Een aantal zaken die ik me van de laatste jaren nog goed herinner:quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:48 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
1 was een referentie naar die gast in Amsterdam, was een bekende zaak waar op fok ook veel over gesproken is

Wat een kutland is dit tochquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een aantal zaken die ik me van de laatste jaren nog goed herinner:
1) Iemand stapt met drank op achter het stuur en rijdt in Cuijk een voetgangster dood. Dader wordt alleen bestraft voor rijden onder invloed. Redenatie rechter: er kan niet worden uitgesloten dat de vrouw achterwaarts de weg opliep... Zie: NWS / Kan iemand dit uitleggen?
2) In Amsterdam werd cabaretière Floor van der Wal doodgereden door een roekeloze bestuurder die te hard reed, op een kruising rechts inhaalde en na het ongeval doorreed. Straf: 1 jaar cel. Zie: NWS / Vier jaar cel geëist voor doodrijden cabaretière
3) Kickbokser, die al vijf keer eerder met politie/justitie in aanraking kwam wegens agressief rijgedrag en ruzie met andere verkeersdeelnemers, rijdt een overstekende fietser (23) dood, reed 102 op een plek waar hij 50 mocht, gedraagt zich ter plekke agressief richting getuigen. Straf: 2 jaar cel. Zie: NWS / Kickbokser slaat getuige na fataal ongeluk
4) De 13-jarige Donny Rog uit Den Haag wordt doodgereden door een notoire brokkenpiloot (21), die kort na de aanrijding zelfs alweer opnieuw de fout in gaat. Het OM eist zo'n lage straf dat de nabestaanden in woede ontsteken; stoelen vliegen door de rechtszaal. De rechter straft uiteindelijk iets hoger: 7 maanden cel. Zie: NWS / Woede over lage strafeis doodrijder: stoelen vliegen door rechtszaal
5) Scooterrijder (45) rijdt te veel links op een fietspad en rijdt een voetgangster dood in Hilvarenbeek. De rechter neemt het de man "bijzonder kwalijk" dat hij te veel had gedronken en onder invloed scooter reed. Dat is dan ook terug te zien in de strenge straf: 120 uur taakstraf en 1 jaar het rijbewijs kwijt. Zie: NWS / Kent iemand dit dossier ?
6) Vrouw (42) drinkt een glas prosecco en een liter rode wijn en gaat dan autorijden. In Loenen rijdt ze een 44-jarige motorrijder dood. Werkstraf van 240 uur, 4 jaar ontzegging van de rijbevoegdheid. Zie: NWS / Drankrijdster vrijuit na dodelijk ongeluk
Zie tot slot ook nog dit algemene topic waarin ervoor wordt gepleit om verkeershufters sneller voor de rechter te brengen: NWS / Vereniging slachtoffers: 'Verkeershufters sneller voor rechter'

Dat is dan ook voor een groot deel te danken aan de mensen die wél opletten en de fouten opvangen (wat dus eigenlijk totaal niet nodig zou moeten zijn).quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:32 schreef DrMabuse het volgende:
Telefoons , zo ook in het verkeer.
Het is echt opmerkelijk dat er niet veel meer doden / gewonden vallen.

Precies.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:36 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Dat is dan ook voor een groot deel te danken aan de mensen die wél opletten en de fouten opvangen (wat dus eigenlijk totaal niet nodig zou moeten zijn).

Het is idd zijn schuld. Maar dat wil niet zeggen dat een zware straf iets toevoegt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:20 schreef totalvamp het volgende:
Dus daarom geven we maar lage straffen?
Echt wat een BS, het is gewoon zijn schuld.
Iedereen van de weg? Tsjonge!quote:En dat gedoe over iedereen let weleens niet op de in auto... Laat die mensen dan van de weg verdwijnen, rijd een stuk prettiger als mensen in het verkeer om me heen wel opletten.
Dat moet idd, maar iedereen is wel eens even niet aan het opletten in het verkeer. Dat is een feit van algemene bekendheid overigens.quote:Je MOET gewoon je aandacht bij het verkeer houden, je telefoon, radio, tomtom, weetikhet kan echt wel wachten tot je ergens stil kan staan.
Dus jij ziet liever mensen zoals jij die denken dat ze perfect rijden?quote:Jij bent dus een type die ik liever nooit in een auto zie, of sowieso deelnemen aan het verkeer, maarja dat is tegenwoordig sowieso 50% van de mensen wel.

Helemaal mee eens. Dat selectief vermelden van feiten, of daar over liegen, wat elfje de volksmenner hier doet is schandalig!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:28 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Wat een kutland is dit toch![]()
Hier kan ik echt niet tegen...

Een lage straf ook niet, nog minder zelfs want dan zorg je er ook nog eens voor dat de nabestaanden zich genaaid voelen door het "rechtsysteem". En blijkbaar is het nodig om dit soort personen van de weg te houden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is idd zijn schuld. Maar dat wil niet zeggen dat een zware straf iets toevoegt.
[..]
Iedereen van de weg? Tsjonge!
[..]
Dat moet idd, maar iedereen is wel eens even niet aan het opletten in het verkeer. Dat is een feit van algemene bekendheid overigens.
[..]
Dus jij ziet liever mensen zoals jij die denken dat ze perfect rijden?
Overmoed lijdt niet zelden tot zware ongevallen...

Dit is een troll toch?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:59 schreef eigendeegcookie het volgende:
Het zieke van de situatie is de vanzelfsprekendheid waarmee de automobilisten in hun auto [mogen] stappen. Deze jongeman van 21 mankeerde waarschijnlijk niks aan zn benen, evenmin als de dame van 60, die wél gewoon de fiets nam. Waarom zit hij in een auto? Mag zijn haar niet nat worden? Is hij bang dat men denkt dat hij geen auto kan betalen? Denkt hij zelf niet na, wil hij gewoon normaal zijn?

Ik heb van zoveel dingen wel eens last, ben meestal gewoon blij dat ze bestaan als ik van a naar b moet. Niet alles is op de fiets te doen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:12 schreef eigendeegcookie het volgende:
was t maar waar...
Heb jij nooit last van auto's?

en wat als je alleen een auto hebt en geen fietsquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:12 schreef eigendeegcookie het volgende:
was t maar waar...
Heb jij nooit last van auto's?

quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:59 schreef eigendeegcookie het volgende:
Het zieke van de situatie is de vanzelfsprekendheid waarmee de automobilisten in hun auto [mogen] stappen. Deze jongeman van 21 mankeerde waarschijnlijk niks aan zn benen, evenmin als de dame van 60, die wél gewoon de fiets nam. Waarom zit hij in een auto? Mag zijn haar niet nat worden? Is hij bang dat men denkt dat hij geen auto kan betalen? Denkt hij zelf niet na, wil hij gewoon normaal zijn?

Nou, het is een stuk beter te doen als je frisse lucht kunt inademen in plaats van uitlaatgassen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:15 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Ik heb van zoveel dingen wel eens last, ben meestal gewoon blij dat ze bestaan als ik van a naar b moet. Niet alles is op de fiets te doen.

Begrijp ik je nu goed, wil je de mate van gebruik van een auto (of ander motorvoertuig) wettelijk gaan vastleggen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:28 schreef eigendeegcookie het volgende:
Men is hier verontwaardigd dat de rechter een taakstrafje oplegt,
men begrijpt dat een foutje kan gebeuren, de rechters moeten dweilen met de kraan open.
maar ik ben van mening dat de verantwoordelijkheid voor deze onveilige verkeerssituatie in eerste plaats ligt bij de ministers van verkeersveiligheid en volksgezondheid. Zij weten donders goed dat de kans dat deze sportieve dame platgereden wordt veel kleiner wordt naarmate er restricties worden opgelegd voor het gebruik van een auto.

Sommige afstanden zijn gewoon niet praktisch op de fiets.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:30 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Nou, het is een stuk beter te doen als je frisse lucht kunt inademen in plaats van uitlaatgassen.

dat is zo, maar als je geen tijd en geld hoeft uit te geven aan sporten is dat weer wel praktisch.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:33 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Sommige afstanden zijn gewoon niet praktisch op de fiets.

Ik ben het met je eens dat mensen te vaak de auto nemen terwijl het prima met de fiets kan (dagelijkse boodschappen bijvoorbeeld, of zoals je zelf zegt, kinderen naar school brengen). Maar om dat nou wettelijk vast te gaan leggen...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:35 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ja precies. Omdat er veel te veel rondrijden. Het is zelfs zo gek dat sommige kinderen niet naar school mogen fietsen omdat dat te gevaarlijk is. Ze worden dan met de auto gebracht.
Als mensen zelf niet kunnen nadenken moet het maar voor hun gedaan worden.

Jep, maar dat wil de politiek/overheid niet, want dan hebben zij geen rechtvaardiging meer voor hun bestaanquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:01 schreef hottentot het volgende:
Mensen zouden in Nederland op zoveel meer vlakken meer verantwoordelijk moeten worden gehouden voor hun eigen gedragingen.

Ja maar je bent wel dubbel zoveel tijd kwijt aan ergens naartoe fietsen, die tijd moet je ook ergens vandaan halen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:38 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
dat is zo, maar als je geen tijd en geld hoeft uit te geven aan sporten is dat weer wel praktisch.

Dat is al gedaan. De Vogelvrije Fietser heet het.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:38 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat mensen te vaak de auto nemen terwijl het prima met de fiets kan (dagelijkse boodschappen bijvoorbeeld, of zoals je zelf zegt, kinderen naar school brengen). Maar om dat nou wettelijk vast te gaan leggen...
Beter start je een campagne om fietsgebruik (of OV, maar dan moet eerst het OV beter geregeld worden) te promoten.

is waar. het scheelt veel tijd als je geen geld hoeft te verdienen om je auto te betalen, te onderhouden, te parkeren enzquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:48 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Ja maar je bent wel dubbel zoveel tijd kwijt aan ergens naartoe fietsen, die tijd moet je ook ergens vandaan halen.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |