Klinkt echt ontzettend goed!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:45 schreef Mr.B. het volgende:
Nee, alleen een paar trainingsrondjes kunnen doen. Verder waren we op rondreis, dus veel tijd was daar ook niet voor. Het was voornamelijk echt vakantie. Hoewl rust natuurlijk ook training kan zijn
Dat klinkt ook ontzettend goed!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:19 schreef Quoi het volgende:
Na een uur onder de douche te hebben gestaan kan ik wel zeggen dat ik vlóóg vanavond![]()
Tijdens de warming-up haalde iemand de Dafne Schippers vergelijking even aan en vanaf dat moment heb ik volgens mij maar gewoon gedaan alsof ik haar was... Ik was dus Dafne vanavonden liep, of echt vloog, zonder moeite 12 x 200m vooruit. Ik zie nu dat die op een pace van ca 4:20-30 gingen
![]()
Kin omhoog, benen hoger optillen, pasfrequentie opvoeren en het ging als vanzelf. Ik had me na het weekend voorgenomen me niet te veel te laten verleiden tot snelheidswerk, maar helaas.
Afijn, hardlopen![]()
Oja, welkom terug Mr.B en Kluizenaar! Kluizenaar, je bent binnen een mum van tijd weer terug, ik heb daar alle vertrouwen in
Eerst kijken hoe charmant ik erop staquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:21 schreef Quoi het volgende:
[..]
Effe showen hé hier, die promofilm?
Fijn dat het lekker gingNiks mis met wat discipline. Scriptie weggestuurd?
Lekker bezigquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:19 schreef Quoi het volgende:
Na een uur onder de douche te hebben gestaan kan ik wel zeggen dat ik vlóóg vanavond![]()
Tijdens de warming-up haalde iemand de Dafne Schippers vergelijking even aan en vanaf dat moment heb ik volgens mij maar gewoon gedaan alsof ik haar was... Ik was dus Dafne vanavonden liep, of echt vloog, zonder moeite 12 x 200m vooruit. Ik zie nu dat die op een pace van ca 4:20-30 gingen
![]()
Kin omhoog, benen hoger optillen, pasfrequentie opvoeren en het ging als vanzelf. Ik had me na het weekend voorgenomen me niet te veel te laten verleiden tot snelheidswerk, maar helaas.
Afijn, hardlopen![]()
Oja, welkom terug Mr.B en Kluizenaar! Kluizenaar, je bent binnen een mum van tijd weer terug, ik heb daar alle vertrouwen in
Dat klinkt goed damequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Garminski heeft vandaag echt kuren.. maar wel heerlijk gelopen!
Extensieve intervallen gedaan, 6x800/400. Het was flink koud dus daarom was het wel fijn om wat meer door te lopen, maar ik had het geen moment zwaar en ook geen vermoeidheid meer van de marathon.
Dat koude weer is wel even wennen voor je ademhaling en spieren, maar als je eenmaal warm bent is het heerlijk..
Haha, wie weet, wie weet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:46 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Dat klinkt goed dameWanneer loop je je volgende M
Hoi! WB!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 06:25 schreef _Peach_ het volgende:
Dag hardlopende medewereldbolbewoners!Geen idee of jullie mij nog kennen van vorig jaar, maar dat maakt niet uit! Wat een toptijden zetten jullie steeds neer zeg, ik ben onder de indruk! Ik moet eerlijk toegeven dat ik het hardlopen een beetje heb verwaarloosd deze zomer, en ben vreemdgegaan met de racefiets
Maar: ik ben terug!
Loop inmiddels wel 3x 5 km per week in tegenstelling tot vorig jaar. Wel op een slakkentempo (7,1 km/uur), maar dus wel zonder stoppen en zonder pijntjes en met het gevoel nog wel even door te kunnen als dat zou moeten. Nu is het tijd voor een doel: de CPC (5 km) op een sneller tempo.
Maar nu de vraag aan de kenners onder jullie: wat is een beetje een haalbaar doel? Ofwel: hoeveel sneller kun je gemiddeld worden in vier maanden tijd? Natuurlijk verschilt dit per persoon, maar ik vroeg mij af of ik eerder een doel onder de 35 minuten of onder de 30 minuten aan moet houden als streven. En dan het best 1 intervaltraining per week en twee duurlopen? En hoe lang moeten die intervallen dan zijn: 1 km of 500 meter ofzo? /hardloopnewbie
Veel hardloopplezier vandaag voor iedereen die een rondje gaat doen
Gewoon een schema pakken dat je naar de 10km loodst. Word je vanzelf sneller op de 5. Gewoon doordat je meer inhoud krijgt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 06:25 schreef _Peach_ het volgende:
Dag hardlopende medewereldbolbewoners!Geen idee of jullie mij nog kennen van vorig jaar, maar dat maakt niet uit! Wat een toptijden zetten jullie steeds neer zeg, ik ben onder de indruk! Ik moet eerlijk toegeven dat ik het hardlopen een beetje heb verwaarloosd deze zomer, en ben vreemdgegaan met de racefiets
Loop inmiddels wel 3x 5 km per week in tegenstelling tot vorig jaar. Wel op een slakkentempo (7,1 km/uur), maar dus wel zonder stoppen en zonder pijntjes en met het gevoel nog wel even door te kunnen als dat zou moeten. Nu is het tijd voor een doel: de CPC (5 km) op een sneller tempo.
Maar nu de vraag aan de kenners onder jullie: wat is een beetje een haalbaar doel? Ofwel: hoeveel sneller kun je gemiddeld worden in vier maanden tijd? Natuurlijk verschilt dit per persoon, maar ik vroeg mij af of ik eerder een doel onder de 35 minuten of onder de 30 minuten aan moet houden als streven. En dan het best 1 intervaltraining per week en twee duurlopen? En hoe lang moeten die intervallen dan zijn: 1 km of 500 meter ofzo? /hardloopnewbie
Dit kan ook, maar zou ik persoonlijk pas gaan doen als je basissnelheid iets hoger is, beetje 8-8,5 km/u.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:40 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Gewoon een schema pakken dat je naar de 10km loodst. Word je vanzelf sneller op de 5. Gewoon doordat je meer inhoud krijgt.
Ik zie totaal niet in om daar pas mee te beginnen als je sneller bent, want juist van die opbouw word je al sneller.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:46 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dit kan ook, maar zou ik persoonlijk pas gaan doen als je basissnelheid iets hoger is, beetje 8-8,5 km/u.
Maar die voorkeur is heel persoonlijk.
Mocht je dit willen doen: in runkeeper zit een fijn schema voor 10 km binnen xx minuten. Ik vulde toen 60 min in, maar je zou ook 70 of 75 min kunnen kiezen, denk ik.
Klopt. Maar dan moet je wel dát als doel voor ogen houden en niet teveel op de 10 focussen. Dan word je nl alleen maar langzamer.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:50 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik zie totaal niet in om daar pas mee te beginnen als je sneller bent, want juist van die opbouw word je al sneller.
Nee hoor. Juist als je doel die 10km is, word je op de 5 sneller. Dat probeer ik te zeggen. Door goeie opbouw, dus met intervaltrainingen en langere duurlopen, word je sneller op de vijf. Door die intervallen wordt je basissnelheid hoger en door het opbouwen van je duurvermogen kan je die hogere snelheid langer volhouden.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:56 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Klopt. Maar dan moet je wel dát als doel voor ogen houden en niet teveel op de 10 focussen. Dan word je nl alleen maar langzamer.
Ik zou qua eindtijd helemaal geen concreet doel stellen. Zoals je zelf zegt, je bent eigenlijk weer net begonnen. Pak een schema voor 10km en kijk of dat bevalt. De tijden komen vanzelf wel. Tussendoor kun je bijvoorbeeld een keer een 5km wedstrijd lopen om te kijken hoe de zaken ervoor staan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 06:25 schreef _Peach_ het volgende:
heerlijk inderdaad! Het was hier nog wat mistig ook.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat is het toch lekker om een stukje te rennen als de wereld om je heen bezig is langzaam te ontwaken
Oh en het doel voor vanochtend, pasfrequentie 180/minuut lopen op gevoel, blijkt exact gehaald: Suunto roept 90rpm.
Ik denk dat we qua mening niet heel ver uiteen liggen. Alleen in tekst komt het niet handig over.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:02 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Nee hoor. Juist als je doel die 10km is, word je op de 5 sneller. Dat probeer ik te zeggen. Door goeie opbouw, dus met intervaltrainingen en langere duurlopen, word je sneller op de vijf. Door die intervallen wordt je basissnelheid hoger en door het opbouwen van je duurvermogen kan je die hogere snelheid langer volhouden.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat is het toch lekker om een stukje te rennen als de wereld om je heen bezig is langzaam te ontwaken
Oh en het doel voor vanochtend, pasfrequentie 180/minuut lopen op gevoel, blijkt exact gehaald: Suunto roept 90rpm.
Ja fuck...nu wil ik ook NU NU NU lopenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:25 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
heerlijk inderdaad! Het was hier nog wat mistig ook.
Ik nu ookquote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:25 schreef Tarahumara het volgende:
Beste trailliefhebber.
Start inschrijving voor de SallandTrail 2015 :
Zaterdag 1 november om 20:00 uur precies!!
Wees er vlot bij want de belangstelling is elk jaar enorm!
Je kunt inschrijven voor de 25 km. , de 50 km. of de 75 km. SallandTrail.
Op de website www.mijninschrijving.nl kun je nu al enige informatie over de inschrijving vinden.
Hou in elk geval je IBAN-nummer bij de hand; heb je nodig.
Voor meer informatie is de website www.SallandTrail.nl de beste plek.
Veel succes!
Groeten,
Bertus van Elburg
Ik twijfel nog tussen de 25 en 50 km
de cursus weet je aandacht goed vast te houden, niet?quote:
Neuh... niet bepaald. De docent doet me denken aan Koos Speequote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:31 schreef Guard het volgende:
[..]
de cursus weet je aandacht goed vast te houden, niet?
Doen jullie toch lekker de 28 op de Cauberg in 2015quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik ga voor de niet!2016 de 50 ofzo
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, dat gaat 'm wrsch dus niet worden nu we op 19 april wrsch een marathon gaan lopen
waarschijnlijk voor mij hetzelfdequote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga voor de niet!2016 de 50 ofzo
*boks ouwe*quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:40 schreef streamnl het volgende:
[..]
waarschijnlijk voor mij hetzelfde
De 25 heb ik al gelopen en ik weet zeker dat er andere loopjes zijn die net zo mooi zijn.
True, maar ik heb de Salland nog niet gelopen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:40 schreef streamnl het volgende:
[..]
waarschijnlijk voor mij hetzelfde
De 25 heb ik al gelopen en ik weet zeker dat er andere loopjes zijn die net zo mooi zijn.
Je krijgt er geen spijt van.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:42 schreef Guard het volgende:
True, maar ik heb de Salland nog niet gelopen.
quote:
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:43 schreef streamnl het volgende:
[..]![]()
Zeg dat nu niet.
Op te veel sites zie ik al dat ik volgend jaar in een andere groep word ingedeeld...
Dat heb ik ook, en die "ouwe" lopen allemaal sneller dan ze in mijn huidige categorie doen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:43 schreef streamnl het volgende:
[..]
Je krijgt er geen spijt van.
[..]![]()
Zeg dat nu niet.
Op te veel sites zie ik al dat ik volgend jaar in een andere groep word ingedeeld...
I know.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:45 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, en die "ouwe" lopen allemaal sneller dan ze in mijn huidige categorie doen.
Ghwihihihi.quote:
How fast?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ghwihihihi.
Maar wacht maar, ik ga straks KT-en en dan ben ik tegen de tijd dat ik moet verkassen naar categorie 'avondrood' ineens reet fast.
Dat doe je natuurlijk alleen maar vanwege het gratis shirt wat je er bij krijgt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 04:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
mijzelf net ingeschreven voor het eerste evenement voor 2015
http://www.activeqt.co.nz(...)series/race-details/
The Wanaka Trail Marathon op 18 April
Ik dacht dat rd de 'Wanker Trail Marathon' ging rennenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:50 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Dat doe je natuurlijk alleen maar vanwege het gratis shirt wat je er bij krijgt.![]()
Ziet er uit als een leuke route!
Ik hoop het voor je. Plus dat je nooit geen blaren meer hebt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:49 schreef motorbloempje het volgende:
Ghwihihihi.
Maar wacht maar, ik ga straks KT-en en dan ben ik tegen de tijd dat ik moet verkassen naar categorie 'avondrood' ineens reet fast.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:52 schreef streamnl het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je. Plus dat je nooit geen blaren meer hebt.
.
Ik zie nu op de site van Xtrail dat je vanaf 21nov kan inschrijven.....
[ afbeelding ]
Dat komt vanzelfquote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:57 schreef _Peach_ het volgende:
Bedankt allemaal! Ik denk dat ik er inderdaad maar een combi van ga maken om wat verder te lopen icm intervaltrainingen.
25 of 50 km.... ik moet er niet eens aan denken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |