Jezus... Zo in de bebouwde kom ook echtquote:Op zondag 26 oktober 2014 10:38 schreef oldford het volgende:
[..]
Als die jongere naar de Duiste Autobahn gaat, heb ik er geen problemen mee.
Levensgevaarlijk wordt het als ze dat te ver vinden en op een provinciale weg in de buurt 300+ gaan rijden.
http://www.autojunk.nl/20(...)nelheid-in-nederland
			
			
			
			op hun pik getrapt dat ze een aygo rijden blijkbaar?quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:54 schreef opgebaarde het volgende:
Niemand stoort?
Hoe denk jij dat bijvoorbeeld die mensen in het hierboven staande filmpje zich voelde of nog voelen nadat ze met zo'n rotsnelheid zijn ingehaald? En dan praten we niet over het onderwerp "gevaar" want die is te gemakkelijk
			
			
			
			
			
			
			
			En wat wil je daar mee zeggen? Dat 300 hier gewoon moet kunnen?quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
Volgens mij is dat filmpje gemaakt in Haarlem en op de Driemerenweg/N205. Die laatste is sowieso al Vmax 100 en hele stukken kruisingsvrij.
			
			
			
			Daar hoef je niet voor ingehaald te wordenquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
op hun pik getrapt dat ze een aygo rijden blijkbaar?
			
			
			
			Dat soort tuig hoort in een cel te zitten.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:26 schreef JohnB52 het volgende:
Gisteravond, 20:00, op a58 tussen Heinkenszand en goes wegwerken, dus maar 80, ik ook. Kwam er een Golfje 6 voorbij met minimaal 130, dus ik na de wegwerkzaamheden even vol gas er achteraan:-)
Daar kan ik me aan irriteren, zo hard door de wegwerkzaamheden.
Ik heb m niet meer ingehaald, wel net er achter, maar moest er af bij sgravenpolder.
			
			
			
			Nee, maar ik wil wel aangeven dat dit niet zomaar de eerste de beste provinciale weg is, ik weet dat er regelmatig figuren zijn die een rondje autotesten doen door Driemerenweg, A4 en A5 te nemen... En de meeste provinciale wegen daar mag je blij zijn als je de 80 haalt, maar dat is op deze weg niet het geval. Niet dat ik het goedkeur, maar als je het dan toch ergens doet, doe het dan daar maar. Het is gewoon een snelweg met gelijkvloerse kruisingen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:27 schreef oldford het volgende:
[..]
En wat wil je daar mee zeggen? Dat 300 hier gewoon moet kunnen?
De weg mag dan kruisingvrij zijn op dit stukje, maar er zit wel een verhoging in de weg waardoor je slecht/niet kunt zien wat daar achter gebeurt. Dat is het echt gevaarlijke aan deze stunt.
			
			
			
			
			
			
			
			Te hard rijden is gewoon objectief gevaarlijk. Wanneer je harder rijdt stijgt zowel de kans dat je een ongeluk krijgt als de ernst van dat ongeluk exponentieel.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, maar ik wil wel aangeven dat dit niet zomaar de eerste de beste provinciale weg is, ik weet dat er regelmatig figuren zijn die een rondje autotesten doen door Driemerenweg, A4 en A5 te nemen... En de meeste provinciale wegen daar mag je blij zijn als je de 80 haalt, maar dat is op deze weg niet het geval. Niet dat ik het goedkeur, maar als je het dan toch ergens doet, doe het dan daar maar. Het is gewoon een snelweg met gelijkvloerse kruisingen.
Maargoed, ik vraag mij af, van de mensen die hier zo fel tegen snelheid ten strijde gaan, houden jullie je ook strak aan de snelheid binnen bebouwde kom? En gaan jullie nog onder de vmax rijden als het jullie niet verantwoord lijkt om de vmax te rijden?
Ik heb ze regelmatig voor me zitten, 100 op de snelweg, 65 op een 80 weg en dan ga je de gemeentegrens over, wordt het 50 en dan blijven ze 65 rijden.![]()
			
			
			
			Een snelweg heeft een vluchtstrook en vangrail in het midden. Dit is een autoweg.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is gewoon een snelweg met gelijkvloerse kruisingen.
			
			
			
			Oneens, hardrijden zelf is ongevaarlijk, zeker in een relatief veilige omgeving als een snelweg, waar iedereen 1 kant op rijdt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:57 schreef NieuweNier het volgende:
Te hard rijden is gewoon objectief gevaarlijk. Wanneer je harder rijdt stijgt zowel de kans dat je een ongeluk krijgt als de ernst van dat ongeluk exponentieel.
Waar heb je mij horen zeggen dat ik dit goedkeur?quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:57 schreef NieuweNier het volgende:
De vraag is wat je acceptabel vind en wat te ver gaat. 150 in de bebouwde kom en 300 erbuiten is veel te ver.
Het is qua opbouw en inrichting gewoon een snelweg met gelijkvloerse kruisingen. En ja, ik weet ook dat een snelweg dat niet kan hebben, dat een snelweg ook gewoon vluchtstroken nodig heeft, dus is het geen snelweg, maar gewoon een autoweg. En ook aan jou de vraag? Waar zeg ik dat ik deze snelheden goedkeur? Over BiBK heb ik nooit gesproken en over BuBK heb ik alleen gezegd: Als het ergens moet, dan liever hier dan op een andere provinciale weg. En dat omdat je hier geen tegenliggers op dezelfde rijbaan hebt, geen landbouwverkeer o.i.d., geen fietsers oversteken midden in een stuk weg, lange stukken zonder stoplichten, etc.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:59 schreef oldford het volgende:
[..]
Een snelweg heeft een vluchtstrook en vangrail in het midden. Dit is een autoweg.
En levensgevaarlijk blijft het met deze snelheden. Om maar niet te spreken van de 160+ in de bebouwbe kom.
			
			
			
			Nee. Het is gewoon wat je als veilig ziet. Maar harder is onder gelijke omstandigheden gevaarlijker.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oneens, hardrijden zelf is ongevaarlijk, zeker in een relatief veilige omgeving als een snelweg, waar iedereen 1 kan.
			
			
			
			
			
			
			
			Als jij 120 rijdt is het probleem dat iemand hem er voor gooit met 90 een stuk kleiner? Al vind ik die persoon die hem er voor gooit zonder te kijken vele malen foute en gevaarlijkerr dan de hardrijder.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:31 schreef MaximumRush het volgende:
In de praktijk zal je echter zien dat de schuld bij een ongeluk niet bij de gene ligt die te hard reed. Verzekering technisch natuurlijk wel, want zo zijn de regels. Meestal is het iemand die vmax-20 loopt te cruisen en zonder te kijken een vrachtwagen oid inhaalt.
De A16 van Dordrecht naar Antwerpen is wat dat betreft ook levensgevaarlijk. Het is daar driebaans en vrachtwagens mogen inhalen. Regelmatig al meegemaakt dat ik daar met een gangetje van 150/160 rij en een auto met 90 hem zo ervoor gooit omdat er vrachtwagens op de 2e en 3e baan rijden.
			
			
			
			We hebben het over een stuk waar je 130 mag. Een verschil van 40 km per uur is gewoon erg veel als je slechts een paar seconde bedenktijd hebt. Daarom ben ik ook voor een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens. Zou echt zo veel ergernis, files en veiligheid schelen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:01 schreef padlarf het volgende:
[..]
Als jij 120 rijdt is het probleem dat iemand hem er voor gooit met 90 een stuk kleiner? Al vind ik die persoon die hem er voor gooit zonder te kijken vele malen foute en gevaarlijkerr dan de hardrijder.
			
			
			
			Daarom algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens op 2 en 3 strooks wegen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:31 schreef MaximumRush het volgende:
In de praktijk zal je echter zien dat de schuld bij een ongeluk niet bij de gene ligt die te hard reed. Verzekering technisch natuurlijk wel, want zo zijn de regels. Meestal is het iemand die vmax-20 loopt te cruisen en zonder te kijken een vrachtwagen oid inhaalt.
De A16 van Dordrecht naar Antwerpen is wat dat betreft ook levensgevaarlijk. Het is daar driebaans en vrachtwagens mogen inhalen. Regelmatig al meegemaakt dat ik daar met een gangetje van 150/160 rij en een auto met 90 hem zo ervoor gooit omdat er vrachtwagens op de 2e en 3e baan rijden.
			
			
			
			Nee, mensen moeten spiegelen en anticiperen voor ze een strook opschuiven.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Daarom algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens op 2 en 3 strooks wegen.
			
			
			
			Ze zijn wel vaak de oorzaak voor opstoppingen in het verkeer.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nee, mensen moeten spiegelen en anticiperen voor ze een strook opschuiven.
Die vrachtwagens zijn het probleem niet, die onoplettende mensen wél.
			
			
			
			Er zijn wel meer oorzaken voor opstoppingen in het verkeer, een ongeval veroorzaakt door een onoplettende bestuurder bijvoorbeeld, wegwerkzaamheden, wegversmallingen, verkeerde infrastrucuur en noem maar op.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:24 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ze zijn wel vaak de oorzaak voor opstoppingen in het verkeer.
			
			
			
			Met de motor stelt 300 een stuk minder voor dan met de auto, hoe gek het ook klinkt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:18 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dat mag je zeggen. Wat dat betreft ben ik adrenaline verslaafd en kan het mij niet snel genoeg gaan. 180 rijden is trouwens niet zo boeiend, ik haal meer kick uit acceleratie.
Maar als je dat al zo triest vindt zal ik maar niet zeggen dat ik regelmatig de 300 aantik met de motor op de Nederlandse snelweg.
			
			
			
			Heb al een aantal keer de 300 mogen aantikken op de snelweg in een Gallardo en de kick op de motor vind ik toch echt een stuk hoger.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Met de motor stelt 300 een stuk minder voor dan met de auto, hoe gek het ook klinkt.
			
			
			
			| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |