Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)m_hondenfestijn.htmlquote:Een festival waarbij het aaien van honden centraal stond, heeft dit weekend de toorn gewekt van Maleisische islamfundamentalisten. Veel moslims beschouwen de kwispelende viervoeters als 'onrein'.
De religieuze autoriteiten van het land zijn zelfs een onderzoek gestart naar het festijn 'Ik wil een hond aanraken', schrijft zender Al Arabiya. Het evenement vond zondag plaats in Kuala Lumpur.
"Beledigend voor godsdienstige leiders", oordeelde de islamitische geestelijke Nooh Gadut. "Creëer geen cultuur die zich keert tegen de islam."
Organisator Syed Alhabshi, zelf een moslim, wilde honden van hun stigma afhelpen. Het festival was verder bedoeld om mensen te verlossen van hun angst voor de trouwe huisdieren en om de liefde voor beesten te promoten.
Het multiculturele Maleisië reageerde online overwegend positief op het hondenfestijn. Islamitische bezoekers namen na afloop deel aan een speciale rituele wassing.
Dat kan inderdaad, maar dan zit je nog met het probleem dat op deze manier de Islam wordt beledigd en je een cultuur creëert die zich keert tegen de Islam.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:12 schreef Sapstengel het volgende:
Volgens mij wordt geen van die moslims gedwongen om een hond te aaien. Ze kunnen ook gewoon niet naar dat festival gaan toch.
Je bedoelt dat sommige moslims zich beledigd voelen en dat ze denken dat er een cultuur wordt gecreëerd die zich keert tegen de Islam.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:13 schreef Halcon het volgende:
Dat kan inderdaad, maar dan zit je nog met het probleem dat op deze manier de Islam wordt beledigd en je een cultuur creëert die zich keert tegen de Islam.
Dat stimuleren de moslims nog altijd zelf.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, maar dan zit je nog met het probleem dat op deze manier de Islam wordt beledigd en je een cultuur creëert die zich keert tegen de Islam.
Klopt. Dat is het oordeel van Nooh Gadut.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je bedoelt dat sommige moslims zich beledigd voelen en dat ze denken dat er een cultuur wordt gecreëerd die zich keert tegen de Islam.
Subtiel doch belangrijk verschil.
Al Jazeera beter dan?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:18 schreef Mutant01 het volgende:
Hehe, wat een nieuwsbericht. Oh wacht Halcon. Oh, en Powned.
We moeten nu natuurlijk collectief gaan kankeren op de Islam, want wat geestelijken zijn boos. Dat de normale islamitische Maleisiers er geen enkel probleem mee lijkt te hebben, dat doet er niet toe, nee.
Bron: http://www.aljazeera.com/(...)102171928254140.htmlquote:Islamic authorities in Malaysia are conducting an investigation into a controversial "dog patting" event aimed at removing the stigma regarding the animal in the multi-ethnic Muslim-majority country.
The event, titled "I want to touch a dog" and held in a park on the outskirts of the capital Kuala Lumpur on Sunday, encouraged patting dogs, widely considered to be unclean in Islam, and reportedly drew hundreds of Muslims, raising the ire of religious leaders.
Islamic authorities said they would investigate the event, while a Muslim leader, Nooh Gadut, said it was an attempt to insult clerics.
"Don't try to create a culture that is opposite to Islam," he was quoted by local media as saying.
The organiser, Syed Azmi Alhabshi, who is a Muslim, had said his intention was to help people overcome their fear of dogs and promote compassion towards animals.
Many Malaysians posted positive comments about the event on social media.
"This is so heart warming to see a good change in my home country," one Facebook user said.
Muslims who took part in the event last Sunday performed in a special washing ritual at the end of the event.
The Southeast Asian country generally practises a moderate brand of Islam, but conservative views have gained increasing traction in recent years, with minorities complaining of what they see as Islamisation.
Recently, rights groups appealed for the government to repeal laws discriminating against transgender people after it was revealed that the group faced assault and extortion from authorities.
Jij niet begrijp?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Al Jazeera beter dan?
[ afbeelding ]
[..]
Bron: http://www.aljazeera.com/(...)102171928254140.html
quote:Former Johor mufti Datuk Nooh Gadut said the “I want to touch a dog” programme organised by Muslims in Selangor yesterday was an attempt to insult ulama (clerics) and religious authorities. The adviser to the Johor Islamic Religious Council said it was haram (prohibited) for Muslims to deliberately touch dogs as they were dirty (najis mughallazah) according to two Muslim schools of thought, Shafie and Hanbali. "Don't try to create a culture that goes against Islam and the Shafie school of thought, especially when it has elements of insulting the ulama in this country," he was quoted as saying in Malay-language daily Berita Harian. googletag.cmd.push(function() {googletag.display('div-gpt-ad-1400601790726-3');}); "This is forbidden for three reasons, which are religion, health and a culture that contradicts with Islam. It must be remembered that Malaysia adheres to the Shafie school of thought," he said. According to Berita Harian, the Malaysian Islamic Development Department (Jakim) said last October that Muslims were prohibited from touching dogs for no pressing reason. Pahang mufti Datuk Seri Abdul Rahman Othman said the religious authorities must investigate the purpose of the programme which he said was clearly against the beliefs of Muslims in the country. According to Berita Harian, he said Muslims should not take the issue lightly and must refer to the authorities before doing anything that was against the Shafie school of thought. Yesterday, more than 1,000 people turned up at the event in Bandar Utama, which was aimed at making Malaysians more aware of the furry four-legged creatures and also to educate others on how to practise "sertu" (cleansing). This was to help people overcome their fear of dogs and bring together Malaysians to promote tolerance and understanding that goes beyond culture, race or religion. The Selangor Islamic Religious Council (Mais) had approved the programme and Ustaz Mohd Iqbal Parjin was present yesterday to give a talk on the touching of dogs in Islam. "Dogs are also God's creatures. We need to overcome the mentality of seeing the animal as an offensive creature. Teach the young to love others but at the same time know the limit of touching one," said Iqbal. – October 20, 2014. - See more at: http://www.themalaysianin(...)sthash.jgeItAKu.dpuf
Wie heeft het over verzonnen. Het doel van het openen van dit topic ontgaat niemand heur Halcon, hoe goed je ook je best doet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nou, vrij simpel. Noch ik heb dit artikel verzonnen, noch Powned.
Het is nieuws. Of het jou nu aan staat of niet. En nieuws posten we hier.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie heeft het over verzonnen. Het doel van het openen van dit topic ontgaat niemand heur Halcon, hoe goed je ook je best doet.
Het doel van jouw posts in dit topic, en in elk ander topic dat negatief is over moslims, is anders ook nogal overduidelijk. Hou toch op met je pogingen tot downplayen en geef het gewoon toe als een islamitische organisatie weer eens wat doms zegt of doet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie heeft het over verzonnen. Het doel van het openen van dit topic ontgaat niemand heur Halcon, hoe goed je ook je best doet.
Varkens zijn tof.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:23 schreef Aanstootgevend het volgende:
Ach, het had ook een dagje biggetje aaien kunnen zijn.
Ohjee. Allemaal zware beledigingen die het geestelijke gezag van imams aantasten. Bijna net zo erg als de cartoons in een bepaald dagblad waren.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:44 schreef Ceberut het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Mooie foto die tweede.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:44 schreef Ceberut het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Dit zijn goede (gematigde) moslims.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:44 schreef Ceberut het volgende:
Die laatste foto hebben ze al geblokkeerd zo te zien.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:44 schreef Ceberut het volgende:
Dat "(gematigde)" vind ik hier wel typerend. Je kunt niet goed zijn als je het allemaal te serieus neemt? Dan deugt er toch iets niet helemaal aan die 'perfecte' religie.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:48 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dit zijn goede (gematigde) moslims.
Er bestaan geen "gematigde" moslims, net zo min als "radicale" moslims.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:48 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dit zijn goede (gematigde) moslims.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:58 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Er bestaan geen "gematigde" moslims, net zo min als "radicale" moslims.
Een ieder die zich conformeert aan de ideologie islam accepteert de, en leeft volgens de islam.
En er is maar 1 koran, 1 mohamed,1 allah.
Er waren ook geen "radicale" nazi's
Dus... Elke willekeurige moslims is stiekem IS-aanhanger? Is dat nou echt wat je zegt?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:58 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Er bestaan geen "gematigde" moslims, net zo min als "radicale" moslims.
Een ieder die zich conformeert aan de ideologie islam accepteert de, en leeft volgens de islam.
En er is maar 1 koran, 1 mohamed,1 allah.
Er waren ook geen "radicale" nazi's
Ja dat is wat hij zegt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus... Elke willekeurige moslims is stiekem IS-aanhanger? Is dat nou echt wat je zegt?
Hehe ....quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, dat is dan niet echt slim. Zacht uitgedrukt.
Staan ze weer quitte.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:07 schreef Yasmin23 het volgende:
Sommige honden houden trouwens ook niet van de Islam.
[ afbeelding ]
Hmm er moet hier een foto bij zitten![]()
Iedere moslim conformeert aan de islam volgens de koran.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus... Elke willekeurige moslims is stiekem IS-aanhanger? Is dat nou echt wat je zegt?
Mooie foto!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:07 schreef Yasmin23 het volgende:
Sommige honden houden trouwens ook niet van de Islam.
[ afbeelding ]
Hmm er moet hier een foto bij zitten![]()
Zo'n foto plaatsen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zou jij ook wel willen doen he ...
Dus dit is elke christen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:13 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Iedere moslim conformeert aan de islam volgens de koran.
IS, maar ook abdoel op de hoek. Zelfde boek, zelf ideologie. Moet wel, anders ben je geen echte moslim.
Tenzij ik iets gemist heb en er verschillende versies van de koran zijn, eentje voor IS en eentje voor de rest van de meute.
Dat maakt niet iedere moslim een IS aanhanger, maar brengt wel iedere moslim in een onmogelijke spreidstand.
De oplossing voor dit probleem volgens de politiek correcten?
We hangen er labeltjes aan, gematigde of radicale, dat bekt lekkerder en lost voor een deel het probleem op.
Nog eentje? IS heeft niets met islam te maken, ook zo'n leugen.
Nee je weet wel wat ik bedoelde ....quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:16 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Zo'n foto plaatsen?
Ga ik zeker doen!
Heb de foto al opgeslagen, die ga ik zeker vaker plaatsen!
Hier heb je er nog een paar.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die laatste foto hebben ze al geblokkeerd zo te zien.
Je bent nu aan het weg kijken. Heb je dat wel door ?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus dit is elke christen?
[ afbeelding ]
Of geldt dat alleen voor de islam?
Ja, maar ik weet al een tijdje wat PVV-volk van me vindt en ik kan daar wel mee leven.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je bent nu aan het weg kijken. Heb je dat wel door ?
Nja jij bent eigenlijk verantwoordelijk voor het probleem. Aan pappen en nathouden hebben we niks.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, maar ik weet al een tijdje wat PVV-volk van me vindt en ik kan daar wel mee leven.
Ja, ik weet het... Ik ben eigenlijk de Pokon van de islam.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja jij bent eigenlijk verantwoordelijk voor het probleem. Aan pappen en nathouden hebben we niks.
Oke. Als je het maar weet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, ik weet het... Ik ben eigenlijk de Pokon van de islam.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:19 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hier heb je er nog een paar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kunt veel zeggen over de islam, maar ze hebben wel een "goeie" pr afdeling.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:42 schreef Tocadisco het volgende:
Waarom zijn klagende moslims aan de andere kant van de planeet überhaupt nieuwswaardig?
Je hebt hier boven nog een vraag open staan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:48 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen over de islam, maar ze hebben wel een "goeie" pr afdeling.
Over de hele wereld weten ze moeiteloos de voorpagina's te halen.
Waarom schiet jij elke keer zo krampachtig in de verdediging over nieuws en in de aanval op de TS. Ironisch gezien ben jij precies als de booslim uit de OP.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En wie is Chrysal? Aisha?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, ik weet het... Ik ben eigenlijk de Pokon van de islam.
Denk het ook Idd, hoewel ik religie niet mag vind ik dit wel weer een achterlijk topic, puur haatzaaien omdat 1 imam wat zei en dat weer gebruiken als 'alle moslims zeiden dat'.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 07:58 schreef breaky het volgende:
Laten we dit nou positief bekijken:
Blijkbaar zijn er dus veel Maleisische moslims die zich dus geen bal aantrekken van wat meneer Nooh Gadut van honden vindt.
Diegene die hier alle moslims op een lijn zet moet zich dan ook eens goed laten nakijken.
Autoriteiten gaan het onderzoeken, net zoals het Oktoberfeest. Het gaat dus verder dan "1 iemand zei wat".quote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:21 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Denk het ook Idd, hoewel ik religie niet mag vind ik dit wel weer een achterlijk topic, puur haatzaaien omdat 1 imam wat zei en dat weer gebruiken als 'alle moslims zeiden dat'.
Beetje jammer hoor TS.
Daar hebben we de zoveelste extremistische antireligie uiting van elfje weer... Voor doorgedraaide figuren zoals jij worden nu al wetten verzonnen waardoor die haat uitbraken op het internet straks verboden is.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:34 schreef Elfletterig het volgende:
Standaard verloop van een topic: het zoveelste bericht over islamitisch extremisme, usual suspects die plaatjes van moslims met honden plaatsen om het te relativeren, een paar plaatjes van christen-extremisten en we zijn weer klaar. Next.
"Grappig" dat ze in Maleisië juist vrijheden in willen perken.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
(Niet dat dat zo geweldig is, maar van de andere kant vragen sommigen gewoon om het inperken van vrijheden)
Dat is echt een wereldwijde epidemie...quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:55 schreef Halcon het volgende:
"Grappig" dat ze in Maleisië juist vrijheden in willen perken.
Sommige mensen weten niet waarover ze praten wanneer ze woord als "vrijheid" in de mond nemen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
"Grappig" dat ze in Maleisië juist vrijheden in willen perken.
Dat het een epidemie is klopt. Je moet echter wel kijken naar het doel en de argumenten in dit geval. Bijvoorbeeld de rechten van kinderen verdedigen (zoals in de 'Sweetie'-zaak) vind ik dan toch wat anders dan het doel 'iedereen in een land een passage uit een geloofsboek willen laten volgen' en datzelfde boek als argument gebruiken.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is echt een wereldwijde epidemie...
Niets mis met Maleisië.
Het draait in de kern altijd om macht en controle.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:45 schreef Halcon het volgende:
Dat het een epidemie is klopt. Je moet echter wel kijken naar het doel en de argumenten in dit geval. Bijvoorbeeld de rechten van kinderen verdedigen (zoals in de 'Sweetie'-zaak) vind ik dan toch wat anders dan het doel 'iedereen in een land een passage uit een geloofsboek willen laten volgen' en datzelfde boek als argument gebruiken.
Je kijkt weer eens bijzonder selectief...quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:17 schreef Elfletterig het volgende:
Sommige mensen weten niet waarover ze praten wanneer ze woord als "vrijheid" in de mond nemen.
Je hoeft maar een paar simpele woorden als "freedom index" in Google in te voeren om te ontdekken dat je op elk front de meeste vrijheden vindt in westerse, democratische landen. En in de lijst van landen met weinig vrijheid en veel mensenrechtenschendingen kom je op een enkele verdwaalde dictatuur na (Noord-Korea, Zimbabwe*, Wit-Rusland, etc.) uitsluitend landen tegen die volledig of grotendeels islamitisch zijn.
(Ja, ik weet dat Zimbabwe formeel een democratie is, maar daar komt in de praktijk weinig van terecht)
En als dat zo zou zijn dan zie jij daar binnen geen enkele nuance?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het draait in de kern altijd om macht en controle.
Nee. Ik zie dan een ander smoesje.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:51 schreef Halcon het volgende:
En als dat zo zou zijn dan zie jij daar binnen geen enkele nuance?
BAH, relativeren. Context, vies!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:34 schreef Elfletterig het volgende:
Standaard verloop van een topic: het zoveelste bericht over islamitisch extremisme, usual suspects die plaatjes van moslims met honden plaatsen om het te relativeren, een paar plaatjes van christen-extremisten en we zijn weer klaar. Next.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:54 schreef Ceberut het volgende:
BAH, relativeren. Context, vies!
Het gewenste verloop zou zijn: extrapoleren naar alle moslims, toepassen op situatie in Nederland, moslimhaat tentoonstellen, kritiek op drogredennaties wegwuiven, één grote circlejerk en uiteindelijk een orgasme van islamofobie. Next.
Bij dat laatste dus ook om mensen die hun zaken niet op orde hebben alsnog te laten betalen. Die heffing of boete hebben ze niet voor niets gekregen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Ik zie dan een ander smoesje.
Het is in Nederland altijd gericht tegen terroristen en kindermisbruikers, want daar kun je natuurlijk niet tegen zijn. Zelfs die 7 euro administratiekosten die jij betaalt over een verkeersboete is met terrorismewetgeving door de kamers gegaan (...).
Maar het is allemaal bedoeld voor macht en controle. Recent zie je dat weer met kentekens scannen. Waarvoor wordt het primair gebruikt? Tegen criminelen? No way. Om boetes te kunnen innen die nog open staan en voor de belastingheffing.
Ja, zo kun je alles wel goedpraten. Natuurlijk werkt at random huiszoeking plegen ook om overtreders te pakken. Net zo goed als iedere verdachte van een misdrijf preventief 100 jaar cel geven maakt dat er minder schuldigen weg komen zonder straf.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:05 schreef Halcon het volgende:
Bij dat laatste dus ook om mensen die hun zaken niet op orde hebben alsnog te laten betalen. Die heffing of boete hebben ze niet voor niets gekregen.
Tja, als de vrijheid van anderen ingeperkt wordt zonder enig ander doel dan het volgen van een oud boek...quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, zo kun je alles wel goedpraten. Natuurlijk werkt at random huiszoeking plegen ook om overtreders te pakken. Net zo goed als iedere verdachte van een misdrijf preventief 100 jaar cel geven maakt dat er minder schuldigen weg komen zonder straf.
De vraag is alleen of het middel niet disproportioneel is. Je kan wel klagen over iemand in Maleisië die een mening heeft, maar het wordt pas eerst interessant als de overheid daar de regels op gaat baseren. Ik zie overigens het probleem niet van regels baseren op opvattingen die gedragen worden door gelovigen als die nu eenmaal de overgrote meerderheid vertegenwoordigen. Dat seks beneden de 16 jaar niet zou moeten mogen is ook maar een opvatting waar in de tijd nog wel eens wezenlijk anders over werd gedacht... Uiteindelijk zijn vrijwel alle regels arbitrair en denken dat jouw opvatting superieur is, is altijd fout.
Extremisme, radicalisering en het opdringen van religie aan anderen zijn ook onderdelen van de context. Extrapoleren naar alle moslims is niet nodig. Misplaatst slachtoffergedrag - "zie ons eens onredelijk worden behandeld" - overigens ook niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:54 schreef Ceberut het volgende:
[..]
BAH, relativeren. Context, vies!
Het gewenste verloop zou zijn: extrapoleren naar alle moslims, toepassen op situatie in Nederland, moslimhaat tentoonstellen, kritiek op drogredennaties wegwuiven, één grote circlejerk en uiteindelijk een orgasme van islamofobie. Next.
Jij bent hopelijk intelligent genoeg om te beseffen dat geloof niet "een oud boek" is, maar opvattingen van een bepaalde groep, die deze opvattingen deels daarop baseren (en deels er volstrekt bij fantaseren!).quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:23 schreef Halcon het volgende:
Tja, als de vrijheid van anderen ingeperkt wordt zonder enig ander doel dan het volgen van een oud boek...
Natuurlijk is alles arbitrair, net zoals bepaalde leeftijdsgrenzen, maar achter de verboden op bijvoorbeeld alcohol geven aan kleuters of het verkrachten van kleuters zit wel wat meer argumentatie dan alleen een oud boek. En de argumentatie is ook een stuk minder arbitrair.
Weer ben jij aan het liegen, terwijl je al lang en breed gewezen bent op dat je in dezen misinformatie aan het verspreiden bent.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Extremisme, radicalisering en het opdringen van religie aan anderen zijn ook onderdelen van de context. Extrapoleren naar alle moslims is niet nodig. Misplaatst slachtoffergedrag - "zie ons eens onredelijk worden behandeld" - overigens ook niet.
De situatie in dit topic is nog niet van toepassing op Nederland. Toch is ook hier sprake van radicalisering onder moslimjongeren. Onderzoek in Nederland wijst uit dat een substantieel deel van de Nederlandse moslims fundamentalist is en een deel daarvan zelfs potentieel gewelddadig: NWS / Brandpunt: 40% NL-moslims fundamentalist, 10% potentieel gewelddadig.
Aangezien dit om duizenden mensen gaat, lijkt waakzaamheid me minimaal op zijn plaats.
Kritiek op het gedrag van groepen moslims uiten, ageren tegen radicalisering en tegen mensen die - desnoods met geweld - hun ideeën aan anderen opdringen, is wat anders dan moslimhaat. Die kritiek afdoen als "moslimhaat" is gewoon een goedkope manier van framen en discussie uit de weg gaan.
Juist de stelselmatige weigering om problemen onder ogen te zien en een open discussie aan te gaan, is schadelijk.
Wat wel weer humor is is dat die aan de wens van Ceberut voldoetquote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Weer ben jij aan het liegen, terwijl je al lang en breed gewezen bent op dat je in dezen misinformatie aan het verspreiden bent.
Fundamentalistische ideeën er op nahouden is niet hetzelfde als fundamentalist zijn.
Overigens ben jij wel een fundamentalist en wel anti-religie. Dus je bent weer heerlijk hypocriet bezig.
En 10% potentieel gevaarlijk... Dat is 100% tendentieus geneuzel zonder enige inhoud!
Ik lach al lang niet meer om elfletterig. Ik vind hem in een vrij kort tijdsbestek een gevaarlijke gek geworden (ofwel hij acteert het heel goed...).quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:49 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat wel weer humor is is dat die aan de wens van Ceberut voldoet
Nja ik heb het idee dat hij eigenlijk heel erg ongelukkig isquote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik lach al lang niet meer om elfletterig. Ik vind hem in een vrij kort tijdsbestek een gevaarlijke gek geworden (ofwel hij acteert het heel goed...).
Bang voor de boze buitenwereld vooral, maar inderdaad ook ongelukkig ja. De wereld verandert en hij kan er volstrekt niet mee omgaan.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:53 schreef Yasmin23 het volgende:
Nja ik heb het idee dat hij eigenlijk heel erg ongelukkig is
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:13 schreef Kanjer het volgende:
IS, maar ook abdoel op de hoek. Zelfde boek, zelf ideologie. Moet wel, anders ben je geen echte moslim.
Tenzij ik iets gemist heb en er verschillende versies van de koran zijn, eentje voor IS en eentje voor de rest van de meute.
Dat maakt niet iedere moslim een IS aanhanger, maar brengt wel iedere moslim in een onmogelijke spreidstand.
Fundamentalistische propaganda.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:41 schreef Elfletterig het volgende:
De situatie in dit topic is nog niet van toepassing op Nederland. Toch is ook hier sprake van radicalisering onder moslimjongeren. Onderzoek in Nederland wijst uit dat een substantieel deel van de Nederlandse moslims fundamentalist is en een deel daarvan zelfs potentieel gewelddadig: NWS / Brandpunt: 40% NL-moslims fundamentalist, 10% potentieel gewelddadig.
Aangezien dit om duizenden mensen gaat, lijkt waakzaamheid me minimaal op zijn plaats.
Uiteraard kan ik je niet verbieden om met DS4 van gedachten te wisselen (al kan ik het je wel van harte ontraden). Ik wil je in elk geval vriendelijk verzoeken om mij en mijn gemoedstoestand buiten jullie discussies te houden.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja ik heb het idee dat hij eigenlijk heel erg ongelukkig is
Je vergeet ergens een niet tussen te plaatsen. Maar je hebt gelijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uiteraard kan ik je verbieden om met DS4 van gedachten te wisselen (al kan ik het je wel van harte ontraden). Ik wil je in elk geval vriendelijk verzoeken om mij en mijn gemoedstoestand buiten jullie discussies te houden.
Vragen over mijn gemoedstoestand kun je gewoon rechtstreeks aan mij stellen. Aangezien het nogal off-topic is, is een PM misschien de beste weg.
Klopt. Precies toen jij reageerde, typte ik dat woordje er net tussen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je vergeet ergens een niet tussen te plaatsen. Maar je hebt gelijk.
Ja maar dat heeft totaal niets met dit topic te maken. Dit gaat over honden. Het ook niet puur iets islamitisch. Zijn nog veel meer gebieden waar mensen niks van honden moeten hebben. Tegelijkertijd denk ik dat wij hier in Nederland soms een beetje doorslaan met onze honden liefde.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt. Precies toen jij reageerde, typte ik dat woordje er net tussen.
Ik zou graag de macht hebben om je dat te verbieden, trouwens. Is stukken beter voor je, die user links laten liggen.
Verder heb ik het allemaal niet zo slecht met moslims voor als jij schijnt te denken. Ik vind alleen de ontwikkeling van moslim-radicalisering zorgwekkend. Kennelijk is dat heel vreemd? Ik vind het gewoon ongewenst en zorgwekkend dat radicale gelovigen - desnoods zelfs met geweld - hun opvattingen aan anderen opdringen.
Nou nee, dit topic gaat specifiek over moslimfundamentalisten die aanstoot nemen aan een festival waarbij honden worden geaaid. Wat je verder ook van honden vindt (ik hoef ook geen hond in huis), het is gewoon toegestaan om een hond te hebben en om die hond te aaien.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar dat heeft totaal niets met dit topic te maken. Dit gaat over honden. Het ook niet puur iets islamitisch. Zijn nog veel meer gebieden waar mensen niks van honden moeten hebben. Tegelijkertijd denk ik dat wij hier in Nederland soms een beetje doorslaan met onze honden liefde.
Daar ben ik het met je eens, maar volgens mij was duidelijk dat de inwoners niet dezelfde visie hadden als deze extremist toch?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nou nee, dit topic gaat specifiek over moslimfundamentalisten die aanstoot nemen aan een festival waarbij honden worden geaaid. Wat je verder ook van honden vindt (ik hoef ook geen hond in huis), het is gewoon toegestaan om een hond te hebben en om die hond te aaien.
Het punt is dat er religieuze fundamentalisten zijn die anderen dat plezier willen ontzeggen, omdat ze zelf iets tegen honden hebben. Het is een beetje het soort discussie dat we hier in Nederland hebben rond de koopzondag, euthanasie of het homohuwelijk. Anderen het recht ontzeggen op iets, omdat je er zelf op tegen bent.
Niets aan de hand, genoeg moslims die wel hondjes aaiden. En dan toch een nieuwsbericht en bijbehorende copy-paste naar Fok. What gives?quote:Het multiculturele Maleisië reageerde online overwegend positief op het hondenfestijn. Islamitische bezoekers namen na afloop deel aan een speciale rituele wassing.
Niet verder gekeken dan je neus lang is? Gemist dat de autoriteiten onderzoek gaan doen?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:23 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dit moet dan idd de conclusie zijn, vrees ik. Deze TT ook, in directe tegenspraak met zn eigen OP
Er is geen referendum gehouden, maar veel mensen beleven er kennelijk plezier aan en vallen er die imam en de autoriteiten niet mee lastig.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Daar ben ik het met je eens, maar volgens mij was duidelijk dat de inwoners niet dezelfde visie hadden als deze extremist toch?
Nee, maar met een hond aaien doe je m.i. niemand kwaad en dit festijn vond ook plaats in de open lucht. Het is niet zo dat men in de moskee verplicht honden moet gaan aaien. Dan zou die imam namelijk wel een punt hebben en dan zou onderzoek ook gerechtvaardigd zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zijn honden een typische Nederlandse traditie dan ?
Geloof is gebaseerd op deze boeken.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij bent hopelijk intelligent genoeg om te beseffen dat geloof niet "een oud boek" is, maar opvattingen van een bepaalde groep, die deze opvattingen deels daarop baseren (en deels er volstrekt bij fantaseren!).
Verkrachten is overigens iets wezenlijks anders dan op vrijwillige basis seks hebben met iemand. Dat is per definitie niet toegestaan. Dus waarom je nu van vrijwillige seks verkrachting maakt ontgaat mij, tenzij je zelf ook wel snapt dat die grens objectief bezien vrij bespottelijk is.
kom ik er ook even bij, okquote:
Wel: op Nederlands niveau heeft dit bericht geen enkele invloed. Alleen juist in wat armere landen kunnen die geestelijken nogal wat invloed hebben. Het zijn dan ook vaak geestelijken die hele volksmassa's weten op te zwepen (die vaak geen enkele Korankennis hebben).quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:05 schreef Re het volgende:
[..]
kom ik er ook even bij, ok
stelletje bakfietsen jullie!
inhoud van het bericht is niets meer dan dat een stel moslims een leuke dag organiseert en een zure kut zijn vingertje wijst... meer niet
so fucking what
ahhh ok, maleisie is geen arm land eigenlijk, maar dat maakt verder niet uitquote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel: op Nederlands niveau heeft dit bericht geen enkele invloed. Alleen juist in wat armere landen kunnen die geestelijken nogal wat invloed hebben. Het zijn dan ook vaak geestelijken die hele volksmassa's weten op te zwepen (die vaak geen enkele Korankennis hebben).
Als je naar het GDP kijkt niet, maar er zijn nog complete groepen mensen die in grote armoede leven, armoede die wij in Nederland niet kennen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:09 schreef Re het volgende:
[..]
ahhh ok, maleisie is geen arm land eigenlijk, maar dat maakt verder niet uit
het evenement was in de hoofdstad, je bent hard op zoek om die beren op de weg te vindenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je naar het GDP kijkt niet, maar er zijn nog complete groepen mensen die in grote armoede leven, armoede die wij in Nederland niet kennen.
Ahem!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:15 schreef Elfletterig het volgende:
Anderen het recht ontzeggen op iets, omdat je er zelf op tegen bent.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zou graag de macht hebben om je dat te verbieden, trouwens. Is stukken beter voor je, die user links laten liggen.
Nee. En al helemaal niet bij 15 jarigen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:56 schreef Halcon het volgende:
Geloof is gebaseerd op deze boeken.
Maak er dan vrijwillige seks van. Voor het niet toestaan van vrijwillige seks zijn ook meer en betere argumenten dan alleen het argument dat het in een boek staat.
Precies!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:05 schreef Re het volgende:
[..]
kom ik er ook even bij, ok
stelletje bakfietsen jullie!
inhoud van het bericht is niets meer dan dat een stel moslims een leuke dag organiseert en een zure kut zijn vingertje wijst... meer niet
so fucking what
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:11 schreef Re het volgende:
[..]
het evenement was in de hoofdstad, je bent hard op zoek om die beren op de weg te vinden
Niet links genoeg kennelijk.quote:
Dat gevoel heb ik ook. Plak en dan gelijk op weg naar het volgende onderwerpquote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:18 schreef Xa1pt het volgende:
Elf, ff eerlijk. Heb je dat soort teksten waarbij je waarschuwt om waakzaam te zijn ten aanzien van moslims wereldwijd ergens in een document zitten wat je dan in elk willekeurig topic over moslims even kopieërt en plakt?
ja die hondenaaishow was in een krottenwijk, ga toch bakfietsen johquote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"maleisie is geen arm land eigenlijk"
Ik kom er af en toe (hell volgende maand ben ik er weer) en het valt weldegelijk mee met armoede aldaar.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bedankt voor het ondersteunen van mijn punt, Maleisië is qua GDP een rijk land en behoort tot de "tijgers" van Azië maar dat betekent niet dat het qua inkomensverdeling gelijk is (of zelfs maar in de buurt komt) van landen als Nederland. Zelfs Zuid-Korea, dat binnen afzienbare tijd geacht wordt Duitsland in te halen qua economische grootte, kent nog een ongelijkere inkomensverdeling dan in West-Europa.quote:
Dus kan je verwachten dat de woorden van zo'n pauper (mentale pauper aka geestelijke) daar meer invloed hebben dan hier. Meer interessants heb ik ook niet te melden hierover.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kom er af en toe (hell volgende maand ben ik er weer) en het valt weldegelijk mee met armoede aldaar.
Vergeleken met NL... Ja. Maar dat geldt voor vrijwel ieder land. Vergeleken bij Bill Gates is ook vrijwel iedereen een pauper.
Maleisië is een van de rijkste Aziatische landen. Alleen Zuid-Korea, Japan en Brunei zijn rijker. Ongelijke inkomensverdeling. Dat is het probleem. Foto's van Kuala Lumpur.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In de VS heb je ook tentenkampen en trailer parks... Noem jij dat ook een arm land?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bedankt voor het ondersteunen van mijn punt, Maleisië is qua GDP een rijk land en behoort tot de "tijgers" van Azië maar dat betekent niet dat het qua inkomensverdeling gelijk is (of zelfs maar in de buurt komt) van landen als Nederland. Zelfs Zuid-Korea, dat binnen afzienbare tijd geacht wordt Duitsland in te halen qua economische grootte, kent nog een ongelijkere inkomensverdeling dan in West-Europa.
Dat stel ik niet. Ik stel alleen maar dat je niet kan stellen dat Maleisië zonder meer een rijk land is, als je nog een onderkant hebt die leeft in omstandigheden waarbij elk geklaag van uitkeringstrekkers hier verbleekt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:19 schreef Re het volgende:
[..]
ja die hondenaaishow was in een krottenwijk, ga toch bakfietsen joh
En zelfs daar trekken de meesten zich er geen reet van aan kennelijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:21 schreef Richestorags het volgende:
Dus kan je verwachten dat de woorden van zo'n pauper (mentale pauper aka geestelijke) daar meer invloed hebben dan hier. Meer interessants heb ik ook niet te melden hierover.
Dat stipte ik in mijn latere post al aan. En bij armen (waarschijnlijk ook meer ongeschoolden) heeft zo'n pauper meer invloed dan die in een "gelijk" land zou hebben.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Maleisië is een van de rijkste Aziatische landen. Ongelijke inkomensverdeling. Dat is het probleem.
Ah, sorry. Ik las het wat later.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat stipte ik in mijn latere post al aan. En bij armen (waarschijnlijk ook meer ongeschoolden) heeft zo'n pauper meer invloed dan die in een "gelijk" land zou hebben.
Ok, maar dat geldt dan voor meer dan 99% van de landen... Dus dat lijkt mij niet de norm.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:22 schreef Richestorags het volgende:
Dat stel ik niet. Ik stel alleen maar dat je niet kan stellen dat Maleisië zonder meer een rijk land is, als je nog een onderkant hebt die leeft in omstandigheden waarbij elk geklaag van uitkeringstrekkers hier verbleekt.
jij zit te blauwbekken over dat we het over de inhoud van het bericht moeten hebben... een honden show en een achterlijke bejaarde die daar wat van vindt... en dat staat blijkbaar gelijk aan massahysterie opgewekt door booslims die de wereld gaan veroveren en jouw rechtse kop erafraggen. En dan kun je nog net gorgelen... zie jewel... die hondenshow, dat was hetquote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat stel ik niet. Ik stel alleen maar dat je niet kan stellen dat Maleisië zonder meer een rijk land is, als je nog een onderkant hebt die leeft in omstandigheden waarbij elk geklaag van uitkeringstrekkers hier verbleekt.
De VS zijn geen arm land, maar kennen wel grotere armoede dan wij hier in West-Europa kennen. Ik ben net terug uit Amerika trouwens (2e keer). In de met name wat kleinere steden is het leven zeer goed te noemen, grote huizen met brede opritten en veel groen. In de grote steden (San Francisco en New York bijvoorbeeld) vind je zeer veel daklozen en zijn er ook nog veel ghetto's te vinden van een omvang die wij in Nederland niet kennen. Als je het goed hebt heb je het beter in Amerika, als je het slecht hebt heb je het beter in Nederland.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
In de VS heb je ook tentenkampen en trailer parks... Noem jij dat ook een arm land?
Nou nog een keer naar Kuala Lumpur (aanrader!) en dan kun je wellicht ook Maleisië in het juiste kader zetten.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De VS zijn geen arm land, maar kennen wel grotere armoede dan wij hier in West-Europa kennen. Ik ben net terug uit Amerika trouwens (2e keer). In de met name wat kleinere steden is het leven zeer goed te noemen, grote huizen met brede opritten en veel groen. In de grote steden (San Francisco en New York bijvoorbeeld) vind je zeer veel daklozen en zijn er ook nog veel ghetto's te vinden van een omvang die wij in Nederland niet kennen. Als je het goed hebt heb je het beter in Amerika, als je het slecht hebt heb je het beter in Nederland.
Heb ik ergens gezegd dat er massahysterie onder booslims plaatsvindt? Dat maak jij er nu van, je legt mij woorden in de mond die ik niet gebruikt heb. Ik heb alleen gezegd dat zo'n achterlijke bejaarde in Maleisië meer invloed kan hebben dan die in een werkelijk rijk land (ik zie een werkelijk rijk land als een land waar bijna iedereen een zekere mate van levenscomfort kent) zou hebben. In een werkelijk rijk land is iedereen namelijk goed geschoold en in staat om te bedenken dat dat soort denkbeelden achterlijk zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:25 schreef Re het volgende:
[..]
jij zit te blauwbekken over dat we het over de inhoud van het bericht moeten hebben... een honden show en een achterlijke bejaarde die daar wat van vindt... en dat staat blijkbaar gelijk aan massahysterie opgewekt door booslims die de wereld gaan veroveren en jouw rechtse kop erafraggen. En dan kun je nog net gorgelen... zie jewel... die hondenshow, dat was het
of zo...
Nope, dat is feiten benoemen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[..]
Fundamentalistische propaganda.
Niet in de gemeenschappen waar ik geweest ben, ik ben dan ook in de kleine steden van rijkere staten geweest en niet in Redneck staten. Daar kan je dat inderdaad ook zien. Punt is dat ik allang heb aangegeven dat Maleisië echt geen arm land is, maar dat je het door de inkomensongelijkheid ook geen werkelijk rijk land kan noemen. Dan zouden de armen zoals ik op het plaatje liet zien toch wel meer richting niveau Nederland moeten. Een land waar bewoners nog in zelfgebouwde hutten wonen kan je onmogelijk werkelijk rijk noemen. Om die reden vind ik de VS ook geen waar rijk land, daar is er te veel armoede voor (wat zich o.a. uit in een best redelijk verschil tussen gemiddeld en mediaan inkomen).quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou nog een keer naar Kuala Lumpur (aanrader!) en dan kun je wellicht ook Maleisië in het juiste kader zetten.
(In de VS is ook erg veel armoede in kleinere gemeenschappen, maar dat terzijde)
Ik plaats geen teksten over waakzaamheid jegens moslims. Ik plaats wél teksten over waakzaamheid jegens allerlei vormen van extremisme, waaronder religieus extremisme en radicalisering van moslims.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:18 schreef Xa1pt het volgende:
Elf, ff eerlijk. Heb je dat soort teksten waarbij je waarschuwt om waakzaam te zijn ten aanzien van moslims wereldwijd ergens in een document zitten wat je dan in elk willekeurig topic over moslims even kopieërt en plakt?
Vreemd. Ik ga altijd inhoudelijk in op vragen die mij worden gesteld. En ik weet mijn meningen ook te onderbouwen met links naar bronnen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook. Plak en dan gelijk op weg naar het volgende onderwerp
Nja je stukje over die 40 procent etc was hier niet echt nodig toch ?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vreemd. Ik ga altijd inhoudelijk in op vragen die mij worden gesteld. En ik weet mijn meningen ook te onderbouwen met links naar bronnen.
Dat moslims allemaal dezelfde ideologie en denkbeelden delen is geen feit, dat is aantoonbare, onzinnige propaganda.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:29 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nope, dat is feiten benoemen.
Moet je ook eens proberen.
Voor Singapore is het natuurlijk ook relatief makkelijk om rijk te zijn. Minder inwoners dan Nederland, maar veel inkomsten uit dienstverlening, haven die groter is dan Rotterdam en toerisme. En een semi-dictatuur, dus het beslissingsproces zal ongetwijfeld wat sneller gaan daar.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:34 schreef Jellereppe het volgende:
O, en Singapore is natuurlijk ook rijker. Oppervlakte van 2 keer Amsterdam, maar stinkend rijk.
Ze zijn bezig met landwinning. Baggeraar Deme heeft recent opdracht gekregen om 148 hectare land te winnen op zee. Een project van vijf jaar. Men gaat in december van start. De baggeraars doen goede zaken de laatste tijd. Ook met de uitbreiding van het Suezkanaal (een project ter waarde van 1,5 miljard euro).quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:36 schreef Richestorags het volgende:
Voor Singapore is het natuurlijk ook relatief makkelijk om rijk te zijn. Minder inwoners dan Nederland, maar veel inkomsten uit dienstverlening, haven die groter is dan Rotterdam en toerisme. En een semi-dictatuur, dus het beslissingsproces zal ongetwijfeld wat sneller gaan daar.
ja ja wapper maar weer met die theedoek, het bericht ging over een hondeshowtje in het centrum van Kuala Lumpur en een verzuurd kutje. Maar eigenlijk is dus de boodschap uit het bericht... pas op arme maleisiers, deze zure kut gaat jullie indoctrineren en maakt van jullie allemaal terrorsisten tegen het kwade westen, met hun vieze hondenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heb ik ergens gezegd dat er massahysterie onder booslims plaatsvindt? Dat maak jij er nu van, je legt mij woorden in de mond die ik niet gebruikt heb. Ik heb alleen gezegd dat zo'n achterlijke bejaarde in Maleisië meer invloed kan hebben dan die in een werkelijk rijk land (ik zie een werkelijk rijk land als een land waar bijna iedereen een zekere mate van levenscomfort kent) zou hebben. In een werkelijk rijk land is iedereen namelijk goed geschoold en in staat om te bedenken dat dat soort denkbeelden achterlijk zijn.
Goed als je mijn woorden blijft verdraaien ben ik wel klaar ermee.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:38 schreef Re het volgende:
[..]
ja ja wapper maar weer met die theedoek, het bericht ging over een hondeshowtje in het centrum van Kuala Lumpur en een verzuurd kutje. Maar eigenlijk is dus de boodschap uit het bericht... pas op arme maleisiers, deze zure kut gaat jullie indoctrineren en maakt van jullie allemaal terrorsisten tegen het kwade westen, met hun vieze honden
Ook dat. Dat soort projecten gaan waarschijnlijk een stuk makkelijker door de semi-dictatuur en het feit dat ze niet in de EU zitten. Als je eens wist wat er in Nederland allemaal wel niet bij komt kijken om een Tweede Maasvlakte aan te leggenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:38 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ze zijn bezig met landwinning. Baggeraar Deme heeft recent opdracht gekregen om 148 hectare land te winnen op zee. Een project van vijf jaar. Men gaat in december van start.
Ik reageerde (inhoudelijk) op iemand die mij verweet dat ik in dit soort topics altijd een link leg met Nederland. Is voor mij geen doel op zich hoor. Maar wie erom vraagt, kan best een linkje krijgen naar cijfers over de situatie rondom moslim-radicalisme in Nederland.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja je stukje over die 40 procent etc was hier niet echt nodig toch ?
waar gaat het bericht dan over?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Goed als je mijn woorden blijft verdraaien ben ik wel klaar ermee.
Ik geloof je meteen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook dat. Dat soort projecten gaan waarschijnlijk een stuk makkelijker door de semi-dictatuur en het feit dat ze niet in de EU zitten. Als je eens wist wat er in Nederland allemaal wel niet bij komt kijken om een Tweede Maasvlakte aan te leggen
Geen idee. Mijn oma in Marokko had katten en honden. Met de katten hadden we minder problemen als ze rond etenstijd gewoon binnenliepen. Dat zouden we bij een hond nooit toe staan. Maar goed, het ging om een gebied zeker 20/25 kilometer buiten de bewoonde wereld. Dus genoeg ruimte en geen mens te bekennen. Alleen Middeleeuwse omstandigheden met betrekking tot water en elektriciteit. We verbleven daar hoogstens een paar dagen. Met een normale auto kom je daar niet zonder deze te ruïneren. Te veel keien op de weg. En de weg is natuurlijk niet geasfalteerd. Ik ben best tenger gebouwd, maar een week in die contreinen en ik was vel over been. Dat gebied is nu verlaten. Iedereen is vertrokken. Waar 50 jaar nog veel leven te vinden was, is die niet meer.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:41 schreef Mani89 het volgende:
Zijn honden de kryptonite van moslims? Dan ga ik gelijk even langs bij het asiel!
Als ik dit soort berichten lees, denk ik ten eerste zelden "niets aan de hand", omdat er melding wordt gemaakt van religieuze autoriteiten die onderzoek naar het evenement instellen. Dat is voor mij al genoeg informatie om vast te stellen dat er wél wat aan de hand is.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:21 schreef trancethrust het volgende:
Uit het artikel:
Niets aan de hand, genoeg moslims die wel hondjes aaiden. En dan toch een nieuwsbericht en bijbehorende copy-paste naar Fok. What gives?
Wat je dus ziet, is dat conservatieve krachten - de scheidslijn tussen conservatief en radicaal is vaak maar dun - aan invloed winnen en dat ze bezig zijn om een conservatievere vorm van de islam op te dringen aan een groep gematigden die daar helemaal niet op zit te wachten.quote:The Southeast Asian country generally practises a moderate brand of Islam, but conservative views have gained increasing traction in recent years, with minorities complaining of what they see as Islamisation.
En bij 5-jarigen?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. En al helemaal niet bij 15 jarigen.
Hij doet die walgelijke zaak in Rochdale al af als fundamentalistische propaganda. Dat is al erg genoeg.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het valt me mee dat we de grijsgespeelde langspeelplaat van Xa1pt nog niet hebben gehad waarin hij een voorbeeld uit Staphorst of een doorgeslagen Christelijk land / instelling erbij haalt.
Waar doet die dat ?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij doet die walgelijke zaak in Rochdale al af als fundamentalistische propaganda. Dat is al erg genoeg.
Ach, op een gegeven moment weet je wie het zegt. Je doet zo gaandeweg je ervaringen op met users op dit forum. Sommige users respecteer je, anderen zakken af tot ergens onderaan de ladder, wat geloofwaardigheid betreft. Of zelfs daar nog een stukje onder.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij doet die walgelijke zaak in Rochdale al af als fundamentalistische propaganda. Dat is al erg genoeg.
Nou, als die met een andere 5 jarige "doktertje speelt", of enige andere vorm van seksuele nieuwsgierigheid, ga ik niet meteen roepen dat het allemaal heel schadelijk is.quote:
Ain't that the truth!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:06 schreef Elfletterig het volgende:
Sommige users respecteer je, anderen zakken af tot ergens onderaan de ladder, wat geloofwaardigheid betreft. Of zelfs daar nog een stukje onder.
En als die verkracht wordt door een volwassene?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, als die met een andere 5 jarige "doktertje speelt", of enige andere vorm van seksuele nieuwsgierigheid, ga ik niet meteen roepen dat het allemaal heel schadelijk is.
Er is geen zwart-wit in dezen, maar het totaalverbod ipv wat we vroeger hadden (tussen 12-16 jaar klachtdelict) is vrij bespottelijk als je het mij vraagt.
Nou nee. Hij bagatelliseert moslim-extremisme stelselmatig en onnodig vaak, maar wat jij hier omschrijft, heeft hij niet gedaan. Hij bagatelliseert wel stelselmatig de ernst van dit soort zaken. En hij sprak over "fundamentalistische propaganda" toen ik cijfers uit een onderzoek noemde dat in KRO Brandpunt is belicht.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom kom jij nu terug op verkrachting terwijl ik al duidelijk aan heb gegeven dat ik het heb over vrijwillige seks?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:49 schreef Halcon het volgende:
En als die verkracht wordt door een volwassene?
Kun je vast een verhaal om bedenken met ziekte verspreiden...quote:Het kan van geval tot geval verschillen. De ene 15-jarige is de andere niet, maar van geval tot geval bekijken is lastig. Vooral omdat je dan achteraf in de rechtzaal de inschatting van een dader moet gaan beoordelen. Dat kan in het geval van een 15-jarige lastig zijn. In het geval van een 5-jarige niet. Maar het doel is duidelijk. Over de afbakening kun je discussiëren.
Het doel van het verbieden van honden aaien ontgaat me echter.
En zo vind ik dat jij van iedere mug een olifant wenst te maken als er ook maar een luchtje aan zit van moslims.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:02 schreef Elfletterig het volgende:
Hij bagatelliseert moslim-extremisme stelselmatig en onnodig vaak,
Maak er dan "vrijwillige" seks van en houdt de leeftijd op 5 jaar.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom kom jij nu terug op verkrachting terwijl ik al duidelijk aan heb gegeven dat ik het heb over vrijwillige seks?
[..]
Kun je vast een verhaal om bedenken met ziekte verspreiden...
Wat mijn punt is, is dat regels worden bedacht door mensen. Sommigen daarvan zijn heel rationeel en anderen (en toch bepaald niet weinig) zijn allesbehalve rationeel. Mij interesseert het geen hol waar opvattingen vandaan komen. Religie heeft net zo goed een plaats in een samenleving als geloven dat 15 jarigen (of in sommige landen 17 jarigen) beschermd moeten worden tegen zichzelf en de rest van de wereld (met name mannen!) als het om seks gaat.
Kennelijk vind je het te lastig om te kijken naar de situatie van 15 jaar en ga je steeds morrelen aan ofwel vrijwillig, ofwel de leeftijd.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:11 schreef Halcon het volgende:
Maak er dan "vrijwillige" seks van en houdt de leeftijd op 5 jaar.
Ben ik op zich wel met je eens, alleen werkt het niet zo. Heel veel regels zijn gewoon afspraken die je als maatschappij maakt. Daar kan niet eens ratio op losgelaten worden (rijden we links, of rechts?).quote:Dat is zo. Regels zouden wel zoveel mogelijk rationeel moeten zijn.
Maar wat maakt het nu uit of het een oud boek is, of iemand die zich gekwetst voelt en dus niet om kan gaan met zwarte piet, of iemand die gewoon van mening is dat 15 te jong is om seks te hebben en dus maar direct verbieden?quote:Het inperken van vrijheden van mensen, puur en alleen op basis van een oud boek ben ik geen voorstander van. Zeker niet als de klagende partij er geen aantoonbare schade van ondervindt.
En maak er 15 jaar van (waar ik het dus over had) en jouw argument verdwijnt als sneeuw voor de zon.quote:Dat een kind over het algemeen schade ondervindt van seks op 5-jarige leeftijd lijkt mij een stuk eenvoudiger vast te stellen dan dat die imam en zijn aanhangers schade ondervinden van het aaien van honden door andere mensen.
Het is ook niet doorslaggevend dat het in een oud boek staat. Het is doorslaggevend dat binnen een bepaalde maatschappij het gedragen wordt door een meerderheid.quote:Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld dat Oktoberfest daar. Er zijn best argumenten te bedenken waarom dat niet wenselijk is, maar het feit dat het in een oud boek staat zou nooit een doorslaggevend argument moeten zijn.
Nee, daar heb ik net al wat over gezegd. Namelijk dat 15 jaar arbitrair is. Daarom bijvoorbeeld maken ze daar in België voor sommige situaties ook 14 van i.p.v. 16. Het gaat om het idee achter een wet. 14, 15 en 16 is lastig, 23 is dat vrijwel nooit en 5 is dat nooit. Jij snapt het punt niet echt. Op de wet die stelt dat verkrachting verboden is wil je niet ingaan. Waarom niet? Je doet flauw over de afbakening, die ik nota bene ook al heb benoemd als arbitrair, maar gaat verder niet in op die wet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kennelijk vind je het te lastig om te kijken naar de situatie van 15 jaar en ga je steeds morrelen aan ofwel vrijwillig, ofwel de leeftijd.
[..]
Ben ik op zich wel met je eens, alleen werkt het niet zo. Heel veel regels zijn gewoon afspraken die je als maatschappij maakt. Daar kan niet eens ratio op losgelaten worden (rijden we links, of rechts?).
[..]
Maar wat maakt het nu uit of het een oud boek is, of iemand die zich gekwetst voelt en dus niet om kan gaan met zwarte piet, of iemand die gewoon van mening is dat 15 te jong is om seks te hebben en dus maar direct verbieden?
Het is toch volstrekt irrelevant waar de overtuiging vandaan komt? Als die breed gedragen wordt binnen een maatschappij wordt het al snel een regel.
[..]
En maak er 15 jaar van (waar ik het dus over had) en jouw argument verdwijnt als sneeuw voor de zon.
[..]
Het is ook niet doorslaggevend dat het in een oud boek staat. Het is doorslaggevend dat binnen een bepaalde maatschappij het gedragen wordt door een meerderheid.
Moslim -> islam -> koran -> mohamed -> allah. All he same.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat moslims allemaal dezelfde ideologie en denkbeelden delen is geen feit, dat is aantoonbare, onzinnige propaganda.
Even voor de goede orde: dat een verbod op verkrachting wel redelijk is, staat niet ter discussie.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:32 schreef Halcon het volgende:
Nee, daar heb ik net al wat over gezegd. Namelijk dat 15 jaar arbitrair is. Daarom bijvoorbeeld maken ze daar in België voor sommige situaties ook 14 van i.p.v. 16. Het gaat om het idee achter een wet. 14, 15 en 16 is lastig, 23 is dat vrijwel nooit en 5 is dat nooit. Jij snapt het punt niet echt. Op de wet die stelt dat verkrachting verboden is wil je niet ingaan. Waarom niet? Je doet flauw over de afbakening, die ik nota bene ook al heb benoemd als arbitrair, maar gaat verder niet in op die wet.
Nogmaals kort samengevat: de leeftijdsgrens (de afbakening noemde ik het niet) is arbitrair, situaties daaronder en daarboven niet en het doel van de wet is duidelijk.
Precies hetzelfde niveau als verbieden van seks met 15 jarigen... kan ziektes verspreiden.quote:Kun je voor het aaien van een hond eenzelfde exercitie doen met zinnige argumenten?
Dat laatste sowieso niet, omdat het niet rationeel is. Maar waarom men dat vindt staat los van het boek hoor. Ik vraag mij zelfs terdege af of in dat boek staat dat je honden niet mag aaien. Ik schat zo in dat dat er niet in staat, dus daar ga je met je "het draait alleen maar om dat oude boek".quote:Het ad populum argument.... Dat hadden we nog niet gehad. Om er toch maar even op in te gaan. Waarom vindt die meerderheid dat? Omdat het in een oud boek staat of omdat er zinvolle argumenten zijn?
Er zijn uiteenlopende stromingen en scholen. Een aleviet houdt er totaal andere opvattingen op na dan een salafist en laat ook meer ruimte open voor interpretatie dan een salafist.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Moslim -> islam -> koran -> mohamed -> allah. All he same.
Tenzij je me wijs wil gaan maken dat er verschillende korans, mohameds en allahs zijn.
'ja maar...'quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zijn uiteenlopende stromingen en scholen. Een aleviet houdt er totaal andere opvattingen op na dan een salafist en laat ook meer ruimte open voor interpretatie dan een salafist.
Mooizo, dat is mijn punt. Het doel is redelijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: dat een verbod op verkrachting wel redelijk is, staat niet ter discussie.
Doel van het verbieden van seks met een 15 jarige is rationeel bezien niet aanwezig, maar je kan betogen dat 15 jarigen daar niet over kunnen beslissen. Dat is aantoonbare onzin, maar dat zou het argument zijn.
[..]
Precies hetzelfde niveau als verbieden van seks met 15 jarigen... kan ziektes verspreiden.
[..]
Dat laatste sowieso niet, omdat het niet rationeel is. Maar waarom men dat vindt staat los van het boek hoor. Ik vraag mij zelfs terdege af of in dat boek staat dat je honden niet mag aaien. Ik schat zo in dat dat er niet in staat, dus daar ga je met je "het draait alleen maar om dat oude boek".
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:54 schreef Xa1pt het volgende:
Er zijn uiteenlopende stromingen en scholen. Een aleviet houdt er totaal andere opvattingen op na dan een salafist en laat ook meer ruimte open voor interpretatie dan een salafist.
Nou nee... het is eerder zo dat mijn mond openvalt van verbazing. Xa1pt snapt dus wél dat moslims er verschillende interpretaties op nahouden. Nu eens zien of ook nog het kwartje wil vallen rondom geradicaliseerde moslims. Ik maak dat woord vet én cursief, misschien dat het dan een keertje doordringt.quote:
Gahha ja die maar was niet van jou op toepassing :pquote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
Nou nee... het is eerder zo dat mijn mond openvalt van verbazing. Xa1pt snapt dus wél dat moslims er verschillende interpretaties op nahouden. Nu eens zien of ook nog het kwartje wil vallen rondom geradicaliseerde moslims. Ik maak dat woord vet én cursief, misschien dat het dan een keertje doordringt.
Salafisme is een vorm van moslimfundamentalisme, die regelmatig uitgroeit tot radicalisme / cq. moslim-extremisme. Salafisten hebben we ook in Nederland. Het fenomeen is onderwerp van onderzoek door het ministerie van justitie (NCtB) en de AIVD. Het is ook de kweekvijver van het soort volk dat voor de jihad naar Syrië afreist.
Mijn stelling - en die leg ik eigenlijk altijd zo neer - is dat juist de aanwezigheid van de radicale islam voor problemen zorgt. Want dat is de groep die - desnoods met geweld - hun denkbeelden aan anderen opdringt.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
Nou nee... het is eerder zo dat mijn mond openvalt van verbazing. Xa1pt snapt dus wél dat moslims er verschillende interpretaties op nahouden.
Spijtig dat je op de rest dan weer niet reageert.quote:
De rest van je betoog klopt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Spijtig dat je op de rest dan weer niet reageert.
222.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Over welke post heb je het? #222 of #225?
Mooi, dan is er vandaag toch nog iets gewonnen. We waren het dus al die jaren gewoon eens.quote:
Zou je eens een keer kunnen uitleggen waarom moslim extremisme zoveel angst bij je oproept en ander extremisme niet of nauwelijks?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mooi, dan is er vandaag toch nog iets gewonnen. We waren het dus al die jaren gewoon eens.
* Elfletterig vraagt zich af hoe hij de vele uren verspilde discussietijd ooit weer terug krijgt.
Dat iemand ergens over klaagt zal wel. Dat is weinig specifiek voor gelovigen... Zo heb je ook clubjes vrouwen die zeiken dat modellen niet dik genoeg zijn. Ik noem maar wat.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mooizo, dat is mijn punt. Het doel is redelijk.
Het doel van de wetten over vrijwillige seks is m.i. ook redelijk, alleen de leeftijdsgrens is erg arbitrair. Dat een 5-jarige er niet over kan beslissen is wel vast te stellen, dat een 35-jarige dat wel kan ook. Bij 13, 14, 15 is dat lastiger en verschilt dat enorm van geval tot geval. Het doel is duidelijk, de grens is arbitrair. Een rechter kan omstandigheden ook mee laten wegen. Zie bijvoorbeeld:
http://www.demorgen.be/bi(...)-meisje-14-a1789409/
Daar beroept die imam zich wel op. Zie ook: http://m.aljazeera.com/story/2014102171928254140 In de Koran staat wel wat over honden, in Hadith-en wordt er ook over gesproken. Jij weet echter ook wel dat gelovigen zaken niet allemaal op dezelfde manier interpreteren. Punt is wel dat deze imam het als argument opvoert. Hij spreekt zelfs van een belediging van zijn geloof. Hij beroept zich op zijn geloof en klaagt over dit evenement.
En jij weet ook wel dat dit soort argumenten te pas en te onpas worden opgevoerd.
Laten we het even omdraaien. Stel dat hij verplicht zou worden een hond te aaien, terwijl hij dat niet wil. Daar zou ik het dan ook niet mee eens zijn. Dat dient namelijk geen enkel doel, helemaal niet als hij dat niet wil.
Een deel van de gelovigen beroept zich regelmatig op dit soort argumenten. Anderen weer op libertarische of communistische principes.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat iemand ergens over klaagt zal wel. Dat is weinig specifiek voor gelovigen... Zo heb je ook clubjes vrouwen die zeiken dat modellen niet dik genoeg zijn. Ik noem maar wat.
Verder mis je mijn punt tav wetten. Ik zal een ander voorbeeld nemen: verbod op handel en kweek van softdrugs.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ok, vooruit dan maar.
Dat het verboden moet worden zeg ik niet, dat het toegestaan moet worden ook niet. Zie mijn posting van vannacht 00.40. Zo denk ik er ongeveer over. Ik zal 'm nog 1x spammen hier:
Dat klopt allemaal. Rare dingen kun je nooit uitsluiten. En iets waar de een naar omstandigheden heel verantwoordelijk mee om kan gaan, kan een ander dat niet.
Copy paste van mijn reactie op elfletterig:
Dat is wat kort door de bocht. Aan de criminaliteit van een junk of de uitkering van een door alcohol- of wietproblemen werkloos geraakte klaploper betalen we allemaal mee natuurlijk.
Dat heb ik zo ook niet. Ik ben wel voor een politieke discussie op basis van feiten i.p.v. zoals nu op basis van principiële opvattingen (van beide kanten), de onderbuik en incidenten. Dan kun je daarna de afweging maken tussen keuzevrijheid van een individu en belang van de samenleving als geheel. Het is ook te simpel om de rekening van verkeerd uitgepakte keuzes van hele volksstammen individuen bij de samenleving neer te leggen.
Dus beide scenario's met alle gevolgen doorrekenen en dan aan de hand daarvan beslissen of je iets of volledig toestaat of volledig verbiedt.
En ja, dat kan ertoe leiden dat er legale spullen met schadelijke effecten verkrijgbaar zijn (dat is nu ook al het geval) of dat verstandige mensen de dupe worden van minder verstandige mensen (en dat is nu ook al bij veel dingen het geval).
Is het houden dan een Nederlandse traditie? Naar mijn weten begonnen de Oude Egyptenaren ermee. Het zou best kunnen zijn dat het een geïmporteerde traditie uit het buitenland is.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:45 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
moet ze maar niet vinden dat we teveel honden hebben hier in NL, teveel moslims klopt wel
Het zou inderdaad lovenswaardig zijn dat als mensen per se willen geloven zij dan wel een Nederlandse God uitkiezen. Geldt trouwens ook voor christenen en joden in Nederland: waarom een God uit het Midden-Oosten uitkiezen?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 05:20 schreef SuicideErrorist het volgende:
onze Germaanse Oppergod Wodan?
Ok. En nu komen we ergens: het maakt mij (en naar ik hoop ook jou) geen reet uit of de groep "gelovigen" heet of "libertatiërs", "communisten" dan wel "fat fucks"... Het is allemaal net zo relevant. En als die groep in een bepaalde maatschappij daadwerkelijk de overhand heeft, dan moet de rest zich daar toch een beetje naar schikken. Net zo goed als dat communisten zich nu moeten schikken naar het feit dat we in NL een kapitalistisch systeem hebben.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:06 schreef Halcon het volgende:
Een deel van de gelovigen beroept zich regelmatig op dit soort argumenten. Anderen weer op libertarische of communistische principes.
Modellen zich verplicht vet laten mesten omdat dikke vrouwen zich anders slecht voelen dient vermoedelijk ook geen redelijk doel.
Gelet op jouw post heb ik kennelijk toch niet het beste voorbeeld genomen omdat jij kennelijk niet direct overtuigd bent van dat drugs en zeker softdrugs het beste gewoon gelegaliseerd kunnen worden.quote:Ik weet niet precies welke kant je op wil met dat laatste. Dus als je dat zou willen toelichten.
Ik heb van de week wel over dat punt gepost. Even kijken of ik dat nog kan vinden.
Edit: gevonden
`Maleisische moslims boos' terwijl het alleen om een stel fundamentalisten gaat. En, ooooeeeh, onderzoek. Maleisie heeft best problemen hoor, maar een onderzoek naar een hondenfestijn is er niet een van.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet verder gekeken dan je neus lang is? Gemist dat de autoriteiten onderzoek gaan doen?
Daar gaat het om. Niet om de positieve reacties van de deelnemers. Hun vrijheid dreigt immers ingeperkt te worden terwijl daar geen enkel zinnig argument voor wordt gegeven.
Verder kijken dan je neus lang is. Al is de kaart "huil huil bashen" trekken natuurlijk simpeler voor je.
Maak daar dan een topic over i.p.v. een fucking hondenshow. Dit topic met huidige TT en OP is niets meer dan matig gebral in de ruimte, wat juist eerder `weer die moslims' overbrengt dan `pas op, vrijheden aangetast'.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als ik dit soort berichten lees, denk ik ten eerste zelden "niets aan de hand", omdat er melding wordt gemaakt van religieuze autoriteiten die onderzoek naar het evenement instellen. Dat is voor mij al genoeg informatie om vast te stellen dat er wél wat aan de hand is.
Even doorklikken naar de originele bron bevestigt dat ook:
http://www.aljazeera.com/(...)102171928254140.html
[..]
Wat je dus ziet, is dat conservatieve krachten - de scheidslijn tussen conservatief en radicaal is vaak maar dun - aan invloed winnen en dat ze bezig zijn om een conservatievere vorm van de islam op te dringen aan een groep gematigden die daar helemaal niet op zit te wachten.
Laten we voor het gemak die groepen benoemen als groepen die er naar neigen om te handelen en argumenteren op basis van een 'handboek', waardoor dat handboek een doel op zich lijkt te worden. Dat handboek kan een geloofsboek betreffen, maar ook een communistisch, libertarisch, socialistisch of whatever handboek. Ook het principe van een "fat fuck" dat alles maar aangepast moet worden aan de "fat fuck" valt hieronder.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ok. En nu komen we ergens: het maakt mij (en naar ik hoop ook jou) geen reet uit of de groep "gelovigen" heet of "libertatiërs", "communisten" dan wel "fat fucks"... Het is allemaal net zo relevant. En als die groep in een bepaalde maatschappij daadwerkelijk de overhand heeft, dan moet de rest zich daar toch een beetje naar schikken. Net zo goed als dat communisten zich nu moeten schikken naar het feit dat we in NL een kapitalistisch systeem hebben.
[..]
Ik ben daar niet direct van overtuigd inderdaad. Ik gebruik het zelf niet (ik drink wel koffie), maar ik zou het onredelijk vinden het voor iedereen te verbieden omdat ik het zelf niet gebruik en omdat een verbod op het gebruik uit de Bijbel is te destilleren.quote:Gelet op jouw post heb ik kennelijk toch niet het beste voorbeeld genomen omdat jij kennelijk niet direct overtuigd bent van dat drugs en zeker softdrugs het beste gewoon gelegaliseerd kunnen worden.
Het is natuurlijk ook lastig om huidige wetten te benoemen in dezen, aangezien deze binnen onze maatschappij al snel logisch lijken.
Dat neemt niet weg dat erg veel wetten puur zijn gebaseerd op overtuigingen die maatschappelijk breed gedragen zijn.
Ik kan je helemaal volgen en onderschrijf ook het merendeel (alleen ik accepteer wel dat bij democratie nu eenmaal hoort dat ratio deels de deur uit gaat en dat als "het volk" dat wil, dat nu eenmaal is hoe het gaat, anders is het geen democratie meer). Mijn punt was dat sommigen bij de ene groep het allemaal heel prima vinden, maar bij de andere groep vinden dat die hun bek maar moet houden.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Laten we voor het gemak die groepen benoemen als groepen die er naar neigen om te handelen en argumenteren op basis van een 'handboek', waardoor dat handboek een doel op zich lijkt te worden. Dat handboek kan een geloofsboek betreffen, maar ook een communistisch, libertarisch, socialistisch of whatever handboek. Ook het principe van een "fat fuck" dat alles maar aangepast moet worden aan de "fat fuck" valt hieronder.
Wat jij beschrijft is het ad populum argument. Zo werkt democratie inderdaad. Een democratie bestaat voor een groot deel uit mensen die handelen uit principe i.p.v. ratio. Gechargeerd gezegd: een JG-achtige partij zou een staat op basis van hun interpretatie Bijbel wensen. Omdat het daar staat. Dat daardoor mensen in hun vrijheid worden beperkt, zal ze niet veel interesseren. Een libertarische partij zal een staat wensen waarin iedereen in vrij grote mate kan bepalen wat hij/zij doet. Omdat dat de libertarische principes zijn. Dat veel mensen daar niet verantwoord mee omgaan en dat de geldelijke prijs en overlast daarvan bij diezelfde samenleving komt te liggen, zal hem niet veel interesseren.
[..]
Ik ben daar niet direct van overtuigd inderdaad. Ik gebruik het zelf niet (ik drink wel koffie), maar ik zou het onredelijk vinden het voor iedereen te verbieden omdat ik het zelf niet gebruik en omdat een verbod op het gebruik uit de Bijbel is te destilleren.
Ik zou het ook onredelijk vinden dat, als blijkt dat de kosten en overlast vele malen hoger zijn dan het profijt (en profijt is breder dan alleen euro's in de vorm van accijnzen), de onredelijke factuur en overlast bij de samenleving komen te liggen.
Dat zouden mijn afwegingen zijn. Je kunt uitkomsten beïnvloeden door maatregelen mee te nemen in de afweging. Bijvoorbeeld: handhaving of eerlijke voorlichting of de mogelijkheid om producten kwalitatief te laten keuren, zoals met voedsel ook gebeurt.
Uiteindelijk kies je dan het beleid dat op basis van objectief onderzoek en berekeningen het beste is en niet het beleid dat op basis van alleen principes het beste is (d.w.z. aansluit bij mijn principes).
Ik als orthodox Christen (oosters orthodoxe kerk, niet orthodox zoals het woord vaak wordt gebruikt), gebruik zelf geen drugs (behalve koffie) en als ik me op de Bijbel en de Tradities zou baseren, zou ik tegen zijn, maar als uit het brede onderzoek waar ik het over had komt, dat legalisering beter is, dan zou ik in een referendum, bij wijze van, stemmen voor legalisering. Het is dan immers de beste oplossing gebleken en ik ben bij legalisatie niet verplicht om zelf ook XTC of wiet te gebruiken.
Daarbij komt ook nog dat ik als niet-gebrainwashte Christen me heel goed besef dat een dergelijk onderzoek met meer bewijs voor het rechtvaardigen van een bepaalde beslissing zal komen dan dat ik zal kunnen komen met bewijs voor het rechtvaardigen van de principes uit de Bijbel. Sterker nog: in een objectieve rechtbank zou mijn bewijs dat God bestaat, mijn bewijs dat hetgeen wat in de Bijbel staat exact zijn woorden zijn en het bewijs dat ik dat juist interpreteer geen standhouden. Het heet dan ook "geloof", niet "vaststaand feit". Uiteraard kan het zijn dat iets wat in een handboek staat, een wet wordt, maar dan wel op basis van steekhoudende argumenten en afwegingen, niet op basis van enkel en alleen het argument dat het in een handboek staat.
Bestaat God niet, dan is bovenstaande tekst gerechtvaardigd in mijn ogen. Bestaat God wel, dan in mijn ogen ook. Uit alles is dan immers wel gebleken dat hij de mens een eigen verantwoordelijkheid heeft meegegeven. Aan ons om daar op een zo goed mogelijke manier mee om te gaan.
Vreemde reactie. Ik ben niet de TS, ik reageer gewoon op een bestaand topic. Jij loopt te klagen over het gebruik van de woordkeuze "Maleisische moslims", terwijl het gewoon feitelijk juist is dat er Maleisische moslims zijn die ageren tegen deze hondenshow.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:17 schreef trancethrust het volgende:
Maak daar dan een topic over i.p.v. een fucking hondenshow. Dit topic met huidige TT en OP is niets meer dan matig gebral in de ruimte, wat juist eerder `weer die moslims' overbrengt dan `pas op, vrijheden aangetast'.
Als je problemen zoekt schrijf dan iets over homoseksualiteit, ontlopen van vonnissen door moslim te worden, voorkeursbehandling van moslims, monopolisering van een woord (allah) voor moslimdoelen, weet ik veel wat; maar geen fucking hondenshow. Een show dat overigens de boel juist de goede kant op stuurt overigens.
En ondanks bovenstaande dat al jarenlang aan de gang is, grotendeels genegeerd in de Nederlandse media, afgezien van het incidentele bericht over een fucking hondenshow, staat de basisstructuur van Maleisie, i.e., geen Sharia wanneer niet moslim, nog altijd overeind.
ja en nu?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 12:24 schreef Elfletterig het volgende:
terwijl het gewoon feitelijk juist is dat er Maleisische moslims zijn die deze hondenshow hebben georganiseerd
Nu is daar een topic in NWS over geopend, waarbij beide kanten van het verhaal worden belicht (moslims organiseerden het en andere moslims zijn boos), met de vraag wat de consequenties zullen zijn. Vooral dat laatste is interessant, omdat het iets zegt over de mate waarin orthodoxe religie de macht daar in handen heeft. Ik verwijs terug naar de opmerking uit het Al Jazeera-artikel die ik eerder al aanhaalde.quote:
Nee dat is geen vreemde reactie, gezien ik ageer tegen dit topic. Als je wilt discussieren over Maleisie, prima, maar dat gebeurt wat mij betreft niet in een topic over een hondenshow.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 12:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vreemde reactie. Ik ben niet de TS, ik reageer gewoon op een bestaand topic. Jij loopt te klagen over het gebruik van de woordkeuze "Maleisische moslims", terwijl het gewoon feitelijk juist is dat er Maleisische moslims zijn die ageren tegen deze hondenshow.
En als er dan desgevraagd wat context gegeven over de situatie in Maleisië, moet dat ineens in een ander topic. Hoezo?Het gaat hier gewoon over de houding van moslims in Maleisië; een land waar conservatief gedachtegoed kennelijk aan terrein wint (getuige het bericht van Al Jazeera).
En de basisstructuur van Maleisië staat nog altijd overeind. Nog wel, ja.
vooralsnog zit er een aardige bias in wat jij vindt dat de consequenties hiervan zullen zijn en het gegeven dat jij vindt dat een schreeuwende moslim orthodox belangrijker is dan een niet schreeuwende normaal levende en lekker met zichzelf bezig zijnde moslim die het leuk vindt om aaisessies met honden op te zetten. Het is alsof je de macht juist bij de extremist wil leggen om daarna lekker met de vinger te wijzenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nu is daar een topic in NWS over geopend, waarbij beide kanten van het verhaal worden belicht (moslims organiseerden het en andere moslims zijn boos), met de vraag wat de consequenties zullen zijn. Vooral dat laatste is interessant, omdat het iets zegt over de mate waarin orthodoxe religie de macht daar in handen heeft. Ik verwijs terug naar de opmerking uit het Al Jazeera-artikel die ik eerder al aanhaalde.
Wat is er interessant aan de mate waarin de orthodoxe religie daar de macht in handen heeft? Dit even nog afgezien van het feit dat ze kennelijk daar net zoveel kunnen als jij hier: een beetje roeptoeteren waar geen hond (letterlijk en figuurlijk) zich wat van aantrekt.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:07 schreef Elfletterig het volgende:
Nu is daar een topic in NWS over geopend, waarbij beide kanten van het verhaal worden belicht (moslims organiseerden het en andere moslims zijn boos), met de vraag wat de consequenties zullen zijn. Vooral dat laatste is interessant, omdat het iets zegt over de mate waarin orthodoxe religie de macht daar in handen heeft. Ik verwijs terug naar de opmerking uit het Al Jazeera-artikel die ik eerder al aanhaalde.
open je ogen man en zit niet de struisvogel uit te hangen en elflollerig benoemt tenminste dingen als een echte held etc.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:13 schreef Re het volgende:
[..]
vooralsnog zit er een aardige bias in wat jij vindt dat de consequenties hiervan zullen zijn en het gegeven dat jij vindt dat een schreeuwende moslim orthodox belangrijker is dan een niet schreeuwende normaal levende en lekker met zichzelf bezig zijnde moslim die het leuk vindt om aaisessies met honden op te zetten. Het is alsof je de macht juist bij de extremist wil leggen om daarna lekker met de vinger te wijzen
Link naar desbetreffende TRU topic?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
open je ogen man en zit niet de struisvogel uit te hangen en elflollerig benoemt tenminste dingen als een echte held etc.
all of this has happened before ...
Ga naar NWS-feedback, misschien kun je de modjes bewegen tot sluiting van dit topic.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:09 schreef trancethrust het volgende:
Nee dat is geen vreemde reactie, gezien ik ageer tegen dit topic. Als je wilt discussieren over Maleisie, prima, maar dat gebeurt wat mij betreft niet in een topic over een hondenshow.
Het is goed om te lezen dat jij je de gave toedicht dat ik in de toekomst kan kijken. Dat terwijl er hier op mijn bureau echt geen glazen bol staat. Ik discussieer doorgaans op basis van informatie die voorhanden is, niet op basis van toekomstvisioenen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:13 schreef Re het volgende:
Vooralsnog zit er een aardige bias in wat jij vindt dat de consequenties hiervan zullen zijn en het gegeven dat jij vindt dat een schreeuwende moslim orthodox belangrijker is dan een niet schreeuwende normaal levende en lekker met zichzelf bezig zijnde moslim die het leuk vindt om aaisessies met honden op te zetten. Het is alsof je de macht juist bij de extremist wil leggen om daarna lekker met de vinger te wijzen
Nee, ik ga liever hier lopen ageren, maar dank voor de suggestiequote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ga naar NWS-feedback, misschien kun je de modjes bewegen tot sluiting van dit topic.
Ieder zijn ding he.quote:Sowieso een beetje vreemd trouwens: ageren tegen een topic, maar er wel in reageren.
Er is meer maatschappelijke ophef over in Nederland dan in Maleisie, gezien dit faaltopic.quote:Dit topic gaat trouwens ook niet over een hondenshow; het is hier F&F niet.
Dit topic gaat over de ophef en de maatschappelijke discussie in Maleisië naar aanleiding van een gehouden hondenfestival.
Dingen benoemen - cq. bespreken of bespreekbaar maken - is onderdeel van een discussie. Het valt de laatste tijd steeds vaker op dat je het maar lastig en vervelend vindt als mensen discussies gaan zitten voeren. Dat kan toch niet de bedoeling van dit NWS-forum zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
open je ogen man en zit niet de struisvogel uit te hangen en elflollerig benoemt tenminste dingen als een echte held etc.
all of this has happened before ...
O nee?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:06 schreef Elfletterig het volgende:
Ik discussieer doorgaans op basis van informatie die voorhanden is, niet op basis van toekomstvisioenen.
Zoals sommige users hier het liefst andere users zouden willen verbieden nog te communiceren met bepaalde user?quote:Maar nog los van de uitkomst, is het hoe dan ook vreemd dat conservatievelingen andere mensen hun plezier willen afnemen door alles te verbieden waar ze zelf aanstoot aan nemen.
Het zou een leuke, gevatte opmerking zijn. Als het feitelijk juist was. Maar mensen roepen vaak dingen die eenvoudig te controleren zijn. Is de storm in Maleisië echt gaan liggen? Nee dus.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:07 schreef trancethrust het volgende:
Er is meer maatschappelijke ophef over in Nederland dan in Maleisie, gezien dit faaltopic.
Nou storm...quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:24 schreef Elfletterig het volgende:
Het zou een leuke, gevatte opmerking zijn. Als het feitelijk juist was. Maar mensen roepen vaak dingen die eenvoudig te controleren zijn. Is de storm in Maleisië echt gaan liggen? Nee dus.
Dit artikel van vandaag, op een Maleisische nieuwssite, maakt duidelijk dat de ophef nog lang niet voorbij is: http://www.therakyatpost.(...)promoting-dog-event/
Ophef? Er wordt een onderzoek ingesteld. Poe hé!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het zou een leuke, gevatte opmerking zijn. Als het feitelijk juist was. Maar mensen roepen vaak dingen die eenvoudig te controleren zijn. Is de storm in Maleisië echt gaan liggen? Nee dus.
Dit artikel van vandaag, op een Maleisische nieuwssite, maakt duidelijk dat de ophef nog lang niet voorbij is: http://www.therakyatpost.(...)promoting-dog-event/
En dat omdat er een roeptoeter tevreden gesteld moet worden, maar uit het laatste bericht blijkt dat deze van mening is dat dat onderzoek helemaal niet zo serieus genomen wordt...quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:33 schreef Xa1pt het volgende:
Ophef? Er wordt een onderzoek ingesteld. Poe hé!
Elfletterig heeft wel vaker de neiging om dingen nogal dramatisch te doen overkomen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
En dat omdat er een roeptoeter tevreden gesteld moet worden, maar uit het laatste bericht blijkt dat deze van mening is dat dat onderzoek helemaal niet zo serieus genomen wordt...
Allemaal in tegenspraak met wat elfje beweert, maar hij leest wat selectief denk ik.
Is eigenlijk al droevig genoeg. Maar misschien zijn doodsbedreigingen aan het het adres van de organisator genoeg om je ervan te overtuigen dat er wel degelijk discussie over het festival gaande is in Maleisië?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:33 schreef Xa1pt het volgende:
Ophef? Er wordt een onderzoek ingesteld. Poe hé!
Je bent toch altijd zo goed op de hoogte? Nou, dan weet je ook dat in Nederland vrijwel iedereen die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt wel eens online een bedreiging naar zijn kop krijgt. Daar hoef je niet gek voor te doen. B.v. voetballer zijn, spelletje presenteren op tv, of een stukkie schrijven in de krant.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:40 schreef Elfletterig het volgende:
Is eigenlijk al droevig genoeg. Maar misschien zijn doodsbedreigingen aan het het adres van de organisator genoeg om je ervan te overtuigen dat er wel degelijk discussie over het festival gaande is in Maleisië?
Goede gevolgtrekking. In Nederland zijn we ook allemaal massaal verliefd op Zac en volgen we zijn liefdesleven op de voet, getuige dit artikel: http://www.nu.nl/achterkl(...)og-niet-serieus.htmlquote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar gaat dit over. Mensen met de dood bedreigen vanwege een paar honden.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Is eigenlijk al droevig genoeg. Maar misschien zijn doodsbedreigingen aan het het adres van de organisator genoeg om je ervan te overtuigen dat er wel degelijk discussie over het festival gaande is in Maleisië?
Zie: http://www.themalaysianin(...)niser-surface-online
Of wens je dat ook weer te downplayen, zoals je altijd doet?
Ook niet relevant zeker?quote:The event’s planner, Syed Azmi Alhabshi, has now been forced into hiding after hard-liners insisted he “should be stoned to death.”
Poeh, wat een boel inspanning... en dat voor een topic dat allang gesloten had moeten zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:42 schreef trancethrust het volgende:
Wel serieus: geen voorpaginanieuws binnen de nationale times, http://www.nst.com.my/ , en doorklikken naar nationaal nieuws http://www.nst.com.my/nation bevat nog altijd geen spoor van een het een of andere hondenshow. Wat we bijvoorbeeld wel zien is een discussie over alcoholgebruik, wat gezien het onderwerp van seculariteit ongeveer oneindig veel interessanter is dan een fucking hondenshow,.
Doodsbedreigingen zijn idd een probleem. Is wereldwijd, heeft een enorme vlucht gekregen met het internet omdat het lekker anoniem is en is bepaald niet voorbehouden aan moslims.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waar gaat dit over. Mensen met de dood bedreigen vanwege een paar honden.![]()
Ik ben het hier toch wel met Elf eens dat dit wel een probleem is.
Jouw woorden, blij dat je het inziet.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Poeh, wat een boel inspanning... en dat voor een topic dat allang gesloten had moeten zijn.
Er zijn ook honderden berichten over Zac. Hij staat ons allemaal zo naast. Zacquote:Op relevante zoektermen zoeken bij Google News levert honderden resultaten op, waaronder berichten over doodsbedreigingen aan het adres van de organisator en deelnemers. Maar er is verder niks aan de hand hoor. Het was maar gewoon een hondenshow.
Nee klopt. Probeer mij zelf er ook aan te herinneren dat het nu makkelijker gaat maar vind het wel naar. Ik begrijp hier namelijk echt helemaal niets van. Leef en laat leven.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Doodsbedreigingen zijn idd een probleem. Is wereldwijd, heeft een enorme vlucht gekregen met het internet omdat het lekker anoniem is en is bepaald niet voorbehouden aan moslims.
Ik heb Zac gemist. Wie/wat is dat ?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:49 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Jouw woorden, blij dat je het inziet.
[..]
Er zijn ook honderden berichten over Zac. Hij staat ons allemaal zo naast. Zac
Ik denk Efron... Schijnt acteur te zijn, maar is mij niet echt bijgebleven, terwijl ik nota bene een eigen bioscoop heb in de kelder en mijzelf dus wel filmliefhebber mag noemen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb Zac gemist. Wie/was is dat ?
Ik mis de link met dit onderwerp geloof ikquote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk Efron... Schijnt acteur te zijn, maar is mij niet echt bijgebleven, terwijl ik nota bene een eigen bioscoop heb in de kelder en mijzelf dus wel filmliefhebber mag noemen.
Misschien kun je je obsessie met die Zac ergens in SHO kwijt. Een aangezien je tijd had om Maleisische newssites af te struinen, kun je vast ook wel het artikel van TIME even lezen, voor een stukje achtergrond en politieke duiding.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:49 schreef trancethrust het volgende:
Er zijn ook honderden berichten over Zac. Hij staat ons allemaal zo naast. Zac![]()
Die is er ook niet. De overmatige aandacht in Nederland voor showbizz-nieuws heeft bijzonder weinig te maken met spanningen tussen bevolkingsgroepen in Maleisië. Maar ja, je moet iets om een topic te verstoren en de aandacht van het eigenlijke onderwerp af te leiden.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik mis de link met dit onderwerp geloof ik
Ik zat al terug te scrollen om te kijken of ik de link gemist hadquote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die is er ook niet. De overmatige aandacht in Nederland voor showbizz-nieuws heeft bijzonder weinig te maken met spanningen tussen bevolkingsgroepen in Maleisië. Maar ja, je moet iets om een topic te verstoren en de aandacht van het eigenlijke onderwerp af te leiden.
Het is iemand waarvan je op je vingers na kan tellen dat hij ontelbaar meer doodsbedreigingen heeft gehad dan de organisator van dit hondenfestijn...quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:54 schreef Yasmin23 het volgende:
Oh:p Net zo achterlijk dus.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is iemand waarvan je op je vingers na kan tellen dat hij ontelbaar meer doodsbedreigingen heeft gehad dan de organisator van dit hondenfestijn...
Volgens jouw redenering is er landelijk ophef zolang er maar `honderden artikels' googlebaar zijn. Je bent welkom jezelf te rectificeren.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien kun je je obsessie met die Zac ergens in SHO kwijt. Een aangezien je tijd had om Maleisische newssites af te struinen, kun je vast ook wel het artikel van TIME even lezen, voor een stukje achtergrond en politieke duiding.
Misschien moet je Time dan ook niet als gerenommeerd beschouwen, althans niet hun online variant. Uit het artikel:quote:Waarom zou zo'n gerenommeerd blad als TIME dat doen, denk je; een artikel schrijven over een onderwerp dat door jou nog niet eens NWS-waardig wordt bevonden...
Conclusies trekken uit 1 facebook bericht en die generaliseren over groep hardliners? Propere journalistiek, doe mij 5 van die magazines, en waar kan ik me abonneren?quote:One Facebook user’s comment — as reported by the Malaysian Insider — illustrates the level of paranoia in the hard-line camp
echt heel rullevant is dat natuurlijk nietquote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is iemand waarvan je op je vingers na kan tellen dat hij ontelbaar meer doodsbedreigingen heeft gehad dan de organisator van dit hondenfestijn...
Dat klopt, al denk ik dat die bedreigingen doorgaans in de praktijk erg meevallen. Het is niet leuk om te worden bedreigd en ik zal niet zeggen dat onderduiken in casu overtrokken is (geen idee), maar in zijn algemeenheid is "je er niets van aantrekken" de beste oplossing.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:07 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar de organisator van het hondenfeestje is nu dus gewoon ondergedoken. Dat gaat echt veelte ver.
Voor de rest vind je het normaal dat deze organisator is ondergedoken ?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:09 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Volgens jouw redenering is er landelijk ophef zolang er maar `honderden artikels' googlebaar zijn. Je bent welkom jezelf te rectificeren.
[..]
Misschien moet je Time dan ook niet als gerenommeerd beschouwen, althans niet hun online variant. Uit het artikel:
[..]
Conclusies trekken uit 1 facebook bericht en die generaliseren over groep hardliners? Propere journalistiek, doe mij 5 van die magazines, en waar kan ik me abonneren?
Je zou denken dat de smilie hier (voldoende) duiding zou brengen...quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:09 schreef sp3c het volgende:
echt heel rullevant is dat natuurlijk niet
Nja met die extreme religekkies zou ik toch maar het zekere voor het onzekere nemen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat klopt, al denk ik dat die bedreigingen doorgaans in de praktijk erg meevallen. Het is niet leuk om te worden bedreigd en ik zal niet zeggen dat onderduiken in casu overtrokken is (geen idee), maar in zijn algemeenheid is "je er niets van aantrekken" de beste oplossing.
De link is dat volgens elfletterlijk er elders `nationale ophef' is als hij `honderden artikelen' over het onderwerp kan googlen, zo vanaf zijn luie stoel thuis, zonder ooit voet te hebben gezet in desbetreffend land. Dat is onzin. Er is geen nationale ophef over een hondenshow; nobody gives a fuck.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het met de ophef daar mee valt. Maar het is wel nieuws. Vrij interessant ook,dat dit soort mensen vrij rond lopen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:14 schreef trancethrust het volgende:
[..]
De link is dat volgens elfletterlijk er elders `nationale ophef' is als hij `honderden artikelen' over het onderwerp kan googlen, zo vanaf zijn luie stoel thuis, zonder ooit voet te hebben gezet in desbetreffend land. Dat is onzin. Er is geen nationale ophef over een hondenshow; nobody gives a fuck.
Waar geven ze wel een fuck om? Seculariteit enerszijds, respect voor de Islam anderzijds. Dat er verder idioten rondlopen die om alles zeiken, bijvoorbeeld over hondenshows, of in dit geval zeikerds die zeiken op mensen die op hondenshows zeiken (je zou het niet eens kunnen verzinnen), en daarbij mensen bedreigen, hoe triest ook, is gewoon geen nieuws, period.
Ik weet niet of religekkies gevaarlijker zijn dan overige gekkies. Ik vraag mij dat af eerlijk gezegd. Zelf kies ik ervoor om geen stap opzij te doen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Nja met die extreme religekkies zou ik toch maar het zekere voor het onzekere nemen.
Precies!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:15 schreef sp3c het volgende:
er worden zelfs mensen bedreigt om ijshockey ... in Nederland
iedereen die wat roept heeft een podium tegenwoordig
Hoezo? In Nederland loopt Wilders ook nog altijd vrij rond.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het met de ophef daar mee valt. Maar het is wel nieuws. Vrij interessant ook,dat dit soort mensen vrij rond lopen.
Ik persoonlijk zou geen risico nemen met religekkies. Denk dat ze al een grote voorsprong hebben op normale gekkies vanwege het religieuze gedeeltequote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet of religekkies gevaarlijker zijn dan overige gekkies. Ik vraag mij dat af eerlijk gezegd. Zelf kies ik ervoor om geen stap opzij te doen.
Ja dat klopt ook niet idd. Ja ik ben gewoon benieuwd waarom iemand zo is gaan denken. Zo intense haat voelt. Eigenlijk zouden we ze moeten opsluiten en dan moeten onderzoeken hoe dit komt.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:23 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Hoezo? In Nederland loopt Wilders ook nog altijd vrij rond.
lijkt me handig als er eerst strafbare feiten gepleegd worden voor we het AT op pad sturen ...quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat klopt ook niet idd. Ja ik ben gewoon benieuwd waarom iemand zo is gaan denken. Zo intense haat voelt. Eigenlijk zouden we ze moeten opsluiten en dan moeten onderzoeken hoe dit komt.
Ben je niet benieuwd dan ?:Pquote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me handig als er eerst strafbare feiten gepleegd worden voor we het AT op pad sturen ...
bedreigingen lijken me reden genoeg maar Wilders of een of andere moslimdominee die vind dat moslims geen honden moeten aaien niet lijkt me
Nou, leg dan eens uit.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat klopt ook niet idd. Ja ik ben gewoon benieuwd waarom iemand zo is gaan denken. Zo intense haat voelt. Eigenlijk zouden we ze moeten opsluiten en dan moeten onderzoeken hoe dit komt.
Of hij er voor moet worden opgesloten is een tweede, maar hij heeft natuurlijk wel uitlatingen gedaan waarmee hij zich waarschijnlijk schuldig heeft gemaakt aan het een en ander...quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:37 schreef Kanjer het volgende:
Waarom zou Wilders niet vrij rond mogen lopen volgens jou?
Volgens mij is die nick van Yasmin een rode lap voor sommigen...quote:Even afgezien van het feit DAT ie al niet vrij rond kan lopen dankzij jouw vriendjes.
Dat moeten we nog maar zien met zijn allen he?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of hij er voor moet worden opgesloten is een tweede, maar hij heeft natuurlijk wel uitlatingen gedaan waarmee hij zich waarschijnlijk schuldig heeft gemaakt aan het een en ander...
[..]
Volgens mij is die nick van Yasmin een rode lap voor sommigen...
Gahaha mijn vriendjes...quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nou, leg dan eens uit.
Waarom zou Wilders niet vrij rond mogen lopen volgens jou?
Even afgezien van het feit DAT ie al niet vrij rond kan lopen dankzij jouw vriendjes.
Echt he...quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of hij er voor moet worden opgesloten is een tweede, maar hij heeft natuurlijk wel uitlatingen gedaan waarmee hij zich waarschijnlijk schuldig heeft gemaakt aan het een en ander...
[..]
Volgens mij is die nick van Yasmin een rode lap voor sommigen...
Ja, klopt. Ik hoop wel op een stevige straf. Van mij mag hij de bak in, want ik vind hem echt een gevaarlijke gek die een hoop problemen veroorzaakt.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:43 schreef Kanjer het volgende:
Dat moeten we nog maar zien met zijn allen he?
Iedereen doet er verstandig aan om eerst en vooral zichzelf niet al te serieus te nemen. En al helemaal als het gaat om een beetje vrijblijvend posten op het internet.quote:En op cerebut na, neemt volgens mij niemand yasmin serieus
Het maakt niet uit hoeveel ik mij inlees. Jij zal mij altijd een weg kijker blijven vinden.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:43 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat moeten we nog maar zien met zijn allen he?
En op cerebut na, neemt volgens mij niemand yasmin serieus, trollen die een beetje rondfladderen en niet de moeite nemen zich ook maar op enkele wijze in te lezen.
Kanjer is gewoon op zijn pik getrapt dat ik wat zei over zijn Grote Blonde Leider.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik hoop wel op een stevige straf. Van mij mag hij de bak in, want ik vind hem echt een gevaarlijke gek die een hoop problemen veroorzaakt.
Maar dat is slechts een mening.
[..]
Iedereen doet er verstandig aan om eerst en vooral zichzelf niet al te serieus te nemen. En al helemaal als het gaat om een beetje vrijblijvend posten op het internet.
Ik hoef mezelf niet te rectificeren, omdat het onderwerp in Maleisië wel degelijk speelt. Er is een soort religieus ministerie dat onderzoek doet naar het hondenfestival. Het onderwerp is een bron van discussie tussen gematigde en orthodoxe moslims; het is onderdeel van een breder politiek steekspel in dat land. En dan zijn er ook nog eens doodsbedreigingen ge-uit aan het adres van de organisator en aan moeders met kleine kinderen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:09 schreef trancethrust het volgende:
Volgens jouw redenering is er landelijk ophef zolang er maar `honderden artikels' googlebaar zijn. Je bent welkom jezelf te rectificeren.
Het commentaar wordt eruit gelicht om de denkwijze van hardliners te duiden. Net zoals er hier in Nederland ook aandacht is voor de doodsbedreigingen aan het adres van Peter R. de Vries vanwege zijn Zwarte Piet-uitlatingen. Dat er doodbedreigingen worden ge-uit, zegt doorgaans iets over de hevigheid van een discussie.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:09 schreef trancethrust het volgende:
Misschien moet je Time dan ook niet als gerenommeerd beschouwen, althans niet hun online variant. Uit het artikel:
Conclusies trekken uit 1 facebook bericht en die generaliseren over groep hardliners? Propere journalistiek, doe mij 5 van die magazines, en waar kan ik me abonneren?
Omdat ik dat vind. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:46 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dus je hebt geen uitleg waarom Wilders niet vrij rond zou mogen lopen?
Die mening mag je hebben natuurlijk.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik hoop wel op een stevige straf. Van mij mag hij de bak in, want ik vind hem echt een gevaarlijke gek die een hoop problemen veroorzaakt.
Maar dat is slechts een mening.
[..]
Iedereen doet er verstandig aan om eerst en vooral zichzelf niet al te serieus te nemen. En al helemaal als het gaat om een beetje vrijblijvend posten op het internet.
Argumenten nu al op? Je was nog niet eens begonnen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kanjer is gewoon op zijn pik getrapt dat ik wat zei over zijn Grote Blonde Leider.
Was dit niet genoeg? Je ziet Wilders en mijn naam en gelijk laat je je zien.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:48 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Argumenten nu al op? Je was nog niet eens begonnen.
Zo!, goeie reden zeg!!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat ik dat vind. Zo simpel is het.
Heb je nog wat ontopic te melden ?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:50 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Zo!, goeie reden zeg!!
Tja, als je het zo stelt kan ik geen kant meer op natuurlijk, opsluiten en sleutel weggooien dan maar.
Ik vraag je om een onderbouwing, die heb je dus niet want je papagaait iedereen alleen maar na.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Was dit niet genoeg? Je ziet Wilders en mijn naam en gelijk laat je je zien.
Zolang je opmerkingen zoals mijn vriendjes blijft maken krijg je echt geen serieuze reactie. Denk daarna trouwens ook niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:51 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik vraag je om een onderbouwing, die heb je dus niet want je papagaait iedereen alleen maar na.
Dat heb ik al meer en vaker gedaan dan jij.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb je nog wat ontopic te melden ?
Omdat je dat niet kunt, je hebt er geen verstand van.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zolang je opmerkingen zoals mijn vriendjes blijft maken krijg je echt geen serieuze reactie. Denk daarna trouwens ook niet.
Eens.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:53 schreef sp3c het volgende:
mja ff terug naar dat hondenfeestje idd, dit gaat nergens heen gok ik
had, goede gozer was datquote:
Ik ook niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:48 schreef Kanjer het volgende:
Ik denk alleen niet dat je wens uit gaat komen.
Yep, als het meezit bij de eerstvolgende verkiezingen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 16:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik hou hoop ! Ooit zal het beter worden.
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik hoef mezelf niet te rectificeren, omdat het onderwerp in Maleisië wel degelijk speelt. Er is een soort religieus ministerie dat onderzoek doet naar het hondenfestival. Het onderwerp is een bron van discussie tussen gematigde en orthodoxe moslims; het is onderdeel van een breder politiek steekspel in dat land. En dan zijn er ook nog eens doodsbedreigingen ge-uit aan het adres van de organisator en aan moeders met kleine kinderen.
Al met al lijkt me dat ruimschoots genoeg om jouw suggestie, namelijk dat het onderwerp hier in Nederland meer leeft dan daar in Maleisië, naar het rijk der fabelen te verwijzen.
Als dat een kwaliteitsartikel is en een facebookcomment het beste soort representatieve duiding is wat ze konden vinden dan is het duidelijk geen boeiend probleem. Als het wel een boeiend probleem is dan hadden ze best iets beters kunnen vinden dan een facebookcomment en is Time online dus niet gerenommeerd. Dat zijn zo ongeveer de opties m.i.quote:[..]
Het commentaar wordt eruit gelicht om de denkwijze van hardliners te duiden. Net zoals er hier in Nederland ook aandacht is voor de doodsbedreigingen aan het adres van Peter R. de Vries vanwege zijn Zwarte Piet-uitlatingen. Dat er doodbedreigingen worden ge-uit, zegt doorgaans iets over de hevigheid van een discussie.
Ja, ga maar snel weer terug naar het topic over een doodgeschoten hond in de VS.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 16:19 schreef trancethrust het volgende:
Overigens ben ik nu toch daadwerkelijk verveeld geraakt van dit topic dus toedels~!
dit is nu bespreekbaarquote:Op donderdag 23 oktober 2014 16:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, ga maar snel weer terug naar het topic over een doodgeschoten hond in de VS.
Een belangwekkende zaak: NWS / Video : Agent schiet hond dood
Mooi. Zo werkt democratie inderdaad. Er zijn zo ook wel voorbeelden van mensen die onder het mom van democratie de meest krankzinnige besluiten hebben genomen. Het is over het algemeen echter een staatsvorm die meer werkbaar is dan een hoop alternatieven.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan je helemaal volgen en onderschrijf ook het merendeel (alleen ik accepteer wel dat bij democratie nu eenmaal hoort dat ratio deels de deur uit gaat en dat als "het volk" dat wil, dat nu eenmaal is hoe het gaat, anders is het geen democratie meer). Mijn punt was dat sommigen bij de ene groep het allemaal heel prima vinden, maar bij de andere groep vinden dat die hun bek maar moet houden.
Zo heeft elfje zijn opvattingen en die wil hij aan alles en iedereen opdringen (wat als hij dat een beetje gematigd zou doen helemaal prima zou zijn, de manier waarop bevalt mij duidelijk niet), maar vervolgens klaagt hij wel als een moslim zijn opvattingen bij een ander door de strot wil rammen.
En dan komen we tot het verschil: ik vind iedere vorm van extremisme potentieel maatschappij-ontwrichtend. Elfje vindt dat alleen bij bepaalde vormen (zeker als ze op religie gebaseerd zijn en het meest als het om moslims gaat). Of beter gezegd: als een mening hem niet uitkomt vind hij deze al snel extremistisch, maar als een mening wel in zijn straatje past kan deze nog zo extreem en/of fundamentalistisch zijn, hij zal het als zodanig niet (h)erkennen.
Door de juiste begrenzingen aan democratie te koppelen, kom je tot de best denkbare staatsvorm. Eentje waarin de rechten en vrijheden van mensen maximaal zijn, zonder dat de rechten en vrijheden van anderen worden onderdrukt. In landen waar religie dominant is, is de realiteit vaak anders, helaas.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mooi. Zo werkt democratie inderdaad. Er zijn zo ook wel voorbeelden van mensen die onder het mom van democratie de meest krankzinnige besluiten hebben genomen. Het is over het algemeen echter een staatsvorm die meer werkbaar is dan een hoop alternatieven.
Deze aaisessie is natuurlijk een vrij triviaal iets. Er speelt wel meer in Maleisië. Het is geen Saoedi-Arabië of IS-achtig iets, verre van zelfs, maar de argumentatie achter deze kritiek en het besluit om het te onderzoeken, wordt vaker gebruikt daar. Dat is het probleem, het goede over de aaisessie een triviale manifestatie daarvan.
Dat is ook mijn punt. Dit is een triviaal iets, maar wel onderdeel van een trend aldaar. Tussen "iets" en "er" had ik "maar" toe moeten voegen. Dan was het duidelijker geweest.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Door de juiste begrenzingen aan democratie te koppelen, kom je tot de best denkbare staatsvorm. Eentje waarin de rechten en vrijheden van mensen maximaal zijn, zonder dat de rechten en vrijheden van anderen worden onderdrukt. In landen waar religie dominant is, is de realiteit vaak anders, helaas.
En die aaisessie lijkt een triviaal iets, maar als je er even in duikt, blijkt het dus de spanningen tussen gematigde en conservatieve moslims bloot te leggen. De huidige politieke orde in dat land is conservatief en doet er alles aan om de macht te houden. Ook als het daarvoor nodig is om denkbeelden aan gematigde moslims op te dringen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |