abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129217348
quote:
Publiek gooit stoelen in rechtszaal
In de Haagse rechtbank heeft publiek uit woede over een milde strafeis stoelen gegooid naar de verdachte. De rechter besloot meteen de zitting te schorsen.

Het Openbaar Ministerie eiste tegen de 20-jarige Millen Y. vier maanden cel met een proeftijd van 2 jaar. Tientallen mensen in het publiek vonden dat te weinig en reageerden door stoelen door de zaal naar de verdachte te gooien. Gealarmeerde agenten ontruimden daarop de hele zaal.

De verdachte reed vorig jaar juli een 13-jarige jongen in Den Haag dood. Uit onderzoek is gebleken dat Millen Y. te hard reed en vermoedelijk de macht over het stuur verloor. Na het ongeluk reed hij door en liet de jongen op straat liggen. Pas later gaf hij zich aan bij de politie.

Tijdens de rechtszaak bleek vandaag ook dat Millen Y. in een half jaar tijd 15 keer is bekeurd voor te hard rijden en door rood rijden. Het is nog onduidelijk wanneer de rechtszaak in Den Haag wordt voortgezet.
Bron: http://nos.nl/artikel/532(...)n-in-rechtszaal.html

Nee, ik keur dit soort gedrag in de rechtszaal niet goed, zeker niet. Maar wat ik nog veel verwerpelijker vind is zo'n misselijkmakende lage strafreis tegen iemand die ZO roekeloos is geweest en ZO vaak de regels heeft overtreden.

Dat is gewoon niet meer te verkopen en te verkroppen. :{
  maandag 22 juli 2013 @ 12:53:50 #2
141482 Q.
JurassiQ
pi_129217509
Vier maanden cel, dat gaat echt nergens meer over. Terecht dat het publiek in opstand kwam.
For great justice!
  maandag 22 juli 2013 @ 12:55:45 #3
381517 Zapata
held op sokken
pi_129217573
op de frontpage staat 4 maanden voorwaardelijk.
  maandag 22 juli 2013 @ 12:57:30 #4
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129217636
quote:
"...in een half jaar tijd 15 keer is bekeurd voor te hard rijden en door rood rijden..."
Het lijkt me toch overduidelijk dat er hier geen sprake meer is van een "incidenteel ongelukje", maar veeleer van een onverbeterlijke, hardleerse, overal schijt-aan-hebbende klaphark, die waarschijnlijk helemaal niks leert van vier maandjes cel. En dan nog voorwaardelijk ook. Morgen gaat-ie weer 'lekker sportief rijden'. :r

Ik kan me de reactie van het publiek wel voorstellen. Keur het niet goed, maar is zeer begrijpelijk.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 22 juli 2013 @ 12:57:42 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129217641
Hoe komen ze in hemelsnaam aan slechts 4 maanden?

Sowieso, 2 keer per maand een bekeuring lijkt mij reden voldoende om het rijbewijs in te nemen door het CBR.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 22 juli 2013 @ 12:59:09 #6
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_129217694
Hopelijk hebben ze de doodrijder goed geraakt voordat de ibahesj de rechtszaal ontruimden. Zal ook een signaal afgeven aan de OvJ wat het grote publiek denkt over zijn belachelijk lage strafeis.
pi_129217709
Het oorspronkelijke topic over deze zaak, nu ruim een jaar geleden: NWS / Jongen (13) overleden na aanrijding, verdachte gepakt
pi_129217744
quote:
Tijdens de rechtszaak bleek vandaag ook dat Millen Y. in een half jaar tijd 15 keer is bekeurd voor te hard rijden en door rood rijden. Het is nog onduidelijk wanneer de rechtszaak in Den Haag wordt voortgezet.
15 keer een bekeuring binnen een half jaar tijd. :') Dat zou al een reden zijn voor een half jaar in gevangenis
pi_129217761
quote:
15s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:57 schreef Dagonet het volgende:
Hoe komen ze in hemelsnaam aan slechts 4 maanden?

Sowieso, 2 keer per maand een bekeuring lijkt mij reden voldoende om het rijbewijs in te nemen door het CBR.
Als ie betaald is dat natuurlijk wel een lekkere melkkoe voor de staatskas, daar gaat het toch om.
Vandaar de voorwaardelijke straf, dan kan ie weer productief worden voor de kas :X
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_129217765
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:49 schreef Elfletterig het volgende:

Nee, ik keur dit soort gedrag in de rechtszaal niet goed, zeker niet. Maar wat ik nog veel verwerpelijker vind is zo'n misselijkmakende lage strafreis tegen iemand die ZO roekeloos is geweest en ZO vaak de regels heeft overtreden.

Dus jij vindt het verwerpelijker dat een OvJ zijn werk naar eer en geweten doet, dan het bewust overtreden van de wet? Apart...

Kijk, de eis komt mij op het eerste gezicht ook voor als te laag gelet op hetgeen tenlaste is gelegd, maar ik ken het dossier niet en de OvJ zal toch niet gedacht hebben... weet je wat, lekker weer... ik eis geen 4 jaar, maar slechts 4 maanden.

Of dacht jij van wel?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 juli 2013 @ 13:01:31 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_129217771
Als je een dronken fietser kapot rijdt die in het donker zonder licht een voorrangsweg oprijdt zonder te kijken, dán kan ik me bij 4 maanden voorwaardelijk iets voorstellen.

Dit is een notoire mongool. Die moet je straffen.
pi_129217817
Hoe veel later gaf hij zich aan bij de politie?
pi_129217824
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:00 schreef Evertjan het volgende:

15 keer een bekeuring binnen een half jaar tijd. :') Dat zou al een reden zijn voor een half jaar in gevangenis
Dus 15 keer 4 km/u te hard op de A2 (je weet wel, dat 5 baans deel waar zoveel om te doen is) zou 6 maanden cel op moeten leveren?

Huh?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 22 juli 2013 @ 13:03:24 #14
139330 TNA
For the stars that shine
pi_129217858
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:00 schreef Evertjan het volgende:

[..]

En het zou des te meer reden moeten zijn om deze wegpiraat zwaar te straffen. Bovendien zou het OM moeten handelen in het belang van de samenleving. Deze strafeis is simpelweg absurd; het OM moet veel hoger inzetten.

Het zegt wel iets dat de stoelen door de zaal vliegen. Ik keur het niet goed, maar het is wel tekenend voor hoe erg de rechtspraak in dit land van de realiteit vervreemd is. Daderbelang staat op plaats 1. Op de plaatsen 2 t/m 326 staat niks, daarna komt genoegdoening voor nabestaanden.
pi_129217861
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus 15 keer 4 km/u te hard op de A2 (je weet wel, dat 5 baans deel waar zoveel om te doen is) zou 6 maanden cel op moeten leveren?

Huh?
ja want dan na 1 of 2 keer zou je toch wel moeten snappen dat je daar niet te hard mag rijden
  Official ESF Kreviewer maandag 22 juli 2013 @ 13:03:56 #17
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_129217868
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe veel later gaf hij zich aan bij de politie?
" In de loop van de avond meldde de bestuurder zich op het politiebureau in de Heemstraat. De aan de voorzijde beschadigde auto werd teruggevonden in de Bloemfonteinstraat."
pi_129217878
Probleem is echter dat deze zaak losstaat van zijn weggedrag, dat zijn aparte zaken. Het dodelijk ongeval moet los van zijn racekunsten bekeken worden, ook al zijn die laatste wel reden genoeg om iig zijn rijbewijs in te nemen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 22 juli 2013 @ 13:04:19 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_129217885
Als je stoelen door de rechtzaal gooit, ben je een even grote mongool. Verder weet ik de zaak niet precies, dus ook niet wat de strafeis zou moeten zijn. Ik heb genoeg vertrouwen om aan te nemen dat degene die hem bepaald heeft dat wél weet.

Heb je dat niet, vind je dat dit veel te laag is, verschrikkelijk en alles, ga dan weg. ALs de wetten en regels en hoe die nageleefd worden door het gerechtelijk apparaat je niet bevallen, wat doe je hier dan nog?
Laffe huichelaar
pi_129217898
het is geen 4 maanden cel toch?

quote:
Enorme vechtpartij in rechtszaal als verdachte doodrijden Donnie Rog een werkstraf van 240 uur tegen zich hoort eisen.
Zie https://twitter.com/MichaelHVNL
  maandag 22 juli 2013 @ 13:05:10 #21
323439 HetKlusKonijn
pi_129217910
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus jij vindt het verwerpelijker dat een OvJ zijn werk naar eer en geweten doet, dan het bewust overtreden van de wet? Apart...

Kijk, de eis komt mij op het eerste gezicht ook voor als te laag gelet op hetgeen tenlaste is gelegd, maar ik ken het dossier niet en de OvJ zal toch niet gedacht hebben... weet je wat, lekker weer... ik eis geen 4 jaar, maar slechts 4 maanden.
Uiteraard, we kennen het dossier niet. Mij komt het over als dat de verdachte alleen is veroordeeld wegens dood door schuld en daar staat nou eenmaal niet zoveel straf op. Ik ga er toch echt wel vanuit dat de OvJ heeft geprobeerd een zwaardere eis te stellen (doodslag), refererend aan het leerstuk van de voorwaardelijke opzet. Helaas wordt dat maar zelden gehonoreerd in dergelijke gevallen. Zie het beruchte "Porsche"-arrest. :{

EDIT: oeps, ik zie nu dat het alleen maar gaat om de EIS!!! Man man. Zum Kotzen. :r
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_129217912
quote:
15s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:03 schreef TNA het volgende:
Wat een krankzinnig lage straf.
Dit is slechts de eis. De straf zou in theorie nóg lager uit kunnen vallen. Nog even en we krijgen straffen die we in negatieve eenheden moeten uitdrukken, bijvoorbeeld "-1 maand cel". Dan krijgen de daders een compleet verzorgde, luxe zonvakantie. 8-)
  maandag 22 juli 2013 @ 13:05:38 #23
139330 TNA
For the stars that shine
pi_129217919
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:04 schreef timmmmm het volgende:
Als je stoelen door de rechtzaal gooit, ben je een even grote mongool.
Ja hoor, met een stoel gooien is even erg als een kind doodrijden :')
pi_129217973
Hoe kun je als OM leven met deze eis? Dit is toch knettergek? Zo'n klootzak moet je gewoon voor 20 jaar wegstoppen.
  maandag 22 juli 2013 @ 13:08:33 #25
323439 HetKlusKonijn
pi_129218013
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:07 schreef Saekerhett het volgende:
Hoe kun je als OM leven met deze eis? Dit is toch knettergek? Zo'n klootzak moet je gewoon voor 20 jaar wegstoppen.
Ja, daar snap ik dus ook helemaal niks van. Dit lijkt me een geëigende kans om het leerstuk van de voorwaardelijke opzet bij in te zetten, om nou eens ein-de-lijk van die debiel lage straffen voor dit soort idioten af te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')