abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145744752
quote:
10s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:13 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Goed opgelet dus
Nou die rechter was een buitengewoon aantrekkelijke vrouw dus ik was regelmatig ergens anders met mijn gedachten :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_145744788
quote:
11s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:13 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nou die rechter was een buitengewoon aantrekkelijke vrouw dus ik was regelmatig ergens anders met mijn gedachten :7
pi_145744976
Hi guys! :W
Wazzup.
pi_145745093
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoeft niet, als wederrechtelijkheid bestanddeel is leidt noodweer tot vrijspraak

*slaat kruisje dat dit klopt :')
Klinkt aannemelijk.

Ontslagen van alle rechtsvervolging is het natuur lijk :')
pi_145745609
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:20 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Klinkt aannemelijk.

Ontslagen van alle rechtsvervolging is het natuur lijk :')
Idd, het ten laste gelegde feit is namelijk wel gepleegd. Aldus ontslag van alle rechtsvervolging.
Feit bewezen? O.v.a.r.
Feit niet bewezen? Vrijspraak.

Correct me if I'm wrong, heb nog geen strafrecht gehad.
pi_145745734
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:30 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

Idd, het ten laste gelegde feit is namelijk wel gepleegd. Aldus ontslag van alle rechtsvervolging.
Feit bewezen? O.v.a.r.
Feit niet bewezen? Vrijspraak.

Correct me if I'm wrong, heb nog geen strafrecht gehad.
Als wederrechtelijkheid bestanddeel is ligt het anders. Dan valt namelijk door een schulduitsluitingsgrond de wederrechtelijkheid weg en is er dus niet voldaan aan de delictsomschrijving, dus vrijspraak.
pi_145745943
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als wederrechtelijkheid bestanddeel is ligt het anders. Dan valt namelijk door een schulduitsluitingsgrond de wederrechtelijkheid weg en is er dus niet voldaan aan de delictsomschrijving, dus vrijspraak.
Ofcourse maar ik was nog bezig met noodweer dus rechtvaardigingsgrond. In geval van noodweerexces/overmacht.. dus schulduitsluitingsgrond heb je gelijk :)
Toch?
pi_145746001
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:36 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

Ofcourse maar ik was nog bezig met noodweer dus rechtvaardigingsgrond. In geval van noodweerexces/overmacht.. dus schulduitsluitingsgrond heb je gelijk :)
Toch?
Nee, want zoals ik zei, dat hoeft niet per se. Noodweer kan zowel een rechtvaardigingsgrond als een strafuitsluitingsgrond zijn.
pi_145746082
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, want zoals ik zei, dat hoeft niet per se. Noodweer kan zowel een rechtvaardigingsgrond als een strafuitsluitingsgrond zijn.
Bij exces toch?
pi_145746118
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:38 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

Bij exces toch?
Moet ik het nu echt vier keer gaan zeggen?
pi_145746176
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:38 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

Bij exces toch?[quote]0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Moet ik het nu echt vier keer gaan zeggen?
[/quote]

Waarrschijnlijk wel :)
Zoals ik zei, ik heb strafrecht nog niet gehad. Je reactie is dus niet nodig.
pi_145746223
quote:
10s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Moet ik het nu echt vier keer gaan zeggen?
Waarrschijnlijk wel :)
Zoals ik zei, ik heb strafrecht nog niet gehad. Je reactie is dus niet nodig.
[/quote]
pi_145746242
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoeft niet, als wederrechtelijkheid bestanddeel is leidt noodweer tot vrijspraak

*slaat kruisje dat dit klopt :')
correct.
pi_145746263
Zo, eerste studiedag van het collegejaar weer gehad.
Geen referral hier.
pi_145746700
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:40 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

Waarrschijnlijk wel :)
Zoals ik zei, ik heb strafrecht nog niet gehad. Je reactie is dus niet nodig.
Vrijspraak volgt als het feit niet is bewezen, dat wil zeggen, als niet aan alle onderdelen van de tenlastelegging is voldaan. Als wederrechtelijkheid een bestanddeel is (dus onderdeel van de delictsomschrijving) leidt noodweer er toe dat het feit niet bewezen kan worden. Er volgt dus vrijspraak. Bij een strafuitsluitingsgrond (zoals noodweerexces) is er wel voldaan aan de delictsomschrijving en volgt er dus OVAR.
  maandag 20 oktober 2014 @ 19:54:03 #66
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145746979
Nieuwe hoofdtelefoon _O_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 20 oktober 2014 @ 19:56:24 #67
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_145747094
quote:
11s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:13 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nou die rechter was een buitengewoon aantrekkelijke vrouw dus ik was regelmatig ergens anders met mijn gedachten :7
Lekker gezond.
pi_145747438
quote:
10s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Lekker gezond.
Dergelijke vrouwen zijn niet bevorderlijk voor mijn no-fap streak :'(

1 day and counting oO<
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_145747612
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, want zoals ik zei, dat hoeft niet per se. Noodweer kan zowel een rechtvaardigingsgrond als een strafuitsluitingsgrond zijn.
schulduitsluitingsgrond bedoel je
pi_145747627
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:07 schreef Paxcon het volgende:

[..]

schulduitsluitingsgrond bedoel je
Correct.
pi_145747641
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vrijspraak volgt als het feit niet is bewezen, dat wil zeggen, als niet aan alle onderdelen van de tenlastelegging is voldaan. Als wederrechtelijkheid een bestanddeel is (dus onderdeel van de delictsomschrijving) leidt noodweer er toe dat het feit niet bewezen kan worden. Er volgt dus vrijspraak. Bij een strafuitsluitingsgrond (zoals noodweerexces) is er wel voldaan aan de delictsomschrijving en volgt er dus OVAR.
Je gebruikt de verkeerde term

Het zijn namelijk allemaal strafuitsluitingsgronden, je moet onderscheid maken in rechtvaardigings-(noodweer, overmacht-noodtoestand e.d.) en schulduitsluitingsgronden (noodweerexces, psychische overmacht e.d.)

Ah die wijsneus Pax was me alweer voor
pi_145747685
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:08 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Je gebruikt de verkeerde term

Het zijn namelijk allemaal strafuitsluitingsgronden, je moet onderscheid maken in rechtvaardiging (noodweer, overmacht-noodtoestand e.d.) en schulduitsluitingsgronden (noodweerexces, psychische overmacht e.d.)

Ah die wijsneus Pax was me alweer voor
Klopt. :P Deed ik net ook al fout. Jij ook bedankt voor de correctie. Ver weggezakt dit :')
pi_145747706
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:08 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ah die wijsneus Pax was me alweer voor
Nou nou

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2014 20:09:52 ]
pi_145747758
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

Klopt. :P Deed ik net ook al fout. Jij ook bedankt voor de correctie. Ver weggezakt dit :')
Je was ooit dè strafrecht expert van dit topic, sinds die fiscale onzin is het er slecht mee gesteld Tjok
pi_145747780
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:09 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Nou nou
nou
pi_145747783
quote:
9s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:10 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Je was ooit dè strafrecht expert van dit topic, sinds die fiscale onzin is het er slecht mee gesteld Tjok
Nee, ik was nooit de strafrechtexpert. Dat zeiden jullie en dat ontken ik elke keer.
pi_145748383
quote:
10s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, ik was nooit de strafrechtexpert. Dat zeiden jullie en dat ontken ik elke keer.
Ik kan me nog tijden herinneren van Tchock's strafrechtweetje van de dag..
  maandag 20 oktober 2014 @ 20:27:54 #78
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145748597
Het Goede Doel klinkt ook lekker zeg.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 20 oktober 2014 @ 20:29:32 #79
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_145748684
quote:
9s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:23 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ik kan me nog tijden herinneren van Tchock's strafrechtweetje van de dag..
Bewijs.
pi_145748742
Op m'n bek gegaan in het noorderplantsoen. :'(

Inb4 ties met z'n lekker voor je
  maandag 20 oktober 2014 @ 20:30:56 #81
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_145748772
quote:
9s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:30 schreef Etsu het volgende:
Op m'n bek gegaan in het noorderplantsoen. :'(

Hopelijk is het meegevallen.
pi_145749021
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Hopelijk is het tegengevallen.
  maandag 20 oktober 2014 @ 20:35:03 #83
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145749023
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Hopelijk is het meegevallen.
Gevallen in ieder geval wel.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_145749027
Kusje d'r op Etsu :*
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_145749037
quote:
10s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:29 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Bewijs.
Ben nu even bezig, zal vanavond even zoeken
pi_145749055
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:35 schreef eriksd het volgende:

[..]

Gevallen in ieder geval wel.
HAHAHA
pi_145749104
quote:
9s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:30 schreef Etsu het volgende:
Op m'n bek gegaan in het noorderplantsoen. :'(

Inb4 ties met z'n lekker voor je
Gerepareerde remmen waren niet goed?
Geen referral hier.
pi_145749145
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:36 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Gerepareerde remmen waren niet goed?
Nee, ik zag een konijnen/mollenhol niet in het donker en toen bleef m'n band hangen. :')
pi_145749167
maar een biertje om de pijn te verzachten
pi_145749176
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:37 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee, ik zag een konijnen/mollenhol niet in het donker en toen bleef m'n band hangen. :')
:D
Geen referral hier.
pi_145749448
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:37 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee, ik zag een konijnen/mollenhol niet in het donker en toen bleef m'n band hangen. :')
_O-
pi_145749475
Weet iemand hoe je psychische causaliteit goed kan beargumenteren (bij uitlokking tot een misdrijf)? Ik loop een beetje in dezelfde redenatie daarvoor als met het uitlokkingsmiddel, want daarmee beweeg je iemand ergens toe..
  maandag 20 oktober 2014 @ 20:42:23 #93
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145749487
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:42 schreef Ties02 het volgende:
Weet iemand hoe je psychische causaliteit goed kan beargumenteren (bij uitlokking tot een misdrijf)? Ik loop een beetje in dezelfde redenatie daarvoor als met het uitlokkingsmiddel, want daarmee beweeg je iemand ergens toe..
Ja.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_145749490
Ik ben wat studeren altijd zo waardeloos de dag van een tentamen :') Wilde vanalles doen vanavond maar zit maar wat glazig voor me uit te kijken en muziek te luisteren.
pi_145749576
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:42 schreef Ties02 het volgende:
Weet iemand hoe je psychische causaliteit goed kan beargumenteren (bij uitlokking tot een misdrijf)? Ik loop een beetje in dezelfde redenatie daarvoor als met het uitlokkingsmiddel, want daarmee beweeg je iemand ergens toe..
Nee.
pi_145749611
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:40 schreef Etsu het volgende:

[..]

ja

woensdagavond 22:00 inleveren :')

[..]

vergeten vervolg

Nader onderzoek aan het lichaam van Priscilla wijst uit dat zij is overleden aan de gevol-gen van miltvuur. Miltvuur is een acute infectie die veroorzaakt wordt door een bacterie. Uit het forensisch onderzoek blijkt daarnaast dat de brief van Danny deze dodelijke bac-terie in de vorm van poeder bevatte. Danny geeft later bij de politie toe dat hij Priscilla van het leven wilde beroven, omdat hij haar aan niemand anders gunde.

:+
Wat is de vraag dan
pi_145749640
quote:
10s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat is de vraag dan
Bespreek achtereenvolgens of Danny strafbaar is wegens medeplegen, uitlokken en/of doen plegen van moord. NB. Als u van oordeel bent dat een deelnemingsvorm niet tot strafbaarheid van Danny leidt, dan alleen het ver-eiste bespreken waarop het fout loopt.

wil je ook vraag b weten
pi_145749703
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:44 schreef Etsu het volgende:

[..]

Bespreek achtereenvolgens of Danny strafbaar is wegens medeplegen, uitlokken en/of doen plegen van moord. NB. Als u van oordeel bent dat een deelnemingsvorm niet tot strafbaarheid van Danny leidt, dan alleen het ver-eiste bespreken waarop het fout loopt.

wil je ook vraag b weten
Moeilijk hoor
pi_145749722
quote:
11s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

Moeilijk hoor
is dat sarcasme?
pi_145749769
Hé trouwens Y, als je een sportauto koopt met geleend geld mag je de schuld toch wel voor box 3 in aanmerking nemen maar de auto niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')