Het grappige is dat mensen die zeuren dat wielrenners geen bel hebben, zelf vaak geen spiegel op hun fiets hebben.quote:Op zondag 9 november 2014 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja joh, fietsen wij van Radio Kootwijk naar Harskamp, komen kilometers lang geen hond tegen op het fietspad, maar we moeten wel de hele tijd achter elkaar rijden omdat er wellicht op een bepaald moment een wielrenner op topsnelheid door de natuur wil, en niet even vaart kan minderen zodat wij achter elkaar kunnen gaan rijden om hem er langs te laten?
Als je achter elkaar fiets zie je zelfs meer van de natuur, zie echt geen reden om op een fietspad naast elkaar te fietsen.quote:Op zondag 9 november 2014 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja joh, fietsen wij van Radio Kootwijk naar Harskamp, komen kilometers lang geen hond tegen op het fietspad, maar we moeten wel de hele tijd achter elkaar rijden omdat er wellicht op een bepaald moment een wielrenner op topsnelheid door de natuur wil, en niet even vaart kan minderen zodat wij achter elkaar kunnen gaan rijden om hem er langs te laten?
Wat een droeftoeter ben jij zeg. 'De hele tijd achter elkaar rijden' . 'Niet even vaart minderen'... Zelden iemand zoveel zien zeiken als jou.quote:Op zondag 9 november 2014 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een spiegel op je fiets, welja, alleen maar om mensen die keihard langs je scheuren elke seconde in de gaten te gaan houden.quote:Op zondag 9 november 2014 18:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het grappige is dat mensen die zeuren dat wielrenners geen bel hebben, zelf vaak geen spiegel op hun fiets hebben.
Ik denk dat het hebben van een spiegel, en daar regelmatig in kijken zoals bij je ook bij een auto doet, veel zou helpen.
Het is voor je eigen veiligheid. Je ziet het verkeerd achter je, ook gemotoriseerd verkeer. Ik vind het altijd wel prettig om te weten als er een groot landbouwvoertuig achter me zit op een klein landweggetje, dan kan je tijdig even wat meer aan de zijkant van de weg gaan fietsen, zodat je makkelijker ingehaald kan worden.quote:Op zondag 9 november 2014 18:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een spiegel op je fiets, welja, alleen maar om mensen die keihard langs je scheuren elke seconde in de gaten te gaan houden.
Ga dan als wielrenner op de weg fietsen, Leandra heeft gewoon gelijk met het snelheidsverschil.
Op de weg is er ook een snelheidsverschil, kan je toch echt beter op een fietspad fietsen als wielrenner.quote:Op zondag 9 november 2014 18:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een spiegel op je fiets, welja, alleen maar om mensen die keihard langs je scheuren elke seconde in de gaten te gaan houden.
Ga dan als wielrenner op de weg fietsen, Leandra heeft gewoon gelijk met het snelheidsverschil.
Een spiegel op je fiets, kom nou.quote:Op zondag 9 november 2014 18:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het is voor je eigen veiligheid. Je ziet het verkeerd achter je, ook gemotoriseerd verkeer. Ik vind het altijd wel prettig om te weten als er een groot landbouwvoertuig achter me zit op een klein landweggetje, dan kan je tijdig even wat meer aan de zijkant van de weg gaan fietsen, zodat je makkelijker ingehaald kan worden.
Je kiest ervoor om te wielrennen. Dan kies je dus ook voor de risico's. Normale fietsers kiezen er niet voor om van de sokken gereden te worden.quote:Op zondag 9 november 2014 18:54 schreef Starm het volgende:
[..]
Op de weg is er ook een snelheidsverschil, kan je toch echt beter op een fietspad fietsen als wielrenner.
Op de weg gebeurt overigens precies hetzelfde als op het fietspad, smalle weg, tegemoetkomende auto en een wielrenner die de doorgang voor de rest van het verkeer blokkeert
Fietsen moet leuk zijn? Het is niet alleen zo dat mensen voor de lol fietsen, er zijn ook fietsforenzen. En die veiligheid is betrekkelijk, als fiets ben je gewoon enorm kwetsbaar.quote:Op zondag 9 november 2014 18:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een spiegel op je fiets, kom nou.
En die veiligheid wordt ook helemaal gehyped. Fietsen moet leuk zijn. En Nederland is zeer goed uitgerust voor fietsers, het zijn de koningen van de weg.
Ok.quote:Op zondag 9 november 2014 18:58 schreef Ludd het volgende:
En nee, ik ben niet voor een helmplicht voor fietsers, net zoals dat ik niet voor een helmplicht voor scooters ben. Eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid.
Ik zeur niet dat wielrenners geen bel op hun fiets hebben, ik reken je voor dat je met een bel die voldoet aan de Nederlandse eisen voor een fiets (hoorbaar op 20 meter), met zo'n snelheidsverschil simpelweg de tijd niet hebt om ruimte te maken voor een wielrenner die twee keer zo hard rijdt.quote:Op zondag 9 november 2014 18:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het grappige is dat mensen die zeuren dat wielrenners geen bel hebben, zelf vaak geen spiegel op hun fiets hebben.
Ik denk dat het hebben van een spiegel, en daar regelmatig in kijken zoals bij je ook bij een auto doet, veel zou helpen.
Dit is toch wel het toppunt van individualistisch Nederland.quote:Op zondag 9 november 2014 18:50 schreef Starm het volgende:
[..]
Als je achter elkaar fiets zie je zelfs meer van de natuur, zie echt geen reden om op een fietspad naast elkaar te fietsen.
Ja, God verhoede dat je een gesprek met elkaar wilt hebben, of met het kind dat bij een van beiden op de fiets zit.quote:Op zondag 9 november 2014 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is toch wel het toppunt van individualistisch Nederland.
Inderdaad... Het mag alleen om 'jezelf te ontwikkelen' (lekker sportief) of om naar je werk te komen. Want nuttig. Genieten? Dat doet je thuis maar. Natuur kun je ook samen met je man en kinderen in een mooi fotoboek bekijken.quote:Op zondag 9 november 2014 19:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, God verhoede dat je een gesprek met elkaar wilt hebben, of met het kind dat bij een van beiden op de fiets zit.
Staat dat onomstotelijk vast? Is het niet zo dat hij afgesneden is door een auto die daarna op de rem ging?quote:Op zondag 9 november 2014 19:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik snap niet dat er nog een discussie over mogelijk is.. Wielrenner nam de volgafstand niet in acht en veroorzaakte een ongeluk.
Wat verandert dat aan de discussie?quote:Op zondag 9 november 2014 19:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Staat dat onomstotelijk vast? Is het niet zo dat hij afgesneden is door een auto die daarna op de rem ging?
Die wielrenners racen ook vaak naast elkaar waarmee Starms opmerking de prullenbak inkan.quote:Op zondag 9 november 2014 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Inderdaad... Het mag alleen om 'jezelf te ontwikkelen' (lekker sportief) of om naar je werk te komen. Want nuttig. Genieten? Dat doet je thuis maar.
quote:Natuur kun je ook samen met je man en kinderen in een mooi fotoboek bekijken.
Dat zou betekenen dat de wielrenner niet fout zit, alleen dat hij verkeerd reageert.quote:Op zondag 9 november 2014 19:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat verandert dat aan de discussie?
Volgens het politiebericht niet, maar als hij m niet gesmeerd was dan was de andere kant van het verhaal ook bekend geweest....quote:Op zondag 9 november 2014 19:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Staat dat onomstotelijk vast? Is het niet zo dat hij afgesneden is door een auto die daarna op de rem ging?
Voeren veel wielrenners eigenlijk goeie verlichting? Kan me ook voorstellen dat die kleine kutlampjes niet echt helpen afstand en snelheid in te schatten in het donker van 18:50...?quote:Op zondag 9 november 2014 19:10 schreef Ludd het volgende:
Dit terwijl er gedaan wordt alsof de wielrenner ook qua het verkeersaspect fout zit.
Heb je het bericht wel gelezen, dombo? Of zit de acne voor je ogen?quote:Op zondag 9 november 2014 18:32 schreef Pietertjuh het volgende:
[..]
Dit dus. Die kut ouderen gaan nooit aan de kant als je netjes belt, maar vervolgens gaan ze wel de confrontatie zoeken als je dan maar een keer roept. Ze moeten die tering oudjes gewoon weren van de wegen. Ik zie ze soms ook autorijden, jezus man, levensgevaarlijk.
Dan had hij niet moeten gaan rammen, maar de politie moeten bellen omdat die vrouw "een aanrijding veroorzaakt had" met haar rijgedrag.quote:Op zondag 9 november 2014 19:10 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat de wielrenner niet fout zit, alleen dat hij verkeerd reageert.
Dit terwijl er gedaan wordt alsof de wielrenner ook qua het verkeersaspect fout zit.
Weet niet hoor, maar de vraag of hij fout zit vind ik verre van relevant.quote:Op zondag 9 november 2014 19:10 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat de wielrenner niet fout zit, alleen dat hij verkeerd reageert.
Zet dan spiegels op je fietsstuur. Dan kun je ze aan zien komen, als je ze gebruikt. Niet zo janken. Je kunt er zelf iets aan doen.quote:Op zondag 9 november 2014 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |