Overheid en ICT, dat kan alleen maar fout gaan.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Probeer eens gewoon voor de lol een adreswijziging door te geven aan het UWV... Die werken met meerdere systemen die niet met elkaar linken. Kan je naar 6 verschillende adressen je adreswijziging doorsturen EN je netjes op je nieuwe adres inschrijven en dan nog komen er bepaalde belangrijke stukken op je oude adres aan. Bellen heeft weinig zin want "Tja mevrouw.. ik kan niet in dat systeem..."
Godzijdank heb ik nog een goed contact met mijn ex want die stuurt die post netjes door. Ondertussen ben ik wél 20 jaar verder én 6 keer verhuisd. Ik heb nu voor het eerst in mijn leven een uitkering maar enkele stukken komen dus vreemd genoeg dáár aan (ws omdat ik daar mijn eerste echte baan kreeg) en ik blijk niet bij machte dat te wijzigen.
Heeft dat zin? Aiaiaiai.. Ik had tig jaar geleden niet iets zo of zo moeten doen.. Bijvoorbeeld had ik toen moeten kiezen voor de ICT ipv de zorg die toen om mensen stond te springen... dan had ik nu nog werk gehad.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, dat is nou net de hele reden dat ze in de schulden zitten! Niet nadenken, geen eigen verantwoordelijkheid nemen, en als het mis gaat wild om zich heen slaan en alles en iedereen de schuld geven behalve bij zichzelf kijken van 'wat had ik anders moeten doen'.
Ja want buiten jou is er nooit iemand verhuisd natuurlijk, en indien wel, dan hadden die allemaal shit. Maar je hebt wél gelijk dat het UWV niet de meest gestroomlijnde organisatie is nee.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Probeer eens gewoon voor de lol een adreswijziging door te geven aan het UWV... Die werken met meerdere systemen die niet met elkaar linken. Kan je naar 6 verschillende adressen je adreswijziging doorsturen EN je netjes op je nieuwe adres inschrijven en dan nog komen er bepaalde belangrijke stukken op je oude adres aan. Bellen heeft weinig zin want "Tja mevrouw.. ik kan niet in dat systeem..."
Godzijdank heb ik nog een goed contact met mijn ex want die stuurt die post netjes door. Ondertussen ben ik wél 20 jaar verder én 6 keer verhuisd. Ik heb nu voor het eerst in mijn leven een uitkering maar enkele stukken komen dus vreemd genoeg dáár aan (ws omdat ik daar mijn eerste echte baan kreeg) en ik blijk niet bij machte dat te wijzigen.
Omdat de meeste minima die dingen dus helemaal niet doen en de meesten die in de problemen zijn gekomen ook niet.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet willen sparen, alles willen hebben terwijl je daar het geld niet voor hebt en dan tóch kopen, niet onder willen doen voor je buurman enz enz.
Nu niet alleen de dingen opnoemen die buiten je eigen verantwoordelijkheid liggen he. Het is een samenspel van dingen inderdaad, maar wel heel toevallig (not) dat jij alle dingen waar je zelf wat aan kunt doen buiten beschouwing laat, terwijl die ook in dat zelfde samenspel vallen.
Nee, maar als jij -ik noem maar een random bedrag- 180000 euro hypotheek kunt krijgen, dan ga je natuurlijk NIET voor 180.000 euro een huis kopen. DAt lijkt me common sense. Maar daar gaat t bij veel mensen al mis. En niet alleen wél gewoon maximaal gaan, als je partner ook nog eens 180.000 kan krijgen, dan vooral die er ook maximaal bij inzetten.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Heeft dat zin? Aiaiaiai.. Ik had tig jaar geleden niet iets zo of zo moeten doen.. Bijvoorbeeld had ik toen moeten kiezen voor de ICT ipv de zorg die toen om mensen stond te springen... dan had ik nu nog werk gehad.
En dat baseer je waarop precies?quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dat heb ik nu al meerdere keren aangegeven, dat er wel degelijk een groep is die er NIETS aan kan doen. Ik weet niet hoe vaak ik dat nog moet herhalen zodat ook iedereen dat leest. Over DIE groep heb ik het NIET, om de simpele reden dat de groep die vooral hard schreeuwt maar wel degelijk in de schulden zit door eigen handelen veel groter is
Ga je nou echt beweren dat je niet snapt dat 'je' niet op jou persoonlijk slaat? Serieus? Je wil die kaart nu spelen gewoon zodat je een stok hebt om mee te slaan?quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Omdat de meeste minima die dingen dus helemaal niet doen en de meesten die in de problemen zijn gekomen ook niet.
Dan maak jij het persoonlijk door het te hebben over 'je'. Sorry, maar buiten mijn hypotheek heb ik geen schulden. Moet er alleen niets geks gebeuren (een belastingdienst bv die opeens twee maandlonen belasting komt opeisen) want dan heb ik ze wel.
Precies, want het gaat natuurlijk ALTIJD zo, dat is echt de norm. Tering, er wordt hier naar beide kanten toen rijkelijk overdreven.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En ook dat heb ik dus niet gedaan. En nu?quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, maar als jij -ik noem maar een random bedrag- 180000 euro hypotheek kunt krijgen, dan ga je natuurlijk NIET voor 180.000 euro een huis kopen. DAt lijkt me common sense. Maar daar gaat t bij veel mensen al mis. En niet alleen wél gewoon maximaal gaan, als je partner ook nog eens 180.000 kan krijgen, dan vooral die er ook maximaal bij inzetten.
In welke situatie is dat nou een goed idee om te doen?
...niet JIJ. Je moet niet te graag willen dat ik het over JOU heb als ik spreek van 'je' he. JIJ niet nee, ik ook niet, maar weet je hoeveel mensen dit WEL hebben gedaan?quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En ook dat heb ik dus niet gedaan. En nu?
HET. GAAT. NIET. OM. JOU. PERSOONLIJK.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En ook dat heb ik dus niet gedaan. En nu?
Ik weet het niet maar ik heb al heel wat gehoord over het UWV. Berekeningen die zelfs het UWV zelf niet begrijpt waardoor je de ene maand te veel krijgt en de volgende gekort wordt. Of opeens een brief op de mat (op een oud adres) dat ze een foutje hebben gemaakt en of je even dat bedrag BRUTO wilt terugstorten (zonder banknummer) en dat je die dan teveel betaalde belastingen een jaar later terug kunt vragen.. Of ze denken om de één of de andere reden dat je fraudeert (je gebruikt te weinig g/w/l bijvoorbeeld) en dan zetten ze acuut je uitkering stop tot het onderzoek is afgerond.. enz..quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Precies, want het gaat natuurlijk ALTIJD zo, dat is echt de norm. Tering, er wordt hier naar beide kanten toen rijkelijk overdreven.
Hier kom je met een extreem voorbeeld aanzetten, ook al was dat huis 150.000 bij in gemeenschap van goederen kan de wederhelft de helft van de waarde claimen. Dat betekent in de meeste gevallen een gedwongen verkoop op.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, maar als jij -ik noem maar een random bedrag- 180000 euro hypotheek kunt krijgen, dan ga je natuurlijk NIET voor 180.000 euro een huis kopen. DAt lijkt me common sense. Maar daar gaat t bij veel mensen al mis. En niet alleen wél gewoon maximaal gaan, als je partner ook nog eens 180.000 kan krijgen, dan vooral die er ook maximaal bij inzetten.
In welke situatie is dat nou een goed idee om te doen?
Daar heb je er nog zo een. Gemeenschap van goederen betekent meestal dat er 1 van de 2 beduidend meer heeft dan de ander, oftewel, die ene wint er niks mee als het goed blijft gaan, maar verliest er een hele hoop als het fout gaat. Oftewel, gemeenschap van goederen is een no go.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:39 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Hier kom je met een extreem voorbeeld aanzetten, ook al was dat huis 150.000 bij in gemeenschap van goederen kan de wederhelft de helft van de waarde claimen. Dat betekent in de meeste gevallen een gedwongen verkoop op.
Dus wacht even; als 'wij' horen/zien in onze omgeving dat er mensen in de problemen zitten door eigen toedoen is het allemaal dikke onzin, de schuld van RTL en weet ik wat niet meer. Maar als JIJ in je omgeving iets waarneemt dan MOET het wel kloppen en is het direct bepalend voor hoe het ALTIJD bij die instanties gaat? Nee okee, dan zijn we er uit.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik weet het niet maar ik heb al heel wat gehoord over het UWV. Berekeningen die zelfs het UWV zelf niet begrijpt waardoor je de ene maand te veel krijgt en de volgende gekort wordt. Of opeens een brief op de mat (op een oud adres) dat ze een foutje hebben gemaakt en of je even dat bedrag BRUTO wilt terugstorten (zonder banknummer) en dat je die dan teveel betaalde belastingen een jaar later terug kunt vragen.. Of ze denken om de één of de andere reden dat je fraudeert (je gebruikt te weinig g/w/l bijvoorbeeld) en dan zetten ze acuut je uitkering stop tot het onderzoek is afgerond.. enz..
Maar de grootste groep geeft geld uit als water aan luxe artikelen die ze zich niet kunnen veroorloven natuurlijk.
Jij beweert hier dat die groep het grootste is. En jij raakt in de stress als ik mezelf als voorbeeld geef (alhoewel nu nog niet in de schulden maar het is een wankel kaartenhuis). Waarom? Omdat jij gewoon niet toe wilt geven dat je geen idee hebt hoe die verhoudingen liggen en maar wat roeptoetert vanuit je onderbuik.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
...niet JIJ. Je moet niet te graag willen dat ik het over JOU heb als ik spreek van 'je' he. JIJ niet nee, ik ook niet, maar weet je hoeveel mensen dit WEL hebben gedaan?
Mensen die per se dat ene huis wilden hebben, koste wat kost, en dan maar de meest belachelijke constructies aangingen gewoon zodat ze dat ene huis konden kopen, en dan niet (willen) beseffen wat de gevolgen zouden zijn als 1 van de 2 een tegenslag te verwerken kreeg.
Kom op nou, jji weet net zo goed als ik dat er meer dan genoeg mensen zijn die op die manier een huis hebben gekocht.
Ik zei alleen dat je een te extreem voorbeeld ten toon spreidde, niet iedereen is zo slim als jij.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar heb je er nog zo een. Gemeenschap van goederen betekent meestal dat er 1 van de 2 beduidend meer heeft dan de ander, oftewel, die ene wint er niks mee als het goed blijft gaan, maar verliest er een hele hoop als het fout gaat. Oftewel, gemeenschap van goederen is een no go.
Het gaat niet om jou.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jij beweert hier dat die groep het grootste is. En jij raakt in de stress als ik mezelf als voorbeeld geef (alhoewel nu nog niet in de schulden maar het is een wankel kaartenhuis). Waarom? Omdat jij gewoon niet toe wilt geven dat je geen idee hebt hoe die verhoudingen liggen en maar wat roeptoetert vanuit je onderbuik.
Het heeft niet met slim te maken. Het heeft te maken met common sense. Nee dat is je eigen investering indekken voor als een relatie verkeerd gaat.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:43 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ik zei alleen dat je een te extreem voorbeeld ten toon spreidde, niet iedereen is zo slim als jij.
Niet in gemeenschap van goederen trouwen is de ander niet vertrouwen , is een mindsetting
Je kijkt teveel vanuit je eigen situatie, vb. jong stel ,allebei een leuke baan kopen een huis gebaseerd op 1 inkomen (van man) na een paar jaar kindertjes, vrouw stopt met werken en zorgt voor de kindertjes, na 10 jaar gaat man er vandoor met zijn secretaresse , vrouw blijft achter met...juist de kindertjes. Was hij maar onder huwelijkse voorwaarden getrouwd. yeah rightquote:Op vrijdag 14 november 2014 15:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het heeft niet met slim te maken. Het heeft te maken met common sense. Nee dat is je eigen investering indekken voor als een relatie verkeerd gaat.
Denken dat voor altijd bij elkaar blijven de enige mogelijke uitkomst is is ontzettend naief. Als je samen bent vind je elkaar heel erg lief, maar meestal niet meer als je besluit uit elkaar te gaan. En dan heb ik na 2 jaar echt geen zin dat iemand die 2 jaar terug met nauwelijks iets kwam na die 2 jaar met de helft kan vertrekken waardoor ik ineens een probleem heb.
DAt zijn geen leuke gesprekken nee, maar als iemand per se in gemeenschap van goederen wil trouwen en daarbij de 'dus je vertrouwd me niet-kaart' speelt dan kun je je natuurlijk ook afvragen waarom dat zo per se moet. Ik zou me daar in ieder geval niet prettig bij voelen.
Ja, dat lijkt me logisch, want mijn eigen situatie is voor mij realiteit. De situatie die jij schetst is iemand anders zn realiteit, niet de mijne.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:52 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Je kijkt teveel vanuit je eigen situatie, vb. jong stel ,allebei een leuke baan kopen een huis gebaseerd op 1 inkomen (van man) na een paar jaar kindertjes, vrouw stopt met werken en zorgt voor de kindertjes, na 10 jaar gaat man er vandoor met zijn secretaresse , vrouw blijft achter met...juist de kindertjes. Was hij maar onder huwelijkse voorwaarden getrouwd. yeah right
Wat ik wilde illustreren is dat ze beide gewerkt hebben aan "het gezin"hij financieel en zij sociaal , de vezorging van huis en kinderen, samen hebben ze dit opgebouwt , bij een scheiding zal hij dus allementatie en zijn vaste lasten moeten betalen, daarnaast heeft zij dan recht op een gelijkwaardig deel van het huis.(voor zover dat afbetaald is)quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me logisch, want mijn eigen situatie is voor mij realiteit. De situatie die jij schetst is iemand anders zn realiteit, niet de mijne.
Dat is dan toch zn eigen schuld? Want als hij er vandoor gaat met de secretaresse, dan snapt hij ook wel wat de gevolgen zijn van zn eigen acties (hey, daar heb je m weer). Daarnaast snap ik niet wat het 'juist de kindertjes' te maken heeft met huwelijkse voorwaarden, of in ieder geval, hoe jij dat nu dan ziet, want dat kan ik even niet volgen.
Ja, en als hij er vandoor gaat met de secretaresse, dan weet hij heel goed wat de gevolgen zijn van die keuze om dat te doen. Dus dan moet hij kiezen wat hij boeiender vindt he. Maar je kunt niet zeggen 'oh help ik wist niet wat de gevolgen waren van dat ik met mn secretaresse er vandoor ging maar goed ik vind dat de schuld van anderen'.quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:03 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Wat ik wilde illustreren is dat ze beide gewerkt hebben aan "het gezin"hij financieel en zij sociaal , de vezorging van huis en kinderen, samen hebben ze dit opgebouwt , bij een scheiding zal hij dus allementatie en zijn vaste lasten moeten betalen, daarnaast heeft zij dan recht op een gelijkwaardig deel van het huis.(voor zover dat afbetaald is)
Zoals tegen ouder 1 gezegt wordt het is niet persoonlijk op haar, redeneer je wel steeds uit je eigen persoonlijke situatie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |