abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145824009

quote:
Grootwinkelbedrijven als HEMA, Bijenkorf, Albert Heijn (AH) en Bart Smit worstelen met de uitmonstering van Zwarte Piet en de winkelinrichting in de sinterklaasperiode.

De voorbereidingen voor de belangrijke verkoopperiode zijn begonnen en zijn voor vele winkelketens reden aanpassingen te doen. Wat die wijzigingen zijn, houden zij echter voor zich. AH en Bart Smit zeggen geen onderdeel te willen worden van het maatschappelijke debat over Zwarte Piet.

HEMA zegt de discussie rond Zwarte Piet op de voet te volgen. 'Vooruitlopend op welke uitkomst dan ook, hebben we besloten om voor dit jaar nog vast te houden aan Sint en Piet', aldus het concern. 'Wel zijn enkele aanpassingen gedaan aan verpakkingen'.

Claim actiecomité
Het bedrijf gaat niet in op een claim van het Actiecomité Malle Piet dat 'volgend jaar het hele assortiment Zwarte Piet-vrij zal zijn'. Initiatiefnemer Marc Nelissen stelt dat de verkoopdirecteur van HEMA dat in een e-mail aan hem zou hebben beloofd.

Volgens Nelissen, opsteller van het Malle Piet Manifest, zou HEMA positief staan tegenover zijn initiatief om de Pieten voortaan in allerhande kleuren te schminken. 'Ik ben lelieblank, maar terugblikkend besef ik dat sommige mensen zich gekwetst kunnen voelen door Zwarte Piet', verduidelijkt Nelissen zijn streven naar verandering.

Cadeaupapier
De middenstand is volgens fabrikanten van geschenkpapier nog niet zo ver om Zwarte Piet in de ban te doen. De bestellingen voor cadeaupapier met Sint én Zwarte Piet komen gewoon binnen, bevestigt directeur Dave Adriaans van Decoma Verpakkingen in Lieshout. 'We merken geen verandering in bestellingen van onze klanten.'

Bijenkorf zegt dat de klimpieten als vanouds de lichthal van de vestiging in Amsterdam zullen sieren. Het uiterlijk van Zwarte Piet wordt volgens de Bijenkorf aangepast in lijn met aanbevelingen van Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed. Hoe de pieten er uit moeten zien, blijft echter onduidelijk. Dat centrum pleit na onderzoek voor kleinschalige experimenten en aanpassingen, onder meer in Amsterdam.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)an-Zwarte-Piet.dhtml

Nieuwste ontwikkelingen

Fisher-Price bant Zwarte Piet
Rechter Amsterdam: Zwarte Piet is een kwetsend figuur

Alle Sinterklaasliedjes herschreven

Zwarte Piet maakt het basisscholen moeilijk

Winkelbedrijven worstelen met Zwarte Piet

quote:
Van der Laan past Zwarte Piet aan
Zwarte Pieten die meedoen aan de sinterklaasintocht in Amsterdam, zien er anders uit dan voorgaande jaren. Dat zegt de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan.

De burgemeester schrijft in een brief dat de pieten niet allemaal zwart geschminkt worden. Ongeveer een kwart van de pieten krijgt roetvegen op het verder ongeschminkte gezicht. Ook verdwijnen de oorringen en de dikke rode lippen bij alle pieten.

Edelman
De rol van onderdanige knecht past ook niet meer bij Zwarte Piet, schrijft Van der Laan in een toelichting op de vergunning die hij heeft afgegeven voor de intocht van 16 november.

De burgemeester paste de sinterklaastocht in 2013 ook al op enkele punten aan. Zo werd het paard van Sinterklaas niet door een piet begeleid, maar door een Spaanse edelman. Ook kon men kiezen voor pieten met steil haar.
Bron: http://nos.nl/artikel/708(...)zwarte-piet-aan.html

En verder natuurlijk de ophanden zijnde boycot van Albert Heijn en HEMA...

quote:
Reactie op berichtgeving over Albert Heijn en Zwarte Piet
Albert Heijn is er voor iedereen. Voor de vele klanten die het Sinterklaasfeest op de gebruikelijke wijze willen vieren, hebben we producten met Zwarte Piet daarop. Maar u ziet ook producten waarop hij niet staat. Aan de klant de keuze. Er is dus geen sprake van een besluit om Zwarte Piet in de ban te doen.

Er zijn nu veel berichten in de media over Sinterklaas en Albert Heijn. Deze komen voort uit een foto van een display die nu al in de winkel staat. Daarin worden verkleedpakjes voor kinderen getoond, met kinderen zonder schmink. U vindt echter ook nu al uitingen in onze winkels waarop Zwarte Piet wél staat.
Bron: ah.nl

BN'ers dragen ook bij aan de discussie:
https://www.facebook.com/pages/Pietmakeover/1485255905084399

Veelpost Pieten in deze reeks:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145824030
Eens met TT.
pi_145824048
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:06 schreef Ceberut het volgende:
Eens met TT.
pi_145824066
Jankbal TT.

Onverwerkt neptrauma en alles.
pi_145824089
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:07 schreef Specularium het volgende:
Jankbal TT.

Noem je mij een jankbal?
pi_145824092
Ok
pi_145824095
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:07 schreef Specularium het volgende:
Jankbal TT.

Eigenlijk ben je boos over Canada.
pi_145824133
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:04 schreef JanCees het volgende:

[..]

Klinkt als een Nederlander
Een Nederlander doet dat niet met een zwaar accent. ;)
Natuurlijk, er zijn ook zat tokkies, het punt is dat bij de NederMarokkanen een veel groter percentage een tokkie of crimineel (in wording) is dan bij de autochtoon doordat we op negatieve criteria die mensen naar hier hebben laten komen (niet omdat ze iets bijzonders kunnen maar omdat ze in eigen land weinig kansen hadden). De eerste generatie gaf weinig problemen, buiten het feit dat ze slecht integreerde. Daarna ging het bergafwaarts, de huidige Marokkaanse kinderen, daar zit enorm veel tuig tussen. Laten we het echter maar weer over ZP gaan hebben. Elders voer ik graag verder een discussie over andere multicultiproblemen en andere slechte integratie. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145824205
quote:
Eens met TT.
pi_145824213
-Ga lekker naar ONZ-

[ Bericht 90% gewijzigd door Specularium op 22-10-2014 18:13:55 ]
pi_145824245
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:08 schreef JanCees het volgende:

[..]

Noem je mij een jankbal?
Jou sowieso.
pi_145824305
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Natuurlijk, er zijn ook zat tokkies, het punt is dat bij de NederMarokkanen een veel groter percentage een tokkie of crimineel (in wording) is dan bij de autochtoon doordat we op negatieve criteria die mensen naar hier hebben laten komen (niet omdat ze iets bijzonders kunnen maar omdat ze in eigen land weinig kansen hadden). De eerste generatie gaf weinig problemen, buiten het feit dat ze slecht integreerde. Daarna ging het bergafwaarts, de huidige Marokkaanse kinderen, daar zit enorm veel tuig tussen. Laten we het echter maar weer over ZP gaan hebben. Elders voer ik graag verder een discussie over andere multicultiproblemen en andere slechte integratie. :)
Maar in t voorbij gaan op de fiets zag je in alle consternatie dus ook nog de kans om in zijn paspoort z'n nationaliteit af te lezen?

Respect hoor
pi_145824343
Lekker actuele OP ook met een artikel van 2 maanden geleden. ^O^
pi_145824630
TT is een leugen.

Iedereen die het met de TT eens is is een onverdraagzame dictatoriale racist!

.........of een vies trolletje, dat kan ook.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_145824744
quote:
Eens met TT.
pi_145824944
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:25 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

pi_145824956
TT staat zelfs op een shirt van me. :7
  woensdag 22 oktober 2014 @ 18:45:16 #18
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_145825407
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus een Marokkaan die wat tegen je roept op de fietsstrook is voor jou een argument om pro Zwarte Piet te zijn, aparte redeneertrant.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_145825469
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:22 schreef Montagui het volgende:
TT is een leugen.

Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_145825507
Wisten jullie dat GeenStijl het ook eens is met de TT?

http://www.geenstijl.nl/m(...)s_zwarte_piet_r.html
pi_145825511
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:16 schreef Kingstown het volgende:
Lekker actuele OP ook met een artikel van 2 maanden geleden. ^O^
Peter Pannekoek mag er wel in.
pi_145825703
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:48 schreef Gramulanion het volgende:
Wisten jullie dat GeenStijl het ook eens is met de TT?

http://www.geenstijl.nl/m(...)s_zwarte_piet_r.html
:') Wat hypocriet weer
  woensdag 22 oktober 2014 @ 18:53:08 #23
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_145825828
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:31 schreef robin007bond het volgende:
TT staat zelfs op een shirt van me. :7
:') .
pi_145825916
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:56 schreef Latert het volgende:

[..]

:') .
Met trots draag ik hem, terwijl ik de traantjes van geërgerde tokkies van hun wang lik.
pi_145825927
quote:
3s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:48 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Peter Pannekoek mag er wel in.
Briljant!! _O_
pi_145826887
Kan die topic titel niet veranderd worden?
En alles en iedereen die het racisme vindt even opzouten :)
Dank u !
Zonder wrijving geen glans
pi_145828212
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dank u !
Waarom opzouten ?
pi_145828253
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:22 schreef Montagui het volgende:
TT is een leugen.

Niet iedereen denkt zoals jij. niet projecteren svp
pi_145828296
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dank u !
We doen het een beetje om en om.
pi_145828322
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waarom opzouten ?
Omdat je dan gewoon niet goed bent in je bovenkamertje :)
pi_145828334
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:53 schreef Specularium het volgende:

[..]

We doen het een beetje om en om.
Lol, om iedereen tevreden te houden ? :P
pi_145828385
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Lol, om iedereen tevreden te houden ? :P
Lijkt me wel zo eerlijk.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 20:08:26 #34
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_145828807
Voor mijn part is het racisme, dat is het gezeik er over óók ! Aan de slavernij waren zowel zwarten als blanken schuldig maar de blanken wordt het aangerekend en de zwarten komen er mee weg.
De blanken wordt een schuldgevoel aangepraat voor iets dat hun voorouders hebben gedaan/misdreven samen met de zwarten.
Dat er nog mensen zijn die daar intrappen.... :|W

Zwarte Piet is gewoon zwarte Piet en verder niks. Net zo min als b.v. Pinkeltje en ik heb nog geen kleine mensen horen protesteren dat ze zich door de figuur van Pinkeltje op hun ziel getrapt voelen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_145829079
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:08 schreef deedeetee het volgende:
Voor mijn part is het racisme, dat is het gezeik er over óók ! Aan de slavernij waren zowel zwarten als blanken schuldig maar de blanken wordt het aangerekend en de zwarten komen er mee weg.
doe niet zo slachtofferig joh.....
het riekt ook naar zwarte mensen een schuld aanpraten dat ooit andere zwarte mensen iets verkeerds deden
pi_145829207
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Omdat je dan gewoon niet goed bent in je bovenkamertje :)
Natuurlijk ben ik gewoon niet goed in de visie die jouw bovenkamer kan produceren.
Maar waarom moet ik opzouten als ik het eens met de TT...
Nogal intolerant van je dat ik niet meer mag meedoen met dit topic
  woensdag 22 oktober 2014 @ 20:25:55 #38
78780 deedeetee
pi_145829440
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

het riekt ook naar zwarte mensen een schuld aanpraten dat ooit andere zwarte mensen iets verkeerds deden
Wat een onzin. Het heeft IMO allang niks meer met schuld te maken. Daarvoor is het veel te lang geleden. Maar als er dan toch over schuld gepraat moet worden dan is het idg een gedeelde schuld. Ze moeten gewoon eens realistisch leren zijn.
pi_145829695
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het heeft IMO allang niks meer met schuld te maken. Daarvoor is het veel te lang geleden. Maar als er dan toch over schuld gepraat moet worden dan is het idg een gedeelde schuld. Ze moeten gewoon eens realistisch leren zijn.
ja.... "ze" komen ermee weg.... daarmee suggereer je dat "ze" ook schuld hebben.
Het is idd onzin om mensen met schuld te beladen van iets wat een rasgenoot ver voor hun geboorte misdaan hebben.

Zoals jij dit formuleert "Ze moeten gewoon eens realistisch leren zijn." .. is niet duidelijk wie 'ze' is ?
Alle zwarte mensen ?
  Forum Admin woensdag 22 oktober 2014 @ 20:32:00 #40
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_145829706
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee, dit riekt naar blanke mensen een schuld aanpraten over iets wat andere blanke mensen ooit deden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_145829755
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:32 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nee, dit riekt naar blanke mensen een schuld aanpraten over iets wat andere blanke mensen ooit deden.
Buuuuuuuuurnnnnnnnn bluesdude, buuuuuurrrrrn.
pi_145829785
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Maar in t voorbij gaan op de fiets zag je in alle consternatie dus ook nog de kans om in zijn paspoort z'n nationaliteit af te lezen?

Respect hoor
Beter lezen knul, ik gaf duidelijk aan dat hij met een Marokkaans accent sprak. Daarnaast zie je het duidelijk. Nu terug over de andere multicultiproblemen: ZP. Als jij door wil zagen dan mag je van mij maar ik ga daar hier en nu niet op reageren aangezien het genoeg is.
#NoDAPL
pi_145829842
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zoals jij dit formuleert "Ze moeten gewoon eens realistisch leren zijn." .. is niet duidelijk wie 'ze' is ?
Alle zwarte mensen ?
De klagende kippenpoten, Joop.
pi_145829931
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:32 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Vergeet niet dat die blanke slavenhandelaren hun slaven kochten van zwarte slavenbezitters. Over die laatste groep hoor je nooit iemand.
PWBF
pi_145829970
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:45 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Dus een Marokkaan die wat tegen je roept op de fietsstrook is voor jou een argument om pro Zwarte Piet te zijn, aparte redeneertrant.
Het is oké dat jij een discussie niet hebt gevolgd maar reageer dan niet. Het begon naar aanleiding van iemand die beweerde dat linkse mensen zo pro multiculti zijn of iets in die geest, ik gaf aan zelf erg links te zijn maar niets met dat type multiculturaliteit te hebben en gaf een willekeurig recent voorbeeld van de uitwassen van het verkeerde type multiculturaliteit. Dat heeft uiteraard niets met de nationaliteit te maken maar met het gedrag van te veel mensen uit die groepen. Ik heb ook Africaanse vrienden, inclusief een Marokkaan. Dat boeit me niet, het beleid om juist de meest kansarme mensen uit bepaalde regio's (Marokko, Antillen) naar hier te laten komen is het probleem.
#NoDAPL
pi_145830043
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vergeet niet dat die blanke slavenhandelaren hun slaven kochten van zwarte slavenbezitters. Over die laatste groep hoor je nooit iemand.
Meten met twee maten en zo. Niet dat dat anno 2014 relevant is aangezien er minstens 5 generaties zit tussen die slaaf en de huidige Suri die klaagt. Die heeft nog niet eens sterke verhalen van zijn opa kunnen horen en zijn opa heeft niet eens sterke verhalen van zijn opa kunnen horen. Dus waar gaat het over? Nog even los van het feit dat ZP op een Moorse luxeknecht is gebaseerd. Die mensen hadden een beter leven dan veel Nederlanders die nu leven. Prima woning, goed voedsel, goed behandeld, relatief licht werk. Ze waren het visitekaartje van de welgestelde en die welgestelde leefde met hem. Daar zorgden ze dus wel goed voor.
#NoDAPL
pi_145830177
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Van zwarte tussenhandelaars die slaven kochten/ gevangen namen omdat men wist dat er Europeanen aan de kust wachten op een nieuwe lading.
En over die groep hoor je zeker wel wat. Maar die had geen archieven nagelaten enzo.
pi_145830262
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Van zwarte tussenhandelaars die slaven kochten/ gevangen namen omdat men wist dat er Europeanen aan de kust wachten op een nieuwe lading.
No shit, ze waren dus beide even fout en dat was nu precies zijn punt.
Vergelijkbaar met dat de huurmoordenaar net zo fout is als de persoon die de huurmoordenaar inschakelt. Dat heeft echter niets met de ZP-discussie te maken. Nu ja, technisch gezien wel aangezien het in de fantasie van de klagers relevant lijkt. :)
#NoDAPL
pi_145830369
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Meten met twee maten en zo.
Het is logisch dat geschiedenis van Nederland vooral gaat over Nederlanders zelf.
Bovendien zijn er veel meer sporen te vinden van die Nederlandse slavernij in archieven enzo .
Die Afrikaanse verkopers , tussenhandelaren hadden geen archieven . En nauwelijks een orale geschiedenis bij hun nazaten en als wel.... dan is dat onvoldoende gemerkt in Nederland.
pi_145830489
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is logisch dat geschiedenis van Nederland vooral gaat over Nederlanders zelf.
Bovendien zijn er veel meer sporen te vinden van die Nederlandse slavernij in archieven enzo .
Die Afrikaanse verkopers , tussenhandelaren hadden geen archieven . En nauwelijks een orale geschiedenis bij hun nazaten en als wel.... dan is dat onvoldoende gemerkt in Nederland.
En wat is nu je hele probleem? ;)
pi_145830545
quote:

[..]

Natuurlijk heeft ook Nederland, zoals de meeste landen, een rol gespeeld bij de slavenhandel: soms de vervelende soort (met schepen naar de USA, zelf slaven kopen voor slavenwerk), soms de luxe soort (pages). Hoewel ik het belangrijk vind dat mensen een beetje de geschiedenis kennen is dat niet echt relevant voor mensen die nu leven (buiten het algemene belang van een kennis van de geschiedenis!). Als jouw opa al geen sterke verhalen heeft kunnen horen van zijn opa over het slavenleven dan heeft het geen enkele invloed op jouw leven. :)
Ik heb van mijn opa nog sterke verhalen gehoord over WOII en dat is voor ons gevoel al erg lang geleden. De slavernij is minstens 2-3 keer zo lang geleden.
#NoDAPL
  woensdag 22 oktober 2014 @ 20:50:25 #53
78780 deedeetee
pi_145830581
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ja.... "ze" komen ermee weg.... daarmee suggereer je dat "ze" ook schuld hebben.
Het is idd onzin om mensen met schuld te beladen van iets wat een rasgenoot ver voor hun geboorte misdaan hebben.

Alle zwarte mensen ?
Alle zeikerds :P
  Forum Admin woensdag 22 oktober 2014 @ 21:00:39 #54
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_145831050
quote:

[..]

Waarom ga je niet in op mijn opmerking? Hoe kan je in godsnaam mensen generaties later verantwoordelijk houden voor zulke dingen? :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_145831198
quote:

[..]

Goed verhaal, niet gelezen.
pi_145831362
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Beter lezen knul, ik gaf duidelijk aan dat hij met een Marokkaans accent sprak. Daarnaast zie je het duidelijk. Nu terug over de andere multicultiproblemen: ZP. Als jij door wil zagen dan mag je van mij maar ik ga daar hier en nu niet op reageren aangezien het genoeg is.
Je eerste post over dit onderwerp

quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor, zij zeiken niet. Zij zijn slechst het multiculti-gezeik zat. Het helpt natuurlijk ook niet dat veel mensen regelmatig met de multiculti-parels worden geconfronteerd, ik kwam zelf vandaag nog zo'n kansjongere tegen (Marokkaan).
Mijn god wat ben jij dom.
pi_145831496
BramvanderLoon is typisch zo'n foute oom op ieder verjaardagszitrondje in Nederland die zijn verhaal begint met "kijk ik ben geen racist" om vervolgens een rant van een halfuur te starten over kutmarokanen dit en multiculti dat :') _O-
pi_145831577
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
BramvanderLoon is typisch zo'n foute oom op ieder verjaardagszitrondje in Nederland die zijn verhaal begint met "kijk ik ben geen racist" om vervolgens een rant van een halfuur te starten over kutmarokanen dit en multiculti dat :') _O-
_O-
pi_145833952
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:35 schreef Specularium het volgende:

[..]

De klagende kippenpoten, Joop.
jij bent toch modje ? wel inhoudelijk reageren...svp
pi_145834095
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Waarom ga je niet in op mijn opmerking? Hoe kan je in godsnaam mensen generaties later verantwoordelijk houden voor zulke dingen? :D
Dat is ook onzinnig. Dat moeten mensen ook niet doen.
Dat leek Deedeedee wel te doen, Daar reageerde ik op.
NWS / Zwarte Piet #34 Zwarte Piet is racisme!
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:00:07 #61
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145834097
quote:
"Ik heb ook zwarte vrienden, dus ben geen racist" :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_145834147
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Alle zeikerds :P
Jij ook dus ?

Je ontwijkt een duidelijk antwoord.
pi_145834199
Zwarte piet heeft mij juist geleerd lief te zijn tegen negers.

Anders zeggen ze het tegen sinterklaas.
pi_145834251
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:00 schreef Falco het volgende:

[..]

"Ik heb ook zwarte vrienden, dus ben geen racist" :')
Niks mis met zelfhatende zwarte vrienden, die zijn tenminste realist.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_145834397
quote:
Ik moet van binnen altijd lachen als ze beginnen met:
quote:
Ik ben geen racist en heb *insert etniciteit/nationaliteit* vrienden,
Want ik weet dat het eindigt met
quote:
maar *insert megaracistische opmerking*.
_O-
pi_145834462
quote:
6s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:03 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Niks mis met zelfhatende zwarte vrienden, die zijn tenminste realist.
Bedoel je , een donker mens die zichzelf niet haat is niet realistisch ?
pi_145834499
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Bedoel je , een donker mens die zichzelf niet haat is niet realistisch ?
Blijkbaar, als ze zo'n hekel hebben aan zwart en het willen verbieden moeten ze maar de Michael Jackson behandeling ondergaan.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_145834599
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:07 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Blijkbaar, als ze zo'n hekel hebben aan zwart en het willen verbieden moeten ze maar de Michael Jackson behandeling ondergaan.
Ok.... je bent eenmaal een racist.
Je mening is dat donkere mensen slechte mensen zijn en het is realistisch dat ze zichzelf haten.
Ik formuleer het nog maar eens anders om je mening scherp te krijgen
pi_145834678
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je mening is dat donkere mensen slechte mensen zijn en het is realistisch dat ze zichzelf haten.
Dat ze zo'n hekel aan zichzelf hebben dat ze zelfs niet anderen zwartgeschminkt willen zien bij een onschuldig kinderfeest is me allang duidelijk.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_145834924
quote:

[..]

Hij provoceert graag een beetje maar dat is in dit geval meer dan terecht. Geen Africaan die zo donker gekleurd is als Zwarte Piet. Niet dat zwart een kleur is maar dat concept vinden mensen blijkbaar ingewikkeld. :?
#NoDAPL
pi_145834980
quote:
7s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:11 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat ze zo'n hekel aan zichzelf hebben dat ze zelfs niet anderen zwartgeschminkt willen zien bij een onschuldig kinderfeest is me allang duidelijk.
Nu ben je aan het draaien.
Je had het eerst niet over zwartschminkende ZP-kwestie
Je had het over zwarte vrienden op zich.
pi_145835096
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nu ben je aan het draaien.
Je had het eerst niet over zwartschminkende ZP-kwestie
Je had het over zwarte vrienden op zich.
Ze zijn overeenkomstig omdat die groep klaagt over de ander, terwijl beiden de common denominator delen van "zwart".
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_145835417
Dat mensen zomaar blackface kritiekloos accepteren. Te zot voor woorden.
pi_145835440
quote:
Ik heb niets tegen Marokkanen, ik vind het slechts jammer dat we de laagst opgeleide en meest primitieve (Rif-gebergte en zo) Marokkanen naar hier hebben gehaald. Dat heeft ons veel geld en ellende gekost, alleen maar zodat onze bedrijven even iets goedkoper personeel hadden. Waarvoor bedankt. Maar dat begrijpen mensen zoals jij niet met die plaat voor jullie kop. Het probleem is niet waar iemand vandaan komt, het probleem is dat wij op negatieve kenmerken hebben geselecteerd. Bosniërs zijn bijvoorbeeld dan weer succesvoller dan de autochtonen aangezien de hoger opgeleiden van daar betere kansen hadden om te vluchten. Ik klaag over het slechte immigratiebeleid en het ontbreken van goed integratiebeleid. Dat er ook duizenden tot tienduizenden Marokkanen zijn die Nederland verrijken zal je mij niet horen ontkennen.

De doorsnee foute oom is trouwens niet opgeleid op WO+-niveau, is niet lid van een 'fatsoenlijke' politieke partij (links voor wie het wil weten) en zo, zo fout is ome van Loon niet. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-10-2014 22:31:32 ]
#NoDAPL
pi_145835579
quote:
15s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:26 schreef robin007bond het volgende:
Hoe dur-ven ze?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
pi_145835613
quote:

[..]

Verander dat laatste maar in "Ik verdraai het nog maar eens om de discussie om zeep te helpen".
pi_145835798
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Verander dat laatste maar in "Ik verdraai het nog maar eens om de discussie om zeep te helpen".
Tja, voor sommige mensen is het moeilijk om onderscheid te maken tussen diverse groepen buitenlanders wiens familie wortels heeft in hetzelfde land. De Marokkanen in Nederland zijn als groep een zeer slechte afspiegeling van de Marokkanen in Marokko en de Suri's van hier hebben een luxeleven in vergelijking met hun verre voorouders die slaven waren.
#NoDAPL
pi_145835856

[ Bericht 100% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 22-10-2014 22:35:54 ]
pi_145835951
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wo+ niveau en dan niet weten hoe een woord als "enzo" te spellen.

Juist ja
Dat is zelfs voor jou een slechte trolpoging, ook jij zal niet zo dom zijn dat je niet begrijpt dat mensen soms typfouten maken. Niet dat ik nooit abusievelijk een samenstelling schrijf - ik laat in het midden of dat dat een spelfout is - , dat heeft in tegenstelling tot wat jij denkt weinig met je opleidingsniveau te maken.

Terug naar de kern van de zaak waar jij graag de aandacht van afleidt: jouw nogal eenzijdige beeld van mensen die al dat multicultigezeik zat zijn klopt van geen kanten. Daar zitten ook hoogopgeleide Nederlanders tussen die lid zijn van de PvdA/D66/VVD/CDA en hele fatsoenlijke burgers zijn. Die zijn IRL wat minder uitgesproken hierover aangezien ze begrijpen dat er veel domme mensen zijn die het verkeerd interpreteren en verdraaien en zo. Wij hebben een groep mensen uit een aantal landen naar hier laten komen die gemiddeld een fors lager IQ hebben en minder hebben gepresteerd in het land waar zij vandaan komen. Dat heeft consequenties. Dat heeft niets te maken met het land waar ze vandaan komen, dat is een gevolg van slechte selectie. Net als dat het geen toeval is dat Bosniërs in Nederland betere presteren dan Nederlanders, dat is een gevolg van positieve selectie op opleidnigsniveau en maatschappelijke positie (meer kansen om te vluchten tijdens de oorlog).

[ Bericht 19% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-10-2014 22:41:32 ]
#NoDAPL
pi_145835982
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is zelfs voor jou een slechte trolpoging, ook jij zal niet zo dom zijn dat je niet begrijpt dat mensen soms typfouten maken. Niet dat ik nooit abusievelijk een samenstelling schrijf - ik laat in het midden of dat dat een spelfout is - , dat heeft in tegenstelling tot wat jij denkt weinig met je opleidingsniveau te maken.
Het mag blijkbaar :{
pi_145836320
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft ook Nederland, zoals de meeste landen, een rol gespeeld bij de slavenhandel: soms de vervelende soort (met schepen naar de USA, zelf slaven kopen voor slavenwerk), soms de luxe soort (pages). Hoewel ik het belangrijk vind dat mensen een beetje de geschiedenis kennen is dat niet echt relevant voor mensen die nu leven (buiten het algemene belang van een kennis van de geschiedenis!). Als jouw opa al geen sterke verhalen heeft kunnen horen van zijn opa over het slavenleven dan heeft het geen enkele invloed op jouw leven. :)
Ik heb van mijn opa nog sterke verhalen gehoord over WOII en dat is voor ons gevoel al erg lang geleden. De slavernij is minstens 2-3 keer zo lang geleden.
Nederland als natie heeft géén rol gespeeld in de slavenhandel en -vervoer, die activiteiten werden nl. door in Nederland gevestigde multinationals uitgevoerd. Het gros van de toenmalige Nederlandse bevolking leefde in omstandigheden die niet veel beter waren als die van de slaven...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_145836443
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nederland als natie heeft géén rol gespeeld in de slavenhandel en -vervoer, die activiteiten werden nl. door in Nederland gevestigde multinationals uitgevoerd. Het gros van de toenmalige Nederlandse bevolking leefde in omstandigheden die niet veel beter waren als die van de slaven...
Ik weet het, dat punt heb ik zelf hier ook al een paar keer aangehaald maar het is aan dovemansoren besteed dat onze voorouders het bijna net zo slecht hadden totdat de industriële revolutie (de latere!) voldoende de welvaart had vergroot. Zolang de voorraad strekt in ieder geval (opraken van fossiele brandstoffen).
#NoDAPL
pi_145840272
http://www.leidschdagblad(...)niet-meer-in-de-mond

Ook Duinrell heeft het niet meer over ZP.
pi_145840333
Wanneer komt die stoomboot eigenlijk?
pi_145840851
Wat vind de braboneger hier eigenlijk van?
pi_145840882
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen Marokkanen, ik vind het slechts jammer dat we de laagst opgeleide en meest primitieve (Rif-gebergte en zo) Marokkanen naar hier hebben gehaald. Dat heeft ons veel geld en ellende gekost, alleen maar zodat onze bedrijven even iets goedkoper personeel hadden. Waarvoor bedankt. Maar dat begrijpen mensen zoals jij niet met die plaat voor jullie kop. Het probleem is niet waar iemand vandaan komt, het probleem is dat wij op negatieve kenmerken hebben geselecteerd. Bosniërs zijn bijvoorbeeld dan weer succesvoller dan de autochtonen aangezien de hoger opgeleiden van daar betere kansen hadden om te vluchten. Ik klaag over het slechte immigratiebeleid en het ontbreken van goed integratiebeleid. Dat er ook duizenden tot tienduizenden Marokkanen zijn die Nederland verrijken zal je mij niet horen ontkennen.

De doorsnee foute oom is trouwens niet opgeleid op WO+-niveau, is niet lid van een 'fatsoenlijke' politieke partij (links voor wie het wil weten) en zo, zo fout is ome van Loon niet. :')
Eens.
pi_145840906
pi_145840931
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hier wil ik cijfers van zien, jij zwamt wel vaker uit je nek.
pi_145840968
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 01:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hier wil ik cijfers van zien
Het is algemeen bekend onder mensen die wel het nieuws volgen dus veel plezier met zelf eventjes te googelen.
#NoDAPL
pi_145840994
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 01:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend onder mensen die wel het nieuws volgen dus veel plezier met zelf eventjes te googelen.
Met jouw algemene bekendheden kan ik niets.

Ik heb op google gezocht, kan nergens vinden dat Bosniërs succesvoller zijn dan autochtonen.

[ Bericht 8% gewijzigd door luxerobots op 23-10-2014 01:46:22 ]
  donderdag 23 oktober 2014 @ 02:53:07 #92
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_145841632
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 01:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Misschien moet je eens iets anders kijken dan het shownieuws van SBS6... :')
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_145841649
Geen sinterklaas durft op mijn witte paard.
pi_145841653
En Piet is weer de lul.
pi_145843697
quote:
15s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 02:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
En Piet is weer de lul.
Het is Zwarte Piet
pi_145843725
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:33 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Het is Zwarte Piet
Kinderen laten het 'zwarte' meestal weg wanneer ze om pepernoten bedelen.

Dat is mijn ervaring althans.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145843785
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kinderen laten het 'zwarte' meestal weg wanneer ze om pepernoten bedelen.

Dat is mijn ervaring althans.
Het zal die kinderen worst wezen welke kleur Piet heeft.
pi_145843801
Ow wacht, zwart is geen kleur
pi_145843802
quote:
15s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:26 schreef robin007bond het volgende:
Ja maar zwarte piet is geen blackface !!1!
pi_145843841
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:39 schreef JanCees het volgende:

[..]

Ja maar zwarte piet is geen blackface !!1!
Dat het zelfs op de Engelse Wikipedia als voorbeeld voor blackface wordt gebruikt zegt genoeg.
pi_145843875
quote:
15s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:41 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat het zelfs op de Engelse Wikipedia als voorbeeld voor blackface wordt gebruikt zegt genoeg.
Dat is een internationaal complot.
pi_145843882
quote:

[..]

Stop gewoon met zeure ,,,, anders kan je terug na je eige apeland !!1!!!
  donderdag 23 oktober 2014 @ 09:44:51 #103
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_145843910
Zijn jullie klaar met elkaar af te trekken?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_145843941
quote:
7s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:44 schreef SpecialK het volgende:
Zijn jullie klaar met elkaar af te trekken?
Ben jij klaar met racisme?
pi_145843962
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:43 schreef JanCees het volgende:

[..]

Stop gewoon met zeure ,,,, anders kan je terug na je eige apeland !!1!!!
:D _O-

Helaas zijn dat wel serieuze tokkiereacties die je krijgt soms.

Of dan volgen van die domme racistische grappen als:

"Eindelijk een neger in je huis die niet steelt huhuhu wat ben ik kkgarpig XD"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2014 09:47:32 ]
  donderdag 23 oktober 2014 @ 09:49:04 #106
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_145843996
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:46 schreef JanCees het volgende:

[..]

Ben jij klaar met racisme?
Ik ben vooral klaar met domme mensen die elkaar af lopen te trekken denken dat ze super leuk en slim zijn. Of daar nou wel of geen racisme bij komt kijken is wat dat betreft irrelevant.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_145844012
quote:
7s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik ben vooral klaar met domme mensen die elkaar af lopen te trekken denken dat ze super leuk en slim zijn. Of daar nou wel of geen racisme bij komt kijken is wat dat betreft irrelevant.
Ik ben nou eenmaal leuk en slim.
pi_145844014
90% van Nederland is voor zwarte piet dan KAN het SIMPELWEG niet racistisch zijn !!
pi_145844026
quote:
7s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat heb jij tegen KoosVogels?
pi_145844036
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:49 schreef JanCees het volgende:
90% van Nederland is voor zwarte piet dan KAN het SIMPELWEG niet racistisch zijn !!
_O-
Inderdaad. Oh man. Als ik alles zou citeren wat ik hoor, dan heb je vermaak voor enkele weken.
pi_145844037
Sinterklaas afschaffen dan is het Pieten gedoe ook gelijk over.
pi_145844051
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
Eens. Is toch een kutfeest. Geef mij maar kerst.
pi_145844052
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:50 schreef JanCees het volgende:

[..]

Te nuchter, kijkt er met een rationelere blik naar.
pi_145844053
quote:
Lekker voor de economie ook
pi_145844055
Hoe moeilijk kan het zijn?
pi_145844063
quote:
_O_
Sowieso alle feesten afschaffen waarbij je moet liegen.
pi_145844068
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:51 schreef JanCees het volgende:

[..]

Eens. Is toch een kutfeest. Geef mij maar kerst.
Met die kutboom.
pi_145844081
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:52 schreef robin007bond het volgende:

[..]

_O_
Nu komen we ergens.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 09:53:24 #120
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_145844087
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:50 schreef JanCees het volgende:

[..]

Wie had het over KoosVogels?
pi_145844132
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:52 schreef robin007bond het volgende:

[..]

_O_
Dat gaat ook weer wat ver.
pi_145844146
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat gaat ook weer wat ver.
Hoezo? Ik vind het belachelijk dat je tegen je eigen kinderen liegt om stom feestje. Geef je ook gelijk het slechte voorbeeld mee.
pi_145844168
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:55 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hoezo? Ik vind het belachelijk dat je tegen je eigen kinderen liegt om stom feestje. Geef je ook gelijk het slechte voorbeeld mee.
Draaf toch niet zo door man. Niemand is slechter geworden van geloven in de tandenfee.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 09:57:37 #124
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_145844187
quote:

[..]

Ja want liegen maakt totaal geen deel uit van de menselijke conditie, toch?
pi_145844203
quote:

[..]

Die kinderen geloven het lulverhaal al vrij snel niet meer maar spelen het spelletje mee om cadeaus te krijgen.
pi_145844253
Eigenlijk is het wel erg hypocriet feest dat sinterklaas met zijn pieterman en schimmel over de daken en door schoorstenen.
pi_145844288
quote:
7s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja want liegen maakt totaal geen deel uit van de menselijke conditie, toch?
Wellicht ook andere immorele zaken, maakt het niet gelijk een goed idee om te doen.
pi_145844326
quote:
19s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:02 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Wellicht ook andere immorele zaken, maakt het niet gelijk een goed idee om te doen.
Jij vindt het dus fout wanneer je moeder jouw tand verwisselt voor een euro en zegt dat de tandenfee dat heeft gedaan?
  donderdag 23 oktober 2014 @ 10:04:48 #129
104871 remlof
Europees federalist
pi_145844348
quote:

[..]

Is cultuur.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 10:11:46 #130
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_145844538
quote:

[..]

Tja, Piets Iraanse neef Hajji Firuz met zijn "roetgezicht" staat er ook in.

Niettemin is het wel duidelijk dat de klassieke Zwarte Piet een zwarte Afrikaan moest verbeelden, ook al zien veel mensen hem tegenwoordig niet zo. Evengoed is "blackface" natuurlijk een beladen term vanwege de associatie met de Amerikaanse black minstrelsy-traditie die hij oproept.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 10:19:03 #131
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_145844721
quote:
19s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:02 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Niet alle vormen van liegen zijn mijn inziens immoreel.

Weet je wat wel vaak immoreel is volgens mij? Dingen voor andere mensen afschaffen/verbieden onder de noemer "staatszekerheid".
pi_145844769
quote:
7s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:04 schreef remlof het volgende:

[..]

Is cultuur.
Zo kun je alles wel rechtlullen.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 10:39:07 #133
104871 remlof
Europees federalist
pi_145845194
quote:
3s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:21 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zo kun je alles wel rechtlullen.
Was cynisch bedoeld :*
pi_145845243
quote:
7s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Was cynisch bedoeld :*
Daarna sarcastisch geeft toch weer extra dimensie.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 10:43:17 #135
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_145845307
quote:
7s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:11 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Tja, Piets Iraanse neef Hajji Firuz met zijn "roetgezicht" staat er ook in.

Niettemin is het wel duidelijk dat de klassieke Zwarte Piet een zwarte Afrikaan moest verbeelden, ook al zien veel mensen hem tegenwoordig niet zo. Evengoed is "blackface" natuurlijk een beladen term vanwege de associatie met de Amerikaanse black minstrelsy-traditie die hij oproept.
Ik word zo ontzettend moe van dat gehuil over blackface.
Zo'n ontzettend non-argument.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_145845787
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:43 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik word zo ontzettend moe van dat gehuil over blackface.
Zo'n ontzettend non-argument.
Inderdaad. De Amerikaanse blackface heeft alleen met Zwarte Piet gemeen dat de gezichten zwart geschminkt zijn. That's all.

Dus als je Zwarte Piet als de Amerikaanse blackface bestempelt wil je gewoon een verbod op zwart schminken. Alsof je geen zwarte typetjes zou mogen uitbeelden. :') Lijkt me een duidelijke vorm van racisme. :(

Zwarte typetjes mogen net zo goed uitgebeeld worden als witte typetjes. En vooral als het zulke positieve typetjes zijn als Zwarte Piet! ^O^
pi_145846061
Zwarte Piet will never die!
pi_145846340
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
Zwarte Piet will never die!
Was hij niet vorig jaar gestorven.
pi_145846609
quote:

[..]

Wat een nonsens.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 11:39:36 #140
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_145846782
quote:
5s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 00:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wanneer komt die stoomboot eigenlijk?
Misschien dit jaar voor de verandering eens met een galei, waarbij de zwarte pieten moeten roeien? Dan zouden de racisme jankerds ergens wel een punt hebben over slavernij. Nu niet namelijk.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_145846938
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat een nonsens.
De kinderen van Robin krijgen op dag één al te horen wat voor ellende er overal ter wereld plaatsvindt. Want ja, liegen kan echt niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_145847012
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:45 schreef waht het volgende:

[..]

De kinderen van Robin krijgen op dag één al te horen wat voor ellende er overal ter wereld plaatsvindt. Want ja, liegen kan echt niet.
In plaats van teletubbies gewoon direct op youtube beelden uit Syrie voorschotelen.
pi_145847038
quote:
17s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In plaats van teletubbies gewoon direct op youtube beelden uit Syrie voorschotelen.
Een goede ouder verbergt niets voor z'n kind.
pi_145847048
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat een nonsens.
Heb je nog een schoorsteen?
pi_145847109
De buurman bonst wel even op de ruit.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 11:53:32 #146
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_145847139
quote:

[..]

Helemaal met je eens.

Ik weet nog goed toen mijn ouders me vertelden dat Sinterklaas niet echt bestond. Ik kon niet geloven dat ze over zoiets belangrijks (ik was er als kind al een maand van tevoren mee bezig) hadden gelogen en voelde me echt belazerd..

Dat ga ik mijn eigen kinderen niet aandoen. Ik leer ze van het begin af aan dat het niet echt is, maar een toneelstukje.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_145847160
Die kinderen zijn niet zo dom, die doen alsof omdat ze vrezen voor die spullen elk jaar weer.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 11:54:41 #148
66825 Reya
Fier Wallon
pi_145847167
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:45 schreef waht het volgende:

[..]

Robin gaat toch niet over de opvoeding, dat bepaalt zijn schoonmoeder allemaal wel.
pi_145847248
Er zit natuurlijk ook wel verschil tussen de harde waarheid en een lulverhaal over een vage goedheiligman.
pi_145847343
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:53 schreef Perrin het volgende:

Dat ga ik mijn eigen kinderen niet aandoen. Ik leer ze van het begin af aan dat het niet echt is, maar een toneelstukje.
Kun je ook gelijk vertellen dat de politiek een toneelstukje is.
pi_145847354
Wie vertrouwd er tegenwoordig nog zo'n bisschop?
Het is dat er Pieten rondlopen om het in gareel te houden.
pi_145847400
quote:
6s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 12:00 schreef waht het volgende:

[..]

Daar moet je op tijd met beginnen.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 12:05:14 #153
38496 Perrin
pi_145847468
quote:
6s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 12:00 schreef waht het volgende:

[..]

pi_145847604
quote:

[..]

Helemaal met je eens.

Ik weet nog goed toen mijn ouders me vertelden dat Sinterklaas niet echt bestond. Ik kon niet geloven dat ze over zoiets belangrijks (ik was er als kind al een maand van tevoren mee bezig) hadden gelogen en voelde me echt belazerd..

yip....... dat vond ik als kind ook altijd zo. Niet met dit sint-leugentje je kinderen voor de gek houden.
In vroegere tijden vond men het ook nodig de kinderen bang te maken dat sint en piet kinderen straffen of kidnappen. En dat bang maken kan alleen als het kind geloof dat sint en piet echt bestaan.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 12:27:22 #155
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_145848038
Volgens mij ben ik er min of meer overheen gegroeid. Op een gegeven moment gaat het opvallen dat Sint en Piet er steeds anders uitzien, anders klinken enz. Ik kan me niet herinneren het ooit als een leugen te hebben ervaren.
pi_145848506
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 12:27 schreef Iblardi het volgende:
Volgens mij ben ik er min of meer overheen gegroeid. Op een gegeven moment gaat het opvallen dat Sint en Piet er steeds anders uitzien, anders klinken enz. Ik kan me niet herinneren het ooit als een leugen te hebben ervaren.
Totdat je 2 hulpsinterklazen op een kruising na een botsing elkaar de haren in ziet vliegen
pi_145848565
De beunhazerij is gigantisch in die bedrijfstak.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:06:46 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145849105
Voor zo'n kleintje is Sinterklaas gewoon echt, net zoals Peppa, Dora en Dinosaurussen echt zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145849224
quote:
5s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Heb je nog een schoorsteen?
Piet heeft een sleutel van de achterdeur :P. Of hij frut zichzelf maar door de CV :+
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:19:12 #160
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_145849454
censuur :O
pi_145849873
quote:

[..]

Helemaal met je eens.

Serieus? Jeetje, wat een verhaal man. Ik ben er gewoon een beetje overheen gegroeid. Op een gegeven moment begreep ik wel dat het niet echt kon zijn. Toen dacht ik gewoon van: "okee, prima, het zal wel..."
PWBF
pi_145849983
Je zal best autisten hebben die totaal niet kunnen omgaan met de ontdekking dat het niet echt is, maar normale kinderen kunnen volgens mij best omgaan met zo'n verandering. Ik laat ze lekker nog geloven.
PWBF
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:34:47 #163
38496 Perrin
pi_145849988
quote:
6s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Serieus? Jeetje, wat een verhaal man. Ik ben er gewoon een beetje overheen gegroeid. Op een gegeven moment begreep ik wel dat het niet echt kon zijn. Toen dacht ik gewoon van: "okee, prima, het zal wel..."
Het was denk ik toen ik 7 was ofzo, ik herinner mijn gekweste kinderhartje nog als de dag van gister. Volgens mij naar aanleiding van een vraag van mij, ik had kinderen in de klas horen zeggen dat Sinterklaas helemaal niet bestond.
pi_145850031
quote:
9s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het was denk ik toen ik 7 was ofzo, ik herinner mijn gekweste kinderhartje nog als de dag van gister. Volgens mij naar aanleiding van een vraag van mij, ik had kinderen in de klas horen zeggen dat Sinterklaas helemaal niet bestond.
Totaal niet zo ervaren. Ik had volgens mij meer een "a ha!" moment. "Zo zit het dus".
PWBF
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:35:57 #165
38496 Perrin
pi_145850036
quote:
6s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:34 schreef Nielsch het volgende:
Je zal best autisten hebben die totaal niet kunnen omgaan met de ontdekking dat het niet echt is, maar normale kinderen kunnen volgens mij best omgaan met zo'n verandering. Ik laat ze lekker nog geloven.
Zo zal je idd best gewetenloze ouders hebben die het geen probleem vinden hun kinderen voor te liegen. /niveautje
pi_145850669
quote:
Bloemenpieten bij intocht Sinterklaas in Haarlem

Bij de intocht van Sinterklaas in Haarlem zijn naast de traditionele Zwarte Pieten ook bloemenpieten aanwezig.

Dat laat de organisator van de intocht, Marc Schultheis, weten aan RTV NH.

De keuze voor bloemenpieten is omdat Haarlem zichzelf ziet als de bloemenstad van Nederland.

"Bloemenpiet sluit helemaal aan bij 'Haarlem Bloemenstad' en is prachtig geschminkt met kleurige bloemen op zijn of haar gezicht", aldus Schultheis tegen RTV NH.

Haarlem is na Gouda, waar tijdens de traditionele Sinterklaasintocht kaas- en stroopwafelpieten meelopen, de tweede stad die aanpassingen doorvoert. Haarlem besloot twee jaar geleden al dat Zwarte Pieten niet langer gouden oorbellen en dikke rode lippen mochten hebben.
Bron: nu.nl
leven zoals het leven is
pi_145850760
Dus we creeëren nu commerciële pieten die de identiteit van een stad weergeven? Echt? PR voor kinderen onder de 7?

Man man man man
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_145850766
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:53 schreef Jason22 het volgende:

[..]

_O_
pi_145850975
Moet je kijken wat die anti-pieten debielen nu toch weer doen! Komt vast door de slavernij en Zwartie Piet enzo.

*schokkend / dierenbeulen*

http://www.dumpert.nl/med(...)ten_mishandelen.html
PWBF
pi_145851040
Bloemenpieten O+

Bloemen O+
Pieten O+

Bloemenpieten O+ O+ O+
pi_145851093
Ik hoorde het zonet op de radio. Bloemenpieten. :D
  donderdag 23 oktober 2014 @ 14:08:55 #172
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_145851119
Krijgt Amsterdam dan de Wietpiet?

Ik ben voor!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_145851301
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:08 schreef DustPuppy het volgende:

Ik ben voor!
  donderdag 23 oktober 2014 @ 14:15:43 #174
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_145851338
quote:
Nice!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_145852280
Zwarte Piet mag blijven van ondernemers

Zwarte Piet mag dezer dagen dan omstreden zijn, ondernemers zijn niet van plan beeltenissen of andere producten van de kindervriend uit hun zaak te bannen. Zwarte Piet blijft.
Maar liefst 90 procent vindt het onzin om Zwarte Piet nu opeens links te laten liggen en laat de figuur gewoon onderdeel zijn van het Sinterklaasfeest in de onderneming, zo blijkt uit een poll op onze website waar 2519 mensen op reageerden.
Slechts 2 procent vindt dat de huidige discussie noopt tot aanpassing en zal geen Zwarte Pieten laten zien in zijn zaak, terwijl 8 procent sowieso niets doet met feestdagen, dus ook niet met Zwarte Piet.

:)
pi_145852423
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:49 schreef WhateverWhatever het volgende:

Zwarte Piet mag dezer dagen dan omstreden zijn, ondernemers zijn niet van plan beeltenissen of andere producten van de kindervriend uit hun zaak te bannen. Zwarte Piet blijft.
Maar liefst 90 procent vindt het onzin om Zwarte Piet nu opeens links te laten liggen en laat de figuur gewoon onderdeel zijn van het Sinterklaasfeest in de onderneming, zo blijkt uit een poll op onze website waar 2519 mensen op reageerden.
Slechts 2 procent vindt dat de huidige discussie noopt tot aanpassing en zal geen Zwarte Pieten laten zien in zijn zaak, terwijl 8 procent sowieso niets doet met feestdagen, dus ook niet met Zwarte Piet.

Aha, dat blijkt uit een poll op Telegraaf.nl.

Juist.
pi_145852707
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Juist.
Een betere titel zou dus zijn: ondernemers die telegraaf.nl bezoeken vinden dat ZP mag blijven
pi_145852760
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:53 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Bah. Tradities die verloren gaan.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 16:08:29 #179
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_145854697
Ik vind het eigenlijk wel een grappig idee dat steden zichzelf een beetje aanprijzen op een leuke manier. Alleen doen ze dat helaas wel allemaal op een moment dat het zeer sterk de indruk wekt dat het gebeurd onder druk van racistisch tuig.
pi_145854959
Bloempiet :')

Afrikaantjes zeker?
  donderdag 23 oktober 2014 @ 16:57:48 #181
38496 Perrin
pi_145856047
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 16:18 schreef muzas het volgende:
Bloempiet :')

Afrikaantjes zeker?

Dat zijn wel vrolijke kleurtjes idd.
pi_145856139
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 16:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Dat zijn wel vrolijke kleurtjes idd.
Dit mag niet, ik zie een lichte tint.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:01:10 #183
38496 Perrin
pi_145856160
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:00 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit mag niet, ik zie een lichte tint.
Da's oranjebruin. Dat krijg je alleen als een gepigmenteerde medemens zich intensief met wortelsap insmeert ofzo.

Edit: of bij ongelukjes met BB cream:

[ Bericht 10% gewijzigd door Perrin op 23-10-2014 17:07:42 ]
pi_145856299
quote:
18s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Da's oranjebruin. Dat krijg je alleen als een gepigmenteerde medemens zich intensief met wortelsap insmeert ofzo.
Oranje is wel gelijk een leuke link naar nederland en een kleur met veel traditie. Misschien kunnen ze de prinsenvlag dan ook weer van stal halen.
  Moderator donderdag 23 oktober 2014 @ 17:06:25 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145856329
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dus we creeëren nu commerciële pieten die de identiteit van een stad weergeven? Echt? PR voor kinderen onder de 7?

Man man man man
och, staan genoeg volwassenen omheen

zolang het NAAST traditionele zwarte P. is vind ik het wel aardig maar meer ook niet eigenlijk

ik ga er niet ineens de haarlemse kwekerijen van bezoeken ofzo en als ik al bloemen koop heb ik in de regel liever geen Nederlandse
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_145859451
quote:

[..]

Helemaal met je eens.

_O_
pi_145859753
Mark Rutte: "Vanaf nu is Nederland een Islamitische Staat. Dit omdat wij ons niet in de IS-discussie willen mengen."

quote:
Duinrell neemt het woord 'Zwarte' Piet niet meer in de mond
Door Marieta Kroft - 22-10-2014, 20:00 (Update 22-10-2014, 21:24)
WASSENAAR - Duinrell krijgt dit jaar geen zogeheten Zwarte Pieten samen met Sinterklaas op bezoek, maar karakterpieten, discopieten, brandweerpieten, zeurpieten, fanfarepieten en varianten daarop.

,,Het woord Zwarte Piet nemen we niet meer in de mond’’, zegt woordvoerder Peter Wijnen. ,,We willen ons niet mengen in de discussie. We zijn niet pro en niet contra Zwarte Piet, we noemen de piet alleen niet meer zwart. Meer dan andere jaren leggen we de nadruk op de karakterpieten.’’

In het teken van de Sint
Voor het vijfde achtereenvolgende jaar staat Duinrell tijdens de weekenden van 22/23 en 29/30 november in het teken van Sinterklaas. Op die dagen kunnen bezoekers een kijkje nemen in het Huis van Sinterklaas. Er is een pakjeskamer, een pepernotenproeverij, een Pietenschool en ook het paard Amerigo heeft een plekje bij het huis.

Bovendien is er een SiSaSinterklaasconcert en een Pietenparade. Een deel van de attracties is bovendien open.

Zwarte schmink
De Pieten op Duinrell heten dus geen Zwarte Piet, maar zijn ze wel zwartgeschminkt? Daarover doet woordvoerder Wijnen geen mededelingen. ,,Ongewijfeld zullen er zwart geschminkte Pieten tussenzitten. Maar of ze allemaal zwart zijn, is op dit moment niet relevant.’’
Ze leggen de nadruk op karakterpieten. Nou, voor de zeurpiet zijn in ieder geval genoeg kandidaten.

Edit:
Oh, ze schijnen hun keutel inmiddels weer ingetrokken te hebben: http://www.looopings.nl/w(...)n-blijven-zwart.html

Ze schrikken van de reacties. Ja, god zeg. Hoe stom kan je zijn? Je organiseert een Sinterklaasfeest waar mensen speciaal kaartjes voor moeten kopen! Goh... zouden die klanten nou voor of tegen Zwarte Piet zijn? Hmmm, lastige inschatting. :')

[ Bericht 5% gewijzigd door UltraR op 23-10-2014 19:01:33 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_145863286
quote:

[..]

Helemaal met je eens.

Ik denk niet dat ik er ooit in heb geloofd maar ik wou er wel graag in geloven.
#NoDAPL
pi_145863933
Who gives a fuck about Duinrel, een overpriced zwembad in Wassenaar. :')
Laf trouwens dat ze ZP niet bij naam durven te noemen. Het gaat toch echt om een eigennaam, niet iets wat je zomaar even kan opsplitsen.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 18:56 schreef UltraR het volgende:
Mark Rutte: "Vanaf nu is Nederland een Islamitische Staat. Dit omdat wij ons niet in de IS-discussie willen mengen."

[..]

Ze leggen de nadruk op karakterpieten. Nou, voor de zeurpiet zijn in ieder geval genoeg kandidaten.

Edit:
Oh, ze schijnen hun keutel inmiddels weer ingetrokken te hebben: http://www.looopings.nl/w(...)n-blijven-zwart.html

Ze schrikken van de reacties. Ja, god zeg. Hoe stom kan je zijn? Je organiseert een Sinterklaasfeest waar mensen speciaal kaartjes voor moeten kopen! Goh... zouden die klanten nou voor of tegen Zwarte Piet zijn? Hmmm, lastige inschatting. :')
Net als dat het bij de HEMA en de AH ging. Mijn vermoeden, in volgorde:
1. Het bedrijf krijgt opdringerige mails van klagers (Suri's en PC autochtonen)
2. De PR-meisjes krijgen er lucht van en lichten het bestuur in
3. Het bestuur besluit om dit aan te passen, het bestuur ziet echter niet in dat die mailtjes van een paar mensen komen terwijl de meerderheid er niets van moet hebben
4. Kwade reacties van een deel van de nuchtere meerderheid
5. Het bedrijf trekt de keutel weer in

Wat denken jullie van deze theorie?

[ Bericht 53% gewijzigd door Bram_van_Loon op 23-10-2014 20:43:33 ]
#NoDAPL
pi_145864183
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 16:08 schreef Brum_brum het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een grappig idee dat steden zichzelf een beetje aanprijzen op een leuke manier. Alleen doen ze dat helaas wel allemaal op een moment dat het zeer sterk de indruk wekt dat het gebeurd onder druk van racistisch tuig.
Waarom heeft een Nederlands stadje/dorp het nodig om zichzelf aan te prijzen? Zoveel toerisme krijgen ze toch niet? Het nut hiervan ontgaat me.
#NoDAPL
  donderdag 23 oktober 2014 @ 20:42:30 #191
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_145864270
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom heeft een Nederlands stadje/dorp het nodig om zichzelf aan te prijzen? Zoveel toerisme krijgen ze toch niet? Het nut hiervan ontgaat me.
Ik hoop dat mijn gemeente aardbevingenpiet in het leven roept.
pi_145864996
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Who gives a fuck about Duinrel, een overpriced zwembad in Wassenaar. :')
Laf trouwens dat ze ZP niet bij naam durven te noemen. Het gaat toch echt om een eigennaam, niet iets wat je zomaar even kan opsplitsen.

[..]

Net als dat het bij de HEMA en de AH ging. Mijn vermoeden, in volgorde:
1. Het bedrijf krijgt opdringerige mails van klagers (Suri's en PC autochtonen)
2. De PR-meisjes krijgen er lucht van en lichten het bestuur in
3. Het bestuur besluit om dit aan te passen, het bestuur ziet echter niet in dat die mailtjes van een paar mensen komen terwijl de meerderheid er niets van moet hebben
4. Kwade reacties van een deel van de nuchtere meerderheid
5. Het bedrijf trekt de keutel weer in

Wat denken jullie van deze theorie?
Dat zou inhouden dat dergelijke besturen de discussie werkelijk totaal niet volgen buiten wat er door de VARA en NOS over wordt gezegd...
Kan, maar om daar je beleid op te bepalen zou wel onvoorstelbaar dom zijn. Aan de andere kant, het beleid is ook onvoorstelbaar dom voor een commerciële organisatie die 90% van haar klanten voor het hoofd stoot. Dus het zou best kunnen ja.

Edit:
Vlag voor aan m'n balkon, waar de plaatselijke intocht voorbij komt, besteld:

http://www.metronieuws.nl(...)rZnjw!IWuGPwDvl2UPI/

Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_145865420
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:56 schreef UltraR het volgende:

[..]

Dat zou inhouden dat dergelijke besturen de discussie werkelijk totaal niet volgen buiten wat er door de VARA en NOS over wordt gezegd...
Kan, maar om daar je beleid op te bepalen zou wel onvoorstelbaar dom zijn. Aan de andere kant, het beleid is ook onvoorstelbaar dom voor een commerciële organisatie die 90% van haar klanten voor het hoofd stoot. Dus het zou best kunnen ja.

Edit:
Vlag voor aan m'n balkon, waar de plaatselijke intocht voorbij komt, besteld:

http://www.metronieuws.nl(...)rZnjw!IWuGPwDvl2UPI/

[ afbeelding ]

Professioneel, vooral de ingekleurde handjes.
pi_145865637
Burgerinitiatief om Zwarte Piet op agenda Tweede Kamer te krijgen (zinloos as it may be met die lafaards daar, maar het gaat om het principe en het signaal):

http://www.actiegroepproz(...)?p=index&part=burger
pi_145865854
quote:
6s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Oranje is wel gelijk een leuke link naar nederland en een kleur met veel traditie. Misschien kunnen ze de prinsenvlag dan ook weer van stal halen.
Hier nog een pro-piet met dat idee. Wie helpt hem aan die vlag?
V&A / [GEZ]Prinsenvlag
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_145865937
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:07 schreef UltraR het volgende:
Burgerinitiatief om Zwarte Piet op agenda Tweede Kamer te krijgen (zinloos as it may be met die lafaards daar, maar het gaat om het principe en het signaal):

http://www.actiegroepproz(...)?p=index&part=burger
Deze actiegroep gaat alle kinderen in Gouda gratis zwart schminken.
http://www.powned.tv/nieu(...)schminkt_bij_in.html
pi_145866101
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 18:56 schreef UltraR het volgende:

[..]

Edit:

Ze trekken de keutel in, maar tegelijkertijd blijft de woordvoerder van Duinrell over Pieten spreken in plaats van ZP. Mooie comeback en wellicht zelfs ingestudeerd.

Ze hebben eerst de volgende acties aangekondigd:
1. we noemen ZP niet langer ZP, maar Piet;
2. we gaan ook andere soorten Pieten introduceren.

Vervolgens komt er een shitload aan kritiek en trekken ze nr. 2 in. Nr. 1 wordt gewoon behouden.

Dit zag je ook al bij de Hema.
pi_145866174
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Deze actiegroep gaat alle kinderen in Gouda gratis zwart schminken.
http://www.powned.tv/nieu(...)schminkt_bij_in.html
Ik zou toch de voorkeur geven aan niet gaan. Lekker niemand langs de route. Maar allemaal zwarte gezichtjes is ook mooi.
Niet dat het verder wat uitmaakt, want de NTR zal het gegarandeerd professioneel en fatsoenlijk buiten beeld houden. Op dat enkele kindje met een gekleurd gezichtje na uiteraard. :r
pi_145866181
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:49 schreef JanCees het volgende:
In theorie kan dat wel maar dat is niet het geval. :)
#NoDAPL
pi_145866248
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:08 schreef DustPuppy het volgende:

Ik ben voor!
Nee, wel zwarte speed
pi_145866252
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:18 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik zou toch de voorkeur geven aan niet gaan. Lekker niemand langs de route. Maar allemaal zwarte gezichtjes is ook mooi.
Niet dat het verder wat uitmaakt, want de NTR zal het gegarandeerd professioneel en fatsoenlijk buiten beeld houden. Op dat enkele kindje met een gekleurd gezichtje na uiteraard. :r
Of gewoon massaal SBS Nederland of RTL oproepen om een alternatieve intocht te organiseren. Dan wordt dat voortaan de 'officiële' jaarlijkse intocht van Sint Nicolaas. *O*
Totdat de NPO weer door normale mensen wordt bestuurd en de NPO terug die verantwoordelijkheid aankan in ieder geval.
#NoDAPL
pi_145866331
Hou je met belangrijke zaken bezig zou ik zeggen. Het gaat werkelijk nergens over.

Zwarte piet is zwart en gras is groen, Deal with it.
pi_145866472
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:21 schreef Chay_Marc het volgende:
Hou je met belangrijke zaken bezig zou ik zeggen. Het gaat werkelijk nergens over.

Zwarte piet is zwart en gras is groen, Deal with it.
Daarom verdwijnt Zwarte Piet langzamerhand en draagt hij zijn plek over aan Piet. Piet, dus zonder toevoeging, kan elke kleur aannemen. Zwarte Piet is achterhaald als de piepgeluidjes van een 56k modem. Piet is glasvezel. Ga met je tijd mee. Piet is 2.0.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 21:25:28 #204
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_145866565
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ze trekken de keutel in, maar tegelijkertijd blijft de woordvoerder van Duinrell over Pieten spreken in plaats van ZP. Mooie comeback en wellicht zelfs ingestudeerd.

Ze hebben eerst de volgende acties aangekondigd:
1. we noemen ZP niet langer ZP, maar Piet;
2. we gaan ook andere soorten Pieten introduceren.

Vervolgens komt er een shitload aan kritiek en trekken ze nr. 2 in. Nr. 1 wordt gewoon behouden.

Dit zag je ook al bij de Hema.
Ach...
quote:
Sinterklaas-groepsarrangementen
22, 23, 29 en 30 november 2014

Voor groepen vanaf 20 personen bieden we een speciaal arrangement.
Inhoud Sinterklaas arrangement
Vrolijke ontvangst door de Pieten en gastvrouw/heer van Duinrell
SiSaSinterklaasconcert met zangeres Sita, Sinterklaas en de Discopieten
Spectaculaire Pieten Parade
Groepsmoment met cadeautjes uitdelen (optioneel v.a. 50 pers.)
Bezoek aan het Huis van Sinterklaas + toer o.l.v. Zwarte Piet

http://www.duinrell.nl/gr(...)s/sint-arrangementen
quote:
Wilt u zeker weten dat u uw medewerkers en hun familieleden een
onvergetelijk Sinterklaasfeest bezorgt? Kom dan naar het Landgoed
van Sinterklaas op Duinrell. Een complete dag met attracties, het
Huis van Sinterklaas, het SiSaSinterklaasconcert en natuurlijk heel
veel Zwarte Pieten!
Een spetterend evenement dat in 2014 alweer
vijf jaar bestaat.
SINTERKLAAS GROEPSARRANGEMENT 2014
Voor groepen vanaf 20 personen bieden we een speciaal arrangement.
• Vrolijk ontvangst door Pieten en een gastvrouw/-heer van Duinrell.
• SiSaSinterklaasconcert met zangeres Sita, Sinterklaas en de Discopieten!
• Groepsmoment met cadeautjes uitdelen (optioneel vanaf 50 personen).
Bezoek aan het Huis van Sinterklaas met professionele Zwarte Pieten.

http://www.duinrell.nl/files/uploads/Sheet_SiSaSinterklaas_LR.pdf
pi_145866669
Mogelijk nog overblijfselen van de oude stijl. In het bericht van vandaag zegt Duinrell niet dat ZP, ZP genoemd zal blijven worden.
pi_145866749
We hebben hier een paar dwaallichten in ons midden die dachten dat ZP zou verdwijnen en dat de anti-Zeurpiet-mensen een achterhoedegevecht zouden voeren. Niet dus. :)
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:49 schreef WhateverWhatever het volgende:

Edit:
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:27 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Mogelijk nog overblijfselen van de oude stijl.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:24 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Daarom verdwijnt Zwarte Piet langzamerhand en draagt hij zijn plek over aan Piet. Piet, dus zonder toevoeging, kan elke kleur aannemen. Zwarte Piet is achterhaald als de piepgeluidjes van een 56k modem. Piet is glasvezel. Ga met je tijd mee. Piet is 2.0.
Dank je voor de illustratie. :)
#NoDAPL
pi_145866888
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
We hebben hier een paar dwaallichten in ons midden die dachten dat ZP zou verdwijnen en dat de anti-Zeurpiet-mensen een achterhoedegevecht zouden voeren. Niet dus. :)

[..]

Edit:

[..]

[..]

Dank je voor de illustratie. :)
Wie heeft beweerd dat ZP dit jaar nog zou verdwijnen? Antwoord: niemand. Maar dat ZP zal verdwijnen is een kwestie van tijd.
pi_145866963
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:27 schreef Ceberut het volgende:
Mogelijk nog overblijfselen van de oude stijl. In het bericht van vandaag zegt Duinrell niet dat ZP, ZP genoemd zal blijven worden.
Misschien niet door de bestuurders en medewerkers van dit zwembad (tijdens hun werkuren), wel door de rest van Nederland. :)
Jij denkt toch niet dat mensen die al tientallen jaren de naam Zwarte Piet hebben gebruikt niet ineens Piet gaan zeggen? :?
De PC mensen probeerden een paar jaar geleden het woord allochtoon te verbannen, we weten hoe dit afliep. Een nieuw woord kreeg dezelfde lading terwijl het oude woord nog net zo veel wordt gebruikt. En dit woord allochtoon werd al ooit als vervanging ingevoerd voor vreemdeling. :)
#NoDAPL
pi_145867008
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:25 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ach...

[..]

[..]

Dat pdf bestand is in februari opgesteld. Dus een datum eerder dan de beslissing van Duinrell om ZP niet langer ZP, maar Piet te noemen.
pi_145867202
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Misschien niet door de bestuurders en medewerkers van dit zwembad (tijdens hun werkuren), wel door de rest van Nederland. :)
Jij denkt toch niet dat mensen die al tientallen jaren de naam Zwarte Piet hebben gebruikt niet ineens Piet gaan zeggen? :?
Je ziet diverse grote partijen die nu over Piet spreken in plaats van ZP (Hema, AH, Duinrell). Kinderliedjes zijn zodanig herschreven dat ZP niet meer terugkomt in Sinterklaasliedjes. Mijn verwachting is dat deze lijn door zal zetten. In reclame-uitingen, op scholen en in de openbaarheid zal er voornamelijk van Piet gesproken worden.

Daarna duurt het eventueel nog een generatie of twee en dan weet niemand meer waarom we Piet ooit ZP hebben genoemd.

quote:
De PC mensen probeerden een paar jaar geleden het woord allochtoon te verbannen, we weten hoe dit afliep. Een nieuw woord kreeg dezelfde lading terwijl het oude woord nog net zo veel wordt gebruikt. En dit woord allochtoon werd al ooit als vervanging ingevoerd voor vreemdeling. :)
Kleurling, vreemdeling, buitenlander, allochtoon. Het ligt in de lijn der verwachting dat ook het woord allochtoon vervangen zal worden.
pi_145867316
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:38 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je ziet diverse grote partijen die nu over Piet spreken in plaats van ZP (Hema, AH, Duinrell). Kinderliedjes zijn zodanig herschreven dat ZP niet meer terugkomt in Sinterklaasliedjes. Mijn verwachting is dat deze lijn door zal zetten. In reclame-uitingen, op scholen en in de openbaarheid zal er voornamelijk van Piet gesproken worden.

Daarna duurt het eventueel nog een generatie of twee en dan weet niemand meer waarom we Piet ooit ZP hebben genoemd.

[..]

Kleurling, vreemdeling, buitenlander, allochtoon. Het ligt in de lijn der verwachting dat ook het woord allochtoon vervangen zal worden.
Wat is er mis met het woord allochtoon ?
pi_145867522
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat wordt, op basis van feiten en keiharde cijfers, in verband gebracht met criminaliteit. Dus in plaats van die criminaliteit onder allochtonen aan te pakken willen de gutmenschen het woord allochtoon in de ban doen.
pi_145867533
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Moet je aan Bram vragen. Hij heeft vast een linkje van een nieuwsbericht over de pogingen om het woord allochtoon te vervangen.

Ik vind het een slecht voorbeeld in deze context, althans voor zijn argument, omdat het woord allochtoon ook al niet zo heel erg oud is en er al meerdere woorden zijn versleten die dezelfde lading hadden moeten dekken.
pi_145867592
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:43 schreef UltraR het volgende:

[..]

Dat wordt, op basis van feiten en keiharde cijfers, in verband gebracht met criminaliteit. Dus in plaats van die criminaliteit onder allochtonen aan te pakken willen de gutmenschen het woord allochtoon in de ban doen.
Ja maar het nieuwe woord zal de zelfde betekenis hebben dus..
pi_145867621
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:43 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Moet je aan Bram vragen. Hij heeft vast een linkje van een nieuwsbericht over de pogingen om het woord allochtoon te vervangen.

Ik vind het een slecht voorbeeld in deze context, althans voor zijn argument, omdat het woord allochtoon ook al niet zo heel erg oud is en er al meerdere woorden zijn versleten die dezelfde lading hadden moeten dekken.
Ah ik begreep dat jij een voorstander was om het woord te veranderen.
pi_145868458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:38 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik gooi het voorlopig op paniekvoetbal doordat een paar mensen hen met e-mails bombarderen. Bovendien bepalen zij natuurlijk niet welke liedjes wij zingen, dat kan het volk prima zelf bepalen. Het is ook bepaald niet moeilijk om de oude liedjes te gebruiken, ongetwijfeld kan je ze binnenkort ook downloaden via torrentsites.
Uiteindelijk gaat het er om wat de meerderheid van het volk wil. Het kan best dat de meerderheid van het volk ooit een reden ziet om niet de 'kleur' zwart te gebruiken, wat ik niet snel zie gebeuren aangezien zwartgekleurde mensen niet bestaan, maar die mening kan je niet forceren. Dat gebeurt of dat gebeurt niet. Je kan proberen een dialoog te starten maar zolang je het volk niet overtuigt van je gelijk zal het volk niet van mening veranderen.

quote:
Dat zou zomaar kunnen maar dan krijgt een ander etiketje dus precies dezelfde lading zoals enkele decennia geleden het toen nieuwe woord allochtoon al snel de lading kreeg die het woord vreemdeling daarvoor had. Dat is het punt: de inhoud van de potjes blijft hetzelfde als je het etiketje verandert. Het is juist de inhoud van het potje wat interessant is.
#NoDAPL
pi_145868628
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:43 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dames, hebben jullie die ellenlange discussie van enkele jaren geleden compleet gemist? We kregen ineens de woorden medelander en moelander en zo omdat het woord allochtoon niet meer mocht van de PC mensen. Het was te veel een scheldwoord geworden of zoiets. :?
#NoDAPL
pi_145868686
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dames, hebben jullie die ellenlange discussie van enkele jaren geleden compleet gemist? We kregen ineens de woorden medelander en moelander en zo omdat het woord allochtoon niet meer mocht van de PC mensen. Het was te veel een scheldwoord geworden of zoiets. :?
Het is maar hoe je het beestje noemt
pi_145868736
quote:

[..]

Ik geloof dat die ik onzinnige discussie heb gemist idd.
pi_145868978
quote:

[..]

Selectief geheugen, alleen willen weten en onthouden wat in hun straatje past.

Overigens mag het inmiddels duidelijk zijn, zwarte piet is here to stay!
pi_145869084
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:10 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Selectief geheugen, alleen willen weten en onthouden wat in hun straatje past.

Overigens mag het inmiddels duidelijk zijn, zwarte piet is here to stay!
Hoezo dat ? Een ander woord geeft het toch niet ineens een andere betekenis ?
pi_145869512
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoezo dat ? Een ander woord geeft het toch niet ineens een andere betekenis ?
Dat was dus wel precies de bedoeling van deze beleidsmakers. Het woord allochtoon mocht niet meer gebruikt worden omdat dat te stigmatiserend werkte en er een te negatieve lading om hing. De woorden waarmee het vervangen is hebben nu net zo'n negatieve, als het al niet erger is, lading.
pi_145869612
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat was dus wel precies de bedoeling van deze beleidsmakers. Het woord allochtoon mocht niet meer gebruikt worden omdat dat te stigmatiserend werkte en er een te negatieve lading om hing. De woorden waarmee het vervangen is hebben nu net zo'n negatieve, als het al niet erger is, lading.
Wat zijn dan nu de woorden? Medelander ofzo ?
pi_145869820
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Onder andere MOE-lander, immigrant en Nederlander met een niet-westerse achtergrond.
pi_145869920
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Welnee, gewoon allochtoon.

Ze kunnen zoveel willen en beslissen, aan het eind van de rit bepaald "het volk" gewoon zelf hoe ze het beestje noemen.

Een allochtoon is een allochtoon
Zwarte piet is Zwarte piet
IS is islam.

De meerderheid van de mensen is gelukkig niet zo dom, die noemen het beestje gewoon bij hun naam, dan weet je waar je aan toe bent en waar rekening mee te houden.
pi_145869951
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

NWS / PvdA: 'Schrap het woord allochtoon'
POL / PvdA: woord "allochtoon" weer taboe
pi_145870053
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:28 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Welnee, gewoon allochtoon.

Ze kunnen zoveel willen en beslissen, aan het eind van de rit bepaald "het volk" gewoon zelf hoe ze het beestje noemen.

Een allochtoon is een allochtoon
Zwarte piet is Zwarte piet
IS is islam.

De meerderheid van de mensen is gelukkig niet zo dom, die noemen het beestje gewoon bij hun naam, dan weet je waar je aan toe bent en waar rekening mee te houden.
Ja dit lijkt mij vrij duidelijk idd :P
pi_145870074
quote:

[..]

gutmenschen?
dat zijn toch de goede mensen... ben jij dan een drekmensch ofzo ?
pi_145870085
Lol, de 3e post in dat topic _O-
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:47 schreef Specularium het volgende:

[..]

Klopt, over een paar weken is Zwarte Piet ook weer racistisch.
pi_145870126
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Lol, de 3e post in dat topic _O-

[..]

Ik zag hem ook :D
pi_145870438
Toen al alleen maar kwaliteitsposts.
pi_145870460
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

gutmenschen?
Nee, dat zijn zichzelf op de borst kloppende 'kijk mij eens goed zijn' politiek correcte maatschappij verpesters.
pi_145871953
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat heeft vele maanden de media gedomineerd.
#NoDAPL
pi_145872050
quote:

[..]

Waarheid als een koe. In plaats van het probleem op te lossen, wat zij niet kunnen omdat zij daarvoor maatregelen zouden moeten nemen die zij niet willen nemen, proberen ze het onder het tapijt te vegen. Alleen werkt dat niet omdat de inhoud van het potje niet wijzigt door het etiket te wijzigen.
#NoDAPL
pi_145872086
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

gutmenschen?
Laat ik dan maar even tolken, hij verwijst met gutmenschen naar de PC mensen. De mensen die nog steeds geloven in de multiculturele droom, die bij de PvdA, D66 etc. de multiculturele standpunten vertolken. Dat type mensen.
#NoDAPL
pi_145872145
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:40 schreef UltraR het volgende:

[..]

Nee, dat zijn zichzelf op de borst kloppende 'kijk mij eens goed zijn' politiek correcte maatschappij verpesters.
ahhhh.. soooo je haat die mensen ...je kankert alleen maar wat
pi_145872271
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Laat ik dan maar even tolken, hij verwijst met gutmenschen naar de PC mensen. De mensen die nog steeds geloven in de multiculturele droom, die bij de PvdA, D66 etc. de multiculturele standpunten vertolken. Dat type mensen.
Dat type mensen bestaat helemaal niet. Het is een uitvinding van discriminerende lieden.
De droom van velen is, dat mensen van allerlei afkomsten gewoon in vrede met elkaar, naast elkaar leven...Prima droom hoor.
Maar ja... mensen met etnische haat die haten dat. Velen van hen die staan nu luid op de barricade zogenaamd knuffelallochtoonknuffelaar te wezen.
pi_145872396
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat heeft vele maanden de media gedomineerd.
Nonsens... misschien dat jij er zo op gefixeerd was..?
pi_145872588
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat type mensen bestaat helemaal niet. Het is een uitvinding van discriminerende lieden.
De droom van velen is, dat mensen van allerlei afkomsten gewoon in vrede met elkaar, naast elkaar leven...Prima droom hoor.
Alleen niet erg realistisch in de Nederlandse samenleving aangezien we uit bepaalde gebieden onevenredig veel laagopgeleide, domme mensen met meer talent voor criminaliteit hebben gehaald. Niets negatiefs over de volkeren in die landen, het is een selectieprobleem. Met dank aan onze werkgevers. Als wij daar de intellectulen vandaan hadden gehaald dan zou deze groep het juist beter doen dan de autochtonen.
En ja, de volkeren kunnen prima samenleven, maar wel enkel voor zo ver het om geïntegreerde brave mensen gaat. Als je de taal nog niet eens spreekt en enkel naar die buitenlandse zenders kijkt met een schotel dan wordt het lastig. Plus dat je in elke buurt 1 dominante cultuur krijgt. Een melting pot bestaat niet, dat is een fatamorgana van de PC mens, wat je in het beste geval kan krijgen is integratie of segregatie waarbij beide culturen een goed plekje in de maatschappij hebben, zoals de Chinezen in de USA, binnen die wijken heerst de Chinese cultuur, als die kinderen het goed doen op school dan sluiten ze zich buiten die wijken aan bij de Americaanse cultuur. Maar overal is er dus die ene dominante cultuur, gelukkig zijn sommige mensen in staat om steeds te schakelen van de ene cultuur naar de andere. Ongeveer hetzelfde als de jongen uit de volkswijk die het goed doet aan de universiteit en steeds moet schakelen wanneer hij weer in de omgeving van zijn ouders komt.
#NoDAPL
pi_145872663
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nonsens... misschien dat jij er zo op gefixeerd was..?
Misschien toch eens wat breder de media volgen in plaats van enkel media uit de linkse hoek te volgen? ;)
Dit zeg ik als linkse rakker.
#NoDAPL
pi_145874165
De waarheid over slavernij en waarom dit argument onzin is in deze discussie.

http://plazilla.com/page/(...)tm_campaign=plazilla
  donderdag 23 oktober 2014 @ 23:58:10 #243
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145874191
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:57 schreef Kanjer het volgende:
De waarheid over slavernij en waarom dit argument onzin is in deze discussie.

http://plazilla.com/page/(...)tm_campaign=plazilla
Heb je ook een betrouwbare bron? Dit is duidelijke pro-Zwarte pieten propaganda.
Anti-Turkije
pi_145875806
quote:

[..]

Welnee. Wikipedia kan wel een bron van informatie zijn, maar niet bepaald een echte autoriteit in betwiste zaken. Wat blackface, een typisch verschijnsel uit de Verenigde Staten van Amerika te maken heeft met Zwarte Piet, is volkomen onduidelijk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145875900
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:58 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Heb je ook een betrouwbare bron? Dit is duidelijke pro-Zwarte pieten propaganda.
Niet pro-zwarte-pieten. En niet pro-slaven. Maar wel nuancerend en een breder beeld scheppend.

Dit is niet pro-zwarte piet. Maar het haalt het argument contra-zwarte piet wel onderuit.
Dat is wel mooi, want dan kunnen we nuchter over zwarte piet gaan praten.
Nuchter!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145875932
Piet heeft het weer gedaan, de bron van het kwaad zit bij die sinterklaas.
pi_145875945
Die deugt niet.
pi_145875995
Alle kinderen gelijk behandeld, ja ja, maak dat de kat maar wijs.
pi_145879784
Ik ben er dus laten discussiëren.
pi_145879860
Gekleurde Pieten gaan niet meer verdwijnen.

Wen er maar aan.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:15:24 #251
242879 Onnoman
The On And Only
pi_145880212
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
Gekleurde Pieten gaan niet meer verdwijnen.

Wen er maar aan.
zwarte ook niet.. wen er maar aan
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_145880232
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:15 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Binnen 5 jaar :)
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:16:34 #253
242879 Onnoman
The On And Only
pi_145880243
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

wat binnen 5 jaar?
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_145880250
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:15 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Scheelt dat ik al aardig aan Zwarte Pietermans ben gewend.
pi_145880266
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:16 schreef Onnoman het volgende:

[..]

wat binnen 5 jaar?
Dat hoef ik toch niet uit te leggen, het zijn 3 zinnen die je achter elkaar moet begrijpend lezen.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:17:58 #256
242879 Onnoman
The On And Only
pi_145880281
als ik een neger was zou ik een moord doen om zwarte piet te zijn.. nog nooit hielden zoveel blanken mensen van je :D
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_145880320
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:17 schreef Onnoman het volgende:
als ik een neger was zou ik een moord doen om zwarte piet te zijn.. nog nooit hielden zoveel blanken mensen van je :D
Haha ^O^
pi_145880342
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Yup, en dan begint het geklaag dat zwarte mensen niet representatief worden neergezet in het Sinterklaasfeest, en beginnen we weer van voor af aan.
pi_145880398
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:20 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Yup, en dan begint het geklaag dat zwarte mensen niet representatief worden neergezet in het Sinterklaasfeest, en beginnen we weer van voor af aan.
Nee, zo`n zeikerig volk zijn wij toch niet?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:27:20 #260
242879 Onnoman
The On And Only
pi_145880468
ik roep Nederland op om massaal op 5 december zwart geschminkt naar je werk school of afspraak te gaan :)
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_145880502
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:27 schreef Onnoman het volgende:
ik roep Nederland op om massaal op 5 december zwart geschminkt naar je werk school of afspraak te gaan :)
Je werkt in een speelgoedwinkel? :')
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:34:48 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_145880657
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Juist.
1 vandaag pol gezien 2 weken terug? 87% vind dat de zeurpieten niet moeten zeuren. Komt aardig overeen dus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_145880728
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:27 schreef Onnoman het volgende:
Waar is je facebookpagina om dit kenbaar te maken?
pi_145880741
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

1 vandaag pol gezien 2 weken terug? 87% vind dat de zeurpieten niet moeten zeuren. Komt aardig overeen dus.
Beiden moeten het natuurlijk vooral hebben van het simpele volk. Dus hoe representatief is het nog?
pi_145880798
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk ook dat de groep die aanstoot kan nemen aan Zwarte Piet sowieso al een kleine minderheid vormt.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:41:39 #266
168739 Red_85
'echt wel'
pi_145880799
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Beiden moeten het natuurlijk vooral hebben van het simpele volk. Dus hoe representatief is het nog?
Pol is pol. Vraag het in de bijlmer en je krijgt een andere uitkomst, vraag het in duindorp en je krijgt ook wat anders... Vvd/pvda moet het ook hebben van het simpele volk. Zit ook op het pluche op dit moment. Snap niet zo goed wat je met je opmerking wil bereiken.
1947-2016
pi_145880805
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:17 schreef Onnoman het volgende:
Racist.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:43:01 #268
168739 Red_85
'echt wel'
pi_145880824
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk ook dat de groep die aanstoot kan nemen aan Zwarte Piet sowieso al een kleine minderheid vormt.
Dus? Waarom moet de overgrote meerderheid zich dan aanpassen aan een stel schreeuwers? En inderdaad je zegt het goed, kan nemen. Ze kiezen er zelf voor om aan een kinderfeest en kindervriend aanstoot te geven.
1947-2016
pi_145880828
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Pol is pol. Vraag het in de bijlmer en je krijgt een andere uitkomst, vraag het in duindorp en je krijgt ook wat anders... Vvd/pvda moet het ook hebben van het simpele volk. Zit ook op het pluche op dit moment. Snap niet zo goed wat je met je opmerking wil bereiken.
Dat een poll op de site van een krant die zelf een van de voornaamste onruststokers is op dit onderwerp wellicht niet zomaar voor waarheid is aan te nemen :)
pi_145880849
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus? Waarom moet de overgrote meerderheid zich dan aanpassen aan een stel schreeuwers?
Daar zorgen de schreeuwers zelf voor door Piet te kapen als boegbeeld van de PVV en consorten.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:43:59 #271
168739 Red_85
'echt wel'
pi_145880852
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat een poll op de site van een krant die zelf een van de voornaamste onruststokers is op dit onderwerp wellicht niet zomaar voor waarheid is aan te nemen :)
En een ander medium als een van de meest bekeken nieuwsprogramma's op primetime is dat ook natuurlijk in jou ogen :')
1947-2016
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:46:05 #272
168739 Red_85
'echt wel'
pi_145880896
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daar zorgen de schreeuwers zelf voor door Piet te kapen als boegbeeld van de PVV en consorten.
In jou ogen ja. Maar wat in jou ogen waar is, is de waarheid voor iedereen in jou geval natuurlijk. Is overigens ook weinig van te merken dat de pro-pieten zwarte piet de das om doen. Eerder zijn het de zeurpieten die met hun idiote gedrag wrang veroorzaken.
1947-2016
pi_145880905
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daarom moet je ook onder een representatieve groep peilen. De groepen die jij aanhaalt zijn allen niet representatief.
pi_145880921
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus? Waarom moet de overgrote meerderheid zich dan aanpassen aan een stel schreeuwers? En inderdaad je zegt het goed, kan nemen. Ze kiezen er zelf voor om aan een kinderfeest en kindervriend aanstoot te geven.
Er valt natuurlijk wel een en ander aan te merken op deze manier van redeneren, maar ik heb geen zin in die discussie.

Maar laat de pro-Pieten brigade zich vooral heel kwaad maken. Maak de klagers uit voor apen, zeurpieten en zeg dat ze terug moeten naar Afrika. Dan weten we zeker dat Zwarte Piet binnen vijf jaar niet meer bestaat.
pi_145880946
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In jou ogen ja. Maar wat in jou ogen waar is, is de waarheid voor iedereen in jou geval natuurlijk. Is overigens ook weinig van te merken dat de pro-pieten zwarte piet de das om doen. Eerder zijn het de zeurpieten die met hun idiote gedrag wrang veroorzaken.
Kan je dat ook aantonen :)? Mijn indruk en die van vele anderen is immers anders.

Die paar malloten van Quinsy waren immers prima te negeren. Maar allerlei bedrijven en organisaties passen nu vrijwillig hun Pieten aan, volgens mij om maar niet met extreem-rechts geassocieerd te worden.

En die moord op Zwarte Piet die jij zo fanatiek steunt vind ik doodzonde :{
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:48:25 #276
168739 Red_85
'echt wel'
pi_145880961
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Daarom moet je ook onder een representatieve groep peilen. De groepen die jij aanhaalt zijn allen niet representatief.
Dat pannel van 1vandaag ook niet waarin gestreefd wordt alle politieke stromingen, afkomsten, leeftijden en bevolkingsgroepen te vertegenwoordigen? Stel het is net niet representatief, hoe komt dan 87% er wel uit te zien in een representatieve steekproef volgens jou? Denk niet dat het heel veel zal schelen.
1947-2016
pi_145881069
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat pannel van 1vandaag ook niet waarin gestreefd wordt alle politieke stromingen, afkomsten, leeftijden en bevolkingsgroepen te vertegenwoordigen? Stel het is net niet representatief, hoe komt dan 87% er wel uit te zien in een representatieve steekproef volgens jou? Denk niet dat het heel veel zal schelen.
De reden voor onderzoeken is dat je zo nauwkeurig mogelijk een peiling wilt meten. Als je dat in de Bijlmer zou vragen, zou je een andere respons krijgen. Daarom - en dat leren we al op de middelbare school - moet een steekproef representatief zijn. Het is aan de lezers om nauwkeurig te bekijken of de doelgroep representatief is (meestal zetten de onderzoekers in dat geval dat erbij) en het is aan de onderzoekers om een representatieve doelgroep te vormen.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:53:04 #278
168739 Red_85
'echt wel'
pi_145881089
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan je dat ook aantonen :)? Mijn indruk en die van vele anderen is immers anders.

Die paar malloten van Quinsy waren immers prima te negeren. Maar allerlei bedrijven en organisaties passen nu vrijwillig hun Pieten aan, volgens mij om maar niet met extreem-rechts geassocieerd te worden.

En die moord op Zwarte Piet die jij zo fanatiek steunt vind ik doodzonde :{
Ach, komt hij weer met z'n bronnetje..

Ja, want als je een kinderfeest wil vieren, ben je direct van extreem rechts natuurlijk en zal je vast wel een pvv stemmer zijn. Dat is de idiote mening van de zeurpieten die juist de wrang zet. Ben je pro-piet, ben je een vieze gore vette fascistische racist en afstammeling van een slavenhouder. Lekker open discussiëren zo.
1947-2016
pi_145881112
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja, want als je een kinderfeest wil vieren, ben je direct van extreem rechts natuurlijk en zal je vast wel een pvv stemmer zijn. Dat is de idiote mening van de zeurpieten die juist de wrang zet. Ben je pro-piet, ben je een vieze gore vette fascistische racist en afstammeling van een slavenhouder. Lekker open discussiëren zo.
Dat zegt hij niet. Binnen de groep pro-Pieten zijn er echter mensen die radicale uitspraken.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:54:36 #280
242879 Onnoman
The On And Only
pi_145881117
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:42 schreef JanCees het volgende:

[..]

Racist.
meen je dat? :')
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_145881127
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:54 schreef Onnoman het volgende:

[..]

meen je dat? :')
Ja.
pi_145881158
Ik zou ook graag Zwarte Piet willen zijn.

In huis wonen bij een of andere grijze priester, in schoorstenen klauteren en uitbetaald krijgen in pepernoten.

Nee, geweldig.
pi_145881166
quote:

[..]

Je moet toegeven dat in ieder geval in dit topic vrij veel van de uitgesproken voorstanders er meningen op nahouden die in ieder geval behoorlijk op t randje zijn.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:01:59 #284
168739 Red_85
'echt wel'
pi_145881266
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet. Binnen de groep pro-Pieten zijn er echter mensen die radicale uitspraken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je moet toegeven dat in ieder geval in dit topic vrij veel van de uitgesproken voorstanders er meningen op nahouden die in ieder geval behoorlijk op t randje zijn.
Bij de zeurpieten niet? Artikelen over Kwakoemanagement gezien waarin gezegd wordt dat een 'blanke' niet welkom is of een tegenstander die oproept tot het neerslaan van alle mensen die zich als zwarte pieten verkleden? Beetje hypocriet om 1 groep op dit soort zaken te wijzen.
1947-2016
pi_145881436
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Bij de zeurpieten niet? Artikelen over Kwakoemanagement gezien waarin gezegd wordt dat een 'blanke' niet welkom is of een tegenstander die oproept tot het neerslaan van alle mensen die zich als zwarte pieten verkleden? Beetje hypocriet om 1 groep op dit soort zaken te wijzen.
Tja, als je een kleurtje hebt hier in Nederland kan je het al heel gauw op discrimineren gooien en dat weten zij en maken daar al te graag misbruik van.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:14:13 #286
242879 Onnoman
The On And Only
pi_145881561
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:55 schreef JanCees het volgende:

[..]

Ja.
ik vind je een zielig figuur wist je dat?
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_145881664
quote:

[..]

[..]

Ik had het over dit topic?
pi_145881700
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:14 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik vind je een zielig figuur wist je dat?
Nee, dat is nieuw voor mij. Waarom?
pi_145881802
quote:

[..]

Ja, want als je een kinderfeest wil vieren, ben je direct van extreem rechts natuurlijk en zal je vast wel een pvv stemmer zijn.
Nee wanneer je hysterisch reageert op een paar malloten en je clubje vervolgens vol overgave laat kapen door de PVV en NVU. Bescheiden doch relevant verschilt.

quote:
Dat is de idiote mening van de zeurpieten die juist de wrang zet. Ben je pro-piet, ben je een vieze gore vette fascistische racist en afstammeling van een slavenhouder. Lekker open discussiëren zo.
Die paar malloten moet je gewoon negeren. Juist de hysterie zorgt er voor dat ze hun zin krijgen. Dat zie je toch nog wel?
pi_145881827
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik had het over dit topic?
Meneer lijkt nogal geobsedeerd door die dwazen van Kwakoe. Zie echter niet hoe dat hysterie van de andere kant zou goedpraten.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:25:53 #291
242879 Onnoman
The On And Only
pi_145881830
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:19 schreef JanCees het volgende:

[..]

Nee, dat is nieuw voor mij. Waarom?
jij loopt over straat met teveel schuldgevoelens
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_145882031
quote:

[..]

[..]

Die gooien natuurlijk ook olie op het vuur. In beide kampen heb je extremisten zitten. Als zij hun paspoort in zouden leveren en zouden emigreren zou het klimaat stukken leefbaarder worden en zouden we tot een mooie oplossing van dit kinderfeest kunnen komen.
pi_145882079
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:25 schreef Onnoman het volgende:

[..]

jij loopt over straat met teveel schuldgevoelens
Dat weet jij helemaal niet.
pi_145882396
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oneens. Het is nauwelijks te negeren als de anti-Pieten een onevenredig groot platform wordt gegeven in de media. Daarbij worden de sinterklaasvierders dan ook nog eens weggezet als vierders van een racistische traditie.

En als je dat dan (op jou advies) negeert dan wordt dat uiteraard opgevat alsof men het eens is met die anti-Pieten. Want wie zwijgt stemt toe. En dan is het dahaaag, dahaaag zwarte Zwarte Piet. En dat wil zo'n 90% van de bevolking niet.
pi_145882493
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Klopt. Op een pro-Pieten bevolking van zo'n 14 miljoen zitten er wel van die achterlijke malloten tussen.

Er wordt ook door niemand beweert dat er tussen de pro-Pieten geen racisten zitten, die zitten er net zo goed als tussen de anti-Pieten.
pi_145882534
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Oneens. Het is nauwelijks te negeren als de anti-Pieten een onevenredig groot platform wordt gegeven in de media.
Ach een bezoekje aan Pauw of DWDD. Zoveel stelt dat allemaal ook weer niet voor hoor.

quote:
Daarbij worden de sinterklaasvierders dan ook nog eens weggezet als vierders van een racistische traditie.
Nonsens natuurlijk
quote:
En als je dat dan (op jou advies) negeert dan wordt dat uiteraard opgevat alsof men het eens is met die anti-Pieten.
Door wie dan toch? Volgens mij wordt het opgevat als het heel verstandig niet willen politiseren van een kinderfeest.
quote:
Want wie zwijgt stemt toe. En dan is het dahaaag, dahaaag zwarte Zwarte Piet. En dat wil zo'n 90% van de bevolking niet.
Dan moet men het niet hysterisch gaan politiseren. Want daarmee gaat het mis...
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:54:02 #297
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_145882656
REAGEER NIET OP DIE KINDERACHTIGE VBL TROLLEN ZEI PROBEREN ONRUST TE ZAAIEN IN HET PRO PIETEN KAMP
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_145883128
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:54 schreef Mani89 het volgende:
REAGEER NIET OP DIE KINDERACHTIGE VBL TROLLEN ZEI PROBEREN ONRUST TE ZAAIEN IN HET PRO PIETEN KAMP GR GR VBL TROL
pi_145883265
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach een bezoekje aan Pauw of DWDD. Zoveel stelt dat allemaal ook weer niet voor hoor.

[..]

Nonsens natuurlijk

[..]

Door wie dan toch? Volgens mij wordt het opgevat als het heel verstandig niet willen politiseren van een kinderfeest.

[..]

Dan moet men het niet hysterisch gaan politiseren. Want daarmee gaat het mis...
Dus als de pro-Pieten de anti-Pieten hadden genegeerd dan zou er aan het zwart van Zwarte Piet niets gewijzigd worden? Dan zou het allemaal overwaaien. Vind je jezelf niet erg naief?
pi_145883277
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:54 schreef Mani89 het volgende:
REAGEER NIET OP DIE KINDERACHTIGE VBL TROLLEN ZEI PROBEREN ONRUST TE ZAAIEN IN HET PRO PIETEN KAMP
Oeps.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:50:27 #301
242879 Onnoman
The On And Only
pi_145884460
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:35 schreef JanCees het volgende:

[..]

Dat weet jij helemaal niet.
jawel dat weet ik wel mijnheertje
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')