Ik ben benieuwd of de 920 een snellere gps fix heeft.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:44 schreef pijll het volgende:
[..]
Welke kleur?
Dan moeten we weer eens samen gaan lopen om te kijken wie de beste heeft...
Nope, geld was op.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:29 schreef YUR het volgende:
[..]
Meteen een zwembroek en een racefiets gekocht?
De wit/rode. Tegen de tijd dat ie binnen is ben jij waarschijnlijk weer met hardloopvakantiequote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:44 schreef pijll het volgende:
[..]
Welke kleur?
Dan moeten we weer eens samen gaan lopen om te kijken wie de beste heeft...
| 1 2 | [b]9 november 2014 - [url=http://www.a4run.nl/]A4Run(Steenbergen)[/url][/b] [*] thelaudprince - HM |
BTW, voordeel is dat de 920XT geen touchscreen heeftquote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:29 schreef YUR het volgende:
[..]
Meteen een zwembroek en een racefiets gekocht?
Ik vind het touchscreen van de 610 juist fijn. Druk ik tenminste niet op de verkeerde knoppen. Want ik druk echt heel vaak op stop ipv reset of op reset ipv licht en al dat soort ongein.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:01 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
BTW, voordeel is dat de 920XT geen touchscreen heeft
Leuk, een HM!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:50 schreef thelaudprince het volgende:
[ code verwijderd ]
Wil iemand dit toevoegen aan de OP of uitleggen hoe het moet ?
Me too hahaha, wordt mijn 8equote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Leuk, een HM!
Als 't kon, zou ik ze elk weekend ergens lopen, is (tot nu toe) meest favoriet qua afstand
Oh dan krijgt ie van mij een brilletje. Een witte of rode, voor bij zijn garminquote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:06 schreef Corniel het volgende:
@Zwabber: fiets mag je lenen. Een zwembroek zal ik je cadeau doen als je inschrijft voor een triatlon.
Pijll mag niet meer met hardloopvakantie.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:50 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Nope, geld was op.
[..]
De wit/rode. Tegen de tijd dat ie binnen is ben jij waarschijnlijk weer met hardloopvakantie![]()
(verwachte leveringsdatum is tussen 17 en 23 november, maar ik ga er vanuit dat het volgend jaar wordt).
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 20:47 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik heb in een ver verleden al eens wat gelopen bij jullie in de buurt:Ah, dat wist ik niet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens is alleen die tweede nog een beetje in de buurt. De andere twee zijn hetzelfde als wanneer je in Parijs zou lopen en dan zeggen dat je in de buurt van Utrecht zat.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
Ik ben ook erg blij met dat dingquote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:03 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik vind het touchscreen van de 610 juist fijn. Druk ik tenminste niet op de verkeerde knoppen. Want ik druk echt heel vaak op stop ipv reset of op reset ipv licht en al dat soort ongein.
Nu nog een polsslagmeter inbouwen en we zijn een heel eind.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:33 schreef hatsaflats het volgende:
Hè hè, ze zijn eindelijk zo slim om smart watches stand-alone gps mee te geven: http://arstechnica.com/ga(...)music-functionality/
en een accu die een dag meegaat...quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:35 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Nu nog een polsslagmeter inbouwen en we zijn een heel eind.
Meer kg = snellere slijtage. Er wordt meer van de demping gevraagdquote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:35 schreef Nirak het volgende:
Heeft iemand hier een beetje verstand van wat overgewicht doet met schoenen? Heb mij saucony's (ride 6 mannen midel) nu 14 maanden en ongeveer 400 km mee gelopen. Heb even gegokt dat ik toch zeker 50-75 km met mijn fellraisers gelopen heb tot nu toe. Ik heb het gevoel dat ze wel aan vervanging toe zijn, mijn wegschoenen.. Niet om de km's maar ivm de demping. En gezien mijn gewicht heb ik dat toch nog wat nodig denk ik
[..]
Ik ben ook erg blij met dat dingIk ken inmiddels zijn nukken, dus we zijn goed op elkaar ingesteld
Ik ook. Knalde mooi door... langs stipstreep heenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:43 schreef YUR het volgende:
Ik heb wel heul goede herinneringen aan de laatste 4 kilometers van de Zevenheuvelenloop. Dat knalde destijds lekker door
quote:Het parkoers van de Diepe Helloop, gezien door de ogen van een hardloper.
De start (en de finish) is dit jaar weer in het gezellige centrum van Nijverdal, op het plein bij het gemeentehuis. Na het startschot is de eerste 600 meter vrij vlak maar na deze korte aanloop gaan de volgende 600 meters pittig omhoog over het brede fietspad langs de N35 naar hotel Dalzicht. Hoewel niet heel erg steil is de klim toch voldoende om de nog niet volledig opgewarmde spieren direct een stevige oplawaai te verkopen. Wie hier te snel van start gaat zal dat letterlijk moeten bezuren.
Het parkoers gaat vervolgens linksaf richting Holten. We stormen meteen het Nationale Park de Sallandse Heuvelrug in. Vanaf hier klimt het parcours nog zo’n 800 meter licht door voordat we eindelijk een vlak stuk onder de voeten krijgen. Helaas is dat ook maar van korte duur want na 300 meter vlak gaat het weer 400 meter omhoog. Daar bereiken we eindelijk de eerste top en worden de meeste lopers overvallen door de plotselinge overgang tussen bos en open terrein. Wie hier al eens een Fullmoonrun heeft meegemaakt herinnert zich vast het gevoel alsof je van achter de gordijnen een podium opstapt. Prachtig! De snelste lopers hebben waarschijnlijk wel iets anders aan hun hoofd maar wie er oog voor heeft kan hier genieten van een grandioos uitzicht over de mooie heidevelden. Rijssen, Wierden, Almelo en zelfs Zwolle zijn vanaf dit uitkijkpunt te zien.
Niet alleen de omgeving wordt hier een stuk mooier ook het parkoers wordt draaglijker. Na zo’n 200 meter begint namelijk een lekker lange afdaling die over een afstand van 1100 meter geleidelijk naar beneden gaat. Een uitstekende gelegenheid om de benen te laten herstellen en een beetje van de in de lastige beklimming verloren gegane tijd goed te maken. Aan het eind van deze afdaling passeren we het 4-kilometerpunt waar het keerpunt van de 5 mijl is gesitueerd. De 10 mijllopers lopen hieraan voorbij en hebben nog ongeveer een kilometer te gaan over een vrijwel vlak gedeelte voordat de volgende klim begint. Hier loopt het parcours dwars door het leefgebied van de laatste populatie korhoenders in Nederland. In de baltsperiode staat het hier ’s morgens vroeg zwart van de “vogelaars” die met grote verrekijkers deze vogels bespieden. De lopers zullen er nu zeker geen belangstelling voor hebben.
Na eerst een scherpe (‘Duitse’)bocht naar links en daarna naar rechts volgt een pittig klimmetje van zo’n 300 meter met meteen aansluitend 200 meter gemeen vals plat. Vervolgens 800 meter glooiend terrein waarna de lopers eindelijk bij de naamgever van deze fantastische loop aankomen:
De Diepe Hel!
Hoewel het normaal na al het klimwerk wel lekker is om te dalen is het hier behoorlijk steil en niet echt prettig. De afdaling is 800 meter lang. Bekijk ‘m goed want je komt hier al snel weer terug en dan zul je heel goed begrijpen waarom dit De Diepe Hel genoemd wordt! Onderaan de afdaling gaat het nog 900 meter vlak, langs opnieuw mooie heidevelden.
Eindelijk komen we bij het keerpunt na iets meer dan 8 km. Vanaf nu kom je alle (langzamere) medelopers tegen en kun je vrienden en bekenden aanmoedigen. Houd goed rechts en let op bij het inhalen want de weg is niet al te breed. Opnieuw dus die 900 meter vlak maar nu in de tegengestelde richting en dan doemt de helling van De Diepe Hel op… Snelle topdeelnemers halen hier misschien nog zo’n 14 kilometer per uur. Minder getalenteerde en/of ervaren hardlopers zijn hier al blij wanneer ze een dribbeltempo kunnen vasthouden. Bovenaan, eindelijk op de top, als je denkt dat je het gehad hebt, gaat het even 50 meter vlak, maar voordat je echt een beetje bijgekomen bent gaat het nog eens 50 meter omhoog…
Nu komt eindelijk het mooie “gemakkelijke” gedeelte van de wedstrijd. De rest van het parkoers, nog ongeveer 6,3 kilometer, stelt wat moeilijkheid betreft niet zo heel veel meer voor. Het is bijna alleen maar afdalen; genieten dus. Het gaat 800 meter over glooiend terrein, daarna 500 meter dalen en dan 1 kilometer “vlak”. Nu heb je de tijd om te genieten van de natuur en kunnen de zwaar verzuurde benen even bijkomen. Op 4 kilometer voor de finish doemt de laatste klim op. Over ongeveer 1100 meter gaat het geleidelijk, gelukkig niet al te zwaar, omhoog. Alleen de laatste 200 meter zijn wat lastiger maar met daarna nog 3 kilometer grotendeels afdalen moet ook dit laatste klimmetje op te brengen zijn. De loper die niet teveel met z’n krachten heeft gesmeten kan deze laatste 3 kilometer nog behoorlijk versnellen. Waarschijnlijk zullen de meeste deelnemers nauwelijks voldoende energie over hebben om nog van dit stuk tussen de bomen te kunnen genieten.
Na 1700 meter voornamelijk dalen slaan we rechtsaf en verlaten het Nationale Park. Geholpen door een laatste afdaling van zo’n 600 meter kan de loper hier nog proberen iets van de verloren tijd in te halen. Nog een vlak stuk van 600 meter en dan komt de finish in zicht, de eindsprint kan worden ingezet. Aangemoedigd door het verzamelde publiek wordt de finish bereikt. Het uitgebreid verslag doen aan een ieder die het maar horen wil, over hoe zwaar het wel was en hoe vreselijk stuk je hebt gezeten, kan nu beginnen. Voldaan kun je terugkijken op de prachtige wedstrijd en kom je tot de conclusie:
VOLGEND JAAR BEN IK ER WEER!!
Ik niet echt, maar volgens mij zijn Ride's ook relatief lichte schoenen, dus ik kan me goed voorstellen dat dat, in combinatie met overgewicht, wat sneller slijt. Gewoon even langs de winkel, dan kunnen ze het voor je bekijkenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:35 schreef Nirak het volgende:
Heeft iemand hier een beetje verstand van wat overgewicht doet met schoenen? Heb mij saucony's (ride 6 mannen midel) nu 14 maanden en ongeveer 400 km mee gelopen. Heb even gegokt dat ik toch zeker 50-75 km met mijn fellraisers gelopen heb tot nu toe. Ik heb het gevoel dat ze wel aan vervanging toe zijn, mijn wegschoenen.. Niet om de km's maar ivm de demping. En gezien mijn gewicht heb ik dat toch nog wat nodig denk ik
[..]
Ik ben ook erg blij met dat dingIk ken inmiddels zijn nukken, dus we zijn goed op elkaar ingesteld
Daarom hebben ze het in hardloopwinkels ook niet over overgewicht, maar over gewicht. INderdaad, wat GotC al zei. Sommige lichte schoenen zijn voor zwaardere lopers niet geschikt, omdat ze dan te snel slijten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 07:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Mja maar wat overgewicht is voor de één is een normaal gewicht voor de anderZouden mannen van 200cm en 90 kg dan altijd veel sneller nieuwe schoenen moeten?
De hardloopwinkel-verkopers zullen het inderdaad zo voor je kunnen bekijken
Dat zal dit jaar niet gebeurenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 07:23 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik ook. Knalde mooi door... langs stipstreep heen
Je hebt ook schoenen die wat meer zijn gericht op zwaardere lopers qua demping en stabiliteit. Ride's zijn dat, zover ik weet, in ieder geval niet. Betekent overigens niet dat je er niet heerlijk op kunt lopen, maar ik kan me voorstellen dat de demping dan wel wat sneller slijt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 07:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Mja maar wat overgewicht is voor de één is een normaal gewicht voor de anderZouden mannen van 200cm en 90 kg dan altijd veel sneller nieuwe schoenen moeten?
De hardloopwinkel-verkopers zullen het inderdaad zo voor je kunnen bekijken
Nee klopt, ik doe niet meequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 07:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat zal dit jaar niet gebeuren
Na 400km zit er al een gigantisch verschil in demping tussen m'n Kinvara 3 en 4. Gelukkig kan ik ze nog wel eeuwig aan op de baan (behalve nu, nu zijn de 3's nog te zachtquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 07:42 schreef GotC het volgende:
Bv de Pureproject schoenen van Brooks zijn vrij zacht. Na 600? km waren ze bij Yur al op qua demping.
Dan hoef ik ze ook niet te proberen, zonde van m'n geld.
Ik kijk altijd op internet en ga richting winkel met in m'n hoofd schoenen die ik me wel wat lijken, om met heel andere schoenen terug te komenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 07:51 schreef GotC het volgende:
Uit interesse, kijken jullie van tevoren op internet wat een volgende schoen gaat worden? Of gaan jullie naar een hardloopwinkel en laten jullie je verrassen?
Het laatste. Ik wil een schoen namelijk aan voelen. Op internet kan ik niet voelen of-ie lekker zit. Al kan ik me goed voorstellen dat ik binnenkort nog een paar Glycerines bestel, omdat die zo lekker zit, maar dan weet ik al hoe die zit.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 07:51 schreef GotC het volgende:
Uit interesse, kijken jullie van tevoren op internet wat een volgende schoen gaat worden? Of gaan jullie naar een hardloopwinkel en laten jullie je verrassen?
Bestel dan nog een paar Glycerin 11, want de 12 zit heel andersquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 07:53 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Het laatste. Ik wil een schoen namelijk aan voelen. Op internet kan ik niet voelen of-ie lekker zit. Al kan ik me goed voorstellen dat ik binnenkort nog een paar Glycerines bestel, omdat die zo lekker zit, maar dan weet ik al hoe die zit.
Dat was ook het planquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 07:57 schreef YUR het volgende:
[..]
Bestel dan nog een paar Glycerin 11, want de 12 zit heel anders
Daaromquote:
Ik ben er wel bij, en ik zal wederom niet de snelste zijn, maar ik hoop op een koude windstille aflevering en een 7^^ PRquote:Of jij ook niet? En anders troost je, want je bent sneler dan mij
nog
In dat geval moet je juist wel online kijken. De meeste gewone winkels hebben geen of weinig keuze in kleurstellingenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:19 schreef Nirak het volgende:
Toch eens langs de winkel dus. Hoewel ik mezelf eigenlijk pas na de verbouwing op andere schoenen wilde tracteren.
Ik kijk van de voren niet online, om de reden die mossel zegt. Maar deze waren wel fijn, dus ik zou wel weer hetzelfde paar willen maar dan in een andere kleurstelling. Zou dat nog ergens te koop zijn vraag ik me nu af..
Toevallig ben ik van de week voor nieuwe schoenen geweest en ik bleek dus 10/15 kilo te zwaar voor de superlichte schoenen die ik had... Ik merk, nu ik wel goede heb, dat de demping en stabiliteit veel beter geschikt zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:35 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik heb ze nog niet gezien daar... Maar dat soort spul kun je misschien beter online ergens kopen. Scheelt vaak wel, en je hoeft ze toch niet te passenquote:
Ja, ga ik dat doen!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:06 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb ze nog niet gezien daar... Maar dat soort spul kun je misschien beter online ergens kopen. Scheelt vaak wel, en je hoeft ze toch niet te passen
Colorruns e.d. trekken mij niet zo maar dit vind ik wel grappig en ludiek. Plus.. het is voor een goede doel die ik graag steun. Als ik zondag zelf geen wedstrijd had, had ik meegedaan.quote:Tijd winnen voor kinderen met een spierziekte
Het unieke van de Wintertijd Challenge is dat het sportevenement plaatsvindt in het uur dat de wintertijd ingaat (2 uur ‘s nachts) en de klok teruggaat. Dit is het enige moment in het jaar dat je tijd kan winnen. Tijd winnen om behandeling en genezing van spierziekte bij kinderen te realiseren.
Heb nu heren model en zou het dames model graag eens proberen.. Weet niet of die leest net zo breed is als het heren model en kan het online weer niet vinden.. Maar ik zal ook online eens kijken naar de heren kleurenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:21 schreef YUR het volgende:
[..]
In dat geval moet je juist wel online kijken. De meeste gewone winkels hebben geen of weinig keuze in kleurstellingen
Ik weet niet precies in hoeverre de 7 is veranderd tegenover de 6. Ik zou sowieso een overstap naar een nieuw model niet zomaar doen, want ze willen nog wel eens flinke veranderingen doorvoeren. Zo heeft Brooks eerst mijn geliefde Pure Flow veel smaller gemaakt, en hebben ze nu de pasvorm van de Glycerin helemaal veranderd.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:20 schreef Nirak het volgende:
[..]
Heb nu heren model en zou het dames model graag eens proberen.. Weet niet of die leest net zo breed is als het heren model en kan het online weer niet vinden.. Maar ik zal ook online eens kijken naar de heren kleurenWeet jij toevallig of de ride 7 de opvolger is van de 6 en vergelijkbaar? Of is online zo'n overstap niet verstandig?
Je hebt gezien hoe snel www.sportvoedingwebshop.com is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
50km bij mij vandaan.... very temptingquote:Hi all ultra lovers, we need some feed-back on the date for Longhilly Dusk till Dawn, looking at 10th Jan so those doing Big Easy have some recovery. Dusk till Dawn is a 3km loop historic chinese goldfields bush trail, a few ups and downs. Race start 10pm finish 6am. Challenge yourself how many laps in 8 hrs. An event for all running abilities, do your first ultra or come along and only do a few or run all night, there will be an all night BBQ so just come for the food. This event is a fundraiser for High Five-O.
Klinkt als een ideaal loopje voor mijquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
Challenge yourself how many laps in 8 hrs
omdat het op het randje van ons drukke seizoen is.... maar gaat net lukken denk ikquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:31 schreef streamnl het volgende:
[..]
Klinkt als een ideaal loopje voor mij
Maar waarom zou jij het niet doen?
Leuk idee... ik ben alleen niet zo van verstoring van mijn slaapritme dus ik ga lekker genieten van mijn extra uurtje :pquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:19 schreef streamnl het volgende:
@Sem (en eventuele andere lopers)
Ik kreeg gisteren bij de AV een leuk, ludiek loopje te horen namelijk de wintertijdchallenge. Dit wordt gedaan onder andere gedaan in Eindhoven maar als ik de site bekijk door het hele land.
[..]
Colorruns e.d. trekken mij niet zo maar dit vind ik wel grappig en ludiek. Plus.. het is voor een goede doel die ik graag steun. Als ik zondag zelf geen wedstrijd had, had ik meegedaan.
http://wintertijdchallenge.nl/
Door dat uur wordtje slaapritme sowieso verstoord. Kunje net zo goed een mooi nieuw PR neerzettenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Leuk idee... ik ben alleen niet zo van verstoring van mijn slaapritme dus ik ga lekker genieten van mijn extra uurtje :p
Dusk to Dawn dus zonder L_T ......quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Leuk idee... ik ben alleen niet zo van verstoring van mijn slaapritme dus ik ga lekker genieten van mijn extra uurtje :p
Mwah, dat valt toch wel mee vergeleken met van 2 tot 3 nog eens gaan hardlopen en dan natuurlijk ook niet meteen kunnen slapenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:36 schreef YUR het volgende:
[..]
Door dat uur wordtje slaapritme sowieso verstoord. Kunje net zo goed een mooi nieuw PR neerzetten
I'm with this. Lekker een uurtje langer pitten. Met alle drukte op het werk is dit bijzonder welkom.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Denk in mogelijkheden, niet in grenzenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:39 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mwah, dat valt toch wel mee vergeleken met van 2 tot 3 nog eens gaan hardlopen en dan natuurlijk ook niet meteen kunnen slapen
Je moet ook nog sponsorgeld ophalen voor die tijd..
Dit gaat dus over een 24 uurs race. Kun je deze uitleggen? Je raffelt hem niet af in 23 uur, maar kunt er ook 25 uur over doen?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:16 schreef motorbloempje het volgende:
We gaan ook niet echt voor een goede tijd ofzo met 't team, meer voor de ervaring.
Ik ga gewoon naar de hardloopwinkel Tot nu toe Step One. Ze hebben mijn historie daar en de oude schoenen gaan mee voor de slijtage. En dan zie ik wel waar de verkoper mee aankomt. Mijn eerste paar was van Asics, daarna vele Saucony's gehad en nu loop ik (voornamelijk) op New Balance. Ik wissel wel 2 paar schoenen af, dus nu is het het nieuwste paar Saucony's en de New Balance dus.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 07:51 schreef GotC het volgende:
Helemaal mee eens! Ik heb ze allebei gelopen en de Diepe Hel is veel pittiger. Zeker de helft van de lopers ging wandelen op het steilste deel. Al heb ik wel begrepen dat het ook nog uitmaakt of de start vanuit Holten of vanuit Nijverdal is (of is dit inmiddels niet meer om en om, het is al een aantal jaren geleden?).quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 07:23 schreef Daywalk3r het volgende:
Hieronder hoe de diepe hel loop gaat.. Iets meer "heuvels" denk ik als de 7^^
In ieder geval zijn ze venijniger
Ja diequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:27 schreef E.T. het volgende:
Ter illustratie.. deze foto dus:
[ afbeelding ]
De verbeterde versie van het rondje dat ik met Gogo had gelopen, afgelopen zomer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |