Ligt niet aan FR. Boeing vliegt met (meer regel dan uitzondering) al de testvluchten en ferry vluchten voor aflevering met de toekomstige registratie. Waarom boeing dan af en toe voor aflevering wel met een tijdelijke US registratie vliegt is mij niet duidelijk, afgezien van de prototypen dan.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:59 schreef inkjet het volgende:
Vandaag en gisteren heeft FR24 vluchten van de toekomstige PH-TFL (C/N 37228) geregistreerd. Hex 48506C wordt kennelijk door deze site al vertaald naar deze registratie, hoewel deze formeel nog niet van toepassing is.
Erg zonde als de rechtstreekse verbinding tussen NL en het kosmopolitische, financiële en culturele hart van India verloren gaat. Nog geen reactie van KLM vernomen op dit nieuws, al schijnt er wel een gerucht rond te dwalen dat KLM stopt met Delhi en/of Mumbai overneemt van Delta.quote:Op maandag 24 november 2014 20:48 schreef Iemand91 het volgende:
Kan allemaal nog veranderen (zal ook wel gebeuren) maar het lijkt dat Delta aardige veranderingen voor Schiphol in petto heeft.
Ten eerste zal 1 v.d. 2 5th-freedom flights die Schiphol kent verdwijnen. De vlucht van Delta met een 767/A330 vanuit Atlanta/New York (afhankelijk van seizoen) die doorvliegt naar Mumbai schijnt vanaf zomer 2015 te vervallen.
Laatste vlucht naar Mumbai op 27 maart.
KLM zou deze vlucht naar Mumbai overnemen. (A330 lijkt me?)
Grote kans.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:43 schreef Flylib het volgende:
Erg zonde als de rechtstreekse verbinding tussen NL en het kosmopolitische, financiële en culturele hart van India verloren gaat. Nog geen reactie van KLM vernomen op dit nieuws, al schijnt er wel een gerucht rond te dwalen dat KLM stopt met Delhi en/of Mumbai overneemt van Delta.
Ik durf er ¤100 op te zetten dat dit de oorzaak is. Ze kunnen die kist wel beter inzetten dan helemaal naar India te laten vliegen.quote:Het NL-India verkeer is tegenwoordig ook aardig opgeslokt door Emirates en Etihad. Als de reden van Delta om te stoppen met Mumbai o.a. hierin zit, is dat niet geheel onbegrijpelijk.
Toch weer jammer, dit...quote:woensdag 26 november 2014 23:59:59
PH-HZO van transavia.com is teruggekeerd vanwege rook in de cockpit.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:23 schreef MaxMark het volgende:
Op Schiphol is een uurtje geleden al het vliegverkeer stilgelegd ivm een landend vliegtuig met technische problemen. Is daar al meer van bekend?
Dat is wel heftig, al meer over bekend? Dikke rook dat ze niets meer zagen of een smeulend kabeltje? Spannend!!quote:Op donderdag 27 november 2014 12:59 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
PH-HZO van transavia.com is teruggekeerd vanwege rook in de cockpit.
quote:10:16:50 27-11-14 GROUP-3 Prio 1 Incident luchtvaart (vooralarm klein) Ugs A Postduifweg Schiphol [ 1293 9230 BRW1AFO ]
Boeing 737-800 van Transavia. Opgestegen vanaf de buitenveldertbaan.Rook in de cockpit waarna het toestel veilig is geland op de Zwanenburgbaan. Kist taxiet naar gate D14, gevolgd door de brandweer. Daar zal de brandweer een check doen.
Bron: atcbox meeluisteren.
Vooral dat Royal Dutch Airlines zo direct na/naast die Mquote:Op donderdag 27 november 2014 15:57 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Erg jammer idd. Ik vind het niet mooi.
Als piloot zijn er niet veel defecten die je vreest, maar rook en/of brand aan boord is daar toch echt wel eentje van.quote:Op donderdag 27 november 2014 15:20 schreef flipsen het volgende:
Toch wil je het niet meemaken. Was het niet een AirCanada (even uit mijn hoofd) die hierdoor crashte? Iemand heeft er ongetwijfeld een post over gemaakt
Het erge is nog wel dit:quote:Op donderdag 27 november 2014 15:57 schreef Sunri5e het volgende:
Erg jammer idd. Ik vind het niet mooi.
Heb geen twitter, maar ik neem aan dat dat bericht langer is?...twitter:KLM twitterde op donderdag 27-11-2014 om 15:36:29@ThomLMV volgt ook. Binnen een aantal jaar zal de gehele vloot incl. de A330 en 777 voorzien worden van een nieuwe livery. In de 747 >> reageer retweet
Blijft toch apart: omdat de cheatline in de huidige livery bij sommige types te veel boven de neus uitkomt, maken ze een nieuwe livery waarbij de cheatline consequent onder de neus uitkomt. Oh well.quote:
Er wordt verder gezegd dat een aantal 747s de nieuwe livery krijgen, niet allemaal want de instroom van de 787s is dan alweer begonnen.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Het erge is nog wel dit:Heb geen twitter, maar ik neem aan dat dat bericht langer is?...twitter:KLM twitterde op donderdag 27-11-2014 om 15:36:29@ThomLMV volgt ook. Binnen een aantal jaar zal de gehele vloot incl. de A330 en 777 voorzien worden van een nieuwe livery. In de 747 >> reageer retweet
![]()
[ afbeelding ]
I know, slechte paintskills
Tja, 2 opties:quote:Op donderdag 27 november 2014 17:35 schreef OEM het volgende:
Blijft toch apart: omdat de cheatline in de huidige livery bij sommige types te veel boven de neus uitkomt, maken ze een nieuwe livery waarbij de cheatline consequent onder de neus uitkomt. Oh well.
Voor 1 januari 2016 zijn de eerste 3 747's ook al uit de vloot, het jaar daarop volgens nog eens minstens 4 stuks.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:50 schreef Thetallguy het volgende:
Er wordt verder gezegd dat een aantal 747s de nieuwe livery krijgen, niet allemaal want de instroom van de 787s is dan alweer begonnen.
Zonder de bescherming van de ramen valt het mee. Ik wist niet dat de 73's ook aan de beurt kwamen... dan zal de BXW ook wel snel volgen zeker?quote:Erg jammer idd. Ik vind het niet mooi.
Die heeft inderdaad ook deze nieuwe livery.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:50 schreef inkjet het volgende:
Zonder de bescherming van de ramen valt het mee. Ik wist niet dat de 73's ook aan de beurt kwamen... dan zal de BXW ook wel snel volgen zeker?
Waarom is deze eigenlijk met de oude livery?quote:Op woensdag 26 november 2014 23:59 schreef Iemand91 het volgende:
KLM's 17e Airbus A330 en wel de 5e A330-300 komt aan op Schiphol.
PH-AKF zal vandaag rond 18:00 uur als KL9866 vanuit Toulouse arriveren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De bestelling voor deze kist is al jaren oud en je kunt daar niet zomaar iets aan veranderen, zelfs niet de livery.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:01 schreef Sunri5e het volgende:
Waarom is deze eigenlijk met de oude livery?
Voorzover ik weet is die geannuleerd.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:03 schreef inkjet het volgende:
Is de delivery flight van de PH-AKF doorgegaan?
Naar mijn weten wel.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:23 schreef Sunri5e het volgende:
Volgens mij is die niet geannuleerd hoor...?
Huidige vloot met nieuwe livery:quote:Op donderdag 27 november 2014 21:28 schreef inkjet het volgende:
De BXS ook of was die check te vroeg?
En nog een paint van Airliners.net:quote:
quote:Op donderdag 27 november 2014 22:15 schreef Iemand91 het volgende:
Huidige vloot met nieuwe livery:
(...)
Boeing 737:
PH-BXZ
PH-BXW
De genoemde -BXZ en PH-BXW staan alweer in het wit in de hangar.quote:Op vrijdag 28 november 2014 23:12 schreef Iemand91 het volgende:
En een andere foto van PH-BXZ:
[ afbeelding ]
Nee, blijft niet mijn livery. Het is nog steeds een aardige livery (clean and simple) maar die hele boog vind ik gewoon niet mooi.![]()
Dat wordt gebruikt tijdens testvluchten om metingen te verrichten aan de omstandigheden. Statische en totale druk, invalshoek, temperatuur, etc.quote:Op zondag 30 november 2014 00:23 schreef Fiorano het volgende:
Vanwaar die 'spies' onder de cockpit? Antennes?
En we wachten nog steeds of, en zo ja wanneer, PH-MKH weer gaat vliegen. Ditmaal als prototype van Rekkof:quote:
Was ook al aan het googlen geslagen, maar kan helaas niets vindenquote:Op maandag 1 december 2014 17:24 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Mooi verhaal weer! Zijn er ook foto's van het interieur?
Hier het lelijke eendje onder de testvliegtuigen:quote:Op zondag 30 november 2014 00:40 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat wordt gebruikt tijdens testvluchten om metingen te verrichten aan de omstandigheden. Statische en totale druk, invalshoek, temperatuur, etc.
De reden dat dit gedaan wordt met zo een vreemde 'spies' is dat ze de lucht en omstandigheden zoveel mogelijk ongestoord willen meten
Wat ook bijzonder was: op 1 december 1984 liet NASA een remote-controlled Boeing 720 bewust crashen als experiment voor onderzoek (link):quote:
F-22A testbed idd. F-35 heeft deze verbouwde 737 aka 'Catbird'.quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
F22 Raptor testbed toch? Of was het de F35?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zoals sommigen van jullie misschien wel weten post ik deze berichten ook op Tweakers en daar kreeg ik vanmiddag wel iets heel gaafs in m'n PM inbox![]()
![]()
Geproduceerde aantallen (kan eer 1 of 2 naast zitten:quote:- 3 december 2004: De 500e Boeing 777 rolt uit de hangar van Boeing. Een Boeing 777-300ER is de 500e gebouwde 777 en zal als F-GSQG voor Air France gaan vliegen.
De Boeing 777 is de meest gebouwde wide-body vliegtuig ooit (het is dit jaar de 747 ingehaald) en met 10 jaar en enkele maanden sinds de eerste 777 rollout ook de snelst verkopende twin-aisle vliegtuig.
Laat ik de fout maar op het genoemde 'druk' houden. Ik bedoelde inderdaad 'meest bestelde'.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:57 schreef M5 het volgende:
[..]
Geproduceerde aantallen (kan eer 1 of 2 naast zitten:
Boeing 747: 1.511 stuks, (sinds 1969, nu ca. 18 per jaar)
Boeing 777: 1.262 stuks. (sinds 1994, nu 100 per jaar)
A330: 1.217 stuks. (sinds 1992, nu ca. 110 per jaar)
Klopt dus niet helemaal wat je schrijft. De 747 is nog lang niet ingehaald, en de 777 is 20 jaar in productie.
Met resterende openstaande orders gaat de 777 de 747 in aantallen wel inhalen, echter gaat het nog zeker 2 jaar duren. Grote orders voor de 747 worden niet meer verwacht. Misschien nog een paar vrachtkisten hier een daar.
Ik weet niet wie je ingefluisterd heeft dat in 2004 de 777 de snelst verkopende wide-body was, maar dat klopt niet. De A330/A340 (gebouwd op één productie lijn) verkocht toen meer. Pas de laatste jaren met de grote orders van de maatschappijen uit Asia en Midden-Oosten gaat het pas hard. In jaren rond 2004 werden van de 777 er jaarlijks zo'n 35 a 40 gebouwd (vergelijk dat eens met de 100 per jaar van afgelopen 2 jaar...). De A340/A330 werden 10 jaar geleden in dubbele aantallen van de 777 gebouwd. Wel ff de feiten checken.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Laat ik de fout maar op het genoemde 'druk' houden. Ik bedoelde inderdaad 'meest bestelde'.
Ergens dit jaar heeft de 777 de 747 qua orderaantal ingehaald.
En die 10 jaar klopt wel. Ja, de 777 is in 2014 20 jaar in productie, maar in 2004 (context) nog maar 10 jaar.
Meerdere bronnen. Tenzij ik echt in tijdnood ben controleer ik dergelijke zaken zoals ik eerder al heb gezegd altijd.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:21 schreef M5 het volgende:
Ik weet niet wie je ingefluisterd heeft dat in 2004 de 777 de snelst verkopende wide-body was, maar dat klopt niet.
Zo kan ik het ook; 2 series bij elkaar nemen. We weten beiden dat de A330 en A340 heel veel zaken delen maar het zijn toch echt twee aparte types vliegtuigen.quote:De A330/A340 (gebouwd op één productie lijn) verkocht toen meer.
Dat sowieso.quote:Pas de laatste jaren met de grote orders van de maatschappijen uit Asia en Midden-Oosten gaat het pas hard.
Zoals gezegd; bij de belangrijkste zaken en bij voldoende tijd doe ik dat altijd.quote:Wel ff de feiten checken.
quote:Op woensdag 3 december 2014 16:28 schreef Iemand91 het volgende:
En zoals sommigen van jullie misschien wel weten post ik deze berichten ook op Tweakers en daar kreeg ik vanmiddag wel iets heel gaafs in m'n PM inbox![]()
![]()
Helemaal niet, 3 seconden te laatquote:Op donderdag 4 december 2014 00:03 schreef Fiorano het volgende:
Precies optijd en een mooi verhaal weer!
A330/A340 hebben volgens mij meer overeenkomsteb met elkaar dan -bijvoorbeeld- een 747-300 en een -8 of een 737-300 met een -900quote:Op woensdag 3 december 2014 21:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zo kan ik het ook; 2 series bij elkaar nemen. We weten beiden dat de A330 en A340 heel veel zaken delen maar het zijn toch echt twee aparte types vliegtuigen.
quote:Tweede Boeing 787 Arkefly op 12 december op Schiphol
RIJSWIJK - Arkefly ontvangt op 11 december zijn tweede Boeing 787 Dreamliner. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend. De nieuwe Dreamliner met registratie PH-TFL landt een dag later waarschijnlijk rond 10.00 uur op Nederlandse bodem. Het eerste toestel werd in juni van dit jaar vanuit de VS overgevlogen. Het derde vliegtuig arriveert naar verwachting in maart 2015.
Arkefly is de eerste Nederlandse luchtvaartmaatschappij die met de Boeing 787 vliegt. In 2015 zal ook KLM haar eerste exemplaar ontvangen.
De Boeing 787’s vervangen bij Arke de Boeing 767. De nieuwe toestellen worden voornamelijk ingezet op vluchten tussen Schiphol en de ABC-eilanden.
Hoe doet de 350 het eigenlijk qua verbruik tegenover een 787?quote:Qatar Airways: aflevering eerste A350 op 13 december
TOULOUSE - De lang verwachte eerste aflevering van de Airbus A350 XWB vindt plaats op zaterdag 13 december. Dat heeft Qatar Airways, de eerste gebruiker van het type, donderdag aangekondigd. De afleveringsceremonie wordt zoals gebruikelijk gehouden op het fabrieksterrein van fabrikant Airbus in Toulouse. Qatar Airways heeft tachtig A350's besteld.
De aflevering van de A350 gebeurt slechts enkele maanden nadat Airbus voor het eerst een A380 aan Qatar Airways leverde. Dat gebeurde in september.
De Golfmaatschappij heeft bij Airbus een order uitstaan voor 43 toestellen van het type A350-900 en 37 grotere A350-1000's.
In januari zal de eerste commerciële vlucht met de A350 plaatsvinden. Qatar Airways heeft het type als eerste ingeroosterd op de route tussen thuisbasis Doha en Frankfurt.
Vanavond is PH-AKF rond 19:45 vanuit Toulouse vertrokken en landde het iets na 21:00 uur op de Oostbaan.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:28 schreef Iemand91 het volgende:
De delivery flight van PH-AKF is weer uitgesteld. De A330-300 zou oorspronkelijk op 27 november naar Schiphol gevlogen worden, is toen uitgesteld naar vandaag maar ook vandaag zal deze niet haar wielen op Nederlandse grond zetten.
Wanneer die wel komt? Geen idee...
Punt is wel dat Arke 5 stuks 767 had, waarvan er nog drie over zijn. Die kun je toch niet helemaal vervangen met drie 787's?quote:
Er zijn hier vast mensen die het beter weten want ik volg Arke niet echt, maar binnen de TUI groep wordt geloof ik vrij veel samengewerkt en geschoven met vliegtuigen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:23 schreef inkjet het volgende:
Punt is wel dat Arke 5 stuks 767 had, waarvan er nog drie over zijn. Die kun je toch niet helemaal vervangen met drie 787's?
Ik zat laatste in een 767 van ze omdat de 787 voor een motorwissel in Engeland stondquote:Op vrijdag 5 december 2014 23:20 schreef Thetallguy het volgende:
Als de 787s minder vaak stuk gaan dan de 767s scheelt het al een stuk
Inderdaad. En hoe die daar ligt moet de Antonov ook gewoon letterlijk uit de lucht gevallen zijn...quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:29 schreef flipsen het volgende:
Vreselijke foto´s natuurlijk van die Antonov, maar zo krijg je wel een idee hoe enorm groot dat vliegtuig is
En gelijk maar met de '95 years' livery:quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:46 schreef inkjet het volgende:
PH-AKF is voor haar eerste commerciele vlucht naar Accra vertrokken (KL589).
Leeftijd is niet alles wat telt.quote:Op zaterdag 6 december 2014 21:12 schreef derLudolf het volgende:
Waarom gaat die A330 uit dienst dan? Zo oud zijn die toch niet?
quote:Op zaterdag 6 december 2014 21:13 schreef Ferry_76 het volgende:
Hij vliegt!De Suriman Airways A340 PZ-TCP:
Maar de CVR is dus kennelijk nog wel gered? Bizar welquote:Op zondag 7 december 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Door deze snelheid was de krater zeer klein (enkele vierkante meters) en was er van het vliegtuig en haar inzittenden niets meer over.
Aha, wel jammer. Ben meer van de Airbussen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 23:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Leeftijd is niet alles wat telt.
De A330 is min of meer een tussenoplossing om het verlies van de MD-11 op te vangen totdat de 787's er komen.
De eerste 2 lijken in januari 2016 te vertrekken en een derde in april dat jaar.
[..]
quote:Op zondag 7 december 2014 00:09 schreef flipsen het volgende:
Maar de CVR is dus kennelijk nog wel gered? Bizar wel
Sterk spulquote:Op zondag 7 december 2014 01:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heeft ook niet veel gescheeld.
Zeker als je leest over de rest van het vliegtuig en de inzittenden (details noem ik dus maar niet)
De A350 is weer iets groter dan de 787. Maar ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat het meer een "moetje" van Air France is geweest om de A350 te bestellen. Door een gezamenlijke order te plaatsen kon er meer korting afgedwongen worden. Maar eigenlijk is het helemaal niet logisch dat de KLM met de A350 gaat vliegen. KLM heeft bijna de hele vloot met GE motoren vliegen, maar dat is geen optie op de A350. Nu moet waarschijnlijk het onderhoud aan die motoren uitbesteed gaan worden.quote:Op zondag 7 december 2014 00:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, wel jammer. Ben meer van de Airbussen.
Wat is het idee van KLM om zowel 787 als A350 te gaan vliegen? Dit zijn toch vergelijkbare toestellen?
De Jetairfly heeft een tekening van Panamarenko en z'n handtekening onder de voorste deurquote:Op maandag 8 december 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Jep, op het 'Jetairfly' en 'Diamon' na is deze geloof ik niet te onderscheiden van haar zusterschip van Arke.
Enkele van de A332's zijn voor een relatief korte tijd geleased. De A350 en B789 vervangen mede deze toestellen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 21:12 schreef derLudolf het volgende:
Waarom gaat die A330 uit dienst dan? Zo oud zijn die toch niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |