abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:29:30 #1
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_145926406
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!



Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif

[ Bericht 4% gewijzigd door BigSmurf op 25-10-2014 16:34:50 ]
pi_145926496
Ongeduldigheid in het verkeer gepaard met asociale manieren.
pi_145926614
Mensen die klagen over een parkeerboete terwijl ze bij een gele stoeprand stonden.... Op een brug... Dus dubbel fout... :')
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_145926698
Ik rijd altijd zeventig waar je tachtig mag omdat het zuiniger is. Geweldig hoe mensen daar op reageren: Van knipperen met grootlicht tot middelvingers :D :D
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:45:57 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_145926833
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:40 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Ik rijd altijd zeventig waar je tachtig mag omdat het zuiniger is. Geweldig hoe mensen daar op reageren: Van knipperen met grootlicht tot middelvingers :D :D
Cheweldich joh, mach ik je aanraacke?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_145926863
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Cheweldich joh, mach ik je aanraacke?
Ja hoor, ik kan het trouwens ook iedereen aanraden. Een tandje rustiger rijden geeft een veel relaxter en veiliger gevoel. Al zou ik op de snelweg niet onder de 100 gaan zitten ;)
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:49:26 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_145926953
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:46 schreef PieterJanDeVakman het volgende:

[..]

Ja hoor, ik kan het trouwens ook iedereen aanraden. Een tandje rustiger rijden geeft een veel relaxter en veiliger gevoel. Al zou ik op de snelweg niet onder de 100 gaan zitten ;)
Thuisblijven ook, net als je PC uit laten ipv hier te gaan zitten wachten op een reaktie op je trollpost die niet gaat komen.

3.gif Open er een topic over.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_145926994
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Thuisblijven ook, net als je PC uit laten ipv hier te gaan zitten wachten op een reaktie op je trollpost die niet gaat komen.

[ afbeelding ] Open er een topic over.
Wist niet dat dit als trollen gezien werd :') Wat voor figuren zitten hier dan die dit als trollen opvatten...?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:50:45 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_145926998
Dé irritatie van vandaag trouwens: Ring Zuid (A15) bij Rotterdam; wat hebben ze daar een onnozele in gewikkelde cholerabende van gemaakt zeg :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:51:31 #10
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145927025
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:50 schreef Sounddragon het volgende:
Dé irritatie van vandaag trouwens: Ring Zuid (A15) bij Rotterdam; wat hebben ze daar een onnozele in gewikkelde cholerabende van gemaakt zeg :')
huh waar?! Is vrij logisch daar volgens mij.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:51:36 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_145927030
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:50 schreef PieterJanDeVakman het volgende:

[..]

Wist niet dat dit als trollen gezien werd :') Wat voor figuren zitten hier dan die dit als trollen opvatten...?
Ja doei.. lees de topicpointer effe en bok op alsjeblieft zeg :') :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:53:33 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_145927097
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:51 schreef Toekito het volgende:

[..]

huh waar?! Is vrij logisch daar volgens mij.
Het hele stuk vanaf zuidplein tot en met de tunnel; wás al niet geweldig, maar nu is het een zooitje; links uitvoegen, rechts uitvoegen, wel parallelbaan, geen parallelbaan.. Ik moest naar Hoogvliet, en zelf met maps navi ging ik bijna het bos in, en ik weet de weg daar; gelukkig maar, want Gmaps stuurde me zonder te verblikken zo naar Zuidplein :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:06:03 #13
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_145927479
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het hele stuk vanaf zuidplein tot en met de tunnel; wás al niet geweldig, maar nu is het een zooitje; links uitvoegen, rechts uitvoegen, wel parallelbaan, geen parallelbaan.. Ik moest naar Hoogvliet, en zelf met maps navi ging ik bijna het bos in, en ik weet de weg daar; gelukkig maar, want Gmaps stuurde me zonder te verblikken zo naar Zuidplein :')
Je hebt daar gewoon een parallelbaan gekregen, je kan op enkele punten wisselen tussen de hoofdrijbaan en de parallel, en in het midden zit een tankstation op een gegeven moment. Niet meer, niet minder. De borden zijn er ook echt heel duidelijk, lijkt er meer op dat je navi de weg kwijt was door de veranderingen. En last but not least, er staat significant minder file. Ik vind het een grote verbetering, verkeerstechnisch gezien.
pi_145928646
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:40 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Ik rijd altijd zeventig waar je tachtig mag omdat het zuiniger is. Geweldig hoe mensen daar op reageren: Van knipperen met grootlicht tot middelvingers :D :D
Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:47:01 #15
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_145928841
Ik moet ook toegeven dat ik meestal de cc op 125 heb ipv 135, verschil is 1:18 bij 125 en 1:15 bij 135.
Dat krijg je met die kleine motortjes. (1.2 benzine in een peugeot 208)
pi_145929120
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 17:41 schreef Rastislav het volgende:

[..]

Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.
Ik vind een kwartier veel
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:55:27 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_145929147
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 17:06 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Je hebt daar gewoon een parallelbaan gekregen, je kan op enkele punten wisselen tussen de hoofdrijbaan en de parallel, en in het midden zit een tankstation op een gegeven moment. Niet meer, niet minder. De borden zijn er ook echt heel duidelijk, lijkt er meer op dat je navi de weg kwijt was door de veranderingen. En last but not least, er staat significant minder file. Ik vind het een grote verbetering, verkeerstechnisch gezien.
Ik vond het een onoverzichtelijk drama; ik heb er 20 jaar lang gereden in de oude situatie, en ik vond het niks. Zal wel aan mijn autistische ik liggen ofzo. Terug was een stuk beter.. gewoon immer gerade aus. :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:55:49 #18
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145929155
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 17:41 schreef Rastislav het volgende:

[..]

Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.
Sommige mensen vinden het gewoon lekker om door te rijden... En een kwartier tijdswinst, das toch best veel?

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 17:47 schreef Idanue het volgende:
Ik moet ook toegeven dat ik meestal de cc op 125 heb ipv 135, verschil is 1:18 bij 125 en 1:15 bij 135.
Dat krijg je met die kleine motortjes. (1.2 benzine in een peugeot 208)
Klein motortje met zwaardere auto merk je wel. Klein motortje met kleine auto is minder. Zwaarder blok met zwaardere bak merk je ook wel, maar ook niet zo groot. Verschil tussen 100 (teller+CC) of 135-140 (ook cc) was bij mij van de zomer zo'n 3 km per liter (6,6:100 vs. 7,8:100). Ene ritje was vanaf Zoetermeer terug naar Alkmaar (binnendoor - A4-A5-A9) 's avonds, de ander was vanaf Alkmaar naar Utrecht Zuid (A9-A2-A12 en nog iets over de 70 weg daar), de volgende (zondag)ochtend. Wel vergelijkbare stukjes dus.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:01:50 #19
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_145929327
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 17:41 schreef Rastislav het volgende:

[..]

Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.
Ik vind het rijden van de maximum snelheid nou niet bepaald een teken van "haast".
pi_145929710
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 17:41 schreef Rastislav het volgende:

[..]

Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.
Heeft nog eens niet zozeer met haast te maken, 180 rijdt gewoon lekkerder dan 130. Als je daarna weer 130 moet rijden lijk je wel bijna stil te staan. Op een snelweg tenminste, op een provinciale weg is 130 hard zat.
pindazakje
  Moderator zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:25:24 #21
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_145930159
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:12 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

180 rijdt gewoon lekkerder dan 130.

really….waar baseer je dat op? 180 rijden lijkt mij in het overvolle NL (behalve dat het ook niet eens mag) best wel link en verre van 'lekker'
pi_145930397
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

really….waar baseer je dat op? 180 rijden lijkt mij in het overvolle NL (behalve dat het ook niet eens mag) best wel link en verre van 'lekker'
Als het rustig is geen probleem om 180 te rijden, als de weg geblokkeerd wordt door ander verkeer moet je vanzelf weer in de remmen. Het is niet linker dan in Duitsland, daar komt ook genoeg drukte of filevorming voor op stukken zonder snelheidslimiet. Daar moet je ook gewoon opletten.
pindazakje
  FOK!fotograaf zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:33:29 #23
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145930448
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:32 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Als het rustig is geen probleem om 180 te rijden, als de weg geblokkeerd wordt door ander verkeer moet je vanzelf weer in de remmen. Het is niet linker dan in Duitsland, daar komt ook genoeg drukte of filevorming voor op stukken zonder snelheidslimiet. Daar moet je ook gewoon opletten.
Het enige moment dat het in Duitsland gevaarlijker is, is bij werkzaamheden als je teruggaat naar 80, want alle Hollanders die al heel de tijd 120 rijden, blijven dat ook gewoon rijden, terwijl de rest in de werkzaamheden gewoon 80 rijdt... En die komen in je remactie ook vrolijk op je bumper zitten. :{
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:58:32 #24
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145931329
Mensen die op van die rotondes met 4 of meer banen de verkeerde pakken en dan zonder te knipperen of kijken random 3 banen verschuiven :')

Als je een snelheidsverschil hebt zijn dat echt het soort manoeuvres waardoor je volop de rem moet. Zeker bij rotondes waar je 90 ofzo kan gaat het geen fijn ongeluk worden...
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:08:25 #25
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145931744
Ik reed er vanmiddag en ging prima SD. Maar ik heb nooit op de oude wegen daar gereden. Wellicht is dat de truc.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_145931951
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:12 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Heeft nog eens niet zozeer met haast te maken, 180 rijdt gewoon lekkerder dan 130. Als je daarna weer 130 moet rijden lijk je wel bijna stil te staan. Op een snelweg tenminste, op een provinciale weg is 130 hard zat.
Precies, wanneer je 130 mag gaat bij mij meestal de CC op zo'n 160/170. Vaak ook wel harder dan dat maar dan meestal zonder CC. Rijdt gewoon veel fijner qua inhalen en dergelijke.

Ook al zou mijn tijdswinst maar 5 minuten per dag zijn zou ik het nog steeds doen. 5 minuten op jaarbasis is toch nog zo'n 30 uur.
  Moderator zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:22:43 #27
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_145932300
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 19:13 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Precies, wanneer je 130 mag gaat bij mij meestal de CC op zo'n 160/170. Vaak ook wel harder dan dat maar dan meestal zonder CC. Rijdt gewoon veel fijner qua inhalen en dergelijke.

Ook al zou mijn tijdswinst maar 5 minuten per dag zijn zou ik het nog steeds doen. 5 minuten op jaarbasis is toch nog zo'n 30 uur.
Misschien een hele domme vraag :') maar hoe kom je daar dan keer op keer mee weg zonder megavette boetes?

Of woon je soms ergens waar er geen flitspalen en trajectcontroles zijn....
pi_145932512
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 19:22 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Misschien een hele domme vraag :') maar hoe kom je daar dan keer op keer mee weg zonder megavette boetes?

Of woon je soms ergens waar er geen flitspalen en trajectcontroles zijn....
Zelf rij ik vooral in het zuidelijke deel van Nederland, heb vrijwel geen last hier van flitsers op de snelweg. Ook op bv de A2 kun je gewoon doorblazen zonder geflitst te worden van Brabant richting Maastricht en terug (al moet je in Maastricht wel opletten en rondom Luik!). Op landwegen wordt sowieso nooit geflitst. Uiteraard ontvang je toch nog weleens een prent, vaak op onbekend terrein, maar dat kun je gewoon incalculeren in je jaarlijkse kosten voor het autorijden. Dan komt die boete ook niet zo hard aan (want is al voorzien), maar heb je wel een financiële meevaller als je een jaartje weinig bekeuringen hebt gehad!
pindazakje
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:40:23 #29
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145932838
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 19:30 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Zelf rij ik vooral in het zuidelijke deel van Nederland, heb vrijwel geen last hier van flitsers op de snelweg. Ook op bv de A2 kun je gewoon doorblazen zonder geflitst te worden van Brabant richting Maastricht en terug (al moet je in Maastricht wel opletten en rondom Luik!). Op landwegen wordt sowieso nooit geflitst. Uiteraard ontvang je toch nog weleens een prent, vaak op onbekend terrein, maar dat kun je gewoon incalculeren in je jaarlijkse kosten voor het autorijden. Dan komt die boete ook niet zo hard aan (want is al voorzien), maar heb je wel een financiële meevaller als je een jaartje weinig bekeuringen hebt gehad!
Mee eens. Op een gegeven moment leer je die dingen gewoon uit je hoofd. In Utrecht weet ik waar alle flitspalen staan. Ik heb zelfs geen flitsmeister ofzo meer nodig.

Ik durf het op vreemde snelweg in nederland niet aan trouwens. Gewoon voor de zekerheid.

In het buitenland is het weer vrij spel though. Omdat de pakkans veel kleiner is en de boetes lager. Je kan in duitsland bijvoorbeeld vrijwel continu te hard rijden. Alleen remmen bij werkzaamheden of wanneer echt iedereen remt...

Kroatië was ook echt helemaal heerlijk. Gewoon hele stukken 200 gereden op de snelweg. 4 flitsers tegen gekomen die allemaal met een stuk of 5 bordjes aangegeven waren...
pi_145932959
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 19:22 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Misschien een hele domme vraag :') maar hoe kom je daar dan keer op keer mee weg zonder megavette boetes?

Of woon je soms ergens waar er geen flitspalen en trajectcontroles zijn....
Flitsmeister standaard aan in de auto. En zoveel trajectcontroles zijn er niet in Nederland. Wanneer ik hard ben ik meestal heel erg geconcentreerd op alles wat er op de weg is. KLPD auto's pik je er zo tussen uit. Al een aantal keer gehad dat ik met hoge snelheid een KLPD auto ingehaald heb en dat ik daarna netjes het maximumsnelheid ging rijden. Komen die droeftoeters naast je rijden met een wijzend vingertje :')
pi_145934402
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Sommige mensen vinden het gewoon lekker om door te rijden... En een kwartier tijdswinst, das toch best veel?

[..]

In Nederland is het niet rendabel om hard door te rijden. Ik had 't ook over een theoretische tijdswinst, waar je in een stuk naar je bestemming gaat. Dit zonder stoplichten, mensen die langzamer dan jij rijden, voorrang moeten geven etc. Hoe sneller je gaat, hoe eerder je bij het volgende stoplicht staat te wachten. Je komt nooit aan het kwartier, vaak veel minder.. En dat is weinig.

quote:
2s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:01 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik vind het rijden van de maximum snelheid nou niet bepaald een teken van "haast".
Je hebt een punt. Maar is het voor die extra paar minuten echt nodig om veel brandstof te verstoken? Ach, 't is wel jouw keus :)
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:25:40 #32
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145934543
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 20:22 schreef Rastislav het volgende:

[..]

In Nederland is het niet rendabel om hard door te rijden. Ik had 't ook over een theoretische tijdswinst, waar je in een stuk naar je bestemming gaat. Dit zonder stoplichten, mensen die langzamer dan jij rijden, voorrang moeten geven etc. Hoe sneller je gaat, hoe eerder je bij het volgende stoplicht staat te wachten. Je komt nooit aan het kwartier, vaak veel minder.. En dat is weinig.

[..]

Je hebt een punt. Maar is het voor die extra paar minuten echt nodig om veel brandstof te verstoken? Ach, 't is wel jouw keus :)
Zelfs als het niet rendabel is, vergeet je het belangrijkste: hard rijden is leuk. Door bochten scheuren en volgas optrekken enzo voelt goed *O*
pi_145934844
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het hele stuk vanaf zuidplein tot en met de tunnel; wás al niet geweldig, maar nu is het een zooitje; links uitvoegen, rechts uitvoegen, wel parallelbaan, geen parallelbaan.. Ik moest naar Hoogvliet, en zelf met maps navi ging ik bijna het bos in, en ik weet de weg daar; gelukkig maar, want Gmaps stuurde me zonder te verblikken zo naar Zuidplein :')
Het is juist super chill en overzichtelijk geworden. Alleen navigatiesystemen lopen bijna allemaal nog achter.
pi_145934863
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 17:06 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Je hebt daar gewoon een parallelbaan gekregen, je kan op enkele punten wisselen tussen de hoofdrijbaan en de parallel, en in het midden zit een tankstation op een gegeven moment. Niet meer, niet minder. De borden zijn er ook echt heel duidelijk, lijkt er meer op dat je navi de weg kwijt was door de veranderingen. En last but not least, er staat significant minder file. Ik vind het een grote verbetering, verkeerstechnisch gezien.
QFT
  Moderator zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:38:52 #35
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_145934981
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 20:25 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Zelfs als het niet rendabel is, vergeet je het belangrijkste: hard rijden is leuk. Door bochten scheuren en volgas optrekken enzo voelt goed *O*
Misschien word ik oud :') maar ik vind "cruisen" eigenlijk gewoon veel relaxter.
Waarom moet er toch altijd gescheurd worden....

Vorig weekend nog, had zin om wat te rijden, had niet echt een doel ofzo...
Ben ik gewoon met mijn favoriete muziekjes op lekker wat gaan rijden, niet hard, niet opgefokt, gewoon lekker rondrijden, willekeurige straatjes pakken, beetje wat om je heen kijken waar je bent en chillen.
pi_145935352
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 20:38 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Misschien word ik oud :') maar ik vind "cruisen" eigenlijk gewoon veel relaxter.
Waarom moet er toch altijd gescheurd worden....

Vorig weekend nog, had zin om wat te rijden, had niet echt een doel ofzo...
Ben ik gewoon met mijn favoriete muziekjes op lekker wat gaan rijden, niet hard, niet opgefokt, gewoon lekker rondrijden, willekeurige straatjes pakken, beetje wat om je heen kijken waar je bent en chillen.
Heb je een automaat? Heerlijk
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:50:22 #37
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145935408
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 20:38 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Misschien word ik oud :') maar ik vind "cruisen" eigenlijk gewoon veel relaxter.
Waarom moet er toch altijd gescheurd worden....

Vorig weekend nog, had zin om wat te rijden, had niet echt een doel ofzo...
Ben ik gewoon met mijn favoriete muziekjes op lekker wat gaan rijden, niet hard, niet opgefokt, gewoon lekker rondrijden, willekeurige straatjes pakken, beetje wat om je heen kijken waar je bent en chillen.
Het ligt wel aan het soort weg. Op de A2 rij ik noodgedwongen rustig. (En ga ik andere dingen doen, mijn diepte punt het van uitgeprinte a4tjes uit mijn hoofd leren van een speech :') )

Maar bochtige wegen of in de stad is het gewoon heerlijk te merken dat je auto rijdt. Lekker harde muziek erbij en je banden laten slippen :9

Well echt jammer dat ik een diesel rij en het geluid dus minder charismatisch is dan dat van een sstofzuiger :'(
pi_145935621
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 20:50 schreef NieuweNier het volgende:
Lekker harde muziek erbij en je banden laten slippen
En dan kom je thuis om eens lekker te gaan klagen over dat je fingfong bandjes snel op zijn.. Achja..

Maar wat vinden jullie eigenlijk als de weg smerig is door landbouwers? En je hebt natuurlijk verschillende soorten smerig, de een is waar er allemaal ronde plakjes op de weg liggen (Meestal helemaal vastgereden) of een vieze drap / vies water..

Ik vind het helemaal top, stoeltje pakken en dan mooi zitten kijken hoe de meeste mensen volgas er door heen rijden en dan is opeens hun witte auto zwart :')
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:06:55 #39
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145936263
Ironisch genoeg maakt hoe snel ik rij mij niet eens zoveel uit. Als het maar rond de snelheidslimiet is, want 60 rijden waar je 80 mag vind ik dan wel weer irritant.

Het fijnste vind ik als ik net ietsjes sneller dan de limiet achter iemand aan rijd die precies dezelfde snelheid heeft als ik, en waar er gewoon de ruimte is om in te halen waar dat zo uit komt.

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:08:33 #40
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145936351
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 20:54 schreef DieselTank het volgende:

[..]

En dan kom je thuis om eens lekker te gaan klagen over dat je fingfong bandjes snel op zijn..
Een paar keer je banden laten slippen valt best mee qua slijtage. Constant duizenden kilometers 200km/u rijden of zo hard mogelijk door de bocht racen zorgt voor veel grotere slijtage.

Daarnaast gaan chinese banden juist lang mee omdat het rubber te hard is :P
pi_145937127
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 20:50 schreef NieuweNier het volgende:
Op de A2 rij ik noodgedwongen rustig. (En ga ik andere dingen doen, mijn diepte punt het van uitgeprinte a4tjes uit mijn hoofd leren van een speech :') )
Cruise control op 100, voetjes op de vloer, knieën tegen het stuur en dan rustig lezen?

[ Bericht 1% gewijzigd door jeroen25 op 25-10-2014 21:52:16 ]
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_145937393
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 20:25 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Zelfs als het niet rendabel is, vergeet je het belangrijkste: hard rijden is leuk. Door bochten scheuren en volgas optrekken enzo voelt goed *O*
in je koekblik :')
pi_145938084
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:27 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

in je koekblik :')
Nee in zijn feaurd.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:51:58 #44
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145938383
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:22 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Cruise control op 100, knieën tegen het stuur en dan rustig lezen?
Nee gewoon de documenten schuin omhoog leggen, de onderkant op je schoot en de bovenkant tegen je stuur aan geleund. En als het te klein is even in je handen pakken. Het waren losse printjes.

(Al heb ik ook wel eens met mijn knieën moeten sturen toen ik dingen in mijn handen had. Maar het is de A2. Daar kan niks gebeuren...)
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:52:48 #45
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145938434
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:27 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

in je koekblik :')
Mwah die generatie mondeo had een erg goede wegligging. Schijnbaar beter dan de huidige generatie. En veel beter dan een random passat of avensis ofzo.

Mijn huisgenootjes proberen mij te paaien om hem te paaien. Ze vinden dat hij "als een blok op de weg ligt". En dat hij "enorm snel is". Dat vind ik niet, het is geen bmw ofzo. Maar het zeker een auto met goede wegligging. En het is een turbodiesel dus tussensprintjes gaan verrassend goed.
pi_145940065
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:51 schreef NieuweNier het volgende:

Maar het is de A2. Daar kan niks gebeuren...)
Zeker weten?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:29:58 #47
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145940216
quote:
Ik bedoelde het stukje tussen Utrecht en Amsterdam. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe je jezelf met 100km/u op zo'n brede en veilige weg dood jan rijden. Zelfs als je per ongeluk een 90 graden bocht richting de vangrail maakt ben je ok.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:40:44 #48
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_145940629
Can we cut the bullshit and chitchat?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_145940902
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:40 schreef Sounddragon het volgende:
Can we cut the bullshit and chitchat?
En wat nou als ik me irriteer aan zulk nonchalant, gevaarlijk gedrag op de weg?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:58:18 #50
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_145941277
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

En wat nou als ik me irriteer aan zulk nonchalant, gevaarlijk gedrag op de weg?
Inderdaad. Mensen die met andere dingen bezig zijn dan autorijden is met stip op #1 de oorzaak van ergerniswekkend gedrag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')