Cheweldich joh, mach ik je aanraacke?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:40 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Ik rijd altijd zeventig waar je tachtig mag omdat het zuiniger is. Geweldig hoe mensen daar op reageren: Van knipperen met grootlicht tot middelvingers![]()
Ja hoor, ik kan het trouwens ook iedereen aanraden. Een tandje rustiger rijden geeft een veel relaxter en veiliger gevoel. Al zou ik op de snelweg niet onder de 100 gaan zittenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Cheweldich joh, mach ik je aanraacke?
Thuisblijven ook, net als je PC uit laten ipv hier te gaan zitten wachten op een reaktie op je trollpost die niet gaat komen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:46 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
[..]
Ja hoor, ik kan het trouwens ook iedereen aanraden. Een tandje rustiger rijden geeft een veel relaxter en veiliger gevoel. Al zou ik op de snelweg niet onder de 100 gaan zitten
Wist niet dat dit als trollen gezien werdquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Thuisblijven ook, net als je PC uit laten ipv hier te gaan zitten wachten op een reaktie op je trollpost die niet gaat komen.
[ afbeelding ] Open er een topic over.
huh waar?! Is vrij logisch daar volgens mij.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:50 schreef Sounddragon het volgende:
Dé irritatie van vandaag trouwens: Ring Zuid (A15) bij Rotterdam; wat hebben ze daar een onnozele in gewikkelde cholerabende van gemaakt zeg
Ja doei.. lees de topicpointer effe en bok op alsjeblieft zegquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:50 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
[..]
Wist niet dat dit als trollen gezien werdWat voor figuren zitten hier dan die dit als trollen opvatten...?
Het hele stuk vanaf zuidplein tot en met de tunnel; wás al niet geweldig, maar nu is het een zooitje; links uitvoegen, rechts uitvoegen, wel parallelbaan, geen parallelbaan.. Ik moest naar Hoogvliet, en zelf met maps navi ging ik bijna het bos in, en ik weet de weg daar; gelukkig maar, want Gmaps stuurde me zonder te verblikken zo naar Zuidpleinquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:51 schreef Toekito het volgende:
[..]
huh waar?! Is vrij logisch daar volgens mij.
Je hebt daar gewoon een parallelbaan gekregen, je kan op enkele punten wisselen tussen de hoofdrijbaan en de parallel, en in het midden zit een tankstation op een gegeven moment. Niet meer, niet minder. De borden zijn er ook echt heel duidelijk, lijkt er meer op dat je navi de weg kwijt was door de veranderingen. En last but not least, er staat significant minder file. Ik vind het een grote verbetering, verkeerstechnisch gezien.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het hele stuk vanaf zuidplein tot en met de tunnel; wás al niet geweldig, maar nu is het een zooitje; links uitvoegen, rechts uitvoegen, wel parallelbaan, geen parallelbaan.. Ik moest naar Hoogvliet, en zelf met maps navi ging ik bijna het bos in, en ik weet de weg daar; gelukkig maar, want Gmaps stuurde me zonder te verblikken zo naar Zuidplein
Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:40 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Ik rijd altijd zeventig waar je tachtig mag omdat het zuiniger is. Geweldig hoe mensen daar op reageren: Van knipperen met grootlicht tot middelvingers![]()
Ik vind een kwartier veelquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:41 schreef Rastislav het volgende:
[..]
Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.
Ik vond het een onoverzichtelijk drama; ik heb er 20 jaar lang gereden in de oude situatie, en ik vond het niks. Zal wel aan mijn autistische ik liggen ofzo. Terug was een stuk beter.. gewoon immer gerade aus.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:06 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je hebt daar gewoon een parallelbaan gekregen, je kan op enkele punten wisselen tussen de hoofdrijbaan en de parallel, en in het midden zit een tankstation op een gegeven moment. Niet meer, niet minder. De borden zijn er ook echt heel duidelijk, lijkt er meer op dat je navi de weg kwijt was door de veranderingen. En last but not least, er staat significant minder file. Ik vind het een grote verbetering, verkeerstechnisch gezien.
Sommige mensen vinden het gewoon lekker om door te rijden... En een kwartier tijdswinst, das toch best veel?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:41 schreef Rastislav het volgende:
[..]
Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.
Klein motortje met zwaardere auto merk je wel. Klein motortje met kleine auto is minder. Zwaarder blok met zwaardere bak merk je ook wel, maar ook niet zo groot. Verschil tussen 100 (teller+CC) of 135-140 (ook cc) was bij mij van de zomer zo'n 3 km per liter (6,6:100 vs. 7,8:100). Ene ritje was vanaf Zoetermeer terug naar Alkmaar (binnendoor - A4-A5-A9) 's avonds, de ander was vanaf Alkmaar naar Utrecht Zuid (A9-A2-A12 en nog iets over de 70 weg daar), de volgende (zondag)ochtend. Wel vergelijkbare stukjes dus.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:47 schreef Idanue het volgende:
Ik moet ook toegeven dat ik meestal de cc op 125 heb ipv 135, verschil is 1:18 bij 125 en 1:15 bij 135.
Dat krijg je met die kleine motortjes. (1.2 benzine in een peugeot 208)
Ik vind het rijden van de maximum snelheid nou niet bepaald een teken van "haast".quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:41 schreef Rastislav het volgende:
[..]
Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.
Heeft nog eens niet zozeer met haast te maken, 180 rijdt gewoon lekkerder dan 130. Als je daarna weer 130 moet rijden lijk je wel bijna stil te staan. Op een snelweg tenminste, op een provinciale weg is 130 hard zat.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:41 schreef Rastislav het volgende:
[..]
Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.
really….waar baseer je dat op? 180 rijden lijkt mij in het overvolle NL (behalve dat het ook niet eens mag) best wel link en verre van 'lekker'quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
180 rijdt gewoon lekkerder dan 130.
Als het rustig is geen probleem om 180 te rijden, als de weg geblokkeerd wordt door ander verkeer moet je vanzelf weer in de remmen. Het is niet linker dan in Duitsland, daar komt ook genoeg drukte of filevorming voor op stukken zonder snelheidslimiet. Daar moet je ook gewoon opletten.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
really….waar baseer je dat op? 180 rijden lijkt mij in het overvolle NL (behalve dat het ook niet eens mag) best wel link en verre van 'lekker'
Het enige moment dat het in Duitsland gevaarlijker is, is bij werkzaamheden als je teruggaat naar 80, want alle Hollanders die al heel de tijd 120 rijden, blijven dat ook gewoon rijden, terwijl de rest in de werkzaamheden gewoon 80 rijdt... En die komen in je remactie ook vrolijk op je bumper zitten.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:32 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als het rustig is geen probleem om 180 te rijden, als de weg geblokkeerd wordt door ander verkeer moet je vanzelf weer in de remmen. Het is niet linker dan in Duitsland, daar komt ook genoeg drukte of filevorming voor op stukken zonder snelheidslimiet. Daar moet je ook gewoon opletten.
Precies, wanneer je 130 mag gaat bij mij meestal de CC op zo'n 160/170. Vaak ook wel harder dan dat maar dan meestal zonder CC. Rijdt gewoon veel fijner qua inhalen en dergelijke.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heeft nog eens niet zozeer met haast te maken, 180 rijdt gewoon lekkerder dan 130. Als je daarna weer 130 moet rijden lijk je wel bijna stil te staan. Op een snelweg tenminste, op een provinciale weg is 130 hard zat.
Misschien een hele domme vraagquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:13 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Precies, wanneer je 130 mag gaat bij mij meestal de CC op zo'n 160/170. Vaak ook wel harder dan dat maar dan meestal zonder CC. Rijdt gewoon veel fijner qua inhalen en dergelijke.
Ook al zou mijn tijdswinst maar 5 minuten per dag zijn zou ik het nog steeds doen. 5 minuten op jaarbasis is toch nog zo'n 30 uur.
Zelf rij ik vooral in het zuidelijke deel van Nederland, heb vrijwel geen last hier van flitsers op de snelweg. Ook op bv de A2 kun je gewoon doorblazen zonder geflitst te worden van Brabant richting Maastricht en terug (al moet je in Maastricht wel opletten en rondom Luik!). Op landwegen wordt sowieso nooit geflitst. Uiteraard ontvang je toch nog weleens een prent, vaak op onbekend terrein, maar dat kun je gewoon incalculeren in je jaarlijkse kosten voor het autorijden. Dan komt die boete ook niet zo hard aan (want is al voorzien), maar heb je wel een financiële meevaller als je een jaartje weinig bekeuringen hebt gehad!quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Misschien een hele domme vraagmaar hoe kom je daar dan keer op keer mee weg zonder megavette boetes?
Of woon je soms ergens waar er geen flitspalen en trajectcontroles zijn....
Mee eens. Op een gegeven moment leer je die dingen gewoon uit je hoofd. In Utrecht weet ik waar alle flitspalen staan. Ik heb zelfs geen flitsmeister ofzo meer nodig.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:30 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zelf rij ik vooral in het zuidelijke deel van Nederland, heb vrijwel geen last hier van flitsers op de snelweg. Ook op bv de A2 kun je gewoon doorblazen zonder geflitst te worden van Brabant richting Maastricht en terug (al moet je in Maastricht wel opletten en rondom Luik!). Op landwegen wordt sowieso nooit geflitst. Uiteraard ontvang je toch nog weleens een prent, vaak op onbekend terrein, maar dat kun je gewoon incalculeren in je jaarlijkse kosten voor het autorijden. Dan komt die boete ook niet zo hard aan (want is al voorzien), maar heb je wel een financiële meevaller als je een jaartje weinig bekeuringen hebt gehad!
Flitsmeister standaard aan in de auto. En zoveel trajectcontroles zijn er niet in Nederland. Wanneer ik hard ben ik meestal heel erg geconcentreerd op alles wat er op de weg is. KLPD auto's pik je er zo tussen uit. Al een aantal keer gehad dat ik met hoge snelheid een KLPD auto ingehaald heb en dat ik daarna netjes het maximumsnelheid ging rijden. Komen die droeftoeters naast je rijden met een wijzend vingertjequote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Misschien een hele domme vraagmaar hoe kom je daar dan keer op keer mee weg zonder megavette boetes?
Of woon je soms ergens waar er geen flitspalen en trajectcontroles zijn....
In Nederland is het niet rendabel om hard door te rijden. Ik had 't ook over een theoretische tijdswinst, waar je in een stuk naar je bestemming gaat. Dit zonder stoplichten, mensen die langzamer dan jij rijden, voorrang moeten geven etc. Hoe sneller je gaat, hoe eerder je bij het volgende stoplicht staat te wachten. Je komt nooit aan het kwartier, vaak veel minder.. En dat is weinig.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden het gewoon lekker om door te rijden... En een kwartier tijdswinst, das toch best veel?
[..]
Je hebt een punt. Maar is het voor die extra paar minuten echt nodig om veel brandstof te verstoken? Ach, 't is wel jouw keusquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het rijden van de maximum snelheid nou niet bepaald een teken van "haast".
Zelfs als het niet rendabel is, vergeet je het belangrijkste: hard rijden is leuk. Door bochten scheuren en volgas optrekken enzo voelt goedquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:22 schreef Rastislav het volgende:
[..]
In Nederland is het niet rendabel om hard door te rijden. Ik had 't ook over een theoretische tijdswinst, waar je in een stuk naar je bestemming gaat. Dit zonder stoplichten, mensen die langzamer dan jij rijden, voorrang moeten geven etc. Hoe sneller je gaat, hoe eerder je bij het volgende stoplicht staat te wachten. Je komt nooit aan het kwartier, vaak veel minder.. En dat is weinig.
[..]
Je hebt een punt. Maar is het voor die extra paar minuten echt nodig om veel brandstof te verstoken? Ach, 't is wel jouw keus
Het is juist super chill en overzichtelijk geworden. Alleen navigatiesystemen lopen bijna allemaal nog achter.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het hele stuk vanaf zuidplein tot en met de tunnel; wás al niet geweldig, maar nu is het een zooitje; links uitvoegen, rechts uitvoegen, wel parallelbaan, geen parallelbaan.. Ik moest naar Hoogvliet, en zelf met maps navi ging ik bijna het bos in, en ik weet de weg daar; gelukkig maar, want Gmaps stuurde me zonder te verblikken zo naar Zuidplein
QFTquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:06 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je hebt daar gewoon een parallelbaan gekregen, je kan op enkele punten wisselen tussen de hoofdrijbaan en de parallel, en in het midden zit een tankstation op een gegeven moment. Niet meer, niet minder. De borden zijn er ook echt heel duidelijk, lijkt er meer op dat je navi de weg kwijt was door de veranderingen. En last but not least, er staat significant minder file. Ik vind het een grote verbetering, verkeerstechnisch gezien.
Misschien word ik oudquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:25 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zelfs als het niet rendabel is, vergeet je het belangrijkste: hard rijden is leuk. Door bochten scheuren en volgas optrekken enzo voelt goed![]()
Heb je een automaat? Heerlijkquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Misschien word ik oudmaar ik vind "cruisen" eigenlijk gewoon veel relaxter.
Waarom moet er toch altijd gescheurd worden....
Vorig weekend nog, had zin om wat te rijden, had niet echt een doel ofzo...
Ben ik gewoon met mijn favoriete muziekjes op lekker wat gaan rijden, niet hard, niet opgefokt, gewoon lekker rondrijden, willekeurige straatjes pakken, beetje wat om je heen kijken waar je bent en chillen.
Het ligt wel aan het soort weg. Op de A2 rij ik noodgedwongen rustig. (En ga ik andere dingen doen, mijn diepte punt het van uitgeprinte a4tjes uit mijn hoofd leren van een speechquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Misschien word ik oudmaar ik vind "cruisen" eigenlijk gewoon veel relaxter.
Waarom moet er toch altijd gescheurd worden....
Vorig weekend nog, had zin om wat te rijden, had niet echt een doel ofzo...
Ben ik gewoon met mijn favoriete muziekjes op lekker wat gaan rijden, niet hard, niet opgefokt, gewoon lekker rondrijden, willekeurige straatjes pakken, beetje wat om je heen kijken waar je bent en chillen.
En dan kom je thuis om eens lekker te gaan klagen over dat je fingfong bandjes snel op zijn.. Achja..quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:50 schreef NieuweNier het volgende:
Lekker harde muziek erbij en je banden laten slippen
Een paar keer je banden laten slippen valt best mee qua slijtage. Constant duizenden kilometers 200km/u rijden of zo hard mogelijk door de bocht racen zorgt voor veel grotere slijtage.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:54 schreef DieselTank het volgende:
[..]
En dan kom je thuis om eens lekker te gaan klagen over dat je fingfong bandjes snel op zijn..
Cruise control op 100, voetjes op de vloer, knieën tegen het stuur en dan rustig lezen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:50 schreef NieuweNier het volgende:
Op de A2 rij ik noodgedwongen rustig. (En ga ik andere dingen doen, mijn diepte punt het van uitgeprinte a4tjes uit mijn hoofd leren van een speech)
in je koekblikquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:25 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zelfs als het niet rendabel is, vergeet je het belangrijkste: hard rijden is leuk. Door bochten scheuren en volgas optrekken enzo voelt goed![]()
Nee in zijn feaurd.quote:
Nee gewoon de documenten schuin omhoog leggen, de onderkant op je schoot en de bovenkant tegen je stuur aan geleund. En als het te klein is even in je handen pakken. Het waren losse printjes.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:22 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Cruise control op 100, knieën tegen het stuur en dan rustig lezen?
Mwah die generatie mondeo had een erg goede wegligging. Schijnbaar beter dan de huidige generatie. En veel beter dan een random passat of avensis ofzo.quote:
Zeker weten?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:51 schreef NieuweNier het volgende:
Maar het is de A2. Daar kan niks gebeuren...)
Ik bedoelde het stukje tussen Utrecht en Amsterdam. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe je jezelf met 100km/u op zo'n brede en veilige weg dood jan rijden. Zelfs als je per ongeluk een 90 graden bocht richting de vangrail maakt ben je ok.quote:
En wat nou als ik me irriteer aan zulk nonchalant, gevaarlijk gedrag op de weg?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 22:40 schreef Sounddragon het volgende:
Can we cut the bullshit and chitchat?
Inderdaad. Mensen die met andere dingen bezig zijn dan autorijden is met stip op #1 de oorzaak van ergerniswekkend gedrag.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 22:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
En wat nou als ik me irriteer aan zulk nonchalant, gevaarlijk gedrag op de weg?
Dan zal ik maar zwijgen over dat ik regelmatig 200+ rijd op rustige snelwegen... Die snelwegen waar iedereen dus 140-150 rijdt, behalve jij dus?quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:30 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Mag ik zeggen dat ik je een ontzettend trieste vent vind als je 180 rijdt op de Nederlandse weg, of krijg ik nu een weer een mod over me heen?
Het liefste zet ik zo'n gast klem door meteen naar links te gaan zodat hij flink af moet remmen, maar doe dat toch maar niet omdat mijn leven me iets te lief is en ik geen Johnny achterin mijn kofferbak gevouwen wil hebben.
Begrijp echt niet waarom het hier op FOK! toegestaan is om hierover op te scheppen, aangezien het gewoon verboden is om hier in Nederland zo hard te rijden. Er zouden maar kinderen van 17 meelezen hier die net hun rijbewijs hebben en dit ook gewoon normaal gaan vinden en dus zichzelf en anderen in gevaar brengen.
Doe ik wel met regenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:46 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
[..]
Ja hoor, ik kan het trouwens ook iedereen aanraden. Een tandje rustiger rijden geeft een veel relaxter en veiliger gevoel. Al zou ik op de snelweg niet onder de 100 gaan zitten
Ik denk dat iedere jonge gozer die net zijn rijbewijs heeft zo snel mogelijk naar de autobahn gaat om te lijken hoe hard ie kan. Op welk moment ze erachter komen dat snelheid niet gevaarlijk is. Snelheidsverschillen zijn gevaarlijk. Wat de reden waarom er op de autobahn dynamische snelheidslimieten zijn en er op de matrixborden wordt aangegeven wanneer er een file is ontstaan -- wat echt veel beter is dan een random limiet zoals bij ons, soms banen afgesloten en 70km/u omdat iemand op de vluchtstrook staat, en soms 70km/u wanneer er een ongeluk is gebeurd en alle banen onder het puin liggenquote:Op zondag 26 oktober 2014 00:45 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Dan zal ik maar zwijgen over dat ik regelmatig 200+ rijd op rustige snelwegen... Die snelwegen waar iedereen dus 140-150 rijdt, behalve jij dus?
Die noodzaak om zelf politie te willen spelen snap ik eigenlijk totaal niet. Klem zetten of expres naar links is pas een achterlijke gedachtegang.
Kinderen van 17 doen trouwens echt niet wat ze lezen op een forum. Kom op man. Of ben jij er ook zo een die aggresiviteit toespeelt aan geweldadige games?
Ben jij zo'n iemand die 6 overtredingen gaat maken om een ander op zijn fout te wijzen? Categorie schoolmeester... In jouw stukje: onnodig linksrijden is 1, het niet voor laten gaan van het overige verkeer op de rijstrook is al 2 en nummer 3 is het bewust in gevaar brengen van het andere verkeer. En kom nu niet over die ander, die 180 rijdt, miepen, ik heb het over jou. Dat je je kan irriteren aan iets waar je 0,0 last van hebt... Damn. Daarnaast, weet jij waarom iemand zoveel haast heeft? Nee, dus ook niet mee bemoeien. Nog even afgezien van het feit dat de politie, die waarschijnlijk oorspronkelijk de hardrijder wilden pakken, op zo'n moment 99% van de tijd jou aan de kant zullen zetten (nog een reden om het lekker te laten gaan dus, beter voor je rechtvaardigheidsgevoel).quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:30 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Mag ik zeggen dat ik je een ontzettend trieste vent vind als je 180 rijdt op de Nederlandse weg, of krijg ik nu een weer een mod over me heen?
Het liefste zet ik zo'n gast klem door meteen naar links te gaan zodat hij flink af moet remmen, maar doe dat toch maar niet omdat mijn leven me iets te lief is en ik geen Johnny achterin mijn kofferbak gevouwen wil hebben.
Alleen jammer dat er bij iemand van 17 ook nog een volwassene in de auto moet zitten die wel een rijbewijs heeft en zoveel jaar dat in bezit heeft en die de 17 jarige dient te corrigeren, dus dat argument gaat niet op. Ik zie het opschepperige er ook niet van in. Ik heb 200+ gereden (in Duitsland, in Nederland blijf ik altijd ruim onder invorderingsgrensquote:Begrijp echt niet waarom het hier op FOK! toegestaan is om hierover op te scheppen, aangezien het gewoon verboden is om hier in Nederland zo hard te rijden. Er zouden maar kinderen van 17 meelezen hier die net hun rijbewijs hebben en dit ook gewoon normaal gaan vinden en dus zichzelf en anderen in gevaar brengen.
Natuurlijk mag je dat zeggen, maar kan je het ook toelichten? Waarom vindt je het triest?quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:30 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Mag ik zeggen dat ik je een ontzettend trieste vent vind als je 180 rijdt op de Nederlandse weg, of krijg ik nu een weer een mod over me heen?
Het liefste zet ik zo'n gast klem door meteen naar links te gaan zodat hij flink af moet remmen, maar doe dat toch maar niet omdat mijn leven me iets te lief is en ik geen Johnny achterin mijn kofferbak gevouwen wil hebben.
Begrijp echt niet waarom het hier op FOK! toegestaan is om hierover op te scheppen, aangezien het gewoon verboden is om hier in Nederland zo hard te rijden. Er zouden maar kinderen van 17 meelezen hier die net hun rijbewijs hebben en dit ook gewoon normaal gaan vinden en dus zichzelf en anderen in gevaar brengen.
sowieso ben je een pannenkoek als je gelooft wat hij zegtquote:Op zondag 26 oktober 2014 10:15 schreef kikoooooo het volgende:
NieuweNier![]()
Ik word er zo moe van. Die constante vastlopende plaat.
SGP stemmer gespot!quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:30 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Mag ik zeggen dat ik je een ontzettend trieste vent vind als je 180 rijdt op de Nederlandse weg, of krijg ik nu een weer een mod over me heen?
Het liefste zet ik zo'n gast klem door meteen naar links te gaan zodat hij flink af moet remmen, maar doe dat toch maar niet omdat mijn leven me iets te lief is en ik geen Johnny achterin mijn kofferbak gevouwen wil hebben.
Begrijp echt niet waarom het hier op FOK! toegestaan is om hierover op te scheppen, aangezien het gewoon verboden is om hier in Nederland zo hard te rijden. Er zouden maar kinderen van 17 meelezen hier die net hun rijbewijs hebben en dit ook gewoon normaal gaan vinden en dus zichzelf en anderen in gevaar brengen.
Als die jongere naar de Duiste Autobahn gaat, heb ik er geen problemen mee.quote:Op zondag 26 oktober 2014 01:19 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik denk dat iedere jonge gozer die net zijn rijbewijs heeft zo snel mogelijk naar de autobahn gaat om te kijken hoe hard ie kan.
Hij gaat gelukkig na het inhalen wel naar de rechter rijbaan, zoals het hoortquote:Op zondag 26 oktober 2014 10:38 schreef oldford het volgende:
[..]
Als die jongere naar de Duiste Autobahn gaat, heb ik er geen problemen mee.
Levensgevaarlijk wordt het als ze dat te ver vinden en op een provinciale weg in de buurt 300+ gaan rijden.
http://www.autojunk.nl/20(...)nelheid-in-nederland
Dat mag je zeggen. Wat dat betreft ben ik adrenaline verslaafd en kan het mij niet snel genoeg gaan. 180 rijden is trouwens niet zo boeiend, ik haal meer kick uit acceleratie.quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:30 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Mag ik zeggen dat ik je een ontzettend trieste vent vind als je 180 rijdt op de Nederlandse weg, of krijg ik nu een weer een mod over me heen?
Het liefste zet ik zo'n gast klem door meteen naar links te gaan zodat hij flink af moet remmen, maar doe dat toch maar niet omdat mijn leven me iets te lief is en ik geen Johnny achterin mijn kofferbak gevouwen wil hebben.
Begrijp echt niet waarom het hier op FOK! toegestaan is om hierover op te scheppen, aangezien het gewoon verboden is om hier in Nederland zo hard te rijden. Er zouden maar kinderen van 17 meelezen hier die net hun rijbewijs hebben en dit ook gewoon normaal gaan vinden en dus zichzelf en anderen in gevaar brengen.
Geeft niet joh, houdt de mensen die het bloed van het asfalt spuiten ook uit de WW.quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:18 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dat mag je zeggen. Wat dat betreft ben ik adrenaline verslaafd en kan het mij niet snel genoeg gaan. 180 rijden is trouwens niet zo boeiend, ik haal meer kick uit acceleratie.
Maar als je dat al zo triest vindt zal ik maar niet zeggen dat ik regelmatig de 300 aantik met de motor op de Nederlandse snelweg.
300 is natuurlijk veel te gek, en het is een idioot om zo hard in de bebouwde kom te rijden, maar die provinciale weg is rustig genoeg om ' bovengemiddeld' te rijden, dat wel.quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:38 schreef oldford het volgende:
[..]
Als die jongere naar de Duiste Autobahn gaat, heb ik er geen problemen mee.
Levensgevaarlijk wordt het als ze dat te ver vinden en op een provinciale weg in de buurt 300+ gaan rijden.
http://www.autojunk.nl/20(...)nelheid-in-nederland
17 jarigen mogen nog geneens alleen rijden, moet een ervaren bestuurder naast zitten. Dus dat te hard gebeurd sowieso niet.quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:30 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Begrijp echt niet waarom het hier op FOK! toegestaan is om hierover op te scheppen, aangezien het gewoon verboden is om hier in Nederland zo hard te rijden. Er zouden maar kinderen van 17 meelezen hier die net hun rijbewijs hebben en dit ook gewoon normaal gaan vinden en dus zichzelf en anderen in gevaar brengen.
Heb je ook weer wat te doen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:22 schreef padlarf het volgende:
[..]
Geeft niet joh, houdt de mensen die het bloed van het asfalt spuiten ook uit de WW.
Is logisch toch, alleen deze gekkies denken dat 180 en 300 hetzelfde isquote:Op zondag 26 oktober 2014 11:31 schreef Koepert het volgende:
[..]
300 is natuurlijk veel te gek, en het is een idioot om zo hard in de bebouwde kom te rijden, maar die provinciale weg is rustig genoeg om ' bovengemiddeld' te rijden, dat wel.
En NEE dat is geen 300, maar 150-180 zou ik daar ook nog wel doen. In de omstandigheden van het filmpje dan he.. qua verkeer en weer
Jezus... Zo in de bebouwde kom ook echtquote:Op zondag 26 oktober 2014 10:38 schreef oldford het volgende:
[..]
Als die jongere naar de Duiste Autobahn gaat, heb ik er geen problemen mee.
Levensgevaarlijk wordt het als ze dat te ver vinden en op een provinciale weg in de buurt 300+ gaan rijden.
http://www.autojunk.nl/20(...)nelheid-in-nederland
op hun pik getrapt dat ze een aygo rijden blijkbaar?quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:54 schreef opgebaarde het volgende:
Niemand stoort?
Hoe denk jij dat bijvoorbeeld die mensen in het hierboven staande filmpje zich voelde of nog voelen nadat ze met zo'n rotsnelheid zijn ingehaald? En dan praten we niet over het onderwerp "gevaar" want die is te gemakkelijk
En wat wil je daar mee zeggen? Dat 300 hier gewoon moet kunnen?quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
Volgens mij is dat filmpje gemaakt in Haarlem en op de Driemerenweg/N205. Die laatste is sowieso al Vmax 100 en hele stukken kruisingsvrij.
Daar hoef je niet voor ingehaald te wordenquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
op hun pik getrapt dat ze een aygo rijden blijkbaar?
Dat soort tuig hoort in een cel te zitten.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:26 schreef JohnB52 het volgende:
Gisteravond, 20:00, op a58 tussen Heinkenszand en goes wegwerken, dus maar 80, ik ook. Kwam er een Golfje 6 voorbij met minimaal 130, dus ik na de wegwerkzaamheden even vol gas er achteraan:-)
Daar kan ik me aan irriteren, zo hard door de wegwerkzaamheden.
Ik heb m niet meer ingehaald, wel net er achter, maar moest er af bij sgravenpolder.
Nee, maar ik wil wel aangeven dat dit niet zomaar de eerste de beste provinciale weg is, ik weet dat er regelmatig figuren zijn die een rondje autotesten doen door Driemerenweg, A4 en A5 te nemen... En de meeste provinciale wegen daar mag je blij zijn als je de 80 haalt, maar dat is op deze weg niet het geval. Niet dat ik het goedkeur, maar als je het dan toch ergens doet, doe het dan daar maar. Het is gewoon een snelweg met gelijkvloerse kruisingen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:27 schreef oldford het volgende:
[..]
En wat wil je daar mee zeggen? Dat 300 hier gewoon moet kunnen?
De weg mag dan kruisingvrij zijn op dit stukje, maar er zit wel een verhoging in de weg waardoor je slecht/niet kunt zien wat daar achter gebeurt. Dat is het echt gevaarlijke aan deze stunt.
Te hard rijden is gewoon objectief gevaarlijk. Wanneer je harder rijdt stijgt zowel de kans dat je een ongeluk krijgt als de ernst van dat ongeluk exponentieel.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, maar ik wil wel aangeven dat dit niet zomaar de eerste de beste provinciale weg is, ik weet dat er regelmatig figuren zijn die een rondje autotesten doen door Driemerenweg, A4 en A5 te nemen... En de meeste provinciale wegen daar mag je blij zijn als je de 80 haalt, maar dat is op deze weg niet het geval. Niet dat ik het goedkeur, maar als je het dan toch ergens doet, doe het dan daar maar. Het is gewoon een snelweg met gelijkvloerse kruisingen.
Maargoed, ik vraag mij af, van de mensen die hier zo fel tegen snelheid ten strijde gaan, houden jullie je ook strak aan de snelheid binnen bebouwde kom? En gaan jullie nog onder de vmax rijden als het jullie niet verantwoord lijkt om de vmax te rijden?
Ik heb ze regelmatig voor me zitten, 100 op de snelweg, 65 op een 80 weg en dan ga je de gemeentegrens over, wordt het 50 en dan blijven ze 65 rijden.![]()
Een snelweg heeft een vluchtstrook en vangrail in het midden. Dit is een autoweg.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is gewoon een snelweg met gelijkvloerse kruisingen.
Oneens, hardrijden zelf is ongevaarlijk, zeker in een relatief veilige omgeving als een snelweg, waar iedereen 1 kant op rijdt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:57 schreef NieuweNier het volgende:
Te hard rijden is gewoon objectief gevaarlijk. Wanneer je harder rijdt stijgt zowel de kans dat je een ongeluk krijgt als de ernst van dat ongeluk exponentieel.
Waar heb je mij horen zeggen dat ik dit goedkeur?quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:57 schreef NieuweNier het volgende:
De vraag is wat je acceptabel vind en wat te ver gaat. 150 in de bebouwde kom en 300 erbuiten is veel te ver.
Het is qua opbouw en inrichting gewoon een snelweg met gelijkvloerse kruisingen. En ja, ik weet ook dat een snelweg dat niet kan hebben, dat een snelweg ook gewoon vluchtstroken nodig heeft, dus is het geen snelweg, maar gewoon een autoweg. En ook aan jou de vraag? Waar zeg ik dat ik deze snelheden goedkeur? Over BiBK heb ik nooit gesproken en over BuBK heb ik alleen gezegd: Als het ergens moet, dan liever hier dan op een andere provinciale weg. En dat omdat je hier geen tegenliggers op dezelfde rijbaan hebt, geen landbouwverkeer o.i.d., geen fietsers oversteken midden in een stuk weg, lange stukken zonder stoplichten, etc.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:59 schreef oldford het volgende:
[..]
Een snelweg heeft een vluchtstrook en vangrail in het midden. Dit is een autoweg.
En levensgevaarlijk blijft het met deze snelheden. Om maar niet te spreken van de 160+ in de bebouwbe kom.
Nee. Het is gewoon wat je als veilig ziet. Maar harder is onder gelijke omstandigheden gevaarlijker.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oneens, hardrijden zelf is ongevaarlijk, zeker in een relatief veilige omgeving als een snelweg, waar iedereen 1 kan.
Als jij 120 rijdt is het probleem dat iemand hem er voor gooit met 90 een stuk kleiner? Al vind ik die persoon die hem er voor gooit zonder te kijken vele malen foute en gevaarlijkerr dan de hardrijder.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:31 schreef MaximumRush het volgende:
In de praktijk zal je echter zien dat de schuld bij een ongeluk niet bij de gene ligt die te hard reed. Verzekering technisch natuurlijk wel, want zo zijn de regels. Meestal is het iemand die vmax-20 loopt te cruisen en zonder te kijken een vrachtwagen oid inhaalt.
De A16 van Dordrecht naar Antwerpen is wat dat betreft ook levensgevaarlijk. Het is daar driebaans en vrachtwagens mogen inhalen. Regelmatig al meegemaakt dat ik daar met een gangetje van 150/160 rij en een auto met 90 hem zo ervoor gooit omdat er vrachtwagens op de 2e en 3e baan rijden.
We hebben het over een stuk waar je 130 mag. Een verschil van 40 km per uur is gewoon erg veel als je slechts een paar seconde bedenktijd hebt. Daarom ben ik ook voor een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens. Zou echt zo veel ergernis, files en veiligheid schelen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:01 schreef padlarf het volgende:
[..]
Als jij 120 rijdt is het probleem dat iemand hem er voor gooit met 90 een stuk kleiner? Al vind ik die persoon die hem er voor gooit zonder te kijken vele malen foute en gevaarlijkerr dan de hardrijder.
Daarom algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens op 2 en 3 strooks wegen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:31 schreef MaximumRush het volgende:
In de praktijk zal je echter zien dat de schuld bij een ongeluk niet bij de gene ligt die te hard reed. Verzekering technisch natuurlijk wel, want zo zijn de regels. Meestal is het iemand die vmax-20 loopt te cruisen en zonder te kijken een vrachtwagen oid inhaalt.
De A16 van Dordrecht naar Antwerpen is wat dat betreft ook levensgevaarlijk. Het is daar driebaans en vrachtwagens mogen inhalen. Regelmatig al meegemaakt dat ik daar met een gangetje van 150/160 rij en een auto met 90 hem zo ervoor gooit omdat er vrachtwagens op de 2e en 3e baan rijden.
Nee, mensen moeten spiegelen en anticiperen voor ze een strook opschuiven.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Daarom algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens op 2 en 3 strooks wegen.
Ze zijn wel vaak de oorzaak voor opstoppingen in het verkeer.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nee, mensen moeten spiegelen en anticiperen voor ze een strook opschuiven.
Die vrachtwagens zijn het probleem niet, die onoplettende mensen wél.
Er zijn wel meer oorzaken voor opstoppingen in het verkeer, een ongeval veroorzaakt door een onoplettende bestuurder bijvoorbeeld, wegwerkzaamheden, wegversmallingen, verkeerde infrastrucuur en noem maar op.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:24 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ze zijn wel vaak de oorzaak voor opstoppingen in het verkeer.
Met de motor stelt 300 een stuk minder voor dan met de auto, hoe gek het ook klinkt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:18 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dat mag je zeggen. Wat dat betreft ben ik adrenaline verslaafd en kan het mij niet snel genoeg gaan. 180 rijden is trouwens niet zo boeiend, ik haal meer kick uit acceleratie.
Maar als je dat al zo triest vindt zal ik maar niet zeggen dat ik regelmatig de 300 aantik met de motor op de Nederlandse snelweg.
Heb al een aantal keer de 300 mogen aantikken op de snelweg in een Gallardo en de kick op de motor vind ik toch echt een stuk hoger.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Met de motor stelt 300 een stuk minder voor dan met de auto, hoe gek het ook klinkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |