quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Half uur rustig heen. Na het werk met omweg 2-5u terug
Ik ben vandaag ook met omweg naar huis gegaan.
En 50k hoogtemeters minimaal ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
Oh, en vandaag de 5000km barrière doorbroken.
Ja, en het zijn prima gasten die weten waar ze het over hebben!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:14 schreef ddx het volgende:
Gewoon lekker je ritten afwisselen tussen lekker hard doorrijden en op je gemak van de omgeving genieten
[..]
Ziet er ok uit als ik docjes zo bekijk en ook betaalbaar vergeleken met sommige tests die je voor 200+ ziet en dan achteraf leest dat je weinig met waardes kan.
Ja, alsof een Garmin betrouwbaar is. Met de strenge correctie van Strava sinds een tijdje, scheelt het gewoon echt heel weinig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:00 schreef muzas het volgende:
inb4 garmin/telefoon hoogtemeters discussie.
6000 hoogtemeters erbij. Ik heb geen idee of ik dat ga halen. Ik merk het wel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:00 schreef ddx het volgende:
Zat ik in de buurt, maar de 50k ga je dit jaar dus nog wel halen ?
(ik kom net aan de 60k op dit moment)
De rode vindt ik een prima zeem. De groene waag ik me niet aan, een zeem met gel erin past niet voor lange ritten, dat gaat broeien. Ik reed Merselo-Verona met Decathlon broeken met rode zeem. Iedere dag een verse broek en het ging prima. Maar je moet ze wel eerst een paar keer hebben ingereden voordat je er 200+ km mee kunt rijden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik was net even in Decathlon, winterfietsbroek kijken. Zit nu te twijfelen, ze hebben alleen met zeem. Ik kan gewoon de goedkoopste, die blauwe zeem nemen en een bib eronder doen, dan wordt ik wel wat fors tussen de benen, maar wel lekker warm natuurlijk.
Optie 2: de rode zeem nemen, en die mischien combineren met zoiets, want ik twijfel of die zeem wel goed genoeg is.
Of natuurlijk meer uitgeven en een broek met zeem nemen, die in 1 keer goed is, goeie tips daarvoor?
Ivo, jij had toch ervaring met die Decathlon zemen?
ga mee naar de dolemieten. GF Sportlulquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:09 schreef muzas het volgende:
Ik zat in de buurt van les riceys dit jaar. Was voor mij precies goed, klimmetjes niet langer dan 4k en niet veel steiler dan 7-8%, uitschieters daargelaten.
Volgend jaar toch graag iets heuvelachtiger. En mss zelfs mn eerste echte berg opfietsen
Ja was mooi gebied waar ik zat (Vercors), zeker voor herhaling vatbaar maar dan ook eens een bekende klim doen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
6000 hoogtemeters erbij. Ik heb geen idee of ik dat ga halen. Ik merk het wel.
Jij hebt aardig wat hoogtemeters gemaakt toen je in Frankrijk zat. Iets waar ik wel jaloers op ben, het stukje Frankrijk waar ik zat was nog platter dan de polder.
Je kunt altijd een weekendje komen, ik heb slaapplaats genoeg. En een echte berg wil ik ook nog eens doen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:09 schreef muzas het volgende:
Ik zat in de buurt van les riceys dit jaar. Was voor mij precies goed, klimmetjes niet langer dan 4k en niet veel steiler dan 7-8%, uitschieters daargelaten.
Volgend jaar toch graag iets heuvelachtiger. En mss zelfs mn eerste echte berg opfietsen
ja meteen 200k hardcore bergen ijkt me ook wat overdreven. Althans, al mn zenuwpeesbellen gaan er nu al van rinkelen, dus beter nog van nietquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
ga mee naar de dolemieten. GF Sportlul
Pas maar op van zo'n aanlokkelijk aanbod ga ik mss nog wel eens gebruik makenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je kunt altijd een weekendje komen, ik heb slaapplaats genoeg. En een echte berg wil ik ook nog eens doen.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:29 schreef kaasplankje het volgende:
Jullie moeten eens in de Pyreneeën gaan fietsen. Standplaats Argelès-Gazost en Saint Girons. Daar de Aubisque en de Tourmalet op. Vanuit Saint Girons de mooiste duurritten over middengebergte uit je zoetste dromen. Naar het monument van Eugéne Christophe, en op de Portet 'd Aspet naar het monument van Fabio Casartelli.
Als er animo voor is wil ik wel een week camping organiseren, liefst in het najaar in september of oktober. Daar moet je een keer geweest zijn. De Aubisque vanaf de Soulor kant is ook een van de tofste cols die ik ooit heb gefietst.
Inderdaad niet mee komen naar de sportful hoor, je gaat helemaal dood dan. Alhoewel, er is ook een korte afstand van 100 km.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:20 schreef muzas het volgende:
[..]
ja meteen 200k hardcore bergen ijkt me ook wat overdreven. Althans, al mn zenuwpeesbellen gaan er nu al van rinkelen, dus beter nog van niet
[..]
Alleen wordt het meestal niet zo toegepast. Het wordt meestal als methode gebruikt om af te vallen, niet om structureel toe passen op je eetgewoonten. De reden ook dat de meesten jojo-en.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:28 schreef Levitas het volgende:
[..]
Eetgewoonten is toch ook een dieet? Althans, je stelt voor jezelf vast wat je wel en niet eet, maar dat wordt een bepaalde gewoonte (en dus leefregels)
[quote=Vandale]di·eet (het; o; meervoud: diëten)
1
leefregel wat eten en drinken betreft, bv. op medische gronden of om af te vallen
En de reactie daarop van dat sportvastgebeuren was een stuk sterker..quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Noc-nsf heeft nier voor niks een statement afgegeven.
Net even gelezen, en inderdaad klinkt dit sterker.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:44 schreef Oksel het volgende:
[..]
En de reactie daarop van dat sportvastgebeuren was een stuk sterker..
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:03 schreef hetsjhokleek het volgende:
Om nog te profiteren van fietsplan ga ik een nieuwe racefiets kopen. Op bikemotion heb ik de stevens idzoard pro bekeken. Past binnen budget en heeft een erg laag gewicht. Nadeel is dat hij pas in januari leverbaar is.
Vandaag ben ik bij een fietsenzaak hier in de buurt geweest en heb daar een merckx emx1 ultegra bekeken. Prijs en gewicht zijn iets hoger maar het is wel een merckx. Nu ben ik dus aan het twijfelen.
Links naar de beide fietsen
Stevens: http://www.stevensbikes.d(...)12&cou=BE&lang=en_US
Merckx:http://www.ubyk.co.uk/edd(...)o-ultegra-2014/16887
Kunnen jullie mij adviseren?
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #17 winterfietsen gezochtquote:
Ja leuk idee, misschien niet in 2015 maar 2016.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:25 schreef Gripper het volgende:
M'n tipistok jeukt al bij het idee kaas.
Dit ga ik met m'n kippie overleggen want sept/okt is toch vaak de periode voor onze zomervakantie.
T is van mijn kant nog losjes hoor, er zijn al zoveel andere fietsplannen voor deze zomer en er ligt ook al een idee om met patroon & onze meisjes op vakantie te gaan.
Maar tof is t sowieso
Niet zo overdrijven. Kan hij prima.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Inderdaad niet mee komen naar de sportful hoor, je gaat helemaal dood dan. Alhoewel, er is ook een korte afstand van 100 km.
Jij moet dit jaar natuurlijk wel gewoon de heuvels in, AGR, klimclassic, la chouffe, rondje mergelland. en in je vakantie in de Alpen of Pyreneeën in een mooi dal zitten waar het vooral lekker toeven met je meisje is, maar waar je ook de heuvels en als je iets langer doortrapt de hoge cols op kunt.
Natuurlijk hebben ze zo'n reactie, want ze moeten er dik mee cashen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:44 schreef Oksel het volgende:
[..]
Lijkt me leuk voor 2016.quote:Op zaterdag 1 november 2014 08:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja leuk idee, misschien niet in 2015 maar 2016.
Ofzo.
In de zomer is het meestal erg warm daar en in het voorjaar heb je kans op sneeuw op hoogte. Het najaar is mooi qua temperatuur doorgaans en er is werkelijk geen kip op de weg te bekennen.
Iemand met een rust hartslag van 40, 11% BF en max vermogen van 400 watt lijkt me ook niet echt een dikzak, maar iemand die al regelmatig heeft gesport. En het is één persoon. Totaal niet representatief lijkt me?quote:Op zaterdag 1 november 2014 09:05 schreef Patroon het volgende:
Verder zijn de argumenten maar slap, maar klinken voor een leek wel betrouwbaar.
Wij van wc-eend...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:44 schreef Oksel het volgende:
[..]
Orly? Geef dan gewoon aan dat je graag je zooi wil verkopen. Je kan prima die aminozuren uit je voeding halen, heb je al die onzin als BCAA's of aminozuursupplementen echt niet voor nodig. Een lichaam is efficiënt genoeg om dagelijks te zorgen voor een volledig aminozuurprofiel.. De kans dat je niet alle essentiële aminozuren binnenhaalt op een dag is nihil in de westerse wereld.quote:NOC*NSF geeft vervolgens aan dat een risico zou zijn dat er verlies van spiermassa zou optreden. Dit zien wij echter niet
terug in de praktijk, mede door het inzetten van een aminozuur voedingssupplement tegen spierafbraak.
Het gaat er toch om dat je die zuren alsnog binnenkrijgt ondanks dat je geen voeding krijgt?quote:Op zaterdag 1 november 2014 09:44 schreef Ericr het volgende:
[..]
Orly? Geef dan gewoon aan dat je graag je zooi wil verkopen. Je kan prima die aminozuren uit je voeding halen, heb je al die onzin als BCAA's of aminozuursupplementen echt niet voor nodig. Een lichaam is efficiënt genoeg om dagelijks te zorgen voor een volledig aminozuurprofiel.. De kans dat je niet alle essentiële aminozuren binnenhaalt op een dag is nihil in de westerse wereld.
Ik wil denk ik weer de marmotte doen en bij mijn huidige werkgever gaat het mij niet lukken om zowel in juni als in juli een week vrij te krijgen. Kortom ik ben druk bezig een andere baan te vindenquote:Op zaterdag 1 november 2014 11:02 schreef Patroon het volgende:
Yankee, ga je ook mee naar de GF Sportlul?
Diegene die mij adviseert is ook niet bepaald een nitwit ofzo hoor. Een screenshot van zijn linkedin:quote:Op zaterdag 1 november 2014 09:05 schreef Patroon het volgende:
Die trainert van me is zowel inspanningsfysioloog en sportvoedingsdeskundige, 2 universitaire studies, en raadt het echt af.
Succes!quote:Op zaterdag 1 november 2014 11:06 schreef very het volgende:
[..]
Diegene die mij adviseert is ook niet bepaald een nitwit ofzo hoor. Een screenshot van zijn linkedin:
[ afbeelding ]
De reden dat ik steeds terugviel is omdat ik simpelweg geen goede dicipline had en terugviel in mijn oude eetgewoonten, bankhangen, blowen en het sporten nooit meer dan drie maanden volhield. Nu hoop ik meer gedreven te zijn. Ik zit al een tijdje op de fiets met grote regelmaat, ik zwem...en mijn vrienden om me heen voelen ook steeds meer de druk om te sporten. Ook ben ik gestopt met blowen/roken. Daar komt ook bij dat ik nu 31 ben en mijn huid nu nog veerkrachtig is, maar straks wellicht niet meer. Dus het is nu ook een soort van nu of nooit.
Goed bezig. Mijn whey en shit was ook weer op, dus gisteren nieuwe doos afgeleverd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:57 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb btw gisteren een paar van die megapotten voedingssupps gehaald als ondersteuning van mijn krachtprogram. Leek me goed aangezien ik naast 4x gym per week ook nog zo'n 300/350km afleg vaak ook op een bakfiets of met een volle tas op de rug. Merk dat ik normaal etende soms niet goed hersteld ben. Nu heb ik whey isolaat, amino BCCA op advies vd verkopert, en een recov shake met van alles aan vitamine B, mineralen, carbs weet ik wat. Gisteren mee begonnen echt tantoesmerig maar 't werkt wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |