fijne website! thanks voor de link.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:40 schreef Multiply het volgende:
http://www.droogtrainen.com/
Jesse approved.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:14 schreef IrCute het volgende:
[ afbeelding ]
Bonus foto van mijn homegym. Er is een barbell plate tree en dumbbell rack onderweg om alles op te bergen. Verder wil ik nog wat posters bestellen en komt er in de winter als het te koud is om buiten te hardlopen nog een loopband bij.
Dayum, jaloers.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:14 schreef IrCute het volgende:
[ afbeelding ]
Bonus foto van mijn homegym. Er is een barbell plate tree en dumbbell rack onderweg om alles op te bergen. Verder wil ik nog wat posters bestellen en komt er in de winter als het te koud is om buiten te hardlopen nog een loopband bij.
Jup, zeker een aanrader om eens toe te voegen. Nadeel is dat je het goed moet mengen, aangezien het nogal kleverig is.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:39 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Pindakaas door de oats? Smaakt da wa?
FF in de blender misschien.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:40 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Jup, zeker een aanrader om eens toe te voegen. Nadeel is dat je het goed moet mengen, aangezien het nogal kleverig is.
De zin klopt wel, alcohol wordt altijd als eerste verwerkt wanneer dit in je systeem zit. De overige macro's worden dan opgeslagen in bijv. vet. Tot dus ver klopt het, echter gaat aankomen en afvallen niet over 1 dag. Op langer termijn 's avonds veel eten is het volgende bekend:quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 23:12 schreef BredeBroeder het volgende:
"In alcohol zitten namelijk erg veel koolhydraten, en men drinkt over het algemeen ‘s avonds alcohol, dus word deze overtollige hoeveelheid opgeslagen als vet. "
Dat was een fabeltje toch? Meende ergens anders gelezen te hebben dat een broodje met complexe carbs juist goed is voor 't slapen gaan.
het doel van kwark voor het slapen gaan was toch de langzame caseine eiwitten? waarom gaat het hier ineens over een broodje dan?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 23:12 schreef BredeBroeder het volgende:
"In alcohol zitten namelijk erg veel koolhydraten, en men drinkt over het algemeen ‘s avonds alcohol, dus word deze overtollige hoeveelheid opgeslagen als vet. "
Dat was een fabeltje toch? Meende ergens anders gelezen te hebben dat een broodje met complexe carbs juist goed is voor 't slapen gaan.
Eiwit≠Complexe koolhydraten.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 00:08 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
het doel van kwark voor het slapen gaan was toch de langzame caseine eiwitten? waarom gaat het hier ineens over een broodje dan?
Volgens mij maakt dat ook geen niks uit, als je om 19:00 een steak eet en om 23:00 naar bed gaat, is echt niet die hele biefstuk al afgebroken. En buiten dat, je lichaam kan best zonder eiwitten in de nacht, het is niet dat je ineens al je gains verliest als je geen kwark eet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 00:08 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
het doel van kwark voor het slapen gaan was toch de langzame caseine eiwitten? waarom gaat het hier ineens over een broodje dan?
ja dat snap ik, maar moet het dan (in een optimale situatie) alletwee?quote:
Nee, eiwit timing is vooral van belang als je over de gehele dag niet genoeg binnen krijgt. 200 gram in twee maaltijden of 5 maakt niet zoveel uit. Wanneer je minder binnen krijgt speelt het een grotere rol. Dan is het verstandig om dit enigszins rondom je training te timen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 00:18 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ja dat snap ik, maar moet het dan (in een optimale situatie) alletwee?
Echt!? haha wat s het voor gast?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 02:01 schreef Snorrenbaard het volgende:
Oh wauw dat is de eigenaar van zn Crossfit gym hier in de buurt
Deed vroeger reviews over eten op youtube waarin hij op de domste manier proeven uitspreekten. Is toen gestopt vanwege al de haat, zal niet lang duren wanneer dat hier ook het geval is.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 02:03 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Echt!? haha wat s het voor gast?
Wat een "Do you even Lift bro!"
Ik begin al aardig te hatenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 02:05 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
Deed vroeger reviews over eten op youtube waarin hij op de domste manier proeven uitspreekten. Is toen gestopt vanwege al de haat, zal niet lang duren wanneer dat hier ook het geval is.
Wow!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:14 schreef IrCute het volgende:
[ afbeelding ]
LOL, wat is dat toch met crossfitters en de meest simpele dingen achterlijk fout uitvoeren?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 02:05 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
Deed vroeger reviews over eten op youtube waarin hij op de domste manier proeven uitspreekten. Is toen gestopt vanwege al de haat, zal niet lang duren wanneer dat hier ook het geval is.
als de vorm niet goed is noem je het crossfit. Das toch het hele idee erachter ?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
LOL, wat is dat toch met crossfitters en de meest simpele dingen achterlijk fout uitvoeren?
Oh, dat is een goede. Die ga ik eens gebruiken tijdens mijn volgende examen: "Nee, die vorm is niet verkeerd, dat is crossfit-Latijn."quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:15 schreef stinkie het volgende:
[..]
als de vorm niet goed is noem je het crossfit. Das toch het hele idee erachter ?
Anabolen doet rare dingen met je.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:18 schreef yozd het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst creatine gebruikt. Op de verpakking staat dat je 1 maatschepje (5 gram) met water 's ochtends moet innemen of na de training. Ik heb voor 's ochtends gekozen (op een nuchtere maag).
Na ongeveer 30 minuten kreeg ik een beetje last van m'n maag en toen ik naar de wc ging had ik diarree.
Kan dat door de creatine komen?
Volgens mij heb ik nu ook niks opgenomen van de creatine. Het lijkt wel of mijn lichaam alles er meteen uit wilde gooien?
-edit-
Een beetje Google'n levert sites op waarbij aanbevolen wordt om het met lauw/warm water in te nemen als je maagproblemen krijgt van creatine...
Spul/eten is niet binnen 30 minuten van je maag naar je anus.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:18 schreef yozd het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst creatine gebruikt. Op de verpakking staat dat je 1 maatschepje (5 gram) met water 's ochtends moet innemen of na de training. Ik heb voor 's ochtends gekozen (op een nuchtere maag).
Na ongeveer 30 minuten kreeg ik een beetje last van m'n maag en toen ik naar de wc ging had ik diarree.
Kan dat door de creatine komen?
Volgens mij heb ik nu ook niks opgenomen van de creatine. Het lijkt wel of mijn lichaam alles er meteen uit wilde gooien?
-edit-
Een beetje Google'n levert sites op waarbij aanbevolen wordt om het met lauw/warm water in te nemen als je maagproblemen krijgt van creatine...
Sorry voor het late antwoord! Ben erg veel weg/offline de komende tijd en dit topic gaat harder dan ik dacht...quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:27 schreef Verbosity het volgende:
Dus je wilt met krachttraining alles trainen qua spieren of ondersteunend voor het hardlopen? Want je zal een van de sporten voorop moeten stellen. En wat had je zelf voor ogen qua schema/ oefeningen?
Voor voeding is het vooral belangrijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen en een beeld te krijgen van je kcal inname. Whey of dergelijke producten kan je gebruiken als hulpmiddel wanneer je niet genoeg binnen krijgt qua eiwit. Het is niet zo dat je sneller herstelt omdat je whey nuttigt wanneer je al voldoende eiwitten binnen krijgt over de gehele dag. Whey heeft wel als voordeel dat het per gram eiwit zeer goedkoop is in verhouding met andere producten (kwark, melk, kip etc.)
Mocht je gaan wegen op een weegschaal koop er dan zelf een en weeg je dagelijks 's ochtends na de ontlasting om vervolgens een trendlijn te maken. Dan krijg je accuraat gewichtsverlies in beeld. Je laten wegen in de sportschool zou ik alleen doen om progressie te bekijken over een lange periode(denk aan maanden).
Straight legged-deadlifts, Lunges, Box jumps en Squats zijn dan goede oefeningen voor de benen/heupen (Hamstrings, quadriceps, gluteus en 'core') spieren, explosiviteit en stabiliteit.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sorry voor het late antwoord! Ben erg veel weg/offline de komende tijd en dit topic gaat harder dan ik dacht...
