abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146579872
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ah, dus ik heb toch gelijk?
Als je er niet tegen kan dat ik er wat van zeg moet je niet met me discussiëren.
Daar gaat het niet om. Je discussieert met mensen die hun eigen moeder zouden verkopen voor geld, hoe kun je in hun een beschaafde discussiepartner zien?

Natuurlijk is de tendens van deze "mensen" duidelijk, maar wat verwacht je?
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 17:44:41 #252
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_146579925
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:37 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Jouw "argumenten" zijn allemaal een beetje van het soort van "iedereen moet maar leven zoals ik leef, want ik heb alles goed door en zou me nooit laten bedonderen, en iedereen die zich laat bedonderen doet dat bewust en heeft dat helemaal aan zichzelf te wijten en is dom en moet maar lekker stront gaan vreten en onder de brug gaan wonen, eigen schuld dikke bult".

Goh, wat ben ik blij dat ik jou niet ben. :)
Neuh. Iedereen zou wel wat beter na moeten denken. Het is niet zo dat je hier praat over quantum fysica he. Het is zo moeilijk niet. Wat binnen komt - wat er uit gaat > 0. Als jouw situatie < 0 is dan doe je iets niet goed.

Mja, ik ken jou van het huizenmarkttopic, daar ben je ook al zo triest. Gelukkig maar dan, want ik ben ook heel blij dat ik jou niet ben :) zie je, zijn we beiden gelukkig. :)
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 17:46:41 #253
16180 crew  CoolGuy
pi_146579991
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Je discussieert met mensen die hun eigen moeder zouden verkopen voor geld, hoe kun je in hun een beschaafde discussiepartner zien?

Moeder verkopen voor geld? Wat een onzin. Werkelijk, moet je je verlagen tot dat soort dingen (die je ook helemaal niet kunt onderbouwen) om de bovenhand te krijgen in deze discussie? Je zou ook inhoudelijk kunnen reageren natuurlijk.
  woensdag 12 november 2014 @ 17:47:19 #254
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_146580019
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik heb ook niet de illusie dat ik hen kan overtuigen. Alleen lurkers kan je op andere ideeën brengen. Als je de kapitaal-hawks geen tegenwicht biedt word het alleen maar erger.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_146580036
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Moeder verkopen voor geld? Wat een onzin. Werkelijk, moet je je verlagen tot dat soort dingen (die je ook helemaal niet kunt onderbouwen) om de bovenhand te krijgen in deze discussie? Je zou ook inhoudelijk kunnen reageren natuurlijk.
Waarom voel je je aangesproken? ik heb je naam niet genoemd.
  woensdag 12 november 2014 @ 17:48:12 #256
pi_146580047
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:44 schreef CoolGuy het volgende:
Neuh. Iedereen zou wel wat beter na moeten denken.
Dan moet je ze eerst gratis geld geven.

http://www.nu.nl/wetenschap/1944780/armoede-maakt-dom.html
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 17:48:19 #257
16180 crew  CoolGuy
pi_146580052
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb ook niet de illusie dat ik hen kan overtuigen. Alleen lurkers kan je op andere ideeën brengen. Als je de kapitaal-hawks geen tegenwicht biedt word het alleen maar erger.
Ja, want stel je voor dat iedereen gewoon zn financieën op orde heeft en dus geen schulden heeft omdat hij of zij het niet nodig heeft om zich in de schulden te steken, maar gewoon zo kan afrekenen. Wat een ramp inderdaad. Daar moet echt tegenwicht aan geboden worden.
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 17:48:54 #258
16180 crew  CoolGuy
pi_146580070
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom voel je je aangesproken? ik heb je naam niet genoemd.
Oh je wil nog wat verder spelletjes spelen. Ga je gang :)
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 17:50:12 #259
16180 crew  CoolGuy
pi_146580124
quote:
Of die mensen zouden gewoon eens even hun inkomsten en uitgaven op een rijtje moeten zetten en dan alles wat niet nodig is per maand wegstrepen (en dat zijn dan geen primaire levensbehoeften).

Blijft er dan alleen maar een kutleven over? Tja, das pech hebben. Het alternatief is je in de schulden steken en dan daarna nog een kutter leven hebben.
pi_146580137
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent je tijd aan het verspillen. Hoe wil je in godsnaam tegenwicht bieden tegen mensen die van de retoriek : "je organen verkopen als je heel arm bent is een keuze" zijn?

Daar moet je gewoon om lachen.
pi_146580165
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb je naam niet genoemd.
  woensdag 12 november 2014 @ 17:52:33 #262
pi_146580204
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Kijk, dit is heel erg. Jij denkt dat het spelletjes zijn, maar er gaan mensen dood aan armoede. Kijk nog eens naar de TT.

Maar jij bent zo losgezongen van de werkelijkheid dat je net als een bankier op het hoogtepunt van de crisis schaapachtig lacht en op de reset-knop drukt. "nog een keer!!!" en je ogen sluit voor de gevolgen. Als het met jou maar goed gaat.

Net als die bankier die op het hoogtepunt van de crisis bij Pauw en Witteman aan schoof om zijn bonus op te eisen: "contract is contract"
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 17:52:48 #263
16180 crew  CoolGuy
pi_146580216
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik heb je naam niet genoemd.
Dat is correct. Maar je moet niet doen alsof je niet (onder andere) op mij doelde. Daarom zeg ik ook, als je spelletjes wil spelen moet je dat vooral blijven doen.
  woensdag 12 november 2014 @ 17:53:39 #264
pi_146580244
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je bent je tijd aan het verspillen. Hoe wil je in godsnaam tegenwicht bieden tegen mensen die van de retoriek : "je organen verkopen als je heel arm bent is een keuze" zijn?

Daar moet je gewoon om lachen.
Als je niet met ze discussieert komt dat er ook niet uit. En dan kunnen de lurkers het niet zien.
pi_146580255
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Kijk, dit is heel erg. Jij denkt dat het spelletjes zijn, maar er gaan mensen dood aan armoede. Kijk nog eens naar de TT.

Maar jij bent zo losgezongen van de werkelijkheid dat je net als een bankier op het hoogtepunt van de crisis schaapachtig lacht en op de reset-knop drukt. "nog een keer!!!" en je ogen sluit voor de gevolgen. Als het met jou maar goed gaat.

Net als die bankier die op het hoogtepunt van de crisis bij Pauw en Witteman aan schoof om zijn bonus op te eisen: "contract is contract"
Fout, zulke mensen weten precies wat de gevolgen zijn.

Het interesseert ze alleen niet.
pi_146580256
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Neuh. Iedereen zou wel wat beter na moeten denken. Het is niet zo dat je hier praat over quantum fysica he. Het is zo moeilijk niet. Wat binnen komt - wat er uit gaat > 0. Als jouw situatie < 0 is dan doe je iets niet goed.

Mja, ik ken jou van het huizenmarkttopic, daar ben je ook al zo triest. Gelukkig maar dan, want ik ben ook heel blij dat ik jou niet ben :) zie je, zijn we beiden gelukkig. :)
Ohja, van het huizenmarktopic, in dat topic ben je ook zo geweldig. Je (ja, jij ja) koopt een huis ver boven je macht voor een veel te hoge prijs, en pleit er vervolgens voor een ander (met name huurders) ervoor te laten opdraaien om het verschil bij te leggen. _O-

Jij bent echt geen haar beter dan al die "leentokkies" die hun huis uitgezet worden. Alleen heb je tot nu toe wat meer geluk gehad in het leven.
pi_146580276
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is correct. Maar je moet niet doen alsof je niet (onder andere) op mij doelde. Daarom zeg ik ook, als je spelletjes wil spelen moet je dat vooral blijven doen.
Dat je je aangesproken voelt zegt inderdaad genoeg. _O-
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 17:55:40 #268
16180 crew  CoolGuy
pi_146580305
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij bent niet zo goed in snappen hoe iets bedoeld wordt he? Dat spelletje waar ik 't over had, kijk nou eens goed waar ik op reageerde en hoe ik het bedoelde.

Losgezongen van de werkelijkheid? Really?

als je meer geld uit geeft dan je binnen krijgt krijg je een schuld. Dat wil je niet.
Als je schulden krijgt wordt dat vaak alleen maar erger. Dat wil je niet.
Als dat maar lang genoeg duurt heb je een incasso bureau aan je deur. Dat wil je niet.

Lijkt me werkelijkheid. Een hele vervelende werkelijkheid. Nogmaals, ik heb het niet over de mensen die buiten hun schuld om in de problemen zijn gekomen. Ik heb het over die andere groep mensen. En die groep mensen heeft die realiteit in eigen hand. Immers, niet meer uitgeven dan je binnen krijgt is iets wat bij jezelf ligt.
pi_146580370
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat klopt. Als het niet gaat, dan gaat het niet.
Dan kiezen wij voor een andere samenleving, ik wil niet leven in een land waarin de klasse van de ouders bepaalt wat je mogelijkheden zijn. Het zou voor mij een reden zijn om te emigreren, ongeacht welk inkomen ik op dat moment heb.

quote:
Maar je uit de naad werken om je kamer te betalen zodat je je studie goed kunt volgen en evt een beetje bijlenen is heel wat anders dan per se op kamers willen zonder dat je het geld hebt 'omdat dat nou eenmaal hoort als je student bent', want dat is natuurlijk iets héél anders.
Allicht maar sommige mensen moeten helaas best wel veel bijlenen. Er zijn pretopleidingen waarvoor je weinig hoeft te doen en er zijn opleidingen die niet te combineren zijn met een bijbaan waarmee je honderden Euro's per maand bijverdient. Je hebt als student al snel 800-900 Euro per maand nodig (350+ huur, 200+ studiekosten, voeding voor 7 dagen per week, kleding, praktische zaken), weet jij hoeveel stufi je per maand krijgt? Nogmaals, het is niet echt een probleem. Dit is de minst erge van alle schulden. Wel rekening houden met het feit dat je minder snel een huis kan kopen en dat er dus langer van je wordt geprofiteerd door verhuurders.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 17:57:30 #270
16180 crew  CoolGuy
pi_146580377
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:53 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ohja, van het huizenmarktopic, in dat topic ben je ook zo geweldig. Je (ja, jij ja) koopt een huis ver boven je macht voor een veel te hoge prijs, en pleit er vervolgens voor een ander (met name huurders) ervoor te laten opdraaien om het verschil bij te leggen. _O-

Jij bent echt geen haar beter dan al die "leentokkies" die hun huis uitgezet worden. Alleen heb je tot nu toe wat meer geluk gehad in het leven.
:D :D :D wat ben je toch een kneus. Ik koop een huis ver boven mijn macht ja? Prachtig, vertel me eens even:

Wat kostte mijn huis?
Hoe ziet mijn hypotheek er uit?
Wat zijn mijn spaartegoeden?
Wat is mijn inkomen?
Wat voor geld komt er nog allemaal mijn kant op?

Kun je daar antwoord op geven? Nee, dat kun je niet, oftewel, je doet een uitspraak die je niet kunt onderbouwen, maar ik ben erg benieuwd naar je gedraai om hier onderuit te komen.
pi_146580404
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 15:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Google voor de grap eens naar Eef Hoos. :') Dat was een of andere aso Hagenees die met een paar kleerkasten bij je naar binnen kwam en vervolgens met fysiek geweld ging dreigen als je niet onmiddelijk betaalde.
Anders kan je ook Big Frank inschakelen :P

http://www.bigfrank.nl/
Children of the night. What music they make.
  woensdag 12 november 2014 @ 18:01:25 #272
pi_146580491
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij bent niet zo goed in snappen hoe iets bedoeld wordt he? Dat spelletje waar ik 't over had, kijk nou eens goed waar ik op reageerde en hoe ik het bedoelde.
Ik snap het heel goed. Je probeert de tegenstander in de discussie er uit te werken zodat je net kan doen alsof jij gelijk hebt.
quote:
Losgezongen van de werkelijkheid? Really?
Ja, really. Dat is een vervoeging van reality.
quote:
als je meer geld uit geeft dan je binnen krijgt krijg je een schuld. Dat wil je niet.
Als je schulden krijgt wordt dat vaak alleen maar erger. Dat wil je niet.
Als dat maar lang genoeg duurt heb je een incasso bureau aan je deur. Dat wil je niet.
Je kan je simpele wereldbeeld wel blijven uitdragen, maar de meeste mensen in dit topic zijn al iets verder.
quote:
Lijkt me werkelijkheid. Een hele vervelende werkelijkheid. Nogmaals, ik heb het niet over de mensen die buiten hun schuld om in de problemen zijn gekomen. Ik heb het over die andere groep mensen. En die groep mensen heeft die realiteit in eigen hand. Immers, niet meer uitgeven dan je binnen krijgt is iets wat bij jezelf ligt.
Het is ook een vervelende werkelijkheid dat met de race to the bottom, winstmaximalisatie, belastingontwijking en de War on the Poor een opstand van de armen steeds waarschijnlijker word.

En het zijn juist de rijkere mensen en bedrijven die profiteren van orde en een rustige samenleving. En het zijn juist de rijkere mensen en bedrijven die slachtoffer zullen worden van volkswoede en hongerige wanhopige mensen.

Maar blijf jij maar lekker aan je "gelijk" vast houden.
pi_146580539
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:D :D :D wat ben je toch een kneus. Ik koop een huis ver boven mijn macht ja? Prachtig, vertel me eens even:

Wat kostte mijn huis?
Wat is mijn inkomen?

Kun je daar antwoord op geven? Nee, dat kun je niet, oftewel, je doet een uitspraak die je niet kunt onderbouwen, maar ik ben erg benieuwd naar je gedraai om hier onderuit te komen.
Ik kan inderdaad niet in jouw portemonnee kijken, maar uit de verzuurdheid van je posts in de huizenmarkttopicreeks valt heel wat af te leiden.

Verder blijkt duidelijk uit die topicreeks dat jij iedereen behalve jouzelf wil laten opdraaien voor jouw oliedomme, bij elkaar geleende aankoopbeslissing. En ondertussen maar neerkijken op mensen die een keer een iets te duur mobieltje kopen, omdat ze ook eens wat leuks willen. Man, je bent gewoon hilarisch.
  woensdag 12 november 2014 @ 18:03:38 #274
pi_146580557
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat kostte mijn huis?
Wat is mijn inkomen?

Huurders betalen jouw HRA.
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 18:04:08 #275
16180 crew  CoolGuy
pi_146580577
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik snap het heel goed. Je probeert de tegenstander in de discussie er uit te werken zodat je net kan doen alsof jij gelijk hebt.

[..]

Ja, really. Dat is een vervoeging van reality.

[..]

Je kan je simpele wereldbeeld wel blijven uitdragen, maar de meeste mensen in dit topic zijn al iets verder.

[..]

Het is ook een vervelende werkelijkheid dat met de race to the bottom, winstmaximalisatie, belastingontwijking en de War on the Poor een opstand van de armen steeds waarschijnlijker word.

En het zijn juist de rijkere mensen en bedrijven die profiteren van orde en een rustige samenleving. En het zijn juist de rijkere mensen en bedrijven die slachtoffer zullen worden van volkswoede en hongerige wanhopige mensen.

Maar blijf jij maar lekker aan je "gelijk" vast houden.
Och jeej. De 'opstand'. Ja, dat verhaaltje heb ik al eens eerder gehoord ja. Hongerige en wanhopige mensen. Je zou ook gewoon kunnen gaan werken en de tering naar de nering zetten. Dat kun je ook doen. Dan hoef je ook niet afgunstig te zijn op mensen die het (door geluk of door hard werken) het beter voor elkaar hebben dan jij.

Maar hey, jij wil deze discussie graag winnen. Dat mag je. Als je straks je internet browser dicht klikt is de realiteit nog steeds de realiteit. Succes in je leven man ^O^
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 18:04:41 #276
16180 crew  CoolGuy
pi_146580604
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Huurders betalen jouw HRA.
Neem de HRA maar terug. Als je de HRA nodig hebt om rond te komen heb je 't niet goed gedaan.
  woensdag 12 november 2014 @ 18:05:30 #277
pi_146580631
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Neem de HRA maar terug. Als je de HRA nodig hebt om rond te komen heb je 't niet goed gedaan.
Nou, stort je HRA op de rekening van een bijstandsmoeder, zal ze vast blij mee zijn.
  woensdag 12 november 2014 @ 18:06:01 #278
pi_146580650
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Och jeej. De 'opstand'. Ja, dat verhaaltje heb ik al eens eerder gehoord ja. Hongerige en wanhopige mensen. Je zou ook gewoon kunnen gaan werken en de tering naar de nering zetten. Dat kun je ook doen. Dan hoef je ook niet afgunstig te zijn op mensen die het (door geluk of door hard werken) het beter voor elkaar hebben dan jij.

Maar hey, jij wil deze discussie graag winnen. Dat mag je. Als je straks je internet browser dicht klikt is de realiteit nog steeds de realiteit. Succes in je leven man ^O^
Nou, dan discussieer je toch niet? Jij hebt het toch goed? Slaap lekker.
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 18:06:27 #279
16180 crew  CoolGuy
pi_146580661
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:03 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ik kan inderdaad niet in jouw portemonnee kijken, maar uit de verzuurdheid van je posts in de huizenmarkttopicreeks valt heel wat af te leiden.

Verder blijkt duidelijk uit die topicreeks dat jij iedereen behalve jouzelf wil laten opdraaien voor jouw oliedomme, bij elkaar geleende aankoopbeslissing. En ondertussen maar neerkijken op mensen die een keer een iets te duur mobieltje kopen, omdat ze ook eens wat leuks willen. Man, je bent gewoon hilarisch.
Natuurlijk, ik ben verzuurd. Dat is het. Ik heb nog maar een kleine hypotheek over en ik betaal 52% belasting over het laatste deel van m'n salaris, maar inderdaad, ik heb echt geldproblemen, echt waar man. Vertel dat tegen mn bankrekeningen :')

Ik heb geen enkel probleem met mensen die een duur mobieltje kopen. Maar de mensen die dat niet kunnen betalen en daarna hard gaan schreeuwen, ja, daar ageer ik wel tegen ja.
pi_146580693
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die mentaliteit heb jij toch ook? of help jij bijstandsmoeders uit de put?
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 18:07:35 #281
16180 crew  CoolGuy
pi_146580710
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou, stort je HRA op de rekening van een bijstandsmoeder, zal ze vast blij mee zijn.
Daar zal ze ongetwijfeld blij mee zijn. Maar haar probleem is niet mijn probleem. Oh, wat evil he. Wat erg dat ik het geld waar ik zelf voor gewerkt heb ook aan mezelf (of mn vriendin of moeder) uit wil geven in plaats van aan vreemden. Raar man.
  woensdag 12 november 2014 @ 18:07:56 #282
pi_146580729
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die mentaliteit heb jij toch ook? of help jij bijstandsmoeders uit de put?
Ja, ik help wel eens iemand. En als iemand problemen heeft roep ik niet meteen dat het zijn eigen schuld is. Ik heb idd een hele andere mentaliteit.
  woensdag 12 november 2014 @ 18:08:49 #283
pi_146580759
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:07 schreef CoolGuy het volgende:
Maar haar probleem is niet mijn probleem
Daar vergis je je in. Maar tegen de tijd dat jij daar achter komt is de economie een stuk kleiner en staat de beurs een stuk hoger.
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 18:09:09 #284
16180 crew  CoolGuy
pi_146580775
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat klopt, ik heb het goed, en de mensen om wie ik geef hebben het goed. En voor de rest zal het me een rotzorg zijn of Peter die op 3hoog achter woont (door zn eigen schuld, en niet doordat ie er niets zelf aan kon doen) een deurwaarder aan de deur krijgt.

Zal me werkelijk een zorg zijn. En als jij dat wel boeiend vindt, dan stel ik voor dat jij zijn rekeningen betaald, waardoor hij geen schulden meer heeft. Of doe je dat stiekem toch niet en blijft het bij blaten vanaf de zijlijn?
pi_146580792
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, ik help wel eens iemand. En als iemand problemen heeft roep ik niet meteen dat het zijn eigen schuld is. Ik heb idd een hele andere mentaliteit.
Niet een "hele" andere. Denk dat vrijwel iedereen wel eens iemand helpt. Maar uiteindelijk geven we vooral om onszelf en onze dierbare, ook jij.
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 18:09:50 #286
16180 crew  CoolGuy
pi_146580799
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar vergis je je in. Maar tegen de tijd dat jij daar achter komt is de economie een stuk kleiner en staat de beurs een stuk hoger.
Daar ben ik al achter, alleen ook dáár kun je je voor indekken :)
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 18:10:13 #287
16180 crew  CoolGuy
pi_146580810
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ook. FHF is daar een goed voorbeeld van.
  woensdag 12 november 2014 @ 18:10:55 #288
pi_146580834
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet een "hele" andere. Denk dat vrijwel iedereen wel eens iemand helpt. Maar uiteindelijk geven we vooral om onszelf en onze dierbare, ook jij.
Nee, dan heb ik blijkbaar ook een andere mentaliteit dan jij.

Daarnaast bekijk ik zaken ook in het groot. Er zijn onderzoeken die uitwijzen dat armoede en inkomensongelijkheid slecht zijn voor de economie.
pi_146580855
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja dan rekent iedereen zijn telefoon af. Dwz, de mensen die dat geld ook hébben. Ik gok zomaar dat er dan nog maar heel weinig telefoons verkocht worden.
Ze worden vooral later verkocht, namelijk pas wanneer het geld ervoor al wel verdiend is. Dus daardoor ook wat minder ja. Maar dat is mijn probleem helemaal niet, dat is ook helemaal geen maatschappelijk probleem, sterker nog, het is een deugd. Het is slechts het probleem van mensen die geen bonus kunnen halen zonder 'geld' aan te nemen dat nog verdiend moet worden.

quote:
Dus, zoals het nu doen trekt ook mensen aan die niet zo ver nadenken. Dat lijkt me in eerste instantie nog steeds het probleem van die mensen zelf. Dat bedrijf biedt nl alleen maar iets aan. Het dwingt niemand. Alleen de zwakkeren van geest kunnen dan geen 'nee' zeggen, wat toevalligerwijs ook de mensen zijn die het vaakst in de schulden zitten.

Zo'n bedrijf kan je vanalles aanbieden. Gouden bergen beloven. Met de meeste fantastische verhalen proberen over te halen om je handtekening te zetten/op krediet te kopen. Maar als jij je dan omdraait en weg loopt dan heb jij EN geen schulden, en geen probleem in die toekomst en dat bedrijf blijft met lege handen achter. Win-win-win. En het enige wat je er voor moet doen is 'nee' zeggen.

En blijkbaar is nou net dát een heel groot probleem voor veel mensen.
Dat klopt ja, en daar is een hele industrie omheen gebouwd die door de wetgever in de watten wordt gelet. Ja hoor, reken gerust 40 euro voor een aanmaningsbriefje, en er is niet één betaald voetbalculb in NL die niet door een incassobureau of deurwaarderskantoor gesponsord wordt. Zo groot is die sector, die totaal niet aan de welvaart bijdraagt. Nog niet betaald, dan is de belastingbetaler die een rechter en een griffier voor dat bedrijf klaar zet.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oftewel, je koopt dus niets op afbetaling. Je koopt wanneer je het geld ook HEBT, en dán pas koop je. Lijkt me verstandig. Doe ik ook. Sterker nog, ik koop iets wanneer ik 150% van het bedrag bij elkaar heb, want als jij een versterker koopt van 1000 euro, en je spaart tot je 1000 euro hebt, dan kun je die versterker kopen ja. En 2 dagen later gaat je wasmachine kapot. En dan? Dan heb je geen geld meer voor een nieuwe wasmachine (ja, op krediet kan nog maar dat wil je dus niet).

Alleen denken veel mensen niet zo. Maar die houden dan aan het eind van de maand ook niks over want alles is op, laat staan dat ze sparen.
Als jij een versterker van 1000 euro koopt terwijl je maar 1500 euro hebt dan ben je niet veel anders dan mensen die wel op afbetaling kopen. Dat zijn geen veilige marges in de grote mensenwereld. Je legt de grens eigenlijk maar marginaal verder, en vertrouwt er ook op dat er niks onvoorziens gebeurt buiten je eigen aankoopgedrag om. Want je bent hebberig en ongeduldig. De pot verwijt de ketel, die inderdaad nog iets zwarter is, maar het scheelt niet veel. Nee hoor, op deze manier loop jij ook goede kans om honderden euro's door de plee van de incasso-industrie te spoelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_146580868
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ah, jij geeft vrijwel al je geld aan mensen die het echt nodig hebben?
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 18:12:07 #291
16180 crew  CoolGuy
pi_146580876
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, want als jij 100 euro hebt, en die kun je aan je moeder geven die het zwaar heeft, en aan een volslagen onbekende die het exact net zo moeilijk heeft, dan geef jij beiden 50 euro natuurlijk. Jij wel. Ik niet, ik geef die 100 euro aan mn moeder. Kom ik ook voor uit, geen enkel probleem mee.
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 18:15:04 #292
16180 crew  CoolGuy
pi_146580967
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze worden vooral later verkocht, namelijk pas wanneer het geld ervoor al wel verdiend is. Dus daardoor ook wat minder ja. Maar dat is mijn probleem helemaal niet, dat is ook helemaal geen maatschappelijk probleem, sterker nog, het is een deugd. Het is slechts het probleem van mensen die geen bonus kunnen halen zonder 'geld' aan te nemen dat nog verdiend moet worden.

[..]

Dat klopt ja, en daar is een hele industrie omheen gebouwd die door de wetgever in de watten wordt gelet. Ja hoor, reken gerust 40 euro voor een aanmaningsbriefje, en er is niet één betaald voetbalculb in NL die niet door een incassobureau of deurwaarderskantoor gesponsord wordt. Zo groot is die sector, die totaal niet aan de welvaart bijdraagt. Nog niet betaald, dan is de belastingbetaler die een rechter en een griffier voor dat bedrijf klaar zet.

[..]

Als jij een versterker van 1000 euro koopt terwijl je maar 1500 euro hebt dan ben je niet veel anders dan mensen die wel op afbetaling kopen. Dat zijn geen veilige marges in de grote mensenwereld. Je legt de grens eigenlijk maar marginaal verder, en vertrouwt er ook op dat er niks onvoorziens gebeurt buiten je eigen aankoopgedrag om. Want je bent hebberig en ongeduldig. De pot verwijt de ketel, die inderdaad nog iets zwarter is, maar het scheelt niet veel. Nee hoor, op deze manier loop jij ook goede kans om honderden euro's door de plee van de incasso-industrie te spoelen.
Volgens mij snap je het niet helemaal. wat ik bedoel. Dat voorbeeld van de versterker is uitgegaan van dat je verder niets hebt. 0. En dan ga je naar 1500, en daarna koop je een versterker van 1000. Hou je 500 euro over. Het is een versimpeld voorbeeld.

Of moet ik er nou echt werkelijk bij gaan vertellen dat ik 3 spaarrekeningen heb waar op alle 3 meer dan 20.000 staat en dat elke maand meer wordt en ik alleen maar dingen koop van het geld dat ik overhou NA aftrek van alle vaste lasten, eten, sparen, kleding, etc.? Seriously, je kon niet even tussen de regels doorlezen?
  woensdag 12 november 2014 @ 18:17:06 #293
pi_146581044
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah, jij geeft vrijwel al je geld aan mensen die het echt nodig hebben?
Nou doe je hetzelfde als Pietverdriet en Coolguy. Je trekt het in het belachelijke en speelt op de persoon.

Dat ik iemand anders ook iets gun en dat ik begrijp dat mensen door omstandigheden in de problemen kunnen komen betekend toch niet automatisch dat ik die mensen moet redden? Ik wijs op de oorzaken en bedenk oplossingen. En mensen uitmaken voor domme hebberige boeren die gestraft moeten worden voor hun armoede hoort daar niet tussen.
pi_146581065
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Volgens mij snap je het niet helemaal. wat ik bedoel. Dat voorbeeld van de versterker is uitgegaan van dat je verder niets hebt. 0. En dan ga je naar 1500, en daarna koop je een versterker van 1000. Hou je 500 euro over. Het is een versimpeld voorbeeld.

Of moet ik er nou echt werkelijk bij gaan vertellen dat ik 3 spaarrekeningen heb waar op alle 3 meer dan 20.000 staat en dat elke maand meer wordt en ik alleen maar dingen koop van het geld dat ik overhou NA aftrek van alle vaste lasten, eten, sparen, kleding, etc.? Seriously, je kon niet even tussen de regels doorlezen?
Ik zie heel goed wat jij bedoelt, en je redenering is niet anders dan die van mensen die op afbetaling kopen. Alleen hou jij een iets (schijn)veiligere marge aan, maar dat is slechts een gradueel verschil in de marge.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_146581072
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja dan rekent iedereen zijn telefoon af. Dwz, de mensen die dat geld ook hébben. Ik gok zomaar dat er dan nog maar heel weinig telefoons verkocht worden.
Des te beter: minder schulden. :?
Mensen kopen dan gewoon net als ik (hooguit 35 Euro als het niet in de aanbieding is) een simpel telefoontje.
#NoDAPL
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 18:18:17 #296
16180 crew  CoolGuy
pi_146581086
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou doe je hetzelfde als Pietverdriet en Coolguy. Je trekt het in het belachelijke en speelt op de persoon.

Dat ik iemand anders ook iets gun en dat ik begrijp dat mensen door omstandigheden in de problemen kunnen komen betekend toch niet automatisch dat ik die mensen moet redden? Ik wijs op de oorzaken en bedenk oplossingen. En mensen uitmaken voor domme hebberige boeren die gestraft moeten worden voor hun armoede hoort daar niet tussen.
Je geeft geen concreet antwoord op de vraag. Je werpt weer een rookgordijntje op. HEt antwoord is 'nee, ik geef niet al mijn geld weg' wat dus direct je eigen opmerking dat jij een andere mentaliteit hebt ontkracht.
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 18:18:50 #297
16180 crew  CoolGuy
pi_146581106
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Des te beter: minder schulden. :?
Mensen kopen dan gewoon net als ik (hooguit 35 Euro als het niet in de aanbieding is) een simpel telefoontje.
ja, natúurlijk is dat beter. Geen geld uitgeven wat je niét hebt.
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 18:20:00 #298
16180 crew  CoolGuy
pi_146581137
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie heel goed wat jij bedoelt, en je redenering is niet anders dan die van mensen die op afbetaling kopen. Alleen hou jij een iets (schijn)veiligere marge aan, maar dat is slechts een gradueel verschil in de marge.
Ja inderdaad, want bij mij komt ook echt de deurwaarder aan de deur omdat ik een rekening niet kan betalen. Schei uit man. Daarbij, jij geeft aan niet te betalen voor iets wat je nog niet hebt gekregen? En een bedrijf dat een maandbedrag vooruit incasseert dan? Dan zeg jij ook van 'ik betaal dat niet want ik heb die maand nog niet geleverd gekregen'?
pi_146581201
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ja, natúurlijk is dat beter. Geen geld uitgeven wat je niét hebt.
Ja, maar ook geld herverdelen van rijk naar arm zodat de klasse van de ouders niet bepalen of dat het kind zich wel of niet goed kan ontwikkelen. Dat mag ook in de vorm van 'gratis' onderwijs en goedkope contributie zijn. ;)
#NoDAPL
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 18:24:28 #300
16180 crew  CoolGuy
pi_146581286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, maar ook geld herverdelen van rijk naar arm zodat de klasse van de ouders niet bepalen of dat het kind zich wel of niet goed kan ontwikkelen. Dat mag ook in de vorm van 'gratis' onderwijs en goedkope contributie zijn. ;)
Daarmee ben je er niet, want je spitst het nu toe op studenten, maar het overgrote deel van de mensen krijgen geen deurwaarder aan de deur vanwege hun studieschuld he, die krijgen ze aan de deur omdat ze niet met geld om kunnen gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')