nu eenmaal geen rekening mee.
Heerlijk. Houden zo, tot aan maart en dan hoppa door de lente inquote:Op zaterdag 22 november 2014 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wij zitten dus vast aan een zuidelijke stroming.
Moet gelijk denken aan "Het is glad in Brabant". Toch wel een klassieker.quote:Op maandag 24 november 2014 00:45 schreef Straatcommando. het volgende:
In de VS hebben ze het er maar moeilijk mee.
http://www.liveleak.com/view?i=878_1416612407
Pluimen en kaarten worden kouder. Dit is wel heel erg vooruit kijken hequote:
Uiteraard niet betrouwbaar.quote:Op maandag 24 november 2014 11:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Pluimen en kaarten worden kouder. Dit is wel heel erg vooruit kijken he
Wel leuk om te zien, maar er is weinig kou voorradig dus zie dit niet zo snel gebeuren. Volgens mij is het in oost europa ook nog erg zacht.quote:
maar dat kan wel snel gaan, als er een oostelijke stroming op gang komt.quote:Op maandag 24 november 2014 12:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel leuk om te zien, maar er is weinig kou voorradig dus zie dit niet zo snel gebeuren. Volgens mij is het in oost europa ook nog erg zacht.
Staat op dit moment wel op de kaarten, alleen is de aanvoer van diezelfde lucht nog wel vanuit het zuiden. Het continent moet eerst goed afkoelen wil het hier ook koud worden met een oosterwind, want zoals het er nu voor staat moet het echt van erg ver weg komen.quote:Op maandag 24 november 2014 12:58 schreef aloa het volgende:
[..]
maar dat kan wel snel gaan, als er een oostelijke stroming op gang komt.
[ afbeelding ]
Aanstaande donderdag; als het dan nog in de kaarten staat komt het er.quote:Op maandag 24 november 2014 13:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is allemaal nog wel pril en ver weg. De onzekerheid is op het moment erg groot en dat zie je ook terug in de pluim, over 4 dagen is de spreiding al groot. Een WC staat iig nergens op de kaarten.
quote:Nicolaus Wegner's Stormscapes 2 video is the most impressive collection of time-lapse severe storm footage I've ever seen. His 7-minute time-lapse compilation of his May - September 2014 adventures in Wyoming, Montana, South Dakota, Nebraska, and Colorado feature an impressive rainbow at 0:40, an incredible orange cumulonimbus at 4:00, a sequence of spectacular funnel clouds and tornadoes beginning at 5:10, and some stunning mammatus clouds at 6:04. Highly recommended.
Voor transportkou is genoeg kou aanwezig boven Rusland, volgens mij.quote:Op maandag 24 november 2014 13:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Staat op dit moment wel op de kaarten, alleen is de aanvoer van diezelfde lucht nog wel vanuit het zuiden. Het continent moet eerst goed afkoelen wil het hier ook koud worden met een oosterwind, want zoals het er nu voor staat moet het echt van erg ver weg komen.
Het is allemaal nog wel pril en ver weg. De onzekerheid is op het moment erg groot en dat zie je ook terug in de pluim, over 4 dagen is de spreiding al groot. Een WC staat iig nergens op de kaarten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eer dat hier is.. Nee Europa moet goed afkoelen, dan is er ook niet zo heel veel nodig om de kou hier te krijgen. Nu moet het allemaal wel heel precies goed gaan, zie ik niet zo snel gebeuren.quote:Op maandag 24 november 2014 16:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Voor transportkou is genoeg kou aanwezig boven Rusland, volgens mij.
[ afbeelding ]
Eerst nog even door de 'warmte' heen en dan hopen dat het er nog steeds zo uitzietquote:
Zoveel tijd is daar niet voor nodig. Zodra die wind uit het oosten gaat komen dan is die kou hier vrij rap. Het zal niet meteen tot strenge vorst komen, maar dat het dan tot (nacht)vorst komt lijkt me duidelijk.quote:Op maandag 24 november 2014 19:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eer dat hier is.. Nee Europa moet goed afkoelen, dan is er ook niet zo heel veel nodig om de kou hier te krijgen. Nu moet het allemaal wel heel precies goed gaan, zie ik niet zo snel gebeuren.
False flag beetje jammer ditquote:Op dinsdag 25 november 2014 09:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Herinneren we ons de extreme weerdag 25 november 2005 nog?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwstorm_van_25_november_2005
http://www.knmi.nl/cms/co(...)t_donkerste_dag_ooit
http://www.zwartewaterkrant.nl/39805.html
Ik zat toen zelf voor werk in Groningen terwijl ik in Maastricht woonde. Uiteindelijk op de terugweg nabij Assen maar hotel genomen en dag erna ruim 4,5 uur erover gedaan...
Vrijdag was het volgens mij kouder.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:45 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, alle mensen die opgewonden worden van vorst, het was vanochtend voor het eerst echt onder nul!
Jaquote:Op dinsdag 25 november 2014 09:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zat toen zelf voor werk in Groningen terwijl ik in Maastricht woonde. Uiteindelijk op de terugweg nabij Assen maar hotel genomen en dag erna ruim 4,5 uur erover gedaan...
2005 was sowieso een goed jaar qua sneeuw. Deze heb ik in maart 2005 genomen:quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tot nu toe vind ik het nog kunnen maar ik zie er idd ook steeds meer met handschoenen.. zelf probeer ik het ook zo lang mogelijk uit te stellenquote:Op dinsdag 25 november 2014 10:07 schreef Nattekat het volgende:
Eerste ochtend met handschoenen
Vorig jaar trok ik die pas halverwege december voor het eerst aan
Ik ook het liefst maar ik werd die gevoelloze vingers zat... En normaal hoef ik pas rond dit tijdstip de deur uitquote:Op dinsdag 25 november 2014 10:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik het nog kunnen maar ik zie er idd ook steeds meer met handschoenen.. zelf probeer ik het ook zo lang mogelijk uit te stellen
In Friesland ook. Rustig weer en geen vlok sneeuw gezien....quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:44 schreef Cassius het volgende:
Oh ja, Groningen was de lucht blauw en niets aan de hand ...
Dat kan heel goed kloppen. -1.7 graden en vorige winter geen vorst gehad.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:38 schreef Coelho het volgende:
Volgens mij was het vannacht hier (EHV) de koudste nacht van 2014.
Nope.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:38 schreef Coelho het volgende:
Volgens mij was het vannacht hier (EHV) de koudste nacht van 2014.
nou ja iig beter dan afgelopen jaar rond deze tijd,toen stond er storm op de kaarten (5dec)quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:09 schreef INViCTuS het volgende:
Fris, maar noem het nog niet echt winter...
Nee niet warm.., tijd om de handschoentjes weer op te zoekenquote:Op woensdag 26 november 2014 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
Bahik heb het nu al koud, laat staan dat het nog kouder word. Koud hebben is helemaal niet leuk man.
Nou niet overdrijven, kans op sneeuw is wel heel klein.quote:Op woensdag 26 november 2014 13:05 schreef aloa het volgende:
Sneeuwkansen nemen ook toe, vanaf volgende week. Dit is de pluim voor het noordoosten.
[ afbeelding ]
Ik zeg alleen dat ze toeneemt.quote:Op woensdag 26 november 2014 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou niet overdrijven, kans op sneeuw is wel heel klein.
Gelukkig welquote:Op woensdag 26 november 2014 14:09 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
De snilkans is inderdaad groter dan afgelopen augustus.
Wat maakt het uit. De Bilt is ook niet relevant!quote:Op woensdag 26 november 2014 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[ afbeelding ]
En dit is die van zuidwest. Laten we het gewoon lekker bij die van het midden houden, dat is het meest relevante. In het n-o is het vaker kouder in de winter.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals je kan zien is het n-o kouder
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wat voor weerbeeld dit gaat opleveren. Ik hoop op open beeld met een zonnetje. Niet die grauwe stratuszooi met een vies windje erbijzelfmoordweer is dat.
Omdat iedereen dan wel een pluim kan gaan posten die hem of haar aanstaat terwijl het misschien maar voor een deel relevant is. De bilt is voor veel meer mensen relevant.quote:Op woensdag 26 november 2014 14:42 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat maakt het uit. De Bilt is ook niet relevant!
Ik hoop zelf eerst op sneeuw, zodat de temperatuur verder kan zakken en daarna strakblauwe lucht.
Als het in de nacht vriest en het gaat sneeuwen blijft het gewoon liggen en kan de situatie heel anders worden.quote:Op woensdag 26 november 2014 14:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat iedereen dan wel een pluim kan gaan posten die hem of haar aanstaat terwijl het misschien maar voor een deel relevant is. De bilt is voor veel meer mensen relevant.
Niet dat ik wil zeggen dat die pluimen niet besproken mogen worden ofzo hoor
Sneeuw blijft niet liggen met deze temperaturen..
Ja met uitstraling en dergelijke maar dan praat je over de nachten, overdag word lastiger op dit moment hoewel het kielekiele is, de grens hoeft maar een klein stukje op te schuiven en in het weekend zou het misschien moeten lukken, zou wel leuk zijn. Ik woon tegenwoordig bij een mooi park en wil hier opzich wel wat maagdelijke sneeuwfoto's maken voor het vol ligt met hondenstront en voetstappenquote:Op woensdag 26 november 2014 15:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Als het in de nacht vriest en het gaat sneeuwen blijft het gewoon liggen en kan de situatie heel anders worden.
Jij beschrijft nu een typisch voorbeeld van een kwakkelwinter. De mensen hier willen dan ook een echte winter.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:27 schreef dick_laurent het volgende:
Jaa vrieskou, want dan moeten we met zijn allen als een achterlijke gaan stoken! Lekker veel geld betalen op stookkosten, wil ik ook, lijkt me super!
En sneeuw die dan snachts aanvriest zodat iedereen de volgende dag door spekgladde wegen op zijn bek gaat en botten breekt.
En dat het daarna net boven nul komt waardoor al die shit gaat smelten en je grijze blubber overal krijgt.
En natuurlijk continu strakblauwe luchten daarbij, want ja die hebben we in de winter in Nederland altijd toch.
Jullie winterliefhebbers leven volgens mij echt in een efteling sprookje ofzo.
[ afbeelding ]
"Echte" winter.... Maar wat is dat dan? Weken lang overdag temperaturen van -15 en snachts -30?quote:Op woensdag 26 november 2014 16:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Jij beschrijft nu een typisch voorbeeld van een kwakkelwinter. De mensen hier willen dan ook een echte winter.
Maar een keer rond half december twee weken vrieskou met 4/5 dagen voor kerst een mooi pak sneeuw zal wel weer eens leuk zijnquote:Op woensdag 26 november 2014 16:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
"Echte" winter.... Maar wat is dat dan? Weken lang overdag temperaturen van -15 en snachts -30?
Onafgebroken sneeuwval weken lang waardoor er een sneeuwdek van een meter ontstaat?
Dat ga je hier toch niet krijgen, de kans dat dat gebeurt, is net zo klein als dat iemand hier gaat wensen dat het in juli en augustus elke dag 30 graden wordt en er nul neerslag valt beide maanden.
Not gonna happen. Daarvoor moet je qua het winterscenario naar Siberie en in het zomerscenario naar Griekenland.
Maar ok, goed... ieder zijn droom natuurlijk
Die ultieme zomer zou ik voor tekenen hoorquote:Op woensdag 26 november 2014 16:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
"Echte" winter.... Maar wat is dat dan? Weken lang overdag temperaturen van -15 en snachts -30?
Onafgebroken sneeuwval weken lang waardoor er een sneeuwdek van een meter ontstaat?
Dat ga je hier toch niet krijgen, de kans dat dat gebeurt, is net zo klein als dat iemand hier gaat wensen dat het in juli en augustus elke dag 30 graden wordt en er nul neerslag valt beide maanden.
Not gonna happen. Daarvoor moet je qua het winterscenario naar Siberie en in het zomerscenario naar Griekenland.
Daar zou ik ook voor tekenen. Wel met veel onweer erbij dan.quote:Op woensdag 26 november 2014 17:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die ultieme zomer zou ik voor tekenen hoor
Alhoewel... 0mm is een tikkie te.
het noorden zit alweer onder nul (windchill).quote:Op woensdag 26 november 2014 17:15 schreef Slobeend het volgende:
Verdimme wat is het hier nu koud met die wind.
Onweer is toch gratis inbegrepen bij zo'n zomer?quote:Op woensdag 26 november 2014 17:13 schreef aloa het volgende:
[..]
Daar zou ik ook voor tekenen. Wel met veel onweer erbij dan.
Maar niet met 0 mm regen natuurlijkquote:Op woensdag 26 november 2014 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Onweer is toch gratis inbegrepen bij zo'n zomer?
Laat mij de definitie bepalen van een echte winter dan:quote:Op woensdag 26 november 2014 16:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eigenlijk best wel ongepast dat je "quote:Op woensdag 26 november 2014 17:07 schreef aloa het volgende:
De winter zoals 1963![]()
December
De winter viel vroeg in en in de eerste vijf dagen van december leverden 13 Hellmann-punten op. Op 5 december 1962 was er sprake van zeer dichte mist, die veel verkeersongevallen veroorzaakte. Op 8 december, de dag dat de voormalige koningin Wilhelmina werd bijgezet in de grafkelder van Oranje-Nassau in de Nieuwe Kerk in Delft, vroor het tien graden. Daarna was er sprake van twee weken wisselvallig weer met veel regen en temperaturen die slechts af en toe onder nul uitkwamen. Op 21 december stroomde vrieskou uit over grote delen van Europa, waaronder Nederland en Belgiė. In de loop van Tweede Kerstdag viel de eerste sneeuw van betekenis deze de winter. Op zondag 23 december vond het drama van Hellum plaats, waarbij vier mensen om het leven kwamen. Het ging om twee volwassen mannen en twee kinderen van 11 en 12 jaar. De jongens verdronken bij het schaatsen op het Schildmeer; de mannen kwamen om het leven toen zij het meer opgingen om de jongens te zoeken. Op 28 december bleek Schiermonnikoog onbereikbaar voor de rijksveerboot Brakzand. De ijsbreker voor de veerboot kwam niet meer door het ijs en het kleine konvooi moest de terugtocht aanvaarden.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Winter_van_1962-1963
Jij vat dat uiteraard verkeerd op.quote:Op donderdag 27 november 2014 10:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eigenlijk best wel ongepast dat je "" neerzet boven een verhaal waarin veel mensen (en zelfs kinderen) DANKZIJ het winterweer de dood vonden.
Hoezo uiteraard? Zo kwam het gewoon over. Verder ga ik er vanuit dat je een vredelievend persoon bent hoorquote:Op donderdag 27 november 2014 10:38 schreef aloa het volgende:
[..]
Jij vat dat uiteraard verkeerd op.
Speciaal voor jou zal ik januari er neerzetten.
Januari
De eerste dagen van januari waren zeer koud. Op 2 januari 1963 werd bekend dat de strenge winter tot dan toe in Europa al 722 mensenlevens had gekost. Op 5 januari werd vanwege het ijs een luchtbrug ingesteld vanaf Vliegbasis Leeuwarden naar de eilanden Ameland en Schiermonnikoog. Hierna vond een bescheiden dooiaanval plaats. Afscheid van de winter kopte een krant op 5 januari. Enkele dagen later stroomde echter opnieuw vrieskou toe, waarna de wind naar het noordoosten draaide en de temperatuur ver daalde. Op 11 januari vond een sneeuwstorm plaats. In het plaatsje Hem ten zuidwesten van Enkhuizen werden vele boerderijen door sneeuw van het IJsselmeer, die over de dijk heen op grote bergen was gewaaid, geļsoleerd. Vanaf 14 januari waren ook Vlieland en Terschelling niet meer per boot bereikbaar, een dag later werd ook de veerdienst op Schouwen-Duiveland stilgelegd. Op 18 januari werd de twaalfde Elfstedentocht verreden. Deze dag was zeer koud, de schaatsers vertrokken bij een temperatuur van 18 graden onder nul. In Joure vroor het die morgen 21 graden. Op de Baraque Michel (Jalhay) werd een temperatuur gemeten van -19,1°C. Van 18 tot 25 januari vroor het elke nacht meer dan 10 graden in Nederland. Het dikker wordende ijs zorgde voor steeds meer problemen. Op de rivieren bevond zich veel drijfijs, die het scheepvaartverkeer bijna onmogelijk maakte. In Rotterdam ontstonden problemen met het drinkwater, dat door het ijs niet meer van open water kon worden onttrokken. Aan het eind van de maand werd het iets minder koud.![]()
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Winter_van_1962-1963
quote:En horrorkou des totaaldoods. Sneeuw tot aan de dakgoot en ijzel dat strooizout eet als ontbijt. Een elfstedentocht in december en nog eentje eind februari. Dit is Nederland, hier lachen we om negatieve gevoelstemperaturen in de dubbele cijfers.
Ik ben ook heel vredelievendquote:Op donderdag 27 november 2014 10:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoezo uiteraard? Zo kwam het gewoon over. Verder ga ik er vanuit dat je een vredelievend persoon bent hoor
Overigens, wel leuk ter vergelijk als je nu kijkt naar het weer en de vooruitzichten van de Canadese stad Saskatoon, die ligt namelijk op precies dezelfde breedtegraad als de Bilt.
Mooi verschil tussen zeeklimaat en landklimaat. Ik ben iig blij dat ik aan deze kant zit. Maar denk genoeg anderen hier die zouden willen ruilen met Saskatoon? Brrr.....
http://www.wetteronline.de/wetter/saskatoon
Ga je hier overal (strooi)zout opleggen?quote:Op donderdag 27 november 2014 10:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eigenlijk best wel ongepast dat je "" neerzet boven een verhaal waarin veel mensen (en zelfs kinderen) DANKZIJ het winterweer de dood vonden.
Ze doen 't niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:52 schreef aloa het volgende:
GFS en ECMWF twijfelen nog over winterweer voor Nederland. CMC en Navgem laten meer kou zien.
[ [url=http://http://i33.photobucket.co(...)svcbm.png]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://http://i33.photobucket.co(...)quvv0.gif]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://http://i33.photobucket.co(...)pykzi.gif]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://http://i33.photobucket.co(...)bagdb.gif]afbeelding[/url] ]
Ik zie hetquote:Op donderdag 27 november 2014 14:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ze doen 't niet.
GFS06z is alle winterse aspiraties kwijt.
[ afbeelding ]
Ja ik denk ik quote je ff, dan krijg je een meldingquote:
Ik ben aan het wachten tot het stopt. Wilde net fietsje pakken naar huis maar dacht... mooi niet dat ik door die ijskoude regen ga fietsen een half uur!quote:Op donderdag 27 november 2014 16:46 schreef Koelkastje het volgende:
De regen die nu valt is kooooud!
Ik vind het huidige weer deprimerenderquote:Op donderdag 27 november 2014 17:50 schreef Fred0w het volgende:
Wat een deprimerend gedoe op weerwoord zeg, slechte kaarten zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |