abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 14 februari 2013 @ 08:55:38 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_122860316
Terwijl Ilja van der Wal (23) uit Capelle roerloos op de grond ligt na de botsing met een auto, breekt er boven zijn hoofd ruzie uit. De veroorzaker van het dodelijk ongeluk en een ooggetuige gaan op de vuist. Verdachte Luc van L.: 'Ik werd boos dat ik moordenaar werd genoemd.'

Flarden kan de Rotterdammer Luc van L. (21) zich nog herinneren van de zomeravond op 4 juli, als hij na een kickbokstraining in de snelle auto van zijn vader stapt. Op de kruising van de Hoofdweg en de Molenbaan in Capelle schept hij Ilja van der Wal die op zijn fiets oversteekt. Ilja wordt door de lucht geslingerd en komt vijftig meter verder met op het asfalt terecht. Reanimatie mag niet meer baten.

Automobilist Luc van L., tegen wie gisteren vijf jaar celstraf werd geëist, heeft niet gelijk door hoe ernstig het ongeluk is. Als hij na de klap uitstapt en naar de fietser loopt, komt er een kwade ooggetuige op hem af, vertelde hij gisteren in de rechtbank. 'Die man riep 'moordenaar' naar me. Alsof ik het expres had gedaan.'

Volgens omstanders stapt de verdachte hierop over de gewonde fietser heen en schreeuwt kwaad terug. Er vallen klappen over en weer, maar veel kan de verdachte zich hier niet meer van herinneren.

Vijf keer eerder kwam Van L. in aanraking met politie en justitie na agressief rijgedrag en ruzie met andere verkeersdeelnemers.

De automobilist beweert een blackout te hebben gehad vlak voor het ongeluk. Zijn trainingsmaatje, die naast hem zat, zou hem wakker hebben geschud toen hij even wegzakte.

De tranen stromen over de wangen van de ouders en het zusje van het slachtoffer als Van L. vertelt over de ruzie die hij kreeg, terwijl hun zoon bloedend op de grond lag. 'Onze levensgenieter is doodgereden,' zegt ze intens verdrietig. Hij zou dit jaar afstuderen als psycholoog.

Het OM eiste behalve de vijf jaar celstraf zeven jaar rijontzegging. Uitspraak over dertien dagen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)delijk-ongeluk.dhtml

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_122860452
quote:
Het OM eiste behalve de vijf jaar celstraf zeven jaar rijontzegging.
Die rijontzegging, die gaat dan in ná die celstraf, neem ik aan? Of gaat dat meteen in (wat wel in overeenstemming zou zijn met ambtelijke logica)?
pi_122860457
Ik snap uberhaubt niet waarom dit soort mensen mogen blijven leven. Kansloos agressief persoon die herhaaldelijk in aanraking komt met de politie. Ik zeg spuitje.
pi_122860475
Niemand vindt het schokkend dat er een 23 jarige van zeg een gemiddelde 60-80 kilo, 50-vijftig meter door de lucht vliegt na een aanrijding?
pi_122860482
Gelukkig was het geen notoire wegpiraat die eerder al in aanraking is gekomen met politie voor soortgelijke vergrijpen.
pi_122860488
quote:
99s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:03 schreef Prof_Hoax het volgende:
Niemand vindt het schokkend dat er een 23 jarige van zeg een gemiddelde 60-80 kilo, 50-vijftig meter door de lucht vliegt na een aanrijding?
Wat zou er schokkend aan moeten zijn? We weten allemaal dat de dader veel te hard reed natuurlijk, anders beland je niet 50 meter verderop.
pi_122860500
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat zou er schokkend aan moeten zijn? We weten allemaal dat de dader veel te hard reed natuurlijk, anders beland je niet 50 meter verderop.
Ik vind vijftig meter gewoon schokkend ver...
pi_122860517
quote:
99s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:05 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Tja, het komt er op neer dat de dader kei- en keihard gereden heeft op dat stuk, waarschijnlijk nog even snel een donkeroranje verkeerslicht meepakken met de auto van paps.
pi_122860541
ach waarschijnlijk zijn er verzachtende omstandigheden en komt de dader ermee weg met 2 jaar waarvan 1 jaar voorwaardelijk. En een geldboete van 200 euro.
pi_122860565
quote:
99s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:05 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Wat boeit die afstand?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_122860595
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, het komt er op neer dat de dader kei- en keihard gereden heeft op dat stuk, waarschijnlijk nog even snel een donkeroranje verkeerslicht meepakken met de auto van paps.
quote:
15s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:08 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Wat boeit die afstand?
Ah, ik ben dus de enige die zich verwonderd over het feit dat je door een aanrijding 50 meter door de lucht geslingerd kan worden, of in iedergeval 50 meter verder terecht komt.

De afstand boeit niets, maar ik vind het verwonderlijk.
pi_122860602
Ik denk ook niet dat ze het hebben nagemeten.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_122860615
quote:
Als je dat voor je neus ziet gebeuren doorgaans wel, maar zo in de krant is het een van de vele doden en dan ben je wat minder van slag lijkt me.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_122860630
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:10 schreef boem-dikkie het volgende:
Je denkt niet dat de VOA het precies heeft nagemeten?
pi_122860644
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:10 schreef boem-dikkie het volgende:
Dat denk ik dan weer wel...

Onderzoek na een dodelijk ongeval is wat uitgebreider dan na een blikschade.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 14 februari 2013 @ 09:22:13 #16
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122860823
Ik vind dat laffe gelieg van die tokkie's altijd zo schokkend. Geef nou gewoon toe dat je onverantwoordelijk reed. Jezelf ook als slachtoffer neerzetten is een dikke middelvinger naar de nabestaanden en naar de maatschappij.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  donderdag 14 februari 2013 @ 09:25:12 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_122860876
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 08:55 schreef tong80 het volgende:
lucht geslingerd en komt vijftig meter verder
zat er semtex in die auto of zo?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Trouwste user 2022 donderdag 14 februari 2013 @ 09:39:15 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_122861208
Dit ook :

'De automobilist beweert een blackout te hebben gehad vlak voor het ongeluk. Zijn trainingsmaatje, die naast hem zat, zou hem wakker hebben geschud toen hij even wegzakte'

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 14 februari 2013 @ 09:41:24 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_122861268
ik snap nooit die limieten op rijbewijsintrekkingen... gewoon levenslang op dat gebied en elke keer als je gesnapt wordt in de auto dezelfde straf krijgen al dat je oorspronkelijk voor veroordeeld was
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_122861335
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 08:55 schreef tong80 het volgende:
Vijf keer eerder kwam Van L. in aanraking met politie en justitie na agressief rijgedrag en ruzie met andere verkeersdeelnemers.
Lekker figuur. :r
pi_122861444
Een 21-jarige, die al vijf keer eerder met politie en justitie in aanraking kwam vanwege agressief rijgedrag en ruzie met andere verkeersdeelnemers. Pakweg 3 jaar rij-ervaring en dan al deze 'staat van dienst'... - De eerder opgelegde straffen (?) hebben overduidelijk geweldig goed geholpen... :')

Desondanks: deze kickbokser moet worden vrijgesproken of in elk geval geen celstraf krijgen; twee weken taarten bakken volstaat wel. We hebben gisteren een topic behandeld van een volwassen vrouw die dronken achter het stuur stapt, iemand doodrijdt en vervolgens wegkomt met slechts een taakstraf van 240 uur en een voorwaardelijke celstraf.

Het zou ronduit onrechtvaardig zijn om deze veel jongere jongen (met minder levenservaring en besef van verantwoordelijkheden) dan wél tot celstraf te veroordelen. Alleen omdat hij geen jonge kinderen opvoedt? Is dat tegenwoordig doorslaggevend? Er kan niet worden uitgesloten dat de bestuurder inderdaad een blackout had; duidelijke zaak, lijkt me.

(Vanuit hun zolderkamers knikken DonJames en DS4 instemmend)
pi_122861455
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:22 schreef Flurry het volgende:
Ik vind dat laffe gelieg van die tokkie's altijd zo schokkend. Geef nou gewoon toe dat je onverantwoordelijk reed. Jezelf ook als slachtoffer neerzetten is een dikke middelvinger naar de nabestaanden en naar de maatschappij.
Klopt, het is altijd de schuld van de ander en vooral van de politie en de overheid die dat soort ver in de evolutie achtergebleven lutsers regelmatig achter de vodden zit (en terecht).
Neil LOVES Carrots!
pi_122861865
quote:
De vraag is of "50-vijftig meter" (de afstand zowel in cijfers als letters schrijven maakt 'm niet langer) wel ver genoeg is. Ik denk het eigenlijk niet. Pas bij 200 meter praten we echt ergens over.

Toen cabaretiere Fleur van der Wal in 2011 werd doodgereden in Amsterdam, kwam ze 30 meter verderop terecht (ook zij zat op een fiets). In die zaak werd 4 jaar cel geëist tegen de dader, die veel te hard reed én ook nog rechts inhaalde via een voorsorteervak voor rechtsaf, om vervolgens toch rechtdoor te rijden. In die zaak legde de rechter maar liefst één jaar celstraf op. Een absurd hoge straf natuurlijk, dus is de dader vervroegd vrijgelaten, om zijn reïntegratie niet te bemoeilijken.

Het is absurd om de geëiste celstraffen tegen doodrijders in jaren uit te drukken. We kunnen veel beter maanden als maatstaf nemen; dat werkt prima en is voor iedereen duidelijker. Zo ook voor de 23-jarige automobilist in Lelystad die veel te hard reed en een 14-jarig meisje doodreed op een zebrapad. Vijf maanden celstraf volstaat prima in zo'n zaak. We moeten met elkaar voorkomen dat daders al te veel last van hun daden ondervinden; dat moeten we in Nederland niet hebben.
pi_122861938
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De vraag is of "50-vijftig meter" (de afstand zowel in cijfers als letters schrijven maakt 'm niet langer) wel ver genoeg is. Ik denk het eigenlijk niet. Pas bij 200 meter praten we echt ergens over.
Nou, het is toch 8 karakters langer hoor. Maar ik vind 50 meter toch ook al ver genoeg voor een persoon die met beetje geluk zelf niet verder dan 8,95 meter kan springen.

Maar dat ben ik.
pi_122861946
Inderdaad, want ze zijn vaak al genoeg gestraft door de aandacht in de media of omdat ze niet zijn doorgereden en het bebloede lichaam van het slachtoffer hebben gezien.
Neil LOVES Carrots!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')