abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146026621
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik pleit juist voor een rechte rug, in plaats de slappe ruggengraat die bange figuren typeert. Er zijn gewoon grenzen aan wat we wel en niet (hoeven te) pikken in dit land. Als je die grenzen niet stelt en niet actief handhaaft, geef je mensen een vrijbrief om hun standpunten steeds verder op te schuiven en deze uit te dragen.

Ik denk - overduidelijk vaker en beter dan jij dat doet - na over de consequenties van het accepteren van dergelijk gedrag.
Je denkt er ongetwijfeld vaker aan. Sterker, ik krijg het vermoeden dat je niet anders doet.

Maar beter? Dat spastische, obsessieve en dwingende is niet altijd beter, mijn beste Elf.

Bovendien ging het mij om jouw angst dat de boel kan worden overgenomen, zelfs als de booslims geen meerderheid vormen. Dat noem ik paranoia, bange poeperd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146026720
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Uitzending gemist, neem ik aan.
Zie anders hier bij GeenStijl: http://www.geenstijl.nl/m(...)_stom_kutgeloof.html

[..]

Bang mag je als label plakken op de lafbekken die doen alsof dit soort verknipte uitspraken normaal is. Wat ik doe, is nadrukkelijk stelling nemen tegen de aanwezigheid van dit soort denkbeelden in Nederland. Strafrechtelijk vervolgen of het land uit met dit soort mensen; liever vandaag dan morgen.

Dat heeft niks met "bang" te maken, het heeft des te meer te maken met duidelijkheid en het stellen van grenzen. Overigens geldt dat omgekeerd ook voor de faal-agent uit dit topic. Dergelijke uitlatingen wil ik ook bestraft zien.
Die gast maakt wel kut muziek maar kan het niet echt serieus nemen.
pi_146027354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
Je denkt er ongetwijfeld vaker aan. Sterker, ik krijg het vermoeden dat je niet anders doet.
Maar beter? Dat spastische, obsessieve en dwingende is niet altijd beter, mijn beste Elf.

Bovendien ging het mij om jouw angst dat de boel kan worden overgenomen, zelfs als de booslims geen meerderheid vormen. Dat noem ik paranoia, bange poeperd.
Je focus ligt op andermans vermeende angst, terwijl die zou moeten liggen op mensen die gevaarlijke uitspraken doen, plus de consequenties van het accepteren van die uitspraken.

Ik schreef trouwens ook niet dat ik er vaker aan denk; andermaal laat je leesvaardigheid weer te wensen over. De mate waarin intolerante denkbeelden de overhand krijgen, hangt sterk af van wat we zoal toestaan. Wat mij betreft is een grens bereikt (lees: overschreden) als iemand op tv roept "Spotten met geloof, dan vraag je om moord". Wat mij betreft is ook een grens overschreden wanneer je als politiefunctionaris dood aan de islam!" schrijft.

Het heeft niks met obsessies te maken; des te meer met paal en perk stellen aan (verbaal) wangedrag van mensen.
pi_146027589
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je focus ligt op andermans vermeende angst, terwijl die zou moeten liggen op mensen die gevaarlijke uitspraken doen, plus de consequenties van het accepteren van die uitspraken.

Ik schreef trouwens ook niet dat ik er vaker aan denk; andermaal laat je leesvaardigheid weer te wensen over. De mate waarin intolerante denkbeelden de overhand krijgen, hangt sterk af van wat we zoal toestaan. Wat mij betreft is een grens bereikt (lees: overschreden) als iemand op tv roept "Spotten met geloof, dan vraag je om moord". Wat mij betreft is ook een grens overschreden wanneer je als politiefunctionaris dood aan de islam!" schrijft.

Het heeft niks met obsessies te maken; des te meer met paal en perk stellen aan (verbaal) wangedrag van mensen.
Misschien moet je zelf eens leren lezen. Ik moet nu wederom posten dat mijn 'bange poeperd' richting jou niet sloeg op jouw opmerking over die vent die wat riep bij Pauw.

Man man man.
pi_146027596
quote:
Wat mij betreft is een grens bereikt (lees: overschreden) als iemand op tv roept "Spotten met geloof, dan vraag je om moord".
Daar is inderdaad een grens overschreden. Van het zieke, bekrompen, psychotische en volledig de weg kwijt zijnde.
Alsof geloof boven alles staat en de smoes is om alles te mogen doen, inclusief moord. Compleet ziek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_146027655
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:47 schreef Elfletterig het volgende:
De overhand krijgen kan ook zonder dat je getalsmatig de grootste groep bent. Als er maar genoeg dhimmi's zijn die elke keer respectvol buigen voor moslims die respect opeisen, maar niet aan anderen geven, dan ontstaat er vanzelf een situatie waarin moslims (en dan heb ik het over de radicale types, want die nemen het voortouw) de overhand krijgen.

Ik begrijp dat er gisteren één of andere mafketel bij Pauw aan tafel zat en daar - ongecorrigeerd - zoiets heeft kunnen zeggen als: "Spotten met geloof, dan vraag je om moord". Zulke extremisten wil ik bij voorkeur onmiddellijk dit land uittrappen.
Ik zou jou ook wel het land uit willen trappen.
pi_146027714
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:39 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Ik zou jou ook wel het land uit willen trappen.
Op basis van welk gevaarlijk, onverdraagzaam standpunt?
pi_146027924
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Op basis van welk gevaarlijk, onverdraagzaam standpunt?
Gewoon.

Maar ik neem aan dat je die politieagent ook het land uit wil trappen?
pi_146028305
quote:

[..]

Je zult er mee moeten leven dat er mensen zijn die altijd anders (willen en vooral blijven) denken.

Dat voorkomt ergernis , onbegrip en bespaart je moeite om ze je denkwijze en standpunten te laten begrijpen.

Overigens ben ik het volkomen met je eens.
pi_146028373
quote:
De overhand krijgen kan ook zonder dat je getalsmatig de grootste groep bent. Als er maar genoeg dhimmi's zijn die elke keer respectvol buigen voor moslims die respect opeisen, maar niet aan anderen geven, dan ontstaat er vanzelf een situatie waarin moslims (en dan heb ik het over de radicale types, want die nemen het voortouw) de overhand krijgen.

Ik begrijp dat er gisteren één of andere mafketel bij Pauw aan tafel zat en daar - ongecorrigeerd - zoiets heeft kunnen zeggen als: "Spotten met geloof, dan vraag je om moord". Zulke extremisten wil ik bij voorkeur onmiddellijk dit land uittrappen.
De vraag is waarom het altijd die figuren zijn die poduim krijgen op TV.

Om mensen bang te maken denk ik.
pi_146028520
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:47 schreef Gramulanion het volgende:
Gewoon. Maar ik neem aan dat je die politieagent ook het land uit wil trappen?
Jammer dat je je mening niet weet te onderbouwen. Wat de agent betreft: ontslag lijkt me een prima sanctie. Iemand die een dergelijke uitlating doet, kan niet geloofwaardig politieagent zijn.
pi_146028614
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:58 schreef DrMabuse het volgende:
Je zult er mee moeten leven dat er mensen zijn die altijd anders (willen en vooral blijven) denken.
Dat voorkomt ergernis , onbegrip en bespaart je moeite om ze je denkwijze en standpunten te laten begrijpen.

Overigens ben ik het volkomen met je eens.
Wat mensen denken, kun je moeilijk beïnvloeden. Je kunt immers de gedachten van mensen niet lezen. Maar mensen kun je wel verantwoordelijk houden voor de dingen die ze zeggen. Opruiende taal, zoals die rapper uitkraamt, mag wat mij betreft harder worden aangepakt.

En ik wil ook luid en duidelijk mijn ongenoegen over zulke uitlatingen laten blijken. Niet negeren of doodzwijgen, maar er fel tegenin. Duidelijk laten merken dat we dergelijke uitlatingen niet acceptabel vinden als samenleving. Ertegen ageren, weerstand laten blijken.
pi_146028685
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 08:42 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Jij denkt dat je werkgever het prima vindt als je op Facebook zet dat al je collega's aan een langzame en pijnlijke dood mogen sterven, omdat je het tijdens je privé leven hebt geschreven?
Wat een verschrikkelijk slechte vergelijking. Hier ga ik echt geen woorden aan vuil maken. :{w
pi_146028756
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 09:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

BNW is een paar deuren verderop.
Joop.nl ook. Wat is precies je punt?
pi_146028859
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:47 schreef Gramulanion het volgende:

Maar ik neem aan dat je die politieagent ook het land uit wil trappen?
Vast wel. Oh nee, die is blank, dus die hoeft het land niet uitgetrapt te worden.
pi_146028898
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:08 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wat een verschrikkelijk slechte vergelijking. Hier ga ik echt geen woorden aan vuil maken. :{w
Klopt, moslims zijn immers de vijand toch, die verdienen dat.
pi_146028940
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En ik wil ook luid en duidelijk mijn ongenoegen over zulke uitlatingen laten blijken. Niet negeren of doodzwijgen, maar er fel tegenin. Duidelijk laten merken dat we dergelijke uitlatingen niet acceptabel vinden als samenleving. Ertegen ageren, weerstand laten blijken.
Ik heb het over de / je gedachtewisselingen met de bekende altijd begrijpende en in bescherming nemende gebruikers hier op FOK.

Met wat je hierboven schrijft geef je ze precies wat ze willen en zoeken.

En je bereikt er niks mee.
pi_146029015
quote:
Verbaast me allemaal niks. Nederland is één van de meest gedhimmificeerde landen ter wereld.

Maar jij begrijpt waarschijnlijk wel dat dit niet eeuwig goed blijft gaan. Het is gewoon een kwestie van nu korte metten maken met dergelijke extremisten en het in het algemeen indammen van de islam. Of het in een later stadium op een burgeroorlog aan laten komen.
pi_146029224
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Die gast maakt wel kut muziek maar kan het niet echt serieus nemen.
Helaas nemen jonge moslims, en dan vooral die van het ééncellige soort met bontkraag en een IQ onder de 80, hem weldegelijk serieus.
pi_146029260
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:22 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Helaas nemen jonge moslims, en dan vooral die van het ééncellige soort met bontkraag en een IQ onder de 80, hem weldegelijk serieus.
Nah denk dat als ze Wilders wat willen aandoen ze deze clip niet nodig hebben hoor.
pi_146029564
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:13 schreef Ceberut het volgende:
Vast wel. Oh nee, die is blank, dus die hoeft het land niet uitgetrapt te worden.
Aan de naam van de agent in kwestie te zien, is de man een autochtone Nederlander die alleen over een Nederlands paspoort beschikt. Het is dus niet eens mogelijk om hem het land uit te trappen, nog los van de vraag of dat de passende sanctie is.

Zijn uitspraken zijn allerminst acceptabel en ondermijnen zijn geloofwaardigheid als agent. Ontslag is zonder meer te rechtvaardigen. Hopen dat mensen doodgaan, is trouwens niet strafbaar. "Dood aan de islam" is geen concrete bedreiging aan het adres van individuele gelovigen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:14 schreef De_Guidance het volgende:
Klopt, moslims zijn immers de vijand toch, die verdienen dat.
Sommige moslims hebben dusdanig extremistische denkbeelden en uitlatingen dat ze daarmee een vijand van het vrije westen en dus ook Nederland worden. Dat betreft niet álle moslims, zoals jij suggereert, maar een deel van de moslims: de radicaliserende, extremistische types. De types die hun geloof als een onaantastbaar iets boven onze wet plaatsen en die menen dat kritiek erop een rechtvaardiging is om mensen te doden.

Zulke mensen zijn staatsvijand, zulke mensen wil ik - voor zover in het bezit van een dubbele nationaliteit - graag dit land uit hebben of - bij slechts één nationaliteit - een gevangenisstraf zien krijgen.
pi_146029619
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:15 schreef DrMabuse het volgende:
Ik heb het over de / je gedachtewisselingen met de bekende altijd begrijpende en in bescherming nemende gebruikers hier op FOK.

Met wat je hierboven schrijft geef je ze precies wat ze willen en zoeken.
En je bereikt er niks mee.
Ik weet het. Het zijn steeds dezelfde cirkeltjes die worden gedraaid. Ik blijf het nodig vinden om vormen van wangedrag te benoemen en te veroordelen. De gevolgen van het accepteren ervan zijn namelijk niet te overzien. En dat geldt niet één kant, maar allerlei kanten op.
pi_146029659
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik weet het. Het zijn steeds dezelfde cirkeltjes die worden gedraaid. Ik blijf het nodig vinden om vormen van wangedrag te benoemen en te veroordelen. De gevolgen van het accepteren ervan zijn namelijk niet te overzien. En dat geldt niet één kant, maar allerlei kanten op.
Vind je het niet vermoeiend worden?
pi_146029702
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:58 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dat hebben we allemaal, slimmerd.
pi_146029735
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:16 schreef hpeopjes het volgende:
Maar jij begrijpt waarschijnlijk wel dat dit niet eeuwig goed blijft gaan. Het is gewoon een kwestie van nu korte metten maken met dergelijke extremisten en het in het algemeen indammen van de islam. Of het in een later stadium op een burgeroorlog aan laten komen.
Ik deel je mening, maar het moet kennelijk eerst nog veel verder escaleren. Ik hoop van harte dat ik ongelijk krijg, maar de cultuurclash tussen het vrije westen en radicale moslims heeft alles in zich om tot grote conflicten of oorlogen te leiden.

Eigenlijk zien we de voortekenen al een tijdje: rellen in overwegend allochtone stadswijken, ISIS dat een kalifaat sticht, jihadstrijders uit het westen die zich aansluiten, doorgeslagen tolerantie en begrip voor haatzaaiers en extremisten in West-Europa en een groep mensen die zich daartegen verzet.

Alle ingrediënten zijn aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')