nils7 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:48 |
![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams ![]() WCC 2013 Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 03. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 20. Kevin Magnussen ![]() Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo 99. Adrian Sutil 21. Esteban Gutierrez ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo 25. Jean-Éric Vergne 26. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 17. Jules Bianchi 04. Max Chilton ![]() Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo 10. Kamui Kobayashi 09. Marcus Ericsson Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2014, bestaande uit 19 races ![]() Wijzigingen 2014 uitgelegd | |
nils7 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:04 |
In het vorige topic had ik het erover om een kampioenschap op tijd basis te doen. Degene met de kortste tijd over het hele seizoen wint dus (zoals bij de Tour de France). Daar heb ik wel wat regels voor gemaakt: Regels: 1) De winnaar is degene met de snelste tijd van de race 2) Iedereen in dezelfde ronde van de winnaar krijgt zijn achterstand + de tijd van de winnaar als totaal tijd 3) Coureurs die niet in dezelfde ronde finishen (dus op een x aantal rondes achterstand) of coureurs die uitvallen (krijgen immers ook rondes achterstand) krijgen hun totaal rondjes achterstand * hun kwalificatie tijd + de tijd van de winnaar als totaal tijd. 4) Coureurs die geen kwalificatie tijd hebben gereden krijgen de tijd van de 107% regels. 5) Coureurs die een eenmalige race hebben gereden krijgen de rest van de races de tijd van de winnaar + 2 uur als totaal tijd. De andere races telt deze coureur niet mee voor het team zolang het team met 2 rijders rijdt. 6) Coureurs die een race weekend niet rijden krijgen voor die race 0 laps en qua kwalificatie tijd de 107% regel tijd + de tijd van de winnaar als totaal tijd. Qua berekening 1) Totaal winnaar 2) Mijn totaal tijd = Totaal tijd winnaar + mijn achterstand op de winnaar 3) Mijn totaal tijd = aantal rondjes achterstand op winnaar * kwalificatie tijd + totaal winnaar 4) Geen kwalificatie = 107% regel tijd 5) Regels hierboven voor gereden race, voor resterende niet gereden races = totaal tijd winnaar + 2 uur 6) Toepassing regel 3 Huidige stand zou dan zijn: ![]() ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door nils7 op 24-10-2014 16:22:23 ] | |
Lokale_Notabele | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:12 |
Nee, nee, nee, zo maak je er een endurance kampioenschap van. Al sluit ik niet uit dat Bernie E. hier wel brood in ziet. | |
Rossdale | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:12 |
Hoe zit dat met uitvalbeurten? Ik snap er geen klap van ![]() | |
nils7 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:14 |
Winnaar heeft 57 rondes gereden Je valt in rondje 20 uit. 57-20=37 rondes niet gereden Totaal tijd = jouw kwalificatie tijd * 37 + totaal tijd van de winnaar | |
Rossdale | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:16 |
Die krijgen dus 37 rondes "straftijd" ? Dus dan is de persoon die de minste uitvalbeurten maakt, de winnaar? | |
Bluurgh | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:18 |
Uitvallen is uitvallen, je kan 68 van de 69 ronden knallen en dan motorpech hebben en je punten verliezen, of na 2 ronden al je punten kwijt zijn. Maar je verliest evenveel, je wordt niet extra gestraft door andere dingen. Maar met dat systeem kan Maldonado zijn concurrent heel makkelijk in ronde 2 "uitschakelen" (moet ie het wel op een raceincident laten lijken ![]() Als ik het goed begrijp ![]() | |
Nattekat | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:18 |
Met andere woorden:val niet uit en Raikkonen mag met pensioen ![]() Hoe lager in deze lijst, hoe beter elk punt is eigenlijk ![]() Want Button... Nee ![]() | |
Tarado | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:18 |
waarom heb je dit gedaan? | |
Bluurgh | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:20 |
![]() Dan rij je als je uitvalt dus in feite 94 ronden ![]() | |
Rossdale | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:22 |
Leuk dat je er zo veel tijd in steekt hoor, maar er klopt echt geen hout van ![]() | |
nils7 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:23 |
Hoe kan ik anders een uitval beurt mee laten rekenen? | |
Lokale_Notabele | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:23 |
Dit zouden de teameigenaren eens tegen Bernie E. moeten zeggen. | |
nils7 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:26 |
Wat klopt er niet aan dan? De manier hoe een uitvaller "bestraft" wordt? Hoe kan je anders een tijd laten mee tellen zonder 'm meteen kansloos te maken voor de eindstrijd (wat wel in de Tour gebeurt als iemand uitvalt). | |
Nattekat | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:26 |
Kan je ook een tabelletje maken met punt per minuut? Daar komt volgens mij heel mooi uit wie het beste bezig zijn ![]() | |
Tarado | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:27 |
ik bedoel die hele opzet | |
Bluurgh | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:27 |
In de Tour wordt je ook teruggebracht door je teamgenoten als je een lekke band hebt, als je dan achterin het peleton eindigt, zolang het een aangesloten lint is krijg je dezelfde tijd als de winnaar. Ook als je als 125e eindigt. En wat is er boeiend aan de race als nummer 2 in het klassement een kwartier achterligt? Met het puntensysteem maakt de achterstand in tijd niet zoveel uit, waardoor je door een inhaalactie weer kans hebt op de titel. Die inhaalactie boeit niet met jouw systeem want dan verlies je hooguit extra tijd omdat je rekening moet houden met je tegenstander (botsingen enzo). | |
nils7 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:28 |
De discussie ging in het vorige deel over de punten telling en met name de dubbele punten telling en het spannend houden tot de laatste race. Om eens met een totaal ander alternatief te komen dan de huidige punten telling heb ik dit bedacht. Je kan ook met medailles werken (iets wat Bernie al eens aankaartte) | |
nils7 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:30 |
Je kan bonificatie seconden invoeren zoals in de tour voor bepaalde plekken. Maar als je echt uitvalt in de tour is het gedaan en dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Dus uitvallen is wel een straf maar moet niet zodanig zijn dat je meteen kansloos bent. Als ik het lijstje zo zie en de stand en de achterstanden en morgen zou de laatste race zijn. Dan hebben we nog 9 kanshebbers. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:31 |
Dat was ook een goed idee inderdaad. Dan heb je een hele zwik teams die voor spek en bonen meerijden en gedeeld laatste staan omdat ze niet in aanmerking komen voor de podiumplaatsen. | |
nils7 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:37 |
Kan ik van t weekend eens voor zitten ![]() | |
Nattekat | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:43 |
Zo gebeurd toch? Niks dan een rekensommetje ![]() Kost minder tijd dan wat je hebt gemaakt. | |
Fir3fly | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:49 |
Leuke nieuwtjes maar gelukkig blijft het puntensysteem zoals het is. | |
sasquatsch | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:54 |
Met dit systeem komt het aan op betrouwbaarheid en is de eerste plaats minder belangrijk. Het idee van de nieuwe puntentelling was dat de eerste plaats juist meer zou meetellen dan daarvoor, wat nog extremer is in het medailleklassement. Als dat ingevoerd was, zou Lewis nu al kampioen zijn. ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:55 |
Niet gedeeld laatste. Naast de medailles zou een hogere klassering meer tellen. Iets wat nu ook al is voor coureurs die geen punten halen. Vandaar dat Sauber boven Caterham staat. | |
nils7 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:56 |
Heb het toegepast met bonificatie seconden. Voor P1, 10 minuten eraf P2 9 minuten op de originele tijd P3 8 minuten etc. Tot en met P10. Dan is het: 1. Bottas 2. Button 3. Rosberg 4. Magnussen 5. Hamilton 6. Ricciardo 7. Alonso 8 Hulkenberg 9. Raikkonen 10. Vettel | |
Mexicanobakker | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:56 |
Knotsgek. | |
nils7 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:00 |
Als ik dit toepas alleen dan de huidige puntentelling als minuten eraf wordt het wel spannend. Position Driver Total Time Difference 1 Lewis Hamilton 24:33:05 2 Nico Rosberg 24:33:42 0:00:36 3 Valtteri Bottas 25:21:40 0:48:34 4 Daniel Ricciardo 25:46:38 1:13:33 5 Jenson Button 26:03:14 1:30:09 6 Fernando Alonso 26:34:23 2:01:17 7 Kevin Magnussen 27:00:51 2:27:46 8 Nico Hulkenberg 27:24:16 2:51:10 9 Kimi Räikkönen 28:07:22 3:34:17 10 Sebastian Vettel 28:41:41 4:08:36 | |
nils7 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:03 |
Het is gewoon een andere gedachte om het kampioenschap te benaderen. | |
Rossdale | vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:16 |
Gewoon gemiddelde eindklassering. Niet dat rare puntensysteem. Veel simpeler | |
sasquatsch | vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:25 |
Dan is betrouwbaarheid ook belangrijker dan winnen. Dan vind ik het huidige puntensysteem wel beter (zonder de dubbele punten aan het eind van het seizoen). | |
Rossdale | vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:07 |
Heb je gelijk in ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:37 |
http://m.autosport.com/news/report.php/id/116487 ABC , Caterham doet even niet mee ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:01 |
Hmja, zat er dik in inmiddels. Ik weet niet eens of ik dit jammer moet vinden. | |
JohnB52 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:14 |
Dan vraag ik me af als Marussia er mee stopt of ze nog wel een Q1 doen? | |
#ANONIEM | vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:15 |
Ja. Speciaal voor Lotus. | |
JohnB52 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:18 |
Kunnen ze beter met een dobbelsteen gooien. Stukken goedkoper. | |
#ANONIEM | vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:20 |
Maar even serieus: met een team minder zullen de kwalificatieverhoudingen wel aangepast worden. Met twee teams minder wordt het crisis en dan zullen we waarschijnlijk een seizoen krijgen waarin het buigen of barsten wordt voor de F1. | |
M.Melandri | vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:47 |
Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit. | |
Rossdale | vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:50 |
Lotus is niet veel beter, ook force india heeft problemen ondanks dat ze het nu goed doen. Maarja lotus won vorig jaar ook races.. | |
#ANONIEM | vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:54 |
Zouden ze dat op zo'n korte termijn voor elkaar krijgen? Of zouden de teams daar al concreet rekening mee houden? | |
Fir3fly | vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:56 |
Ik vind dat hele Q1 sowieso onzin. Gewoon weer een uur kwalificeren. Onbeperkt aantal rondjes maar gewoon beperking op de banden. Krijgen de kleinere teams ook wat meer tijd op de baan. | |
JohnB52 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:59 |
Zou wel kunnen. In de regels staat wel ergens, vraag me niet waar, dat teams 6 maanden de tijd moeten krijgen. Maar wat blijft er dan over als Sauber en FI ofzo ermee stoppen? | |
sasquatsch | vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:00 |
De reden voor de opdeling in sessies is dat met een uur kwalificatie iedereen wacht tot het laatst omdat dan de baan het snelst is (door het rubber op de baan). Nu moet iedereen elke sessie de baan op, waardoor er dus op elk moment van de kwalificatie auto's op de baan zijn. | |
Fir3fly | vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:01 |
Dan gewoon in de regels zetten dat je sowieso een tijd moet neerzetten elk kwartier. Ofzo. Maar dat hele afvallen moet gewoon weg, slaat nergens op. | |
#ANONIEM | vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:02 |
En zou bijvoorbeeld Williams zich wel 3 auto's kunnen permitteren? | |
sasquatsch | vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:04 |
Ik hoop het niet. 3 auto's op de baan betekent dat er nog minder teams punten kunnen krijgen, de huidige middenmoot teams achterhoede teams worden die steeds moeilijker kunnen overleven. Moeilijker dan nu. En dat betekent dat als teams verdwijnen andere teams meer auto's op de baan moeten brengen en we straks 4 teams met elk 5 auto's overhouden. Als de teams nu geen 3de auto op de baan brengen hebben we een kans dat de commerciele rechten terug komen bij de FIA en we eindelijk afscheid kunnen nemen van Ecclestone. Misschien dat de verdeling van de gelden dan eerlijker kan en we een gezondere F1 krijgen. Boullier zei dat dat de minimale tijd die nodig was om een derde auto op de baan te brengen. | |
Fir3fly | vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:06 |
Laten we het hopen ![]() Maar ja of de FIA nou zo te vertrouwen is... | |
Fir3fly | vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:10 |
Er gaat trouwens ook een wild gerucht dat Audi in 2016 in F1 in wil stappen. Geen idee waarom ze dat ooit zouden willen, maar goed... http://www.autoexpress.co.uk/audi/89171/audi-to-join-f1-in-2016 | |
#ANONIEM | vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:17 |
Geen idee hoe betrouwbaar dat is, maar ergens snijdt dat wel hout. Porsche en Audi samen in het WEC is natuurlijk een beetje gek. Maar waarom zouden ze in een peperdure raceklasse stappen die in populariteit achteruit rent? | |
Fiorano | vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:22 |
Als motor leverancier van Red Bull zou me het niet eens heel erg verbazen | |
ruudbackus | vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:24 |
Dat is nou het rare, zo staan mij de kwalificaties van eind jaren 90 niet bij, daar was 1 uur en 12 ronden wat een coureur had om een tijd te zetten. Ik kan me nog een race herinneren waar 3 coureurs exact dezelfde kwalificatietijd hadden. Toen waren de zaterdagen nog spannend. | |
Geralt | vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:25 |
Omdat in 2017 als Max WC wordt Audi hem dan wegkoopt bij Red Bull natuurlijk en er vervolgens heel veel Audi's verkocht gaan worden in 2018 als ie ook kampioen wordt! ![]() | |
Geralt | vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:25 |
Dat dus. Een uur kwalificeren moet gewoon echt terug. Vele malen spannender dan nu. ![]() ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:28 |
Hebben we eindelijk een goede Nederlandse coureur, houd de F1 op te bestaan... | |
Peterselieman | vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:29 |
Ik denk dat dit de route zal gaan worden | |
Geralt | vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:39 |
De F1 houdt echt niet op hoor. Ook niet als Bernie straks/binnenkort/ooit de pijp aan maarten geeft. ![]() | |
Geralt | vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:03 |
Hoe is het met Jules trouwens? Niks meer over gehoord. Ik neem aan einde oefening, kasplantje en mag blij zijn als ie nog kan communiceren door 1x te kwijlen rechts voor ja en 2x te kwijlen links voor nee? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Nattekat | vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:07 |
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=62017 Radio-stilte. | |
Geralt | vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:15 |
Triest. ![]() Maargoed als je kijkt hoe lang we er al geen meer verloren hebben in de F1, dat is nog nooit 20 jaar goed gegaan. Blijft gevaarlijk, dat blijkt wel. Ondanks alle maatregelen en alles. Ik denk dat ze er vroeg of laat de stekker uittrekken. Coureurs zijn toch allemaal thrillseekers in hart en nieren. Waar het voor een normaal persoon al een hel is om als kasplantje te leven denk ik dat je het voor dergelijke thrillseekers gerust die hel in het kwadraat mag rekenen ![]() Net als Schumacher. Ook totaal geen leven meer. Zo jammer. Beter gewoon de stekker eruit. ![]() | |
Meike26 | zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:04 |
Mwah, bij Schumacher denk ik nog steeds dat ze een heel raar spel spelen. Want iemand die al bijna een jaar in coma ligt, geef je geen voorspelling om 'bijna' op oude niveau te komen, zoals Todt heeft verklaard. Hij zal zeker hersenletsel aan het ongeval hebben overgehouden en dus zeker geen kans meer terug te keren in 'originele' staat, maar ik denk wel dat Schumacher veel levendiger is dan een kasplantje dan dat overal word gedacht. Er moet al een vorm zijn van communicatie tussen hem en zijn vrouw + kinders, anders ga je voor die kinderen toch ook een heel morbide thuis gevoel creeren ? Dat je vader gehandicapt is en moeilijk kan praten, valt nog mee te leven, maar om nu je vader maand na maand te zien liggen alszijnde boekenkast plank? In je eigen huis, is toch niet fijn thuis komen, voor niemand niet. Dus als Schumi er zo slecht aan toe was als word gedacht, dan eerder in een privekliniek ergens in Zwitserland (waar Nina Sanders nu ook naartoe gaat) ![]() | |
Tarado | zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:50 |
Die "verklaring" van Todt was ook meer een geval van lost in translation, dat zijn vrouw hem in huis wil hebben kan ik nog wel begrijpen, scheelt een hoop gedoe en geld hebben ze zat maar als hij het zelf had kunnen beslissen vrees ik dat de stekker er al uit getrokken was. | |
Sinister-D- | zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:14 |
Todt verklaarde idd niet dat ie bijna een normaal leven kan hebben straks, maar dat hij hoopt dat Schumacher ooit een zo goed als normaal leven kan hebben. In die zelfde verklaring zei hij trouwens ook dat Schumacher nog steeds bezig is met wakker worden. Ook een foute vertaling van de pers die ervan maakt dat hij bij kennis is...... | |
4-elements | zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:43 |
Ook geen Marussia in Amerika en Brazilië. http://in.reuters.com/art(...)dINL3N0SK05C20141025 | |
Tarado | zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:47 |
wat is dat toch dat als er een F1 race in de VS is er altijd wat aan de hand is | |
Nattekat | zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:48 |
Godverdomme ![]() ![]() | |
Beach | zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:48 |
Nina Sanders als in de serie of de actrice zelf? | |
4-elements | zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:49 |
Kostenreductie? Welnee, niet nodig... Als het zo door gaat is geen van de drie teams die in 2010 de F1 instapten over. HRT ging al eerder ter ziele. | |
Beach | zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:51 |
![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:01 |
Alex Rossi zal ondertussen ook alles wat er kort bij hem in de buurt staat aan gort slaan ![]() | |
4-elements | zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:05 |
Misschien dat er daarom zo lang wordt gewacht met het bekendmaken van coureurs voor komend seiozen? Dat er achter de schermen (ondanks dat het nu wordt ontkend) wordt gewerkt aan drie auto's per team? Al kan ik me dat bijna niet voorstellen. | |
Bluurgh | zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:22 |
Stel Marussia, Caterham en Sauber vallen weg en het plan van 3 auto's per team gaat door, wat dan? Het hameren op de kostenbesparing, ik denk niet dat de teams zomaar een derde auto willen inzetten. Ik vraag me ook af of een sponsor ineens 1/3e meer geld wil betalen. Dus moet de derde auto wel nut hebben en dus punten kunnen halen. Dan duw je Force India, Lotus en Williams automatisch op het plekje van de Marussia, Caterham en Sauber, want dan gaan ze een stuk minder punten halen omdat de top 9 alleen al zou bestaan uit bijvoorbeeld 3x Red Bull, 3x Mercedes en 3x McLaren. En dan? Gaan ze op een gegeven moment failliet en no way dat er dan nog iemand wil instappen, dus als die 3 teams weer afvallen dan maar 5 teams met 4 auto's? En dan 4 teams met 5 auto's want Torro Rosso heeft dan ook niet echt bestaansrecht meer, toch plek zat bij Red Bull ![]() | |
Geralt | zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:27 |
3 auto's gaat er volgend jaar niet zijn hoor. Daar moet veel te veel nog voor geregeld worden; zowel organisatorisch, financieel en qua regels en alles. Dat is niet op die paar maanden tot maart erdoor. Geloof ik niks van. ![]() | |
Bluurgh | zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:30 |
Mwa, gewoon het oude draaiboek weer pakken, vroeger namen teams ook 3 auto's mee ![]() | |
Mexicanobakker | zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:16 |
RIP F1 | |
WEST | zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:22 |
Zolang er niet duidelijk gemaakt wordt hoe het met schumacher is zal er altijd speculaas zijn voor de media. Dit zal in het geval met Bianchi ook zijn. | |
WEST | zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:25 |
Jerez 1997 Frentzen, Schumacher en Villeneuve als ik me niet vergis. Volgens mij met Villeneuve op pole. Dat was ook de race dat ik schumacher helemaal vervloekte. | |
sasquatsch | zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:29 |
Dat dus, wat ik al een paar keer in dit topic gezegd heb. ![]() Maar als die teams verstandig zijn, zijn ze tegen het inzetten van de 3de auto, waardoor de FOM de licentie op de commerciële rechten verliest (omdat er geen 20 auto's per race aan de start staan) en die weer bij de FIA terecht komt en er hopelijk een betere (gezondere) verdeling van de inkomsten komt en Ferrari bijvoorbeeld niet al 120 miljoen dollar krijgt, alleen omdat het Ferrari is, waardoor ook kleinere teams makkelijker kunnen overleven. | |
sasquatsch | zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:33 |
Qua regels is dit al vastgelegd in de overeenkomsten met de teams. Dat in geval van nood een 3de wagen ingezet kan worden (die geen recht heeft op punten). Probleem hiermee is dat de kleinere teams minder kans op punten hebben omdat de punten niet doorgeschoven worden. En dit dus nadeliger is voor deze teams, omdat ze minder aantrekkelijk zijn geworden voor sponsoren. Dit is precies de reden waarom dit in de NASCAR is teruggedraaid nadat teams gingen fuseren en er enkele grote teams waren die alle sponsoren van de kleinere teams inpikten omdat ze aantrekkelijker waren. Toen is na een paar jaar de limiet op 4 auto's per team ingesteld. Met een dubbel startveld en andere puntenverdeling ten opzichte van de F1 een reëel aantal. Voor de F1 is 2 het maximum. | |
nils7 | zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:59 |
Het afschaffen van de tabaksreclame heeft gewoon niet goed gedaan. Die konden nog miljoenen opheffen en gaven toch mooie liveries. Maar goed da's niet de enige oorzaak. Mensen willen gewoon hoogstaande technieken, snelheid, geluid en gevechten.... En dominantie... begin jaren '90 vonden mensen dat van Williams en McLaren ook niet erg. Kaartjes voor een circuit omlaag... tja zolang ik weet zijn die al hoog. En moet er toch vaak al een camping of hotel bij geboekt worden dus wat maakt die 200 euro (wat het meer zou kunnen zijn) dan nog uit. Qua techniek is het WEC gewoon beter en liggen qua snelheid in de buurt. Maar de wedstrijden duren te lang om echt het grote publiek aan te spreken. Maar zodra Ferrari daar in mee gaat doen en met Porsche, Audi etc. dan zal de populariteit wel stijgen (maar die kampioenschappen zijn te versnippert: WEC, European Le Mans Series, Tudor United Sportscar Championship). Dat de F1 groen moet worden, simpel dat hoort erbij maar er zijn te veel regeltjes zoals 5 motoren per seizoen, 8 versnellingsbakken enzo. Veel te ingewikkeld. Laat het vrij wat voor groene techniek maar zeg gewoon een x% van het vermogen moet groen zijn, 1 power unit per weekend. Tank zo vaak je wil. En gewoon 20 races. En testen mag met een extra auto op vrijdag door een rookie (die auto is er in onderdelen toch wel bij). En sta dingen zoals ABS, ground effect en traction control toe, als iedereen het heeft dan is het voor iedereen gelijk, en meer downforce levert misschien ook wel leuke races op want dan kunnen ze dicht bij elkaar blijven. | |
Beach | zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:04 |
WEC, MotoGP en World Superbikes staan al klaar. | |
Peterselieman | zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:06 |
toch heeft ook de NASCAR het lastig, want ik meen dat er laatst bij de Spint Cup een race was waar het aantal inschrijvingen van 43 niet eens gehaald werd. | |
Coelho | zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:13 |
Dan maar naar een systeem met standaard auto's zoals destijds A1GP of F3 of noem maar op. Echter wel met meer vermogen/snelheid. Daarmee heb je je kostenreductie (want geen dure doorontwikkelkosten) en zal het met dominantie ook een stuk minder zijn. Een coureur kan weer verschil maken. | |
Fir3fly | zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:17 |
Dat vindt niemand interessant. En terecht ook. | |
Coelho | zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:20 |
Waarom niet? Persoonlijk vind ik er weinig aan dat je op voorhand al weet dat 2/3 van het veld niet meedoet om de overwinning puur vanwege het kostenaspect. A1GP was m.i. een geweldige klasse, het ontbrak alleen aan geschiedenis en continuiteit toen de sjeik wegviel. | |
Fir3fly | zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:22 |
Omdat het gaat om de technologie. Je wilt de snelste auto's op de baan zien. Bovendien is het in een spec series nog steeds maar een beperkt aantal teams dat kan winnen. Kijk maar naar IndyCar bijvoorbeeld. | |
nils7 | zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:23 |
Steekt toch de GP1 weer de kop op ![]() Wat enkele F1 concepten die wel futuristisch zijn: ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 42% gewijzigd door nils7 op 25-10-2014 16:40:53 ] | |
µ | zondag 26 oktober 2014 @ 00:53 |
![]() | |
µ | zondag 26 oktober 2014 @ 00:56 |
![]() | |
Fer | zondag 26 oktober 2014 @ 01:48 |
Bij een spec serie, zal een paar teams de snelste afstelling vinden en erger, de fabrikanten afhaken. | |
Meike26 | zondag 26 oktober 2014 @ 10:48 |
Voeg hier de RedBull X2014 aan toe (zonder stofzuiger techniek) en nog 1 of 2 fabrikanten en ik denk dat we circa 2020 een heel ander F1 gaan zien dan nu. Maar liever zo op deze manier, dan al het gezeik nu met lelijke piemelneuzen enz. Ik vind ze zeker niet lelijk (de illustraties hierboven) en ik denk dat het ook meer ruimte geeft voor eigen design, tov wat we de laatste jaren hebben gezien. Daar is dit jaar op zich ook wel (ondanks de piemelneus) een positieve verandering, maar de uitwerking is zo vreemd. [ Bericht 1% gewijzigd door Meike26 op 26-10-2014 10:55:57 ] | |
nils7 | zondag 26 oktober 2014 @ 10:53 |
Laat ze maar wat vrijer... als iemand denkt te kunnen rijden op gepureerde wortels met doperwtjes en dan 300+ mee weet te halen dan moet dat kunnen. Als iemand denkt met een parachute te moeten remmen prima. Laat ze er vrij in vind ik, veiligheid natuurlijk boven alles maar zoals het nu gaat... | |
Meike26 | zondag 26 oktober 2014 @ 11:03 |
Nu ik er zo over nadenk, komt de tijd van een Wipeout achtige F1 ook steeds dichterbij ![]() | |
nils7 | zondag 26 oktober 2014 @ 11:30 |
Niet als de regels blijven zoals 't nu is. | |
Waffle | zondag 26 oktober 2014 @ 20:30 |
En als iemand denkt elektrisch sneller te kunnen gaan rijden? | |
nils7 | zondag 26 oktober 2014 @ 20:33 |
Dan moet ie dat doen. Wil graag dat de F1 ook weer een proef tuin wordt voor personen auto's. Nu is het WEC dat. En als ze 300km voluit kunnen gaan op Benzine, Ethanol, Hybride of Elektriciteit so be it. | |
Ferry_76 | zondag 26 oktober 2014 @ 20:33 |
Goede blog van Will Buxton: http://willthef1journo.wo(...)thing-lasts-forever/ | |
bedachtzaam | zondag 26 oktober 2014 @ 22:34 |
De F1 kan wel wat PvdA gebruiken ![]() Teams zonder sponsors een uitkering, maar wel minstens 5 keer per maand actief op zoek naar sponsoring natuurlijk. | |
nils7 | maandag 27 oktober 2014 @ 09:14 |
Wat is jouw avatar? Nico Rosberg heeft t ook op z'n helm staan, dacht eerst sponsoring maar goed Lewis heeft het niet. Of heb je dat vanwege Nico? ![]() | |
sasquatsch | maandag 27 oktober 2014 @ 10:42 |
Een boeddhistisch teken. | |
nils7 | maandag 27 oktober 2014 @ 11:36 |
ah thnx | |
Ferry_76 | maandag 27 oktober 2014 @ 11:48 |
http://www.gpupdate.net/n(...)-marussia-overnemen/
| |
Ferry_76 | maandag 27 oktober 2014 @ 11:51 |
Mogelijke aanpassing van de kwalificatie omdat er in Austin waarschijnlijk vijf auto's niet mee zullen doen (De twee Caterhams en Marussias en Vettel ivm een motorwissel):http://www.formule1.nl/ni(...)lificatie-aanpassen/ | |
sasquatsch | maandag 27 oktober 2014 @ 12:03 |
Marussia vraagt ook faillissement aan
| |
JohnB52 | maandag 27 oktober 2014 @ 12:07 |
Beetje jammer, had ik niet aan zien komen bij Marussia. Team heeft toch genoeg aandacht gehad :-) | |
Nattekat | maandag 27 oktober 2014 @ 12:12 |
Wat voor gevolgen gaat dit hebben voor de rest? Eindelijk verlost van Ecclestone? | |
sasquatsch | maandag 27 oktober 2014 @ 12:24 |
Als er volgend jaar structureel minder dan 20 16 (lees ik net) auto's op de grid staan misschien wel. | |
Ferry_76 | maandag 27 oktober 2014 @ 12:27 |
Bij minder dan zestien geldt de Concorde agreement toch niet meer? | |
sasquatsch | maandag 27 oktober 2014 @ 12:29 |
Ik heb meerdere getallen gezien, 20, 18 en nu ook 16 (in het artikel van Will Buxton). | |
Ferry_76 | maandag 27 oktober 2014 @ 12:31 |
Helaas is de Concorde Agreement niet zomaar voor iedereen te lezen. | |
Ferry_76 | maandag 27 oktober 2014 @ 12:33 |
En Force India moet vandaag ook nog even een flinke betalingsachterstand bij Mercedes goedmaken, anders hebben ook zij een probleem.. | |
#ANONIEM | maandag 27 oktober 2014 @ 12:38 |
Bernie = Formule 1, of je het nou wil of niet het hele feest staat of valt met hem (en zijn bedrijf). | |
sasquatsch | maandag 27 oktober 2014 @ 12:38 |
Onzin. Voor Bernie's bemoeienis was er ook al F1 en misschien wordt het er wel beter op. | |
#ANONIEM | maandag 27 oktober 2014 @ 13:35 |
Ja klopt... Wat wil je daarmee zeggen dat omdat er voordat Bernie F1 overnam er F1 was en daarom daarna ook... Dat is gewoon een domme ondoordachte redenatie. Ga jezelf eerst eens een beetje inlezen in hoe de Formule 1 nu in elkaar zit, voordat je met dit soort non-argumenten aan komt zetten. | |
Rossdale | maandag 27 oktober 2014 @ 13:52 |
Is Bernie niet gewoon het publieke figuur van CVC Capital op dit moment? Als hij het veld moet ruimen, dan wordt er volgens mij gewoon een ander poppetje op zijn plek gezet. | |
sasquatsch | maandag 27 oktober 2014 @ 13:54 |
Diegene die zich beter in moet lezen ben jij, denk ik. Ik volg de F1 al ruim 35 jaar van zeer dichtbij. Bernie (en de CVC) is de F1 langzaam aan het kapotmaken. Dus ben ik er voor om de commerciële afhandeling, die nu door Bernie gedaan wordt, terug te geven aan de FIA, zodat die ervoor kan zorgen dat afhandeling transparanter is en de inkomsten beter (gelijkmatiger) verdeeld kunnen worden onder de teams en er niet de helft naar de CVC gaat (want in iets anders zijn ze niet geïnteresseerd), zoals nu. Het is totale onzin dat Ferrari per jaar 120 miljoen dollar krijgt, alleen maar om het aanwezig zijn. Alleen al met dat geld hadden nu die twee teams gered kunnen worden. De enige manier waarop dat kan is om de 100 jarige licentie te laten vervallen en dat kan alleen maar als de Formula One Group in gebreke blijft met het leveren van een minimaal aantal auto's per race. Het precieze aantal is onduidelijk, maar varieert tussen de 12 (met minder kan een race geannuleerd worden, volgens de FIA regels) en 20 (het aantal dat de Formula One Group en de teams aan de FIA moet leveren). Verder zijn er nog aparte contracten met de circuits afgesloten die een minimaal aantal auto's voorschrijven, waarbij getallen als 14 en 16 voorkomen. Dat laatste getal kwam ook in de F1 prospectus voor toen de F1 een IPO van plan was. | |
Fer | maandag 27 oktober 2014 @ 14:21 |
Het is gewoon niet zo eenvoudig. De teams kunnen het al niet eens worden over welke kleur wielmoeren gebruikt moeten worden, laat staan financiele zaken. En tuurlijk moeten er kleine teams achteraan rijden, stel je voor dat een fabrikant achteraan zou meehobbelen. Maar om ze dan er zomaar geld voor te geven, kan ook niet zomaar. | |
Fiorano | maandag 27 oktober 2014 @ 14:37 |
Feit is dat het nu niet echt heel relaxed in elkaar zit, en Bernie is vergeten mee te gaan met z'n tijd waardoor hij denk nog steeds alleenheerser te kunnen spelen.... | |
nils7 | maandag 27 oktober 2014 @ 14:49 |
Degene die Bernie moet opvolgen heet David Richards! | |
Rossdale | maandag 27 oktober 2014 @ 15:05 |
Van prodrive? Hoe kom je daar zo bij? | |
nils7 | maandag 27 oktober 2014 @ 15:10 |
Ja die. Omdat hij de WRC heeft opgebouwd dus weet hoe die een serie moet leiden. | |
Funzel | maandag 27 oktober 2014 @ 15:26 |
De WRC is ook niet meer wat het geweest is. | |
nils7 | maandag 27 oktober 2014 @ 15:44 |
Hij doet t ook al een tijdje niet meer... voor z'n F1 tijd deed ie dat geloof ik. | |
Sinister-D- | maandag 27 oktober 2014 @ 16:26 |
![]() | |
M.Melandri | maandag 27 oktober 2014 @ 20:12 |
Het is helemaal niet gek dat Ferrari 120 miljoen krijgt, ze vertegenwoordigen een enorme waarde voor het kampioenschap en daarmee ook voor de andere teams. Marussia en Caterham hebben financieel gezien veel te grote risico's genomen om bij het middenveld aan te haken. Lotus is daar ook een mooi voorbeeld van, nemen een coureur die ze helemaal niet konden betalen en speculeren dan op meer sponsoren, maar die sponsoren bleven uit. | |
Fir3fly | maandag 27 oktober 2014 @ 20:14 |
Voor mijn part mag Ferrari best kappen met F1, gaan ze mooi naar het WEC. Ga ik met ze mee. | |
M.Melandri | maandag 27 oktober 2014 @ 20:22 |
En daarom krijgen ze dus die 120 miljoen zodat ze in de F1 blijven en mensen zoals jij blijven kijken ![]() | |
#ANONIEM | maandag 27 oktober 2014 @ 20:25 |
Met het gevaar een zeikerd genoemd te worden: ja, eens. Vorig jaar zou ik het met je oneens geweest zijn, maar de F1 is gewoon keihard achteruitgegaan dit jaar. Ik weet dat het flauw is om wéér over dat geluid te beginnen, maar ik vind het niet iets waar ik aan gewend kan raken. Het is wat mij betreft écht een enorme achteruitgang. Daarnaast vind ik het WEC echt heel erg tof geworden. Ook bij de duurraces wordt er nu regelmatig geracet alsof het een sprintrace is. Voor het grote publiek is 6 uur misschien te lang, maar wie weet hoe dat zich ontwikkelt. En dan komt daar nog eens het ontwerp van de auto's bij (ik vind LMP1's er echt supercool uitzien) en de variatie binnen de techniek (en daarmee het geluid) en ik vind de verschillende klasses echt flinke pluspunten. Dus Ferrari uit de F1 en naar het WEC: ja, graag. Maar eigenlijk hoop ik gewoon heel erg dat de F1 weer wordt zoals het was. Liefst weer met die 3L V10. En is dat inderdaad 'niet meer van deze tijd'? Nou ja, misschien is de F1 dan gewoon 'niet meer van deze tijd'. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2014 20:27:26 ] | |
sasquatsch | maandag 27 oktober 2014 @ 20:27 |
WEC races duren veel te lang voor de gemiddelde kijker. Die zullen nooit de aandacht krijgen die de F1 krijgt. En dat is imho ook de reden dat Ferrari nooit de F1 gaat verlaten en dus die 120 miljoen weggegooid geld is. En zelfs al zouden ze de F1 verlaten blijft de F1 bestaan en blijft het de populairste autosport klasse. Er is gewoon geen goed alternatief. Of de GP1 moet er ooit komen, maar dat zal nooit een officieel wereldkampioenschap worden (want dat zijn alleen FIA raceklassen). | |
sasquatsch | maandag 27 oktober 2014 @ 20:28 |
Of ben jij niet meer van deze tijd. ![]() | |
nils7 | maandag 27 oktober 2014 @ 20:28 |
Plus dat is van ene Bernie E. | |
#ANONIEM | maandag 27 oktober 2014 @ 20:29 |
Hmja, misschien. Ik ben in ieder geval niet meer zo van de F1 zoals ik ik dat een jaar of 8 geleden was. Toen telde ik echt af naar de volgende race. | |
sasquatsch | maandag 27 oktober 2014 @ 20:30 |
Dat doe ik al ruim 30 jaar. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 27 oktober 2014 @ 20:30 |
Maar wat vind jij dan van de ontwikkelingen? | |
M.Melandri | maandag 27 oktober 2014 @ 20:31 |
Verschillende klasses vind ik dus vreselijk aan het WEC, gewoon rijdende chicanes die de LMP1 auto's ophouden. LMP1 is best gaaf, maar zo vaak zijn races beïnvloed door rijdende chicanes. | |
#ANONIEM | maandag 27 oktober 2014 @ 20:32 |
Ja, ik snap dat bezwaar wel. Ik vind het juist een toevoeging omdat het de baan minder statisch maakt. Geen ronde is hetzelfde. | |
nils7 | maandag 27 oktober 2014 @ 20:33 |
Humm best wat mensen die hetzelfde denken.... Eigenlijk zoeken we dus een WEC/LMP1 met kortere races. Op moderne en nostalgische circuits? | |
#ANONIEM | maandag 27 oktober 2014 @ 20:34 |
Nou... Als ze de WEC-kalender nou zouden uitbreiden met kortere races, dan zou ik dat wel onderschrijven ja. Maar ik vind die 6-uursraces juist super. | |
Fir3fly | maandag 27 oktober 2014 @ 20:34 |
Dat was eind jaren 80/begin jaren 90 toch echt wel zo ![]() | |
#ANONIEM | maandag 27 oktober 2014 @ 20:34 |
24 uur van Le Mans, 6 uur van Spa, 2 uur van Laguna Seca... Zoiets. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2014 20:35:10 ] | |
nils7 | maandag 27 oktober 2014 @ 20:35 |
Zoals ze zeggen de "crown jewels" kun je er in laten ![]() | |
Sinister-D- | maandag 27 oktober 2014 @ 20:38 |
waar kan ik tekenen? | |
nils7 | maandag 27 oktober 2014 @ 20:41 |
Geen idee ![]() Misschien eens het uitwerken waard ![]() | |
#ANONIEM | maandag 27 oktober 2014 @ 20:41 |
Blancpain heeft zoiets. | |
#ANONIEM | maandag 27 oktober 2014 @ 20:45 |
Maar wat ik in de LMP1 zo gaaf vind is die variatie. De Audi klinkt als een stofzuiger uit de hel, de Porsche klinkt als een... Porsche, de Toyota heeft dat hysterische en de Rebellion is simpelweg extreem hard. Doe daar een gillende Ferrari bij, een metalig schreeuwende Mazda en nog het een en ander en je hebt een soort autosporthemel. | |
nils7 | maandag 27 oktober 2014 @ 20:45 |
Maar niet echt met LMP1s toch dat zijn meer GT's. True dat ![]() | |
Sinister-D- | maandag 27 oktober 2014 @ 20:49 |
GT3's. Dus het minst gemodificeerd voor racen. Enkel rolkooi, gestript en vleugel. | |
nils7 | maandag 27 oktober 2014 @ 20:51 |
Vroeger was de FIA GT series wat er kort bij zat met dit soort beesten:![]() | |
#ANONIEM | maandag 27 oktober 2014 @ 20:52 |
Wat mij betreft kunnen ze in het WEC wel weer gewoon naar GT1 en GT2. Vond ik toch logischer dan dat GTE-pro en -am. | |
#ANONIEM | maandag 27 oktober 2014 @ 20:53 |
Da's geen FIA GT. Da's de voorloper van de LMP1. edit: herstel, ik ben een sukkel. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2014 20:54:26 ] | |
nils7 | maandag 27 oktober 2014 @ 20:57 |
jij dacht deze ![]() | |
#ANONIEM | maandag 27 oktober 2014 @ 20:58 |
Nee, maar ik dacht wel dat de GTR de voorloper was van die CLR. | |
sasquatsch | maandag 27 oktober 2014 @ 20:58 |
Voor autofabrikanten misschien wel en voor bezoekers van de races ook wel (ik ben er ook bij geweest), maar voor de gemiddelde kijker niet. Daarvoor zijn de races te lang. En toen werd de F1 ook niet overal live uitgezonden op TV zoals nu het geval is. En toen de regels voor de C2 klasse werden aangepast dat ze ook F1 motoren konden gebruiken verlieten een aantal autofabrikanten de serie om over te stappen naar F1 omdat die populairder was bij het grote publiek. Dat was onder andere de reden van de overstap van Mercedes en Peugeot naar de F1. | |
sasquatsch | maandag 27 oktober 2014 @ 21:11 |
Force India heeft de motorenrekening bij Mercedes betaalt en krijgt nieuwe motoren voor de laatste 3 races. | |
Rossdale | dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:20 |
Mooi ![]() | |
Funzel | dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:18 |
Als 'ie niet oppast gaat hij zo Frijns achterna. | |
nils7 | dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:20 |
Na ja Frijns wilde er geen lid worden... Hij is dat al. Maar ja ze hebben beide een grote waffel. | |
Rossdale | dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:44 |
Al is de frustratie van Sainz Jr. wel begrijpelijk. Meer doen dan hij al heeft laten zien kan hij niet. Hij verdient ook zeker een plekje in de F1. Van nog een jaar in de FR 3.5 te blijven rijden zal hij niet veel groeien. | |
nils7 | dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:18 |
Van de GP2 wordt je ook niet vrolijk... | |
nils7 | dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:42 |
![]() | |
nils7 | dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:46 |
3x raden wie er vandaag 84 is geworden ![]() | |
WEST | dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:46 |
Jij ![]() ![]() | |
Beach | dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:51 |
Lauda | |
JohnB52 | dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:11 |
Vosss | |
nils7 | dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:21 |
![]() Haar vader ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:40 |
kan niet anders ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:57 |
Hugh Hefner? | |
kepler | dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:03 |
Hij heeft natuurlijk wel gelijk ![]() | |
Fiorano | dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:09 |
PernieBernie | |
Geralt | dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:06 |
![]() | |
flipsen | dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:05 |
![]() | |
heywoodu | woensdag 29 oktober 2014 @ 13:14 |
Preview quotes voor Austin: http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16523.html Ik heb ze nooit eerder gelezen, maar is het altijd 1 grote bak geslijm waarin iedereen roept dat "circuit X" een van de beste circuits op de kalender is en dat "land Y" of "stad Z" altijd een van de fijnste plekken is om naartoe te gaan? ![]() ![]() | |
nils7 | woensdag 29 oktober 2014 @ 13:53 |
Vooral bij Sochi of Bahrein komt 't ongeloofwaardig over... | |
Rossdale | woensdag 29 oktober 2014 @ 14:46 |
Ja, is altijd zo. Politiek correct geleuter | |
Breaker.Faker | woensdag 29 oktober 2014 @ 16:38 |
Zaterdag mogen we de kwalificatie in SD volgen op Sport1 extra. We moeten plaats maken voor het voetbal die wel in HD te volgen is. Weer beetje lomp dat Sport1 dat ze niet met hun tijd mee gaat alleen nog 1 HD zender heeft. De race is wel in HD te volgen. Zendt de BBC dit weekend de formule1 live uit? | |
Peterselieman | woensdag 29 oktober 2014 @ 16:40 |
Nee. Ook Brazilië is niet op de BBC te volgen. Abu Dhabi dan weer wel | |
Tarado | woensdag 29 oktober 2014 @ 16:50 |
Sport1 heeft 2 zenders HD dacht ik | |
Sinister-D- | woensdag 29 oktober 2014 @ 17:16 |
Gaat dus weer zoeken worden naar een degelijke steam, zeker nu sky f1 bij torrent-tv niet in de lijst staat. Hopelijk heeft wiziwig wat fatsoenlijks..... | |
Nattekat | woensdag 29 oktober 2014 @ 17:18 |
Pfff... ![]() | |
flipsen | woensdag 29 oktober 2014 @ 17:30 |
Gewoon lekker Fox Sports en eindelijk weer om een fatsoenlijke tijd ![]() | |
Peterselieman | woensdag 29 oktober 2014 @ 17:35 |
Ik moet RTL Duitsland weer te zien overleven ![]() | |
Fiorano | woensdag 29 oktober 2014 @ 18:01 |
Ik doe wel streampje streamen naar m'n tv | |
opreis | donderdag 30 oktober 2014 @ 19:52 |
de nieuwe look van ricciardo ![]() | |
Rossdale | donderdag 30 oktober 2014 @ 19:58 |
Lijkt wel een porno acteur ![]() | |
Ferry_76 | donderdag 30 oktober 2014 @ 20:05 |
Speciaal voor Texas denk ik? | |
opreis | donderdag 30 oktober 2014 @ 20:13 |
![]() | |
Schunckelstar | donderdag 30 oktober 2014 @ 20:14 |
Wat een koning ![]() ![]() | |
JohnB52 | donderdag 30 oktober 2014 @ 20:27 |
Haha die Pornstache ![]() Dat zie ik Kvyat of Max nog niet doen! | |
JohnB52 | donderdag 30 oktober 2014 @ 20:29 |
Marcus Ericsson is ook in de pits, maar niet op kosten van Caterham. De Zweedse TV heeft n kaartje voor hem geregeld... Bron: @adamcooperF1 | |
JohnB52 | donderdag 30 oktober 2014 @ 20:47 |
Yes, toch n Nederlander aan de start deze GP! Bekijk de tweet van @RTLGP: https://twitter.com/RTLGP/status/527906863070076928?s=09 | |
Nattekat | donderdag 30 oktober 2014 @ 21:44 |
1. Leer tweets plaatsen, mobiel is geen excuus. 2. ![]() | |
ElmarO | donderdag 30 oktober 2014 @ 21:59 |
![]() ![]() | |
opreis | donderdag 30 oktober 2014 @ 22:01 |
Hij heeft er echt een goede kop voor | |
nils7 | donderdag 30 oktober 2014 @ 22:05 |
Mooi hoe ze in de VS met die russen om gaan hahaha | |
JohnB52 | donderdag 30 oktober 2014 @ 22:08 |
Welke tags moet ik dan gebruiken? | |
Nattekat | donderdag 30 oktober 2014 @ 22:09 |
1. Vraag desktop layout op 2. Klik op Twitter icoontje 3. Voeg URL in | |
Geralt | donderdag 30 oktober 2014 @ 22:10 |
Ik begrijp niet waar dat steeds vanaf komt. De VT's en de Q's zijn hier altijd gewoon in HD op Sport1 voor zover ik weet?! | |
Nattekat | donderdag 30 oktober 2014 @ 22:55 |
Wat ik nou toch heb gelezen:Jaja, u leest het goed, er is asfalt vervangen door grind ![]() | |
Geralt | donderdag 30 oktober 2014 @ 23:05 |
Alvast voor volgend jaar natuurlijk als Verstjeppen weer mee doet. | |
Nattekat | donderdag 30 oktober 2014 @ 23:06 |
Hij doet morgen al mee ![]() En slechte onorginele grap ![]() | |
Geralt | donderdag 30 oktober 2014 @ 23:10 |
Weet ik; ik heb er vrij voor gevraagd. Moest werken tot 4, maar pas om kwart voor 5 thuis. Half uurtje of uurtje vrij had ook gekund, maar ik dacht dan maar de hele dag. Had toch nog iets van 15 overuren staan van vorige week en deze week ![]() | |
WEST | donderdag 30 oktober 2014 @ 23:36 |
Ach en morgen wordt het mooi weer. Lang weekendje moet kunnen zo nu en dan. ![]() | |
Geralt | donderdag 30 oktober 2014 @ 23:37 |
20 graden hier in Limburg ![]() In november. Absurd ![]() Dit weer tot en met februari en dan langzaamaan beter. Ik teken ervoor. Oprotten met die teringkou en sneeuw en alles ![]() | |
Fiorano | donderdag 30 oktober 2014 @ 23:37 |
Morgen een dagje aan de studie. Kan ik smiddags prima VT1 kijken | |
WEST | donderdag 30 oktober 2014 @ 23:47 |
morgen is het nog oktober hoor ![]() maar een graad of 20 de hele winter teken ik gelijk voor. ![]() | |
Nattekat | donderdag 30 oktober 2014 @ 23:51 |
Meh, beetje jammer weer dat FOK!Sport geen gastredacteuren toestaat ![]() | |
Peterselieman | donderdag 30 oktober 2014 @ 23:53 |
dan verhuis je maar naar Italië. Het moet in Nederland weer even wat winter worden. Is goed voor iedereen | |
WEST | vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:11 |
Nee niet naar Italië. Ik verhuis wel naar Australië. Melbourne leuke stad | |
WEST | vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:12 |
Wil je in de redactie..., kan geregeld worden hoor ![]() | |
Nattekat | vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:14 |
Zit er wel serieus aan te denken ja ![]() Wat losse entries voor de laatste paar races zou mijn beslissing wel kunnen bespoedigen, daarom ook een beetje jammer. | |
flipsen | vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:39 |
Ironisch bedoeld en ik moest lachen ![]() | |
Zorro | vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:44 |
Dan verzin ik even een tegenzet: Waarom staat Verstappen vaker in de grindbak dan anderen?
| |
Breaker.Faker | vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:44 |
Het staat gewoon op de tvgids van Sport1. Dat de Q op Sport1 extra wordt uitgezonden in SD. Ik zal deze race waarschijnlijk niet kijken net als andere laatste 3 race. Ik vindt de formule1 veel te saai geworden. Het grote gemis vindt ik de spanning van de race die heb ik tijdens dit seizoen weinig of niet gezien. Het is wel zonde van de 15 euro voor 3 maanden maar ik had dit ook gedaan wegens de motogp. Volgend jaar waarschijnlijk geen Sport1 meer omdat motogp ook daar niet meer te vinden is. Maar op Eurosport. | |
opreis | vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:52 |
is VT1 ergens online te volgen? | |
sasquatsch | vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:55 |
vipbox.tv | |
opreis | vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:56 |
nice | |
flipsen | vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:59 |
Bueno, tijd om de tv aan te slingeren. Lang leve DirecTV met Fox Sports ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 31 oktober 2014 @ 22:54 |
Bernie zegt: volgend jaar misschien maar 14 wagens. Dan moeten ze heel snel actie ondernemen, want anders is dat het voorlopige einde van de F1. | |
JohnB52 | vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:29 |
Ja, als er nog 2 teams wegvallen... Zo kan ik ook verhalen schrijven. | |
flipsen | vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:33 |
Even voor je aangepast, Bernie ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 1 november 2014 @ 07:59 |
Interview met meneer Tosti: http://www.formula1.com/news/interviews/2014/10/16547.html Met n hoop vragen over Max, en misschien wel het antwoord over wie naast Max gaat rijden... JEV | |
IkWilbert | zaterdag 1 november 2014 @ 14:58 |
Slecht nieuws voor Giedo? If you missed it last night @Ericsson_Marcus is headed to Sauber for 2015: adamcooperf1.com/2014/10/31/ericsson-set-for-sauber-seat-in-2015/ #F1 | |
Nattekat | zaterdag 1 november 2014 @ 15:23 |
Slecht nieuws voor de F1, die Ericsson is echt de slechtste coureur van het veld ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 1 november 2014 @ 15:24 |
Ik denk dat het langzamerhand duidelijk wordt dat Van der Garde het gewoon niet gaat halen. Toffe vent, prima coureur, maar inmiddels te oud geworden, niet opvallend genoeg en te weinig sponsorgeld. Jammer, maar zo gaat dat. | |
#ANONIEM | zaterdag 1 november 2014 @ 15:24 |
Mwoah... Maldonado komt ook een heel eind... | |
Ferry_76 | zaterdag 1 november 2014 @ 15:43 |
Wacht maar tot Canamasas genoeg geld bij elkaar heeft! ![]() | |
Nattekat | zaterdag 1 november 2014 @ 15:47 |
Die kan tenminste nog hard rijden ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 1 november 2014 @ 15:47 |
...zolang er niets in de weg staat... | |
Nattekat | zaterdag 1 november 2014 @ 15:48 |
Dat voordeel heeft Ericsson, die krijgt alles van achteren ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 1 november 2014 @ 16:04 |
Ik moest even googelen, maar die gast is wel een buitencategorie zeg. | |
Ferry_76 | zaterdag 1 november 2014 @ 16:07 |
Moet je even op youtube zoeken naar GP2 filmpjes! Zoals deze, twee man eraf rijden binnen twee bochten: | |
#ANONIEM | zaterdag 1 november 2014 @ 16:15 |
Ja, die heb ik net gezien. Zwarte vlag was niet geheel onterecht. | |
Ferry_76 | zaterdag 1 november 2014 @ 16:26 |
Vier man uit de race gereden binnen veertien ronden.. Zijn Wiki zag er na de race zo uit: https://twitter.com/Grand(...)807078453248/photo/1 | |
#ANONIEM | zaterdag 1 november 2014 @ 16:29 |
![]() | |
IkWilbert | zaterdag 1 november 2014 @ 21:02 |
Toch goed nieuws voor Giedo? http://mobile.f1today.nl/(...)-garde-aan-ericsson/ Silly season... Haha | |
IkWilbert | zaterdag 1 november 2014 @ 21:14 |
Sauber confirm Marcus Ericsson wil drive for the team in 2015 #skyf1 Ericsson bevestigd! | |
#ANONIEM | zaterdag 1 november 2014 @ 21:19 |
En nou Van der Garde nog... | |
Joene | zaterdag 1 november 2014 @ 21:34 |
sutil kan 20 miljoen brengen . | |
IkWilbert | zaterdag 1 november 2014 @ 21:37 |
Volgens de Oostenrijkse krant Blick wordt Giedo de tweede rijder. Sutil macht endlich Sauber-Freude! Aber Van der Garde wird zweiter Fahrer 2015 http://www.blick.ch/3240173 Het is pas zeker als Sauber het bekend maakt ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 1 november 2014 @ 21:37 |
En Van der Garde? Auto, Motor und Sport is er redelijk overtuigd van, lijkt. | |
Joene | zaterdag 1 november 2014 @ 21:38 |
Van der garde zat op 15 miljoen van McGregor | |
Joene | zaterdag 1 november 2014 @ 21:39 |
Maar laten we het hopen 2 Nederlanders in f1 | |
#ANONIEM | zaterdag 1 november 2014 @ 21:39 |
Of ze maken allemaal gebruik van hetzelfde vage gerucht, óf het is waar. Laten we hopen op het tweede. Dat zou voor het eerst zijn dat we twee Nederlanders bij redelijke teams in de F1 hebben. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2014 21:40:09 ] | |
twiFight | zaterdag 1 november 2014 @ 23:33 |
Nou, met sponsoren die niet over de brug komen en andere fratsen de laatste 2 jaar ben ik zelfs niet overtuigd als ik een tweet van Sauber zie. Ik merk het wel of er een Hollender in de wagen zit in Australie 2015, eerder juich ik niet. | |
Geralt | zondag 2 november 2014 @ 10:25 |
Hoe zit het eigenlijk met Kvyat zn straf en dat ie in Brazilie ook nog plaatsen in moet leveren omdat er geen 10 auto's achter hem staan? Dat heb ik nog nooit meegekregen voor zover ik me voor de (benevelde) geest kan halen?! ![]() Hoezo is dat en waarom kan ik me geen eerdere vergelijkbare situaties voor de geest halen? Er moeten toch wel vaker coureurs geweest zijn met een dergelijke straf en niet genoeg man achter zich niet? ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 2 november 2014 @ 10:26 |
Volgens mij is dat pas sinds dit jaar zo. En ik dacht dat een van de Marussia's of Caterham er dit jaar al eens mee te maken gehad heeft. | |
Geralt | zondag 2 november 2014 @ 10:32 |
Maar waarom is dat toen niet breed uitgemeten in de media? Omdat ze toch alle races achteraan starten? Dat gaat toch nergens over. Dan doet zo een team het een keer goed en dan moet ie bv nog 6 plekken naar achteren omdat de laatste 4 GP's de auto al laatste was. Theoretisch kan je dus het hele seizoen last hebben van die straf. In race 1 krijg je hem en in alle overige races kwalificeer je je als laatste en in Brazilie weet je te stunten door P12 te rijden en dan moet je 10 plaatsen inleveren omdat je dat nog niet gedaan hebt. Ik vind het maar een vage regel eerlijk gezegd ![]() | |
Nattekat | zondag 2 november 2014 @ 10:34 |
De regel telt maar voor 1 race ![]() | |
#ANONIEM | zondag 2 november 2014 @ 10:35 |
Whehehe http://hasmaldonadocrashedtoday.com/ | |
Geralt | zondag 2 november 2014 @ 10:37 |
Ow dus als er niet genoeg mensen achter je staan heb je er maximaal alleen de volgende race nog last van, ook als er dan ook niet genoeg mensen achter je staan? Ik vond het al erg raar ![]() | |
twiFight | zondag 2 november 2014 @ 12:18 |
Dat laatste ja. Ook wel weer een beetje fair, anders zou een Caterham gewoon 5+ races lang per definitie als laatste starten. Ondanks dat je dan wel een gelijk aantal plaatsen achteruit moet uiteindelijk is de impact bij de achterhoedeteams dan veel groter. | |
sasquatsch | woensdag 5 november 2014 @ 15:02 |
Dezelfde 11 teams als dit jaar hebben zich ingeschreven voor volgend jaar, dus ook Marussia (als Manor F1 Team) en Caterham. Het verschijnen op de grid van die twee is echter afhankelijk of er een koper voor de teams gevonden kan worden. | |
sasquatsch | woensdag 5 november 2014 @ 19:49 |
Een grafische voorstelling van de huidige verdeling van de inkomsten in de F1![]() Edit: Bedragen rechts zijn aangepast. [ Bericht 3% gewijzigd door sasquatsch op 06-11-2014 18:02:07 ] | |
Coelho | woensdag 5 november 2014 @ 20:32 |
Duidelijke verdeling. Ik ga er van uit dat die 1.8 miljard operationele winst behaald wordt uit reclame, TV rechten en bijdragen van de circuits. Wat me opvalt is dat de aandeelhouders zichzelf rijkelijk belonen, dat Ferrari blijkbaar ooit 5% inkomsten heeft afgedwongen ongeacht prestaties en dat ook Williams en Mercedes wat wisselgeld krijgen uit vroegere afspraken. Dan moet je als nieuw team al aardig wat funds meenemen om überhaupt competitief te kunnen worden... | |
Geralt | woensdag 5 november 2014 @ 20:47 |
Ik begrijp die percentages niet. 1,8 miljard en daaronder 2x 50% en een bedrag van 855 miljoen. 2x 855 miljoen is 1,71 miljard voor zover ik weet. Dus alleen al daar mis ik 90 miljoen?! ![]() | |
Geralt | woensdag 5 november 2014 @ 20:50 |
En zo kloppen er wel meer miljoenen links en rechts niet. Mijn logica zou bv zeggen dat het rijtje links onder The Formula One Group in totaal de bedragen bij elkaar 855 miljoen zou moeten zijn, maar dat is (680+10+60+135+45) 930 miljoen?! Ik snap er geen kut van ![]() | |
Fer | woensdag 5 november 2014 @ 21:01 |
Ja want Williams is een historisch team en Lotus (vroeger Benneton) zeker niet en krijgen daarom veel minder dan Williams. | |
sasquatsch | woensdag 5 november 2014 @ 22:03 |
Er bleken wat getallen door wat aanpassingen niet te kloppen. Er is nu een nieuw plaatje dat beter klopt. ![]() En de top 10 wordt bepaald over de beste twee resultaten van de afgelopen 3 jaar. Vandaar dat Caterham nog 10de staat en Marussia 11de. Maar dat verandert dus dit jaar als Marussia boven Caterham in de eindstand eindigt. | |
Fer | woensdag 5 november 2014 @ 22:40 |
En daarom kan Manor volgend jaar terugkomen? | |
sasquatsch | woensdag 5 november 2014 @ 22:44 |
Dat levert ze ruim $40 miljoen extra op. | |
Nieuwschierig | donderdag 6 november 2014 @ 23:24 |
Van de Garde dus gewipt bij Sauber | |
Zorro | vrijdag 7 november 2014 @ 14:51 |
RIP Marussia http://www.nu.nl/sport/39(...)a-houdt-bestaan.html | |
sasquatsch | vrijdag 7 november 2014 @ 17:40 |
Caterham probeert via crowdfunnding de race in Abu Dhabi te halen
| |
Gramulanion | vrijdag 7 november 2014 @ 18:50 |
Ik weet nog zo net niet of ik ze zou steunen... | |
Ferry_76 | vrijdag 7 november 2014 @ 19:47 |
Al 174.470 GBP binnen drie uur binnengehaald!: https://twitter.com/CaterhamF1/status/530779817185402880 | |
#ANONIEM | vrijdag 7 november 2014 @ 19:53 |
Brundle heeft gelijk. Er is geld zat in de F1, maar nu moeten de fans dus de fouten van het F1-management oplossen? | |
Waffle | zaterdag 8 november 2014 @ 00:01 |
Ik vind het eigenlijk best een toffe manier. Alleen ben ik niet zo'n fan van caterham. Heb echt het idee dat dat team flink geld over de balk heeft lopen gooien. Marussia moest het elk jaar met flink wat minder prijs geld doen en heeft het net zo lang vol gehouden. Had hen liever in leven gehouden. Sowieso ook hoe zei de F1 in probeerden te komen met alleen CFD te gebruiken. Had wel iets vond ik. Ze dachten op die manier kosten te kunnen drukken. Helaas is het gefaald, maar had op de een of andere manier er wel bewondering voor. | |
nils7 | zaterdag 8 november 2014 @ 00:38 |
doen de burgers voor de banken ook... | |
Tarado | zaterdag 8 november 2014 @ 09:24 |
Het grote verschil is wel dat het in het geval van Caterham op vrijwillige basis is | |
Fokkingvet | zaterdag 8 november 2014 @ 10:39 |
Alonso naar McLaren voor 2 jaar volgens nu.nl nog geen andere bronnen | |
Sinister-D- | zaterdag 8 november 2014 @ 10:48 |
NU vertrouw ik al even hard als de NOS als het aankomt op motorsport nieuws ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Sinister-D- op 08-11-2014 10:57:23 ] | |
Tarado | zaterdag 8 november 2014 @ 11:16 |
zeg dat, sowieso sportnieuws zijn ze niet geweldig in maar misschien hebben ze het van AS
| |
Sinister-D- | zaterdag 8 november 2014 @ 19:53 |
https://www.crowdcube.com/caterham/ Caterham ondertussen al dik 'n half miljoen pond via 1400+ ondersteunende ![]() ![]() | |
Sinister-D- | zondag 9 november 2014 @ 13:43 |
De friq ![]() ![]() | |
Fir3fly | dinsdag 11 november 2014 @ 17:49 |
Even een artikeltje uit de oude doos: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/26666624 ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 11 november 2014 @ 19:46 |
Gaat nu niet zo hard meer. 51% met nog 3 dagen te gaan. | |
Fer | dinsdag 11 november 2014 @ 21:46 |
Zou het nog een optie zijn voor Mclaren om K-Mag nog een jaartje te stallen als testcoureur en in 2016 terug te laten komen als rijder? Button toont zich fitter en sneller dan ooit, zal een echte aanwinst zijn volgend jaar met zowel de man van Santander als de lieveling van Japan in de wagens te hebben. | |
Geralt | dinsdag 11 november 2014 @ 23:02 |
Persoonlijk zou ik Button 2 jaar bij tekenen. Tegen die tijd moet die auto potten kunnen breken. Zet dan maar een talent erin. Sterk team. Alfons en die Button ![]() | |
twiFight | dinsdag 11 november 2014 @ 23:54 |
McLaren wacht tot teams uitvallen en ze een 3e auto mogen inzetten? ![]() ![]() Volgens mij zijn ze derde in de rij, achter Ferrari en RBR. | |
Funzel | woensdag 12 november 2014 @ 11:46 |
Samen met Mercedes ook de enige teams die het kunnen betalen lijkt m. | |
RingBewoner | woensdag 12 november 2014 @ 12:01 |
Horner wil de V8 terug:http://www.gpupdate.net/n(...)r-naar-v8-overwegen/ Lijkt mij bijna onmogelijk dat dit gaat gebeuren. | |
#ANONIEM | woensdag 12 november 2014 @ 12:11 |
Horner moet niet zo zeuren. De afgelopen 4 jaar heb ik hem ook niet horen zeggen dat de aero aan banden gelegd moest worden omdat RBR zo'n voorsprong had op dat vlak. | |
franklop | woensdag 12 november 2014 @ 12:13 |
Enige wat ik niet echt begrijp is dat ze de kosten willen terugdringen in de F1, maar (zeker de laatste jaren) constant grote veranderingen aankondigen. Dat brengt toch ook veel ontwikkelkosten voor de teams met zich mee, wat meer lijkt te kosten dan de doorontwikkelkosten van een wagen, of zit ik dan mis? | |
sasquatsch | woensdag 12 november 2014 @ 12:15 |
Dan blijft Ferrari over als enige motorenleverancier omdat Mercedes en Renault in de F1 zijn gebleven vanwege de turbo motoren. Beiden hebben al aangegeven dat ze de F1 zouden verlaten als er niet overgestapt zou worden naar de nieuwe motoren (wat al in 2009 is afgesproken). | |
#ANONIEM | woensdag 12 november 2014 @ 12:18 |
Dat lijkt me ook idd. Maar dat betekent niet dat met het terugdraaien van de veranderingen je de kosten wegneemt. De motorenfabrikanten hebben flink wat gestopt in de ontwikkeling van de motor. Honda is er nu nog mee bezig. Wat denk je dat die doen als ze in 2016 weer een andere motor moeten maken? Lijkt me dat ze dan een stuk minder enthousiast zijn om in te stappen. Volgens mij geldt het motorenreglement tot 2020. Idd. Iig zijn dan de kansen voor iedereen meer gelijk, want ze hebben allemaal dezelfde motor. ![]() | |
Rossdale | woensdag 12 november 2014 @ 12:19 |
De aero is toen ook gewoon aan banden gelegd omdat RB te veel voorsprong had op de rest. De engine unfreeze vind ik dan ook meer dan logisch, maarja ik snap dat Mercedes daar tegen is want dan zijn ze hun voorsprong kwijt. | |
twiFight | woensdag 12 november 2014 @ 12:29 |
Horner moet niet huilen. Die vent hoor je ook alleen maar over dingen waar RBR slecht in is. Feit is wel dat er een overeenkomst is gekomen nog ver voor dat bekend werd hoe de verschillende motoren zouden presteren. Het had net zo goed een dominante Renault kunnen zijn (waar RBR waarschijnlijk ook op hoopte, gezien hun voorsprong in de voorgaande jaren (niet alleen door de motor, maar was wel een onderdeel)). Als men bang geweest was voor te grote prestatieverschillen dan had men toen maar moeten ageren tegen de regels. Maar nee, dat gebeurt nu pas, nu RBR weet dat ze gewoon niet goed genoeg zijn. Overigens ben ik er niet tegen dat er meer aan de motoren aangepast mag worden, maar tegelijkertijd word ik ook moe van de zogenaamde 'regels' die te pas en te onpas weer het raam uitgeflikkerd worden zodra bepaalde mensen in de F1 wereld gaan huilen. Maak de regels en leer er godverdomme mee leven. | |
sasquatsch | woensdag 12 november 2014 @ 12:31 |
Niet daarom, al wordt dat wel vaak genoemd. De regels zijn aangepast omdat de teams de motor misbruikten voor aerodynamisch gewin, wat in de regels verboden was. Hierdoor zijn bijvoorbeeld de mappings en later de positie van de uitlaten aangepast zodat dit niet meer kon. Zelfde met de F-Duct en dubbele diffuser. Er is geen freeze. Elk jaar mogen de motorfabrikanten hun motor aanpassen, echter wel steeds minder per jaar. Echter wordt de motor wel voor het begin van het jaar bevroren voor dat jaar. Dit is gedaan om de kosten te beperken. Zou je dit helemaal loslaten lopen de kosten weer uit de hand en omdat er in tegenstelling tot de V8 volgens mij geen vaste prijs voor de motor is afgesproken en de kosten op de teams verhaald worden. Sowieso zou bij een vaste prijs Mercedes het meeste moeten betalen omdat zij 8 auto's van motoren moeten voorzien in tegenstelling tot Honda die slechts twee wagens van motoren voorziet. Mercedes was ok met eenmalig een extra bevriezingspunt in stellen voor volgend jaar (juli), zodat er beperkt in season ontwikkeld kan worden. Alleen was er onenigheid over de hoeveelheid die tussen maart en juli aangepast mocht worden. | |
Ferry_76 | woensdag 12 november 2014 @ 16:50 |
Het volgende proefballonnetje van Bernie: http://www.formule1.nl/ni(...)plan-voor-super-gp2/ ![]() | |
Nieuwschierig | woensdag 12 november 2014 @ 18:11 |
Met maar 5 teams rijden houdt ook geen stand. Die gaan steeds meer startgeld eisen. En op een gegeven moment stopt Mercedes of Red Bull en dan is het helemaal op. | |
Fer | woensdag 12 november 2014 @ 19:21 |
Maar de kleine teams zijn ook lastig. Die willen geen klantenchassis of overgenomen worden door een groot team, ze willen meer poen. Maar als de auto's zo betrouwbaar blijven, zullen de 5 sterkste teams bijna alle punten blijven halen rn dus het meeste prijzengeld pakken. | |
sasquatsch | woensdag 12 november 2014 @ 19:48 |
Niet als de kleine teams een goede auto bouwen zoals Lotus een paar jaar terug en Williams dit jaar met een fractie van het budget van de grote teams. | |
Fer | woensdag 12 november 2014 @ 20:08 |
Lotus heeft vorig jaar dik verlies geleden op die auto, ondanks de 4e plek en zal hadden ook geen cent in de 2014 auto gestoken. Williams was dit jaa gewoon een middenmoter, als Ferrari en Renault hun motor op orde hadden en Mclaren een normale verhouding met hun motorleverancier hadden gehad. | |
twiFight | woensdag 12 november 2014 @ 20:09 |
Ik vind het niet onlogisch dat de kleine teams meer poen willen. Zij zijn net zo goed onderdeel van de sport. Als je de goed scorende teams onevenredig blijft belonen dan ben je in feite de competitie aan het bepalen door middel van geld. De kampioen heeft (blijkbaar) al de beste package van het veld, waarom zou je dat verschil daar bovenop nog eens willen vergroten door daar al het geld heen te sturen. Daarnaast hoop ik dat F1 een sport blijft waar het team dat innoveert, het juiste team bij elkaar brengt, hard werkt en de regels in haar voordeel gebruikt wint. Niet een sport waar het team wint dat de meeste sponsors kan vinden. Geld wordt in F1 steeds meer en meer het doel, in plaats van het middel. | |
sasquatsch | woensdag 12 november 2014 @ 20:31 |
Teams met het meeste geld weten op den duur altijd het beste te presteren, zolang de regels hetzelfde blijven. Omdat zij het beste kunnen blijven door evolueren en de beste oplossing zoeken. Dat is inherent aan de sport. Dat is de reden dat Red Bull, McLaren, Ferrari en Mercedes de afgelopen jaren bovenaan stonden, met een enkele uitschieter (Lotus) daartussen. Alleen aan het begin van een regelgevingperiode zie je andere teams bovenaan (zoals Brawn). En zie je nu Williams aan de kop van het veld meedoen (en dat ligt niet alleen aan de motor, zoals Fer beweert). Maar dat zal de komende jaren wel weer veranderen naar de teams met het meeste geld. Daarom is het ook goed om om de x aantal jaar de regels te veranderen, zodat er weer innovatie kan plaatsvinden en andere teams ook meer kans maken om te winnen, omdat zij hopelijk met een innovatieve oplossing komen. | |
Bluurgh | woensdag 12 november 2014 @ 20:53 |
5 teams werkt toch niet, wie boeit dat nou? Dan krijg je dit soort taferelen: Uitslag GP van Zwitserland 1950 1. Alfa Romeo 2. Alfa Romeo 3. Talbot-Lago-Talbot 4. Maserati 5. Maserati 6. Maserati 7. Maserati 8. Talbot-Lago-Talbot 9. Maserati 10. Talbot-Lago-Talbot 11. Maserati RET Alfa Romeo RET Talbot-Lago-Talbot RET Talbot-Lago-Talbot RET Ferrari RET Ferrari RET Ferrari RET Talbot-Lago-Talbot Waarbij dat seizoen Alfa Romeo alle races (behalve de indy 500) won. Beetje zoals Mercedes dit jaar. En toen had je bij sommige races tenminste nog andere teams ![]() 3 teams die altijd punten halen, 2 teams die soms punten halen door een ongeval of een probleem. Nog minder verrassingen, behalve als ze een slechte 3e coureur inzetten die een keer een goede dag heeft en er wat mensen verzaken. Dan heb je dus nooit meer een Marussia die uit het niets ineens 2 punten haalt. | |
sasquatsch | woensdag 12 november 2014 @ 22:18 |
Sowieso heb je met 5 teams het nadeel dat als er een team vertrekt je meteen 4 auto's minder hebt. Dat is niet makkelijk op te vangen. Zelfs als je een A en B team hebt. Want dan moet je een ander team zoeken dat 4 auto's kan leveren. En dan loop je dus het risico dat er twee teams verdwijnen. Een vrijwillig en een noodgedwongen en zit je weer met 16 auto's. En als je slechts 5 teams hebt, rijdt er altijd een 'groot' team achteraan. Als dat lange tijd zo is zullen de aandeelhouders ook wel gaan protesteren dat er ondanks het vele geld dat er in gepompt wordt er geen resultaten geboekt worden en het team dus de F1 gaat verlaten, zoals met Honda en Toyota het geval was. Ik zie geen enkel voordeel in deze scenario's. Ik zie alleen wat in 10+ teams met elk twee auto's. En er is genoeg geld aanwezig om daarin te kunnen voorzien als het geld anders verdeeld wordt, want het verschil dat er nu is, is gewoon te groot. | |
RingBewoner | woensdag 12 november 2014 @ 22:43 |
Hoe vet zou het zijn als er nu een Nederlandse sponsor opstapt, het resterende bedrag overmaakt dat caterham nodig is met de eis dat Frijns dan mag rijden. Hoe vet zou dat zijn ![]() | |
flipsen | woensdag 12 november 2014 @ 22:53 |
Mwa, lekker achteraan met een gedemotiveerd team in een auto die hij niet kent. Niet zo vet dus ![]() | |
RingBewoner | donderdag 13 november 2014 @ 00:08 |
Ach, rijdt hij tenminste nog een keertje F1. | |
Meike26 | donderdag 13 november 2014 @ 06:02 |
Op Frijns z'n zolxer kamer zullen nog wel eens wat races gewonnen worden ![]() |