Dit heeft alles met wielrenners te maken. Het gros heeft schijt aan de verkeersregels én aan de medeweggebruikers, die maar gewoon aan de kant moeten gaan. Dit nieuwsbericht spreekt boekdelen. Voor zover het nieuws is, natuurlijk.quote:Op zondag 9 november 2014 18:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb meer "last" van overige weggebruikers dan van wielrenners, om eerlijk te zijn.
Nogmaals: Dit heeft weinig met wielrenners te maken. Dit was gewoon een kerel met een te kort lontje die toevallig op een racefiets reed.
Ja want die medeweggebruikers nemen doodleuk een compleet fietspad in beslag.quote:Op zondag 9 november 2014 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit heeft alles met wielrenners te maken. Het gros heeft schijt aan de verkeersregels én aan de medeweggebruikers, die maar gewoon aan de kant moeten gaan. Dit nieuwsbericht spreekt boekdelen. Voor zover het nieuws is, natuurlijk.
Je moet je bek ook houden als wielrennerquote:Op zondag 9 november 2014 18:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een voetganger op zijn gedrag aangesproken. Hij werd boos.
Ze gaan hard en doen dat op paden en wegen die daar niet geschikt voor zijn, want andere verkeersdeelnemers die niet hard gaan.quote:Op zondag 9 november 2014 18:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik snap die agressie bij wielrenners eerlijk gezegd niet zo goed, waar komt dat opgefokte gedrag in vredesnaam vandaan?
Dit bericht heeft niets te maken met iemand die schijt heeft aan verkeersregels, maar iemand die achterop een remmende auto klapt en vervolgens als een idioot te keer gaat. Het had net zo goed een andere deelnemer aan het verkeer kunnen zijn.quote:Op zondag 9 november 2014 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit heeft alles met wielrenners te maken. Het gros heeft schijt aan de verkeersregels én aan de medeweggebruikers, die maar gewoon aan de kant moeten gaan. Dit nieuwsbericht spreekt boekdelen. Voor zover het nieuws is, natuurlijk.
Dit dus. Die kut ouderen gaan nooit aan de kant als je netjes belt, maar vervolgens gaan ze wel de confrontatie zoeken als je dan maar een keer roept. Ze moeten die tering oudjes gewoon weren van de wegen. Ik zie ze soms ook autorijden, jezus man, levensgevaarlijk.quote:Op zondag 9 november 2014 18:29 schreef Starm het volgende:
[..]
Ja want die medeweggebruikers nemen doodleuk een compleet fietspad in beslag.
Je hebt geen problemen met wielrenners als je gewoon netjes ruimte voor ze maakt, zo moeilijk is het niet
Inderdaad.quote:Op zondag 9 november 2014 18:29 schreef Starm het volgende:
[..]
Je hebt geen problemen met wielrenners als je gewoon netjes ruimte voor ze maakt, zo moeilijk is het niet
Ja, dus? Asocialen heb je er nu eenmaal tussen zitten.quote:Op zondag 9 november 2014 18:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je moet je bek ook houden als wielrenner
Hij vond dat een vrouw niet snel genoeg optrok bij een stoplicht waardoor hij moest remmen. Dus bij het volgende stoplicht (20-30 meter verder, was rood dus hij had sowieso moeten remmen) begint hij haar heel kleinerend toe te spreken. Vrouwtje helemaal overdonderd dus die vent gevraagd zich fatsoenlijk te gedragen. Begint hij te schelden
Was man van eind vijftig
Wie zegt dat het niet alles met automobilisten te maken heeft? Als fietser ben je enorm kwetsbaar in het verkeer, en het zijn juist vaak de automobilisten die niet opletten.quote:Op zondag 9 november 2014 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met een bel die op 20 meter afstand hoorbaar moet zijn....quote:Op zondag 9 november 2014 18:29 schreef Starm het volgende:
[..]
Pootje uitsteken als die wielrenners irritant zijn.quote:Op zondag 9 november 2014 18:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze gaan hard en doen dat op paden en wegen die daar niet geschikt voor zijn, want andere verkeersdeelnemers die niet hard gaan.
Dus die andere verkeersdeelnemers moeten maar rekening met hen houden, want zij gaan harder en hebben de ruimte nodig.
Ja joh, dat lijkt me echt verstandig.... ik zit met een kind van bijna 4 op de fiets, helemaal geen positie om iets uit te dagen.quote:Op zondag 9 november 2014 18:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Pootje uitsteken als die wielrenners irritant zijn.
Het leven kan zo simpel zijn.
quote:Op zondag 9 november 2014 16:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Toen ze uitstapte, liep de wielrenner kwaad op haar af en sloeg haar meerdere keren met zijn vuisten in haar gezicht. Vervolgens trok hij haar door de bosjes en viel ze in het water van de Vliet. Hij wilde haar eigenlijk achterlaten, maar toen ze riep dat ze zwanger was, probeerde hij haar de kant op te trekken. Dat lukte met hulp van een voorbijganger. De wielrenner ging er daarna als een haas vandoor, waarna de voorbijganger de politie waarschuwde.
tering wat een sukkelquote:Toen ze uitstapte, liep de wielrenner kwaad op haar af en sloeg haar meerdere keren met zijn vuisten in haar gezicht. Vervolgens trok hij haar door de bosjes en viel ze in het water van de Vliet. Hij wilde haar eigenlijk achterlaten, maar toen ze riep dat ze zwanger was, probeerde hij haar de kant op te trekken. Dat lukte met hulp van een voorbijganger. De wielrenner ging er daarna als een haas vandoor, waarna de voorbijganger de politie waarschuwde.
Als het een scooterrijder was geweest was er net zoveel commentaar geweest, want scooterrijders zijn over het algemeen ook irritante en asociale verkeersdeelnemers.quote:Op zondag 9 november 2014 18:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dit bericht heeft niets te maken met iemand die schijt heeft aan verkeersregels, maar iemand die achterop een remmende auto klapt en vervolgens als een idioot te keer gaat. Het had net zo goed een andere deelnemer aan het verkeer kunnen zijn.
Jeuh...betutteling.quote:Op zondag 9 november 2014 18:36 schreef Leandra het volgende:
Overigens zouden ze wat mij betreft op fietspaden waar je toch al niet met een brommer mag komen ook gewoon een maximumsnelheid van 25 km pu mogen hanteren.
Laat me raden, jij bent zelf a-sportief?quote:Op zondag 9 november 2014 18:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een bel die op 20 meter afstand hoorbaar moet zijn....
Rij je zelf 15 km pu verplaats je je met 4,15 meter per seconde, die wielrenner die 30 km pu rijdt verplaatst zich met 8,3 meter per seconde, ergo; binnen 5 seconden nadat die wielrenner met z'n fietsbel gebeld heeft, is hij al naast je....
Als je rustig in de natuur voor de lol aan het fietsen bent, zou ik niet weten waarom je er permanent op gespitst moet zijn dat er iemand binnen 5 seconden nadat hij gebeld heeft wil passeren.
De snelheidsverschillen zijn gewoon te groot, en als jij belt en vervolgens luttele seconden later wilt passeren dan heeft iemand amper tijd om daar op te anticiperen, want met z'n tweeën naast elkaar zal er iemand moeten versnellen of inhouden (die aan de buitenkant? Ja feest, nog handiger) dus je hebt meer tijd nodig dan je krijgt van iemand die zoveel harder rijdt dan jij.
Overigens zouden ze wat mij betreft op fietspaden waar je toch al niet met een brommer mag komen ook gewoon een maximumsnelheid van 25 km pu mogen hanteren.
Wat een hoop onzin.quote:Op zondag 9 november 2014 18:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een bel die op 20 meter afstand hoorbaar moet zijn....
Rij je zelf 15 km pu verplaats je je met 4,15 meter per seconde, die wielrenner die 30 km pu rijdt verplaatst zich met 8,3 meter per seconde, ergo; binnen 5 seconden nadat die wielrenner met z'n fietsbel gebeld heeft, is hij al naast je....
Als je rustig in de natuur voor de lol aan het fietsen bent, zou ik niet weten waarom je er permanent op gespitst moet zijn dat er iemand binnen 5 seconden nadat hij gebeld heeft wil passeren.
De snelheidsverschillen zijn gewoon te groot, en als jij belt en vervolgens luttele seconden later wilt passeren dan heeft iemand amper tijd om daar op te anticiperen, want met z'n tweeën naast elkaar zal er iemand moeten versnellen of inhouden (die aan de buitenkant? Ja feest, nog handiger) dus je hebt meer tijd nodig dan je krijgt van iemand die zoveel harder rijdt dan jij.
Ik heb het over fietspaden hè, niet over fiets/bromfietspaden....quote:Op zondag 9 november 2014 18:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jeuh...betutteling.
En dan allemaal een nummerplaat op je fiets en lekker flitsen ook nog eens.
Met een kind van 4 zou ik dat ook niet doen, maar irritante weggebruikers moet je gewoon terugpakken. Zo werkt dat (helaas) in het volle Nederland.quote:Op zondag 9 november 2014 18:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja joh, dat lijkt me echt verstandig.... ik zit met een kind van bijna 4 op de fiets, helemaal geen positie om iets uit te dagen.
Normaal ook niet trouwens, maar dat heeft een andere oorzaak.
Laat me raden, jij kunt niet rekenen?quote:Op zondag 9 november 2014 18:43 schreef Pietertjuh het volgende:
[..]
Laat me raden, jij bent zelf a-sportief?
Wat heeft dat rekenen met a-sportief te maken? De meeste mensen die altijd lopen te zeiken op sportievelingen doen zelf helemaal niks aan sport. Jij bent er zeker zo eentje.quote:Op zondag 9 november 2014 18:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laat me raden, jij kunt niet rekenen?
Pas als sportbeoefenaars sportievelingen worden, zou je een punt hebben.quote:Op zondag 9 november 2014 18:46 schreef Pietertjuh het volgende:
[..]
Wat heeft dat rekenen met a-sportief te maken? De meeste mensen die altijd lopen te zeiken op sportievelingen doen zelf helemaal niks aan sport. Jij bent er zeker zo eentje.
Ja joh, fietsen wij van Radio Kootwijk naar Harskamp, komen kilometers lang geen hond tegen op het fietspad, maar we moeten wel de hele tijd achter elkaar rijden omdat er wellicht op een bepaald moment een wielrenner op topsnelheid door de natuur wil, en niet even vaart kan minderen zodat wij achter elkaar kunnen gaan rijden om hem er langs te laten?quote:Op zondag 9 november 2014 18:43 schreef Starm het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin.
Zie het als een autoweg met rechts 2 wegvlakken waar je op kan rijden, daar ga je ook niet constant op het linker vak rijden.
Het is geven en nemen, het kost een kleine moeite om gewoon achter elkaar te fietsen in plaats van naast elkaar, heb je ook geen problemen met snellere fietsers.
Een snelheidsverbod lijkt mij echt de grootste onzin die er is, daarnaast pak je het probleem ook niet aan
Wat begrijp je niet aan het snelheidsverschil en dat een bel die op 20 meter hoorbaar is niet voldoende is als degene die voorbij wil 2 keer zo hard rijdt als degene die hij wil passeren?quote:Op zondag 9 november 2014 18:46 schreef Pietertjuh het volgende:
[..]
Wat heeft dat rekenen met a-sportief te maken? De meeste mensen die altijd lopen te zeiken op sportievelingen doen zelf helemaal niks aan sport. Jij bent er zeker zo eentje.
Het grappige is dat mensen die zeuren dat wielrenners geen bel hebben, zelf vaak geen spiegel op hun fiets hebben.quote:Op zondag 9 november 2014 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja joh, fietsen wij van Radio Kootwijk naar Harskamp, komen kilometers lang geen hond tegen op het fietspad, maar we moeten wel de hele tijd achter elkaar rijden omdat er wellicht op een bepaald moment een wielrenner op topsnelheid door de natuur wil, en niet even vaart kan minderen zodat wij achter elkaar kunnen gaan rijden om hem er langs te laten?
Als je achter elkaar fiets zie je zelfs meer van de natuur, zie echt geen reden om op een fietspad naast elkaar te fietsen.quote:Op zondag 9 november 2014 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja joh, fietsen wij van Radio Kootwijk naar Harskamp, komen kilometers lang geen hond tegen op het fietspad, maar we moeten wel de hele tijd achter elkaar rijden omdat er wellicht op een bepaald moment een wielrenner op topsnelheid door de natuur wil, en niet even vaart kan minderen zodat wij achter elkaar kunnen gaan rijden om hem er langs te laten?
Wat een droeftoeter ben jij zeg. 'De hele tijd achter elkaar rijden' . 'Niet even vaart minderen'... Zelden iemand zoveel zien zeiken als jou.quote:Op zondag 9 november 2014 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een spiegel op je fiets, welja, alleen maar om mensen die keihard langs je scheuren elke seconde in de gaten te gaan houden.quote:Op zondag 9 november 2014 18:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het grappige is dat mensen die zeuren dat wielrenners geen bel hebben, zelf vaak geen spiegel op hun fiets hebben.
Ik denk dat het hebben van een spiegel, en daar regelmatig in kijken zoals bij je ook bij een auto doet, veel zou helpen.
Het is voor je eigen veiligheid. Je ziet het verkeerd achter je, ook gemotoriseerd verkeer. Ik vind het altijd wel prettig om te weten als er een groot landbouwvoertuig achter me zit op een klein landweggetje, dan kan je tijdig even wat meer aan de zijkant van de weg gaan fietsen, zodat je makkelijker ingehaald kan worden.quote:Op zondag 9 november 2014 18:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een spiegel op je fiets, welja, alleen maar om mensen die keihard langs je scheuren elke seconde in de gaten te gaan houden.
Ga dan als wielrenner op de weg fietsen, Leandra heeft gewoon gelijk met het snelheidsverschil.
Op de weg is er ook een snelheidsverschil, kan je toch echt beter op een fietspad fietsen als wielrenner.quote:Op zondag 9 november 2014 18:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een spiegel op je fiets, welja, alleen maar om mensen die keihard langs je scheuren elke seconde in de gaten te gaan houden.
Ga dan als wielrenner op de weg fietsen, Leandra heeft gewoon gelijk met het snelheidsverschil.
Een spiegel op je fiets, kom nou.quote:Op zondag 9 november 2014 18:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het is voor je eigen veiligheid. Je ziet het verkeerd achter je, ook gemotoriseerd verkeer. Ik vind het altijd wel prettig om te weten als er een groot landbouwvoertuig achter me zit op een klein landweggetje, dan kan je tijdig even wat meer aan de zijkant van de weg gaan fietsen, zodat je makkelijker ingehaald kan worden.
Je kiest ervoor om te wielrennen. Dan kies je dus ook voor de risico's. Normale fietsers kiezen er niet voor om van de sokken gereden te worden.quote:Op zondag 9 november 2014 18:54 schreef Starm het volgende:
[..]
Op de weg is er ook een snelheidsverschil, kan je toch echt beter op een fietspad fietsen als wielrenner.
Op de weg gebeurt overigens precies hetzelfde als op het fietspad, smalle weg, tegemoetkomende auto en een wielrenner die de doorgang voor de rest van het verkeer blokkeert
Fietsen moet leuk zijn? Het is niet alleen zo dat mensen voor de lol fietsen, er zijn ook fietsforenzen. En die veiligheid is betrekkelijk, als fiets ben je gewoon enorm kwetsbaar.quote:Op zondag 9 november 2014 18:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een spiegel op je fiets, kom nou.
En die veiligheid wordt ook helemaal gehyped. Fietsen moet leuk zijn. En Nederland is zeer goed uitgerust voor fietsers, het zijn de koningen van de weg.
Ok.quote:Op zondag 9 november 2014 18:58 schreef Ludd het volgende:
En nee, ik ben niet voor een helmplicht voor fietsers, net zoals dat ik niet voor een helmplicht voor scooters ben. Eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid.
Ik zeur niet dat wielrenners geen bel op hun fiets hebben, ik reken je voor dat je met een bel die voldoet aan de Nederlandse eisen voor een fiets (hoorbaar op 20 meter), met zo'n snelheidsverschil simpelweg de tijd niet hebt om ruimte te maken voor een wielrenner die twee keer zo hard rijdt.quote:Op zondag 9 november 2014 18:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het grappige is dat mensen die zeuren dat wielrenners geen bel hebben, zelf vaak geen spiegel op hun fiets hebben.
Ik denk dat het hebben van een spiegel, en daar regelmatig in kijken zoals bij je ook bij een auto doet, veel zou helpen.
Dit is toch wel het toppunt van individualistisch Nederland.quote:Op zondag 9 november 2014 18:50 schreef Starm het volgende:
[..]
Als je achter elkaar fiets zie je zelfs meer van de natuur, zie echt geen reden om op een fietspad naast elkaar te fietsen.
Ja, God verhoede dat je een gesprek met elkaar wilt hebben, of met het kind dat bij een van beiden op de fiets zit.quote:Op zondag 9 november 2014 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is toch wel het toppunt van individualistisch Nederland.
Inderdaad... Het mag alleen om 'jezelf te ontwikkelen' (lekker sportief) of om naar je werk te komen. Want nuttig. Genieten? Dat doet je thuis maar. Natuur kun je ook samen met je man en kinderen in een mooi fotoboek bekijken.quote:Op zondag 9 november 2014 19:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, God verhoede dat je een gesprek met elkaar wilt hebben, of met het kind dat bij een van beiden op de fiets zit.
Staat dat onomstotelijk vast? Is het niet zo dat hij afgesneden is door een auto die daarna op de rem ging?quote:Op zondag 9 november 2014 19:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik snap niet dat er nog een discussie over mogelijk is.. Wielrenner nam de volgafstand niet in acht en veroorzaakte een ongeluk.
Wat verandert dat aan de discussie?quote:Op zondag 9 november 2014 19:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Staat dat onomstotelijk vast? Is het niet zo dat hij afgesneden is door een auto die daarna op de rem ging?
Die wielrenners racen ook vaak naast elkaar waarmee Starms opmerking de prullenbak inkan.quote:Op zondag 9 november 2014 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Inderdaad... Het mag alleen om 'jezelf te ontwikkelen' (lekker sportief) of om naar je werk te komen. Want nuttig. Genieten? Dat doet je thuis maar.
quote:Natuur kun je ook samen met je man en kinderen in een mooi fotoboek bekijken.
Dat zou betekenen dat de wielrenner niet fout zit, alleen dat hij verkeerd reageert.quote:Op zondag 9 november 2014 19:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat verandert dat aan de discussie?
Volgens het politiebericht niet, maar als hij m niet gesmeerd was dan was de andere kant van het verhaal ook bekend geweest....quote:Op zondag 9 november 2014 19:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Staat dat onomstotelijk vast? Is het niet zo dat hij afgesneden is door een auto die daarna op de rem ging?
Voeren veel wielrenners eigenlijk goeie verlichting? Kan me ook voorstellen dat die kleine kutlampjes niet echt helpen afstand en snelheid in te schatten in het donker van 18:50...?quote:Op zondag 9 november 2014 19:10 schreef Ludd het volgende:
Dit terwijl er gedaan wordt alsof de wielrenner ook qua het verkeersaspect fout zit.
Heb je het bericht wel gelezen, dombo? Of zit de acne voor je ogen?quote:Op zondag 9 november 2014 18:32 schreef Pietertjuh het volgende:
[..]
Dit dus. Die kut ouderen gaan nooit aan de kant als je netjes belt, maar vervolgens gaan ze wel de confrontatie zoeken als je dan maar een keer roept. Ze moeten die tering oudjes gewoon weren van de wegen. Ik zie ze soms ook autorijden, jezus man, levensgevaarlijk.
Dan had hij niet moeten gaan rammen, maar de politie moeten bellen omdat die vrouw "een aanrijding veroorzaakt had" met haar rijgedrag.quote:Op zondag 9 november 2014 19:10 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat de wielrenner niet fout zit, alleen dat hij verkeerd reageert.
Dit terwijl er gedaan wordt alsof de wielrenner ook qua het verkeersaspect fout zit.
Weet niet hoor, maar de vraag of hij fout zit vind ik verre van relevant.quote:Op zondag 9 november 2014 19:10 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat de wielrenner niet fout zit, alleen dat hij verkeerd reageert.
Zet dan spiegels op je fietsstuur. Dan kun je ze aan zien komen, als je ze gebruikt. Niet zo janken. Je kunt er zelf iets aan doen.quote:Op zondag 9 november 2014 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |