SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 29-10-2014 18:24:34 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
De zones zijn gebaseerd op je HR max he?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:39 schreef Zwabberhark het volgende:
118 is wel heel laag! Dat zit nog onder D1? Kun je dan nog spreken van een training?
Ben al een oude man dus geen hoge HR max.
Bovendien is onder D1 een hersteltraining, dus wel degelijk een training.
Polar zegt het volgende over dit ommetje:quote:This training improved your general base fitness and basic aerobic endurance, and boosted your metabolism. Your body’s ability to store oxygen within the cardio system and muscles improved. Because the training session was long, effects are expected to be stronger. Fat is the main energy source that your body uses at this training intensity, thus preserving your glucose storages.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
gpx-klussen.. het blijft een SF term voor mij...'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wat polar over jouw training zegt is toch het D1-riedeltje en geen hersteltraining?
Om onder D1 te blijven moet ik wandelen of fietsen. Dus ik ben natuurlijk stikjaloers.![]()
Ja klopt, voor mij was het een D1 (90% van de training in D1).quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:03 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat polar over jouw training zegt is toch het D1-riedeltje en geen hersteltraining?
Om onder D1 te blijven moet ik wandelen of fietsen. Dus ik ben natuurlijk stikjaloers.
Maar vandaag was ook wel erg laag, normaal moet ik daar een halve tot een hele minuut per km langzamer voor lopen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Hartslag kan ook laag blijven als je juist niet goed hersteld bent he, pas daarvoor opquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:17 schreef Guard het volgende:
[..]
Ja klopt, voor mij was het een D1 (90% van de training in D1).
Maar vandaag was ook wel erg laag, normaal moet ik daar een halve tot een hele minuut per km langzamer voor lopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja maar hoe weet ik dan ik hersteld ben?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hartslag kan ook laag blijven als je juist niet goed hersteld bent he, pas daarvoor op
Mijn rusthartslag is ook lekker laag, 43 vanochtend.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Gevoel + rusthartslag lijkt me genoeg zeggenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:19 schreef Guard het volgende:
[..]
Ja maar hoe weet ik dan ik hersteld ben?
Mijn rusthartslag is ook lekker laag, 43 vanochtend.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Je hebt gewoon deze keer liggend die gpx in elkaar geklust.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:17 schreef Guard het volgende:
[..]
Ja klopt, voor mij was het een D1 (90% van de training in D1).
Maar vandaag was ook wel erg laag, normaal moet ik daar een halve tot een hele minuut per km langzamer voor lopen.![]()
![]()
Ziet er strak uitquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:20 schreef YUR het volgende:
Mooie cadeautjes van GotC gekregen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net zelfde rondje als zaterdag en zondag gelopen, 6.2 KM, vanavond bijna 1.5 minuut eraf, 34:46 het begint weer te komen
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Mooi kleurtje. Wil ik ook.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:20 schreef YUR het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Ik heb een 3/4 tight van Puma. Zit heerlijk.![]()
Wow cool!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
https://www.kickstarter.c(...)ces-from-your-motionIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
ssssssstquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:20 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Je hebt gewoon deze keer liggend die gpx in elkaar geklust.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Mooi! Moet er ook weer eens voor gaan shoppen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:20 schreef YUR het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Hey! Hoe gaat 't bij jou dan met lopen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:41 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Mooi! Moet er ook weer eens voor gaan shoppen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zalandoquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:41 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Mooi! Moet er ook weer eens voor gaan shoppen.![]()
En idd hoe gaat het bij jou??![]()
Mooiquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:20 schreef YUR het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
Ik kon na 7 weken weer opnieuw op gaan bouwen...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:42 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Hey! Hoe gaat 't bij jou dan met lopen?
Enkel is nog steeds niet helemaal over maar kan er wel weer op 'hardlopen', gaat steeds een beetje beter, steeds een beetje later dat het begint te trekken, steeds weer een beetje sneller.
Moet eerlijk bekennen dat ik in die 7 of 8 weken echt er goed de pee in had hoor.
Conditie gekelderd, gewicht weer wat omhoog.
Kan nu weer redelijk de 5 km lopen. Maar ja, hardlopen is doelen stellen en halen.. eigenlijk gewoon een kwestie van doelen bijstellen en nieuwe maken, op weer naar de 10
Las op fb dat jij ook door je enkel gegaan bent? Valt het mee denk je?Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Hoe vaak ik wel niet een mandje vul en dan toch maar niet bestel omdat ik niet zeker ben of het wel gaat passen.quote:![]()
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
jeetje... eerst de discussie over herstellen dit dat en alles en nu halen jullie hartslag er ook nog bij...nu weet ik helemaal niet meer of ik herstelt ben..'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ja lijkt mee te vallen. Vandaag ging het allemaal al weer wat makkelijker.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:50 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Ik kon na 7 weken weer opnieuw op gaan bouwen...
Enkel is nog steeds niet helemaal over maar kan er wel weer op 'hardlopen', gaat steeds een beetje beter, steeds een beetje later dat het begint te trekken, steeds weer een beetje sneller.
Moet eerlijk bekennen dat ik in die 7 of 8 weken echt er goed de pee in had hoor.
Conditie gekelderd, gewicht weer wat omhoog.
Kan nu weer redelijk de 5 km lopen. Maar ja, hardlopen is doelen stellen en halen.. eigenlijk gewoon een kwestie van doelen bijstellen en nieuwe maken, op weer naar de 10
Las op fb dat jij ook door je enkel gegaan bent? Valt het mee denk je?![]()
Mooi dat je weer richting 10 kanJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Gewoon gokkenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:51 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Hoe vaak ik wel niet een mandje vul en dan toch maar niet bestel omdat ik niet zeker ben of het wel gaat passen.![]()
In het ergste geval stuur je het terug
Fijn dat het opbouwen goed gaat!![]()
Ik snap helemaal niks van die hartslagzones...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
jeetje... eerst de discussie over herstellen dit dat en alles en nu halen jullie hartslag er ook nog bij...nu weet ik helemaal niet meer of ik herstelt ben..It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Konbanwa iedereen!
Net terug uit Japan (wat echt geweldig was) en heb even snel het topic van de marathon van Amsterdam doorgelezen. Een beetje laat, maar goed:
Gefeliciteerd LT (wat een mooi opgebouwde, vlak gelopen wedstrijd!), YUR (2x42 in 4 weken) stipstreep (mooie revanche!) en Ajaxfan.
![]()
Nu nog even al die andere topics van de afgelopen 2,5 week doornemen, bijkomen van de jetlag en dan is het weer bijna weekend. De dag van vertrek heb ik me toch maar ingeschreven voor de Laan van Meerdervoortloop, dus gaan we dat maar doen.
Heb ik nog belangwekkende andere dingen (hoogte/diepte/overige punten) gemist?![]()
Welkom terug Bquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:52 schreef Mr.B. het volgende:
Konbanwa iedereen!
Net terug uit Japan (wat echt geweldig was) en heb even snel het topic van de marathon van Amsterdam doorgelezen. Een beetje laat, maar goed:
Gefeliciteerd LT (wat een mooi opgebouwde, vlak gelopen wedstrijd!), YUR (2x42 in 4 weken) stipstreep (mooie revanche!) en Ajaxfan.
![]()
Nu nog even al die andere topics van de afgelopen 2,5 week doornemen, bijkomen van de jetlag en dan is het weer bijna weekend. De dag van vertrek heb ik me toch maar ingeschreven voor de Laan van Meerdervoortloop, dus gaan we dat maar doen.
Heb ik nog belangwekkende andere dingen (hoogte/diepte/overige punten) gemist?
F means you're fucked![]()
Nu je het zegt....quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:01 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
YUR! Nog marathonplannen voor november ?
Eindelijk weer een training op de baan uitgelopen. Lekker kalmpjes aan korte intervalletjes gelopen. Mijn standaard loopmaatje met piepjeshorloge en die iedereen in het gareel houdt was er voor het eerst in weken weerDus de baandiscipline was weer terug
![]()
Oh, en er is de hele avond gefilmd voor een promofilmpje voor de AV. Ik ben benieuwd hoe dat eruit komt te zien![]()
![]()
Ja Japanquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:23 schreef Zwabberhark het volgende:
Japan
(Voor mij al weer 7,5 jaar geleden dat ik er was)
Welkom terug B.![]()
Japanners zijn een apart volkje en de hardlopenden onder hen helemaal. Tot de standaardoutfit horen fluorescerende kniekousen een oversized voetbalbroek een lange tight daaronder en een shirt met lange mouwen. En dat bij temperaturen van boven de 20. Ik voelde me enigszins underdressed..
En dan hebben ze volgens mij ook nog een voorliefde voor traplopen en heuveloplopen.![]()
Allemaal aan het trainen voor de UTMF!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:30 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ja Japan![]()
Japanners zijn een apart volkje en de hardlopenden onder hen helemaal. Tot de standaardoutfit horen fluorescerende kniekousen een oversized voetbalbroek een lange tight daaronder en een shirt met lange mouwen. En dat bij temperaturen van boven de 20. Ik voelde me enigzins underdressed..
En dan hebben ze volgens mij ook nog een voorliefde voor traplopen en heuveloplopen.![]()
![]()
Ik moest het even googlen, maar dat zou inderdaad zomaar kunnen! Geen verkeerde omgeving om lekker te hollen trouwens.quote:![]()
Mooi inderdaad, heb het race-verslag nog ergens op mijn pc staan. Mooie plaatjes!![]()
Zelf ook nog een wedstrijd gelopen daar, of alleen lekker getraind?![]()
Nee, alleen een paar trainingsrondjes kunnen doen. Verder waren we op rondreis, dus veel tijd was daar ook niet voor. Het was voornamelijk echt vakantie. Hoewl rust natuurlijk ook training kan zijn![]()
![]()
Garminski heeft vandaag echt kuren.. maar wel heerlijk gelopen!
Extensieve intervallen gedaan, 6x800/400. Het was flink koud dus daarom was het wel fijn om wat meer door te lopen, maar ik had het geen moment zwaar en ook geen vermoeidheid meer van de marathon.
Dat koude weer is wel even wennen voor je ademhaling en spieren, maar als je eenmaal warm bent is het heerlijk..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Na een uur onder de douche te hebben gestaan kan ik wel zeggen dat ik vlóóg vanavond![]()
Tijdens de warming-up haalde iemand de Dafne Schippers vergelijking even aan en vanaf dat moment heb ik volgens mij maar gewoon gedaan alsof ik haar was... Ik was dus Dafne vanavonden liep, of echt vloog, zonder moeite 12 x 200m vooruit. Ik zie nu dat die op een pace van ca 4:20-30 gingen
![]()
Kin omhoog, benen hoger optillen, pasfrequentie opvoeren en het ging als vanzelf. Ik had me na het weekend voorgenomen me niet te veel te laten verleiden tot snelheidswerk, maar helaas.
Afijn, hardlopen![]()
Oja, welkom terug Mr.B en Kluizenaar! Kluizenaar, je bent binnen een mum van tijd weer terug, ik heb daar alle vertrouwen in![]()
![]()
Effe showen hé hier, die promofilm?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:23 schreef hatsaflats het volgende:
Eindelijk weer een training op de baan uitgelopen. Lekker kalmpjes aan korte intervalletjes gelopen. Mijn standaard loopmaatje met piepjeshorloge en die iedereen in het gareel houdt was er voor het eerst in weken weerDus de baandiscipline was weer terug
![]()
Oh, en er is de hele avond gefilmd voor een promofilmpje voor de AV. Ik ben benieuwd hoe dat eruit komt te zien
Fijn dat het lekker gingNiks mis met wat discipline. Scriptie weggestuurd?
![]()
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:19 schreef Quoi het volgende:
Na een uur onder de douche te hebben gestaan kan ik wel zeggen dat ik vlóóg vanavond![]()
Tijdens de warming-up haalde iemand de Dafne Schippers vergelijking even aan en vanaf dat moment heb ik volgens mij maar gewoon gedaan alsof ik haar was... Ik was dus Dafne vanavonden liep, of echt vloog, zonder moeite 12 x 200m vooruit. Ik zie nu dat die op een pace van ca 4:20-30 gingen
![]()
Kin omhoog, benen hoger optillen, pasfrequentie opvoeren en het ging als vanzelf. Ik had me na het weekend voorgenomen me niet te veel te laten verleiden tot snelheidswerk, maar helaas.
Afijn, hardlopen![]()
Oja, welkom terug Mr.B en Kluizenaar! Kluizenaar, je bent binnen een mum van tijd weer terug, ik heb daar alle vertrouwen in! Klinkt en ziet er super uit!
![]()
Het is absurd. Dat zou een 5 km tijd van 21 minuten betekenen. Maarja, het waren 200m's, die zijn nu eenmaal heerlijkquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:23 schreef mosselmossel het volgende:
Jezus Quoi. Da's goddomme retesnel!![]()
![]()
Da's stevig laagvliegen!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:19 schreef Quoi het volgende:
![]()
Afijn, hardlopen![]()
Oja, welkom terug Mr.B en Kluizenaar! Kluizenaar, je bent binnen een mum van tijd weer terug, ik heb daar alle vertrouwen in
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Volgende keer gewoon 13 van die 200tjes en dan 14, 15, 16.... En dan als je er 25 hebt, gewoon de pauzes weglaten.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:32 schreef Quoi het volgende:
[..]
Het is absurd. Dat zou een 5 km tijd van 21 minuten betekenen. Maarja, het waren 200m's, die zijn nu eenmaal heerlijk
Werkt als een tiet.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Klinkt echt ontzettend goed!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:45 schreef Mr.B. het volgende:
Nee, alleen een paar trainingsrondjes kunnen doen. Verder waren we op rondreis, dus veel tijd was daar ook niet voor. Het was voornamelijk echt vakantie. Hoewl rust natuurlijk ook training kan zijn
Dat klinkt ook ontzettend goed!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:19 schreef Quoi het volgende:
![]()
Afijn, hardlopen![]()
Oja, welkom terug Mr.B en Kluizenaar! Kluizenaar, je bent binnen een mum van tijd weer terug, ik heb daar alle vertrouwen inFijn dat het zo goed gaat! Lekker is dat he, vliegen!
![]()
![]()
Eerst kijken hoe charmant ik erop staquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:21 schreef Quoi het volgende:
[..]
Effe showen hé hier, die promofilm?
Fijn dat het lekker gingNiks mis met wat discipline. Scriptie weggestuurd?
En nee. Maar ik heb nu wel een enigszins acceptabele voorkant![]()
![]()
Lekker bezigquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:19 schreef Quoi het volgende:
![]()
Afijn, hardlopen![]()
Oja, welkom terug Mr.B en Kluizenaar! Kluizenaar, je bent binnen een mum van tijd weer terug, ik heb daar alle vertrouwen inLekker zo doorgaan en voor je het weet loop je opeens 10km in 55 minuten!
![]()
Dat klinkt goed damequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Garminski heeft vandaag echt kuren.. maar wel heerlijk gelopen!
Extensieve intervallen gedaan, 6x800/400. Het was flink koud dus daarom was het wel fijn om wat meer door te lopen, maar ik had het geen moment zwaar en ook geen vermoeidheid meer van de marathon.
Dat koude weer is wel even wennen voor je ademhaling en spieren, maar als je eenmaal warm bent is het heerlijk..Wanneer loop je je volgende M
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Stiekem wilde ik vanavond weer rustig lopen, maar ik heb toch maar gekozen voor een beter alternatief qua herstel.
Naar de training fietsen en veren in mn reet laten stoppen door groepsgenoten![]()
Deze week moet ik verplicht rusten.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2014 23:16:01 ]![]()
mijzelf net ingeschreven voor het eerste evenement voor 2015
http://www.activeqt.co.nz(...)series/race-details/
The Wanaka Trail Marathon op 18 April
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dag hardlopende medewereldbolbewoners!Geen idee of jullie mij nog kennen van vorig jaar, maar dat maakt niet uit! Wat een toptijden zetten jullie steeds neer zeg, ik ben onder de indruk! Ik moet eerlijk toegeven dat ik het hardlopen een beetje heb verwaarloosd deze zomer, en ben vreemdgegaan met de racefiets
Maar: ik ben terug!
Loop inmiddels wel 3x 5 km per week in tegenstelling tot vorig jaar. Wel op een slakkentempo (7,1 km/uur), maar dus wel zonder stoppen en zonder pijntjes en met het gevoel nog wel even door te kunnen als dat zou moeten. Nu is het tijd voor een doel: de CPC (5 km) op een sneller tempo.
Maar nu de vraag aan de kenners onder jullie: wat is een beetje een haalbaar doel? Ofwel: hoeveel sneller kun je gemiddeld worden in vier maanden tijd? Natuurlijk verschilt dit per persoon, maar ik vroeg mij af of ik eerder een doel onder de 35 minuten of onder de 30 minuten aan moet houden als streven. En dan het best 1 intervaltraining per week en twee duurlopen? En hoe lang moeten die intervallen dan zijn: 1 km of 500 meter ofzo? /hardloopnewbie
Veel hardloopplezier vandaag voor iedereen die een rondje gaat doen![]()
![]()
Haha, wie weet, wie weet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:46 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Dat klinkt goed dameWanneer loop je je volgende M
Wat is het toch lekker om een stukje te rennen als de wereld om je heen bezig is langzaam te ontwaken
Oh en het doel voor vanochtend, pasfrequentie 180/minuut lopen op gevoel, blijkt exact gehaald: Suunto roept 90rpm.
[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2014 07:13:11 ]![]()
Hoi! WB!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 06:25 schreef _Peach_ het volgende:
Dag hardlopende medewereldbolbewoners!Geen idee of jullie mij nog kennen van vorig jaar, maar dat maakt niet uit! Wat een toptijden zetten jullie steeds neer zeg, ik ben onder de indruk! Ik moet eerlijk toegeven dat ik het hardlopen een beetje heb verwaarloosd deze zomer, en ben vreemdgegaan met de racefiets
Loop inmiddels wel 3x 5 km per week in tegenstelling tot vorig jaar. Wel op een slakkentempo (7,1 km/uur), maar dus wel zonder stoppen en zonder pijntjes en met het gevoel nog wel even door te kunnen als dat zou moeten. Nu is het tijd voor een doel: de CPC (5 km) op een sneller tempo.
Maar nu de vraag aan de kenners onder jullie: wat is een beetje een haalbaar doel? Ofwel: hoeveel sneller kun je gemiddeld worden in vier maanden tijd? Natuurlijk verschilt dit per persoon, maar ik vroeg mij af of ik eerder een doel onder de 35 minuten of onder de 30 minuten aan moet houden als streven. En dan het best 1 intervaltraining per week en twee duurlopen? En hoe lang moeten die intervallen dan zijn: 1 km of 500 meter ofzo? /hardloopnewbie
Veel hardloopplezier vandaag voor iedereen die een rondje gaat doen
Vreemdgaan mag hoor, je sport tenminste
Voor de CPC: ik zou dan eerder voor 35 min gaan, denk ik. Dan moet je van 7 naar bijna 9 km/u als ik goed reken en das best een fikse verbetering.
Ik zou 1 duurloopje pw doen, van 5-7 km
Een met korte intervallen (bijv 200 m) en een met langere intervallen (500-1000 m)
Er zijn ook best wat sites die schema's voor je kunnen maken. Dan vul je in wat je nu kunt en dan de datum van je wedstrijd en dan bedenkt hij hoe hard je dan kan en hij maakt een schema. Ik had myasics.nl geloof ik voor de halve marathon.
Succes alvast!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Gewoon een schema pakken dat je naar de 10km loodst. Word je vanzelf sneller op de 5. Gewoon doordat je meer inhoud krijgt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 06:25 schreef _Peach_ het volgende:
Veel hardloopplezier vandaag voor iedereen die een rondje gaat doenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dit kan ook, maar zou ik persoonlijk pas gaan doen als je basissnelheid iets hoger is, beetje 8-8,5 km/u.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:40 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Gewoon een schema pakken dat je naar de 10km loodst. Word je vanzelf sneller op de 5. Gewoon doordat je meer inhoud krijgt.
Maar die voorkeur is heel persoonlijk.
Mocht je dit willen doen: in runkeeper zit een fijn schema voor 10 km binnen xx minuten. Ik vulde toen 60 min in, maar je zou ook 70 of 75 min kunnen kiezen, denk ik.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik zie totaal niet in om daar pas mee te beginnen als je sneller bent, want juist van die opbouw word je al sneller.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:46 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dit kan ook, maar zou ik persoonlijk pas gaan doen als je basissnelheid iets hoger is, beetje 8-8,5 km/u.
Maar die voorkeur is heel persoonlijk.
Mocht je dit willen doen: in runkeeper zit een fijn schema voor 10 km binnen xx minuten. Ik vulde toen 60 min in, maar je zou ook 70 of 75 min kunnen kiezen, denk ik.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Klopt. Maar dan moet je wel dát als doel voor ogen houden en niet teveel op de 10 focussen. Dan word je nl alleen maar langzamer.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:50 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik zie totaal niet in om daar pas mee te beginnen als je sneller bent, want juist van die opbouw word je al sneller.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Nee hoor. Juist als je doel die 10km is, word je op de 5 sneller. Dat probeer ik te zeggen. Door goeie opbouw, dus met intervaltrainingen en langere duurlopen, word je sneller op de vijf. Door die intervallen wordt je basissnelheid hoger en door het opbouwen van je duurvermogen kan je die hogere snelheid langer volhouden.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:56 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Klopt. Maar dan moet je wel dát als doel voor ogen houden en niet teveel op de 10 focussen. Dan word je nl alleen maar langzamer.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik zou qua eindtijd helemaal geen concreet doel stellen. Zoals je zelf zegt, je bent eigenlijk weer net begonnen. Pak een schema voor 10km en kijk of dat bevalt. De tijden komen vanzelf wel. Tussendoor kun je bijvoorbeeld een keer een 5km wedstrijd lopen om te kijken hoe de zaken ervoor staan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 06:25 schreef _Peach_ het volgende:
Veel hardloopplezier vandaag voor iedereen die een rondje gaat doen![]()
Je wordt sowieso wel sneller van trainen dis de discussie wordt nu niet helemaal handig gevoerdik deck dat je moet bedenken waardoor je nu beperkt wordt tot 7km/u, is dat capaciteit of uithoudingsvermogen. Je zegt dat je het gevoel hebt nog langer door te kunnen dus dan is het vooral capaciteit lijkt me en zou ik focussen op interval training, uiteraard wel met één duurloop per week erbij.
heerlijk inderdaad! Het was hier nog wat mistig ook.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat is het toch lekker om een stukje te rennen als de wereld om je heen bezig is langzaam te ontwaken
Oh en het doel voor vanochtend, pasfrequentie 180/minuut lopen op gevoel, blijkt exact gehaald: Suunto roept 90rpm.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik denk dat we qua mening niet heel ver uiteen liggen. Alleen in tekst komt het niet handig over.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:02 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Nee hoor. Juist als je doel die 10km is, word je op de 5 sneller. Dat probeer ik te zeggen. Door goeie opbouw, dus met intervaltrainingen en langere duurlopen, word je sneller op de vijf. Door die intervallen wordt je basissnelheid hoger en door het opbouwen van je duurvermogen kan je die hogere snelheid langer volhouden.
Opbouwen naar 10 is prima, zeker de intervallen. Mits je gewoon een stapje terug zet als je een bepaalde afstand niet haalt. Dus lekker rustig opbouwen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Oh en het doel voor vanochtend, pasfrequentie 180/minuut lopen op gevoel, blijkt exact gehaald: Suunto roept 90rpm.Ja fuck...nu wil ik ook NU NU NU lopenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:25 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
heerlijk inderdaad! Het was hier nog wat mistig ook.
Stomme cursus
Beste trailliefhebber.
Start inschrijving voor de SallandTrail 2015 :
Zaterdag 1 november om 20:00 uur precies!!
Wees er vlot bij want de belangstelling is elk jaar enorm!
Je kunt inschrijven voor de 25 km. , de 50 km. of de 75 km. SallandTrail.
Op de website www.mijninschrijving.nl kun je nu al enige informatie over de inschrijving vinden.
Hou in elk geval je IBAN-nummer bij de hand; heb je nodig.
Voor meer informatie is de website www.SallandTrail.nl de beste plek.
Veel succes!
Groeten,
Bertus van Elburg
Ik twijfel nog tussen de 25 en 50 km![]()
![]()
Vanavond weer snelheidstraining in 't centrum
En morgenavond onze nighttrail voor 7 november uitzettend
Ja doei.![]()
Ik nu ookquote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:25 schreef Tarahumara het volgende:
Beste trailliefhebber.
Start inschrijving voor de SallandTrail 2015 :
Zaterdag 1 november om 20:00 uur precies!!
Wees er vlot bij want de belangstelling is elk jaar enorm!
Je kunt inschrijven voor de 25 km. , de 50 km. of de 75 km. SallandTrail.
Op de website www.mijninschrijving.nl kun je nu al enige informatie over de inschrijving vinden.
Hou in elk geval je IBAN-nummer bij de hand; heb je nodig.
Voor meer informatie is de website www.SallandTrail.nl de beste plek.
Veel succes!
Groeten,
Bertus van Elburg
Ik twijfel nog tussen de 25 en 50 km
F means you're fucked
Forum Opties Forumhop: Hop naar: