Het wordt steeds gekker met de PvdA. Volgens raadslid Akel bestaan een miljoen mensen niet.quote:Bron
AMSTERDAM - Nadat een Vlaamse krant vorige week het woord 'allochtoon' besloot te schrappen, heeft nu ook de Amsterdamse PvdA-fractie laten weten dat het woord 'allochtoon' moet verdwijnen uit alle gemeentelijke stukken.
Raadslid Iman Akel laat aan AT5 weten dat het woord geen toegevoegde waarde heeft. De gemeente zou daarom moeten stoppen met onderscheid maken tussen autochtoon en allochtoon. "De allochtoon bestaat niet. Waarover hebben we het? Het heeft teveel emotionele lading en het dekt helemaal niets", aldus Akel.
De Belgische krant De Morgen besloot vorige week al om nooit meer het woord allochtoon te gebruiken omdat het woord stigmatiserend zou werken.
Nee hoor. Het is de schuld van de bankiers.quote:Op vrijdag 28 september 2012 07:08 schreef Synthercell het volgende:
Het hele probleem is imperialisme. Men heeft deze 'babylonische' samenleving gecreeert en vele termen bedacht om controle te krijgen over iedereen (politiek etnische termen) Een dictatuur of imperium kan men bereiken via apartheid of samenheid. Deze keer werd het samenheid of 'multiiculturalisme'. Door 'linkse' partijen het woord allochtoon te laten schrappen en een 'rechtse' partijen niet veroorzaakt men een grotere verzuiling, die verzuiling heeft men nodig (op 12 september '12 grootste politieke verzuiling ooit ontstaan, 53 zetels rood, 56 zetels blauw, meerderheid electoraat, hier gaat het om, om absolute macht te krijgen over de massa op een dag)
Het doet me een beetje denken aan veranderen van "verstandelijk gehandicapt" naar "verstandelijk uitgedaagd"quote:Op vrijdag 28 september 2012 08:27 schreef sinepedraap het volgende:
Alweer?
Paar jaar geleden hadden ze dit veranderd naar: "Nieuwe Nederlanders"![]()
Ja, knuffelpolitiekquote:Op vrijdag 28 september 2012 08:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het doet me een beetje denken aan veranderen van "verstandelijk gehandicapt" naar "verstandelijk uitgedaagd"
Klopt, over een paar weken is Zwarte Piet ook weer racistisch.quote:Op vrijdag 28 september 2012 07:18 schreef Life2.0 het volgende:
Is dit nog nieuws? Dit roept toch iemand elke paar maanden?
Nieuwe nederlanders,quote:Op vrijdag 28 september 2012 08:27 schreef sinepedraap het volgende:
Alweer?
Paar jaar geleden hadden ze dit veranderd naar: "Nieuwe Nederlanders"![]()
Ook van neger en marokkaan snap ik het niet. Als ik ergens blanke of nederlander wordt genoemd, ja prima, ik ben toch ook blank en een nederlander?quote:Op vrijdag 28 september 2012 08:48 schreef Vaseline_ het volgende:
Wat een slap gedoe weer. Als je het in de krant nou over 'neger' of 'Marokkaan' hebt dan snap ik het, maar volgensmij vinden allochtonen zelf de term allochtoon ook niet kwetsend.
Naffer is een term afkomstig van de politie zelf, door scanners is dat openbaar geworden.quote:Op vrijdag 28 september 2012 08:53 schreef Life2.0 het volgende:
Opsporing verzocht doet het al jaren, als ze weer een "licht getinte jongeman" weet iedereen dat het een marokkaan was.
Omdat men niet gewend is de officiële definitie te gebruiken (waarbij vrijwel het hele Koningshuis allochtoon is).quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:57 schreef Seam het volgende:
Ik niet, allochtoon wordt in mijn ogen veel te snel geassocieerd met een andere huidskleur of ras.
Als Brit kijken mensen me vreemd aan als ik mezelf allochtoon noem
Dan noemen we het beestje gewoon weer bij de naam en zeggen we buitenlanders of mensen van buitenlandse afkomst.quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:57 schreef Seam het volgende:
Ik niet, allochtoon wordt in mijn ogen veel te snel geassocieerd met een andere huidskleur of ras.
Als Brit kijken mensen me vreemd aan als ik mezelf allochtoon noem
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |