ik zag vandaag nog lkkre sma vriendquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:33 schreef CyclingGirl het volgende:
Je moet wel een beetje goed kijken waar je een test laat doen. Niet alle SMA's zijn competent. Ook geven veel er hun eigen interpretatie ervan.
Ik doe elk jaar een test en heb afgelopen 3 jaar dit bij 3 verschillende SMA's gedaan en die doen het allemaal anders.
En niet alle sporters zijn goed in testen afleggen, je moet dood kunnen gaan op die testfiets met een masker op, dat vind ik ook niet makkelijk.
Als ik nu 25 per uur fiets zit ik op een HR van ongeveer 137 gemiddeld. Dat is voor mij net geen D1. (Is ook afhankelijk van route en wind). Later in het seizoen is de snelheid met deze HR wel hoger.
Het hangt ook af hoe je traint het hele jaar. Sommigen doen het ouderwets dus in de winter opbouwen met lange duur op lage HR. Maar er zijn er ook die rijden het hele jaar door in D2, dat zie je in zo een test ook terug.
Heb je liever eentje met ribbeltjes?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die blauwe is gewoon een lap dikke stof, zonder enige vorm, is jouw zeem ook gewoon een platte plak stof?
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:21 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind met ribbeltjes ook lekkerder hoor.
Een dikke lap stof zou ik niet doen hoor. Wat verdikkingen en meer stevigheid bij je zitbotten vind ik wel zo fijn. Zeker als je geen sprietje van 65 kilo bent, dan komt er toch meer druk op je zitbotten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die blauwe is gewoon een lap dikke stof, zonder enige vorm, is jouw zeem ook gewoon een platte plak stof?
Hier een korte uitleg:quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:45 schreef muzas het volgende:
Dat sportvasten klinkt echt debiel. T zal vast werken, en er is vast over nagedacht door mensen die er verstand van hebben, maar in mijn lekenoren klinkt het maar ongezond.
Noc-nsf heeft nier voor niks een statement afgegeven.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:45 schreef muzas het volgende:
Dat sportvasten klinkt echt debiel. T zal vast werken, en er is vast over nagedacht door mensen die er verstand van hebben, maar in mijn lekenoren klinkt het maar ongezond.
Weer een crash dieet. Doet niks anders dan in zeer korte tijd veel gewicht verliezen. Niet eens per sé vet, maar vooral vocht en spieren. Dat staat trouwens ook zo in die link, maar waarom zou je in godsnaam vocht en spiermassa kwijt willen? (Overtollig) vet heb je veel minder aan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:45 schreef muzas het volgende:
Of het nou helemaal gezond is of niet, ik doe hem nu voor de 4e keer en altijd heeft het goed gewerkt. Mijn probleem is echter steeds dat ik weer terugval in weinig beweging, veel bier, blowen, kapsalons en chipsquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Noc-nsf heeft nier voor niks een statement afgegeven.
Dus dan werkt het dus niet. Simpel. Je moet júist je eetpatroon gaan aanpassen om afvallen op langere termijn te laten slagen. Niet 2 weken niks eten, dan jezelf weer vol proppen. Wie houd je dan voor de gek??quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:07 schreef very het volgende:
ik doe hem nu voor de 4e keer en altijd heeft het goed gewerkt. Mijn probleem is echter steeds dat ik weer terugval in weinig beweging, veel bier, blowen, kapsalons en chips
Als je gelijk weer kapsalons gaat eten etc dan wel ja. Maar ik had mijn eetpatroon al eerder enigszins aangepast. Tussen de middag wat vaker een salade ipv 6 botherhammen, wat minder chips etc...en meer beweging. Als ik dat vol kan houden voorlopig dan is dit een lekker beginquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:05 schreef Levitas het volgende:
Stoppen met deze kuur is weer net zo hard aankomen als dat je afviel, omdat je helemaal geen nieuw eetpatroon aanleert, wat de link hierboven dus wel oppert.
moet je het statement even lezen. Door sportvasten verbrand het lichaam spieren om de glycogeen aan te vullen. Als je daarna weer normaal gaat eten kom je weer aan, omdat je met minder spieren, minder verbrand. Gevolg, jojo effect, waardoor je al voor de 4e! x moet vasten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:07 schreef very het volgende:
[..]
Of het nou helemaal gezond is of niet, ik doe hem nu voor de 4e keer en altijd heeft het goed gewerkt. Mijn probleem is echter steeds dat ik weer terugval in weinig beweging, veel bier, blowen, kapsalons en chips![]()
Maar aangezien ik nu wat serieuzer ben met beweging toch nog maar een keer gedaan, en nu maar hopen dat ik ook na de kuur nog minimaal een half jaar gemotiveerd kan blijven om af te vallen
ja, het is onbegonnen werk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:18 schreef Levitas het volgende:
Op de één of andere manier, Patroon, is het de mensen die zulke uithongeringsdiëten vinden werken niet wijs te maken dat het een slechte manier is voor de lange termijn.
In mijn familie- en vriendenkring zijn er genoeg mensen die zulke diëten al meerde keren hebben geprobeerd, elke keer 10 kilo in 2 weken kwijt waren en het helemaal geweldig vonden, maar nu nog steeds net zo dik, zo niet dikker, zijn als 2 jaar geleden.
Ik heb het statement gelezen. Echter ben ik, ondanks mijn gebrek aan energie, toch steeds drie keer per dag intensief een half uur aan het sporten, Daarnaast pak ik zo nu en dan ook nog wat gewichten op tijdens de kuur. En ik neem extra eiwitten in om spiereiwitverlies tegen te gaan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
moet je het statement even lezen. Door sportvasten verbrand het lichaam spieren om de glycogeen aan te vullen. Als je daarna weer normaal gaat eten kom je weer aan, omdat je met minder spieren, minder verbrand. Gevolg, jojo effect, waardoor je al voor de 4e! x moet vasten.
Is gewoon luiheidquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:18 schreef Levitas het volgende:
Op de één of andere manier, Patroon, is het de mensen die zulke uithongeringsdiëten vinden werken niet wijs te maken dat het een slechte manier is voor de lange termijn.
In mijn familie- en vriendenkring zijn er genoeg mensen die zulke diëten al meerde keren hebben geprobeerd, elke keer 10 kilo in 2 weken kwijt waren en het helemaal geweldig vonden, maar nu nog steeds net zo dik, zo niet dikker, zijn als 2 jaar geleden.
Ik ben ook al een tijdje terug begonnen met elke dag naar werk fietsen ipv met de auto of met de trein. Dat is toch dagelijks een uurtje flink zweten (want als ik fiets, fiets ik wel hard door). Dat deed ik voorheen ook niet. Daarnaast probeer ik ook nog 2 a 3 avonden per week te zwemmen, joggen of mountainbiken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:26 schreef Levitas het volgende:
Verder mag ik over diëten eigenlijk niet al te veel op- of aanmerken, want zelf ik eet alles wat los en vast zit. Sowieso 5 maaltijden per dag, met een flinke lading avondeten (en élke dag een toetje!) en tussendoortjes wat en wanneer ik daar zin in heb. Daar tegenover staat wel dat ik van mezelf een snel metabolisme heb en veel sport (probeer 3 keer per week te fietsen en sowieso 3 keer per week krachttraining, in de zomer nog 2 keer per week cricket)
Eetgewoonten is toch ook een dieet? Althans, je stelt voor jezelf vast wat je wel en niet eet, maar dat wordt een bepaalde gewoonte (en dus leefregelsquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:27 schreef Ericr het volgende:
Een dieet is hoe dan ook onzin, eetgewoonten aanpassen of je komt nooit ergens.
quote:di·eet (het; o; meervoud: diëten)
1
leefregel wat eten en drinken betreft, bv. op medische gronden of om af te vallen
Bij cricket eet je ook alleen maar, dat telt nietquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:26 schreef Levitas het volgende:
Verder mag ik over diëten eigenlijk niet al te veel op- of aanmerken, want zelf ik eet alles wat los en vast zit. Daar zou ook nog veel winst te behalen zijn eigenlijk..
Sowieso 5 maaltijden per dag, met een flinke lading avondeten (en élke dag een toetje!) en tussendoortjes wat en wanneer ik daar zin in heb. Daar tegenover staat wel dat ik van mezelf een snel metabolisme heb en veel sport (probeer 3 keer per week te fietsen en sowieso 3 keer per week krachttraining, in de zomer nog 2 keer per week cricket)
Had je het geld voor sportvasten ook in je zak kunnen houden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:28 schreef very het volgende:
[..]
Ik ben ook al een tijdje terug begonnen met elke dag naar werk fietsen ipv met de auto of met de trein. Dat is toch dagelijks een uurtje flink zweten. Dat deed ik voorheen ook niet. Daarnaast probeer ik ook nog 2 a 3 avonden per week te zwemmen, joggen of mountainbiken.
Lijkt me genoeg beweging ten opzichte van wat ik eerst deed: niets
Klopt, maar met deze kuur maak ik in een korte tijd wel een grote sprong. Daarbij betaal ik niet voor de begeleiding. De neef van mijn vriendin traint toptennisers, en die heeft mij de eerste keer begeleid. Nu kan ik het zonder begeleidingquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Had je het geld voor sportvasten ook in je zak kunnen houden.
En geld uit kunnen sparen door geen zakken chips, kapsalon, bier en joints meer te kopen.. Gods, wat kan het toch makkelijk zijnquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Had je het geld voor sportvasten ook in je zak kunnen houden.
Voor zolang de kuur duurt en een kleine maand na je kuur. En dat is het laatste wat ik erover zeg, want het heeft toch geen nut.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:31 schreef very het volgende:
[..]
Klopt, maar met deze kuur maak ik in een korte tijd wel een grote sprong.
Alleen het mentale aspect vind ik die 150 euro en 10 dagen afzien al waardquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:31 schreef Ericr het volgende:
Het is een goed begin van een beter bewust zijn waar je mee bezig bent Ferry maar je moet oppassen voor zogenaamde quick wins die eigenlijk geen winst opleveren.
Welnu dat is een goed begin maar sportvasten is imo ook grote onzin. Zou me niks verbazen als je hierdoor juist meer vet op gaat slaan, immers, het lichaam bereid zich voor op een volgende uithongerperiode. Beter ga je structureel trainen. Een half uurtje naar het werk fietsen is natuurlijk goed maar lang niet voldoende. En trainen niet alleen op de fiets maar ook in het krachthonk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:28 schreef very het volgende:
[..]
Ik ben ook al een tijdje terug begonnen met elke dag naar werk fietsen ipv met de auto of met de trein. Dat is toch dagelijks een uurtje flink zweten (want als ik fiets, fiets ik wel hard door). Dat deed ik voorheen ook niet. Daarnaast probeer ik ook nog 2 a 3 avonden per week te zwemmen, joggen of mountainbiken.
Er zijn ook 3 daagse en 1daagse sportvastkuren die je bijvoorbeeld elke of om de maand kunt doen om de switch te behoudenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:31 schreef Levitas het volgende:
Voor zolang de kuur duurt en een kleine maand na je kuur. En dat is het laatste wat ik erover zeg, want het heeft toch geen nut.
ja vooral altijd lekker hard fietsen. Verbrand je lichaam voornamelijk koolhydraten. Vanochtend hier uitvoerig besproken wat het effect is. Maar volgens mij ben je te eigenwijs om wat aan te nemen, althans zo kom je over.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:28 schreef very het volgende:
[..]
Ik ben ook al een tijdje terug begonnen met elke dag naar werk fietsen ipv met de auto of met de trein. Dat is toch dagelijks een uurtje flink zweten (want als ik fiets, fiets ik wel hard door). Dat deed ik voorheen ook niet. Daarnaast probeer ik ook nog 2 a 3 avonden per week te zwemmen, joggen of mountainbiken.
Waarom kom ik zo over? Wat verwacht je? Dat ik op vastendag 3 van mijn sportvastkuur zeg: oh, jullie hebben andere adviezen, ik stop gelijk met de kuur en ga het vanaf nu ook belachelijk vinden?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
ja vooral altijd lekker hard fietsen. Verbrand je lichaam voornamelijk koolhydraten. Vanochtend hier uitvoerig besproken wat het effect is. Maar volgens mij ben je te eigenwijs om wat aan te nemen, althans zo kom je over.
je komt ook niet aan vetverbranding toe als je ver boven je aerobedrempel zit.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:46 schreef very het volgende:
[..]
Waarom kom ik zo over? Wat verwacht je? Dat ik op vastendag 3 van mijn sportvastkuur zeg: oh, jullie hebben andere adviezen, ik stop gelijk met de kuur en ga het vanaf nu ook belachelijk vinden?
En in een half uur naar werk fietsen, wat moet ik dan doen? Rustig fietsen? Want dan kom ik toch ook niet aan vetverbranding toe, in zo'n korte tijd?
En 's avonds doe ik ook wel langere afstanden fietsen, en dan op redelijk rustig tempo...maar dat ik nog wel genoeg inspan om een beetje te lopen hijgen
Dit weet hij toch al lang, de vriendin van z'n zus haar oom is tenniscoach en die heeft hem alles geleerd over sportdiëtenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
je komt ook niet aan vetverbranding toe als je ver boven je aerobedrempel zit.
Ik denk dat er eerst een onderzoek moet gepubliceerd worden van een of andere studienerd voordat em iets van een ander aanneemt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
ja vooral altijd lekker hard fietsen. Verbrand je lichaam voornamelijk koolhydraten. Vanochtend hier uitvoerig besproken wat het effect is. Maar volgens mij ben je te eigenwijs om wat aan te nemen, althans zo kom je over.
Ziet er ok uit als ik docjes zo bekijk en ook betaalbaar vergeleken met sommige tests die je voor 200+ ziet en dan achteraf leest dat je weinig met waardes kan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:21 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Robic is wel een goede, ga daar begin volgend jaar testje doen
Wat is dan de beste manier om het half uur heen en half uur terug te fietsen naar werk en zoveel mogelijk bij te dragen aan vetverbranding?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
je komt ook niet aan vetverbranding toe als je ver boven je aerobedrempel zit.
Waarom denkt iedereen opeens dat ik niks van iemand aanneem?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk dat er eerst een onderzoek moet gepubliceerd worden van een of andere studienerd voordat em iets van een ander aanneemt.
Ik riep jaren terug al dat veel km's maken in D1 goed is niet alleen voor een laag vp maar ook voor een goede basisconditie om je trainingsprogram aan te kunnen in het voorjaar.
Half uur rustig heen. Na het werk met omweg 2-5u terugquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:37 schreef very het volgende:
[..]
Wat is dan de beste manier om het half uur heen en half uur terug te fietsen naar werk en zoveel mogelijk bij te dragen aan vetverbranding?
Ik sta best open voor advies hoormaar zoals ik al zei: ik ga nu natuurlijk niet opeens zeggen dat dat sportvasten kut is terwijl ik halverwege ben
wellicht voor de volgende keer wel onthouden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |