onthoud het was een voorbeeld waarom mensen dus in gemeenschap van goederen trouwen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en als hij er vandoor gaat met de secretaresse, dan weet hij heel goed wat de gevolgen zijn van die keuze om dat te doen. Dus dan moet hij kiezen wat hij boeiender vindt he. Maar je kunt niet zeggen 'oh help ik wist niet wat de gevolgen waren van dat ik met mn secretaresse er vandoor ging maar goed ik vind dat de schuld van anderen'.
Oh ik snap heel goed dat mensen dan in gemeenschap van goederen trouwen. En als beiden evenveel verdienen, dan is het ook 50/50. Maar als die verhouding scheef is, dan zou ik dus wel degelijk vast laten leggen hoeveel mijn inbreng is en hoeveel haar inbreng is. Kom op nou.quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:07 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
onthoud het was een voorbeeld waarom mensen dus in gemeenschap van goederen trouwen.
Had ook een andere reden kunnen zijn van scheiding
jij misschien wel maar liefde maakt blind en doof dat weet ook jijquote:Op vrijdag 14 november 2014 16:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ik snap heel goed dat mensen dan in gemeenschap van goederen trouwen. En als beiden evenveel verdienen, dan is het ook 50/50. Maar als die verhouding scheef is, dan zou ik dus wel degelijk vast laten leggen hoeveel mijn inbreng is en hoeveel haar inbreng is. Kom op nou.
Wat dus je EIGEN keuze is, en DUS kies je ook voor de gevolgen van die keuzes. Het hele punt is dat je niet daarna heel verongelijkt kunt gaan roepen dat dat de schuld van iemand anders is.quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:12 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
jij misschien wel maar liefde maakt blind en doof dat weet ook jij
Dat doe ik ook niet volgens mij, ik wijs wel op zaken die het nog erger maken en pleit voor meer nuance in het geheel. Ik heb ook niet gezegt dat ik het helemaal eens ben met topic starter.quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat dus je EIGEN keuze is, en DUS kies je ook voor de gevolgen van die keuzes. Het hele punt is dat je niet daarna heel verongelijkt kunt gaan roepen dat dat de schuld van iemand anders is.
nee daar kom je dan natuurlijk niet op uit, want DAT is nou iets waar jij niets aan kunt doen. Jij hebt er niet om gevraagd om gemaakt te worden.quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:19 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet volgens mij, ik wijs wel op zaken die het nog erger maken en pleit voor meer nuance in het geheel. Ik heb ook niet gezegt dat ik het helemaal eens ben met topic starter.
Maar begrijp wel dat (steeds meer) mensen in de betalingsproblemen komen. Hadden ze maar dit of dat niet moeten doen is mostert na de maaltijd, en de beste stuurlui staan aan wal.
Uiteindelijk kom je dan neer op hadden ze maar niet geboren moeten worden.
Die /dat eigen component wordt ook veroorzaakt door de maatschappelijke verwachting, ouder 1 kwam aan met de voedselbank, zzp-ers, ondernemers waren de grootste toename van hun cliënten.quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
nee daar kom je dan natuurlijk niet op uit, want DAT is nou iets waar jij niets aan kunt doen. Jij hebt er niet om gevraagd om gemaakt te worden.
Ik begrijp wel WAAROM steeds meer mensen in de problemen komen, dat snap ik echt wel, maar ik begrijp ook dat daar heel vaak een eigen component bij zit, en laten we eerlijk zijn, als je het dan hebt over gaan samenwonen etc, dat is echt geen rocket science, net als heel veel dingen geen rocket science zijn.
Je inkomsten - je uitgaven > 0. Dat is echt niet moeilijk te begrijpen
Onzin, adresgegevens van het UWV komen rechtstreeks van de GBA. De systemen zijn gekoppeld aan de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA).quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:21 schreef Ouder1 het volgende:
Probeer eens gewoon voor de lol een adreswijziging door te geven aan het UWV... Die werken met meerdere systemen die niet met elkaar linken. Kan je naar 6 verschillende adressen je adreswijziging doorsturen EN je netjes op je nieuwe adres inschrijven en dan nog komen er bepaalde belangrijke stukken op je oude adres aan.
Met iemand die weet waar ie over praat. Zijn 'stand' doet er niet toe. In ieder geval, voor mij niet. Maar je wil er nu toch niet naartoe dat je DUS een Audi koopt omdat dat beter uitziet bij je potentiele klant/zakenpartner toch? Het is leuk dat de maatschappij dat verwacht, maar ook dát is je eigen keuze.quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:30 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Die /dat eigen component wordt ook veroorzaakt door de maatschappelijke verwachting, ouder 1 kwam aan met de voedselbank, zzp-ers, ondernemers waren de grootste toename van hun cliënten.
Een status ophouden is niet alleen maar een eigen keuze,maar vooral een vereiste om werk en geld binnen te halen. Doe je zaken met een audi rijder of met iemand in een afgerachte oude eend.
Ja daar wilde ik ook naartoe, dat jij persoonlijk daar anders tegenaan kijkt is positief , of het dan een lease bak of tweedehandsje is (die audi) dat is dan de eigen keuze, maar reken erop dat voorkomen erg belangrijk is.(denk maar aan een simpel solicitatiegesprek, daar wordt je zelfs op afgerekent bij bepaalde instanties zoals de bijstand)quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Met iemand die weet waar ie over praat. Zijn 'stand' doet er niet toe. In ieder geval, voor mij niet. Maar je wil er nu toch niet naartoe dat je DUS een Audi koopt omdat dat beter uitziet bij je potentiele klant/zakenpartner toch? Het is leuk dat de maatschappij dat verwacht, maar ook dát is je eigen keuze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |