Een boete? Kom nou, dit kan je niet menen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 03:16 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nou ja foutje? Het is toch wel bizar. Ik ben het met eens dat je niet gelijk het kind moet afnemen etc. Maar een fikse boete zou ik wel op zijn plaats vinden.
Helaas kun je als NS geen slechte publiciteit oplopen en dan maar een taxi en psychologische opvang als dat nodig zou zijn. Geschrokken is ze wel, want moeder viel flauw. Ik had haar laten lopen bij wijze van spreken.
Ik denk dat er ook nog wel een bloemetje gestuurd word namens de NS. Wel zo netjes natuurlijk.
Is er ooit iets met jouw kinderen overkomen?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, je wou hier ook de NS de schuld van geven? Wie was er nou verantwoordelijk voor dat kind op dat moment? Volgens mij maar één iemand. Als je gewoon op je kind let gaat zo'n wagen nergens heen hoor, ook niet als de rem stuk is of als er iemand langs wil.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 03:16 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nou ja foutje? Het is toch wel bizar. Ik ben het met eens dat je niet gelijk het kind moet afnemen etc. Maar een fikse boete zou ik wel op zijn plaats vinden.
Helaas kun je als NS geen slechte publiciteit oplopen en dan maar een taxi en psychologische opvang als dat nodig zou zijn. Geschrokken is ze wel, want moeder viel flauw. Ik had haar laten lopen bij wijze van spreken.
Ik denk dat er ook nog wel een bloemetje gestuurd word namens de NS. Wel zo netjes natuurlijk.
Ja, een foutje.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 03:16 schreef Cherna het volgende:
Inderdaad, het is dus wel de schuld van de NS.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 07:47 schreef Sjeen het volgende:
De kinderwagen is dus blijkbaar niet het perron afgerold maar zat met een onderdeel vast tussen deur van vertrekkende trein...
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)urd-door-trein.dhtmlquote:Er is meer bekend over de oorzaak van het bizarre ongeluk waarbij een baby op het spoor belandde op Amersfoort Centraal. De Nederlandse Spoorwegen hebben de camerabeelden teruggekeken. Daarop is te zien dat de kinderwagen tussen de trein en het perron belandt. Bij het vertrek van de trein werd de kinderwagen een stukje meegesleurd. Dat bevestigt NS-woordvoerder Eric Trinthamer.
'Omdat de trein harder gaat dan de kinderwagen, is deze gekanteld en op de rails beland,' beschrijft de woordvoerder. Hoe het kon gebeuren, wordt volgens hem onderzocht. 'Voor vertrek kijkt de conducteur altijd nog even of de trein kan vertrekken.'
Het ongeluk op perron 7 leidde tot ontreddering onder een groep wachtende passagiers, verklaart ooggetuige Hadjar Benmiloud. De jonge Amsterdamse hoort rond 3 uur 's middags hoe een moeder naast haar een gil slaakt en snel haar handen voor de ogen van haar kinderen slaat. Wat er gebeurt is bijna te onwerkelijk om waar te zijn, vertelt ze. Benmiloud zag hoe de kinderwagen vastzat tussen het perron en de trein. 'De kinderwagen sloeg al na een paar seconden om en schoot daarbij los van de trein. Op dat moment viel de baby eruit en belandde op de rails.'
De moeder sprong de rails op en klautert even later met kind en al weer op het perron. Daarna viel ze flauw.
Trauma
Sommige mensen begonnen te klappen, anderen begonnen te huilen, zegt Benmiloud. 'Ik heb nog nooit zoveel emoties op een kluitje gezien.' Volgens de reizigster verkeerden sommigen van hen in shock, ook nadat duidelijk was dat het baby'tje niks mankeerde. 'Eén meisje was helemaal verlamd van schrik, anderen hielden niet meer op met schreeuwen en snikken. Het was zéér traumatisch allemaal. Waar ik me wel over heb verbaasd, is het uitblijven van hulp aan de mensen die het hebben zien gebeuren. Want ook al liep dit goed af, je kunt een trauma overhouden aan zoiets afschuwelijks. Ik weet dat uit eigen ervaring. Daarom ben ik de anderen ook zoveel mogelijk hulp en troost gaan bieden. Eigenlijk had de NS dat moeten doen.'
De NS-woordvoerder ontkent dat de NS traag in actie kwam om geschokte passagiers op te vangen. 'Er stonden medewerkers vlakbij. Zij zijn nog enige tijd gebleven om omstanders hulp te bieden. Natuurlijk lag onze prioriteit in de eerste plaats bij de opvang van de vrouw en haar kind,' reageert Trinthamer.
Aanname!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:46 schreef tofastTG het volgende:
Jeetje, vreemd ook dat die moeder met zo'n laag tempo instapt...
Je zou bijna denken dat er meer aan de hand moet zijn.
Tja. Hoe komt een kinderwagen klem tussen de deuren van een vertrekkende trein.. Dat is wel de grote vraag natuurlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:46 schreef tofastTG het volgende:
Een das die om de kinderwagen hing, maar die door het uitstappen los geraakt is en deels nog in de trein lag. Eén van de miljoenen mogelijkheden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:57 schreef Ouder1 het volgende:
Tja. Hoe komt een kinderwagen klem tussen de deuren van een vertrekkende trein.. Dat is wel de grote vraag natuurlijk.
Normaliter houd je toch afstand van treindeuren die je niet moet hebben of waar je te laat voor bent?
Dus dan zou dat gebeurd zijn na het uitstappen? Maar dan loop je doorgaans toch een stukje door van de trein vandaan en blijf je niet (gevaarlijk en asociaal) net een paar centimeter voor de deur staan? En in dat geval had de moeder toch tussen de kinderwagen en de trein gestaan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Een das die om de kinderwagen hing, maar die door het uitstappen los geraakt is en deels nog in de trein lag. Eén van de miljoenen mogelijkheden.
De conducteur maakt de deuren dicht. Waarom doet zo iemand de deuren dicht als er iemand met een kinderwagen zo dichtbij de deur staat?
Dat weet ik niet. Maar het lijkt me heel aannemelijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:03 schreef Ouder1 het volgende:
Dus dan zou dat gebeurd zijn na het uitstappen?
Misschien was het druk.quote:Maar dan loop je doorgaans toch een stukje door van de trein vandaan en blijf je niet (gevaarlijk en asociaal) net een paar centimeter voor de deur staan?
Ze kan buiten de trein hebben gestaan om de kinderwagen naar buiten te tillen.quote:En in dat geval had de moeder toch tussen de kinderwagen en de trein gestaan?
Ze kan in Amersfoort wonen.quote:Had ze dan moeten overstappen naar een andere trein? Want de NS heeft haar met een taxi naar huis gebracht omdat een treinreis te traumatisch zou zijn?
Dat klinkt mij veel minder aannemelijk eigenlijk.quote:Of zou het kunnen dat ze net te laat was en de kinderwagen tussen de sluitende deuren drukte om toch nog mee te kunnen? Dat lijkt aannemelijker.
Heb ik niet pas een topic voorbij zien komen dat de conducteurs hun werkt te intesief vonden?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:46 schreef tofastTG het volgende:
Ergo; We weten het niet en kunnen alleen maar aannames doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Maar het lijkt me heel aannemelijk.
[..]
Misschien was het druk.
[..]
Ze kan buiten de trein hebben gestaan om de kinderwagen naar buiten te tillen.
[..]
Ze kan in Amersfoort wonen.
[..]
Dat klinkt mij veel minder aannemelijk eigenlijk.
Ja.. en dan vooral het zogenaamde 'sleutelen' oftewel het opletten bij het sluiten van de deuren.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb ik niet pas een topic voorbij zien komen dat de conducteurs hun werkt te intesief vonden?
Dat zeg ik al het hele topic, maar mensen schijnen toch de moeder nog moeder-onwaardig te vinden en haar te willen opknopen aan de hoogste boom. Heel triest.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:10 schreef Ouder1 het volgende:
Ergo; We weten het niet en kunnen alleen maar aannames doen.
Ik snap het wel, jij wilt natuurlijk de schuld bij de HC leggen. En geloof mij maar, de desbetreffende HC en daarmee ook NS zal nu moeten bewijzen niet schuldig te zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Een das die om de kinderwagen hing, maar die door het uitstappen los geraakt is en deels nog in de trein lag. Eén van de miljoenen mogelijkheden.
De conducteur maakt de deuren dicht. Waarom doet zo iemand de deuren dicht als er iemand met een kinderwagen zo dichtbij de deur staat?
omg, je snapt het nietquote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:12 schreef Cherna het volgende:
Ik snap het wel, jij wilt natuurlijk de schuld bij de HC leggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |