quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kunnen ze in dat katholieke wereldje openlijk homo zijn? Wordt homofiliteit niet als een ziekte/afwijking beschouwd in dat wereldje? In ieder geval mag nu bij de SGP ongeveer 100 jaar nadat het gemeengoed werd eindelijk een vrouw een bestuursfunctie vervullen.Ik heb geen flauw idee hoe dat in de katholieke wereld is. Gezien de vele homosexuele priesters zal dat vast geen probleem zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij ons is homosexualiteit geen probleem. Er zijn best homo's. Het enige wat de Bijbel verbiedt is de daad. Maar niets tegen een homosexueel zelf. Iedereen mag verder ook doen natuurlijk wat hij zelf wil. De Bijbel propageert ook liefde voor iedereen.
Het is ook maar wat je streng noemt. Als de Bijbel maar opgevolgd wordt, of dat nou streng gevonden wordt of niet. Gekke is wel dat de Bijbel politiek verbiedt![]()
Dan wil ik wel eens weten hoe de SGP en de CU hun politieke activiteiten legitimeren. Vooral voor de meer fundamentalistische (strikter aan de regels vasthoudende) SGP.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:11 schreef bianconeri het volgende:
Het is ook maar wat je streng noemt. Als de Bijbel maar opgevolgd wordt, of dat nou streng gevonden wordt of niet. Gekke is wel dat de Bijbel politiek verbiedt
Waarom heb ik dan een uitleg kunnen geven aangaande de kenmerkenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:24 schreef justanick het volgende:
Je hebt niets aangetoond. Je probeert wel alles te ontkennen, maar van nagenoeg alles geef je vervolgens zelf alsnog toe dat het wel waar is (meestal door het goed te praten of af te zwakken).
Trouwens grappig dat jij het hebt over 'aantonen' als het over je eigen verhaaltjes gaat en de tegenargumenten afdoet als 'een mening'.
Wij hebben niet veel zaken die echt uniek zijn. Er zijn best stromingen die bepaalde zaken die afwijken van mainstream christelijke kerken met ons overeenkomen. Alleen niet het complete plaatje gelijk hebben. Maar het is dus niet zo dat onze zaken uniek zijn.quote:Er zijn aardig wat zaken uniek aan de JG's, zoals eerder reeds is gesteld. Dat ontken je ook niet eens. Je roept alleen dat het letterlijk in de bijbel zou staan, etcetera, maar iedere aanhanger van dat boek claimt de inhoud te volgen. Blijft dus staan dat de JG's op veel vlakken vrij duidelijk afwijken van christenen.
Sektes zijn veelal gebaseerd op een menselijke overlevering, niet puur op een bekend heilig boek.quote:Hoe vaak hebben jehova's inmiddels al het einde der tijden aangekondigd (soms inclusief data)? Ook een klassiek kenmerk van een sekte.
Jehovah's Getuigen*
Nee wij hebben geen data voorspeld. In 1880 en later is 1914 genoemd als een belangrijk jaar.
Nothing more. 1975 is ook genoemd maar niet als profetie of iets dergelijks. Dat was onder een bepaald deel een verwachting.
Nee, wij houden ons volledig aan:
Matth 24:36 ''Van die dag en dat uur weet niemand iets af, noch de engelen der hemelen noch de Zoon, dan de Vader alleen.''
[quote]Ja, en? Talloze sektes zijn gebaseerd op de bijbel. Zegt niets.
Waarmee je indirect zegt dat pedofielen gerust naast basisscholen mogen leven.quote:Nee, ik constateer slechts dat jullie aan die walgelijke praktijk doen. Check voor een sekte dus.
Wij overtreden geen wetten hier in Nederland hoor? Artikel 1 overtreden we al helemaal niet.quote:Dat naleven van alle wetten is sowieso pertinent onjuist (als in: een keiharde leugen). Het schenden van de wet begint al bij artikel 1 van de grondwet. En dat je bepaalde zaken altijd zult blijven doen = eigen zaken boven de wet plaatsen = kenmerk van een sekte.
Zie, je geeft het zelf gewoon toe.
Wij leren niemand om een wet te overtreden.quote:Ja. OK, je probeert andere mensen ervan te overtuigen dat ze o.a. de grondwet moeten negeren, maar dat is wat anders dan serieus openstaan voor eigen meningen. Daar doelde ik op.
Ik zit niet in een sekte, dus hoe er bij sektes over gedacht wordt weet ik niet.quote:Jij kwam met uitspraken hierover die nergens op slaan. Die percentages kunnen wel kloppen als de sample uitsluitend binnen je eigen sekte worden getrokken, maar een bredere sample geeft veel betrouwbaardere (en aanmerkelijk positievere - voor de regering dan) resultaten.
Owh? Noem er 1 van?quote:Volgens jullie eigen interpretatie (waar er nogal wat anderen van zijn). Veel van die dingen staan eigenlijk niet in de bijbel - iig niet letterlijk - maar zijn er bijverzonnen door de oprichter van je sekte.
Nou dan heb je niet opgelet.... Ik heb je als ik me goed herinner 2 links gegeven over een artikel in de NY Times van een professor. Het is ook niet zo vreemd als je logisch nadenkt dat bloedvrij veel beter is. Dan hoeft je lichaam niet boven het herstellen van de schade niet ook nog eens te vechten en aan te passen aan ander bloed.quote:Ik heb geen wetenschappelijke literatuur voorbij zien komen hier hoor. Je kwam als ik het goed heb met de bijbel op de proppen als bron. Daar is niets wetenschappelijks aan. Laat staan dat de bijbel iets bewijst, want minstens de helft van dat boek is volledig verzonnen.
Er staat trouwens ook in de bijbel dat de zon om de aarde drijft. Geloof je daar ook nog in?
Bahquote:Het gaat over homo's en jij komt met pedofielen op de proppen. Probeer je nu een vergelijking te trekken tussen beide groepen?
<knip stukje waarin er wederom een poging wordt gedaan om uitstoting goed te praten, waarmee je wederom zelf laat zien dat de JGs wel degelijk een sekte zijn>.
Ik heb nergens homo's en pedo's met elkaar vergeleken.... En nee ik verklaar ze ook niet voor gekken.quote:Eerst probeer je homo's te vergelijken met pedo's en nu met gekken?
De homohaat zit wel diep he? Ben je zo gefrusteerd?
Omdat jij je begint neer te zetten als een gefrustreerd persoontje.quote:Waar slaat dit nou weer op? Ben je door je 'argumenten' heen?
Sektes bellen niet aan. Ten minste nog nooit meegemaakt.quote:Aan de deur wordt niet gekocht, zeggen veel mensen. Er wordt aangebeld door een sekte, natuurlijk ergeren mensen zich daaraan. Die hebben helemaal geen zin om te worden opgenomen in zo'n eng clubje, dus ja, je valt ze gewoon lastig. Buitengewoon asociaal en onbeschoft, trouwens, maar meestal is de plaat voor de kop van de gemiddelde JG dermate dat ze dat niet eens in de gaten hebben.
Je weet dat ik ook gewoon een wetenschappelijke studie gedaan heb?quote:Oh, de bijbel is geen onzin? Ik denk dat de gemiddelde wetenschapper (je weet wel, die mensen die uitgaan van bewijs, feiten en dat soort dingen die fundamentalisten vaak maar eng en moeilijk vinden) daar wel wat over te vertellen heeft. Dat halve boek is al finaal onderuit gehaald als het gaat over bijvoorbeeld historische 'feiten' en de diverse verhaaltjes in dat boek.
Dat mensen er in willen geloven, prima, maar ga niet pretenderen dat het vervloekte boekje een serieuze hoeveelheid feiten bevat.
Ik eigenlijk ook wel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dan wil ik wel eens weten hoe de SGP en de CU hun politieke activiteiten legitimeren. Vooral voor de meer fundamentalistische (strikter aan de regels vasthoudende) SGP.
Zegt de bijbel iets over drugs?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook wel.
Maar de Bijbel zegt duidelijk dat volgelingen van Jezus geen deel van deze wereld mogen zijn.
Tuurlijk je kunt je nooit volledig uit deze wereld houden, maar als er iets deel van de wereld is is het de politiek wel.
Jezus zei ook duidelijk dat zijn rijk niet op aarde is.
En daarbij houdt de politiek zich volop bezig met zaken die de Bijbel verbiedt (gokken legaal, drugs legaal, roken, oorlog etc etc).
Hoewel die christelijke partijen niet al die dingen zouden toelaten als ze alleen regeren moeten ze altijd schipperen in hun standpunt en dus dingen steunen die onbijbels zijn. En toch doen ze dat.
Dat jij een nogal rare opvatting hebt van feiten (logisch, je denkt immers dat de bijbel iets van waarheid bevat) is niet mijn probleem. Je blijft roepen dat je uitleg enzo geeft, maar geeft in die uitleg regelmatig toe dat de JG's wel degelijk aan de kenmerken voldoen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom heb ik dan een uitleg kunnen geven aangaande de kenmerken![]()
Je hebt nog geen enkel punt aan kunnen dragen dat feitelijk juist is over ons aangaande die punten. Als tegenwerping op wat ik erover gezegd heb.
We voldoen er gewoon niet aan. Is het zo'n tegenvaller dat wij geen sekte zijn?
En even later zeg je :quote:Wij hebben niet veel zaken die echt uniek zijn.
Nog steeds een check. Je zegt het nota bene zelf.quote:En ja daar wijken onze leerstellingen vanaf, onze komen al van voor die tijd.
Kijk, je gaat er nu ineens van alles bijhalen. Vind ik niet erg hoor, als we van de bekrompen 'definitie' van sektes afstappen kan ik er ook wat bijhalen, maar dat negeert dat je zit te zwammen: een flink deel van de sektes is juist wel gebaseerd op een religie. Het zijn vaak groepen die beweren de datum van de apocalyps uit de bijbel te kunnen halen, of in ieder geval tot een redelijke indicatie kunnen komen.quote:Sektes zijn veelal gebaseerd op een menselijke overlevering, niet puur op een bekend heilig boek.
Kom je nu weer met deze vergelijking aanzetten? Ik zie geen enkele vergelijking tussen pedo's die naast een basisschool wonen en uitsluiting door een sekte.quote:Waarmee je indirect zegt dat pedofielen gerust naast basisscholen mogen leven.
Dat een moordenaar gerust naast de familie van de vermoorde mag wonen. En weet ik het wat.
En dus een kenmerk van een sekte. Je geeft zelf toe dat jullie er aan doen. Meerdere keren zelfs.quote:Uitsluiting gebeurt alleen in extreme gevallen en puur als bescherming.
Is iets prachtigs, niet een walgelijke praktijk.
Je wilt nu beweren dat er binnen de JG's GEEN discriminatie van homosexuelen plaatsvind? Dus die worden gewoon opgenomen in de groep, zonder problemen, zelfs als ze elkaar dagelijks eens flink nemen?quote:Wij overtreden geen wetten hier in Nederland hoor? Artikel 1 overtreden we al helemaal niet.
Kom je weer met cijfers aanzetten, die volledig bij elkaar zijn verzonnen. Er wordt gewoon onderzoek gedaan naar het vertrouwen in een regering en zelfs als dat op een historisch dieptepunt ligt zit dat aanmerkelijk hoger dan de onzin die je hier zit te spuien.quote:Wij laten daar niet in uit verder, ja we vertrouwen niet in een menselijke regering als oplossing van alle problemen. Maar daar gelooft maar 1% van de Nederlanders in.
Homo's.quote:Wij leren niemand om een wet te overtreden.
Daarnaast proberen wij absoluut niet iemand over te halen.
Hoezo moet een NL-regering ineens alle problemen oplossen?quote:Ik zit niet in een sekte, dus hoe er bij sektes over gedacht wordt weet ik niet.
Je moet wel heel erg blind zijn als je denkt dat de gemiddelde Nederland nog enig vertrouwen heeft dat een menselijke regering echt alle problemen kan oplossen. Dan heb je echt een giga plaat voor de kop als je daar nog in durft te geloven.
De jaartallen van de apocalyps, om er zo ff 1tje te noemen. Complete bullshit.quote:Owh? Noem er 1 van?
Ik vroeg om informatie waaruit een wetenschappelijke consensus blijkt. Die heb je dus niet?quote:Nou dan heb je niet opgelet.... Ik heb je als ik me goed herinner 2 links gegeven over een artikel in de NY Times van een professor.
Je hebt het net weer impliciet gedaan door weer over pedo's te beginnen in relatie tot verstoting door je sekte. Tenzij je een hele grote afwijking in de bovenkamer hebt (en datquote:BahGa jij mij ook nog dat soort walgelijkheden in de mond proberen te stoppen?
Dat heb ik nooit gezegd en zal die groepen nooit vergelijken.
Dit gaat niet over pedoseksuelen, het gaat om verstoting (o.a. van homo's) door JG's. Je kunt er omheen lullen en dit soort zieke vergelijkingen gaan maken, maar het blijft staan dat de JG's deze walgelijke praktijk uitvoeren. En zich daarmee in vrij exclusief gezelschap (van andere sektes, welteverstaan) plaatsen.quote:Een pedofiel plaats je ter bescherming van hem en de gemeenschap niet naast een basisschool.
Zo bescherm je de gemeente door een kwaaddoener, iemand die iets echt walgelijks gedaan heeft, uit je midden te verwijderen. Is niet meer dan logisch.
Je stelt zelf dat de bijbel homoseksualiteit expliciet zou verbieden (en in het oude testament gebeurt dat ook met walgelijke teksten). Oftewel: je liegt alweer.quote:Ik heb nergens homo's en pedo's met elkaar vergeleken.... En nee ik verklaar ze ook niet voor gekken.
Waarom zou ik homohaat hebben? Ik heb je al een miljoen keer uitgelegd dat ik helemaal niets tegen homo's heb en dat mijn religie dat ook absoluut niet heeft.
Je wekt de suggestie dat te willen doen met bizarre vergelijkingen en gestoorde uitlatingen. En je sprak wel degelijk over gekken.quote:Omdat jij je begint neer te zetten als een gefrustreerd persoontje.
Net als dat je mij nu in de mond probeert te leggen dat ik homo's haat en ze vergelijk met pedo's en gekken. Wat ik NERGENS gezegd heb.
Dat er wetenschappers religieus zijn doet niets af aan de feiten. Dat je evolutie afdoet als een sprookje zegt mij eigenlijk al genoeg. Je claimt een wetenschappelijke studie te hebben gedaan (ik vraag mij dan sterk af wat), maar begrijpt overduidelijk geen flikker van de wetenschappelijke methode, noch het concept consensus, want anders doe je evolutie niet af als sprookje.quote:Je weet dat ik ook gewoon een wetenschappelijke studie gedaan heb?
En dat er meer dan genoeg wetenschappers gelovig zijn?
Daarnaast waarom wordt evolutie bv wel als sprookje zogenaamd wetenschappelijk aangemerkt en geloof niet? Grappig.
Je moet wel extreem onder een steen hebben geleefd om dit nog serieus te geloven. Seriously. Je diskwalificeert je nu volledig. Het is bijna onmogelijk om je na dit soort uitspraken nog serieus te nemen. En dat claimt een wetenschappelijke studie te hebben gedaan?quote:De Bijbel is nog in geen enkel gebied onderuit gehaald, al helemaal op historisch gebied niet.
Kort gezegd: Ja.quote:
Ten 1e verbiedt de Bijbel sektes, dus voor een religie die volkomen de Bijbel volgt zou het al een beetje raar zijn als we een sekte zouden zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:24 schreef justanick het volgende:
Wat mij trouwens op de vraag brengt waarom dit zo gevoelig ligt. De meeste sekteleden ontkennen bij hoog en bij laag onderdeel te zijn van een sekte, daar niet van, maar waarom ligt dat toch zo gevoelig bij dit soort personages...
Onze leerstellingen dateren al vanuit de 1e eeuw en daarvoor.quote:Nog steeds een check. Je zegt het nota bene zelf.
Ik zwam helemaal niet...quote:Kijk, je gaat er nu ineens van alles bijhalen. Vind ik niet erg hoor, als we van de bekrompen 'definitie' van sektes afstappen kan ik er ook wat bijhalen, maar dat negeert dat je zit te zwammen: een flink deel van de sektes is juist wel gebaseerd op een religie. Het zijn vaak groepen die beweren de datum van de apocalyps uit de bijbel te kunnen halen, of in ieder geval tot een redelijke indicatie kunnen komen.
Hoezo een profeet? En alleen de moderne variant is nieuw, de oorsprong van het besturende lichaam vindt zich al in de 1e eeuw. En er hebben altijd getuigen geleefd.quote:Oh, wacht... zo zijn de JG's begonnen. Een profeet die vond dat de manier waarop de bijbel werd geïnterpreteerd niet klopte (hey, jij stelde toch dat een sekte altijd een menselijk leider heeft?). En dacht te weten wanneer de apocalyps zou zijn.
1. Tis geen sektequote:Kom je nu weer met deze vergelijking aanzetten? Ik zie geen enkele vergelijking tussen pedo's die naast een basisschool wonen en uitsluiting door een sekte.
Jij leest ook echt totaal niet wat ik zeg he?quote:Je wilt nu beweren dat er binnen de JG's GEEN discriminatie van homosexuelen plaatsvind? Dus die worden gewoon opgenomen in de groep, zonder problemen, zelfs als ze elkaar dagelijks eens flink nemen?
Alsof er 1 niet verstandelijk gestoorde Nederlander of welke wereldburger ook denkt dat een menselijke regering alle problemen kan wegnemen. Ik heb nog nooit iemand gehoor die daar voor durft te staan.quote:Kom je weer met cijfers aanzetten, die volledig bij elkaar zijn verzonnen. Er wordt gewoon onderzoek gedaan naar het vertrouwen in een regering en zelfs als dat op een historisch dieptepunt ligt zit dat aanmerkelijk hoger dan de onzin die je hier zit te spuien.
Hoezo proberen we die over te halen?quote:Homo's.
Niet eens slim genoeg om te begrijpen dat het niet puur over NL-regering gaat, maar over regeringen in het algemeen. Maar aangezien we Nederlandse staatsburgers zijn noem ik NL.quote:Hoezo moet een NL-regering ineens alle problemen oplossen?
Het is onmogelijk om de problemen die door religieuzen en sekteleden worden veroorzaakt op te lossen, om daar eens mee te beginnen. Verder verwijs ik je naar de feiten omtrent het vertrouwen in regeringen in plaats van datgene wat er uit je eigen duim komt.
Verwachting is iets anders dan een profetie ofzo.quote:De jaartallen van de apocalyps, om er zo ff 1tje te noemen. Complete bullshit.
Voor de 100e keer die had ik al gegeven en je hebt zelf ook internet.quote:Ik vroeg om informatie waaruit een wetenschappelijke consensus blijkt. Die heb je dus niet?
Jij weet niet waar een vergelijking voor staat he?quote:Je hebt het net weer impliciet gedaan door weer over pedo's te beginnen in relatie tot verstoting door je sekte. Tenzij je een hele grote afwijking in de bovenkamer hebt
Homo's worden niet uitgestoten en die vergelijking was om het nut er van duidelijk te maken.quote:Dit gaat niet over pedoseksuelen, het gaat om verstoting (o.a. van homo's) door JG's. Je kunt er omheen lullen en dit soort zieke vergelijkingen gaan maken, maar het blijft staan dat de JG's deze walgelijke praktijk uitvoeren. En zich daarmee in vrij exclusief gezelschap (van andere sektes, welteverstaan) plaatsen.
Ik heb nooit gezegd dat homoseksualiteit verboden wordt... De Bijbel verbiedt de homosexuele daad niet de homoseksualiteit.quote:Je stelt zelf dat de bijbel homoseksualiteit expliciet zou verbieden (en in het oude testament gebeurt dat ook met walgelijke teksten). Oftewel: je liegt alweer.
Het grappige is dus dat ik een studie in de biologie en ecologie oa gedaan heb, wow grote shock voor je he!quote:Dat er wetenschappers religieus zijn doet niets af aan de feiten. Dat je evolutie afdoet als een sprookje zegt mij eigenlijk al genoeg. Je claimt een wetenschappelijke studie te hebben gedaan (ik vraag mij dan sterk af wat), maar begrijpt overduidelijk geen flikker van de wetenschappelijke methode, noch het concept consensus, want anders doe je evolutie niet af als sprookje.
Ik heb ten minst een wetenschappelijke studie gedaan.quote:Je moet wel extreem onder een steen hebben geleefd om dit nog serieus te geloven. Seriously. Je diskwalificeert je nu volledig. Het is bijna onmogelijk om je na dit soort uitspraken nog serieus te nemen. En dat claimt een wetenschappelijke studie te hebben gedaan?
Dat 1e wist ik niet. Je bent dus lid van een club die door de bijbel is verboden. Dat is best wel hilarisch. en dat lijstje van je, tja, daar hebben we het al over gehad: alleen met liegen en bedriegen kun je nog volhouden dat de JG's niet grotendeels aan de vereisten voldoen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 21:52 schreef bianconeri het volgende:
Ten 1e verbiedt de Bijbel sektes, dus voor een religie die volkomen de Bijbel volgt zou het al een beetje raar zijn als we een sekte zouden zijn.
Ten 2e is er een hele goede definitielijst van een sekte waar wij simpelweg niet aan voldoen.
Feitelijk gezien zijn we dus geen sekte, als iemand persoonlijk een probleem heeft, iets anti JG ofzo en ons daarom een sekte vindt oke. Maar noem het geen feit dat we een sekte zijn.
Wel hilarisch dat je blijkbaar niet weet hoe je sekte is gestart. Met een profeet. Waarvan je blijkbaar ontkent dat het een profeet is.quote:Sektes zijn juist niet gebaseerd op een gegrondveste religie en de heilige boeken die de religies hebben. Ze vinden juist op andere manieren hun zogenaamde messias en dergelijke.
Bullshit. De JG's hebben herhaaldelijk specifieke jaartallen genoemd. Dat het nu niet meer gebeurt komt waarschijnlijk omdat dan nog minder mensen de sekte serieus nemen.quote:En wat noem je een redelijke indicatie? De Bijbel geeft alleen aan wanneer de laatste dagen aangebroken zijn, meer niet. En wij dus ook niet.
Ah, dus homo's zijn onruststokers? En waarom zou ik de walgelijke, schandalige vergelijkingen die je maakt moeten 'snappen'?quote:2. Omdat je te blind bent om die vergelijking te willen snappen.
Het gaat om de bescherming, je beschermt de gemeente tegen pedo's door ze niet naast een basisschool te plaatsen en zo wordt de geestelijke gemeente beschermt tegen laster en onruststokers
door die te verwijderen.
Dit is gewoon een knetterharde leugen. Try again, maar dan even bij de feiten blijven aub.quote:Zodat wij geen pedo's hebben (zoals bij de RKK die te zwak zijn om uit te gaan sluiten) of drugs gebruikers, criminelen of wat dan ook.
Je beseft dat je jezelf glashard tegenspreekt he?quote:1. Wij discrimineren ABSOLUUT NIET homosexuelen, en die worden gewoon opgenomen binnen de groep. De Bijbel verbiedt een homosexueel niet.
2. Alhoewel wij niet-JG vrij laten in wat ze doen toleren wij niet homosexuelen die het daadwerkelijk beoefenen. De Bijbel veroordeelt de daad, niet de persoon.
Ga je nu alweer beginnen over ALLE problemen terwijl je niet zo specifiek begon? blijft staan dat de JG's zich op dit punt afwenden van de maatschappij, dus [check] voor een sekte.quote:Alsof er 1 niet verstandelijk gestoorde Nederlander of welke wereldburger ook denkt dat een menselijke regering alle problemen kan wegnemen. Ik heb nog nooit iemand gehoor die daar voor durft te staan.
Wacht, je stelt nu dat een regering moet gaan voorkomen dat mensen dood gaan?quote:Wat valse religie veroorzaakt moeten ze inderdaad eens aanpakken. Met hun vals christelijke daden.
Maar wat willen ze aan ziekte doen? Oorlogen stoppen? Dat is wel het laatste wat ze doen want er komen alleen maar weer oorlogen van.
En bovenal laat ze eens wat aan de dood doen.
dit noemen we: downplayen.quote:Verwachting is iets anders dan een profetie ofzo.
Ik vroeg je om wetenschappelijk bewijs dat bloedvrij, wat je sekte propageert, altijd beter is. Dat heb je nog niet gegeven. Dat is er overigens ook niet. Je verzint het namelijk ter plekke. Er is geen enkele wetenschapper nl gek genoeg om te propageren dat je iemand die een ernstig bloedtekort heeft maar gewoon dood moet laten gaan omdat dit beter is.quote:Voor de 100e keer die had ik al gegeven en je hebt zelf ook internet.
Het zou deze discussie beter maken als je gewoon eens stopt met keer op keer glashard liegen.quote:Homo's worden niet uitgestoten
Een 'studie doen' als in: WO en papiertje gehaald? Lijkt mij indd zeer sterk. Tenzij er inHolland-achtige taferelen speelden natuurlijk.quote:Het grappige is dus dat ik een studie in de biologie en ecologie oa gedaan heb, wow grote shock voor je he!
o.a. de leeftijd van de aarde, om er maar 1 te noemen. Of Noah's ark (pertinent onmogelijk, wel terug te traceren naar een lokale legende). Zo maar even wat willekeurige voorbeelden hoor. Ze zijn niet zo heel moeilijk te vinden.quote:Op welk gebied moet de Bijbel dan wel niet onderuit gehaald zijn?
Nee want ik ben geen lid van een sekte dus ik ben geen lid van een club wat verboden wordt.quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:15 schreef justanick het volgende:
Dat 1e wist ik niet. Je bent dus lid van een club die door de bijbel is verboden. Dat is best wel hilarisch. en dat lijstje van je, tja, daar hebben we het al over gehad: alleen met liegen en bedriegen kun je nog volhouden dat de JG's niet grotendeels aan de vereisten voldoen.
Ik weet heel goed hoe mijn religie (lees: Geen sekte!) gestart is, niet met een profeet. Gewoon met een normale man die de Bijbel weer begon te onderzoeken. Zijn sowieso altijd mensen geweest die dat deden. Denk aan een Luther en Wycliff.quote:Wel hilarisch dat je blijkbaar niet weet hoe je sekte is gestart. Met een profeet. Waarvan je blijkbaar ontkent dat het een profeet is.
Jij bent degene die zich in allemaal bochten wringt om maar te kunnen blijven zeggen dat we een sekte zijn...quote:Allemachtig man, je moet zelfs de meest basale feiten ontkennen om naar NIET toe te hoeven geven dat de JG's verdacht veel op een sekte lijken cq een sekte zijn.
Jaartallen noemen staat niet gelijk aan een profetie of wat anders...quote:Bullshit. De JG's hebben herhaaldelijk specifieke jaartallen genoemd. Dat het nu niet meer gebeurt komt waarschijnlijk omdat dan nog minder mensen de sekte serieus nemen.
Zucht... Stop met mij woorden in de mond leggen!quote:Ah, dus homo's zijn onruststokers? En waarom zou ik de walgelijke, schandalige vergelijkingen die je maakt moeten 'snappen'?
Wat is daar een leugen aan?quote:Dit is gewoon een knetterharde leugen. Try again, maar dan even bij de feiten blijven aub.
Ik spreek me totaal niet tegen.... We verbieden de homosexuele daad omdat de Bijbel die verbiedt.quote:Je beseft dat je jezelf glashard tegenspreekt he?
En discriminatie van homofielen die daadwerkelijk beoefenen (en dus homosexsueel zijn) is nog steeds discriminatie. Je ontkenning getuigt van een totaal gebrek aan inzicht in het begrip, of het is de zoveelste knetterharde leugen in deze 'discussie'.
We wenden ons niet af van de maatschappij.... Wij volgen de wet veel beter dan de gemiddelde Nederlander, for sure. (Aangezien NL toch geen wet kent die de Bijbelse geboden tegenwerkt).quote:Ga je nu alweer beginnen over ALLE problemen terwijl je niet zo specifiek begon? blijft staan dat de JG's zich op dit punt afwenden van de maatschappij, dus [check] voor een sekte.
Gegeven en leer eens zelf onderzoek te doen. Ipv als een leeghoofd alles aan te nemen wat je ergens hoort. Of wat je anti-JG brein je vertelt.quote:Ik vroeg je om wetenschappelijk bewijs dat bloedvrij, wat je sekte propageert, altijd beter is. Dat heb je nog niet gegeven. Dat is er overigens ook niet. Je verzint het namelijk ter plekke. Er is geen enkele wetenschapper nl gek genoeg om te propageren dat je iemand die een ernstig bloedtekort heeft maar gewoon dood moet laten gaan omdat dit beter is.
Ten 1e ik lieg nietquote:Het zou deze discussie beter maken als je gewoon eens stopt met keer op keer glashard liegen.
Uhm als ik jou was zou ik de Bijbel eens gaan onderzoeken....quote:o.a. de leeftijd van de aarde, om er maar 1 te noemen. Of Noah's ark (pertinent onmogelijk, wel terug te traceren naar een lokale legende). Zo maar even wat willekeurige voorbeelden hoor. Ze zijn niet zo heel moeilijk te vinden.
Jij stelde dat het in de JG-sekte niet voor komt. Een keiharde leugen - en dat is zeker niet de eerste of de enige die uit je toetsenbord komt.quote:
Je spreekt jezelf nog steeds tegen. En je liegt wederom door te beweren dat je homosexuelen niet discrimineert. Maar je komt al diverse antwoorden helaas niet veel verder dan leugens en bedrog. En dat voor iemand die claimt een bijbelfanaat te zijn... je negeert niet alleen de delen over sektes, maar ook de delen over het spreken van de waarheid.quote:Ik spreek me totaal niet tegen.... We verbieden de homosexuele daad omdat de Bijbel die verbiedt.
Maar we verbieden homosexuelen niet en sowieso discrimineren we geen enkele homosexueel, ook niet als ze de daad wel doen.
100% bullshit. Iemand die de daad niet beoefent noem je een homofiel.quote:Hoezo is dat een leugen? Een homosexueel is niet per definitie iemand die de daad beoefent.
Wederom een knetterharde leugen. Discriminatie, pogingen om kinderen elementaire medische behandelingen te ontzeggen (bloedtransfusies; houding van JG's komt neer op kindermishandeling), enz enz enz.quote:We wenden ons niet af van de maatschappij.... Wij volgen de wet veel beter dan de gemiddelde Nederlander, for sure.
Wederom claim je dat een ruime meerderheid dit zou vinden. En wederom nog geen spoortje van bewijs van deze stelling.quote:Wij hebben alleen, net als de ruime meerderheid vd bevolking, geen vertrouwen in menselijke regeringen.
Er wordt geen getal genoemd, dat klopt. Tellen kan wel. Dan kom je rond de 6000 jaar uit. Of negeer je dit deel van de bijbel?quote:Uhm als ik jou was zou ik de Bijbel eens gaan onderzoeken....
De Bijbel zegt helemaal niets over de leeftijd van de aarde.
Are you really this brainwashed? Alle diersoorten op de wereld in 1 bootje? Jij denkt serieus dat dit mogelijk is...?quote:Wat is er onmogelijk aan een ark bouwen....
Of het keihard bewezen gaat worden is 2, maar je kunt dat niet afdoen als iets wat niet correct is. Is geen enkel bewijs voor dat het niet gebeurt is of niet eens zou kunnen.
We kunnen het verhaal van de ark van N. wel eens een keertje op logistieke wijze gaan analyseren als je wil. Je lacht je rot!quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:59 schreef bianconeri het volgende:
Wat is er onmogelijk aan een ark bouwen.... Of het keihard bewezen gaat worden is 2, maar je kunt dat niet afdoen als iets wat niet correct is. Is geen enkel bewijs voor dat het niet gebeurt is of niet eens zou kunnen.
Ik zeg niet dat het totaal niet voor zal komen, ik zeg alleen dat wanneer het bekend wordt er direct iets aan gedaan zal worden. Dus dan niet meer voorkomt bij ons.quote:Op dinsdag 18 november 2014 19:08 schreef justanick het volgende:
Jij stelde dat het in de JG-geloof niet voor komt. Een keiharde leugen - en dat is zeker niet de eerste of de enige die uit je toetsenbord komt.
Ik heb nog geen leugen verteld hoor.quote:Je spreekt jezelf nog steeds tegen. En je liegt wederom door te beweren dat je homosexuelen niet discrimineert. Maar je komt al diverse antwoorden helaas niet veel verder dan leugens en bedrog. En dat voor iemand die claimt een bijbelfanaat te zijn... je negeert niet alleen de delen over sektes, maar ook de delen over het spreken van de waarheid.
Homofiel, homosexueel... No difference.quote:100% bullshit. Iemand die de daad niet beoefent noem je een homofiel.
Ik heb je al zat gegeven, en leer eens zelf onderzoek te doen. Zo lang je dat niet doet blijf je in je huidige waanwereldje leven.quote:Wederom een knetterharde leugen. Discriminatie, pogingen om kinderen elementaire medische behandelingen te ontzeggen (bloedtransfusies; houding van JG's komt neer op kindermishandeling), enz enz enz.
Trouwens, waar blijft je bewijs nou dat bloedtransfusies slecht zijn en dat het dus beter is om mensen te laten overlijden?
Logica is je vreemdquote:Wederom claim je dat een ruime meerderheid dit zou vinden. En wederom nog geen spoortje van bewijs van deze stelling.
Dan heb jij een Bijbel die verder helemaal niemand gebruikt. In geen enkele Bijbelversie is af te leiden dat de Bijbel zegt dat de aarde maar 6000 jaar oud is.quote:Er wordt geen getal genoemd, dat klopt. Tellen kan wel. Dan kom je rond de 6000 jaar uit. Of negeer je dit deel van de bijbel?
Jij denkt dat wij een sekte zijn....quote:Are you really this brainwashed? Alle diersoorten op de wereld in 1 bootje? Jij denkt serieus dat dit mogelijk is...?
Dat beweerde je wel en dat was dus een keiharde leugen.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:53 schreef bianconeri het volgende:
Ik zeg niet dat het totaal niet voor zal komen
En wie bepaalt of mensen onruststokers, leugenaars en dergelijke zijn?quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:59 schreef bianconeri het volgende:
Zo beschermen wij als JG onze gemeenschap door onruststokers, leugenaars en dergelijken uit te sluiten.
Dit is helemaal een sektarische uitspraak.quote:wij zijn de enige religie die de Bijbel volledig volgt
Sekte gedrag.quote:ja we vertrouwen niet in een menselijke regering als oplossing van alle problemen
Leu-ge-naar. Sektegedrag. Waarheid ontkennen en vervangen door eigen waarheid.quote:Het doet genoeg af aan de feiten, en evolutie? Klets me der niet van man.... Alsof zichzelf respecterende wetenschappers zeggen dat het een feit is....
Hooguit een aantal die het geloven die DENKEN dat het waar is. Zonder bewijzen kom je niet ver.
Heb je niet. Iemand die beweert dat een varken genetisch gezien dichter bij een mens staat dan een chimpansee heeft GEEN wetenschappelijke studie biologie gedaan. Hooguit wat lesjes biologie aan het VMBO of MAVO.quote:Het grappige is dus dat ik een studie in de biologie en ecologie oa gedaan heb
Wederom een leugen. Kindermisbruik wordt niet aan de wettelijke gezagsdragers gemeld maar binnen de sektemuren opgelost. Bij de ouderlingen dus. Die, zoals ieder redelijk mens weet, ter zake deskundig zijn . Waarbij het kind meer dan 1 getuige moet aanvoeren om de schuld van de misbruiker aan te tonen. Kan het kind dat niet dan is het niet gebeurd. Is het wel aangetoond dan is berouw tonen voldoende voor de misbruiker.quote:We doen niet aan discriminatie, mishandelen niemand en we houden ons gewoon aan de wet.
Eén blik op bijvoorbeeld Wikipedia leert dat je weer glashard staat te liegen:quote:Verwachting is iets anders dan een profetie ofzo.
Vrijheid van religie claimen terwijl je zelf de baas probeert te spelen over de baarmoeder van een ander.quote:
Niemand zou over religie vallen als religie zich niet altijd per se met anderen moest bemoeien.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Vrijheid van religie claimen terwijl je zelf de baas probeert te spelen over de baarmoeder van een ander.
Meh, ik zou nog steeds vallen over de misogyne, homofobe en overige achterlijke ideeën van de meeste religies. Maar ik zou er niet zo hevig meer tegen protesteren als ik nu doe.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Niemand zou over religie vallen als religie zich niet altijd per se met anderen moest bemoeien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |