Pest me nou nietquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eruit geknikkerd worden... daar was wat mee.
Vroeger was je nog blij als je achter in de viertonner op de camo netten mocht zitten ipv lopen...quote:Op maandag 27 oktober 2014 09:19 schreef ErwinRommel het volgende:
Terechte klacht:invalidenbusje als vervoer naar veteranengroep. Heb ik geweigerd dus. Ze regelen maar fatsoenlijk vervoer.
Ja, maar niet om ongepantserd naar "boven" te gaan in een Iveco-busje en dan middenin mayhem terecht te komen tussen de strijdende partijen terwijl alles om je heen brand.quote:Op maandag 27 oktober 2014 09:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vroeger was je nog blij als je achter in de viertonner op de camo netten mocht zitten ipv lopen...![]()
Derhalve onterechte klacht.
quote:Op maandag 27 oktober 2014 09:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, maar niet om ongepantserd naar "boven" te gaan in een Iveco-busje en dan middenin mayhem terecht te komen tussen de strijdende partijen terwijl alles om je heen brand.
Derhalve, ihkv mijn klachten deze klacht gegrond
quote:Voor deze oefening hebben we de extremistische Jihad aanhangers in Nederland als hoofddreiging. Om te voorkomen dat de burger bevolking in het oefengebied in paniek raakt bij het optreden als Jihad aanhangers in lange gewaden, baarden en gezichtsbedekking hebben we bepaald dat de roleplay als ze optreden als Jihad aanhanger gekleed is in carnavals- of feestkleding. Gewenst is dat een ieder een setje bij zich heeft.
Het woord Jihad zullen we in de oefening ook niet gebruiken. In plaats daarvan gebruiken we Hatsjie. Roleplay speelt dus hoofdzakelijk burgerrollen en in voorkomende gevallen Hatsjie aanhanger.
quote:Op maandag 27 oktober 2014 09:19 schreef ErwinRommel het volgende:
Terechte klacht:invalidenbusje als vervoer naar veteranengroep. Heb ik geweigerd dus. Ze regelen maar fatsoenlijk vervoer.
chickiequote:Op maandag 27 oktober 2014 16:47 schreef Awsom het volgende:
Nieuwe foto van NFP
[ afbeelding ]
Ziet er wat lichter uit dan onderstaand, maar dat zal (hopelijk) door de lekkere overbelichting komen.![]()
[ afbeelding ]
Ziet er wel peppie uit, benieuwd wanneer het ingevoerd gaat worden.![]()
awesomequote:Op maandag 27 oktober 2014 16:58 schreef samthegreat5 het volgende:
Algemene crisistoestand voor een compagnie oefening die eraan komt
[..]
de oefenwaarde moet wel ongekend hoog zijn om het in deze uitvoering door te laten gaan.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:50 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
CarnavalpakkenWat?
''Hey Ali Baba, leg da pilske eens weg en zet ge feesthoed af''
Echt tering. Alleen maar omdat anders MISSCHIEN een of andere langswandelende Henk met z'n hond in paniek 112 belt en het ze te veel moeite is om de autoriteiten van de plaats waar de oefening plaatsvindt in te lichtenquote:Op maandag 27 oktober 2014 18:02 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
de oefenwaarde moet wel ongekend hoog zijn om het in deze uitvoering door te laten gaan.
Of jullie weekendwarriors worden allemaal in de zeik genomen
quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:58 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
wat is de bct?quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:58 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:58 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Op het moment dat VeVa, de Natres en de dumps het ongeveer een jaar hebben, daarna komt de rest.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:47 schreef Awsom het volgende:
Dat de hatsjies verkouden zijn en zodoende niet naar het carnaval kunnen. Daardoor zijn ze ernstig over de zeik en is de pleuris uitgebroken in een aantal dorpen...quote:
Ach zo heb ik ooit eens oorlog gevoerd tegen de Limbolanders (onze cc was Limburgs, vond ie niet grappig) en weet ik wat voor wazige dingen. Vind t altijd wel leuk als ze er iets van makenquote:Op maandag 27 oktober 2014 21:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat de hatsjies verkouden zijn en zodoende niet naar het carnaval kunnen. Daardoor zijn ze ernstig over de zeik en is de pleuris uitgebroken in een aantal dorpen...
Dus dat. Vrij karig schema volgend jaar. In totaal maar 4 "grote" oefeningen van 2 wekenquote:
En nog bij een wielbrigade ook. Lekker naar 43 komen haha. Dichter bij huis ookquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:10 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dus dat. Vrij karig schema volgend jaar. In totaal maar 4 "grote" oefeningen van 2 weken
Of we nou mech of een mot brig worden/blijven.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:11 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
En nog bij een wielbrigade ook. Lekker naar 43 komen haha. Dichter bij huis ook
Je vergeet de behulpzame partizanen die al jarenlang strijd leveren tegen de Hatsjies. Op DTG X op het coördinaat Y zullen zij nachtvoeding leveren in de vorm van een gamel met speklappen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat de hatsjies verkouden zijn en zodoende niet naar het carnaval kunnen. Daardoor zijn ze ernstig over de zeik en is de pleuris uitgebroken in een aantal dorpen...
Say whutquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Je 'titel' en nevenfuncties in je onderschrift zetten op de mulan mailmanmanman
Titel kan ik wel begrijpen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
ja titel wel? Want het is relevant dat de sgt sokkenteller uit Appelscha weet dat je hbo gedaan hebt?quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:19 schreef Awsom het volgende:
[..]
Titel kan ik wel begrijpen.
Nevenfuncties?????
Of erger, de wapenspreuk van je kantoorquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Nieuw flekkenpak?quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:47 schreef Awsom het volgende:
Nieuwe foto van NFP
[ afbeelding ]
Ziet er wat lichter uit dan onderstaand, maar dat zal (hopelijk) door de lekkere overbelichting komen.![]()
[ afbeelding ]
Iets als dr. of ir. bedoel ik dan hequote:Op maandag 27 oktober 2014 23:41 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
ja titel wel? Want het is relevant dat de sgt sokkenteller uit Appelscha weet dat je hbo gedaan hebt?
Ik krijg altijd idee dat die mensen denken dat ze hun titel erbij moeten zetten omdat ze dan serieuzer genomen worden qua mening, opvatting, beslissing etc. En ze zelf dus mensen zonder titel minder serieus nemen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:48 schreef Awsom het volgende:
[..]
Iets als dr. of ir. bedoel ik dan he
42.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Zéér Weledelgestrenge Mr. Drs. Ing. PhD, ErwinRommel![]()
Wat is de max eigenlijk qua titels?
Dat zal ons Staatshoofd wel hebben maar maken ze er simpelweg Etc etc etc van. Kom op zeg. Daar doe ik het niet voor.quote:
Kun je misschien even op een rijtje zetten welke titels iemand dan heeft en nog belangrijker, hoe veel jaren studie hiervoor nodig zijnquote:
Durf ook eens vrije tijd te genieten danquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:41 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Kun je misschien even op een rijtje zetten welke titels iemand dan heeft en nog belangrijker, hoe veel jaren studie hiervoor nodig zijn
Eens. En dat vind ik dus in bedrijfsleven net zo. Ik heb een functie en als ik iets verkondig is dat uit hoofde van die functie omdat mijn werkgever mij daar blijkbaar capabel voor acht. En de meeste van mijn collega's zonder hbo zijn net zo capabel.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:23 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Je rang zegt wat over je functie en dat is in een hiërarchische organisatie met een 'lijn' van belang. Als kpl ga je naar de sgt en de sgt naar de sm etc. Je titel ( die vaak niets met je functie te maken heeft) zegt wat over een opleiding die je gedaan heeft maar dat heeft verder niks toe te voegen aan je boodschap.
Vanaf welke rang gaat b.d. Eigenlijk op?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ben veteraan, ook een benaming/titel or whatever. Ik zeg ook nooit "Aangenaam, ik ben veteraan M.H."
Of Kpl b.d. M. H.
Al sla je me dood.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:02 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
Vanaf welke rang gaat b.d. Eigenlijk op?
Soldaatquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:02 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
Vanaf welke rang gaat b.d. Eigenlijk op?
Sld is stand, alles daarboven is rang.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Hmm. t/m kpl1 heb je een stand. Daarna een rang.
Dus vanaf sgt lijkt me.
Zal mijn acte straks ff nakijken wat er nu staat.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sld is stand, alles daarboven is rang.
Dat is je rang ook. Onbewust kijken mensen in een gesprek toch echt even naar iemands schouder. Een titel, prima dat daarvoor gestudeerd heeft maar het dient geen praktisch nut om deze te voeren. Al helemaal niet als je een mailtje stuurt naar een collegaquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:49 schreef hcwp het volgende:
Dan nog staat het argument dat je je titel verdiend hebt en het je recht is die te voeren. Ik zal nooit ergens mijn titel vermelden, dat is in Nederland veelal ongepast. Er zijn echter zat subculturen (veelal buitenlands) waarbij men naar je kaartje kijkt en -zoals NedKelly ook aangeeft- er van uit gaat dat indien je er een bezit, deze op je kaartje staat.
Tsja, als alles wat je doet een praktisch nut moet dienen dan kunnen we nog wel wat overhead schrappen hier en daar...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:25 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dat is je rang ook. Onbewust kijken mensen in een gesprek toch echt even naar iemands schouder. Een titel, prima dat daarvoor gestudeerd heeft maar het dient geen praktisch nut om deze te voeren. Al helemaal niet als je een mailtje stuurt naar een collega
schrappen? Vind de organisatie al schraal genoeg zoals ie isquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:12 schreef hcwp het volgende:
[..]
Tsja, als alles wat je doet een praktisch nut moet dienen dan kunnen we nog wel wat overhead schrappen hier en daar...
Zou graag naar de bios willenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:48 schreef Cobra4 het volgende:
"Fury" Leuk om in de bios te gaan kijken.
Zeker! Gisteren geweest met mn pel. Het "NEUK DA WIJF NOU" vloog wel door de zaalquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:48 schreef Cobra4 het volgende:
"Fury" Leuk om in de bios te gaan kijken.
Gelukkig heb ik leren leven met mijn beperkingen Thaboelquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:09 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Zeker! Gisteren geweest met mn pel. Het "NEUK DA WIJF NOU" vloog wel door de zaal
ER het lijkt me voor jou geen goed plan om die in de bios te zien
staat volgens mij ergens in DEFquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:58 schreef Kostertjuh het volgende:
Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar je verhaal ER
DEF / Vulneratus Nec Victus, leven met PTSS #2quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:58 schreef Kostertjuh het volgende:
Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar je verhaal ER
In de academische sferen waarin ik vooralsnog vertoef is je titel voeren de gewoonste zaak van de wereld. Er wordt eerder raar opgekeken als je het niet doet bijvoorbeeld. En dat iemand die gezwoegd heeft om de titel Ir. te verdienen iemand er op wijst dat dat niet hetzelfde is als Ing. vind ik ook absoluut niet raar.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:49 schreef hcwp het volgende:
Dan nog staat het argument dat je je titel verdiend hebt en het je recht is die te voeren. Ik zal nooit ergens mijn titel vermelden, dat is in Nederland veelal ongepast. Er zijn echter zat subculturen (veelal buitenlands) waarbij men naar je kaartje kijkt en -zoals NedKelly ook aangeeft- er van uit gaat dat indien je er een bezit, deze op je kaartje staat.
Ik dacht tot 5 minuten geleden dat ir. en ing. hetzelfde waren.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:55 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
In de academische sferen waarin ik vooralsnog vertoef is je titel voeren de gewoonste zaak van de wereld. Er wordt eerder raar opgekeken als je het niet doet bijvoorbeeld. En dat iemand die gezwoegd heeft om de titel Ir. te verdienen iemand er op wijst dat dat niet hetzelfde is als Ing. vind ik ook absoluut niet raar.
In academische sferen inderdaad niet vreemd. Heb vroeger bij Life Sciences bedrijf gewerkt (jouw richting?) waar het wel veel zei zo'n titel. Maar bij veel bedrijven voegt het niets toe.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:55 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
In de academische sferen waarin ik vooralsnog vertoef is je titel voeren de gewoonste zaak van de wereld. Er wordt eerder raar opgekeken als je het niet doet bijvoorbeeld. En dat iemand die gezwoegd heeft om de titel Ir. te verdienen iemand er op wijst dat dat niet hetzelfde is als Ing. vind ik ook absoluut niet raar.
Niet eens prof. dr. ir?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:07 schreef Awsom het volgende:
[..]
Ik dacht tot 5 minuten geleden dat ir. en ing. hetzelfde waren.
Gr gr
bijna drs. ir. AWSOM BSc MSc![]()
Ik heb helemaal geen zin om ooit leraar te worden, laat staan dat ik ooit wil promoveren.quote:
Wat moet je weten? Didactisch model van Gelder? Of het standaard kerngedrag 17 t/m 64 verhaal?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:58 schreef vervoerder23 het volgende:
Zou één van de militairen op het forum mij misschien aan de opzet van een lesplan kunnen helpen?
Ja klopt, dat is mijn richting.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:12 schreef NedKelly het volgende:
[..]
In academische sferen inderdaad niet vreemd. Heb vroeger bij Life Sciences bedrijf gewerkt (jouw richting?)
Dat vind ik ook raar hoor. Uit je dak gaan gaat wat ver..quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:12 schreef NedKelly het volgende:
En je hebt gelijk dat het inderdaad niet raar is om er op te wijzen dat het Ir. ipv Ing. is. Het volledig uit je dak gaan en collega's er om uitschelden wel.
Met deze ben ik eerlijk gezegd niet bekend. Het gaat mij om het lesplan dat ze gebruiken op de KMS voor de eerste lessen, bedankt voor je reactie trouwensquote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat moet je weten? Didactisch model van Gelder? Of het standaard kerngedrag 17 t/m 64 verhaal?
Maakt niks uit. Als ik een mail krijg van een collega over bijvoorbeeld een project van de komende tijd dan hoef ik echt niet te weten of die persoon ingenieur is of bachelor of arts. Daar doe ik lekker niks mee en aan het einde van de dag doen we toch hetzelfde werk voor dezelfde baas.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:55 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik zeg toch ''in de academische sferen waarin ik vertoef''. Ik zei niks over de baas. Kan mij wat dat iemand z'n titel gebruikt bij de baas. Je hebt hem verdiend, als je hem wil gebruiken doe je dat toch lekker.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Maakt niks uit. Als ik een mail krijg van een collega over bijvoorbeeld een project van de komende tijd dan hoef ik echt niet te weten of die persoon ingenieur is of bachelor of arts. Daar doe ik lekker niks mee en aan het einde van de dag doen we toch hetzelfde werk voor dezelfde baas.
twitter:13LichteBrigade twitterde op donderdag 30-10-2014 om 11:46:5113 Gemechaniseerde Brigade heet vanaf nu 13 Lichte Brigade. Belangrijke stap op weg naar eenheid met pantserwielvoertuigen. #Landmacht reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |