abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117341167
quote:
Bron

AMSTERDAM - Nadat een Vlaamse krant vorige week het woord 'allochtoon' besloot te schrappen, heeft nu ook de Amsterdamse PvdA-fractie laten weten dat het woord 'allochtoon' moet verdwijnen uit alle gemeentelijke stukken.

Raadslid Iman Akel laat aan AT5 weten dat het woord geen toegevoegde waarde heeft. De gemeente zou daarom moeten stoppen met onderscheid maken tussen autochtoon en allochtoon. "De allochtoon bestaat niet. Waarover hebben we het? Het heeft teveel emotionele lading en het dekt helemaal niets", aldus Akel.

De Belgische krant De Morgen besloot vorige week al om nooit meer het woord allochtoon te gebruiken omdat het woord stigmatiserend zou werken.
Het wordt steeds gekker met de PvdA. Volgens raadslid Akel bestaan een miljoen mensen niet.

Waar hij de brutaliteit vandaan haalt om zo te kwetsen, ik ben er juist trots op dat ik een allochtoon ben en velen met mij denk ik.
pi_117341244
Het hele probleem is imperialisme. Men heeft deze 'babylonische' samenleving gecreeert en vele termen bedacht om controle te krijgen over iedereen (politiek etnische termen) Een dictatuur of imperium kan men bereiken via apartheid of samenheid. Deze keer werd het samenheid of 'multiiculturalisme'. Door 'linkse' partijen het woord allochtoon te laten schrappen en een 'rechtse' partijen niet veroorzaakt men een grotere verzuiling, die verzuiling heeft men nodig (op 12 september '12 grootste politieke verzuiling ooit ontstaan, 53 zetels rood, 56 zetels blauw, meerderheid electoraat, hier gaat het om, om absolute macht te krijgen over de massa op een dag)
pi_117341278
Is dit nog nieuws? Dit roept toch iemand elke paar maanden?
pi_117341292
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 07:08 schreef Synthercell het volgende:
Het hele probleem is imperialisme. Men heeft deze 'babylonische' samenleving gecreeert en vele termen bedacht om controle te krijgen over iedereen (politiek etnische termen) Een dictatuur of imperium kan men bereiken via apartheid of samenheid. Deze keer werd het samenheid of 'multiiculturalisme'. Door 'linkse' partijen het woord allochtoon te laten schrappen en een 'rechtse' partijen niet veroorzaakt men een grotere verzuiling, die verzuiling heeft men nodig (op 12 september '12 grootste politieke verzuiling ooit ontstaan, 53 zetels rood, 56 zetels blauw, meerderheid electoraat, hier gaat het om, om absolute macht te krijgen over de massa op een dag)
Nee hoor. Het is de schuld van de bankiers.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_117341815
Alweer?

Paar jaar geleden hadden ze dit veranderd naar: "Nieuwe Nederlanders" :') :r
Mijn nieuwe ondertitel
pi_117341885
Loze symboolpolitiek van het kaliber negerzoen.
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:33:37 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117341901
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:27 schreef sinepedraap het volgende:
Alweer?

Het doet me een beetje denken aan veranderen van "verstandelijk gehandicapt" naar "verstandelijk uitgedaagd" :')
pi_117341907
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:33 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het doet me een beetje denken aan veranderen van "verstandelijk gehandicapt" naar "verstandelijk uitgedaagd" :')
Ja, knuffelpolitiek
Mijn nieuwe ondertitel
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:41:49 #9
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_117342021
Ik weet nog dat het woord werd ingevoerd, omdat "buitenlander" stigmatiserend was en de indruk gaf dat deze mensen geen Nederlanders waren. Dat laatste vind ik wel een geldig argument, maar dat eerste slaat natuurlijk nergens op. Feit blijft dat Nederlanders die van buiten Europa komen extra aandacht en voorzieningen nodig hebben. Dat verandert niet door er een andere naam aan te geven. Wat wil de PvdA dan? Helemaal geen onderscheid meer? Da's prima, maar dan gaan ook al die knuffelclubjes en subsidiepotjes per direct op slot.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_117342057
Ik ben het hier mee eens.
pi_117342121
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 07:18 schreef Life2.0 het volgende:
Is dit nog nieuws? Dit roept toch iemand elke paar maanden?
Klopt, over een paar weken is Zwarte Piet ook weer racistisch.
pi_117342133
Wat een slap gedoe weer :'). Als je het in de krant nou over 'neger' of 'Marokkaan' hebt dan snap ik het, maar volgensmij vinden allochtonen zelf de term allochtoon ook niet kwetsend.
pi_117342147
Multiculti Piet ftw.
pi_117342175
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:27 schreef sinepedraap het volgende:
Alweer?

Nieuwe nederlanders,
Medelanders,
Kansenjongeren

Wat zal het nu weer worden. :')
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:53:37 #15
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117342204
Opsporing verzocht doet het al jaren, als ze weer een "licht getinte jongeman" weet iedereen dat het een marokkaan was.
pi_117342219
Ik stel dat we allochtonen voortaan gewoon 'gespuis' noemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:55:32 #17
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117342228
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:48 schreef Vaseline_ het volgende:
Wat een slap gedoe weer :'). Als je het in de krant nou over 'neger' of 'Marokkaan' hebt dan snap ik het, maar volgensmij vinden allochtonen zelf de term allochtoon ook niet kwetsend.
Ook van neger en marokkaan snap ik het niet. Als ik ergens blanke of nederlander wordt genoemd, ja prima, ik ben toch ook blank en een nederlander? :{ Noem het beestje gewoon bij de naam zeg, wel zo duidelijk.
pi_117342284
Met het woord is niks mis.
Veel allochtonen hebben zelf de negatieve lading die het heeft veroorzaakt.
pi_117342476
Allemaal kul, met het woord zelf is niets mis, het wordt alleen voortdurend verkeerd gebruikt.
Een allochtoon is iemand van wie minstens een der ouders niet nederlands is.
Kinderen uit een Nederlands-Duits gezin zijn allochtoon.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_117342707
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:53 schreef Life2.0 het volgende:
Opsporing verzocht doet het al jaren, als ze weer een "licht getinte jongeman" weet iedereen dat het een marokkaan was.
Naffer is een term afkomstig van de politie zelf, door scanners is dat openbaar geworden.
pi_117342769
Is dat de combinatie Kaffer en Noord-Afrikaan?
pi_117342847
Niet eens, gewoon Noord-Afrikaan.
pi_117355584
Ik niet, allochtoon wordt in mijn ogen veel te snel geassocieerd met een andere huidskleur of ras.
Als Brit kijken mensen me vreemd aan als ik mezelf allochtoon noem :D
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_117355844
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:57 schreef Seam het volgende:
Ik niet, allochtoon wordt in mijn ogen veel te snel geassocieerd met een andere huidskleur of ras.
Omdat men niet gewend is de officiële definitie te gebruiken (waarbij vrijwel het hele Koningshuis allochtoon is).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_117359765
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:57 schreef Seam het volgende:
Dan noemen we het beestje gewoon weer bij de naam en zeggen we buitenlanders of mensen van buitenlandse afkomst.

Hypocriete gedoe van de PvdA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')