Nou die rechter was een buitengewoon aantrekkelijke vrouw dus ik was regelmatig ergens anders met mijn gedachtenquote:
quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:13 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nou die rechter was een buitengewoon aantrekkelijke vrouw dus ik was regelmatig ergens anders met mijn gedachten
Klinkt aannemelijk.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoeft niet, als wederrechtelijkheid bestanddeel is leidt noodweer tot vrijspraak
*slaat kruisje dat dit klopt
Idd, het ten laste gelegde feit is namelijk wel gepleegd. Aldus ontslag van alle rechtsvervolging.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:20 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Klinkt aannemelijk.
Ontslagen van alle rechtsvervolging is het natuur lijk
Als wederrechtelijkheid bestanddeel is ligt het anders. Dan valt namelijk door een schulduitsluitingsgrond de wederrechtelijkheid weg en is er dus niet voldaan aan de delictsomschrijving, dus vrijspraak.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:30 schreef nadiyaa het volgende:
[..]
Idd, het ten laste gelegde feit is namelijk wel gepleegd. Aldus ontslag van alle rechtsvervolging.
Feit bewezen? O.v.a.r.
Feit niet bewezen? Vrijspraak.
Correct me if I'm wrong, heb nog geen strafrecht gehad.
Ofcourse maar ik was nog bezig met noodweer dus rechtvaardigingsgrond. In geval van noodweerexces/overmacht.. dus schulduitsluitingsgrond heb je gelijkquote:Op maandag 20 oktober 2014 19:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als wederrechtelijkheid bestanddeel is ligt het anders. Dan valt namelijk door een schulduitsluitingsgrond de wederrechtelijkheid weg en is er dus niet voldaan aan de delictsomschrijving, dus vrijspraak.
Nee, want zoals ik zei, dat hoeft niet per se. Noodweer kan zowel een rechtvaardigingsgrond als een strafuitsluitingsgrond zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:36 schreef nadiyaa het volgende:
[..]
Ofcourse maar ik was nog bezig met noodweer dus rechtvaardigingsgrond. In geval van noodweerexces/overmacht.. dus schulduitsluitingsgrond heb je gelijk![]()
Toch?
Bij exces toch?quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, want zoals ik zei, dat hoeft niet per se. Noodweer kan zowel een rechtvaardigingsgrond als een strafuitsluitingsgrond zijn.
[/quote]quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:38 schreef nadiyaa het volgende:
[..]
Bij exces toch?[quote]Op maandag 20 oktober 2014 19:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Moet ik het nu echt vier keer gaan zeggen?
Waarrschijnlijk welquote:Op maandag 20 oktober 2014 19:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Moet ik het nu echt vier keer gaan zeggen?
correct.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoeft niet, als wederrechtelijkheid bestanddeel is leidt noodweer tot vrijspraak
*slaat kruisje dat dit klopt
Vrijspraak volgt als het feit niet is bewezen, dat wil zeggen, als niet aan alle onderdelen van de tenlastelegging is voldaan. Als wederrechtelijkheid een bestanddeel is (dus onderdeel van de delictsomschrijving) leidt noodweer er toe dat het feit niet bewezen kan worden. Er volgt dus vrijspraak. Bij een strafuitsluitingsgrond (zoals noodweerexces) is er wel voldaan aan de delictsomschrijving en volgt er dus OVAR.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:40 schreef nadiyaa het volgende:
[..]
Waarrschijnlijk wel
Zoals ik zei, ik heb strafrecht nog niet gehad. Je reactie is dus niet nodig.
Lekker gezond.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:13 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nou die rechter was een buitengewoon aantrekkelijke vrouw dus ik was regelmatig ergens anders met mijn gedachten
Dergelijke vrouwen zijn niet bevorderlijk voor mijn no-fap streakquote:
schulduitsluitingsgrond bedoel jequote:Op maandag 20 oktober 2014 19:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, want zoals ik zei, dat hoeft niet per se. Noodweer kan zowel een rechtvaardigingsgrond als een strafuitsluitingsgrond zijn.
Je gebruikt de verkeerde termquote:Op maandag 20 oktober 2014 19:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vrijspraak volgt als het feit niet is bewezen, dat wil zeggen, als niet aan alle onderdelen van de tenlastelegging is voldaan. Als wederrechtelijkheid een bestanddeel is (dus onderdeel van de delictsomschrijving) leidt noodweer er toe dat het feit niet bewezen kan worden. Er volgt dus vrijspraak. Bij een strafuitsluitingsgrond (zoals noodweerexces) is er wel voldaan aan de delictsomschrijving en volgt er dus OVAR.
Klopt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Je gebruikt de verkeerde term
Het zijn namelijk allemaal strafuitsluitingsgronden, je moet onderscheid maken in rechtvaardiging (noodweer, overmacht-noodtoestand e.d.) en schulduitsluitingsgronden (noodweerexces, psychische overmacht e.d.)
Ah die wijsneus Pax was me alweer voor
Nou nouquote:Op maandag 20 oktober 2014 20:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ah die wijsneus Pax was me alweer voor
Je was ooit dè strafrecht expert van dit topic, sinds die fiscale onzin is het er slecht mee gesteld Tjokquote:Op maandag 20 oktober 2014 20:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt.Deed ik net ook al fout. Jij ook bedankt voor de correctie. Ver weggezakt dit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |