Ik heb een paar dagen in de week les, op maandag, woensdag en vrijdag. Op die dagen stop ik altijd wat extra's in mn tas, een appel en een muesli reep maar voel meestal niet de behoefte om ze op te eten. Ik sport/beweeg op het moment heel weinig doordat ik fibromyalgie heb, en zit ook veel stil. Heb niet zoveel energie om dingen te ondernemen. Maar ik ga vanaf februari, als mijn minor voor school is afgelopen een traject volgen bij het revalidatiecentrum om weer wat fatsoenlijker te kunnen 'leven' ipv overleven.quote:Op woensdag 5 november 2014 23:18 schreef Ruby88 het volgende:
Hoi Fripsel! Fijn, al bijna een 8 in zicht voor je gewicht.
Je bent in vijf weken behoorlijk wat kwijtgeraakt, maar omdat je O & L tamelijk karig zijn, ben ik benieuwd of je het zo lang gaat volhouden. Twee crackers als ontbijt en vooral twee boterhammen als lunch is niet heel veel. Ik zou bij die laatste misschien iets toevoegen: nog een boterham, een kop soep of een kom yoghurt bijvoorbeeld. Dan val je vast nog steeds af: iets minder snel, maar op de lange termijn blijft het er misschien beter af.
Maar goed, dat is gemakkelijk gezegd hier vanachter een computerscherm.
Wat doe je zoal op een dag? En hoe zagen je lijstjes er tot vijf weken geleden uit?
Ik heb het recept voor je als je wilt:quote:Op woensdag 5 november 2014 23:33 schreef Karstman het volgende:
Welkom Fripsel!
Wat goed dat je de handdoek niet in de ring hebt gegooid en resultaten boekt! Fijn om zoveel resultaat te zien met 8 kilo in 5 weken! Maar zoals Ruby zegt je lijstjes ogen wat mager (en ook wat weinig fruit). Door de fybromyalgie snap ik dat je activiteit laag ligt en je dus ook niet heel veel boven je BMR zal verbruiken. Zo te zien is die BMR ongeveer 1650 kcal en als ik je lijstjes zo zie zijn die rond de 1200-1300 kcal, als je meer gaat bewegen dan moet je echt wel iets toevoegen inderdaad want anders gaat het op crashen lijken en daar is nog nooit iemand beter van geworden op de lange termijn
Oh en die gevulde zoete aardappel klinkt echt superlekker, die ga ik onthouden.
Dank uquote:Op woensdag 5 november 2014 23:42 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik heb het recept voor je als je wilt:
http://chickslovefood.com/5-or-less-gevulde-zoete-aardappel/
Is sowieso een leuke website voor recepten
En als ik weer echt ga sporten wil ik ook echt wel wat meer gaan eten want dan heb ik het nodig.
Ah, ik ging uit van appelmoes uit een potje. Een geplette gekookte appel is natuurlijk een ander verhaalquote:Op woensdag 5 november 2014 18:27 schreef Serieliefhebber het volgende:
[..]
Mijn appelmoes is gewoon een appel gekookt en geplet. Ik heb vaak zin in zoet beleg dus stop wel eens een banaan tussen mijn boterham of mijn zelfgemaakte appelmoes.
quote:Op donderdag 6 november 2014 09:29 schreef Karstman het volgende:
En best smerig... althans de laatste keer dat ik viscuisine had, jaren geleden, vond ik het niet lekker.
dat weet niemandquote:Op donderdag 6 november 2014 10:02 schreef J0ycie88 het volgende:
Maar waarom in vredes naam zoveel verschillende groepjes
Naja ieder zijn ding toch? Ik voel me er nu in ieder geval goed bij om rond de 1300 kcal te zitten.quote:Op donderdag 6 november 2014 08:37 schreef Qwea het volgende:
juist door de fibro heb je wat extra's nodig omdat pijn = meer verbranding.
Dat is onwijs weinig. Maar suit yourself.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:11 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Naja ieder zijn ding toch? Ik voel me er nu in ieder geval goed bij om rond de 1300 kcal te zitten.
Ach, we kunnen toch best weer eens een voorstelrondje doen? Ik ben 33, mankeer iets aan mijn schildklier waardoor ik vaak ziek ben maar in principe ben ik ondernemer. Mijn vriend en ik hebben twee bedrijven in de IT waarvan ik de verkoop, administratie en juridische kant doe.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:21 schreef Fripsel het volgende:
Gekke vraag misschien maar hoe oud is iedereen hier eigenlijk? En wat doen jullie in het dagelijks leven? Of is dat off-topic?
Goed dat je over wasmachines begint.. Moet even de was aan zetten!quote:Op donderdag 6 november 2014 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik bepaal ook de boodschappen en de maaltijden. Ik vind het ook leuk om te plannen en boodschappen te doen. Mijn vriend vindt alles lekker en is overal enthousiast over dus het maakt hem weinig uit. Zo lang we maar niet te veel dagen achter elkaar vis of vega eten want dan mist hij zijn vlees.
En nu ga ik naar de winkel om mijn gloednieuwe superdeluxe megahightech wasmachine en droger te kopen
Lekker jojo'enquote:Op donderdag 6 november 2014 11:13 schreef Fripsel het volgende:
Nee natuurlijk blijf ik zo niet de rest van mijn leven eten. Als ik mijn streefgewicht heb dan zal het meer worden.
Maaaar... waarom eet je het dan? Neem anders een klein beetje fondue en doe je tegoed aan lekkere, gezonde bijgerechten. Eet je gewoon mee, zonder dat je er je 'cheatmeal' aan verspilt.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:51 schreef Danter het volgende:
haha qwea.. maar het is natuurlijk wel zo
Ik heb eindelijk alles ook weer op de rit.. had niet slecht gegeten hoor maar was mn "flow" even kwijt.. en dan ineens komt vanavond de kaasfondue.. maar goed het is van een vriendin die gaat emigreren.. en ik heb zelf voorgesteld om een lekkere salade mee te nemen dus dan heb ik daar in ieder geval een beetje grip op..
T stomme is.. ik vind kaasfondue dus niet eens het aller lekkerste ever, beetje jammer dat daar deze week mijn "cheat maaltijd" aan opgaat.. maar goed alles voor vriendinnen![]()
Vanochtend wél om 5 uur er uit om een uurtje hard te lopen.. dat dan weer wel
iedereen heeft natuurlijk zo zijn manierquote:Op donderdag 6 november 2014 12:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maaaar... waarom eet je het dan? Neem anders een klein beetje fondue en doe je tegoed aan lekkere, gezonde bijgerechten. Eet je gewoon mee, zonder dat je er je 'cheatmeal' aan verspilt.
Overigens snap ik het concept van cheatmeals niet zo goed. Waarom niet gewoon minder of aangepast eten als je iets echt lekker vindt? Wij eten af en toe frietjes, ik zorg dat die binnen mijn dagtotaal passen door er een gezonde optie qua vlees bij te nemen en lekker veel salade.
Ik bedoelde het in ieder geval niet verkeerd.. maar ik heb gewoon zo vaak mensen zien falen op lijstjes van 1300kcal.. zeker als je ziek bent is het belangrijk om gewoon aan je kcal te komen..omdat je lichaam anders ook geen energie heeft om te herstellen..quote:Op donderdag 6 november 2014 12:15 schreef Fripsel het volgende:
Ok duidelijk als er zo flauw gedaan moet worden post ik wel niet mee.
Heeft niks met flauw doen te maken. Is feit. Je eet veelste weinig. En zodra je weer normaal gaat eten omdat je op je streefgewicht zit is je BMR verneukt en ga je aankomen.quote:Op donderdag 6 november 2014 12:15 schreef Fripsel het volgende:
Ok duidelijk als er zo flauw gedaan moet worden post ik wel niet mee.
Jij snapt hetquote:Op donderdag 6 november 2014 12:18 schreef Danter het volgende:
[..]
iedereen heeft natuurlijk zo zijn manierik plan geen slechte dingen in maar sta mijzelf 1x per week een aantal "cheat kcal" toe.. dit omdat ik persoonlijk van mening ben dat slechte voeding binnen je dagtotaal uiteindelijk niet voor het gewenste resultaat zorgt!
Ik ga dus ook niet alle kaas etc. eten .. gewoon omdat ik het niet zo lekker vind.. maar omdat ik wel wat ga eten sla ik dan iets anders lekkers deze week over. Het is gevoelsmatig ook denk ik.. voor mij is het hek anders van de dam.. dan ga ik elke dag chips zitten inplannen.. want een klein zakje is maar 140 kcal en die kan ik dan nemen ipv mijn smartbar of ipv mijn avocado.. qua kcal natuurlijk helemaal mogelijk maar dat vind ik niet de manier. Ik wil mijn lichaam voeden met gezonde dingen en alles wat niet gezond is is extra en dus niet voor elke dag
quote:Op donderdag 6 november 2014 13:18 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben op de weegschaal gaan staan.De laatste keer dat ik dat deed kan ik me niet meer herinneren, en ik durfde niet.
Ik ben iig sinds de laatste keer niet aangekomen.
Ik ben op de weegschaal gaan staan.De laatste keer dat ik dat deed kan ik me niet meer herinneren, en ik durfde niet.
Stormqueen heeft net een baby gekregen! En Sjeen zal vanavond wel komenquote:Op donderdag 6 november 2014 14:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik voel me oud. Waar blijven Stormqueen en Sjeen
Kaascroissantjes de dag NA bier.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:06 schreef Zeester het volgende:
Ik ben 28, studeer en werk, woon met een huisgenootje die af en toe ook wel op d'r lijn let, dus dat is wel fijn. We eten soms samen, soms los, meestal wel gezond. Maar van het avondeten ben ik niet dik geworden.k sport niet, vind altijd dat ik dat zou moeten doen maar ik vind niets leuk en word moe van het idee van sporten. En op t moment heb ik er ook niet echt geld voor.
Valkuilen: haribo snoep, croissantjes, midden in Adam wonen met 150 thuisbezorgd opties en 25 ofzo afhaaldingen op loopafstand, slecht plannen, en ook bier inderdaad.
Ik ben ook oud hoorquote:Op donderdag 6 november 2014 14:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik voel me oud. Waar blijven Stormqueen en Sjeen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |