Cheweldich joh, mach ik je aanraacke?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:40 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Ik rijd altijd zeventig waar je tachtig mag omdat het zuiniger is. Geweldig hoe mensen daar op reageren: Van knipperen met grootlicht tot middelvingers
Ja hoor, ik kan het trouwens ook iedereen aanraden. Een tandje rustiger rijden geeft een veel relaxter en veiliger gevoel. Al zou ik op de snelweg niet onder de 100 gaan zittenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Cheweldich joh, mach ik je aanraacke?
Thuisblijven ook, net als je PC uit laten ipv hier te gaan zitten wachten op een reaktie op je trollpost die niet gaat komen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:46 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
[..]
Ja hoor, ik kan het trouwens ook iedereen aanraden. Een tandje rustiger rijden geeft een veel relaxter en veiliger gevoel. Al zou ik op de snelweg niet onder de 100 gaan zitten
Wist niet dat dit als trollen gezien werd Wat voor figuren zitten hier dan die dit als trollen opvatten...?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Thuisblijven ook, net als je PC uit laten ipv hier te gaan zitten wachten op een reaktie op je trollpost die niet gaat komen.
[ afbeelding ] Open er een topic over.
huh waar?! Is vrij logisch daar volgens mij.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:50 schreef Sounddragon het volgende:
Dé irritatie van vandaag trouwens: Ring Zuid (A15) bij Rotterdam; wat hebben ze daar een onnozele in gewikkelde cholerabende van gemaakt zeg
Ja doei.. lees de topicpointer effe en bok op alsjeblieft zegquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:50 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
[..]
Wist niet dat dit als trollen gezien werd Wat voor figuren zitten hier dan die dit als trollen opvatten...?
Het hele stuk vanaf zuidplein tot en met de tunnel; wás al niet geweldig, maar nu is het een zooitje; links uitvoegen, rechts uitvoegen, wel parallelbaan, geen parallelbaan.. Ik moest naar Hoogvliet, en zelf met maps navi ging ik bijna het bos in, en ik weet de weg daar; gelukkig maar, want Gmaps stuurde me zonder te verblikken zo naar Zuidpleinquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:51 schreef Toekito het volgende:
[..]
huh waar?! Is vrij logisch daar volgens mij.
Je hebt daar gewoon een parallelbaan gekregen, je kan op enkele punten wisselen tussen de hoofdrijbaan en de parallel, en in het midden zit een tankstation op een gegeven moment. Niet meer, niet minder. De borden zijn er ook echt heel duidelijk, lijkt er meer op dat je navi de weg kwijt was door de veranderingen. En last but not least, er staat significant minder file. Ik vind het een grote verbetering, verkeerstechnisch gezien.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het hele stuk vanaf zuidplein tot en met de tunnel; wás al niet geweldig, maar nu is het een zooitje; links uitvoegen, rechts uitvoegen, wel parallelbaan, geen parallelbaan.. Ik moest naar Hoogvliet, en zelf met maps navi ging ik bijna het bos in, en ik weet de weg daar; gelukkig maar, want Gmaps stuurde me zonder te verblikken zo naar Zuidplein
Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:40 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Ik rijd altijd zeventig waar je tachtig mag omdat het zuiniger is. Geweldig hoe mensen daar op reageren: Van knipperen met grootlicht tot middelvingers
Ik vind een kwartier veelquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:41 schreef Rastislav het volgende:
[..]
Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.
Ik vond het een onoverzichtelijk drama; ik heb er 20 jaar lang gereden in de oude situatie, en ik vond het niks. Zal wel aan mijn autistische ik liggen ofzo. Terug was een stuk beter.. gewoon immer gerade aus.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:06 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je hebt daar gewoon een parallelbaan gekregen, je kan op enkele punten wisselen tussen de hoofdrijbaan en de parallel, en in het midden zit een tankstation op een gegeven moment. Niet meer, niet minder. De borden zijn er ook echt heel duidelijk, lijkt er meer op dat je navi de weg kwijt was door de veranderingen. En last but not least, er staat significant minder file. Ik vind het een grote verbetering, verkeerstechnisch gezien.
Sommige mensen vinden het gewoon lekker om door te rijden... En een kwartier tijdswinst, das toch best veel?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:41 schreef Rastislav het volgende:
[..]
Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.
Klein motortje met zwaardere auto merk je wel. Klein motortje met kleine auto is minder. Zwaarder blok met zwaardere bak merk je ook wel, maar ook niet zo groot. Verschil tussen 100 (teller+CC) of 135-140 (ook cc) was bij mij van de zomer zo'n 3 km per liter (6,6:100 vs. 7,8:100). Ene ritje was vanaf Zoetermeer terug naar Alkmaar (binnendoor - A4-A5-A9) 's avonds, de ander was vanaf Alkmaar naar Utrecht Zuid (A9-A2-A12 en nog iets over de 70 weg daar), de volgende (zondag)ochtend. Wel vergelijkbare stukjes dus.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:47 schreef Idanue het volgende:
Ik moet ook toegeven dat ik meestal de cc op 125 heb ipv 135, verschil is 1:18 bij 125 en 1:15 bij 135.
Dat krijg je met die kleine motortjes. (1.2 benzine in een peugeot 208)
Ik vind het rijden van de maximum snelheid nou niet bepaald een teken van "haast".quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:41 schreef Rastislav het volgende:
[..]
Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.
Heeft nog eens niet zozeer met haast te maken, 180 rijdt gewoon lekkerder dan 130. Als je daarna weer 130 moet rijden lijk je wel bijna stil te staan. Op een snelweg tenminste, op een provinciale weg is 130 hard zat.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:41 schreef Rastislav het volgende:
[..]
Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.
really….waar baseer je dat op? 180 rijden lijkt mij in het overvolle NL (behalve dat het ook niet eens mag) best wel link en verre van 'lekker'quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
180 rijdt gewoon lekkerder dan 130.
Als het rustig is geen probleem om 180 te rijden, als de weg geblokkeerd wordt door ander verkeer moet je vanzelf weer in de remmen. Het is niet linker dan in Duitsland, daar komt ook genoeg drukte of filevorming voor op stukken zonder snelheidslimiet. Daar moet je ook gewoon opletten.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
really….waar baseer je dat op? 180 rijden lijkt mij in het overvolle NL (behalve dat het ook niet eens mag) best wel link en verre van 'lekker'
Het enige moment dat het in Duitsland gevaarlijker is, is bij werkzaamheden als je teruggaat naar 80, want alle Hollanders die al heel de tijd 120 rijden, blijven dat ook gewoon rijden, terwijl de rest in de werkzaamheden gewoon 80 rijdt... En die komen in je remactie ook vrolijk op je bumper zitten.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:32 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als het rustig is geen probleem om 180 te rijden, als de weg geblokkeerd wordt door ander verkeer moet je vanzelf weer in de remmen. Het is niet linker dan in Duitsland, daar komt ook genoeg drukte of filevorming voor op stukken zonder snelheidslimiet. Daar moet je ook gewoon opletten.
Precies, wanneer je 130 mag gaat bij mij meestal de CC op zo'n 160/170. Vaak ook wel harder dan dat maar dan meestal zonder CC. Rijdt gewoon veel fijner qua inhalen en dergelijke.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heeft nog eens niet zozeer met haast te maken, 180 rijdt gewoon lekkerder dan 130. Als je daarna weer 130 moet rijden lijk je wel bijna stil te staan. Op een snelweg tenminste, op een provinciale weg is 130 hard zat.
Misschien een hele domme vraag maar hoe kom je daar dan keer op keer mee weg zonder megavette boetes?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:13 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Precies, wanneer je 130 mag gaat bij mij meestal de CC op zo'n 160/170. Vaak ook wel harder dan dat maar dan meestal zonder CC. Rijdt gewoon veel fijner qua inhalen en dergelijke.
Ook al zou mijn tijdswinst maar 5 minuten per dag zijn zou ik het nog steeds doen. 5 minuten op jaarbasis is toch nog zo'n 30 uur.
Zelf rij ik vooral in het zuidelijke deel van Nederland, heb vrijwel geen last hier van flitsers op de snelweg. Ook op bv de A2 kun je gewoon doorblazen zonder geflitst te worden van Brabant richting Maastricht en terug (al moet je in Maastricht wel opletten en rondom Luik!). Op landwegen wordt sowieso nooit geflitst. Uiteraard ontvang je toch nog weleens een prent, vaak op onbekend terrein, maar dat kun je gewoon incalculeren in je jaarlijkse kosten voor het autorijden. Dan komt die boete ook niet zo hard aan (want is al voorzien), maar heb je wel een financiële meevaller als je een jaartje weinig bekeuringen hebt gehad!quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Misschien een hele domme vraag maar hoe kom je daar dan keer op keer mee weg zonder megavette boetes?
Of woon je soms ergens waar er geen flitspalen en trajectcontroles zijn....
Mee eens. Op een gegeven moment leer je die dingen gewoon uit je hoofd. In Utrecht weet ik waar alle flitspalen staan. Ik heb zelfs geen flitsmeister ofzo meer nodig.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:30 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zelf rij ik vooral in het zuidelijke deel van Nederland, heb vrijwel geen last hier van flitsers op de snelweg. Ook op bv de A2 kun je gewoon doorblazen zonder geflitst te worden van Brabant richting Maastricht en terug (al moet je in Maastricht wel opletten en rondom Luik!). Op landwegen wordt sowieso nooit geflitst. Uiteraard ontvang je toch nog weleens een prent, vaak op onbekend terrein, maar dat kun je gewoon incalculeren in je jaarlijkse kosten voor het autorijden. Dan komt die boete ook niet zo hard aan (want is al voorzien), maar heb je wel een financiële meevaller als je een jaartje weinig bekeuringen hebt gehad!
Flitsmeister standaard aan in de auto. En zoveel trajectcontroles zijn er niet in Nederland. Wanneer ik hard ben ik meestal heel erg geconcentreerd op alles wat er op de weg is. KLPD auto's pik je er zo tussen uit. Al een aantal keer gehad dat ik met hoge snelheid een KLPD auto ingehaald heb en dat ik daarna netjes het maximumsnelheid ging rijden. Komen die droeftoeters naast je rijden met een wijzend vingertjequote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Misschien een hele domme vraag maar hoe kom je daar dan keer op keer mee weg zonder megavette boetes?
Of woon je soms ergens waar er geen flitspalen en trajectcontroles zijn....
In Nederland is het niet rendabel om hard door te rijden. Ik had 't ook over een theoretische tijdswinst, waar je in een stuk naar je bestemming gaat. Dit zonder stoplichten, mensen die langzamer dan jij rijden, voorrang moeten geven etc. Hoe sneller je gaat, hoe eerder je bij het volgende stoplicht staat te wachten. Je komt nooit aan het kwartier, vaak veel minder.. En dat is weinig.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden het gewoon lekker om door te rijden... En een kwartier tijdswinst, das toch best veel?
[..]
Je hebt een punt. Maar is het voor die extra paar minuten echt nodig om veel brandstof te verstoken? Ach, 't is wel jouw keusquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het rijden van de maximum snelheid nou niet bepaald een teken van "haast".
Zelfs als het niet rendabel is, vergeet je het belangrijkste: hard rijden is leuk. Door bochten scheuren en volgas optrekken enzo voelt goedquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:22 schreef Rastislav het volgende:
[..]
In Nederland is het niet rendabel om hard door te rijden. Ik had 't ook over een theoretische tijdswinst, waar je in een stuk naar je bestemming gaat. Dit zonder stoplichten, mensen die langzamer dan jij rijden, voorrang moeten geven etc. Hoe sneller je gaat, hoe eerder je bij het volgende stoplicht staat te wachten. Je komt nooit aan het kwartier, vaak veel minder.. En dat is weinig.
[..]
Je hebt een punt. Maar is het voor die extra paar minuten echt nodig om veel brandstof te verstoken? Ach, 't is wel jouw keus
Het is juist super chill en overzichtelijk geworden. Alleen navigatiesystemen lopen bijna allemaal nog achter.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het hele stuk vanaf zuidplein tot en met de tunnel; wás al niet geweldig, maar nu is het een zooitje; links uitvoegen, rechts uitvoegen, wel parallelbaan, geen parallelbaan.. Ik moest naar Hoogvliet, en zelf met maps navi ging ik bijna het bos in, en ik weet de weg daar; gelukkig maar, want Gmaps stuurde me zonder te verblikken zo naar Zuidplein
QFTquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:06 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je hebt daar gewoon een parallelbaan gekregen, je kan op enkele punten wisselen tussen de hoofdrijbaan en de parallel, en in het midden zit een tankstation op een gegeven moment. Niet meer, niet minder. De borden zijn er ook echt heel duidelijk, lijkt er meer op dat je navi de weg kwijt was door de veranderingen. En last but not least, er staat significant minder file. Ik vind het een grote verbetering, verkeerstechnisch gezien.
Misschien word ik oud maar ik vind "cruisen" eigenlijk gewoon veel relaxter.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:25 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zelfs als het niet rendabel is, vergeet je het belangrijkste: hard rijden is leuk. Door bochten scheuren en volgas optrekken enzo voelt goed
Heb je een automaat? Heerlijkquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Misschien word ik oud maar ik vind "cruisen" eigenlijk gewoon veel relaxter.
Waarom moet er toch altijd gescheurd worden....
Vorig weekend nog, had zin om wat te rijden, had niet echt een doel ofzo...
Ben ik gewoon met mijn favoriete muziekjes op lekker wat gaan rijden, niet hard, niet opgefokt, gewoon lekker rondrijden, willekeurige straatjes pakken, beetje wat om je heen kijken waar je bent en chillen.
Het ligt wel aan het soort weg. Op de A2 rij ik noodgedwongen rustig. (En ga ik andere dingen doen, mijn diepte punt het van uitgeprinte a4tjes uit mijn hoofd leren van een speech )quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Misschien word ik oud maar ik vind "cruisen" eigenlijk gewoon veel relaxter.
Waarom moet er toch altijd gescheurd worden....
Vorig weekend nog, had zin om wat te rijden, had niet echt een doel ofzo...
Ben ik gewoon met mijn favoriete muziekjes op lekker wat gaan rijden, niet hard, niet opgefokt, gewoon lekker rondrijden, willekeurige straatjes pakken, beetje wat om je heen kijken waar je bent en chillen.
En dan kom je thuis om eens lekker te gaan klagen over dat je fingfong bandjes snel op zijn.. Achja..quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:50 schreef NieuweNier het volgende:
Lekker harde muziek erbij en je banden laten slippen
Een paar keer je banden laten slippen valt best mee qua slijtage. Constant duizenden kilometers 200km/u rijden of zo hard mogelijk door de bocht racen zorgt voor veel grotere slijtage.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:54 schreef DieselTank het volgende:
[..]
En dan kom je thuis om eens lekker te gaan klagen over dat je fingfong bandjes snel op zijn..
Cruise control op 100, voetjes op de vloer, knieën tegen het stuur en dan rustig lezen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:50 schreef NieuweNier het volgende:
Op de A2 rij ik noodgedwongen rustig. (En ga ik andere dingen doen, mijn diepte punt het van uitgeprinte a4tjes uit mijn hoofd leren van een speech )
in je koekblikquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:25 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zelfs als het niet rendabel is, vergeet je het belangrijkste: hard rijden is leuk. Door bochten scheuren en volgas optrekken enzo voelt goed
Nee in zijn feaurd.quote:
Nee gewoon de documenten schuin omhoog leggen, de onderkant op je schoot en de bovenkant tegen je stuur aan geleund. En als het te klein is even in je handen pakken. Het waren losse printjes.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:22 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Cruise control op 100, knieën tegen het stuur en dan rustig lezen?
Mwah die generatie mondeo had een erg goede wegligging. Schijnbaar beter dan de huidige generatie. En veel beter dan een random passat of avensis ofzo.quote:
Zeker weten?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:51 schreef NieuweNier het volgende:
Maar het is de A2. Daar kan niks gebeuren...)
Ik bedoelde het stukje tussen Utrecht en Amsterdam. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe je jezelf met 100km/u op zo'n brede en veilige weg dood jan rijden. Zelfs als je per ongeluk een 90 graden bocht richting de vangrail maakt ben je ok.quote:
En wat nou als ik me irriteer aan zulk nonchalant, gevaarlijk gedrag op de weg?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 22:40 schreef Sounddragon het volgende:
Can we cut the bullshit and chitchat?
Inderdaad. Mensen die met andere dingen bezig zijn dan autorijden is met stip op #1 de oorzaak van ergerniswekkend gedrag.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 22:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
En wat nou als ik me irriteer aan zulk nonchalant, gevaarlijk gedrag op de weg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |