Ja.quote:Op zondag 2 november 2014 00:06 schreef PendingApproval het volgende:
Bestaat Fok! over een paar jaar nog?
Het is net of de geest eruit is, of uit de Fokkers.quote:Op zondag 2 november 2014 00:10 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Of topics gaan kwalitatief achteruit.
FOK is achteruit.quote:Op zondag 2 november 2014 00:50 schreef PendingApproval het volgende:
[..]
Het is net of de geest eruit is, of uit de Fokkers.
Instafok!quote:Op zondag 2 november 2014 02:26 schreef Piger het volgende:
Komt omdat we geen fok app hebben. Of een fok tinder. Wat dacht je van snapfok?
Er is wel een fok app hoor! (zit zelf in een paar fok app groepen!)quote:Op zondag 2 november 2014 02:26 schreef Piger het volgende:
Komt omdat we geen fok app hebben. Of een fok tinder. Wat dacht je van snapfok?
Daarom: slowchats afschaffen. Die dingen zuigen vaak alle leven uit een forum. Degenen die in de SC rondhangen vormen vaak een kliekje die vrijwel nooit meer buiten de SC komen en als ze dat al doen 1) andere users die wél inhoudelijk posten gaan treiteren en 2) andere topics volbaggeren met hun maniertjes en schijtlolligheden. Een willekeurig voorbeeld, Defensie:quote:Op zondag 2 november 2014 10:41 schreef James_R het volgende:
Zelf zit ik vanaf 2010 op dit forum, en wat ik merk is dat er nu veel meer een ''harde kern'' is in met name KLB, ONZ, GC, die overal dezelfde ''grappen'' maken en dezelfde teksten uitslaan. Ook topics in R&P, CUL, en dat soort subforums weten die lui binnen no time te vinden als er een nieuw topic wordt aangemaakt met een serieuze intentie, om ook daar een beetje onzin als hont, gr gr, plas in zijn/haar kont etc uit te gaan slaan.
Ik denk dat de fanatieke, maar weliswaar iets minder fanatieke forummer die niet 10 uur per dag forumt maar een of twee uurtjes per dag, hierdoor sneller geneigd is om het forum maar weer af te sluiten omdat het toch steeds dezelfde users met dezelfde flauwe teksten zijn die je overal tegen komt.
1 2 3 4 5 6 | Jaar Totaal SC SC% Tot.-SC 2010 58256 28311 49% 29945 2011 84903 54077 64% 30826 2012 64214 53478 83% 10736 2013 68759 58412 85% 10347 2014 23284 15907 68% 7377 |
Hier sluit ik me ook bij aan. In subfora als VBL en KLB post ik minder dan ik zou willen. Vaak zie je een topic waar je eventueel wel iets zinnigs zou kunnen zeggen, maar er wordt of A) toch niet op gereageerd of B) de meest onzinnige reacties in vormen van domme gifjes of niet relevante opmerkingen.quote:Op zondag 2 november 2014 10:41 schreef James_R het volgende:
Zelf zit ik vanaf 2010 op dit forum, en wat ik merk is dat er nu veel meer een ''harde kern'' is in met name KLB, ONZ, GC, die overal dezelfde ''grappen'' maken en dezelfde teksten uitslaan. Ook topics in R&P, CUL, en dat soort subforums weten die lui binnen no time te vinden als er een nieuw topic wordt aangemaakt met een serieuze intentie, om ook daar een beetje onzin als hont, gr gr, plas in zijn/haar kont etc uit te gaan slaan.
Ik denk dat de fanatieke, maar weliswaar iets minder fanatieke forummer die niet 10 uur per dag forumt maar een of twee uurtjes per dag, hierdoor sneller geneigd is om het forum maar weer af te sluiten omdat het toch steeds dezelfde users met dezelfde flauwe teksten zijn die je overal tegen komt.
Goed punt.quote:Op zondag 2 november 2014 11:21 schreef Terecht het volgende:
[..]
Daarom: slowchats afschaffen. Die dingen zuigen vaak alle leven uit een forum. Degenen die in de SC rondhangen vormen vaak een kliekje die vrijwel nooit meer buiten de SC komen en als ze dat al doen 1) andere users die wél inhoudelijk posten gaan treiteren en 2) andere topics volbaggeren met hun maniertjes en schijtlolligheden. Een willekeurig voorbeeld, Defensie:
[ code verwijderd ]
Als je naar de totale postaantallen kijkt lijkt het nog wat, maar als je de SC er vanaf haalt dan heeft het forum nauwelijks bestaansrecht meer. In 2013 was de SC gewoon goed voor 85% van het totaal.
Dan komt er weer iets meer verantwoordelijkheid voor de moderators om die slowchat te stoppen. Vooral R&P is er imo. een goed voorbeeld van. Daar worden tegenwoordig veel minder topics gepost, omdat zo'n topic voordat je het weet besproken wordt in een of andere slowchat, waarna die hele slowchat in zo'n topic gaat reageren met onzinberichten ''sla hem, trap haar'' en dergelijke...quote:Op zondag 2 november 2014 11:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Goed punt.
Maar als je SC afschaft, worden andere topics gewoon gebruikt voor een verkapte SC. Dat gebeurde al voordat de SC-topics er waren, maar gebeurt nu ook in sommige reeksen, die soms gewoon een verkapte SC zijn.
Valt allemaal wel mee:quote:Op zondag 2 november 2014 00:26 schreef eleusis het volgende:
Vroeger hadden we Arcee die dit met cijfers kon staven...
Ik denk toch wel gauw een daling van 25%-30% als je dat zo ziet.quote:Op zondag 2 november 2014 11:47 schreef bondage het volgende:
[..]
Valt allemaal wel mee:
2012
[ afbeelding ]
2013:
[ afbeelding ]
2014
[ afbeelding ]
Ik doel meer op het feit dat er nog steeds wel veel gepost wordt. Het is niet zo dat er nog maar 1000 posts per maand worden gemaakt.quote:Op zondag 2 november 2014 11:50 schreef Jovatov het volgende:
Valt mee?
September in 2014 is nog een goede 60% van wat het in 2012 was.
Als de trend doorzet is het aantal posts per maand volgend jaar in drie jaar gehalveerd.
Grote oorzaak is volgens mij vooral dat fora niet heel aantrekkelijk meer zijn voor jonge/nieuwe users.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er 60% posts minder zijn in DIG, dan kan de stelling van TS in de OP wel degelijk kloppen ("dat het best lang kan duren voordat er een antwoord wordt gegeven op een vraag"), zeker als een deel van de post ook nog eens geen antwoord geven.quote:Op zondag 2 november 2014 11:59 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik doel meer op het feit dat er nog steeds wel veel gepost wordt. Het is niet zo dat er nog maar 1000 posts per maand worden gemaakt.
42% minder posts om precies te zijn (periode 2014 t.o.v. periode 2010-2012).quote:Op zondag 2 november 2014 12:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als er 60% posts minder zijn in DIG, dan kan de stelling van TS in de OP wel degelijk kloppen ("dat het best lang kan duren voordat er een antwoord wordt gegeven op een vraag"), zeker als een deel van de post ook nog eens geen antwoord geven.
Dat vooral. Je moet tegenwoordig eerst een stuk of twintig posts met slechte grappen doorkomen voordat er een discussie start in een topic. In zo'n beetje ieder nieuw topic in WGR is er bijvoorbeeld wel iemand die de tig jaar oude "storneren"-grap maakt, of die eeuwige "topshow" posts overal.quote:Op zondag 2 november 2014 10:41 schreef James_R het volgende:
Zelf zit ik vanaf 2010 op dit forum, en wat ik merk is dat er nu veel meer een ''harde kern'' is in met name KLB, ONZ, GC, die overal dezelfde ''grappen'' maken en dezelfde teksten uitslaan.
Kun je meer met de totalen?quote:Op zondag 2 november 2014 12:09 schreef Terecht het volgende:
[..]
42% minder posts om precies te zijn (periode 2014 t.o.v. periode 2010-2012).. Sowieso moet je niet naar absolute postaantallen kijken zoals bondage doet. Als er over een periode van 3 jaar gemiddeld 21.500 posts per maand worden geplaatst en twee jaar later is dat nog maar gemiddeld 12.500 posts per maand dan is dat een enorme daling, en dan is 12.500 helemaal niet zoveel als het jarenlang dik boven de 20.000 is geweest.
quote:Op zondag 2 november 2014 12:17 schreef bondage het volgende:
[..]
Kun je meer met de totalen?
2010 totaal: 265689
2011 totaal: 253321
2012 totaal: 254762
2013 totaal: 197520
2014 totaal (tot 01 nov): 125290
quote:Op zondag 2 november 2014 12:02 schreef bondage het volgende:
Dit is pas een daling:Er wordt ook totaal geen moeite meer gestoken in ONZ topics. Hoeveel OP's wel niet bestaan uit 1 zin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
Is idd wel een grote daling te zien en zal ongetwijfeld bijdragen aan het feit dat er minder snel op topics wordt gereageerd (al ervaar ik dat zelf niet maar kom niet zo heel veel in DIG).quote:
Het forum zal op termijn eenzelfde soort layout krijgen ga ik vanuit, je moet ergens beginnen. Dat er veel verschil tussen FP en forum zit ben ik met je eens, al vind ik het geen gefaald design.quote:Op zondag 2 november 2014 12:29 schreef PendingApproval het volgende:
In elk geval is de nieuwe FP helemaal geen goed idee geweest, het is enorme stijlbreuk en niet in positieve zin, komt op mij in elk geval over als een gefaald flat design experiment. Het lijkt niet meer bij de rest te horen dus heeft de eenheid ook zeker geen goed gedaan.
Zelf even geklust in excel. de FOK!stats site kan helaas maar max. een periode van één jaar aan statistieken genereren.quote:Op zondag 2 november 2014 12:29 schreef bondage het volgende:
[..]
Is idd wel een grote daling te zien en zal ongetwijfeld bijdragen aan het feit dat er minder snel op topics wordt gereageerd (al ervaar ik dat zelf niet maar kom niet zo heel veel in DIG).
Waar heb je deze trouwens vandaan?
Klopt, ik kan niet zoveel data in één keer groeperen... Vroeg me het daarom af.quote:Op zondag 2 november 2014 12:34 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zelf even geklust in excel. de FOK!stats site helaas maar max. een periode van één jaar aan statistieken genereren.
Hoe verklaar je het dan dat bijvoorbeeld nu.nl wel een overtuigende professionele uitstraling geeft en fok fp totaal niet, zowel qua design als functionaliteit? Het feit alleen al er zware kritiek van gebruikers nodig was om er nog uitgebreid aan bij te sleutelen, dat is toch amateurisme ten top? De nieuwe fp geeft me hetzelfde gevoel als het nlziet project, veel pretenties maar door de verkeerde mensen, en zoiets van 'het mocht niks kosten'.quote:Op zondag 2 november 2014 12:31 schreef bondage het volgende:
[..]
, al vind ik het geen gefaald design.
Omdat er bij nu.nl hoogstwaarschijnlijk ux designers opgezet worden en bij FOK! niet.quote:Op zondag 2 november 2014 12:36 schreef PendingApproval het volgende:
[..]
Hoe verklaar je het dan dat bijvoorbeeld nu.nl wel een overtuigende professionele uitstraling geeft en fok fp totaal niet, zowel qua design als functionaliteit? Het feit alleen al er zware kritiek van gebruikers nodig was om er nog uitgebreid aan bij te sleutelen, dat is toch amateurisme ten top? De nieuwe fp geeft me hetzelfde gevoel als het nlziet project, veel pretenties maar door de verkeerde mensen, en zoiets van 'het mocht niks kosten'.
Ouch... Crash and burn als je het zo ziet.quote:Op zondag 2 november 2014 12:17 schreef bondage het volgende:
[..]
Kun je meer met de totalen?
2010 totaal: 265689
2011 totaal: 253321
2012 totaal: 254762
2013 totaal: 197520
2014 totaal (tot 01 nov): 125290
Is er al geweest.quote:Op zondag 2 november 2014 11:41 schreef James_R het volgende:
Kan er niet gewoon een subforum met alleen maar slowchats gemaakt worden?
Wgr wordt gewoon belachelijk slecht gemod. Wgr zou een serieus forum moeten zijn, maar flauwe grappen zoals in jouw voorbeeld worden gewoon geaccepteerd en 90% van de posts bestaan daar uit gebash op de TS.quote:Op zondag 2 november 2014 12:16 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Dat vooral. Je moet tegenwoordig eerst een stuk of twintig posts met slechte grappen doorkomen voordat er een discussie start in een topic. In zo'n beetje ieder nieuw topic in WGR is er bijvoorbeeld wel iemand die de tig jaar oude "storneren"-grap maakt, of die eeuwige "topshow" posts overal.
Oud gek. Maar wel veel geouwehoer dus. Nu is nog de vraag of al dat geouwehoer beperkt bleef tot dat Slowchat-forum of dat er daarbuiten ook volop geouwehoerd werd.quote:Op zondag 2 november 2014 14:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
http://zoeken.fok.nl/zoek(...)tatus%5B%5D=centraal
FOK! was een stuk kleiner. Maar het was volgens mij ook buiten SC. Maar lang niet zo overheersend als tegenwoordig.quote:Op zondag 2 november 2014 15:04 schreef Terecht het volgende:
[..]
Oud gek. Maar wel veel geouwehoer dus. Nu is nog de vraag of al dat geouwehoer beperkt bleef tot dat Slowchat-forum of dat er daarbuiten ook volop geouwehoerd werd.
Reddit is een magneet voor losgeslagen randdebielen. SomethingAwful is imo het beste alternatief voor FOK!. Erg tof forum wat vooral in de wat serieuzere subfora zeer strikt gemodereerd wordt, waardoor de signaal-ruis verhouding behoorlijk hoog is. Je moet echter wel betalen voor een account, en het is overwegend Amerikaans. Een Nederlandstalig alternatief voor FOK! is er volgens mij niet en moet je volgens mij ook niet willen, daarvoor zijn er te weinig Nederlandstaligen op internet om meerdere fora als FOK! levensvatbaar te houden schat ik. Het lijkt me beter als de users hier eens gaan nadenken over hoe de kwaliteit-kwantiteit verhouding omhoog kan, dan zal de activiteit vanzelf ook weer toenemen denk ik.quote:Op zondag 2 november 2014 15:03 schreef happinessfordogs het volgende:
Ik merk inderdaad een achteruitgang in activiteit en kwaliteit maar kan eerlijk gezegd geen alternatief vinden om zoveel mogelijk verschillende mensen/topics/discussies bij elkaar te vinden zonder dat het ongeorganiseerd over komt. Reddit komt trouwens in de buurt maar is weer te massaal om er rustig door heen te browsen. Voorlopig blijf ik nog wel even fokken dus. Ohja, de FP ben ik helemaal mee gekapt. Daar valt echt niet doorheen te komen sinds die laatste interfaceupdate.
Het probleem zit hem deels ook in het feit dat de harde kern zich teveel manifesteert in de SC's en dat FOK zo goed op Google wordt geindexeerd. In de loop der jaren kun je een hoop informatie van jezelf prijsgeven zonder dat je daar echt weet van en de intentie toe hebt. Wat mij opvalt is dat veel users regelmatig zichzelf klonen om onder de radar te blijven maar wel een stukje interactie en persoonlijkheid inleveren. Het gevolg is een userdatabase die gestaag toeneemt maar wel een die bukt onder anonimiteit en matige bijdragen. Als FOK wat meer afgeschermd wordt van Google en lurkers dan nodigt het denk ik meer uit om jezelf bloot te stellen aan levendigere discussies.quote:Op zondag 2 november 2014 15:25 schreef Terecht het volgende:
[..]
Reddit is een magneet voor losgeslagen randdebielen. SomethingAwful is imo het beste alternatief voor FOK!. Erg tof forum wat vooral in de wat serieuzere subfora zeer strikt gemodereerd wordt, waardoor de signaal-ruis verhouding behoorlijk hoog is. Je moet echter wel betalen voor een account, en het is overwegend Amerikaans. Een Nederlandstalig alternatief voor FOK! is er volgens mij niet en moet je volgens mij ook niet willen, daarvoor zijn er te weinig Nederlandstaligen op internet om meerdere fora als FOK! levensvatbaar te houden schat ik. Het lijkt me beter als de users hier eens gaan nadenken over hoe de kwaliteit-kwantiteit verhouding omhoog kan, dan zal de activiteit vanzelf ook weer toenemen denk ik.
Ik denk ook dat de steeds jonger wordende users hier een bijdrage in hebben. Ik denk dat er echt heel veel 14-15 jarige op dit forum rond snuffelen. Pubers dus die houden ervan om overal kut te roepen, daarnaast zijn die users door hun jonge leeftijd niet echt in staat serieuze bijdrage te leveren aan fora als bijvoorbeeld WGR. Ik zelf ben nu begin 20 en als ik mezelf hier 8 *jaar geleden zou moeten plaatsen denk ik dat ik ook overal 'je moeder' zou typen als reactie.quote:Op zondag 2 november 2014 14:43 schreef Piger het volgende:
[..]
Wgr wordt gewoon belachelijk slecht gemod. Wgr zou een serieus forum moeten zijn, maar flauwe grappen zoals in jouw voorbeeld worden gewoon geaccepteerd en 90% van de posts bestaan daar uit gebash op de TS.
Ha ha haquote:Op zondag 2 november 2014 17:45 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ik zelf ben nu begin 20 en als ik mezelf hier 8 geleden zou moeten plaatsen denk ik dat ik ook overal 'je moeder' zou typen als reactie.
En subfora. Zodra je in bepaalde subfora komt, weet je al precies dat een aantal users een bepaalde reactie gaan posten, ongeacht wat je zelf post. Gewoonweg standaard reacties, alsof ze de hele dag zitten de wachten tot ze die opmerkingen weer kunnen maken.quote:Op zondag 2 november 2014 19:07 schreef nikky het volgende:
Ik heb het al eerder gepost.
Ik ben wel klaar met overal dezelfde oneliners van verschillende users in 1 topic.
Bijna alle forums die ik ken die redelijk groot waren zijn ten onder gegaan. facebook Twitter e.d. zijn hier denk ik oorzaak vanquote:Op zondag 2 november 2014 19:02 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Hebben meer fora last van leegloop?
Dit ook.quote:Op zondag 2 november 2014 19:14 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
En subfora. Zodra je in bepaalde subfora komt, weet je al precies dat een aantal users een bepaalde reactie gaan posten, ongeacht wat je zelf post. Gewoonweg standaard reacties, alsof ze de hele dag zitten de wachten tot ze die opmerkingen weer kunnen maken.
Serieuze discussies voeren kun je op Facebook en Twitter niet, daar zijn fora bij uitstek geschikt voor. Op facebook ben je doorgaans ook niet anoniem, terwijl er tig onderwerpen te bedenken zijn (politiek, ergernissen en relaties om maar wat te noemen) waarbij je openhartiger durft te spreken als anderen enkel je username weten. Ik kan me kortom niet voorstellen dat nieuwe sociale media voor een brede leegloop van fora zorgen.quote:Op zondag 2 november 2014 19:58 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Bijna alle forums die ik ken die redelijk groot waren zijn ten onder gegaan. facebook Twitter e.d. zijn hier denk ik oorzaak van
quote:Op zondag 2 november 2014 19:07 schreef nikky het volgende:
Ik heb het al eerder gepost.
Ik ben wel klaar met overal dezelfde oneliners van verschillende users in 1 topic, het eeuwige gebash op de ts, et cetera.
Af en toe een grol, ouwehoeren, klooien, is hilarisch. Elke keer is gewoonweg vervelend.
Heb jij dan een verklaring dat zowat elk redelijk formaat forum ten onder is gegaan, of veel bekende forums leeglopen?quote:Op zondag 2 november 2014 20:32 schreef Terecht het volgende:
[..]
Serieuze discussies voeren kun je op Facebook en Twitter niet, daar zijn fora bij uitstek geschikt voor. Op facebook ben je doorgaans ook niet anoniem, terwijl er tig onderwerpen te bedenken zijn (politiek, ergernissen en relaties om maar wat te noemen) waarbij je openhartiger durft te spreken als anderen enkel je username weten. Ik kan me kortom niet voorstellen dat nieuwe sociale media voor een brede leegloop van fora zorgen.
Omdat niemand meer zin heeft om door de baggerreacties van anderen heen te ploeteren.quote:Op maandag 3 november 2014 14:29 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Heb jij dan een verklaring dat zowat elk redelijk formaat forum ten onder is gegaan, of veel bekende forums leeglopen?
Kun je misschien enkele voorbeelden noemen? Andere fora waarop ik met enige regelmatig wat dingen lees doen het naar mijn weten nog steeds goed (SomethingAwful en internationalskeptics).quote:Op maandag 3 november 2014 14:29 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Heb jij dan een verklaring dat zowat elk redelijk formaat forum ten onder is gegaan, of veel bekende forums leeglopen?
Dat speelt wel een rol denk ik ja. Ik snap niet waarom er nog mensen een serieuze vraag neerzetten in bijvoorbeeld WGR, R&P of SEX. Meer dan de helft van de reacties is niveautje KLB, zoveel mogelijk de TS afzeiken met zo weinig mogelijk creativiteit, en daar wordt niet echt op gemodereerd. Als het daarvoor bans gaat regenen, zal de sfeer een stuk beter worden lijkt me.quote:Op maandag 3 november 2014 15:43 schreef Deetch het volgende:
[..]
Omdat niemand meer zin heeft om door de baggerreacties van anderen heen te ploeteren.
Aantal jaren geleden had je een overvloed aan diverse fora. Echter waren die vaak gericht op een kleine doelgroep, met het gevolg dat er ook weinig mensen lid werden. Op een gegeven moment is alles wel een beetje besproken, wordt het saai en blijven mensen weg.quote:Op maandag 3 november 2014 14:29 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Maar dat had je 10 jaar geleden ook. Niet alleen op Fok, maar ook op andere fora.quote:Op maandag 3 november 2014 15:43 schreef Deetch het volgende:
[..]
Omdat niemand meer zin heeft om door de baggerreacties van anderen heen te ploeteren.
Nu bedenk ik me trouwens dat je vroeger niet met een e-mailadres van Hotmail of Yahoo kon aanmelden, maar alleen die van je provider. Op die manier was het veel lastiger om meerdere accounts aan te maken. Tegenwoordig is het heel normaal geworden om een paar klonen te hebben en sommigen kunnen dan niet de verleiding weerstaan om dan wat trollaccounts aan te maken.quote:Op maandag 3 november 2014 05:41 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]Kan me er wel in vinden wat je ermee bedoelt. Maar dat vraagt enerzijds een verandering bij de users, minder trollen en grollen en meer serieus ontopic meedoen. Anderzijds ook van de mods, eerder ingrijpen bij overmatig trollen, TS bashen, of dat eeuwige spelling gezeur waarbij er wel over spelfouten word gezeikt maar niets aan het topic-onderwerp toevoegt.
Het corrigeren van spelfouten is een bijzaak, geef eerst een topic inhoudelijke reactie als hoofdzaak voordat je bijzaken aanroert. En een post met alleen bijzaken en de hoofdzaak ontbreekt, dat voegt hoofdzakelijk niets aan het topic toe. Dan is het bijzaken benutten om de TS op een fout te wijzen, onnodig gewoon niet doen.
Dus het zal zowel inspanning en verandering vragen van users en mods, maar daar moet toch wel uit te komen zijn.
Vond ik wel meevallen eigenlijk.quote:Op maandag 3 november 2014 22:52 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Aantal jaren geleden had je een overvloed aan diverse fora. Echter waren die vaak gericht op een kleine doelgroep, met het gevolg dat er ook weinig mensen lid werden. Op een gegeven moment is alles wel een beetje besproken, wordt het saai en blijven mensen weg.
Toen ik me hier trouwens aanmelden, stond dit forum op nummer 6 van grootste fora ter wereld. Ik was toen lid op het scholierenforumen daar was hierover een topic. Sommige dingen vergeet je nooit.
[..]
Maar dat had je 10 jaar geleden ook. Niet alleen op Fok, maar ook op andere fora.
Dit zou zeer goed zijn om de kwaliteit omhoog te halen idd. Misschien kan Forum beter zelfstandig verder gaat op een hoger niveau en een nieuw marketingconcept, want door het zeer brede topicaanbod waar iedereen zijn ei op kwijt samen met ervaringsdeskundigen kan dat is best wel uniek. Maar de sfeerverziekers schrikken mensen af en misbruiken Fok, als ze het al niet kapot maken.quote:Op maandag 3 november 2014 21:19 schreef eleusis het volgende:
[..]
Zero tolerance beleid voor kutusers die de sfeer verzieken of newbies afzeiken, en insider-gedoe ontmoedigen. Vertrouwen kweken door aandacht voor privacy, bijv. HTTPS en je account kunnen verwijderen. Meer community building met evenementen, social media, meets. Misschien zelfs -slik- toch een mobiele app.
Maar ja, je moet er wel een beetje zin in hebben als FA's
Ik denk dat bovenstaande wel aardig klopt jaquote:Op zondag 2 november 2014 10:41 schreef James_R het volgende:
wat ik merk is dat er nu veel meer een ''harde kern'' is in met name KLB, ONZ, GC, die overal dezelfde ''grappen'' maken en dezelfde teksten uitslaan. Ook topics in R&P, CUL, en dat soort subforums weten die lui binnen no time te vinden als er een nieuw topic wordt aangemaakt met een serieuze intentie, om ook daar een beetje onzin als hont, gr gr, plas in zijn/haar kont etc uit te gaan slaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |