Vrijwel alle vormen van onoplettendheid zijn illegaal... Sterker nog, buiten overmacht kan ik geen legale bedenken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:31 schreef hottentot het volgende:
Het lastige hier is dat een bewust gemaakte illegale handeling de oorzaak is van het ongeval.
Dat maakt de zienswijzen aangaande strafvervolging zo verschillend.
Dat is maar een heel klein fragment uit de feitelijke uitspraak, misschien waren er wel 300 verzachtende omstandigheden in het voordeel van de veroorzaker hebben meegewogen die wij niet kennen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar in deze zaak is het onvoorzichtige weggedrag van de dader bewezen verklaard door de rechter. Ik herhaal het fragment uit de OP nog eens:
[..]
Desondanks wordt slechts een taakstrafje opgelegd en een netto rij-ontzegging van tweeënhalve maand. Wat jij nu doet, is inzoomen op deze zaak. Ik wil het juist over het grotere plaatje hebben. Dat stip ik in de OP ook aan.
Dat grotere plaatje is dat we regelmatig dit soort vermijdbare verkeersongevallen zien, waarbij slachtoffers worden doodgereden of blijvend invalide worden door toedoen van mensen die willens en wetens risico's nemen achter het stuur. Mensen die achter het stuur dingen doen waarvan ze (horen te) weten dat ze die niet moeten en mogen doen. Ik heb de voorbeelden van risicovol gedrag al gegeven.
Kom eens met een beter verhaal dan mekkeren over de "onderbuik". Wat is jouw boodschap aan de vrouw die nu blijvend invalide is? Haar leven is ernstig in kwaliteit afgenomen.
Welnee.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vrijwel alle vormen van onoplettendheid zijn illegaal... Sterker nog, buiten overmacht kan ik geen legale bedenken.
Ik heb diverse artikelen over deze zaak gelezen. Niet alle kranten zijn even goed, maar als er noemenswaardige verzachtende omstandigheden waren geweest, waren die heus wel genoemd in één van de artikelen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is maar een heel klein fragment uit de feitelijke uitspraak, misschien waren er wel 300 verzachtende omstandigheden in het voordeel van de veroorzaker hebben meegewogen die wij niet kennen.
Ja, dat laatste is heel naar, maar ook gewoon inspelen op de onderbuik...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar in deze zaak is het onvoorzichtige weggedrag van de dader bewezen verklaard door de rechter. Ik herhaal het fragment uit de OP nog eens:
[..]
Desondanks wordt slechts een taakstrafje opgelegd en een netto rij-ontzegging van tweeënhalve maand. Wat jij nu doet, is inzoomen op deze zaak. Ik wil het juist over het grotere plaatje hebben. Dat stip ik in de OP ook aan.
Dat grotere plaatje is dat we regelmatig dit soort vermijdbare verkeersongevallen zien, waarbij slachtoffers worden doodgereden of blijvend invalide worden door toedoen van mensen die willens en wetens risico's nemen achter het stuur. Mensen die achter het stuur dingen doen waarvan ze (horen te) weten dat ze die niet moeten en mogen doen. Ik heb de voorbeelden van risicovol gedrag al gegeven.
Kom eens met een beter verhaal dan mekkeren over de "onderbuik". Wat is jouw boodschap aan de vrouw die nu blijvend invalide is? Haar leven is ernstig in kwaliteit afgenomen.
Ik zie de voorbeelden wel verschijnen...quote:
Waarom wil je de uitspraak (dus de feiten!) niet kennen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb diverse artikelen over deze zaak gelezen. Niet alle kranten zijn even goed, maar als er noemenswaardige verzachtende omstandigheden waren geweest, waren die heus wel genoemd in één van de artikelen.
Jammer genoeg draai je er qua antwoord omheen. Ik vroeg je niet om nog eens op deze zaak in te zoomen, ik vroeg je om naar het grotere plaatje te kijken.
Het is niet mijn taak om op de stoel van een rechter te gaan zitten en afzonderlijke zaken te gaan (her)beoordelen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb diverse artikelen over deze zaak gelezen. Niet alle kranten zijn even goed, maar als er noemenswaardige verzachtende omstandigheden waren geweest, waren die heus wel genoemd in één van de artikelen.
Jammer genoeg draai je er qua antwoord omheen. Ik vroeg je niet om nog eens op deze zaak in te zoomen, ik vroeg je om naar het grotere plaatje te kijken.
Ja, maar die rechter is wereldvreemd enzo...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is niet mijn taak om op de stoel van een rechter te gaan zitten en afzonderlijke zaken te gaan (her)beoordelen.
Buiten dat het zinloos is is het ook in strijd met de grondprincipes waar ik voor sta en in geloof namelijk dat een gerechtelijke uitspraak een bindend iets is.
Er is een verschil tussen afgeleid zijn door een illegale of een legale handeling, daarbij is duidelijk dat de jongen hier meerdere seconden niet op de weg heeft gekeken door een illegale handeling.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zie de voorbeelden wel verschijnen...
Bewijs?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:25 schreef hottentot het volgende:
[..]
Harder straffen verlaagt zelfs de werkeloosheid.
Nee, de verzekering keert dan gewoon uit, ook al zijn beide gevallen illegaal als je daardoor afgeleid was.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen afgeleid zijn door een illegale of een legale handeling, daarbij is duidelijk dat de jongen hier meerdere seconden niet op de weg heeft gekeken door een illegale handeling.
Als ik mijn auto stuk rijd en ik zeg dat ik afgeleid was omdat ik een flesje water pakte dan zal de verzekering gewoon uitkeren, als ik zeg dat ik tegen een boom reed die ik niet zag omdat ik mijn Facebook pagina zat te checken dan is dat afwachten.
Jezelf achter de rechter en de terminologie "afzonderlijke zaak" verschuilen, vind ik inhoudelijk zwak. Temeer omdat ik al in de OP expliciet aangeef dat ik het graag eens over het grotere plaatje zou willen hebben.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is niet mijn taak om op de stoel van een rechter te gaan zitten en afzonderlijke zaken te gaan (her)beoordelen.
Buiten dat het zinloos is is het ook in strijd met de grondprincipes waar ik voor sta en in geloof namelijk dat een gerechtelijke uitspraak een bindend iets is.
Hahaha, ik noem je minuten geleden elders een trol (wat je ook al maanden lang bent) en nu kom je hier om bewijs zeuren van een posting van mij.quote:
Nee, maar waar ga jij precies het extra geld vandaan halen wat nodig is voor de langere gevangenisstraffen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zwaarder straffen, bijvoorbeeld een langdurige ontzegging van de rijbevoegdheid, heeft in elk geval als voordeel dat deze brokkenpiloot de komende jaren niet als automobilist aan het verkeer deelneemt.
Verder blijven dit soort ongevallen gebeuren; ongevallen die rechtstreeks zijn te wijten aan de roekeloosheid van de bestuurder en/of het bewust nemen van risico's, door dingen te doen die verboden zijn: rijden onder invloed, veel te hard rijden, met je telefoon bezig zijn, noem maar op.
Ik zag vanmiddag nog zo'n klapmongool op de weg. Ik reed op de snelweg en ik zag 'm een eindje achter mij al aankomen. Ik dacht dat -ie de linkerstrook van de afslag naar rechts (twee stroken) zou nemen. In plaats daarvan haalde meneer in zijn BMW SUV-patserbak mij rechts in over de vluchtstrook.
Nu ging dit allemaal goed, maar stel dat die vent mij dood of invalide rijdt, is dat in jouw optiek dan verwijtbaar? Moet dat net zo worden behandeld als elk willekeurig nootlottig ongeluk? Of is het ongeluk door het gedrag van de bestuurder in de hand gewerkt?
Ik troll nooit, ik ben zeer consequent in mijn standpunten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:48 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hahaha, ik noem je minuten geleden elders een trol (wat je ook al maanden lang bent) en nu kom je hier om bewijs zeuren van een posting van mij.
![]()
Maar o.k.
Harder straffen betekent meer gevangenen, die tellen niet mee aan de werkloosheidscijfers en die gevangenen moeten door personeel verzorgt en betaald worden, meer banen in de sector dus.
Bij alcohol bv zijn de straffen doorgaans niet mild, dus je bent weer eens slecht geïnformeerd.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jezelf achter de rechter en de terminologie "afzonderlijke zaak" verschuilen, vind ik inhoudelijk zwak. Temeer omdat ik al in de OP expliciet aangeef dat ik het graag eens over het grotere plaatje zou willen hebben.
Ik torn overigens niet aan het principe dat een gerechtelijke uitspraak bindend is. Ik stel ook niet dat de veroordeelde dader nu alsnog een hogere straf moet krijgen. Deze zaak is een gelopen race.
Ik heb het over hoe we in dit land in z'n algemeenheid omgaan met dit soort brokkenpiloten in het verkeer. En doel ik dus specifiek op bestuurders die risico's nemen waarvan ze weten dat ze niet moeten nemen: rijden met drank, als een idioot door de bebouwde kom scheuren, achter het stuur met je mobiel bezig zijn, enzovoort.
Vervolgens worden mensen dood- of invalide gereden én er is door de rechter ook een verband gelegd tussen gedrag en consequenties. Hoe komt het dan dat we in dit land zulke lage straffen zetten op vergrijpen met zulke forse consequenties?
Voor langere gevangenisstraffen vinden we wel een potje. Desnoods leggen we de daders straffen op waarbij ook een geldboete één van de componenten is. Of we halen 0,1 procent extra af van de hypotheekrenteaftrek.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, maar waar ga jij precies het extra geld vandaan halen wat nodig is voor de langere gevangenisstraffen?
Je lult er nu mooi omheen maar mijn vraag blijft, is er ooit bewezen dat harder straffen werkt? Waarom is er in de VS meer criminaliteit terwijl de straffen daar veel hoger zijn?
Er is in dit land volgens mij juist helemaal geen sprake van algemeenheid qua strafhoogte in zaken met brokkenmakers dus ik ben het sowieso niet me die stelling eens.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jezelf achter de rechter en de terminologie "afzonderlijke zaak" verschuilen, vind ik inhoudelijk zwak. Temeer omdat ik al in de OP expliciet aangeef dat ik het graag eens over het grotere plaatje zou willen hebben.
Ik torn overigens niet aan het principe dat een gerechtelijke uitspraak bindend is. Ik stel ook niet dat de veroordeelde dader nu alsnog een hogere straf moet krijgen. Deze zaak is een gelopen race.
Ik heb het over hoe we in dit land in z'n algemeenheid omgaan met dit soort brokkenpiloten in het verkeer. En doel ik dus specifiek op bestuurders die risico's nemen waarvan ze weten dat ze niet moeten nemen: rijden met drank, als een idioot door de bebouwde kom scheuren, achter het stuur met je mobiel bezig zijn, enzovoort.
Vervolgens worden mensen dood- of invalide gereden én er is door de rechter ook een verband gelegd tussen gedrag en consequenties. Hoe komt het dan dat we in dit land zulke lage straffen zetten op vergrijpen met zulke forse consequenties?
Het gaat niet over moslims, dus hoeft het ook niet over moslims te gaan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 01:01 schreef Elfletterig het volgende:
Specularium, ik waardeer het dat je de post van IsaacCuenca hebt weggehaald, maar je had 'm van mij mogen laten staan. Dan kunnen andere users zien wat voor een sneu figuur het is.
Ik heb de zaak die je bedoelt, even opgezocht:quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is in dit land volgens mij juist helemaal geen sprake van algemeenheid qua strafhoogte in zaken met brokkenmakers dus ik ben het sowieso niet me die stelling eens.
Laatst kreeg een jongen in Eindhoven van 23 jaar die een voetganger had doodgereden nog achttien maanden cel en een rijontzegging van vier jaar.
Verschilt gewoon heel erg van zaak tot zaak en een rechter moet daar zijn verdict maar over geven. Behalve dat stukje in de OP weten wij niets van de zaak, geen reconstructie geen politie of getuigenverklaringen, zou nog niet eens precies weten waar het zich heeft voorgedaan.
Hoe kun je mensen dan vragen om een zinnig oordeel of het al dan niet te laag bestraft is ja/nee?
.... dan kan ik daar alleen maar heel verdrietig van worden.quote:De rechtbank rekent het de man ook zwaar aan dat hij meerdere keren is veroordeeld voor verkeersdelicten en hij in zeven jaar tijd al 28 boetes kreeg voor diverse verkeersovertredingen, waaronder het overschrijden van de maximumsnelheid. De man was dus al veelvuldig een gewaarschuwd mens.
Wat idioot naïef zeg... Recidive bij dit soort zaken is nihil en als het feit dat je jezelf dood kan rijden je niet afschrikt, waarom zou een jaartje of 4 cel dat dan wel doen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Voor langere gevangenisstraffen vinden we wel een potje. Desnoods leggen we de daders straffen op waarbij ook een geldboete één van de componenten is. Of we halen 0,1 procent extra af van de hypotheekrenteaftrek.
De maatschappelijke schade van verkeersongevallen - nog los van het leed - is zo'n 12 miljard euro. Dat is de materiële schade, de letselschade, de schade van tijdelijke of blijvende arbeidsongeschiktheid, de kosten van aanpassingen en hulpmiddelen voor mensen die gewond zijn geraakt, enzovoort.
Door roekeloze brokkenpiloten zwaarder te straffen, zorgen we ervoor dat deze brokkenpiloten langdurig niet op de weg rondrijden en in die tijd geen nieuwe ongevallen kunnen veroorzaken. Ook gaat er een afschrikwekkende werking vanuit. Naast voorlichting en educatie is adequate handhaving één van de manieren om het gedrag van mensen daadwerkelijk te veranderen. Lees: voorkomen dat ze bezopen achter het stuur kruipen, voorkomen dat ze met hun telefoon bezig gaan, enzovoort.
En dat betaalt zich dan weer terug in minder maatschappelijke schade én minder leed; iets dat niet in geld is uit te drukken.
Niet, maar elfletterig slaspt dan rustiger en daar draait het kennelijk om.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 07:04 schreef Reya het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het zwaar straffen van de jongeman de vrouw in kwestie zou helpen bij haar revalidatie.
Precies, daarom kan de zelfrijdende auto (mits goed uitontwikkeld en veilig genoeg) niet snel genoeg komen wmb. Dan zul je veel minder ongelukken krijgen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:08 schreef Elan het volgende:
[..]
99/100 ongelukken gebeuren door een zekere mate van onoplettendheid van wie of wat dan ook.
Nee hoor. Overal gebeuren verkeersongevallen...quote:
hoe zijn de straffen in het buitenland bijvoorbeeld? In de VS zul je wel een flinke schadevergoeding aan je broek krijgenquote:
Of tijdens het staren naar je snelheidsmeter om bekeuringen te voorkomen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:20 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Je wil iedereen die wel eens afgeleid is in de auto in de gevangenis? Of alleen de 1% die de pech hebben een ongeluk te veroorzaken? En ja iedereen is wel eens afgeleid, mensen zijn geen robots. Telefoon gebruiken achter het stuur is ontzettend dom maar dit kan ook gewoon geburen tijdens het verwisselen van een cd of het pakken van een flesje water uit je tas naast je.
Kom eens met een inhoudelijk verhaal, in plaats van met dit soort gewauwel. En ben je trouwens dezelfde mening toegedaan als een 13-jarig jochie uit Den Haag wordt doodgereden door een notoire brokkenpiloot?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:57 schreef no1uknow het volgende:
Allemachtig dat onderbuiksentiment hier
Bron: EénVandaag Of haal anders nog even je hart op aan deze 13-delige (!) topicreeks: Topicreeks: Woede over lage strafeis doodrijder: stoelen vliegen door rechtszaalquote:De dertienjarige Donnie Rog werd vorig jaar op zijn fiets doodgereden door een automobilist die daarna doorreed. De 21-jarige Bulgaarse chauffeur Milen Y., die zich later bij de politie meldde, had al een reeks van verkeersovertredingen op zijn naam staan en ging ook na de aanrijding opnieuw in de fout. Tot verbijstering van de nabestaanden eiste het OM een werkstraf van 240 uur, een ontzegging van de rijbevoegdheid van drie jaar en vier maanden voorwaardelijke celstraf.
De Bulgaarse verdachte schepte Donnie vorig jaar op 9 juli toen die de straat overstak met zijn fiets. Hij reed door, om zich een paar uur later te melden bij de politie. Uit onderzoek bleek dat hij te hard heeft gereden.
Goede opmerking en relevante vraag. In een paar andere uitspraken die ik heb gezien, zijn wél boetes opgelegd. Maar dat was dan meestal schadevergoeding aan nabestaanden van een overledene. Ik zag een keertje 5.900 euro voorbijkomen. Alsof je het gemis van een dierbare teniet kunt doen met 5.900 euro.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:16 schreef Inaithnir het volgende:
Was het onredelijk geweest de dader (een deel van) de medische/revalidatiekosten te laten betalen? Want een rijontzegging voor het 'per ongeluk maar niet helemaal per ongeluk' invalide rijden van een ander vind ik toch wel erg zachtaardig. De jongen 10 jaar de cel ingooien is overdreven, maar dit is het andere uiteinde van het spectrum.
Ik vind vergelding wat primitief (Iran-achtig) klinken. Zo van oog om oog, tand om tand. Alsof de dader nu ook maar invalide gemarteld moet worden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:35 schreef Confetti het volgende:
Dit krijg je in een rechtsstaat die is vergeten dat een van de fundamenten van het strafrecht ook VERGELDING is.
Ja, vergelding. Dat betekent dus eigenlijk wraak nemen. Straffen.
Slechts een werkstrafjequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar in deze zaak is het onvoorzichtige weggedrag van de dader bewezen verklaard door de rechter. Ik herhaal het fragment uit de OP nog eens:
[..]
Desondanks wordt slechts een taakstrafje opgelegd en een netto rij-ontzegging van tweeënhalve maand. Wat jij nu doet, is inzoomen op deze zaak. Ik wil het juist over het grotere plaatje hebben. Dat stip ik in de OP ook aan.
quote:Dat grotere plaatje is dat we regelmatig dit soort vermijdbare verkeersongevallen zien, waarbij slachtoffers worden doodgereden of blijvend invalide worden door toedoen van mensen die willens en wetens risico's nemen achter het stuur. Mensen die achter het stuur dingen doen waarvan ze (horen te) weten dat ze die niet moeten en mogen doen. Ik heb de voorbeelden van risicovol gedrag al gegeven.
Kom eens met een beter verhaal dan mekkeren over de "onderbuik". Wat is jouw boodschap aan de vrouw die nu blijvend invalide is? Haar leven is ernstig in kwaliteit afgenomen.
1) Geen idee waarom je opeens over Marokkanen begint, slaat totaal nergens op.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:43 schreef LoggedIn het volgende:
2 jaar na het ongeval nog achtervolgd worden door een rechtszaak, en dan is de uitspraak dat je de komende 3 maanden niet normaal op je werk kunt komen. Vind het wel een gepaste straf. Zo ervaart hij dat het autorijden een privilege is, die veel waard is. Het lijkt er bovenal op dat het ongeval zelf z'n impact gehad heeft, het is geen Marokkaan die na het ongeval lachend is doorgereden en de kroeg in is gedoken, en nu in de rechtszaal zit met een wolla-houding. Wat moet je hier meer aan straffen?
Een boeteverleden zegt in Nederland ook niks zonder details, je zou er zo hoogstens uit kunnen concluderen dat ie geld heeft en niet het type ambtenaar is dat ongeacht de verkeerssituatie doodsangsten uitstaat bij alles boven de 20km/h..
1 was een referentie naar die gast in Amsterdam, was een bekende zaak waar op fok ook veel over gesproken isquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:45 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
1) Geen idee waarom je opeens over Marokkanen begint, slaat totaal nergens op.
2) Het slachtoffer is ernstig invalide geraakt, en als straf moet de dader wat uurtjes per week extra werken en voor zijn baan de bus/trein/fiets/carpool nemen ipv zijn eigen auto? Arme jongen.
Maar wat wil je dan? Hij reed niet hard, niet door rood, niet asociaal. Hij staarde alleen 5 sec langer naar z'n radio dan verstandig was, en merkte de fietser te laat. Helaas was het een fietser, en geen andere auto of zwaarder voertuig, dan heb je snel serieuze verwondingen en vergroot de impact van dat kleine foutje.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:45 schreef Inaithnir het volgende:
2) Het slachtoffer is ernstig invalide geraakt, en als straf moet de dader wat uurtjes per week extra werken en voor zijn baan de bus/trein/fiets/carpool nemen ipv zijn eigen auto? Arme jongen.
Hij reed wel degelijk asociaal (tenzij jij het normaal vindt je zo in het verkeer te gedragen), en bovendien illegaal. En dat deed hij bewust. Hij creëerde bewust een gevaarlijke situatie in het verkeer, en daar is die vrouw het slachtoffer van.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:05 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan? Hij reed niet hard, niet door rood, niet asociaal. Hij staarde alleen 5 sec langer naar z'n radio dan verstandig was, en merkte de fietser te laat. Helaas was het een fietser, en geen andere auto of zwaarder voertuig, dan heb je snel serieuze verwondingen en vergroot de impact van dat kleine foutje.
Het vergoot ook de impact op hem. Een gemiddeld mens wordt in zon situatie de volgende dag niet wakker met het gevoel 'een dag als alle anderen' in afwachting van wat de rechter zegt, zoiets achtervolgt je. De gevolgen voor de vrouw zijn verschrikkelijk, maar het blijft een fout, zonder intenties. Er zijn hier 2 verliezers, en een jaar gevangenisstraf oid gaat daar niets beter aan maken.
Stomme pech?!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:05 schreef krullenbolletje het volgende:
Ook oneens, het is ontzettend dom om niet op te letten tijdens het auto rijden en daar word hij ook voor gestraft. Hij heeft echter niet met opzet deze vrouw aangereden, het was stomme pech.
Dus daarom geven we maar lage straffenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat idioot naïef zeg... Recidive bij dit soort zaken is nihil en als het feit dat je jezelf dood kan rijden je niet afschrikt, waarom zou een jaartje of 4 cel dat dan wel doen?
Je denkt alles op te kunnen lossen met strenger straffen. Terwijl dat bewezen niet helpt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |