abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145707129
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:43 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Ik heb de statistieken niet bij de hand, dan nog zou het niet uitmaken want er zullen ongetwijfeld talloze gevallen in de doofpot zitten, maar hoogstwaarschijnlijk is het aantal gevallen van kindermisbruik onder priesters percentueel een stuk hoger dan gemiddeld.
In buiten de Kerk zitten er niet nog talloze gevallen in de doofpot? :')
pi_145707513
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:43 schreef bianconeri het volgende:
En dat zegt iemand in een topic over een bepaalde groep die een bewuste keus maakt om gelovig te worden terwijl de Bijbel leert dat de homosexuele daad verboden is.... En dan alsnog durven te klagen over een kerk... DAT is misplaatst slachtoffergedrag. Alsof Gods woord aan hun moet worden aangepast...
Ik snap evenmin waarom homo's zo graag gelovig willen zijn. Wat dat betreft ben ik het met je eens. Waarom de erkenning opzoeken van een groep mensen die jou uitkotst en dat zelfs zwart op wit heeft staan.

Rest natuurlijk nog wel dat je - tegen beter weten in - kunt hopen dat de RK-kerk achterhaalde religieuze dogma's loslaat. Zo is er weinig te doen om mensen die kleding van verschillende stoffen dragen.

En wat de kerk doet, gaat trouwens verder. Men oefent macht en invloed uit; onder meer via de politiek (ik kom hier zo op terug). Daar waar homo's in een land als Nederland gelijke rechten opeisen, zijn het religieuze bolwerken (van RK-kerk tot religieuze partijen en religieuze media) die zich met hand en tand verzetten. Alsof ze zelf verplicht met iemand van hetzelfde geslacht moeten trouwen.

quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:03 schreef bianconeri het volgende:
Oh daar kan ik prima mee leven hoor. Iedereen moet zelf weten wat ie wil.
Ze mogen er best moeite mee hebben. Maar er moet niet verwacht worden dat de Bijbel aangepast daarvoor gaat worden.
Prima. Zolang je dan omgekeerd maar ook niet verwacht de samenleving wordt ingericht op basis van de Bijbel, Koran en andere achterhaalde boeken met eeuwenoude opvattingen. Gelukkig zijn we sindsdien een paar stapjes opgeschoten, qua beschaving.

quote:
Iemand kan een naams christen zijn en een ware christen. Dat is daarin een heel belangrijk verschil.
De Bijbel verbiedt deel te nemen aan oorlog en aan politiek. Toch zijn er heel veel die aan die dingen meedoen en toch zeggen christelijk te zijn.

Zie je het verschil? Een christen hoort de HELE Bijbel na te volgen. Niet selectief wat ie wel leuk vindt en wat niet. Wat jammer genoeg veel gedaan wordt.
Iedere christen (en overigens ook iedere moslim) bepaalt zelf welke geloofsregels hij wel of niet naleeft. Het barst van de mensen die de vrome gelovige uithangen, maar ondertussen de gekste dingen flikken. Ik hoef de vele gevallen van seksueel misbruik binnen de RK-kerk maar als voorbeeld te noemen.

Als de Bijbel inderdaad verbiedt om deel te nemen aan politiek, dan mag jij morgenochtend (doe maar niet vandaag, want het is zondag) Arie Slob en Kees van der Staaij bellen om het slechte nieuws te brengen. Ik heb een nieuwtje voor je: gelovigen doen niks anders dan politiek bedrijven, zelfs met nadruk op basis van religieuze argumenten. Ook het Vaticaan is, naast een religieus instituut, gewoon een machtig en invloedrijk politiek bolwerk. Het is zelfs een eigen land met de status van VN-lid.

quote:
Er staat geen enkele tegenstrijdigheid in. Er wordt ook absoluut geen haat gezaaid, er worden alleen bepaalde geboden opgelegd. Maar er staat niet: Haat de homo's....
Het barst van de tegenstrijdigheden en de teksten worden door mensen compleet verschillend geïnterpreteerd. Daar zijn complete oorlogen over gevoerd. De ene groep gelovigen vindt dit, de andere groep vindt dat. De ene groep gunt de ander het licht niet in de ogen. Hupsakee, oorlog.

quote:
Ja de Bijbel leert wel heel duidelijk dat iedereen mag zijn wat hij/zij wil.
Zo lang dit niet als christen is, of zo lang het binnen de geboden van de Bijbel is.
Als christen leg je je automatisch op aan geboden die God gegeven heeft. Daar KIES je ZELF voor.
Ben je het er niet mee eens, wordt dan niet christelijk.
De Bijbel leert heel duidelijk dat iedereen mag zijn wat hij/zij wil, maar het zijn vervolgens de lezers / aanhangers ervan die alles in het werk stellen om andere mensen vooral te dwarsbomen in het zijn wat ze willen zijn. Beetje vreemd.

En ik snap je opmerking over "word dan niet Christelijk" - mee eens, zelfs. Maar de praktijk is een stuk weerbarstiger. Gelovigen overtreden volop allerlei religieuze regels, maar lijden collectief aan selectieve verontwaardiging. Het zijn wat dat betreft net mensen.

De rest van je post in een herhaling van zetten, gevolgd door een niet-verwijderde lap tekst van mij. Graag alsnog verwijderen.
pi_145707657
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:39 schreef Jigzoz het volgende:

Een boek waarin een god constant mensen afslacht is geen boek over liefde, maar een boek over het afslachten van mensen.
Ohnee, de Bijbel is bedoeld als strategiehandleiding voor het strijden tegen God. Vandaar ook dat er tips in staan over Gods zwakheden, mislukkingen etc. alsmede een omschrijving van Zijn gruweldaden.

Helaas hebben na een paar duizend jaar veel mensen de strijd opgegeven en zijn het collaborateurs geworden, zoals de JG en de Katholieken.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_145707705
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat moeilijk, ik zeg ook niet dat dat het niet is!!

Ik zeg alleen dat de Bijbel hier heel duidelijk in is. Als je christelijk wordt weet je heel erg goed dat de Bijbel de homosexuele daad verbiedt. Staat gewoon in de Bijbel. Je weet als je die keus maakt ook heel goed dat die Bijbel niet gaat veranderen, puur bv omdat de mensenmaatschappij het ineens wel goed gaat keuren.

Het is een bewuste keus die je maakt. Het is dus ontzettend ongepast als je als homosexueel of sympathisant dan gaat klagen dat een kerk het verbiedt.
Wat iemand buiten een christelijke stroming doet, moet ie lekker zelf weten. Niemand zal dat gaan veroordelen. Alleen als je christelijk wordt, dan wordt dat gewoon verboden. Klaar...
Een bewuste keuze amehoela, homoseksualiteit is geen keuze en je hebt ook geen keuze als je en gelovig bent en seks wil hebben in dat geval want dan moet je eeuwig branden. Dat is geen keuzevrijheid maar chantage. Overigens dat we de keuze hebben om uit het christendom te stappen hebben we ook in het verleden moeten afdwingen, als het aan de RKK zou liggen zouden we de daar nog steeds de doodstraf voor krijgen.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_145707755
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hou je leugens bij jezelf svp.

De feiten spreken voor zich. Bij deze nogmaals de link naar de definitie van een sekte.
Waar er geen enkel twijfel over moge zijn dat we daar gewoon niet aan voldoen.

Dit heeft dus niets met mij, zogenaamde ''sektebazen'' te maken. Het is algemeen aanvaardt dat wij geen sekte zijn, maar zeer weinig ziet ons als een sekte. En belangrijker nog: Volgens de feiten zijn we geen sekte. Dus hou je leugen voor jezelf aub.

http://nl.wikipedia.org/w(...)plaats_van_definitie
Dat de JG niet aan de definitie voldoen betekent niet dat de hele wereld niet gelooft dat jullie een sekte zijn natuurlijk he. Mensen geloven wel vaker dingen die gewoon niet op waarheid gebaseerd zijn.

*laat iemand anders de bal in het doel trappen*
pi_145707814
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap evenmin waarom homo's zo graag gelovig willen zijn. Wat dat betreft ben ik het met je eens. Waarom de erkenning opzoeken van een groep mensen die jou uitkotst en dat zelfs zwart op wit heeft staan.

Je moet begrijpen dat dit niet voor iedereen een eenvoudige keuze is. Heel veel homoseksuele katholieken en ex-katholieken hebben emotionele schade vanwege de intolerantie vanuit de RKK. Verbroken verstandshoudingen met familieleden, het aanpraten van schuldgevoel voor compleet natuurlijke behoeftes en zo zijn er nog wel een aantal redenen op te noemen.
pi_145707848
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:11 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dat de JG niet aan de definitie voldoen betekent niet dat de hele wereld niet gelooft dat jullie een sekte zijn natuurlijk he. Mensen geloven wel vaker dingen die gewoon niet op waarheid gebaseerd zijn.

JG is geen sekte. Als je dat echt denkt, begrijp je de term sekte niet.

Ik heb verder niets met en niets tegen JG.
pi_145707926
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Daarom is Paus Franciscus ook zo bijzonder. Hij distantieert zich in wezen van debiele kerkbesluiten. Maar de poppetjes overal in de wereld, houden graag hun riante positie dus kwaken ze de Grote Meuk na. Zeer, zeer kwalijk!!!
jij denkt serieus dat paus franciscus voor het homohuwelijk is ofzo?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_145707989
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]

1. Ik ben (thank God om het op zijn Amerikaans te zeggen) geen sektelid.

2. Ik zaai geen haat en intolerantie. Ik ben absoluut niet tegen homo's en zal absoluut niet anders tegen hun doen. Het enige wat ik zeg is dat de Bijbel de homosexuele daad verbiedt (niet de homosexueel), en dat het daarom logisch is dat christelijke instellingen dit verbiedt. Ik vind het raar dat mensen daar verbolgen over doen, het staat in de Bijbel. Wat had je dan verwacht?

Haat en intolerantie wordt juist door anderen hier gepredikt. Waaronder jijzelf, door mij op leugenachtige wijze bv als sektelid neer te zetten. Zonder daarvoor enig bewijs te hebben.
Of dat er haat richting gelovigen wordt gebracht, dat ze achterlijk zouden zijn of dergelijke dingen.
Nou nee, wij tolereren juist wel, want je wordt door niemand belet om je onzin hier te spuien, we respecteren je alleen niet en daarmee zijn we nog steeds in essentie moreel superieur dan jij, want je bent intolerant tegenover homoseksuele daden voor katholieken/christenen. En ik begin wel een hekel te krijgen aan mensen zoals jij dus je zaait wel degelijk haat in dat opzicht. Toch tolereer ik je.

Of zoals in de bijbel staat, iets met een splinter en oog en een balk. Ben te lui om het voor je op te zoeken.
pi_145708609
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nou, laten we het een deskundige vragen. Of meerderen. Hier bijvoorbeeld. Of aan iemand die ontsnapt is aan die sekte. Daar zijn er gelukkig trouwens meer van.

Ontkennen dat de jehova's een sekte vormen is een belediging van de slachtoffers ervan.
pi_145708774
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:09 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Een bewuste keuze amehoela, homoseksualiteit is geen keuze en je hebt ook geen keuze als je en gelovig bent en seks wil hebben in dat geval want dan moet je eeuwig branden. Dat is geen keuzevrijheid maar chantage.
Het is natuurlijk wel een keuze om het seksueel genot na te jagen ipv je voort te planten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145709197
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel een keuze om het seksueel genot na te jagen ipv je voort te planten.
Ach ja zoals Youp van 't Hek al eens zei na een dergelijke opmerking van de paus: 'Seks tussen heteroseksuelen is ook niets anders dan wederzijdse zelfbevrediging'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 19 oktober 2014 @ 19:52:46 #113
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_145709437
Een tip voor hier, ga niet met gelovige in discussie die menen het ware sprookjesboek te kennen of menen dat ze God hebben gevonden in de achtertuin van hun buurman.

Ze bezitten allemaal de grootste de zonde van allemaal namelijk "ijdelheid" van het eigen gelijk hebben in betrekking van hun eigen geloof en daardoor zien ze de ander als minderwaardig persoon die niet het ware geloof ken.
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_145709490
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In principe zou ik dan zeggen dat de kerk ervoor moet pleiten dat vrouwen alleen van hun man bevrucht worden door kunstmatige inseminatie, zo kan je er alleen zeker vanuit gaan dat er geen seksueel genot nagejaagd wordt. Alleen de RKK is tegen kunstmatige inseminatie. En voordat dat gebeurt moet de man door masturbatie ejaculeren. En dat mag ook niet. Lastig al die tegenstrijdigheden.
pi_145709590
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:52 schreef Konijntjuh het volgende:
Een tip voor hier, ga niet met gelovige in discussie die menen het ware sprookjesboek te kennen of menen dat ze God hebben gevonden in de achtertuin van hun buurman.

Ze bezitten allemaal de grootste de zonde namelijk "ijdelheid" van het eigen gelijk hebben in betrekking van hun eigen geloof en daardoor de ander zien als minderwaardig iemand die niet deze ijdelheid in zich heeft of niet het ware geloof ken.
Meh vind ik geeneens de ergste zonde, laat ze zich lekker beter voelen dan de ander. In principe voel ik me ook moreel superieur aan intolerante katholieken die homoseks verbieden voor hun leden. Het erge is dat ze zich ten doel stellen anderen minderwaardig te laten voelen. In feite een vorm van mentale mishandeling.
pi_145709705
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:54 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

In principe zou ik dan zeggen dat de kerk ervoor moet pleiten dat vrouwen alleen van hun man bevrucht worden door kunstmatige inseminatie, zo kan je er alleen zeker vanuit gaan dat er geen seksueel genot nagejaagd wordt.
Nee. Geen seks buiten het huwelijk volstaat.
pi_145709867
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:47 schreef ems. het volgende:

Dat je niet doorhebt wat een belachelijke zin dit is. Groeit er wel uit rond de brugklas.
Er was toen een reden voor. En die brugklas ben ik gelukkig allang voorbij.

quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:52 schreef Jigzoz het volgende:

Miljoenen doden. Prachtig noemt ie dat.

Nou ja, het punt lijkt me wel duidelijk.
Als je goed leest dan had je gezien dat ik prachtig zei over dat er liefde voor iedereen gepredikt wordt. In tegenstelling tot wat bv jij als niet gelovige doet, alleen maar haat zaaien naar gelovigen toe.
Dat de Bijbel zoiets prachtigs leert, dat is prachtig.

quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:47 schreef Halcon het volgende:
En waarom zou die synode het recht hebben om dat aan te passen?

Het Vaticaan :')

Ik snap ook niet waarom iedereen zich aan zou moeten passen aan homo's :')
Nah ja we moeten ons gedrag wel goed houden richting de homo's. Moeten iedereen lief hebben.
Maar idd geen enkele christelijke instantie heeft enig recht om de Bijbel aan te passen. Iedereen die gelovig wordt kent dit standpunt dat de Bijbel inneemt dus moeten ze niet achteraf zeuren.
pi_145710012
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 20:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Er was toen een reden voor.
Oh, nee. Er was een reden voor. Dan is het goed :D

Dat is het leuke van genocide, er zijn altijd wel 'redenen' voor te vinden.
Conscience do cost.
pi_145710279
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee. Geen seks buiten het huwelijk volstaat.
Mag een koppel dat er bewust voor kiest kinderloos te blijven dan nog wel trouwen ?
pi_145710538
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:04 schreef Elfletterig het volgende:

Nogmaals: We kotsen homo's absoluut niet uit. Zoals ik al gezegd hebt leert de Bijbel iedereen lief te hebben, ook als je homo bent. Het enige wat de Bijbel zegt is dat de daad verboden is.

quote:
Rest natuurlijk nog wel dat je - tegen beter weten in - kunt hopen dat de RK-kerk achterhaalde religieuze dogma's loslaat. Zo is er weinig te doen om mensen die kleding van verschillende stoffen dragen.
Zoals ik al eerder zei ben ik het totaal niet met de RKK eens. Op sommige standpunten zijn ze ontzettend star. Maar gaat dit keer even over homosexualiteit, de daad, dat wordt gewoon in de Bijbel genoemd. Daar is dus niets aan los te laten of te veranderen.

quote:
En wat de kerk doet, gaat trouwens verder. Men oefent macht en invloed uit; onder meer via de politiek (ik kom hier zo op terug). Daar waar homo's in een land als Nederland gelijke rechten opeisen, zijn het religieuze bolwerken (van RK-kerk tot religieuze partijen en religieuze media) die zich met hand en tand verzetten. Alsof ze zelf verplicht met iemand van hetzelfde geslacht moeten trouwen.
De Bijbel verbiedt christenen zelfs deel te hebben aan de politiek. Dus dat moet je niet al te serieus nemen. Dat doen ze niet in christelijke naam maar uit heidense naam.

quote:
Prima. Zolang je dan omgekeerd maar ook niet verwacht de samenleving wordt ingericht op basis van de Bijbel, Koran en andere achterhaalde boeken met eeuwenoude opvattingen. Gelukkig zijn we sindsdien een paar stapjes opgeschoten, qua beschaving.
Nee het is geen achterhaald boek... En als beschaving zijn we er in het geheel absoluut niet op vooruitgegaan. Nou technologie bv wel. Maar qua gedrag en wat voor dingen er tegenwoordig toegelaten worden? Wat een vreselijk losbandige wereld, vol met geweld. Iemand in elkaar rammen? Och normaal geworden. Wapens dragen? Och boeie. Drugs? Cool toch.

Ik verwacht ook niet dat iedereen zich aan mij/ons aanpast, als ze er maar met respect over praten.
Niet lopen te beledigen of aanvallen. Iedereen gelooft in iets, ik in een God. Iemand anders in wat anders. Respecteer elkaar daarin en laat elkaar vrij.

quote:
Iedere christen (en overigens ook iedere moslim) bepaalt zelf welke geloofsregels hij wel of niet naleeft. Het barst van de mensen die de vrome gelovige uithangen, maar ondertussen de gekste dingen flikken. Ik hoef de vele gevallen van seksueel misbruik binnen de RK-kerk maar als voorbeeld te noemen.
Nee elke naams christen kiest zelf welk deel hij van de Bijbel leuk vindt en navolgt.
Een ware christen hoort de gehele Bijbel aan te nemen, niet alleen hetgeen hij wel leuk vindt.
Als je dat niet volledig aanneemt dan ben je een anders gelovige, niet christelijk in elk geval.

Nogmaals wat ik al vaker duidelijk probeerde te maken:
Je moet naar de vruchten kijken, net als dat je een boom daaraan kunt herkennen. Zo herken je de ware christenen ook aan hun gedrag.
De Bijbel verbiedt bepaalde dingen, als die er wel veelvuldig gedaan worden of zelfs goedgekeurd. Dan dragen ze dus niet de juiste vruchten. Denk hierbij aan: Deelname aan oorlog en politiek, homosexuele daden en ga maar door.

quote:
Als de Bijbel inderdaad verbiedt om deel te nemen aan politiek, dan mag jij morgenochtend (doe maar niet vandaag, want het is zondag) Arie Slob en Kees van der Staaij bellen om het slechte nieuws te brengen. Ik heb een nieuwtje voor je: gelovigen doen niks anders dan politiek bedrijven, zelfs met nadruk op basis van religieuze argumenten. Ook het Vaticaan is, naast een religieus instituut, gewoon een machtig en invloedrijk politiek bolwerk. Het is zelfs een eigen land met de status van VN-lid.
Wat je zelf al zegt dat zondags.... Snappen ze niet eens dat het nooit op zondag geweest is?
Daarnaast staat nergens in de Bijbel dat je op de sabbat niet mag werken. Die sabbat is helemaal niet meer geldig.
Nogmaals: Naams christen bedrijven wel politiek. De Bijbel verbiedt het, heeft iemand die dan alsnog de politiek ingaat de juiste Bijbelse/christelijke vruchten? Nee....
Op die manier moet je het bij langs gaan, sommige organisaties die zeggen christelijk te zijn, zijn eigenlijk verre van.

Wil je zeggen dat het Vaticaan Gods organisatie is?
Als er 1 organisatie is die betrokken is van heidense gebruiken en onbijbelse leerstellingen en gebruiken dan is het het Vaticaan wel.

quote:
Het barst van de tegenstrijdigheden en de teksten worden door mensen compleet verschillend geïnterpreteerd. Daar zijn complete oorlogen over gevoerd. De ene groep gelovigen vindt dit, de andere groep vindt dat. De ene groep gunt de ander het licht niet in de ogen. Hupsakee, oorlog.
Je gaat al de fout in met dat het dan oorlog wordt. De Bijbel zegt: ''Heb je vijand lief''. Dus nee niets oorlog. En nee er zit sowieso geen enkele tegenstrijdigheid in, al lijkt het er soms op. Er is dan een verklaring voor. Anders geinterpreteerd? Soms. Sommigen kijken slechts naar 1 vers, niet naar de context. Dan krijg je dat soort zaken.

quote:
De Bijbel leert heel duidelijk dat iedereen mag zijn wat hij/zij wil, maar het zijn vervolgens de lezers / aanhangers ervan die alles in het werk stellen om andere mensen vooral te dwarsbomen in het zijn wat ze willen zijn. Beetje vreemd.

En ik snap je opmerking over "word dan niet Christelijk" - mee eens, zelfs. Maar de praktijk is een stuk weerbarstiger. Gelovigen overtreden volop allerlei religieuze regels, maar lijden collectief aan selectieve verontwaardiging. Het zijn wat dat betreft net mensen.
De Bijbel zegt inderdaad dat iedereen er wel vrij in is. We moeten elkaar respecteren.
Maar de Bijbel stelt wel regels aan iemand die christelijk wil zijn. Een set van regels waar je zelf voor kiest als je die keuze maakt christelijk te worden.
Iedereen die echt christelijk wil zijn dient zich daar aan te houden, iedereen die niet christelijk is moet zelf weten wat ie doet. Daar moeten beide groepen elkaar dan in vrij laten.

En weer herhaal ik de zetten: Kijk naar de vruchten.
De Bijbel geeft hele duidelijk regels t.a.v. de homosexuele daad, oorlogen, politiek en ga maar door.
Iemand die daar niet aan voldoet is geen christen, hoewel hij/zij dat wel doet voorkomen.

Ik snap heel goed dat sommige mensen zich daardoor echt in de steek gelaten voelen, of zwaar teleurgesteld raken. Ik spreek ontzettend veel mensen die dat zeggen.
Maar het enige wat ik dan kan zeggen: Klopt. De gevestigde kerken hebben zo ontzettend veel kapot gemaakt. Door zogenaamd in Gods Naam van alles uit te spoken.

Maar kijk naar de vruchten, kijk wat de Bijbel leert. Welke groepering volgt de Bijbel wel?
DIE groep is christelijk. Niet die mensjes van de RKK bv die verschrikkelijke dingen doet, en zeer tegenstrijdig is.
pi_145710594
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 20:11 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Mag een koppel dat er bewust voor kiest kinderloos te blijven dan nog wel trouwen ?
Weet ik veel. Ik zeg alleen dat je niet moet zeuren om een schouderklopje van de kerk wanneer je je lul achterna loopt.
pi_145710628
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:09 schreef Reuzelbek het volgende:

Een bewuste keuze amehoela, homoseksualiteit is geen keuze en je hebt ook geen keuze als je en gelovig bent en seks wil hebben in dat geval want dan moet je eeuwig branden. Dat is geen keuzevrijheid maar chantage. Overigens dat we de keuze hebben om uit het christendom te stappen hebben we ook in het verleden moeten afdwingen, als het aan de RKK zou liggen zouden we de daar nog steeds de doodstraf voor krijgen.
Ik zeg toch nergens dat homosexueel zijn een keus is???
Ik zeg alleen dat iemand die homosexueel is bewust de keus maakt gelovig te zijn, en met die bewuste keus verbiedt je jezelf de homosexuele daad te beoefenen.

Eeuwig branden kan niet nogmaals. In de Bijbel staat nergens het woord hel....

RKK is een vreselijke instantie, weten we allemaal. Maar dat moet je niet in 1 lijn zien met de Bijbel. Als er iets is wat ze niet volgen dan is het de Bijbel wel.
pi_145710669
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:11 schreef Aanstootgevend het volgende:

Nee dat zeg ik ook niet.
Ik zeg alleen dat er maar weinig zijn die wel denken dat wij een sekte zijn.
En het belangrijkste is dat wij niet aan de sekte definitie voldoen en daarmee feitelijk gewoon geen sekte zijn. Wat iemand persoonlijk vindt moet hij/zij dan zelf weten, maar de feiten zijn duidelijk dat we geen sekte zijn.
pi_145710803
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:13 schreef Halcon het volgende:

Ik heb verder niets met en niets tegen JG.
^O^

quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:17 schreef Reuzelbek het volgende:

Nou nee, wij tolereren juist wel, want je wordt door niemand belet om je onzin hier te spuien, we respecteren je alleen niet en daarmee zijn we nog steeds in essentie moreel superieur dan jij, want je bent intolerant tegenover homoseksuele daden voor katholieken/christenen. En ik begin wel een hekel te krijgen aan mensen zoals jij dus je zaait wel degelijk haat in dat opzicht. Toch tolereer ik je.

Of zoals in de bijbel staat, iets met een splinter en oog en een balk. Ben te lui om het voor je op te zoeken.
Begrijpend lezen is moeilijk.

Jullie tolereren helemaal niet. Zie alleen al de OP. De homosexuele daad wordt in de Bijbel verboden, iedereen heeft zelf de keus christelijk te worden of niet. Word je christen? Dan mag je geen homosexuele daad verrichten.

Het is dan intolerant als mensen gaan lopen janken ohhh die christenen mogen geen homosexuele daden verrichten. Wij gaan toch ook niet lopen janken tegen de ongelovigen: ohhhh jullie mogen geen drugs, jullie mogen geen homosexuele daden verrichten.

Laat elkaar er vrij in! Jullie zaaien juist intolerantie.

Ik vertel geen onzin. Ik zeg alleen maar dat de Bijbel de homosexuele daad verbiedt.
Zo simpel is het.
pi_145710948
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 20:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Weet ik veel. Ik zeg alleen dat je niet moet zeuren om een schouderklopje van de kerk wanneer je je lul achterna loopt.
En dat is eigenlijk ook gewoon de relativering die hier nodig is. Wat boeit het eigenlijk wat die freaks vinden? Zolang ze geen macht of invloed hebben maakt het geen moer uit.
pi_145710958
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:33 schreef Jigzoz het volgende:

Nou, laten we het een deskundige vragen. Of meerderen. Hier bijvoorbeeld. Of aan iemand die ontsnapt is aan die sekte. Daar zijn er gelukkig trouwens meer van.

Ontkennen dat de jehova's een sekte vormen is een belediging van de slachtoffers ervan.
Wat ben jij een kletskous zeg. Overal maar je leugens verspreiden.

1. Dat er een aantal zijn die ons een sekte vinden zegt niets. Van elke groepering zijn er wel mensen die dat soort dingen roepen.

2. Iemand die JG in de steek laten zijn tegen ons... Kun je van iemand verwachten die anti-JG is dat hij eerlijke dingen gaat vertellen?

3. Je moet naar het objectieve kijken, niet naar de anti kant. En ook niet naar de pro kant.
Er is een definitie lijst opgesteld voor een sekte, daar voldoen wij als JG niet aan. Dus feitelijk gezien zijn we geen sekte.

Of je je nou laat leiden door emoties, maakt niet uit. Jij mag het zelf vinden. Maar als je puur naar de feiten kijkt zijn we geen sekte.
pi_145711005
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 20:26 schreef bianconeri het volgende:

blaat
Ik ben niet geïnteresseerd in de leer van je haatsekte.
pi_145711008
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 20:05 schreef ems. het volgende:

Oh, nee. Er was een reden voor. Dan is het goed :D

Dat is het leuke van genocide, er zijn altijd wel 'redenen' voor te vinden.
Er is een verschil tussen een gegronde reden waarom iets gebeurde, of zoals in geval van vele genocides: Och wat een stom volk laten we ze uitroeien. Want het is een stom volk.

Kijk alleen al naar de vloed, alle mensen die ook maar kleinste beetje oprecht waren hebben het gewoon overleefd.
pi_145711251
Nooit zie ik bij dit soort discussies , die terecht de debiliteit van (een) geloof aan de kaak stellen , de mensen aanwezig die in andere topics vol verve en hartstocht dezelfde soort debiliteiten van de islam verdedigen , bagatelliseren en relativeren.

Te verwachten natuurlijk.

Maar het blijft opmerkelijk die selectieve inzet en verontwaardiging.
pi_145711264
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 20:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik zeg toch nergens dat homosexueel zijn een keus is???
Ik zeg alleen dat iemand die homosexueel is bewust de keus maakt gelovig te zijn, en met die bewuste keus verbiedt je jezelf de homosexuele daad te beoefenen.

Eeuwig branden kan niet nogmaals. In de Bijbel staat nergens het woord hel....

RKK is een vreselijke instantie, weten we allemaal. Maar dat moet je niet in 1 lijn zien met de Bijbel. Als er iets is wat ze niet volgen dan is het de Bijbel wel.
Oh je bent er zo een. Als er een groep nog intoleranter is dan de RKK (vooral in Nederland) dan zijn het de zwartekouzenbrigade wel die de bijbel letterlijk opvatten.
De bijbel letterlijk opvolgen maakt je pleidooi niet beter, geloof me. Het maakt het eigenlijk alleen maar erger dat je teksten en verhalen die van zichzelf al dikwijls symbolisch bedoelt zijn gaat hanteren als 'Het Heilige Woord Van God' gaat zien waar geen discussie over mogelijk is omdat het absoluut is. En nogmaals het is gebruikelijk dat je christen bent omdat je ouders je dopen. Het is in Nederland nog moeilijker om uit de reformistische gemeenschap te stappen dan die van de RKK.
pi_145711550
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 20:31 schreef DrMabuse het volgende:
Nooit zie ik bij dit soort discussies , die terecht de debiliteit van (een) geloof aan de kaak stellen , de mensen aanwezig die in andere topics vol verve en hartstocht dezelfde soort debiliteiten van de islam verdedigen , bagatelliseren en relativeren.

Te verwachten natuurlijk.

Maar het blijft opmerkelijk die selectieve inzet en verontwaardiging.
Ah, de obligatoire 'boehoe en de moslims dan????' reactie. Duurde nog best lang.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_145711704
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 20:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]

^O^

[..]

Begrijpend lezen is moeilijk.

Het is dan intolerant als mensen gaan lopen janken ohhh die christenen mogen geen homosexuele daden verrichten. Wij gaan toch ook niet lopen janken tegen de ongelovigen: ohhhh jullie mogen geen drugs, jullie mogen geen homosexuele daden verrichten.

De pot verwijt de ketel, want je snapt de definitie van tolerantie geeneens, vandaar je dwaling dat je meent tolerant te zijn. Uit het woordenboek: "de tolerantie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [tolə'rɑn(t)si] 1) bereidheid om andere mensen afwijkend te laten denken en handelen "

Wij zijn bereid om jou afwijkend te laten denken en te laten handelen. We beletten het namelijk niet dat je hier kan spreken. We spreken er wel onze afschuw over uit, maar dat is het verschil tussen tolerantie en acceptatie. Je bent niet tolerant tegenover het verrichten van homoseksuele handelingen tussen twee christelijke homoseksuelen. En echt verder dan 'ja maar staat in de bijbel' kom je ook niet. Dat was ook totaal niet de kritiek die ik in de OP uitte. Anders was ik wel een topic begonnen met 'Bijbel na meer dan 2000 jaar blijkt achterlijke ideeën te bevatten die hopeloos verouderd zijn en niet kloppend met de kennis van nu' maar ja, dat is een beetje een open deur intrappen. Ook niet echt actueel nieuws ofzo.

[ Bericht 3% gewijzigd door Reuzelbek op 19-10-2014 20:58:02 ]
pi_145711804
Overigens is dit wel opmerkelijk: 'Benedictus weigerde conservatieven te steunen'

quote:
'Benedictus weigerde conservatieven te steunen'
Conservatieve deelnemers aan de afgelopen synode van de rooms-katholieke kerk hebben tevergeefs een beroep gedaan op emeritus paus Benedictus XVI. De voorganger van paus Franciscus weigerde het behoudende kamp zijn steun, schrijft de Italiaanse krant La Repubblica.

Benedictus, die zijn ambt neerlegde om zich aan het gebed te wijden, schaarde zich volgens de krant tijdens de synode ondubbelzinnig achter zijn opvolger. Hij gaf de conservatieve geestelijken die zijn gezag voor hun zaak wilden lenen nul op het rekest.

De Duitse emeritus paus geldt als een behoudender man dan de Argentijnse Franciscus. De huidige paus, die een opener en bescheidener kerk voorstaat, hoopte dat de zondag afgesloten synode de kerkelijke voorschriften over huwelijk en seks zou versoepelen. Franciscus heeft de afgelopen jaren medestanders gewonnen, maar de conservatieven trokken ditmaal nog aan het langste eind.
pi_145713110
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:59 schreef Weltschmerz het volgende:

Van de 7 zoons moest er een in het leger en eentje naar de kerk. De zoon die het meest enthousiast achter de meisjes aangaat is dan natuurlijk niet de voordehandliggende kandidaat.

Vaak moest (een van) de jongste naar de kerk. Zo ook mijn pa, al had hij het gelukkig na een jaartje wel gezien daar (anders was ik er niet geweest).
"Pools are perfect for holding water"
pi_145713841
Een passage over de zgn. bijbelse liefde: "Leviticus 24:10-16New International Version (NIV)

A Blasphemer Put to Death
10 Now the son of an Israelite mother and an Egyptian father went out among the Israelites, and a fight broke out in the camp between him and an Israelite. 11 The son of the Israelite woman blasphemed the Name with a curse; so they brought him to Moses. (His mother’s name was Shelomith, the daughter of Dibri the Danite.) 12 They put him in custody until the will of the Lord should be made clear to them.

13 Then the Lord said to Moses: 14 “Take the blasphemer outside the camp. All those who heard him are to lay their hands on his head, and the entire assembly is to stone him. 15 Say to the Israelites: ‘Anyone who curses their God will be held responsible; 16 anyone who blasphemes the name of the Lord is to be put to death. The entire assembly must stone them. Whether foreigner or native-born, when they blaspheme the Name they are to be put to death.

New International Version (NIV)"
pi_145713947
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 20:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Er was toen een reden voor. En die brugklas ben ik gelukkig allang voorbij.

[..]

Als je goed leest dan had je gezien dat ik prachtig zei over dat er liefde voor iedereen gepredikt wordt. In tegenstelling tot wat bv jij als niet gelovige doet, alleen maar haat zaaien naar gelovigen toe.
Dat de Bijbel zoiets prachtigs leert, dat is prachtig.

[..]

Nah ja we moeten ons gedrag wel goed houden richting de homo's. Moeten iedereen lief hebben.
Maar idd geen enkele christelijke instantie heeft enig recht om de Bijbel aan te passen. Iedereen die gelovig wordt kent dit standpunt dat de Bijbel inneemt dus moeten ze niet achteraf zeuren.
Inderdaad echt prachtig dat er een boek voor nodig is om mensen te vertellen dat ze lief voor elkaar moeten zijn.
pi_145714693
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 21:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Inderdaad echt prachtig dat er een boek voor nodig is om mensen te vertellen dat ze lief voor elkaar moeten zijn.
Je moet goed zoeken wil je dat in de Bijbel kunnen vinden. Wel kun je tientallen volslagen debiele regels vinden waarbij de doodstraf geldt als je ze overtreedt.
pi_145714831
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 21:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je moet goed zoeken wil je dat in de Bijbel kunnen vinden. Wel kun je tientallen volslagen debiele regels vinden waarbij de doodstraf geldt als je ze overtreedt.
Door mensen zoals dit neem ik niet eens de moeite om het hele ding door te lezen. Het zal, gezien de gedragingen van haar aanhangers, dan wellicht gewoon een kutboek zijn. Ben niet veel verder gekomen dan het scheppingsverhaal als verplichte literatuur voor mijn opleiding.
pi_145715394
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 20:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nogmaals: We kotsen homo's absoluut niet uit. Zoals ik al gezegd hebt leert de Bijbel iedereen lief te hebben, ook als je homo bent. Het enige wat de Bijbel zegt is dat de daad verboden is.

Ohja? Hey wat staat hier dan?

Leviticus 20:13
13 If a man lies with a male as he lies with a woman, both of them have committed an abomination. They shall surely be put to death. Their blood shall be upon them.

Nee we houden van homo's behalve als ze seks hebben dan moeten ze dood.
pi_145715825
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 21:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Door mensen zoals dit neem ik niet eens de moeite om het hele ding door te lezen. Het zal, gezien de gedragingen van haar aanhangers, dan wellicht gewoon een kutboek zijn. Ben niet veel verder gekomen dan het scheppingsverhaal als verplichte literatuur voor mijn opleiding.
Nou moet ik eerlijk zeggen. Er staan wel mooie verhalen in, zelfs met moralen waar wel enige vorm van wijsheid in staat. Veel metaforen en symboliek. Het gaat echter fout als je alles letterlijk gaat opvatten.
pi_145715870
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 21:48 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Nou moet ik eerlijk zeggen. Er staan wel mooie verhalen in, zelfs met moralen waar wel enige vorm van wijsheid in staat. Veel metaforen en symboliek. Het gaat echter fout als je alles letterlijk gaat opvatten.
Ik zou er geen drie kunnen noemen.
pi_145716037
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 21:48 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Vast en zeker. Maar er zijn genoeg andere mythen met een mooie moraal, waarvan de aanhangers niet zo eng bezig zijn. Er is hier nog nooit iemand aan de deur geweest die me vertelt dat ik, net als Apollo, ook maar net zo lang achter de vrouwen aan moet zitten totdat hun vader ze in een boom verandert ;)
pi_145716547
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Lijkt me niet echt een sekte volgens de definitie van een sekte. Ik heb er verder niks mee te maken, maar een sekte is het niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Halcon op 19-10-2014 22:50:27 ]
pi_145719197
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:13 schreef Jigzoz het volgende:
O wauw. Het sektelid heeft weer een christentopic gevonden om zijn haat en intolerantie rond te kunnen kotsen.
Zegt de Christofoob (en homo?) die het niet kan laten om dagelijks zijn haat en intolerantie richting Christenen op Fok! te etaleren.
Iets met pot en ketel..
pi_145719425
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 20:17 schreef bianconeri het volgende:

Zoals ik al eerder zei ben ik het totaal niet met de RKK eens. Op sommige standpunten zijn ze ontzettend star. Maar gaat dit keer even over homosexualiteit, de daad, dat wordt gewoon in de Bijbel genoemd. Daar is dus niets aan los te laten of te veranderen.
Maar als je dit aanneemt, dan zou je dus ook de volgende leefregels moeten hanteren:
* Opstandige kinderen dienen aan de rand van het dorp te worden gestenigd.
* Het is strikt verboden om kleding aan te hebben uit meerdere stoffen.