abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zondag 26 oktober 2014 @ 12:15:28 #76
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145953595
Volgens mij is dat filmpje gemaakt in Haarlem en op de Driemerenweg/N205. Die laatste is sowieso al Vmax 100 en hele stukken kruisingsvrij.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 26 oktober 2014 @ 12:15:42 #77
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145953599
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:38 schreef oldford het volgende:

[..]

Als die jongere naar de Duiste Autobahn gaat, heb ik er geen problemen mee.
Levensgevaarlijk wordt het als ze dat te ver vinden en op een provinciale weg in de buurt 300+ gaan rijden.

http://www.autojunk.nl/20(...)nelheid-in-nederland
Jezus... Zo in de bebouwde kom ook echt :X (alhoewel 300 ook te hard is op de autobahn)

Ik begrijp niet dat je als ouders je kind zo'n auto geeft. Echt zo'n typisch kakkertje ook :')
pi_145953651
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:54 schreef opgebaarde het volgende:
Niemand stoort?
Hoe denk jij dat bijvoorbeeld die mensen in het hierboven staande filmpje zich voelde of nog voelen nadat ze met zo'n rotsnelheid zijn ingehaald? En dan praten we niet over het onderwerp "gevaar" want die is te gemakkelijk
op hun pik getrapt dat ze een aygo rijden blijkbaar?
pi_145953804
Gisteravond, 20:00, op a58 tussen Heinkenszand en goes wegwerken, dus maar 80, ik ook. Kwam er een Golfje 6 voorbij met minimaal 130, dus ik na de wegwerkzaamheden even vol gas er achteraan:-)

Daar kan ik me aan irriteren, zo hard door de wegwerkzaamheden.

Ik heb m niet meer ingehaald, wel net er achter, maar moest er af bij sgravenpolder.
pi_145953820
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
Volgens mij is dat filmpje gemaakt in Haarlem en op de Driemerenweg/N205. Die laatste is sowieso al Vmax 100 en hele stukken kruisingsvrij.
En wat wil je daar mee zeggen? Dat 300 hier gewoon moet kunnen?

De weg mag dan kruisingvrij zijn op dit stukje, maar er zit wel een verhoging in de weg waardoor je slecht/niet kunt zien wat daar achter gebeurt. Dat is het echt gevaarlijke aan deze stunt.
pi_145953990
quote:
10s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

op hun pik getrapt dat ze een aygo rijden blijkbaar?
Daar hoef je niet voor ingehaald te worden
pi_145954001
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:26 schreef JohnB52 het volgende:
Gisteravond, 20:00, op a58 tussen Heinkenszand en goes wegwerken, dus maar 80, ik ook. Kwam er een Golfje 6 voorbij met minimaal 130, dus ik na de wegwerkzaamheden even vol gas er achteraan:-)

Daar kan ik me aan irriteren, zo hard door de wegwerkzaamheden.

Ik heb m niet meer ingehaald, wel net er achter, maar moest er af bij sgravenpolder.
Dat soort tuig hoort in een cel te zitten.
Paar weken geleden ook ingehaald door zo'n malloot, over een afgekruisde rijbaan en hij moest nog uitwijken ook voor een stilstaand object en haalde daarna weer een auto in. Geen reden voor dit soort wanstaltelijk gedrag bedenkbaar
  FOK!fotograaf zondag 26 oktober 2014 @ 12:38:46 #83
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145954114
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:27 schreef oldford het volgende:

[..]

En wat wil je daar mee zeggen? Dat 300 hier gewoon moet kunnen?

De weg mag dan kruisingvrij zijn op dit stukje, maar er zit wel een verhoging in de weg waardoor je slecht/niet kunt zien wat daar achter gebeurt. Dat is het echt gevaarlijke aan deze stunt.
Nee, maar ik wil wel aangeven dat dit niet zomaar de eerste de beste provinciale weg is, ik weet dat er regelmatig figuren zijn die een rondje autotesten doen door Driemerenweg, A4 en A5 te nemen... En de meeste provinciale wegen daar mag je blij zijn als je de 80 haalt, maar dat is op deze weg niet het geval. Niet dat ik het goedkeur, maar als je het dan toch ergens doet, doe het dan daar maar. Het is gewoon een snelweg met gelijkvloerse kruisingen.

Maargoed, ik vraag mij af, van de mensen die hier zo fel tegen snelheid ten strijde gaan, houden jullie je ook strak aan de snelheid binnen bebouwde kom? En gaan jullie nog onder de vmax rijden als het jullie niet verantwoord lijkt om de vmax te rijden?
Ik heb ze regelmatig voor me zitten, 100 op de snelweg, 65 op een 80 weg en dan ga je de gemeentegrens over, wordt het 50 en dan blijven ze 65 rijden. 8)7 |:(
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_145954437
Een berm maaier deze week op de provinciale weg, de stoet er achter ging 10-15kmh, niemand die ook maar inhaalt. Zelfs niet op het stukje waar geen doorgetrokken streep lag. Dus ging telkens een stuk of 10 auto's voorbij, zodra ik ook maar iets zag tegemoet komen in de verste verte een plekje zoeken om in te voegen. Ik stuur terug naar mijn eigen weghelft, in een ruimte waar wel een vrachtwagen in past. Word ik "gecorrigeerd" door degene achter mij die groot licht een 30-40 seconden op zet, in het stikke donker. Niet alleen ik was verblind, maar ook het tegemoet komende verkeer. In plaats van dat hablo zelf het gas in trapt en die 4 auto's+bermmaaier inhaalt die er nog voor reden. Zo irritant dat als de eerste niet inhaalt dat iedereen er maar achter blijft.
  zondag 26 oktober 2014 @ 12:57:38 #85
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145954601
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, maar ik wil wel aangeven dat dit niet zomaar de eerste de beste provinciale weg is, ik weet dat er regelmatig figuren zijn die een rondje autotesten doen door Driemerenweg, A4 en A5 te nemen... En de meeste provinciale wegen daar mag je blij zijn als je de 80 haalt, maar dat is op deze weg niet het geval. Niet dat ik het goedkeur, maar als je het dan toch ergens doet, doe het dan daar maar. Het is gewoon een snelweg met gelijkvloerse kruisingen.

Maargoed, ik vraag mij af, van de mensen die hier zo fel tegen snelheid ten strijde gaan, houden jullie je ook strak aan de snelheid binnen bebouwde kom? En gaan jullie nog onder de vmax rijden als het jullie niet verantwoord lijkt om de vmax te rijden?
Ik heb ze regelmatig voor me zitten, 100 op de snelweg, 65 op een 80 weg en dan ga je de gemeentegrens over, wordt het 50 en dan blijven ze 65 rijden. 8)7 |:(
Te hard rijden is gewoon objectief gevaarlijk. Wanneer je harder rijdt stijgt zowel de kans dat je een ongeluk krijgt als de ernst van dat ongeluk exponentieel.

Zelfs 10km/u te hard rijden is al veel gevaarlijker. Je remweg wordt bijvoorbeeld exponentieel langer.

Je merkt dat zelf ook in her verkeer. Wanneer je 65 rijdt heb je veel minder tijd te reageren op de rest van het verkeer dan wanneer je 60 rijdt.

De vraag is wat je acceptabel vind en wat te ver gaat. 150 in de bebouwde kom en 300 erbuiten is veel te ver.
pi_145954664
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]
Het is gewoon een snelweg met gelijkvloerse kruisingen.
Een snelweg heeft een vluchtstrook en vangrail in het midden. Dit is een autoweg.
En levensgevaarlijk blijft het met deze snelheden. Om maar niet te spreken van de 160+ in de bebouwbe kom.
  FOK!fotograaf zondag 26 oktober 2014 @ 13:02:44 #87
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145954769
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:57 schreef NieuweNier het volgende:
Te hard rijden is gewoon objectief gevaarlijk. Wanneer je harder rijdt stijgt zowel de kans dat je een ongeluk krijgt als de ernst van dat ongeluk exponentieel.
Oneens, hardrijden zelf is ongevaarlijk, zeker in een relatief veilige omgeving als een snelweg, waar iedereen 1 kant op rijdt.

quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:57 schreef NieuweNier het volgende:
De vraag is wat je acceptabel vind en wat te ver gaat. 150 in de bebouwde kom en 300 erbuiten is veel te ver.

Waar heb je mij horen zeggen dat ik dit goedkeur?
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:59 schreef oldford het volgende:

[..]

Een snelweg heeft een vluchtstrook en vangrail in het midden. Dit is een autoweg.
En levensgevaarlijk blijft het met deze snelheden. Om maar niet te spreken van de 160+ in de bebouwbe kom.
Het is qua opbouw en inrichting gewoon een snelweg met gelijkvloerse kruisingen. En ja, ik weet ook dat een snelweg dat niet kan hebben, dat een snelweg ook gewoon vluchtstroken nodig heeft, dus is het geen snelweg, maar gewoon een autoweg. En ook aan jou de vraag? Waar zeg ik dat ik deze snelheden goedkeur? Over BiBK heb ik nooit gesproken en over BuBK heb ik alleen gezegd: Als het ergens moet, dan liever hier dan op een andere provinciale weg. En dat omdat je hier geen tegenliggers op dezelfde rijbaan hebt, geen landbouwverkeer o.i.d., geen fietsers oversteken midden in een stuk weg, lange stukken zonder stoplichten, etc.
The summer is magic!

zondag 26 oktober 2014 @ 13:08:43 #88
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145954988
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:02 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Oneens, hardrijden zelf is ongevaarlijk, zeker in een relatief veilige omgeving als een snelweg, waar iedereen 1 kan.
Nee. Het is gewoon wat je als veilig ziet. Maar harder is onder gelijke omstandigheden gevaarlijker.
http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.77880786,d.ZWU

http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.77880786,d.ZWU
pi_145955702
In de praktijk zal je echter zien dat de schuld bij een ongeluk niet bij de gene ligt die te hard reed. Verzekering technisch natuurlijk wel, want zo zijn de regels. Meestal is het iemand die vmax-20 loopt te cruisen en zonder te kijken een vrachtwagen oid inhaalt.

De A16 van Dordrecht naar Antwerpen is wat dat betreft ook levensgevaarlijk. Het is daar driebaans en vrachtwagens mogen inhalen. Regelmatig al meegemaakt dat ik daar met een gangetje van 150/160 rij en een auto met 90 hem zo ervoor gooit omdat er vrachtwagens op de 2e en 3e baan rijden.
  zondag 26 oktober 2014 @ 14:01:44 #90
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_145956742
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:31 schreef MaximumRush het volgende:
In de praktijk zal je echter zien dat de schuld bij een ongeluk niet bij de gene ligt die te hard reed. Verzekering technisch natuurlijk wel, want zo zijn de regels. Meestal is het iemand die vmax-20 loopt te cruisen en zonder te kijken een vrachtwagen oid inhaalt.

De A16 van Dordrecht naar Antwerpen is wat dat betreft ook levensgevaarlijk. Het is daar driebaans en vrachtwagens mogen inhalen. Regelmatig al meegemaakt dat ik daar met een gangetje van 150/160 rij en een auto met 90 hem zo ervoor gooit omdat er vrachtwagens op de 2e en 3e baan rijden.
Als jij 120 rijdt is het probleem dat iemand hem er voor gooit met 90 een stuk kleiner? Al vind ik die persoon die hem er voor gooit zonder te kijken vele malen foute en gevaarlijkerr dan de hardrijder.
Ok stelletje hokboeren
pi_145957135
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 14:01 schreef padlarf het volgende:

[..]

Als jij 120 rijdt is het probleem dat iemand hem er voor gooit met 90 een stuk kleiner? Al vind ik die persoon die hem er voor gooit zonder te kijken vele malen foute en gevaarlijkerr dan de hardrijder.
We hebben het over een stuk waar je 130 mag. Een verschil van 40 km per uur is gewoon erg veel als je slechts een paar seconde bedenktijd hebt. Daarom ben ik ook voor een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens. Zou echt zo veel ergernis, files en veiligheid schelen.
  zondag 26 oktober 2014 @ 14:14:24 #92
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_145957149
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:31 schreef MaximumRush het volgende:

Daarom algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens op 2 en 3 strooks wegen.
pi_145957440
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 14:14 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Daarom algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens op 2 en 3 strooks wegen.
Nee, mensen moeten spiegelen en anticiperen voor ze een strook opschuiven.
Die vrachtwagens zijn het probleem niet, die onoplettende mensen wél.
pi_145957479
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 14:23 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nee, mensen moeten spiegelen en anticiperen voor ze een strook opschuiven.
Die vrachtwagens zijn het probleem niet, die onoplettende mensen wél.
Ze zijn wel vaak de oorzaak voor opstoppingen in het verkeer.
pi_145957834
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 14:24 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Ze zijn wel vaak de oorzaak voor opstoppingen in het verkeer.
Er zijn wel meer oorzaken voor opstoppingen in het verkeer, een ongeval veroorzaakt door een onoplettende bestuurder bijvoorbeeld, wegwerkzaamheden, wegversmallingen, verkeerde infrastrucuur en noem maar op.
Hoort gewoon bij het verkeersbeeld.
En als je je ergert aan "slome" vrachtwagens moet je niet daar gaan klagen maar bij de wetgever, die heeft er voor gezorgd dat vrachtwagens begrenst werden waardoor de snelheidsverschillen onderling klein zijn.
pi_145957914
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 11:18 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Dat mag je zeggen. Wat dat betreft ben ik adrenaline verslaafd en kan het mij niet snel genoeg gaan. 180 rijden is trouwens niet zo boeiend, ik haal meer kick uit acceleratie.

Maar als je dat al zo triest vindt zal ik maar niet zeggen dat ik regelmatig de 300 aantik met de motor op de Nederlandse snelweg.
Met de motor stelt 300 een stuk minder voor dan met de auto, hoe gek het ook klinkt.
pindazakje
pi_145959408
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 14:36 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Met de motor stelt 300 een stuk minder voor dan met de auto, hoe gek het ook klinkt.
Heb al een aantal keer de 300 mogen aantikken op de snelweg in een Gallardo en de kick op de motor vind ik toch echt een stuk hoger.
  zondag 26 oktober 2014 @ 15:40:45 #98
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145960077
Ik ben het er toch wel mee eens dat (veel) te hard rijden compleet onverantwoord is, waar je ook rijdt, wanneer je er ook rijdt en met welk voertuig je er ook rijdt. Kijk, als je in je eentje in dit land woont dan mag je van mij 500 km/u gaan, doe wat je niet laten kan. Maar in het verkeer heb je altijd te maken met andere verkeersdeelnemers. Ja, ook wanneer jij denkt dat de weg leeg is. Nu zit ik er niet mee als iemand zich met veel te hoge snelheid om een boom heen vouwt, maar zo rooskleurig is de werkelijkheid niet, want regelmatig zijn andere verkeersdeelnemers er bij betrokken. Onschuldige verkeersdeelnemers, die zich gewoon aan de wet houden en die er voor kiezen om wél veilig te rijden. Iemand die grof te snel rijdt kiest daar niet alleen zelf voor, maar dwingt iedereen in het verkeer met de gevolgen te moeten leven.

[edit] wat is dan grof te snel? Tsja, ongeveer 25% boven de geldende snelheidslimiet, zou ik zeggen. Daarboven wordt het snelheidsverschil al snel te groot om veilig op te kunnen vangen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 26 oktober 2014 @ 16:02:36 #99
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_145960854
Ik rijd altijd 100/110 met goed weer op de snelweg. Wat ben ik nu?
Irene is bae <3
  zondag 26 oktober 2014 @ 16:06:11 #100
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145960964
Iemand die reacties probeert te ontlokken maar die niet gaat krijgen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')