abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 november 2014 @ 14:10:22 #201
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_146401287
Is alleen haalbaar bij drugsbaronnen enzo.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 7 november 2014 @ 14:18:58 #202
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_146401566
Legalisatie van drugs levert 16 miljard per jaar op en een hoop minder gevangenen die we te eten hoeven te geven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_146401852
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:59 schreef DS4 het volgende:
Het enige voordeel is dat je bloedhonden als Elfje tevreden stelt in hun zucht naar wraak die voortkomt uit ontevredenheid over hun eigen leven.
In de roosch. _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:13:44 #204
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_146403274
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Legalisatie van drugs levert 16 miljard per jaar op en een hoop minder gevangenen die we te eten hoeven te geven.
Eens beginnen met vrijgeven van softdrugs, ophouden met die hypocrisie.

Alleen verdienen er te veel mensen een leuke legale boterham aan misdaad in het algemeen en aan het illegaal zijn van softdrugs.
pi_146403323
Absurd plan. De gevangenis heeft al een verschrikkelijk slechte invloed op mensen en als je ze dan ook nog met een schuld opzadelt zijn ze nóg verder van huis.

En hoe gaat dat dan als ze écht niet kunnen betalen? Vervangende hechtenis? _O-
pi_146403411
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:21 schreef Richestorags het volgende:

In principe is dat principiële bezwaar onzin: bij een boete laat je ook iemand betalen tegen zijn wil.
Dat is de straf an sich... Niet echt vergelijkbaar, wel?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146403437
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:13 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Eens beginnen met vrijgeven van softdrugs, ophouden met die hypocrisie.

Alleen verdienen er te veel mensen een leuke legale boterham aan misdaad in het algemeen en aan het illegaal zijn van softdrugs.
Precies.

Zou interessant zijn een onderzoek te lezen naar hoe de georganiseerde misdaad in Uruguay is veranderd na de legalisering van cannabis.

Portugal, Griekenland en Tsjechie kennen geen legalisering, slechts decriminalisering. Wat een prima stap is en misschien nog wel beter (geen belasting) dan legalisering.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 7 november 2014 @ 15:24:06 #208
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_146403636
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies.

Zou interessant zijn een onderzoek te lezen naar hoe de georganiseerde misdaad in Uruguay is veranderd na de legalisering van cannabis.

Portugal, Griekenland en Tsjechie kennen geen legalisering, slechts decriminalisering. Wat een prima stap is en misschien nog wel beter (geen belasting) dan legalisering.
Waarom geen belasting over heffen?
pi_146403647
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:24 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Waarom geen belasting over heffen?
Omdat belasting.

pi_146403745
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]

vanwege het feit dat men werk tegen een zeer laag loon verricht en uitkeringen e.d. worden stopgezet, zie ik geen reden om de gevangene daadwerkelijk te laten betalen. Bovendien, als hij al is kaalgeplukt moet hij het geld ergens vandaan halen en dat komt dan natuurlijk weer uit nieuwe criminele activiteiten.

Maar goed, voor slimme plannen moeten we ook niet bij Opstelten en zijn Teefje zijn. Die kunnen beter naar Noord-Korea verhuizen ofzo, daar kunnen ze die ongein van ze wel waarderen.
Precies. En het zou me ook niet verbazen als rechters hier mee rekening gaan houden in de strafmaat. Krijg je dat gezeur weer.
pi_146407569
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben voor flink snijden in het aantal regels en wetten inderdaad. Geweld dient zwaarder bestraft te worden en geweldloze handel (zoals drugs, maar ook downloaden etc.) dienen niet bestraft te worden.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de georganiseerde misdaad iets lucratiefs als de handel in verdovende middelen zo maar op zal geven wanneer deze gelegaliseerd zal worden...

On topic: Criminelen opzadelen met schulden en daarmee de voorwaarden scheppen om hen opnieuw tot crimineel gedrag te laten vervallen, zie ik niet zo zitten. Gedetineerden dwangarbeid laten uitvoeren en hen daarmee hun eigen detentie te laten bekostigen is echter een héél ander verhaal. Detentie is wat mij betreft dan wel de scheidslijn; preventie, opsporing en vervolging en penitentiaire faciliteiten worden dan uit gemeenschapsgeld betaalt, maar de detentie wordt middels arbeid door de gedetineerden zelf betaald.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:54:37 #212
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_146407962
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de georganiseerde misdaad iets lucratiefs als de handel in verdovende middelen zo maar op zal geven wanneer deze gelegaliseerd zal worden...

On topic: Criminelen opzadelen met schulden en daarmee de voorwaarden scheppen om hen opnieuw tot crimineel gedrag te laten vervallen, zie ik niet zo zitten. Gedetineerden dwangarbeid laten uitvoeren en hen daarmee hun eigen detentie te laten bekostigen is echter een héél ander verhaal. Detentie is wat mij betreft dan wel de scheidslijn; preventie, opsporing en vervolging en penitentiaire faciliteiten worden dan uit gemeenschapsgeld betaalt, maar de detentie wordt middels arbeid door de gedetineerden zelf betaald.
Dwangarbeid vind ik persoonlijk ook niet zo'n goed plan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Forum Admin vrijdag 7 november 2014 @ 20:21:33 #213
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_146413199
Handig, mensen met schulden de bak uit laten komen. Nee, echt jongens, goed over nagedacht. Is dit soms een manier van werkverschaffing ofzo?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_146413889
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:02 schreef hugecooll het volgende:
Nog even en het wordt winstgevend om je bevolking op te sluiten :7
Breng ze nou niet op ideeën :(
pi_146415177
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:32 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

enige wat in jouw post niet klopt (IMHO) is dat misdaad wel loont en de straffen hier lachwekend laag zijn.

Wat betreft de eigen bijdrage ik denk dat dat een goede ontwikkeling is maar het ligt er een beetje aan hoe je het implementeerd. Iemand zonder geld en inkomen zou niet financieel in de problemen moeten komen na het uitzitten van zijn straf, dus vrijstelling.

Maar top criminelen die wel degelijk veel geld hebben moet je hun financiele middelen die verkregen zijn met iligale activiteiten ontnemen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Echter zou dit een manier kunnen zijn om dat te bereiken.

Ik ben niet zo thuis in het gevangenis wezen, maar denk niet dat het zo simpel is als goed of slecht idee.
IK ben wel goed thuis in het gevangenis wezen, ik kan je zeggen dat 99.8 procent van de gevangenen niet of nauwelijks een cent te makken heeft, daarnaast worden de "Topcriminelen" zoals jij het noemt al aangepakt via plukze wetgeving. Wat je ook onderschat is dat sommige topcriminelen een paar keer een klapper maken, maar dit geld grotendeels ook weer kwijt raken door transporten die onderschept worden.

Overigens is je opmerking dat straffen hier laag zijn een fabeltje, in Nederland word er in vergelijking met het buitenland behoorlijk hard gestraft, met name voor levensdelicten liggen de straffen in Nederland al snel 2 keer zo hoog.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Forum Admin vrijdag 7 november 2014 @ 21:10:35 #216
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_146415314
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

IK ben wel goed thuis in het gevangenis wezen, ik kan je zeggen dat 99.8 procent van de gevangenen niet of nauwelijks een cent te makken heeft, daarnaast worden de "Topcriminelen" zoals jij het noemt al aangepakt via plukze wetgeving. Wat je ook onderschat is dat sommige topcriminelen een paar keer een klapper maken, maar dit geld grotendeels ook weer kwijt raken door transporten die onderschept worden.

Overigens is je opmerking dat straffen hier laag zijn een fabeltje, in Nederland word er in vergelijking met het buitenland behoorlijk hard gestraft, met name voor levensdelicten liggen de straffen in Nederland al snel 2 keer zo hoog.
Het is meer de kleine criminaliteit (iets waar de gewone burger dus eerder last van heeft) die vaak wel slap bestraft wordt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_146415496
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het is meer de kleine criminaliteit (iets waar de gewone burger dus eerder last van heeft) die vaak wel slap bestraft wordt.
Mjah ik moet wel zeggen dat dit soms ook komt omdat journalisten maar het halve verhaal naar buiten brengen, maar inderdaad met name voor zaken als straatroof of verkeersdelicten zie je vaak idioot lage straffen, vooral "relatief" kleine zaken die wel een enorme impact op iemands leven of op die van nabestaanden kan hebben. Daarnaast zorgt dit ook nog eens voor een grote maatschappelijke schade, niet alleen het gevoel van onveiligheid, maar ook omdat mensen bijvoorbeeld niet eens meer buiten de deur durven te komen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:08:45 #218
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_146417991
Dom populistisch gelul van 's lands meest intrieste en incompetente bewindsmannen.

Om van te walgen, dat duo.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Redactie Frontpage vrijdag 7 november 2014 @ 22:13:28 #219
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146418233
Opstelten en Teeven zijn trouwens wel een leuk komisch duo, helaas dat ze een machtspositie bezitten ipv een real-life soap -O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_146421667
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/politiek(...)ing-en-detentie.html

Hoe denken jullie hierover?

Zitten jullie juichend achter het beeldscherm? Zo van "eindelijk moeten die criminelen ook eens meebetalen!!!"

Of vinden jullie het juist een belachelijk plan? Omdat gedetineerden geen inkomen hebben (nee, ook geen uitkering!!) en maar 20 uur in de week mogen werken a (ongeveer) ¤ 0,75 per uur. Waarmee ze die ¤ 16 per dag dus nooit kunnen verdienen (terwijl hun vaste lasten buiten de gevangenis ook nog eens doorlopen). Waardoor ze in het ongunstigste geval met een schuld van bijna ¤ 12.000 uit de gevangenis komen. Waarbij het zeker niet ondenkbeeldig is dat men wederom de criminaliteit induikt om het te kunnen betalen. Ergo: kan de criminaliteit juist opdrijven.

Maken jullie je juist zorgen over de juridische aspecten (extra straf, "meewerken" aan eigen veroordeling etc)?

Of iets anders?
Klinkt leuk, maar in de praktijk zal het inderdaad eerder kwaad dan goed doen, vrees ik. Je geeft zelf al aardig weer waarom.

Niet hoeven meewerken aan je eigen veroordeling is overigens een recht waar Teeven al vaker aan heeft geprobeerd te knabbelen. Bijvoorbeeld inzake de toegang tot beveiligde bestanden van verdachten.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_146422197
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 23:43 schreef Ferdo het volgende:

Niet hoeven meewerken aan je eigen veroordeling is overigens een recht waar Teeven al vaker aan heeft geprobeerd te knabbelen. Bijvoorbeeld inzake de toegang tot beveiligde bestanden van verdachten.
Dat is nog steeds lopende overigens: http://www.rijksoverheid.(...)tercriminaliteit-iii

Wie weet wordt het dus wel meer dan 'proberen' :{
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')