Heb al vaker iets gezien over het wegvallen van de quotum en dat er daarmee verhogende omzet plaats gaat vinden. Volgens mij gaat dat niet helemaal zo werkenquote:Op woensdag 5 november 2014 10:21 schreef Zith het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8521
Naam: Maatschap Brinks
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 75.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 84 maanden
Classsificatie: 3
Graydon rating: BBB
Nee dankje... heb er wel vertrouwen in maar duurt te lang...
Hmm 2 extra studio's die in de verhuur gaan tegen 1100 huur inkomsten tegenover 2500 aflossings kosten.quote:Op woensdag 5 november 2014 11:34 schreef Zith het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8512
Naam: Verbouwing beleggingspand
Leendoel: Overig
Bedrag: 125.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classsificatie: 2
Graydon rating:
Volgens BKR hoog risico, en volgens GvE valt dit risico nog wel mee.quote:Op woensdag 5 november 2014 11:34 schreef Zith het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8512
Naam: Verbouwing beleggingspand
Leendoel: Overig
Bedrag: 125.000 euro
Looptijd: 60 maanden
Classsificatie: 2
Graydon rating:
Ik heb mijn twijfels maar denk dat hij wel vol komt.quote:Op woensdag 5 november 2014 11:42 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Volgens BKR hoog risico, en volgens GvE valt dit risico nog wel mee.
Hoe denken jullie over het risico van dit project?
Zo een project had ik liever bij KOM gehad. Dan had je nog kunnen zien wat zijn Solvabiliteit was. Vind ik in dit geval wel belangrijk. In dit geval kan je het risico niet inschatten. BKR zegt alleen iets over zijn aflosgedrag. Mis hier de graydon rating. Voor mij is dit een no-goquote:Op woensdag 5 november 2014 11:42 schreef crowd_funder het volgende:
Volgens BKR hoog risico, en volgens GvE valt dit risico nog wel mee.
Hoe denken jullie over het risico van dit project?
Ik pas. Laat GvE eerst maar eens uitleg geven met betrekking tot de vorige OAMKB. Deze organisatie controleert blijkbaar ook zijn nieuwe franchisenemers niet goed en dat voor een accountantskantoor……quote:
Eens, ik pas ook. Ik geloof niet echt in zo'n concept. Je moet er vertrouwen in hebben dat de ondernemer voldoende netwerk heeft om zijn klantenportefeuille te vullen.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik pas. Laat GvE eerst maar eens uitleg geven met betrekking tot de vorige OAMKB. Deze organisatie controleert blijkbaar ook zijn niet franchisenemers niet goed en dat voor een accountantskantoor……
En bijna vol. Ja, het lijkt er nu wel op dat het steeds makkelijker gaat worden. Slechte zaak hoor. Wanneer gaan de negatieve klappers komen…..quote:Op woensdag 5 november 2014 14:12 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Die teksten zijn echt 1 op 1 gekopieerd van elkaar. Triest zeg:
[ afbeelding ]
Wat bedoel je hier mee?quote:Op woensdag 5 november 2014 14:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik pas. Laat GvE eerst maar eens uitleg geven met betrekking tot de vorige OAMKB. Deze organisatie controleert blijkbaar ook zijn niet franchisenemers niet goed en dat voor een accountantskantoor……
Niks meer en minder dan ik zeg, lees de voorgaande dagen maar terug. Van GvE nog niets gehoord, gemiste kans………..quote:
Echt duidelijk is het verhaal van de voorgaande dagen ook niet (even snel teruggelezen),quote:Op woensdag 5 november 2014 14:18 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Niks meer en minder dan ik zeg, lees de voorgaande dagen maar terug. Van GvE nog niets gehoord, gemiste kans………..
Zal het vanuit HQ gestuurd worden incl voorbeeld tekst?quote:Op woensdag 5 november 2014 14:12 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Die teksten zijn echt 1 op 1 gekopieerd van elkaar. Triest zeg:
[ afbeelding ]
Lees deze (WGR / Crowdfunding #19 - Rente, ratings en risico) post nog even door. Ja, hij herkende hem dus (ergens van) en trok toen aan de bel. Wellicht moeten alle aanvragers dus langs de scannerquote:Op woensdag 5 november 2014 14:41 schreef athlonkmf het volgende:
OK. Na veel lezen en een PM is het verhaal nu duidelijk.
Een bepaald veelbesproken project is plotseling uit de roulatie gehaald. ThaDuck had namelijk ontdekt dat de aanvrager veroordeeld was wegens fraude.
Wat ik me dan wel afvraag: kende ThaDuck de desbetreffende persoon ergens van, of zijn er simpelweg aanwijzigingen in het project zelf?
Oftewel, moeten we alle GVE-aanvragers effe langs de scanner halen voordat we gaan investeren?
Ik ken de persoon inderdaad, dat had ik toch al gezegd in mijn uitleg? Ik heb niet ontdekt wat deze persoon gedaan heeft, ik heb ontdekt dat deze persoon een aanvraag via GvE had lopen. Wat hij gedaan heeft was mij al veel langer bekend.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:41 schreef athlonkmf het volgende:
OK. Na veel lezen en een PM is het verhaal nu duidelijk.
Een bepaald veelbesproken project is plotseling uit de roulatie gehaald. ThaDuck had namelijk ontdekt dat de aanvrager veroordeeld was wegens fraude.
Wat ik me dan wel afvraag: kende ThaDuck de desbetreffende persoon ergens van, of zijn er simpelweg aanwijzigingen in het project zelf?
Oftewel, moeten we alle GVE-aanvragers effe langs de scanner halen voordat we gaan investeren?
Hmm.. het lijkt erop dat je mijn post als aanvallend heb opgevat. Dat was niet de bedoeling.quote:Op woensdag 5 november 2014 15:12 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik ken de persoon inderdaad, dat had ik toch al gezegd in mijn uitleg? Ik heb niet ontdekt wat deze persoon gedaan heeft, ik heb ontdekt dat deze persoon een aanvraag via GvE had lopen. Wat hij gedaan heeft was mij al veel langer bekend.
En volgens mij is het idee van crowdfunding dat je een bepaalde verantwoordelijkheid neemt als geldschieter. Je moet zelf het project en de persoon langs je persoonlijke scanner halen en de projecten beoordelen. Als je dat niet wilt dan kan je het beste je geld bij de Rabobank stallen voor 0,9% rente. Loop je tot 100.000 euro geen enkel risico tegen een lage rente.
Ik controleer elke aanvraag die gedaan wordt op mijn eigen criteria inderdaad, en op basis daarvan besluit ik wel of geen geld te investeren. Ik mag toch hopen dat jij niet blindelings in elk project wat online komt geld investeert?
Een deel van de kracht van de crowd is dat er af en toe een aanvraag zal zijn met een bekende van iemand, in 99,999% van de keren zal dit geen probleem zijn. Die ene uitzondering had ik nu juist te pakken. So be it, blij dat ik het zag en tijdig kon informeren. Het is overigens goed om te weten dat nog niet alle seinen op groen waren bij GvE in dit specifieke geval, ik schat de kans dat dit project uiteindelijk niet door was gegaan op 90% (zonder interventie van mijn kant dus). Het hoe en wat ga ik je niets over vertellen hier, daarvoor raad ik je aan om de GvE website goed te lezen. Je moet je dan even concentreren op het lener gedeelte (dus de andere kant van wat wij hier doen).
Over een eventuele communicatie vanuit GvE of OAMKB kan ik niets vertellen. Daar ga ik niet over en heb ik geen invloed of bemoeienis mee. Wat daar wel of niet vandaan komt (en of dat publiekelijk zou zijn) weet ik niet. Mocht je daar vragen over hebben dan zou je contact op kunnen nemen met GvE.
Wat ik wel, nogmaals, wil benadrukken is dat zowel GvE als OAMKB in deze niet veel te verwijten valt. Ik ben goed op de hoogte in dit specifieke geval. Bedrijven als GvE kijken om te beginnen naar de financiële situatie van een aanvrager, als je schulden hebt of bij de BKR genoteerd staat bijvoorbeeld dan gaan direct alle seinen op rood. Dit geval was vele malen complexer, zo was bijvoorbeeld het vonnis tot deze week online niet beschikbaar. Het kwam in dit geval gewoon allemaal precies op het goede moment samen, en daar hebben we allemaal (ook GvE en OAMKB) profijt van. Hopelijk let de rest van de crowd ook goed op, dit zal echt niet het laatste project zijn met zo'n verhaal.
Die post is weggehaald om paniek te voorkomen. Ik was, zoals al gezegd, te snel met posten.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:26 schreef athlonkmf het volgende:
Zeker omdat er complete posts zijn weggehaald is het zeer onduidelijk. WGR / Crowdfunding #19 - Rente, ratings en risico
Nee hoorquote:Op woensdag 5 november 2014 15:24 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Hmm.. het lijkt erop dat je mijn post als aanvallend heb opgevat. Dat was niet de bedoeling.
Yep, toeval bestaatquote:In dit specifieke situatie is het dus puur toeval dat je de achtergrond van de aanvrager kent.
Ik begrijp het probleem, maar ik vind het niet verstandig. Ik gooi bijvoorbeeld zelf minstens de bedrijfsnaam en naam van de persoon (staat er vaak bij) door Google heen en bekijk even LinkedIn en eventuele Facebook en Twitter. Ook beoordeel ik de kwaliteit van de website (is toevallig een branche waarin ik werkzaam ben en heb er dus wat ervaring mee). Daarnaast lees ik het verhaal en kijk of dat klopt voor mijn gevoel.quote:Voor mijn investeringen heb ik de criteria vooral gebaseerd op de ratings van GVE. Dat kan ook niet anders, want de details van de aanvrager krijg je sowieso niet. Daarnaast nog een paar logische criteria erbij (hoe staat de branche ervoor, de grootte van het bedrag), en that's it. Meer kan je toch niet uitmaken uit het verhaal.
En tegenwoordig is het ook nog eens zo dat je niet echt meer onderzoek kan doen. De projecten gaan zo hard...
Nog een minuut of 15 en die is vol, denk ikquote:Op woensdag 5 november 2014 15:38 schreef Tha_Duck het volgende:
Iemand saté?
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8573
Classificatie:5
Graydon-rating: A
BKR: E
7% op 36 maanden. Ziet er zo op het eerste gezicht aardig uit.
Grappig. Letter een half uur geleden stond die bij mij nog gewoon bij toegezegdquote:Op woensdag 5 november 2014 16:02 schreef -jos- het volgende:
@Tha_Duck: Gaat het over OAMKB Huizen?! Daar heb ik 200 euro aan toegezegd... Dat project staat nog wel in mijn geldvoorelkaar overigens.
Er staat bij:
Project is niet tot stand gekomen
quote:Onlangs heeft u geïnvesteerd in project 8292. Dit project is ingediend ten behoeve van een nieuwe OAMKB vestiging in Huizen.
Zoals u weet doen wij vanaf ontvangst van de aanvraag tot aan uitboeking van de investeringsgelden een constante check op het project. Inzake dit project hebben wij na publicatie additionele informatie ontvangen welke van invloed is op de beoordeling. In samenspraak met de accountant die bij dit project betrokken is, hebben wij er voor gekozen om het project van de website af te halen.
In verband met de door ons ontvangen informatie over dit project hebben wij vervolgens besloten om het project terug te trekken. U zult van ons geen betaalverzoek ontvangen.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
18 minuten!quote:Op woensdag 5 november 2014 15:53 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Nog een minuut of 15 en die is vol, denk ikEr zelf ook een beetje ingestopt, vooral omdat ik op het moment ontzettend veel trek heb en hun menu wel zie zitten
Ik heb deze mail ook ontvangen. Een minimale uitleg maar voor mij verder voldoende , zeker met de extra info hier op de site. Nogmaals goed opgelet en laten we zorgen dat we allemaal scherp blijven op dit soort incidenten.quote:Op woensdag 5 november 2014 16:11 schreef -jos- het volgende:
Mail ontvangen betreffende het project:
[..]
Heb 'm gemist, en vind ik jammer, omdat ik er een stuk van op TV had gezien, en had het wel leuk gevonden er iets in te stopen, al was het maar E100.quote:Op woensdag 5 november 2014 15:56 schreef CaLeX het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8367
Naam: Extreme Eco Solutions B
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 40.000 euro
Looptijd: 36 maanden
Classsificatie: 5s
Graydon rating: BB
Dat projectalsof ik chinees lees, snap geen hol van wat ze nu gaan doen.
Al die projecten die op deze website staan zijn via GvE gefinancieerd maar dat wordt inderdaad niet helemaal duidelijk uit het verhaal.quote:Op woensdag 5 november 2014 17:20 schreef RDK_NL het volgende:
[..]
Heb 'm gemist, en vind ik jammer, omdat ik er een stuk van op TV had gezien, en had het wel leuk gevonden er iets in te stopen, al was het maar E100.
Is mensen trouwenss opgevallen dat OAMKB zelf ook aan crowdfunding projecten doet? Alleen hun eigen funding regelen ze via GVE, beetje vreemd nietwaar
http://www.onlineaccountantsmkb.nl/crowdfunding/projecten.html
Daarom hebben we een mailservicequote:Op woensdag 5 november 2014 18:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oké. Als je een andere dagbesteding hebt dan de hele dag F5'en op GvE mis je de fatsoenlijke projecten. Je toch verwachten dat mensen met vermogen om daar in te steken meer te doen hebben...?
Je hebt zelf de uitleg gepostquote:Op woensdag 5 november 2014 16:02 schreef -jos- het volgende:
@Tha_Duck: Gaat het over OAMKB Huizen?! Daar heb ik 200 euro aan toegezegd... Dat project staat nog wel in mijn geldvoorelkaar overigens.
Er staat bij:
Project is niet tot stand gekomen
I know. Maar ook m'n mail zit ik niet de hele dag de F5'en. Ik heb meer te doen!quote:Op woensdag 5 november 2014 19:04 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Daarom hebben we een mailservice
Moet je een fatsoenlijke smartphone kopen met mailnotificatiequote:Op woensdag 5 november 2014 19:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
I know. Maar ook m'n mail zit ik niet de hele dag de F5'en. Ik heb meer te doen!
Daar zit 'm het probleem niet. Als ik werk ligt m'n telefoon wel ergens in de buurt maar daar kijk ik soms gewoon een paar uur niet naar. Ik ben immers aan het werk...quote:Op woensdag 5 november 2014 19:46 schreef -jos- het volgende:
[..]
Moet je een fatsoenlijke smartphone kopen met mailnotificatie
Heb ik ook ja, maargoed het is niet anders, vaak zijn die kleine projectjes ook niet eens zo heel intressant maar duikt iedereen er op toch op. Hopeijk komen er de komende tijd wat meer projecten op of misschien neemt de investeerde kant wel af al zie ik dat ook niet snel gebeuren.quote:Op woensdag 5 november 2014 19:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Daar zit 'm het probleem niet. Als ik werk ligt m'n telefoon wel ergens in de buurt maar daar kijk ik soms gewoon een paar uur niet naar. Ik ben immers aan het werk...
Afschriften downloaden en bv AfasPersonal in trappen?quote:Op woensdag 5 november 2014 20:21 schreef AQuila360 het volgende:
Kan bij mn bank maar 2 jaar terug kijken, dus over een maandje of 4 kan ik niet meer op die manier het totaal aan ontvangen bedragen checken en vergelijken met de gegevens van GVE.
Dat is wel jammer.
Kan, maar bedacht me net kan ook gewoon het totaal bedrag van heel 2013 noteren en dan vanaf 2014 zoeken. Gaat me alleen puur om het totaal bedrag meer niet.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:51 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Afschriften downloaden en bv AfasPersonal in trappen?
Netjes bijna 40K erin dusquote:Op woensdag 5 november 2014 20:21 schreef AQuila360 het volgende:
Maar inmiddels zit ik op de 23 projecten en bijna aan mn max, dus ik kijk het rustig aan,
Wie zegt dat zijn max 40k isquote:
Was volgens mij ook geen serieuze opmerkingquote:Op donderdag 6 november 2014 10:43 schreef Graankorrel het volgende:
Wie zegt dat zijn max 40k is
Als dat zo zou zijn stop je gemiddeld 1.7k per project erin, lijkt me vrij fors en in het kader van spreiding kan je dan beter gewoon 40x 1k erin stoppen lagere bedragen per project doen en wel richting de maximale toegestane 100 projecten gaan
In dat geval zie mijn opmerking maar als nooit geplaatst.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:46 schreef Goesten het volgende:
[..]
Was volgens mij ook geen serieuze opmerking
My bad. Las het als 'het maximum'quote:Op donderdag 6 november 2014 10:43 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Wie zegt dat zijn max 40k is![]()
Zeker wel. Ik ken mensen die er al aan zitten hoor. Ik niet overigens, bijna op de helft.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:46 schreef Goesten het volgende:
[..]
Was volgens mij ook geen serieuze opmerking
Misschien is zijn maximum wel heel veel hoger dan 40k. Heerlijk dat duistere lezen in andermans boeken………quote:Op donderdag 6 november 2014 10:43 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Wie zegt dat zijn max 40k is![]()
Als dat zo zou zijn stop je gemiddeld 1.7k per project erin, lijkt me vrij fors en in het kader van spreiding kan je dan beter gewoon 40x 1k erin stoppen lagere bedragen per project doen en wel richting de maximale toegestane 100 projecten gaan.
Kloptquote:Op donderdag 6 november 2014 11:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Misschien is zijn maximum wel heel veel hoger dan 40k. Heerlijk dat duistere lezen in andermans boeken………
Ja hoor, als je bijvoorbeeld investeert via een b.v.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:39 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
KloptMaar dan kom je bij GVE niet aan je trekken...
Skip hem om dezelfde reden. Plus dat mijn vrouw het niks vindt en de incentive dus niet aan ons besteed is.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik ga 'm skippen.
Doorstart zonder enige onderbouwing. Als je failliet gaat doordat Siebel wegvalt, heb je daar dus te veel op geleund en kun je zelfstandig niet staan en heb je onvoldoende vooruit gedacht. Nooit op één paard wedden.
Ik zie geen reden waarom de bank het niet wil, ik zie geen enkele onderbouwing voor de begroting (of een vergelijking met de afgelopen jaren) maar alleen verwachtingen en los van de Franse familie (waarvan niet eens beschreven wordt of die wel verkopen) en die goede agent vind ik de afzetkanalen ook niet overhouden.
quote:Op donderdag 6 november 2014 18:46 schreef Horsemen het volgende:
Iemand nog honger en trek in Subway?
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8650
In stadscentrum prima, maar bij een lokale pomp?! Ik sla overquote:Op donderdag 6 november 2014 18:46 schreef Horsemen het volgende:
Iemand nog honger en trek in Subway?
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8650
Het is wel dichtbij de hogeschool van Arnhem & Nijmegen + 2 ROC's ofzo dus dat scheelt wel.Volgens de laatste regel van gve zelf is het een uitstekende locatie.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:20 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
In stadscentrum prima, maar bij een lokale pomp?! Ik sla over
Wij van WC-eend...quote:Op donderdag 6 november 2014 21:12 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is wel dichtbij de hogeschool van Arnhem & Nijmegen + 2 ROC's ofzo dus dat scheelt wel.Volgens de laatste regel van gve zelf is het een uitstekende locatie.
Ik denk er nog even over maar ben niet perse negatief. Misschien dat ik klein bedragje doe.
In Amerika kwam je ze werkelijk overal tegen, en dan vooral ook bij de lokale pomp. Was nooit druk op het eerste gezicht, net als in Nederland, maar als je een half uur ging kijken liepen er veel mensen weg met een broodje.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:20 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
In stadscentrum prima, maar bij een lokale pomp?! Ik sla over
Ik denk dat je gelijk hebt, toen ik stage liep ergens op een industrie-terrein was de broodjeszaak in de pomp het enige fatsoenlijke alternatief voor een lekker broodje (daar zat een Delifrance). Stiekem is er best wel aardig wat aanloop in zo'n pompstation, dus het kan best een succes zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2014 08:11 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
In Amerika kwam je ze werkelijk overal tegen, en dan vooral ook bij de lokale pomp. Was nooit druk op het eerste gezicht, net als in Nederland, maar als je een half uur ging kijken liepen er veel mensen weg met een broodje.
Denk dat Subway 1 van de weinige enigszins gezonde fastfood ketens in Nederland is, kom er zelf regelmatig voor een halve sub en smaakt altijd goed.
Ik vind het opzich goed klinken allemaal. Maat het is wel weer positief ingeschat.quote:Op vrijdag 7 november 2014 09:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, toen ik stage liep ergens op een industrie-terrein was de broodjeszaak in de pomp het enige fatsoenlijke alternatief voor een lekker broodje (daar zat een Delifrance). Stiekem is er best wel aardig wat aanloop in zo'n pompstation, dus het kan best een succes zijn.
Ik doe ook mee met dit project, echter die zit echt niet in Arnhem maar een kleine 10 kilometer buiten het centrum in Heteren. Hemels breed inderdaad langs de snelweg A50 maar in de praktijk moet je wel een paar kilometers omrijden om er te komen waarbij je dan ook nog eerst langs die Mc. D komt. Inderdaad is het drivetrhough een zeer sterk punt.quote:Op vrijdag 7 november 2014 09:26 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb wel geïnvesteerd in een Subway-project, ook in Arnhem maar dan op de A50. Die vind ik qua locatie en concept iets beter. Omdat deze ook een drivetrhough is. Ipv dat mensen echt moeten gaan tanken.
Nadeel en voordeel was dat het naast een McDrive is. (meer verkeer, hopelijk gaan mensen dan op laatste moment toch kiezen voor de gezondere hap)
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7238
Ik zou er ook alleen in investeren als ik de lokale situatie daar zou kennen, het is natuurlijk maar de vraag of er echt zoveel aanloop isquote:Op vrijdag 7 november 2014 10:44 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik vind het opzich goed klinken allemaal. Maat het is wel weer positief ingeschat.
Randvoorwaarden zijn goed, elke dag al 300 tankers in de winkel, het winkelcentrum en een aantal scholen in de buurt.
Maar als hij de omzet van 345k wil halen, zit hij aan de 1000 euro per dag. Hoeveel klanten zullen dat zijn? Minimaal 200 ofzo. Dat vind ik wel een fors aantal, zeker met de eerder genoemde 'altijd leeg'opmerking van abominamel.
Ik heb er een nachtje over geslapen en loop nog niet helemaal warm. Denk er nog even over na maar zou het niet eens zo erg vinden als deze al vol zit
Ik heb ook geinvesteerd in project 7238. De locatie was inderdaad goed maar ik heb me daar vooral laten overtuigen door het feit dat deze ondernemers al meerdere Subway vestigingdn succesvol exploiteerden.quote:Op vrijdag 7 november 2014 09:26 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb wel geïnvesteerd in een Subway-project, ook in Arnhem maar dan op de A50. Die vind ik qua locatie en concept iets beter. Omdat deze ook een drivetrhough is. Ipv dat mensen echt moeten gaan tanken.
Nadeel en voordeel was dat het naast een McDrive is. (meer verkeer, hopelijk gaan mensen dan op laatste moment toch kiezen voor de gezondere hap)
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7238
Heb de knoop ook doorgehakt, doe het niet.quote:Op vrijdag 7 november 2014 11:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zou er ook alleen in investeren als ik de lokale situatie daar zou kennen, het is natuurlijk maar de vraag of er echt zoveel aanloop is
Een prima plan. Bij twijfel niet inhalen.quote:Heb de knoop ook doorgehakt, doe het niet.
Dat dusquote:Op vrijdag 7 november 2014 14:24 schreef M.anoniem het volgende:
[..]
Een prima plan. Bij twijfel niet inhalen.
De rente van 7% is echt laag voor een starter met BB in de foodsector
Die hebben ook geen geld voor die broodjes. Alhoewel, de KFC zit er ook vol meequote:Op vrijdag 7 november 2014 08:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
Behalve al dat wollah-volk, die lopen de hele dag op straat maar die wil je niet in je Subway hebben.
De KFC is gewoon lekker hoorquote:Op vrijdag 7 november 2014 20:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die hebben ook geen geld voor die broodjes. Alhoewel, de KFC zit er ook vol mee
Ja, met z'n vieren op een colaatje ofzo. Van hey, dat geld is al opgegaan aan zo'n homotasje of een Gucci-petje van 180 euro...quote:Op vrijdag 7 november 2014 20:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die hebben ook geen geld voor die broodjes. Alhoewel, de KFC zit er ook vol mee
Die 180 euro kan je beter uitlenen danquote:Op vrijdag 7 november 2014 21:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ja, met z'n vieren op een colaatje ofzo. Van hey, dat geld is al opgegaan aan zo'n homotasje of een Gucci-petje van 180 euro...
Hoeveel loopt er maandelijks weer terug?quote:Op donderdag 6 november 2014 11:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zeker wel. Ik ken mensen die er al aan zitten hoor. Ik niet overigens, bijna op de helft.
Ca. 300quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:42 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hoeveel loopt er maandelijks weer terug?
Ik zit nu op 340,- terug en heb minder dan jou er in zitten maar heb nog redelijk wat projecten vanuit het begin toen de rente's hoger waren en de looptijden korter en ik er wat meer instopte dus daarom ligt dat vrij hoog nu maar binnen een jaar lopen er een aantal af en zakt het wel flink wat terug.quote:
Ik zit denk ik ook wat boven de 300. Er zijn de laatste weken een aantal projecten gestart dus ik heb het niet exact paraat.quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:40 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik zit nu op 340,- terug en heb minder dan jou er in zitten maar heb nog redelijk wat projecten vanuit het begin toen de rente's hoger waren en de looptijden korter en ik er wat meer instopte dus daarom ligt dat vrij hoog nu maar binnen een jaar lopen er een aantal af en zakt het wel flink wat terug.
De eerste helft van mn projecten brengen grofweg tussen de 15 en 30 per maand op en de 2de helft zit allemaal tussen de 10 en 15,-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |