Wat ben jij een kletskous zeg. Overal maar je leugens verspreiden.quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:33 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, laten we het een deskundige vragen. Of meerderen. Hier bijvoorbeeld. Of aan iemand die ontsnapt is aan die sekte. Daar zijn er gelukkig trouwens meer van.
Ontkennen dat de jehova's een sekte vormen is een belediging van de slachtoffers ervan.
Er is een verschil tussen een gegronde reden waarom iets gebeurde, of zoals in geval van vele genocides: Och wat een stom volk laten we ze uitroeien. Want het is een stom volk.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:05 schreef ems. het volgende:
Oh, nee. Er was een reden voor. Dan is het goed
Dat is het leuke van genocide, er zijn altijd wel 'redenen' voor te vinden.
Oh je bent er zo een. Als er een groep nog intoleranter is dan de RKK (vooral in Nederland) dan zijn het de zwartekouzenbrigade wel die de bijbel letterlijk opvatten.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat homosexueel zijn een keus is???
Ik zeg alleen dat iemand die homosexueel is bewust de keus maakt gelovig te zijn, en met die bewuste keus verbiedt je jezelf de homosexuele daad te beoefenen.
Eeuwig branden kan niet nogmaals. In de Bijbel staat nergens het woord hel....
RKK is een vreselijke instantie, weten we allemaal. Maar dat moet je niet in 1 lijn zien met de Bijbel. Als er iets is wat ze niet volgen dan is het de Bijbel wel.
Ah, de obligatoire 'boehoe en de moslims dan????' reactie. Duurde nog best lang.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:31 schreef DrMabuse het volgende:
Nooit zie ik bij dit soort discussies , die terecht de debiliteit van (een) geloof aan de kaak stellen , de mensen aanwezig die in andere topics vol verve en hartstocht dezelfde soort debiliteiten van de islam verdedigen , bagatelliseren en relativeren.
Te verwachten natuurlijk.
Maar het blijft opmerkelijk die selectieve inzet en verontwaardiging.
De pot verwijt de ketel, want je snapt de definitie van tolerantie geeneens, vandaar je dwaling dat je meent tolerant te zijn. Uit het woordenboek: "de tolerantie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [tolə'rɑn(t)si] 1) bereidheid om andere mensen afwijkend te laten denken en handelen "quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Begrijpend lezen is moeilijk.
Het is dan intolerant als mensen gaan lopen janken ohhh die christenen mogen geen homosexuele daden verrichten. Wij gaan toch ook niet lopen janken tegen de ongelovigen: ohhhh jullie mogen geen drugs, jullie mogen geen homosexuele daden verrichten.
quote:'Benedictus weigerde conservatieven te steunen'
Conservatieve deelnemers aan de afgelopen synode van de rooms-katholieke kerk hebben tevergeefs een beroep gedaan op emeritus paus Benedictus XVI. De voorganger van paus Franciscus weigerde het behoudende kamp zijn steun, schrijft de Italiaanse krant La Repubblica.
Benedictus, die zijn ambt neerlegde om zich aan het gebed te wijden, schaarde zich volgens de krant tijdens de synode ondubbelzinnig achter zijn opvolger. Hij gaf de conservatieve geestelijken die zijn gezag voor hun zaak wilden lenen nul op het rekest.
De Duitse emeritus paus geldt als een behoudender man dan de Argentijnse Franciscus. De huidige paus, die een opener en bescheidener kerk voorstaat, hoopte dat de zondag afgesloten synode de kerkelijke voorschriften over huwelijk en seks zou versoepelen. Franciscus heeft de afgelopen jaren medestanders gewonnen, maar de conservatieven trokken ditmaal nog aan het langste eind.
Vaak moest (een van) de jongste naar de kerk. Zo ook mijn pa, al had hij het gelukkig na een jaartje wel gezien daar (anders was ik er niet geweest).quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Van de 7 zoons moest er een in het leger en eentje naar de kerk. De zoon die het meest enthousiast achter de meisjes aangaat is dan natuurlijk niet de voordehandliggende kandidaat.
Inderdaad echt prachtig dat er een boek voor nodig is om mensen te vertellen dat ze lief voor elkaar moeten zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er was toen een reden voor. En die brugklas ben ik gelukkig allang voorbij.
[..]
Als je goed leest dan had je gezien dat ik prachtig zei over dat er liefde voor iedereen gepredikt wordt. In tegenstelling tot wat bv jij als niet gelovige doet, alleen maar haat zaaien naar gelovigen toe.
Dat de Bijbel zoiets prachtigs leert, dat is prachtig.
[..]
Nah ja we moeten ons gedrag wel goed houden richting de homo's. Moeten iedereen lief hebben.
Maar idd geen enkele christelijke instantie heeft enig recht om de Bijbel aan te passen. Iedereen die gelovig wordt kent dit standpunt dat de Bijbel inneemt dus moeten ze niet achteraf zeuren.
Je moet goed zoeken wil je dat in de Bijbel kunnen vinden. Wel kun je tientallen volslagen debiele regels vinden waarbij de doodstraf geldt als je ze overtreedt.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Inderdaad echt prachtig dat er een boek voor nodig is om mensen te vertellen dat ze lief voor elkaar moeten zijn.
Door mensen zoals dit neem ik niet eens de moeite om het hele ding door te lezen. Het zal, gezien de gedragingen van haar aanhangers, dan wellicht gewoon een kutboek zijn. Ben niet veel verder gekomen dan het scheppingsverhaal als verplichte literatuur voor mijn opleiding.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je moet goed zoeken wil je dat in de Bijbel kunnen vinden. Wel kun je tientallen volslagen debiele regels vinden waarbij de doodstraf geldt als je ze overtreedt.
Ohja? Hey wat staat hier dan?quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nogmaals: We kotsen homo's absoluut niet uit. Zoals ik al gezegd hebt leert de Bijbel iedereen lief te hebben, ook als je homo bent. Het enige wat de Bijbel zegt is dat de daad verboden is.
Nou moet ik eerlijk zeggen. Er staan wel mooie verhalen in, zelfs met moralen waar wel enige vorm van wijsheid in staat. Veel metaforen en symboliek. Het gaat echter fout als je alles letterlijk gaat opvatten.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Door mensen zoals dit neem ik niet eens de moeite om het hele ding door te lezen. Het zal, gezien de gedragingen van haar aanhangers, dan wellicht gewoon een kutboek zijn. Ben niet veel verder gekomen dan het scheppingsverhaal als verplichte literatuur voor mijn opleiding.
Ik zou er geen drie kunnen noemen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:48 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Nou moet ik eerlijk zeggen. Er staan wel mooie verhalen in, zelfs met moralen waar wel enige vorm van wijsheid in staat. Veel metaforen en symboliek. Het gaat echter fout als je alles letterlijk gaat opvatten.
Vast en zeker. Maar er zijn genoeg andere mythen met een mooie moraal, waarvan de aanhangers niet zo eng bezig zijn. Er is hier nog nooit iemand aan de deur geweest die me vertelt dat ik, net als Apollo, ook maar net zo lang achter de vrouwen aan moet zitten totdat hun vader ze in een boom verandertquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:48 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Nou moet ik eerlijk zeggen. Er staan wel mooie verhalen in, zelfs met moralen waar wel enige vorm van wijsheid in staat. Veel metaforen en symboliek. Het gaat echter fout als je alles letterlijk gaat opvatten.
Lijkt me niet echt een sekte volgens de definitie van een sekte. Ik heb er verder niks mee te maken, maar een sekte is het niet.quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, laten we het een deskundige vragen. Of meerderen. Hier bijvoorbeeld. Of aan iemand die ontsnapt is aan die sekte. Daar zijn er gelukkig trouwens meer van.
Ontkennen dat de jehova's een sekte vormen is een belediging van de slachtoffers ervan.
Zegt de Christofoob (en homo?) die het niet kan laten om dagelijks zijn haat en intolerantie richting Christenen op Fok! te etaleren.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:13 schreef Jigzoz het volgende:
O wauw. Het sektelid heeft weer een christentopic gevonden om zijn haat en intolerantie rond te kunnen kotsen.
Maar als je dit aanneemt, dan zou je dus ook de volgende leefregels moeten hanteren:quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:17 schreef bianconeri het volgende:
Zoals ik al eerder zei ben ik het totaal niet met de RKK eens. Op sommige standpunten zijn ze ontzettend star. Maar gaat dit keer even over homosexualiteit, de daad, dat wordt gewoon in de Bijbel genoemd. Daar is dus niets aan los te laten of te veranderen.
Waarom moeten mensen perse met een (extreem) respect praten over hypocrieten, die claimen te leven vanuit een dik 2000 jaar oud boek vol met dood en verderf en tegelijkertijd de helft van de regels daarin compleet negeren?quote:Ik verwacht ook niet dat iedereen zich aan mij/ons aanpast, als ze er maar met respect over praten.
Er is blijkbaar maar 1 juiste manier om de bijbel te interpreteren...?quote:Wil je zeggen dat het Vaticaan Gods organisatie is?
Als er 1 organisatie is die betrokken is van heidense gebruiken en onbijbelse leerstellingen en gebruiken dan is het het Vaticaan wel.
Er staan twee versies van het scheppingsverhaal in de bijbel. Die elkaar direct tegenspreken. Begint al op de eerste pagina, dus pak je bijbel maar eens en begin maar eens te lezen.quote:En nee er zit sowieso geen enkele tegenstrijdigheid in, al lijkt het er soms op. Er is dan een verklaring voor. Anders geinterpreteerd? Soms. Sommigen kijken slechts naar 1 vers, niet naar de context. Dan krijg je dat soort zaken.
Staat dit er in ?quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:48 schreef justanick het volgende:
[..]
Maar als je dit aanneemt, dan zou je dus ook de volgende leefregels moeten hanteren:
* Opstandige kinderen dienen aan de rand van het dorp te worden gestenigd.
* Het is strikt verboden om kleding aan te hebben uit meerdere stoffen.