abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2014 @ 11:34:30 #1
230491 Zith
pls tip
pi_146324160
Dit is het crowdfundingtopic. Dit zal vooral gaan over het investeren in crowdfunding projecten. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger.

Het grootste crowdfunding platform in Nederland is geldvoorelkaar.nl*. Op de site staat: Aangeboden rendementen liggen tussen de 4% en 11%.

Diverse platformen krijgen een officiële vergunning of ontheffing van de AFM.
crowdaboutnow.nl
kapitaalopmaat.nl
fundyd.nl
enz.

Bij de meeste crowdfund platforms moet natuurlijk rekening gehouden worden met het risico dat het crowdfund platform zelf failliet kan gaan. Dit is echter minder van belang bij diverse platforms die via een derden rekeing werken en waar de contracten direct afgesloten worden tussen lener en verstrekker.

Een groter crowdfunding platform is het Amerikaanse lendingclub.com. Hierbij zal het faillissement risico waarschijnlijk wat lager zijn. Een ander voordeel is dat je hier automatisch diversificatie kunt toepassen, met een minimum van $25 per stuk. Dit vermindert je risico aanzienlijk. Echter, voor niet-Amerikanen is het minimale investeringsbedrag $100.000. (Info dankzij user Blik)

Indien je van plan bent in crowdfunding projecten te investeren adviseren we om altijd in meerdere projecten te investeren en geen groot deel van je vermogen te investeren zodat je risico's beperkt blijven.

Overzicht van crowdfunding platforms staat op wikipedia.

Inkomsten uit crowdfunding vallen in vrijwel alle gevallen in box 3. Zie hiervoor ook: WGR / Crowdfunden en de belastingdienst Zeker weten? Bel dan zelf de belastingdienst.

* PM of DM je mailadres naar Tha_Duck als je een mailtje wil als er een nieuw project op geldvoorelkaar staat.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2014 @ 11:34:49 #2
230491 Zith
pls tip
pi_146324168
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8512

Naam: Verbouwing beleggingspand
Leendoel: Overig
Bedrag: 125.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classsificatie: 2
Graydon rating:
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_146324392
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:21 schreef Zith het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8521

Naam: Maatschap Brinks
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 75.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 84 maanden
Classsificatie: 3
Graydon rating: BBB

Nee dankje... heb er wel vertrouwen in maar duurt te lang...
Heb al vaker iets gezien over het wegvallen van de quotum en dat er daarmee verhogende omzet plaats gaat vinden. Volgens mij gaat dat niet helemaal zo werken :X

quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:34 schreef Zith het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8512

Graydon rating:
Hmm 2 extra studio's die in de verhuur gaan tegen 1100 huur inkomsten tegenover 2500 aflossings kosten.

Levert dat herlabelen niets op? edit: wel dus maar daar staat geen ¤ verwachting bij
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_146324400
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:34 schreef Zith het volgende:

Graydon rating:
Volgens BKR hoog risico, en volgens GvE valt dit risico nog wel mee.

Hoe denken jullie over het risico van dit project?
  woensdag 5 november 2014 @ 11:55:33 #5
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146324807
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:42 schreef crowd_funder het volgende:

[..]

Ik heb mijn twijfels maar denk dat hij wel vol komt.
pi_146324952
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:42 schreef crowd_funder het volgende:

Zo een project had ik liever bij KOM gehad. Dan had je nog kunnen zien wat zijn Solvabiliteit was. Vind ik in dit geval wel belangrijk. In dit geval kan je het risico niet inschatten. BKR zegt alleen iets over zijn aflosgedrag. Mis hier de graydon rating. Voor mij is dit een no-go
pi_146329254
Nog een OAMKB.
జ్ఞ‌ా
pi_146329268
Jammer, ik dacht dat we de titel van dit topic dit keer een eerbetoon aan Tha Duck zouden laten zijn *O*
pi_146329325
Gewoon dezelfde TT nemen :')
జ్ఞ‌ా
pi_146329547
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:03 schreef µ het volgende:
Nog een OAMKB.
Deze ken ik niet hoor _O-
pi_146329577
quote:
Nog een OAMKB.
Ik pas. Laat GvE eerst maar eens uitleg geven met betrekking tot de vorige OAMKB. Deze organisatie controleert blijkbaar ook zijn nieuwe franchisenemers niet goed en dat voor een accountantskantoor……

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 05-11-2014 14:21:32 ]
pi_146329615
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:10 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Deze ken ik niet hoor _O-
Gelukkig :)
pi_146329647
quote:
Nog een OAMKB.
Die teksten zijn echt 1 op 1 gekopieerd van elkaar. Triest zeg:

pi_146329715
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik pas. Laat GvE eerst maar eens uitleg geven met betrekking tot de vorige OAMKB. Deze organisatie controleert blijkbaar ook zijn niet franchisenemers niet goed en dat voor een accountantskantoor……
Eens, ik pas ook. Ik geloof niet echt in zo'n concept. Je moet er vertrouwen in hebben dat de ondernemer voldoende netwerk heeft om zijn klantenportefeuille te vullen.
pi_146329769
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:12 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En bijna vol. Ja, het lijkt er nu wel op dat het steeds makkelijker gaat worden. Slechte zaak hoor. Wanneer gaan de negatieve klappers komen…..
pi_146329772
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik pas. Laat GvE eerst maar eens uitleg geven met betrekking tot de vorige OAMKB. Deze organisatie controleert blijkbaar ook zijn niet franchisenemers niet goed en dat voor een accountantskantoor……
Wat bedoel je hier mee?
pi_146329877
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:15 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier mee?
Niks meer en minder dan ik zeg, lees de voorgaande dagen maar terug. Van GvE nog niets gehoord, gemiste kans………..
pi_146329944

[ Bericht 100% gewijzigd door Horsemen op 05-11-2014 14:21:09 ]
pi_146330039
quote:
Nog een OAMKB.
Vol!
pi_146330203
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Niks meer en minder dan ik zeg, lees de voorgaande dagen maar terug. Van GvE nog niets gehoord, gemiste kans………..
Echt duidelijk is het verhaal van de voorgaande dagen ook niet (even snel teruggelezen),
ThaDuck heeft dus opgemerkt dat een van de aanvragers een rechtszaak omtrent fraude heeft, maar is dit over OAMKB etc?

Zeker omdat er complete posts zijn weggehaald is het zeer onduidelijk. WGR / Crowdfunding #19 - Rente, ratings en risico
pi_146330238
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:12 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zal het vanuit HQ gestuurd worden incl voorbeeld tekst?
pi_146330851
OK. Na veel lezen en een PM is het verhaal nu duidelijk.

Een bepaald veelbesproken project is plotseling uit de roulatie gehaald. ThaDuck had namelijk ontdekt dat de aanvrager veroordeeld was wegens fraude.

Wat ik me dan wel afvraag: kende ThaDuck de desbetreffende persoon ergens van, of zijn er simpelweg aanwijzigingen in het project zelf?

Oftewel, moeten we alle GVE-aanvragers effe langs de scanner halen voordat we gaan investeren?
pi_146331034
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:41 schreef athlonkmf het volgende:

Een bepaald veelbesproken project is plotseling uit de roulatie gehaald. ThaDuck had namelijk ontdekt dat de aanvrager veroordeeld was wegens fraude.

Wat ik me dan wel afvraag: kende ThaDuck de desbetreffende persoon ergens van, of zijn er simpelweg aanwijzigingen in het project zelf?

Oftewel, moeten we alle GVE-aanvragers effe langs de scanner halen voordat we gaan investeren?
Lees deze (WGR / Crowdfunding #19 - Rente, ratings en risico) post nog even door. Ja, hij herkende hem dus (ergens van) en trok toen aan de bel. Wellicht moeten alle aanvragers dus langs de scanner ;) Of anders gezegd: de scanner van GVE is niet 100% waterdicht..
pi_146331300
Even een update wat betreft andere types crowdfunding: peer2peer-leningen.

Ik heb zowel in Lendico als Bondora/Isepankur geinvesteerd

Op lendico heb ik 2 projecten a 25 euro lopen, puur om effe te kijken hoe dat nou gaat.
De eerste maandelijkse betaling is in ieder geval binnen

Bij Bondora is het verhaal wat minder prettig.
Een redelijk grote percentage van mijn microleningen waren uitgeleend aan Spanjaarden. Deze blijken op Bondora niet al te betrouwbare partijen te zijn. Heel veel wanbetalers. Al mijn 0-betalingen zijn Spanjaarden, en Bondora kan daar blijkbaar weinig mee.
Ze hebben een "Expedited court order application filed" gedaan. En verder niks meer van gehoord.

Volgens de (prive) discussiefora van Bondora zelf is de court order een wassen neus. De echte rechtsgang is nog niet gestart. En een rechtsgang kan meer dan 500 dagen duren.

Ik heb ondertussen een hoop "leningen" verkocht met 5% winst, en de ongeveer helft van mijn investeringen (200 euro van de 450 inleg) terug laten storten. Het rendement van de rest van de goed lopende leningen zullen de "afgeschreven leningen" moeten kunnen compenseren.

Dit rendement wordt weer uitgeleend aan de betere betalers (Estonia).
pi_146331944
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:41 schreef athlonkmf het volgende:

Ik ken de persoon inderdaad, dat had ik toch al gezegd in mijn uitleg? Ik heb niet ontdekt wat deze persoon gedaan heeft, ik heb ontdekt dat deze persoon een aanvraag via GvE had lopen. Wat hij gedaan heeft was mij al veel langer bekend.

En volgens mij is het idee van crowdfunding dat je een bepaalde verantwoordelijkheid neemt als geldschieter. Je moet zelf het project en de persoon langs je persoonlijke scanner halen en de projecten beoordelen. Als je dat niet wilt dan kan je het beste je geld bij de Rabobank stallen voor 0,9% rente. Loop je tot 100.000 euro geen enkel risico tegen een lage rente.

Ik controleer elke aanvraag die gedaan wordt op mijn eigen criteria inderdaad, en op basis daarvan besluit ik wel of geen geld te investeren. Ik mag toch hopen dat jij niet blindelings in elk project wat online komt geld investeert?

Een deel van de kracht van de crowd is dat er af en toe een aanvraag zal zijn met een bekende van iemand, in 99,999% van de keren zal dit geen probleem zijn. Die ene uitzondering had ik nu juist te pakken. So be it, blij dat ik het zag en tijdig kon informeren. Het is overigens goed om te weten dat nog niet alle seinen op groen waren bij GvE in dit specifieke geval, ik schat de kans dat dit project uiteindelijk niet door was gegaan op 90% (zonder interventie van mijn kant dus). Het hoe en wat ga ik je niets over vertellen hier, daarvoor raad ik je aan om de GvE website goed te lezen. Je moet je dan even concentreren op het lener gedeelte (dus de andere kant van wat wij hier doen).

Over een eventuele communicatie vanuit GvE of OAMKB kan ik niets vertellen. Daar ga ik niet over en heb ik geen invloed of bemoeienis mee. Wat daar wel of niet vandaan komt (en of dat publiekelijk zou zijn) weet ik niet. Mocht je daar vragen over hebben dan zou je contact op kunnen nemen met GvE.

Wat ik wel, nogmaals, wil benadrukken is dat zowel GvE als OAMKB in deze niet veel te verwijten valt. Ik ben goed op de hoogte in dit specifieke geval. Bedrijven als GvE kijken om te beginnen naar de financiële situatie van een aanvrager, als je schulden hebt of bij de BKR genoteerd staat bijvoorbeeld dan gaan direct alle seinen op rood. Dit geval was vele malen complexer, zo was bijvoorbeeld het vonnis tot deze week online niet beschikbaar. Het kwam in dit geval gewoon allemaal precies op het goede moment samen, en daar hebben we allemaal (ook GvE en OAMKB) profijt van. Hopelijk let de rest van de crowd ook goed op, dit zal echt niet het laatste project zijn met zo'n verhaal.
pi_146332322
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:12 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik ken de persoon inderdaad, dat had ik toch al gezegd in mijn uitleg? Ik heb niet ontdekt wat deze persoon gedaan heeft, ik heb ontdekt dat deze persoon een aanvraag via GvE had lopen. Wat hij gedaan heeft was mij al veel langer bekend.

En volgens mij is het idee van crowdfunding dat je een bepaalde verantwoordelijkheid neemt als geldschieter. Je moet zelf het project en de persoon langs je persoonlijke scanner halen en de projecten beoordelen. Als je dat niet wilt dan kan je het beste je geld bij de Rabobank stallen voor 0,9% rente. Loop je tot 100.000 euro geen enkel risico tegen een lage rente.

Ik controleer elke aanvraag die gedaan wordt op mijn eigen criteria inderdaad, en op basis daarvan besluit ik wel of geen geld te investeren. Ik mag toch hopen dat jij niet blindelings in elk project wat online komt geld investeert?

Een deel van de kracht van de crowd is dat er af en toe een aanvraag zal zijn met een bekende van iemand, in 99,999% van de keren zal dit geen probleem zijn. Die ene uitzondering had ik nu juist te pakken. So be it, blij dat ik het zag en tijdig kon informeren. Het is overigens goed om te weten dat nog niet alle seinen op groen waren bij GvE in dit specifieke geval, ik schat de kans dat dit project uiteindelijk niet door was gegaan op 90% (zonder interventie van mijn kant dus). Het hoe en wat ga ik je niets over vertellen hier, daarvoor raad ik je aan om de GvE website goed te lezen. Je moet je dan even concentreren op het lener gedeelte (dus de andere kant van wat wij hier doen).

Over een eventuele communicatie vanuit GvE of OAMKB kan ik niets vertellen. Daar ga ik niet over en heb ik geen invloed of bemoeienis mee. Wat daar wel of niet vandaan komt (en of dat publiekelijk zou zijn) weet ik niet. Mocht je daar vragen over hebben dan zou je contact op kunnen nemen met GvE.

Wat ik wel, nogmaals, wil benadrukken is dat zowel GvE als OAMKB in deze niet veel te verwijten valt. Ik ben goed op de hoogte in dit specifieke geval. Bedrijven als GvE kijken om te beginnen naar de financiële situatie van een aanvrager, als je schulden hebt of bij de BKR genoteerd staat bijvoorbeeld dan gaan direct alle seinen op rood. Dit geval was vele malen complexer, zo was bijvoorbeeld het vonnis tot deze week online niet beschikbaar. Het kwam in dit geval gewoon allemaal precies op het goede moment samen, en daar hebben we allemaal (ook GvE en OAMKB) profijt van. Hopelijk let de rest van de crowd ook goed op, dit zal echt niet het laatste project zijn met zo'n verhaal.
Hmm.. het lijkt erop dat je mijn post als aanvallend heb opgevat. Dat was niet de bedoeling.

Ik heb simpelweg de afgelopen week deze reeks niet gevolgd (was uit mijn "actieve topics" verdwenen) en ik kon niet goed uit je post opmaken hoe je het probleem had opgemerkt.

In dit specifieke situatie is het dus puur toeval dat je de achtergrond van de aanvrager kent.

Voor mijn investeringen heb ik de criteria vooral gebaseerd op de ratings van GVE. Dat kan ook niet anders, want de details van de aanvrager krijg je sowieso niet. Daarnaast nog een paar logische criteria erbij (hoe staat de branche ervoor, de grootte van het bedrag), en that's it. Meer kan je toch niet uitmaken uit het verhaal.

En tegenwoordig is het ook nog eens zo dat je niet echt meer onderzoek kan doen. De projecten gaan zo hard...
pi_146332376
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:26 schreef athlonkmf het volgende:
Zeker omdat er complete posts zijn weggehaald is het zeer onduidelijk. WGR / Crowdfunding #19 - Rente, ratings en risico
Die post is weggehaald om paniek te voorkomen. Ik was, zoals al gezegd, te snel met posten.
pi_146332554
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:24 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Hmm.. het lijkt erop dat je mijn post als aanvallend heb opgevat. Dat was niet de bedoeling.
Nee hoor :) Maar ik probeer het wel helder te houden in dit geval. Normaal maak ik graag een geintje, maar dit moet even serieus (helaas ;)).

quote:
In dit specifieke situatie is het dus puur toeval dat je de achtergrond van de aanvrager kent.
Yep, toeval bestaat ;)

quote:
Voor mijn investeringen heb ik de criteria vooral gebaseerd op de ratings van GVE. Dat kan ook niet anders, want de details van de aanvrager krijg je sowieso niet. Daarnaast nog een paar logische criteria erbij (hoe staat de branche ervoor, de grootte van het bedrag), en that's it. Meer kan je toch niet uitmaken uit het verhaal.

En tegenwoordig is het ook nog eens zo dat je niet echt meer onderzoek kan doen. De projecten gaan zo hard...
Ik begrijp het probleem, maar ik vind het niet verstandig. Ik gooi bijvoorbeeld zelf minstens de bedrijfsnaam en naam van de persoon (staat er vaak bij) door Google heen en bekijk even LinkedIn en eventuele Facebook en Twitter. Ook beoordeel ik de kwaliteit van de website (is toevallig een branche waarin ik werkzaam ben en heb er dus wat ervaring mee). Daarnaast lees ik het verhaal en kijk of dat klopt voor mijn gevoel.

Ik persoonlijk mis liever een project omdat ik te zorgvuldig ben dan dat ik 60 maanden moet billenknijpen of het geld wel terug komt :)
pi_146332813
Iemand saté?

http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8573

Classificatie:5
Graydon-rating: A
BKR: E

7% op 36 maanden. Ziet er zo op het eerste gezicht aardig uit.
pi_146333436
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:38 schreef Tha_Duck het volgende:
Iemand saté?

http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8573

Classificatie:5
Graydon-rating: A
BKR: E

7% op 36 maanden. Ziet er zo op het eerste gezicht aardig uit.
Nog een minuut of 15 en die is vol, denk ik ;) Er zelf ook een beetje ingestopt, vooral omdat ik op het moment ontzettend veel trek heb en hun menu wel zie zitten :D
pi_146333576
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8367

Naam: Extreme Eco Solutions B
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 40.000 euro
Looptijd: 36 maanden
Classsificatie: 5s
Graydon rating: BB

Dat project :{ alsof ik chinees lees, snap geen hol van wat ze nu gaan doen.
  woensdag 5 november 2014 @ 16:02:36 #32
132191 -jos-
Money=Power
pi_146333870
@Tha_Duck: Gaat het over OAMKB Huizen?! Daar heb ik 200 euro aan toegezegd... Dat project staat nog wel in mijn geldvoorelkaar overigens.

Er staat bij:
Project is niet tot stand gekomen
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_146334118
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:02 schreef -jos- het volgende:
@Tha_Duck: Gaat het over OAMKB Huizen?! Daar heb ik 200 euro aan toegezegd... Dat project staat nog wel in mijn geldvoorelkaar overigens.

Er staat bij:
Grappig. Letter een half uur geleden stond die bij mij nog gewoon bij toegezegd
  woensdag 5 november 2014 @ 16:11:51 #34
132191 -jos-
Money=Power
pi_146334309
Mail ontvangen betreffende het project:

quote:
Onlangs heeft u geïnvesteerd in project 8292. Dit project is ingediend ten behoeve van een nieuwe OAMKB vestiging in Huizen.

Zoals u weet doen wij vanaf ontvangst van de aanvraag tot aan uitboeking van de investeringsgelden een constante check op het project. Inzake dit project hebben wij na publicatie additionele informatie ontvangen welke van invloed is op de beoordeling. In samenspraak met de accountant die bij dit project betrokken is, hebben wij er voor gekozen om het project van de website af te halen.

In verband met de door ons ontvangen informatie over dit project hebben wij vervolgens besloten om het project terug te trekken. U zult van ons geen betaalverzoek ontvangen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
pi_146334348
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:53 schreef troepjepdat het volgende:

[..]

Nog een minuut of 15 en die is vol, denk ik ;) Er zelf ook een beetje ingestopt, vooral omdat ik op het moment ontzettend veel trek heb en hun menu wel zie zitten :D
18 minuten! :D Ik zal er in elk geval wel een paar keer gaan bestellen! :) Benieuwd wanneer ze open gaan...
pi_146336233
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:11 schreef -jos- het volgende:
Mail ontvangen betreffende het project:

[..]

Ik heb deze mail ook ontvangen. Een minimale uitleg maar voor mij verder voldoende , zeker met de extra info hier op de site. Nogmaals goed opgelet en laten we zorgen dat we allemaal scherp blijven op dit soort incidenten.
pi_146336964
quote:
99s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:56 schreef CaLeX het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8367

Naam: Extreme Eco Solutions B
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 40.000 euro
Looptijd: 36 maanden
Classsificatie: 5s
Graydon rating: BB

Dat project :{ alsof ik chinees lees, snap geen hol van wat ze nu gaan doen.
Heb 'm gemist, en vind ik jammer, omdat ik er een stuk van op TV had gezien, en had het wel leuk gevonden er iets in te stopen, al was het maar E100.

Is mensen trouwenss opgevallen dat OAMKB zelf ook aan crowdfunding projecten doet? Alleen hun eigen funding regelen ze via GVE, beetje vreemd nietwaar :D

http://www.onlineaccountantsmkb.nl/crowdfunding/projecten.html

[ Bericht 5% gewijzigd door RDK_NL op 05-11-2014 17:23:51 (link vergeten) ]
pi_146337230
Ze ondersteunen de aanvrager. Zodat de investeerders denken "Goh, hier heeft een accountant naar gekeken, dat zal wel goed zijn".
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
pi_146338638
Wat gaan die kleine projecten achterlijk hard tegenwoordig. Als je een normale baan hebt mis je elk fatsoenlijk project.
Schip ahoy!
pi_146338747
Met een minder normale baan red je het ook niet op. Jij was misschien werkende, ik was aan het slapen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_146338801
Oké. Als je een andere dagbesteding hebt dan de hele dag F5'en op GvE mis je de fatsoenlijke projecten. Je toch verwachten dat mensen met vermogen om daar in te steken meer te doen hebben...?
Schip ahoy!
pi_146339456
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:20 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Heb 'm gemist, en vind ik jammer, omdat ik er een stuk van op TV had gezien, en had het wel leuk gevonden er iets in te stopen, al was het maar E100.

Is mensen trouwenss opgevallen dat OAMKB zelf ook aan crowdfunding projecten doet? Alleen hun eigen funding regelen ze via GVE, beetje vreemd nietwaar :D

http://www.onlineaccountantsmkb.nl/crowdfunding/projecten.html
Al die projecten die op deze website staan zijn via GvE gefinancieerd maar dat wordt inderdaad niet helemaal duidelijk uit het verhaal.

Ik wil op mijn beurt Tha Duck ook nog even bedanken voor zijn oplettendheid, al had ik er zelf geen geld inzitten.
pi_146340501
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oké. Als je een andere dagbesteding hebt dan de hele dag F5'en op GvE mis je de fatsoenlijke projecten. Je toch verwachten dat mensen met vermogen om daar in te steken meer te doen hebben...?
Daarom hebben we een mailservice *)
pi_146340522
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:02 schreef -jos- het volgende:

Er staat bij:
Je hebt zelf de uitleg gepost ;)
pi_146342417
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:04 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Daarom hebben we een mailservice *)
I know. Maar ook m'n mail zit ik niet de hele dag de F5'en. Ik heb meer te doen! :P
Schip ahoy!
  woensdag 5 november 2014 @ 19:46:57 #46
132191 -jos-
Money=Power
pi_146342526
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:44 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

I know. Maar ook m'n mail zit ik niet de hele dag de F5'en. Ik heb meer te doen! :P
Moet je een fatsoenlijke smartphone kopen met mailnotificatie :P
pi_146342869
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:46 schreef -jos- het volgende:

[..]

Moet je een fatsoenlijke smartphone kopen met mailnotificatie :P
Daar zit 'm het probleem niet. Als ik werk ligt m'n telefoon wel ergens in de buurt maar daar kijk ik soms gewoon een paar uur niet naar. Ik ben immers aan het werk...
Schip ahoy!
pi_146344017
Kan bij mn bank maar 2 jaar terug kijken, dus over een maandje of 4 kan ik niet meer op die manier het totaal aan ontvangen bedragen checken en vergelijken met de gegevens van GVE.

Dat is wel jammer.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:53 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Daar zit 'm het probleem niet. Als ik werk ligt m'n telefoon wel ergens in de buurt maar daar kijk ik soms gewoon een paar uur niet naar. Ik ben immers aan het werk...
Heb ik ook ja, maargoed het is niet anders, vaak zijn die kleine projectjes ook niet eens zo heel intressant maar duikt iedereen er op toch op. Hopeijk komen er de komende tijd wat meer projecten op of misschien neemt de investeerde kant wel af al zie ik dat ook niet snel gebeuren.

Maar inmiddels zit ik op de 23 projecten en bijna aan mn max, dus ik kijk het rustig aan,
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_146348755
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:21 schreef AQuila360 het volgende:
Kan bij mn bank maar 2 jaar terug kijken, dus over een maandje of 4 kan ik niet meer op die manier het totaal aan ontvangen bedragen checken en vergelijken met de gegevens van GVE.

Dat is wel jammer.
Afschriften downloaden en bv AfasPersonal in trappen?
pi_146349406
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:51 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Afschriften downloaden en bv AfasPersonal in trappen?
Kan, maar bedacht me net kan ook gewoon het totaal bedrag van heel 2013 noteren en dan vanaf 2014 zoeken. Gaat me alleen puur om het totaal bedrag meer niet.
  donderdag 6 november 2014 @ 10:40:11 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146360528
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:21 schreef AQuila360 het volgende:

Maar inmiddels zit ik op de 23 projecten en bijna aan mn max, dus ik kijk het rustig aan,

Netjes bijna 40K erin dus :)
pi_146360616
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Netjes bijna 40K erin dus :)
Wie zegt dat zijn max 40k is ;)

Als dat zo zou zijn stop je gemiddeld 1.7k per project erin, lijkt me vrij fors en in het kader van spreiding kan je dan beter gewoon 40x 1k erin stoppen lagere bedragen per project doen en wel richting de maximale toegestane 100 projecten gaan.
pi_146360701
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:43 schreef Graankorrel het volgende:
Wie zegt dat zijn max 40k is

Als dat zo zou zijn stop je gemiddeld 1.7k per project erin, lijkt me vrij fors en in het kader van spreiding kan je dan beter gewoon 40x 1k erin stoppen lagere bedragen per project doen en wel richting de maximale toegestane 100 projecten gaan
Was volgens mij ook geen serieuze opmerking
pi_146360728
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:46 schreef Goesten het volgende:

[..]

In dat geval zie mijn opmerking maar als nooit geplaatst. :9
  donderdag 6 november 2014 @ 11:11:57 #55
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146361424
quote:

[..]

My bad. Las het als 'het maximum' ;)
  donderdag 6 november 2014 @ 11:15:51 #56
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146361544
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:46 schreef Goesten het volgende:

[..]

Zeker wel. Ik ken mensen die er al aan zitten hoor. Ik niet overigens, bijna op de helft.
pi_146362200
quote:

[..]

Als dat zo zou zijn stop je gemiddeld 1.7k per project erin, lijkt me vrij fors en in het kader van spreiding kan je dan beter gewoon 40x 1k erin stoppen lagere bedragen per project doen en wel richting de maximale toegestane 100 projecten gaan.
Misschien is zijn maximum wel heel veel hoger dan 40k. Heerlijk dat duistere lezen in andermans boeken……… ;)
pi_146362280
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Misschien is zijn maximum wel heel veel hoger dan 40k. Heerlijk dat duistere lezen in andermans boeken……… ;)
Klopt :+ Maar dan kom je bij GVE niet aan je trekken...
pi_146362507
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:39 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Klopt :+ Maar dan kom je bij GVE niet aan je trekken...
Ja hoor, als je bijvoorbeeld investeert via een b.v.
pi_146364454
Mijn max idd :P

Die 40k duurt nog wel even, en denk niet dat ik zo'n bedrag in crowdfunding wil stoppen!

[ Bericht 0% gewijzigd door AQuila360 op 06-11-2014 12:58:47 ]
pi_146364708
Volgens mij is fundyd ook uit de lucht.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_146373014
Ik ga 'm skippen.
Doorstart zonder enige onderbouwing. Als je failliet gaat doordat Siebel wegvalt, heb je daar dus te veel op geleund en kun je zelfstandig niet staan en heb je onvoldoende vooruit gedacht. Nooit op één paard wedden.
Ik zie geen reden waarom de bank het niet wil, ik zie geen enkele onderbouwing voor de begroting (of een vergelijking met de afgelopen jaren) maar alleen verwachtingen en los van de Franse familie (waarvan niet eens beschreven wordt of die wel verkopen) en die goede agent vind ik de afzetkanalen ook niet overhouden.
Schip ahoy!
  donderdag 6 november 2014 @ 18:17:56 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146375276
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik ga 'm skippen.
Doorstart zonder enige onderbouwing. Als je failliet gaat doordat Siebel wegvalt, heb je daar dus te veel op geleund en kun je zelfstandig niet staan en heb je onvoldoende vooruit gedacht. Nooit op één paard wedden.
Ik zie geen reden waarom de bank het niet wil, ik zie geen enkele onderbouwing voor de begroting (of een vergelijking met de afgelopen jaren) maar alleen verwachtingen en los van de Franse familie (waarvan niet eens beschreven wordt of die wel verkopen) en die goede agent vind ik de afzetkanalen ook niet overhouden.
Skip hem om dezelfde reden. Plus dat mijn vrouw het niks vindt en de incentive dus niet aan ons besteed is.
pi_146376166
Iemand nog honger en trek in Subway?
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8650
pi_146377246
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 18:46 schreef Horsemen het volgende:
:9
pi_146379128
Voor mijn gevoel is subway hier nou niet echt een cashcow. Ik heb echt nog nooit drukte in zo'n tent gezien.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
pi_146379956
Zelf heb ik ook geen ervaring met de vestigingen. Wel ken ik het punt waar ze deze vestiging willen huisvesten. Dat is op zich geen verkeerde plek denk ik, naast een winkelcentrum (wel met enige concurrentie, met een school in de directe omgeving en aan een doorgaande weg, waarbij de pomp met bijgebouw aardig in het zicht staan.
pi_146380230
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 18:46 schreef Horsemen het volgende:
In stadscentrum prima, maar bij een lokale pomp?! Ik sla over
pi_146382359
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:20 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Het is wel dichtbij de hogeschool van Arnhem & Nijmegen + 2 ROC's ofzo dus dat scheelt wel.Volgens de laatste regel van gve zelf is het een uitstekende locatie.

Ik denk er nog even over maar ben niet perse negatief. Misschien dat ik klein bedragje doe.

[ Bericht 7% gewijzigd door AQuila360 op 06-11-2014 21:17:31 ]
pi_146384925
Ik overweeg het ook. Slaap 💤 er een nachtje over.
pi_146386953
Ik vind de 7% wat aan de magere kant als je kijkt naar rating en looptijd. Het loopt ook niet als een dolle vol dus kennelijk ben ik niet de enige.
pi_146390308
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:12 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Het is wel dichtbij de hogeschool van Arnhem & Nijmegen + 2 ROC's ofzo dus dat scheelt wel.Volgens de laatste regel van gve zelf is het een uitstekende locatie.

Ik denk er nog even over maar ben niet perse negatief. Misschien dat ik klein bedragje doe.
Wij van WC-eend...
Geografisch gezien ligt de locatie prima, maar ik betwijfel of het qua aanloop ook aantrekkelijk is voor de beoogde doelgroep.
Schip ahoy!
  vrijdag 7 november 2014 @ 01:25:27 #74
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146390431
Subway sla ik ook over.
pi_146390635
Ik ook..
Moeten zij weten
pi_146392029
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:20 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

In Amerika kwam je ze werkelijk overal tegen, en dan vooral ook bij de lokale pomp. Was nooit druk op het eerste gezicht, net als in Nederland, maar als je een half uur ging kijken liepen er veel mensen weg met een broodje.

Denk dat Subway 1 van de weinige enigszins gezonde fastfood ketens in Nederland is, kom er zelf regelmatig voor een halve sub en smaakt altijd goed.
pi_146392184
De broodjes smaken prima inderdaad, dat is waar. Weinig mis mee en een redelijk alternatief inderdaad. Plus dat het meestal qua snelheid en drukte zo geregeld is dat je eerder buiten staat dan bij de Mc ofzo.
Maar ik denken dat het allemaal net een stap te ver is. De HAN en ROC's e.d. hebben 'studenten' en dus lui volk. Die vreten liever ter plekke iets wat duurder of vies is dan dat ze vijf minuten lopen. Behalve al dat wollah-volk, die lopen de hele dag op straat maar die wil je niet in je Subway hebben.

Ik ga de gok niet wagen.
Schip ahoy!
pi_146392640
Het is gewoon jammer dat hij geen 8% geeft, dat heb je met horeca eigenlijk wel nodig gezien het risico. Dan had hij bij mij toch in het winkelwagentje gelegen.
pi_146393128
Ik heb wel geïnvesteerd in een Subway-project, ook in Arnhem maar dan op de A50. Die vind ik qua locatie en concept iets beter. Omdat deze ook een drivetrhough is. Ipv dat mensen echt moeten gaan tanken.

Nadeel en voordeel was dat het naast een McDrive is. (meer verkeer, hopelijk gaan mensen dan op laatste moment toch kiezen voor de gezondere hap)

http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7238
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:49:57 #80
62913 Blik
The one and Only!
pi_146393644
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:11 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

In Amerika kwam je ze werkelijk overal tegen, en dan vooral ook bij de lokale pomp. Was nooit druk op het eerste gezicht, net als in Nederland, maar als je een half uur ging kijken liepen er veel mensen weg met een broodje.

Denk dat Subway 1 van de weinige enigszins gezonde fastfood ketens in Nederland is, kom er zelf regelmatig voor een halve sub en smaakt altijd goed.
Ik denk dat je gelijk hebt, toen ik stage liep ergens op een industrie-terrein was de broodjeszaak in de pomp het enige fatsoenlijke alternatief voor een lekker broodje (daar zat een Delifrance). Stiekem is er best wel aardig wat aanloop in zo'n pompstation, dus het kan best een succes zijn.
pi_146394781
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt, toen ik stage liep ergens op een industrie-terrein was de broodjeszaak in de pomp het enige fatsoenlijke alternatief voor een lekker broodje (daar zat een Delifrance). Stiekem is er best wel aardig wat aanloop in zo'n pompstation, dus het kan best een succes zijn.
Ik vind het opzich goed klinken allemaal. Maat het is wel weer positief ingeschat.

Randvoorwaarden zijn goed, elke dag al 300 tankers in de winkel, het winkelcentrum en een aantal scholen in de buurt.

Maar als hij de omzet van 345k wil halen, zit hij aan de 1000 euro per dag. Hoeveel klanten zullen dat zijn? Minimaal 200 ofzo. Dat vind ik wel een fors aantal, zeker met de eerder genoemde 'altijd leeg'opmerking van abominamel.

Ik heb er een nachtje over geslapen en loop nog niet helemaal warm. Denk er nog even over na maar zou het niet eens zo erg vinden als deze al vol zit ;)
pi_146395314
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:26 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb wel geïnvesteerd in een Subway-project, ook in Arnhem maar dan op de A50. Die vind ik qua locatie en concept iets beter. Omdat deze ook een drivetrhough is. Ipv dat mensen echt moeten gaan tanken.

Nadeel en voordeel was dat het naast een McDrive is. (meer verkeer, hopelijk gaan mensen dan op laatste moment toch kiezen voor de gezondere hap)

Ik doe ook mee met dit project, echter die zit echt niet in Arnhem maar een kleine 10 kilometer buiten het centrum in Heteren. Hemels breed inderdaad langs de snelweg A50 maar in de praktijk moet je wel een paar kilometers omrijden om er te komen waarbij je dan ook nog eerst langs die Mc. D komt. Inderdaad is het drivetrhough een zeer sterk punt.
  vrijdag 7 november 2014 @ 11:07:42 #83
62913 Blik
The one and Only!
pi_146395383
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:44 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik vind het opzich goed klinken allemaal. Maat het is wel weer positief ingeschat.

Randvoorwaarden zijn goed, elke dag al 300 tankers in de winkel, het winkelcentrum en een aantal scholen in de buurt.

Maar als hij de omzet van 345k wil halen, zit hij aan de 1000 euro per dag. Hoeveel klanten zullen dat zijn? Minimaal 200 ofzo. Dat vind ik wel een fors aantal, zeker met de eerder genoemde 'altijd leeg'opmerking van abominamel.

Ik heb er een nachtje over geslapen en loop nog niet helemaal warm. Denk er nog even over na maar zou het niet eens zo erg vinden als deze al vol zit ;)
Ik zou er ook alleen in investeren als ik de lokale situatie daar zou kennen, het is natuurlijk maar de vraag of er echt zoveel aanloop is
pi_146395388
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:26 schreef athlonkmf het volgende:

Ik heb ook geinvesteerd in project 7238. De locatie was inderdaad goed maar ik heb me daar vooral laten overtuigen door het feit dat deze ondernemers al meerdere Subway vestigingdn succesvol exploiteerden.

Ik zou zelf niet zo snel investeren in deze subway, het gaat wel om een ondernemer met nog een Subway-vestiging maar GvE durft het project geen betere rating te geven dan 5s; volgens mij zegt dit laatste al genoeg.
De 1000e omzet per dag is ook redelijk hoog geprognotiseerd, stel dat je daar 200 klanten voornodig hebt om die omzet te halen en je 10 uur per dag open bent dan betekent het dat je 20 klanten per uur moet hebben. Ik geloof niet dat er elke 3 minuten een klant komt. Daarnaast komen de mensen bij een benzinestation om te tanken en zullen ook veel van deze tankers tanken wanneer de subway gesloten is.
Daarnaast zullen ee studenten ook gebruik kunnen maken van de kantine, die qua prijs waarschijnlijk goed kan concurreren met een subway.
pi_146395587
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zou er ook alleen in investeren als ik de lokale situatie daar zou kennen, het is natuurlijk maar de vraag of er echt zoveel aanloop is
Heb de knoop ook doorgehakt, doe het niet.
pi_146401785
quote:
Heb de knoop ook doorgehakt, doe het niet.
Een prima plan. Bij twijfel niet inhalen.

De rente van 7% is echt laag voor een starter met BB in de foodsector
  vrijdag 7 november 2014 @ 20:29:49 #87
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146413494
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:24 schreef M.anoniem het volgende:

[..]

Een prima plan. Bij twijfel niet inhalen.

De rente van 7% is echt laag voor een starter met BB in de foodsector
Dat dus :)
  vrijdag 7 november 2014 @ 20:31:00 #88
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146413558
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:24 schreef Piet__Piraat het volgende:

Behalve al dat wollah-volk, die lopen de hele dag op straat maar die wil je niet in je Subway hebben.

Die hebben ook geen geld voor die broodjes. Alhoewel, de KFC zit er ook vol mee :{
pi_146415039
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 20:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die hebben ook geen geld voor die broodjes. Alhoewel, de KFC zit er ook vol mee :{
De KFC is gewoon lekker hoor :Y
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:19:50 #90
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146415680
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:04 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

De KFC is gewoon lekker hoor :Y
Vind er niks aan. Maar dat is niet echt relevant voor dit topic :P
pi_146416171
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 20:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja, met z'n vieren op een colaatje ofzo. Van hey, dat geld is al opgegaan aan zo'n homotasje of een Gucci-petje van 180 euro... -O-
Schip ahoy!
pi_146416433
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:30 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ja, met z'n vieren op een colaatje ofzo. Van hey, dat geld is al opgegaan aan zo'n homotasje of een Gucci-petje van 180 euro... -O-
Die 180 euro kan je beter uitlenen dan
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:42:33 #93
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_146416707
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zeker wel. Ik ken mensen die er al aan zitten hoor. Ik niet overigens, bijna op de helft.
Hoeveel loopt er maandelijks weer terug?
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:37:37 #94
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146419284
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:42 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Hoeveel loopt er maandelijks weer terug?
Ca. 300
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:40:10 #95
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_146419377
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ca. 300
Ik zit nu op 340,- terug en heb minder dan jou er in zitten maar heb nog redelijk wat projecten vanuit het begin toen de rente's hoger waren en de looptijden korter en ik er wat meer instopte dus daarom ligt dat vrij hoog nu maar binnen een jaar lopen er een aantal af en zakt het wel flink wat terug.

De eerste helft van mn projecten brengen grofweg tussen de 15 en 30 per maand op en de 2de helft zit allemaal tussen de 10 en 15,-
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:46:14 #96
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146419584
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:40 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik zit nu op 340,- terug en heb minder dan jou er in zitten maar heb nog redelijk wat projecten vanuit het begin toen de rente's hoger waren en de looptijden korter en ik er wat meer instopte dus daarom ligt dat vrij hoog nu maar binnen een jaar lopen er een aantal af en zakt het wel flink wat terug.

De eerste helft van mn projecten brengen grofweg tussen de 15 en 30 per maand op en de 2de helft zit allemaal tussen de 10 en 15,-
Ik zit denk ik ook wat boven de 300. Er zijn de laatste weken een aantal projecten gestart dus ik heb het niet exact paraat.

Ik ben nu juist selectiever geworden maar investeer iets hogere bedragen. Ben met 100-300 begonnen en doe nu 300-500 met één uitschieter van 800 en één van 1000 euro.
  vrijdag 7 november 2014 @ 23:09:33 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_146420478
Zit nu op 100, gaat in februari weer omlaag, dan is het eerste project afgelopen (18 maanden)
pi_146424048
Een volle pagina (6stuks) met openstaande projecten op de pagina "percentage Open" van GvE. Dit komt volgens mij zelden voor. De kan betekenen dat er of veel nieuwe projecten zijn geweest de afgelopen periode, de projecten in kwaliteit teruglopen, er minder geld richting crowdfunding stroomt (dat is het volgens mij zeker niet) of dat de risico/rendement verhouding onderdruk staat waardoor investeerders moeizaam in deze projecten willen investeren. Wat denken jullie?
pi_146425922
quote:
Wat denken jullie?
Te lage percentages t.o.v. het risico.
pi_146426210
Wat M.anoniem zegt. 7% op een fors risico, dat doen steeds minder mensen. Plus dan ook nog een lange looptijd, dus lang risico. En als ik voor mezelf spreek: ik investeer niet zomaar. Ben een CF-starter, maar het gevoel moet wel goed zijn. Er komen te veel vage verhalen voorbij wat mij betreft. Natuurlijk liggen soms de banken dwars om niets, maar ik denk ook dat er genoeg mensen naar CF gaan omdat hun plan irreëel is en de bank het daarom afschiet. Daar moet je wel doorheen prikken.

Kort gezegd: ik denk dat het aantal leners met een een onvoldoende doordacht plan gebaseerd op allerlei onderbuikprognoses toeneemt. Dan moet je met rente mensen over de streep trekken, maar ook daarop wordt bezuinigd.

[ Bericht 7% gewijzigd door Piet__Piraat op 08-11-2014 10:18:43 ]
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')