Maar ik gaan krachttrainen voor, nou ja, natuurlijk ondersteunend voor m'n hardlopen, maar ook gewoon als algehele aanvulling op m'n trainingsschema. Heb er enkele jaren geleden best een tijd mee gewerkt toen ik nog bij het USC kon sporten voor een fatsoenlijke prijs, en ik had daar echt veel profijt van, vond het ook leuk om te doen en zag best wat verbetering zowel in lichaam als wat ik aankon. Maar hardlopen is en blijft 'mijn sport', dus dat zal altijd de nummer 1 blijven. Dus ik hoop samen met de sportschool/adviseurs daar tot een schema/indeling te komen die dat weerspiegelt maar niet allerlei dingen uitsluit omdat ze niet (alleen) goed zijn voor hardlopers, zeg maar. Ken meer mensen die het doen, krachttraining die niet SLECHTS als ondersteunend is voor het hardlopen, maargoed, dat moet ik dus even uitzoeken, hoe ik het zo goed en efficient mogelijk kan combineren. Daar heb ik dus wel wat hulp bij nodig![]()
En inderdaad, whey etc. zijn alleen nuttig als het echt, nou ja, nuttig is. Volgens mij tikte ik dat ook al eerder, data ik ook gewoon moet gaan kijken wat ik sowieso al binnenkrijg met m'n gewone voeding.
Wegen, na een tijdje misschien de batterij weer eens vervangen, en maar eens een meetlint kopen om zo bij te houden (icm foto's elke maand ofzo) wat er voor veranderingen plaatsvinden.
Eerst maar eens zorgen dat ik die intake bij de sportschool krijg binnenkort. Doe op het moment onderzoek en moet veel ' het veld in', dus afgelopen week kwam er weer wat nieuws opduikelen waardoor ik morgen de geplande intree/gratis dag niet kan doen. Hopelijk nu volgende week ergens, want zodra ik lid ben kan ik wel gewoon altijd na (of voor) m'n studie/werk langs de sportschool.
Fark 170x6 is nice. Da's mijn 1RMquote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:32 schreef Verbosity het volgende:
Vandaag eens bij een andere sportschool getraind. Was in Ommen, geen groot succes. Hexagon plates,magnesium niet toegestaan, geen dip station, geen dipbelt(wel 2 te wijde weightlifting belts), olympic weightlifting bar met aggresieve knurling in het middenen een drukte vanjewelste.
Desondanks wel een nieuw PR gezet op de deadlift met 170kg voor 6 reps. Was dus zonder magnesium (hookgrip ftw)
Sinds ik een lichte bulk heb ingezet (1kg in één maand) gaan mijn lifts weer gestaag omhoog. Zowel de deadlift, bench als squat.
Glutes aanspannenquote:Op maandag 20 oktober 2014 13:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Iemand trouwens nog hints om de form op OHP te verbeteren? Ik merk dat ik teveel vanuit de rug buig en te weinig vanuit de heupen.
knabbelspek (erg vet), beef jerky (duur)quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:35 schreef Lightweight het volgende:
Heeft iemand nog tips voor bulk-food dat je eenvoudig naar het werk kan meenemen, en iets wat niet bestaat uit noten en/of brood? Brood krijg ik gewoonweg niet weg, en ik vind het verschrikkelijk.
Zit tegenwoordig erg te kutten met het koken en zit er aan te denken om bv in de vroege ochtend het een en ander klaar te maken om meerdere bakjes te maken. Ik sta liever 1 keer lang in de keuken dan 10x kort.Moet bijna elke dag 2,5 uur in de auto zitten om naar een klant te gaan, dus liever even in de ochtend koken en dan opwarmen waar dit kan.
Iets zoals kip en rijst, maar dan zodanig dat het niet naar droog zaagsel smaakt.
Tot dusver is m'n dag sinds 3 weken (nieuw werk) als volgt:
Ochtend:
500ml melk
1 banaan
40g pindakaas
150g avocado
30g caseine/whey
Lunch: niets, behalve fruit of iets wat ik op de weg tegen kom
Avond:
500ml melk
175g rijst (ongekookt)
250g kip
+ een zooi groente aan broccoli, paprika, spinazie, tomaat of wat ik ook kan vinden
Late avond:
500ml melk
30g caseine
Verspreid over de dag 2 liter water of iets in die richting.
Macro's: 177 eiwit, 245 koolhydraten, 79 vet, 2.454 kcal (in een cut, dus gaat nog wel, maar het is al onder wat ik zou moeten laatste 3 weken)
Conclusie: 1,5 liter melk, gelukkig kan ik er goed tegen maarja.. niet echt optimaal denk ik. Geen lunch buiten fruit om, zou graag hier een bak met eten willen plaatsen maar hoe en wat? Met name de lunch breekt mij op, kom erg 'moe' thuis wanneer ik dit normaal nooit heb. Moet echt een oplossing vinden.
Als je daarna 4000kcal bulk naar binnen gooit heeft het weinig zin.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:16 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik ga zo lekker sporten op lege maag, denk 15 minuutjes joggen op laag tempo, dan pak je toch gelijk je vetweefsel aan?
Ik doe het nu elke ochtend een uur en hier helpt het idd goedquote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:32 schreef Ethanolic het volgende:
Hoewel fasted cardio bij mij wel degelijk werkt in een cut.
Incidenteel fasted 15 min joggen zal geen zoden aan de dijk zetten
Ik zit in de cut, leef op 2100 kcal per dag, en zag dit als leuke kans voor wat extra verbrandenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je daarna 4000kcal bulk naar binnen gooit heeft het weinig zin.
Niet zo focussen op 1 training zo werkt het niet.
`oh nu ga ik even vet verbranden deze training, en morgen ga ik weer spieren opbouwen´
Zo werkt het niet. Daar gaat een langere periode overheen. Netto-overschot over een periode is aankomen, netto-tekort over een langere periode is afvallen. Je zult misschien vast wel wat vet verbranden, maar erg zinnig is het niet als je morgen 4 liter chocomel, 2 kapsalons en een bak hertogijs naar binnen schuift.
Thanks, vanochtend op de weegschaal 67,5kg.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 01:51 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Fark 170x6 is nice. Da's mijn 1RMHoeveel weeg je?
Man, dat is wel heel laag, 2100 kcal. Hoe zijn je resultaten tot nu toe?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:38 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik zit in de cut, leef op 2100 kcal per dag, en zag dit als leuke kans voor wat extra verbranden
Jij bent zeker wel iets zwaarder dan 70 kilo.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:48 schreef SausDip het volgende:
[..]
Man, dat is wel heel laag, 2100 kcal. Hoe zijn je resultaten tot nu toe?
Ik cut op 2600 en ben in 3,5 week nu 3 kilo kwijt maar heb echt mega mega honger elke dag. Lager dan 2600 kan ik echt niet.
Het is niet zo dat je lichaam meer calorieën verbrandt als je nuchter gaat cardio'en. Echter geen directe energiebron uit pas-gegeten voedsel dus je haalt alles uit je opslag. Maar ook in je opslag zit een hoop glycogeen/glucose die je verbrandt.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:38 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik zit in de cut, leef op 2100 kcal per dag, en zag dit als leuke kans voor wat extra verbranden
Klopt, zit nu op 84, begon op 87.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:40 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Jij bent zeker wel iets zwaarder dan 70 kilo.
En IF (intermittent fasting) als eens uitgeprobeerd?
IF zorgt voor betere management van honger. Kan zelf beginnen om 5 uur met 'avond' eten zonder echt waarneembaar honger te hebben. Dus als het erger wordt met het hongergevoel kan je het een keer uitproberen. Maar gun het dan wel een week de tijd op zijn minst.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 12:30 schreef SausDip het volgende:
[..]
Klopt, zit nu op 84, begon op 87.
IF niet geprobeerd nee, resultaten zijn zo goed dus (nog) geen reden om iets anders te proberen. Dit is mn eerste cut. Overigens is mijn kennis over het lichaam te minimaal om het principe achter IF te snappen.
Ik ben ook maar 1.72 he, resultaten van de cut zijn prima, alleen kracht is ietsje naar beneden.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:48 schreef SausDip het volgende:
[..]
Man, dat is wel heel laag, 2100 kcal. Hoe zijn je resultaten tot nu toe?
Ik cut op 2600 en ben in 3,5 week nu 3 kilo kwijt maar heb echt mega mega honger elke dag. Lager dan 2600 kan ik echt niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |