Die gevolgen zijn wel zichtbaar , van heel duidelijk tot heel subtiel.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet het. Het zijn steeds dezelfde cirkeltjes die worden gedraaid. Ik blijf het nodig vinden om vormen van wangedrag te benoemen en te veroordelen. De gevolgen van het accepteren ervan zijn namelijk niet te overzien. En dat geldt niet één kant, maar allerlei kanten op.
Dank voor het benadrukken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat hebben we allemaal, slimmerd.
Dat capuchonklootzakjes zich laten beïnvloeden door fundamentalistische figuren is een misvatting. Maar het is er natuurlijk wel een die je complottheorie overeind houdt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:22 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Helaas nemen jonge moslims, en dan vooral die van het ééncellige soort met bontkraag en een IQ onder de 80, hem weldegelijk serieus.
Ik stel nergens dat er geen gevaren zijn; ik heb het over proportionaliteit. Er is sprake van paniekzaaierij waar je U tegen zegt. 'Be afraid, be very, very afraid', lijkt de boodschap te zijn van onze media.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Onbedoeld het verkeerde vliegtuig uit de lucht schieten lijkt me wat anders dan doelbewuste terreuraanslagen. Madrid en Londen alweer vergeten, merk ik. Het vraagteken laat ik weg, ik stel het gewoon vast.
Moslimextremisme is niet land-gebonden in Europa, met z'n open grenzen. Zo planden jihadisten uit Den Haag een aanslag in Brussel: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)lag-in-Brussel.dhtml
En de extremist die daadwerkelijk een aanslag in Brussel pleegde, werd uiteindelijk in Frankrijk opgepakt. Maar je "perspectief" is volstrekt duidelijk: downplayen, het gevaar weigeren in te zien. Mag allemaal hoor, naïef zijn is geen misdrijf, maar je zou je veroordelende toontje richting mensen die wél gevaren en problemen zien wel achterwege mogen laten.
Nja die aanslagen in Londen en Madrid zag ook niemand aankomen. Het kan hier ook gebeuren. Enige wat je kan doen in is hopen dat de veiligheidsdiensten hier boven op zit.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat we geen gevaren zijn; ik heb het proportionaliteit. Er is sprake van paniekzaaierij waar je U tegen zegt. 'Be afraid, be very, very afraid', lijkt de boodschap te zijn van onze media.
En natuurlijk moet je eventuele gevaren niet negeren. Maar vooralsnog is de kans dat je verslikt in doperwt en komt te overlijden groter dan de kans dat je slachtoffer wordt van een terroristische aanslag.
Tsja, alles kan. Niemand zag aankomen dat autist Tristan willekeurige mensen ging neermaaien in Alphen. Hetzelfde geldt voor die knakker die met z'n Suzuki op een menigte inreed tijdens Koninginnedag.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja die aanslagen in Londen en Madrid zag ook niemand aankomen. Het kan hier ook gebeuren. Enige wat je kan doen in is hopen dat de veiligheidsdiensten hier boven op zit.
Ja die andere voorbeelden zag ook niemand aankomen idd. En de media mja. Je voelt je er niet veiliger door.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, alles kan. Niemand zag aankomen dat autist Tristan willekeurige mensen ging neermaaien in Alphen. Hetzelfde geldt voor die knakker die met z'n Suzuki op een menigte inreed tijdens Koninginnedag.
Er bestaat altijd een kans dat er iets vreselijks gebeurt. Ik ageer slechts tegen het hijgerige gedrag van de media (met name de Telegraaf). Mensen worden tem onrechte gek gemaakt.
Ik heb het over aanslagen, junk. Niet over vrouwenbespugende kankerventjes.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:51 schreef El_Matador het volgende:
Dat homo's in elkaar geramd worden, meisjes bespuugd en nazivlaggen 'prominent' de straten 'sieren', dat "hoort er allemaal bij", "moeten we niet te moeilijk over doen" en "zijn incidenten die slechts door rechtse foute media worden opgeblazen".
Aldus Koos Vogels, bewoner van een blank Veluws randdorpje.
Even los van de persoonlijke omstandigheden die Tristan dit deden doen (de maatschappij is m.i. eveneens schuldig als het zo ver komt, als we wat beter voor elkaar zouden zorgen...), inderdaad, 100% veiligheid is volstrekt onhaalbaar en veel van dit soort incidenten kan je niet voorkomen met spionage. Die spionage kost veel geld en het levert relatief weinig op. Wij hebben in Nederland voor zo ver ik het weet sinds die treinkaping geen aanslag gehad van buitenlandse terroristen, vooral incidenten die je niet had kunnen voorkomen met een sterke AIVD of iets dergelijks. Ondanks dat Nederland wereldkampioen telefoonaftappen is en dankzij een gunstige ligging het samen met Engeland het best internetverkeer kan aftappen (in theorie in ieder geval) hebben wij die paar incidenten, waarbij geen buitenlandse terroristen betrokken waren, niet kunnen voorkomen: Fortuyn en van Gogh werden vermoord, op die MBO-school werden leerlingen gedood met een automatisch geweer, in Alphen aan den Rijn werden mensen vermoord met een automatisch geweer en we hadden die twee onbenullige incidenten tijdens Koninginnedag. Veiligheidsdiensten wijzen dan graag flauw op wat zogenaamd is voorkomen zonder iets te noemen omdat dat niet zou kunnen omwille van de veiligheid.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, alles kan. Niemand zag aankomen dat autist Tristan willekeurige mensen ging neermaaien in Alphen. Hetzelfde geldt voor die knakker die met z'n Suzuki op een menigte inreed tijdens Koninginnedag.
Er bestaat altijd een kans dat er iets vreselijks gebeurt. Ik ageer slechts tegen het hijgerige gedrag van de media (met name de Telegraaf). Mensen worden tem onrechte gek gemaakt.
Dat dit nu zoveel meer voorkomt dan vroeger is een gevolg van negatieve selectie bij immigratie en slechte integratie. Dat weten we maar we trekken ons daar blijkbaar weinig van aan aangezien we met de Polen en Roemen precies hetzelfde deden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:51 schreef El_Matador het volgende:
Dat homo's in elkaar geramd worden, meisjes bespuugd en nazivlaggen 'prominent' de straten 'sieren', dat "hoort er allemaal bij", "moeten we niet te moeilijk over doen" en "zijn incidenten die slechts door rechtse foute media worden opgeblazen"
Aanslagen zijn inderdaad zeer zeldzaam en hoef je niet zo bang voor te zijn; blikseminslag treft je eerder. Alleen dat zijn niet de enige geneugten van de multikul.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb het over aanslagen, junk. Niet over vrouwenbespugende kankerventjes.
Maar dat is een andere discussie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aanslagen zijn inderdaad zeer zeldzaam en hoef je niet zo bang voor te zijn; blikseminslag treft je eerder. Alleen dat zijn niet de enige geneugten van de multikul.
Het is wel waar we bang voor moeten zijn als we de media moeten geloven.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aanslagen zijn inderdaad zeer zeldzaam en hoef je niet zo bang voor te zijn; blikseminslag treft je eerder. Alleen dat zijn niet de enige geneugten van de multikul.
Omdat de overheid graag meer middelen wil en hiervoor de vrijheden van de burgers moet beperken. Dus maakt de overheid ons graag bang. De diverse 'westerse' overheden hebben gretig misbruik gemaakt van 9/11 om van alles er door te duwen waar burgers voor die tijd nooit mee zouden hebben ingestemd. Dom van die burgers want zulke vrijheden komen te voet en gaan te paard.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is wel waar we bang voor moeten zijn als we de media moeten geloven.
Vergeet niet dat rondreizende bontkraagcircus dat stad en land afreist om het leven van mensen overal in Nederland te verzieken. Dat kleine gezelschap van hooguit een stuk of 5 mocro's, dat kleine clubje dat het verpest voor de rest, inmiddels ook op Texel aanbeland!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:51 schreef El_Matador het volgende:
Dat homo's in elkaar geramd worden, meisjes bespuugd en nazivlaggen 'prominent' de straten 'sieren', dat "hoort er allemaal bij", "moeten we niet te moeilijk over doen" en "zijn incidenten die slechts door rechtse foute media worden opgeblazen".
Aldus Koos Vogels, bewoner van een blank Veluws randdorpje.
Ja, heeft ook alles met de islam te maken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:32 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Vergeet niet dat rondreizende bontkraagcircus dat stad en land afreist om het leven van mensen overal in Nederland te verzieken. Dat kleine gezelschap van hooguit een stuk of 5 mocro's, dat kleine clubje dat het verpest voor de rest, inmiddels ook op Texel aanbeland!
Zeker. De islam staat gelijk aan achterlijkheid en geweld. Deze "jongemannen" zijn opgegroeid met het idee dat die zaken goed zijn, want ja, het staat allemaal in de Koran en papa deed het ook zo.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, heeft ook alles met de islam te maken.
Doe ff onderbouwen dan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:35 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Zeker. De islam staat gelijk aan achterlijkheid en geweld. Deze "jongemannen" zijn opgegroeid met het idee dat die zaken goed zijn, want ja, het staat allemaal in de Koran en papa deed het ook zo.
Ja, dat leren ze allemaal thuis.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:35 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Zeker. De islam staat gelijk aan achterlijkheid en geweld. Deze "jongemannen" zijn opgegroeid met het idee dat die zaken goed zijn, want ja, het staat allemaal in de Koran en papa deed het ook zo.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Onbedoeld het verkeerde vliegtuig uit de lucht schieten lijkt me wat anders dan doelbewuste terreuraanslagen. Madrid en Londen alweer vergeten, merk ik. Het vraagteken laat ik weg, ik stel het gewoon vast.
Moslimextremisme is niet land-gebonden in Europa, met z'n open grenzen. Zo planden jihadisten uit Den Haag een aanslag in Brussel: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)lag-in-Brussel.dhtml
En de extremist die daadwerkelijk een aanslag in Brussel pleegde, werd uiteindelijk in Frankrijk opgepakt. Maar je "perspectief" is volstrekt duidelijk: downplayen, het gevaar weigeren in te zien. Mag allemaal hoor, naïef zijn is geen misdrijf, maar je zou je veroordelende toontje richting mensen die wél gevaren en problemen zien wel achterwege mogen laten.
quote:De autoriteiten laten zich natuurlijk wél intimideren door de kalief, want dat is de grote boze man op de achtergrond. Hier mochten militairen al niet meer in uniform de straat op nadat één Nederlandse jihadist in Syrië de broeders in Nederland per video had opgeroepen „een sterke stevige daad” te stellen als wraak voor Amerikaanse luchtaanvallen. The New York Times kwam, zoals dat hedendaagse media past, meteen met een ‘Groeiende Lijst van Aanslagen in het Westen Verbonden met Extremisten’. Tien in totaal, inclusief de twee Canadese, teruggaand tot 2009, in het pre-kalief tijdperk. In totaal 31 doden, exclusief daders. Ik zou zeggen: als dit alles is wat de kalief ons kan voorzetten, valt het nogal mee. Denk maar eens aan de bommen die dagelijks in Bagdad afgaan. Dertig doden per dag.
Ik beken schuld aan demagogie, maar ik meld toch dat er tussen 1 juli 2013 en 30 juni 2014 256.721 Canadezen zijn overleden, op ongeveer 35,5 miljoen. De kalief zit zich wild te lachen daar in die kelder in Mosul waar hij schuilt tegen de Amerikaanse of misschien wel Nederlandse raketten. Dat zou wat zijn als die eens raak waren.
Bron
Helaas maken veel Marokkanen het ons wel erg gemakkelijk om dat te onderbouwen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |